الحاد جدید و اخلاق حجت الاسلام دکتر شاکرین دوم فروردین1403 .mp3
50.75M
🔺"نشست علمی "الحاد جدید و اخلاق"
1️⃣ دین و تعالی بخشی اخلاق
2️⃣ الحادجدید و تعارضنمایی میان دین و اخلاق
3️⃣ الحادجدید و نظام ارزشی طبیعتگرایانه
4⃣ ملاک فعل اخلاقی
5⃣ خاستگاه #اخلاق
6⃣ پرسش و پاسخ
🎤استاد حمیدرضا #شاکرین
#کلام_اسلامی
#کلام_جدید
#جریان_آتئیسم
💎کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
1_10539039053.mp3
10.11M
⁉️چرا مدرسه تجملاتی می سازن برخی آقایون؟! کی گفته برخی آقایون برن سراغ ساختو ساز و فعالیت اقتصادی ؟! شهرام جزایری چطور نفوذ کرد؟! + انتقاداتی از آقای صدیقی و برخی مدعیان عدالتخواهی
🎤حجت الاسلام مهدوی ارفع
#عدالتخواهی
#مبارزه_با_اشرافی_گری
💎کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
مقیمی.mp3
42.98M
🔺نشست علمی "خطابات قانونیه و مکانیزم تشریع و تقنین شارع"
🎤استاد #مقیمی_حاجی
جلسه دوم از سلسله نشست های خطابات قانونیه
📆 تاریخ: چهارشنبه 1402/09/15
#فقه_تمدنی
✅کشکول ناب حوزوی 🔻
💎 @kashkolenab
#مجالسات_علما
#امام خمینی(ره) ، حضرت آیت الله #فاضل_لنکرانی (ره) ، استاد شیخ حسین انصاریان
💎کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
❓قرائت چه دعاهايى را براى شبهاى قدر و برآورده شدن حاجات توصيه مىفرماييد؟
✍️پاسخ آیت الله #شبیری_زنجانی :
بهطوركلى به انجام اعمال صالح و كارهاى خير در شب قدر توصيهشده است. در روايت معتبر از حضرت امام باقر (عليه السلام) آمده است كه هر عمل خير در شب قدر، بهتر است از انجام آن عمل در طول هزار ماهى كه شب قدر در آن نيست. البته در روايات معتبر، به انجام خصوص برخى اعمال مثل غسل، احياء اين شب، زياد دعا نمودن و زيارت حضرت سيد الشهداء (عليه السلام) تأكيد شده است.
در شب بيست و سوم به اين اعمال سفارش شده است:
١ - خواندن صد ركعت نماز به اين شكل كه در هر ركعت حمد و ده مرتبه سورۀ توحيد خوانده شود؛ ٢ - قرائت سورۀ عنكبوت و روم؛ ٣ - هزار مرتبه سورۀ قدر را خواندن.
📚استفتاءات (شبیری زنجانی) - 2، صفحه 132
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🏴 @kashkolenab
پخش مستند مرحوم استاد سید جلال آشتیانی
امشب ساعت ۲۱ شبکه مستند
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🏴 @kashkolenab
جلسه آیت الله شیخ روح الله قرهی در شب های قدر در جنوب تهران
زمان:
۱۰ / ۱۲ / ۱۴ فروردین
مکان:
تهران ، خزانه بخارایی شمالی ، حسینیه ماه مدینه👉
لینک پخش زنده سخنرانی 👇
https://tekye.net/tekye/live/3899
پخش مراسم از ساعت ۱۲
با ترافیک رایگان
🏴 @kashkolenabا
♨️سوال علامه #حسن_زاده_آملی(ره) در مورد شب قدر از آیت الله شیخ محمدتقی آملی (ره)
✍بيش از يك سال در روايات ليلة القدر زحمت كشيدم و آنها را از جوامع روايى فريقين جمع آورى كرده ام، و در فهم آنها بسيار فكر نموده ام، ولى آن نكته كه اصل بود ناگفته بماند و مشكل حل نشده بود؛ مثلا با خود مى انديشيدم كه شبى در هند كه مشرقى ايران است، شب بيست و سوم ماه مبارك رمضان و شب قدر بوده باشد و شب قبل آن در تهران، پس ليلة القدر واقعى كدام شب است كه إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ؟
🔹به حضور استاد آية اللّه حاج شيخ #محمد_تقی_آملى رسيدم و كارم را درباره ليلة القدر بديشان ارائه دادم، و در فهم ليلة القدر ابراز حاجت نمودم و از ايشان مدد خواستم. در جوابم فرمودند: در آن روايتى كه امام صادق، جدّه اش فاطمه زهراء را ليلة القدر خوانده است دقّت كنيد. من اين حديث را در جوامع روايى نديده بودم، از اشارت استاد آملى حالت هيمانى شگفت به من روى آورد. نخستين بار همين معنى كه تازگى به عرض رسانده ام به ذهنم آمد، تا حديث را در تفسير فرات كوفى يافتم و از تدبّر در آن فيض فيّاض على الإطلاق فائض شده است ففاض ثم فاض.
📚هزار و يك كلمه، ج6، ص: 42
🔸کشکول ناب حوزوی🔻
🔘 @kashkolenab
🔺اطلاعیه کانال آیت الله سید احمد #مددی درباره مصاحبه منتشر شده از طرف سایت جماران:
با سلام پیرو انتشار مطالبی در فضای مجازی به عنوان مصاحبه از حضرت استاد محتوای این گفتگوی تلفنی مورد تایید نمی باشد.
پ.ن: سایت جماران آبرو خود را بیش از پیش از دست داد
🏴 @kashkolenab
پخش مستند مرحوم علامه حسن زاده آملی
امشب ساعت ۲۱ شبکه مستند
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🏴 @kashkolenab
💥فقها به دلیل پیروی از همان روش علماء سلف خلأهای بسیار بسیار زیادی را پر نکرده اند!!
✍شهید آیت الله سید محمدباقر صدر:
🔹آیا می دانید وقتی در حال استخراج نظام اقتصادی اسلام از فقه اسلامی بودم، چقدر احساس مشقت کردم و چقدر این کار، سخت بود؟
🔸وقتی شروع به این کار کردم، احساس کردم فقه اسلامی نیازمند توسعه افقی است و خلأهای بسیارْ بسیار زیادی وجود دارد که فقها به دلیل پیروی از همان روش فقهی موروثی معینی که هیچ کم و زیاد نشده است، آن ها را پر نکرده اند و امروز باید این خلأها را که به خاطر تبعیت فقها از روش ثابت سنتی، به جا مانده اند، به صورت و روشی فقهی، پر کرد
🔹و البته پر کردن فقهی این خلأها کار بسیار دشواری است؛ چون این خلأها مناطق جدیدی هستند که باید با فکری فقهی پر شوند، زمین های بکری هستند که پژوهش گر فقهی برای اولین بار به آن ها قدم می گذارد و آن ها را کشف می کند و این، سختی و حساسیت کار را چند برابر می کند و ایجاب می کند که یک ذهن فقهی بسیار دقیق به آن بپردازد.
📚 بارقه ها، ص ۴١٩
#نقد_حوزه
#شهید_صدر
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥خاطره ای بسیار زیبا از میرزای نائینی از زبان آیت الله #آقانجفی_همدانی(ره) صاحب تفسیر انوار درخشان(داماد و شاگرد میرزای #نائینی)
📽مشاهده و دانلود مستند بسیار زیبای حدیث سرو آیت الله آقانجفی همدانی(۶ قسمت)👉
#خاطرات_علما
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🏴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥تقطیع سخنان آیتالله فاضل لنکرانی توسط جماران! 🔹پس از اتفاق بیمارستان قم، آیتالله محمدجواد فاضل
💥باز هم تحریف و تقطیع با تیتر زنی ناقص!
نحوه تیترزنی سایت استاد #فاضل_لنکرانی را با تیتر عصرایران و انتخاب و خبرفوری و... مقایسه کنید!
بخشی از سخنان:
در فقه ما، ضوابطی برای ساخت شهر و ساختمان تعیین شده که باید رعایت شود؛ اما چیزی به نام شهر اسلامی به این معنا که اسلام بگوید بیمارستان، آتش نشانی و دانشگاه را دقیقا کجا و چگونه بسازیم نداریم؛ اینها را باید به مقتضا و شرایط هر زمانی مطابق نظر کارشناسان ساخت.
فقیه نمی تواند ملتزم به این معنا شود شهر اسلامی به این معناست که اسلام بگوید خیابان کجا باشد، خانه کجا باشد، بیمارستان کجا باشد، پُل زده بشود یا نه؟ کجای متون فقهی داریم که باید پل بزنیم یا نه؟ این امری است که انسان با نگاه عقلایی به آن میرسد و باید اهل فن بگویند. اسلام متصدی این جزئیات نیست. بله می توان گفت مسجد که یک پایگاه دینی است اسلام میگوید باید در مرکز شهر و جایی باشد که دسترسی مردم به آن آسان باشد. این حرف خوبی است، یا اسلام سفارش کند که مساجد به صورت ساده ساخته شود چیزی که متأسفانه به آن توجه نمیشود! اسلام میگوید هرچه میتوانید مساجد را ساده بسازید برای اینکه با روح عبادت منافات نداشته باشد.
فرض کنید جمعیت شهر یک میلیون است، این جمعیت چه تعداد مسجد میخواهد و چه کسی باید حساب کند؟ این را اسلام مطرح نمی کند...
آپارتمان نشینی آسیبهای فراوان دارد که قابل انکار نیست، اسلام با آپارتمان سازی مخالف است
🌐متن کامل
✍پ.ن:همانطور که قبلا بیان شد"اسلامیت علوم" تعاریف مختلف دارد که ایشان همانطور که تعریف کردند یکی از معانی ضعیف اسلامیت علوم را ردّ کردند
🏴 @kashkolenab
💥فتوای حضرت آیت الله #خویی به رای آری به جمهوری اسلامی
💎مرحوم آیت الله خویی در تاریخ 7 فروردین 1358، سه روز قبل از آغاز همه پرسی نظام جمهوری اسلامی، ضمن نامه ای فتوای خود مبنی بر رای آری به جمهوری اسلامی را صادر کردند.
🔻متن نامه ایشان:
شکر و سپاس بی حد خداوند متعال را که ملت مسلمان غیور ایران در اثر مجاهدات و فداکاری های خود توانستند آزادانه و بدون هیچ تحمیلی رای خود را اظهار دارند و در این زمینه رای اینجانب این است که همگی نسبت به تشکیل حکومت جدید جمهوریت اسلامی را انتخاب نمایند و از آنجایی که اکثریت ساحقه این ملت شیعه اثناعشری می باشند لازم است برای مراعات حقوقشان قوانین مجعوله نسبت به این اکثریت موافق مذهب آنها گردد.
توفیقات همه برادران ایمانی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.
۹۹/۴/۲۸هجری (مطابق با ۷ فروردین ۱۳۵۸)
ابوالقاسم الموسوی الخوئی
🌐 http://www.psri.ir/?id=hlqey8dx
#سیره_علما
🟢کشکول ناب حوزوی🔻
🔸 @kashkolenab
💥حضرت امیرالمومنین علی(ع) را خشکه مقدسی و تحجر به شهادت رساند!
✍ استاد شهید #مطهری:
اولین جریان جمودی که در دنیای اسلام پیش آمد همین جمودی است که اینها به خرج دادند. اگر بخواهید بفهمید جمود با دنیای اسلام چه کرده است، همین موضوع را در نظر بگیرید که علی بن ابیطالب را چی کشت؟ یک وقت میگوییم علی را کی کشت و یک وقت میگوییم چی کشت؟ اگر بگوییم علی را کی کشت؟
البته عبد الرحمن ابن ملجم، و اگر بگوییم علی را چی کشت، باید بگوییم جمود و خشک مغزی و خشکه مقدسی. همینهایی که آمده بودند علی را بکشند، از سر شب تا صبح عبادت میکردند. واقعاً خیلی تأثرآور است. علی به جهالت و نادانی اینها ترحم میکرد، تا آخر هم حقوق اینها را از بیت المال میداد و به اینها آزادی فکری میداد. بالاخره توطئه چیدند که سه نفر را از بین ببرند، همان جریان توطئه ای که میدانید. تنها کسی که موفق شد، عبد الرحمن بود و البته او از دیگران هم کمک گرفت.
ابن ابی الحدید میگوید: اگر میخواهید بفهمید که جمود و جهالت چیست، به این نکته توجه کنید که اینها وقتی که قرار گذاشتند این کار را بکنند، مخصوصاً شب نوزدهم رمضان را انتخاب کردند. گفتند: ما میخواهیم خدا را عبادت بکنیم و چون میخواهیم امر خیری را انجام بدهیم، پس بهتر این است که این کار را در یکی از شبهای عزیز قرار بدهیم که اجر بیشتری ببریم.
📚اسلام و نیازهای زمان ، ج۱ ، ص۷۷
💎کشکول ناب حوزوی🔻
🏴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🔺اطلاعیه کانال آیت الله سید احمد #مددی درباره مصاحبه منتشر شده از طرف سایت جماران: با سلام پیرو انت
پاسخ به سوال برخی مخاطبین درباره اطلاعیه کانال آیت الله مددی
🔺️برتری مذاکره علمی بر دعا در لیالی قدر سند ندارد
🔹 شیخ #صدوق متفرداتی دارد که نظر شخصی خود اوست و در جای دیگری نیامده است. از جمله گفته که: مستحب است احیای شبهای بیست و یکم و بیست و سوم رمضان برای مذاکره علم باشد و این أفضل است.
🔸 او این را نسبت به کسی نمیدهد و نه در کتاب «ثواب الأعمال» و نه در «کتاب مَن لا یحضره الفقیه» که مهمترین کتابش است و کتاب فتوایی هم هست چیزی نقل نکرده است. در کتاب «أمالی» هم از ادلّه خودش استفاده کرده و گفته که مذاکره علم، أفضل است.
🔸پس چون حدیثی در کار نیست و شمّ الفقاهه خود ایشان است، برای ما حجّت نیست. درست است که کلّیاتی از ثواب علم آمده است، ولی نگفتهاند در این شبهای قدر أفضل از بقیه اعمال است. پس این دعاها که خوانده میشود باید محفوظ شود و نباید متروک شود. نباید طلبه از اینها جدا شود.
☑️ گعده آیت الله #شبیری_زنجانی در شب ۲۰ رمضان ۱٤٣٧
🚩کشکول ناب حوزوی👇
⭐️ @kashkolenab
🔺ماجرای سوال خواجه نصیر از علمای حله
✍علامه #حلی(ره):
... الشيخ مفيد الدين محمد بن جهيم... و هذا الشيخ كان فقيها عارفا بالأصولَين، و كان الشيخ الأعظم #خواجه_نصير الدين محمد بن الحسن الطوسي قدس الله روحه و قد تقدم ذكره وزير السلطان هلاكو فأنفذه إلى العراق فحضر الحلة فاجتمع عنده فقهاء الحلة فأشار إلى الفقيه نجم الدين جعفر بن سعيد، وقال: من أعلم هؤلاء الجماعة؟
فقال له: كلهم فاضلون علماء، إن كان واحد منهم مبرزا في فن كان الاخر مبرزا في فن آخر، فقال من أعلمهم بالأصولين؟ فأشار إلى والدي سديد الدين يوسف بن المطهر و إلى الفقيه مفيد الدين محمد بن جهيم، فقال: هذان أعلم الجماعة بعلم الكلام وأصول الفقه.
فتكدر الفقيه يحيى بن سعيد وكتب إلى ابن عمه أبي القاسم يعتب عليه و أورده في مكتوبه أبياتا و هي:
لا تهن من عظيم قدر وان كنت * مشارا إليه بالتعظيم فاللبيب الكريم ينقص قدرا * بالتعدي على اللبيب الكريم ولع الخمر بالعقول رمى الخمر * بتنجيسها وبالتحريم كيف ذكرت ابن المطهر وابن جهيم ولم تذكرني، فكتب إليه يعتذر إليه ويقول: لو سألك خواجة مسألة في الأصولَين ربما وقفت و حصل لنا الحياء.
📚بحار الأنوار - ج ١٠٤ -ص ٦٥ نقل از کتاب الاجازات الکبیرة علامه حلی(ره)
#تراجم_علما
کشکول ناب حوزوی🔻
🏴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
در جلسه ستادراهبری معماری و شهرسازی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم با حضرت آیت الله سبحانی، گزارش فعالیت
💥انتقاد حضرت آیت الله #سبحانی از وضعیت شهرسازی در دیدار نوروزی با استاندار قم
معظم له در سخنان خود با انتقاد از وضعیت ساختمانسازی در شهر قم، عنوان کرد: این روزها شاهد انبوهسازی آپارتمان در قم هستیم، نکته قابل توجه این است که ساختمان سازی نباید به صورت کامل به سمت آپارتمانسازی برود بلکه باید ویلاییسازی هم در دستور کار باشد.
از نظر اخلاقی ساخت آپارتمان صحیح نیست امکان ارتباطات همسایگان را فراهم نمی کند. بچه ها در این محیط محبوس شده اند👉
کشکول ناب حوزوی🔻
🏴 @kashkolenab
#مجالسات_علما
از سمت چپ:
آیت الله محمدی گیلانی(ره)
شهید آیت الله مهدی شاه آبادی
آیت الله محسن مجتهد شبستری(ره)
کشکول ناب حوزوی🔻
🏴 @kashkolenab
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجه الاسلام قنبریان در واکنشی صریح مطرح کرد؛
📽 آیا اجرای نهج البلاغه در دوره جمهوری اسلامی خوارجی گری است؟
▫️ما در دوره علی هستیم یا نه آقا؟! اینها تند روی است؟ اینها انقلابی گری مذموم است؟ این راهش آخرش خوارج است؟ اجرای نهج البلاغه خوارجی گری است در دوره جمهوری اسلامی؟
▫️آیا برگردیم به دوره امام سجاد(ع) که فرمود در کل حجاز بیست نفر ما را نمی شناختند! الآن در آن دوره ایم؟ یا در دوره ای هستیم که یک امت به پا خاسته ای خون داده، آموزه ها را از کتاب ها درآورده و به خیابان ها و کربلای 5 و کانال کمیل برده است؟! الان این امت می خواهد میوه اش را بچیند، اگر دیر شد این میوه فاسد می شود؛ حالا یکی آمده و می گوید...
▫️۱۰۰۰ سال چرخیده تا وقت نهج البلاغه شده. وگرنه همیشه وقت وسائل الشیعه بود اما وقت نهج البلاغه نبود!
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh