eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.4هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
593 ویدیو
368 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
پرسش و پاسخ 10.mp3
2.39M
⁉️اولین مواجه سنت و تجدّد در کدامیک از کشورهای جهان اسلام بوده است؟ 🍃حجت الاسلام امین شمشیری بخشی از سلسله جلسات جریان شناسی دینی 📎مصر | ناپلئون | بحران های مختلف | دنیای عرب | سقوط امپراتوری عثمانی | بحران خلافت | شکست اعراب در جنگ با اسرائیل | عقب ماندگی و شکل گیری جریان های فکری در دنیای عرب ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
🔺تأثير عمل يا سخنرانى ؟ ✍استاد محسن : در اهواز كلاسهاى زيادى داشتم. در يكى از كلاسها عنوان درسم اين بود: چرا خداوند در دنيا ما را به جزاى اعمالمان نمى‌رساند؟ براى اين سؤال چند جواب آماده كرده بودم، ولى قبل از پاسخ به جوان‌ها گفتم: شما نيز فكر كنيد و جواب بدهيد. يكى از جوانها بلند شد و جوابى داد، ديدم جواب خوبى است و آن جواب در يادداشت‌هاى من نيست. قلم و دفتر خود را برداشتم و همانجا يادداشت كرده و آن جوان را هم تشويق كردم و گفتم: من اين را بلد نبودم. روز آخرى كه خواستم از اهواز بيرون بيايم، يكى از دبيران گفت: عكس العمل شما در مقابل آن دانش‌آموز و قبول و يادداشت جواب او، از همۀ سخنرانى‌هاى شما اثر تربيتيش بيشتر بود. 📚کتاب خاطرات حجت الاسلام قرائتی ، ج۱، ص۶۱ 💎دانلود ‏«آثار مکتوب حجت الاسلام قرائتی» در بازار اندروید: http://cafebazaar.ir/app/?id=org.crcis.noorreader.qaraati&ref=share 🟣کشکول ناب حوزوی🔻 🟡 @kashkolenab
🔹️امشب می‌خوایم یه کانال معرفی کنیم که مطالبش توسط گروهی از طلاب آماده می‌شه، هم مطالب داره و هم مطالب @mobahathah_ir این کانال وابسته به مدرسه‌ی عالی فقهی امام محمد باقر عليه السلام تحت اشراف آیت‌الله زنجانی دام ظلّه می‌باشد. https://eitaa.com/joinchat/3251961862Cb591c8b8aa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺رمز وصول آیت‌الله سید حسین قاضی طباطبایی(ره) به برخی مقامات 👌بیان خاطرات آیت‌الله مقدس خیابانی(حفظه الله) از استادشان در با طلاب حوزه حضرت خاتم الاوصیاء عجل الله فرجه ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
هدایت شده از کشکول ناب حوزوی
⚠️یکی از مسائلی که کمتر به آن توجه شده اینه که ما کمتر کار فرهنگیی برای زنان و دختران داشتیم مدارس دخترونه که متاسفانه کمتر درونش معلم با اخلاق و مهربون مذهبی بوده(که با رفتار و اختلاقش دختران رو به قشر مذهبی خوشبین کنه و...) بعضی از مساجدم که شده متاسفانه برای پیرمرد پیرزنها، هیئت هم برای آقایونه معمولا. ⁉️خب این دخترها از کجا دینو یاد بگیرن؟! اکثر جامعه زن ایران هیچ اطلاعی از اسلام جز اینکه نمازی و امام حسینی و... هست ندارن! ما باید برای قشر زن و دختران جامعه خوراک فکری و الگوهای مناسب فراهم کنیم. کار فرهنگی ها اکثرا برای پسرا بوده تا دخترا تا حالا. باید برای مدارس دخترونه فکری کرد. حوزه علمیه خواهران باید بیش از قبل وارد اینجور مسائل بشه(البته با مهارت و اخلاق خوش) ✅خدا حفظ کنه آیت الله العظمی سبحانی رو یکوقت فرموده بود که طلاب خواهر بیشتر باید در مسائل تربیتی و تبلیغی کار کنند تا مباحث علمی اجتهادی دشمن این خلاءها و نقاط ضعف ما رو پیدا کرده و از همین سمت می خواد جامعه رو به انحطاط بکشه ، ما باید در کنار تقویت نقاط قوتمون ، نقاط ضعف را هم برطرف کنیم ان شاء الله. ناامیدی معنا نداره هرکسی باید وظیفه خودشو انجام بده در این جنگ فرهنگی ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
استاد کشفی - بزرگداشت مرحوم شاه آبادی.mp3
20.71M
🔺 بزرگداشت آیت‌الله العظمی شاه‌آبادی 🎤حجت‌الاسلام سید حسین کشفی از نوادگان آیت‌الله العظمی محمدعلی شاه‌آبادی و نویسنده کتاب حدیث نصر 🗓 شنبه سوم آذرماه 📌 دسترسی سریع به محتوا: 1:48 مقدمه مختصر از زندگی‌نامه آیت‌الله العظمی شاه‌آبادی 13:29 بررسی بُعد علمی آیت‌الله العظمی شاه‌آبادی 26:50 بررسی بُعد عملی، معنوی و عرفانی آیت‌الله العظمی شاه‌آبادی 33:56 بررسی بعد اجتماعی و سیاسی آیت‌الله العظمی شاه‌آبادی ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
💥شیوه تحصیل حوزه از نگاه استادشهید مطهری ✍آیت الله ابراهیم (ره) شهيد دروس سطح را در حوزه تدريس مي‌كرد و در جلسات دوستان از نكات مثبت دروس حوزوي تعريف و تمجيد مي‌نمود. مباحثه و مذاكره‌ي درس‏ها، آزادي انتخاب استاد، اخلاص اساتيد در تدريس، اخلاص طلاب در درس و بحث، سهولت ارتباط استاد و شاگرد، تكيه بر فهم كامل مطالب نه‌تنها بر حافظه، تدريس كتب پايين‏تر به‌وسيله‌ي طلاب سطح بالاتر، تدريس درس‌هاي خارج فقه و اصول به‌وسيله‌ي اساتيد و فقهاي برجسته و عالي‌رتبه و ديگر امور از اين قبيل، در جلسات خصوصي و در جمع دوستان گهگاه از نقاط منفي دروس حوزوي نيز انتقاد هم داشت ولي نه به قصد بدگويي، بلكه به‌عنوان دلسوزي و اميد اصلاح. مثلاً كتب و دروس ادبيات زبان عربي را ناقص و نيازمند به تغيير بنيادي مي‏دانست، چون طلاب پس از سال‌ها درس و تدريس كتب موجود گرچه با قواعد كلي صرف‌ونحو زبان عربي آشنا مي‏شدند ولي از مكالمه به زبان عربي و نوشتن و خواندن عربي فصيح ناتوان بودند و اين نقص بزرگي بود كه بايد اصلاح مي­شد. گهگاه هم از امور جزئي فراتر رفته در مسائل كلي مربوط به حوزه بحث و گفتگو مي‏شد. 📚 از کتاب خاطرات آیت الله امینی (ره) ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ◼️ @kashkolenab
🔺علم کلام نزد متاخرین واعلم أنّه لمّا نقلت الفلسفة إلى العربية وخاض فيها الإسلاميون وحاولوا الردّ على الفلاسفة فيما خالفوا فيه الشريعة ، خلطوا بالكلام كثيرًا من الفلسفة ليتيسّر تحقيق مقاصدها ، وإبطال مسائلها ، وهلّمَّ جرّا  إلى أن أدرجوا فيه معظم الطبيعيات و الإلهيات وخاضوا في الرياضيات ولولا اشتماله على بعض السمعيات كالإمامة  والأمر بالمعروف و بعض مباحث المعاد لما تميّز عن الفلسفة و هذا هو كلام المتأخرين ✍السيد عبد الوهاب بن علي الحسيني الإسترابادي الجرجاني(من أعلام القرن التاسع) 📚شرح الفصول النصيريّة ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️کاشان را دریابید | خطر شکل گیری شیعه ای جدید در ایران با اندیشه های غالیانه ✍حجت الاسلام علی محمدی هوشیار ⛑این کلیپ نمونه ای از جریان نواخباریگری است در روایتی از رسول اکرم صلوات الله علیه و علی آله وسلم به هفت جایگاه مشترک بین ایشان و حضرت امیرالمومنین علیه السلام اشاره شده است. در موطن و جایگاه هفتم آمده است: «أَنَّا نَبْقَى حِينَ لاَ يَبْقَى أَحَدٌ؛ ما می مانیم هنگامی که کسی باقی نمی ماند». این سخنران نواخباری؛ بدون توجه به ترجمه صحیح این بخش از روایت؛ اولا این جایگاه را با ضمیر «أنا» به حضرت امیرالمومنین علیه السلام اختصاص داده، غافل از آنکه طبق روایت، این موطن و جایگاهی مشترک بین رسول خدا صلوات الله علیه و علی آله وسلم و حضرت امیرالمومنین علیه السلام و فرزندان طاهرین ایشان است. ثانیاً این باقی ماندن را برای امیرالمومنین علیه السلام ذاتی و استقلالی دانسته و حتی نعوذ بالله راه و رمز باقی ماندن خدا را در باقی ماندن امیرالمومنین علیه السلام دانسته است! 🔺با وجود اینکه اهل بیت علیهم السلام وجه خداوند هستند اما وجه الهی جزو ذات الهی نیست و بلکه جزو مخلوقات الهی می باشد. وجه الهی مجمع صفات کریمه خداوند است که همه آنها با ثبوت ذات مقدس الهی ثابتند. لذا بقاء وجه الهی به بقاء خداوند است و نه بالعکس! ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥کلیپی از سخنان جالب مرحوم حاج آقای حجتی یزدی درباره رابطه اهلبیت(ع) با خداوند متعال در ادعیه مرحوم علامه سید جعفر نیز در جلسه حضور دارند. ▪️کشکول ناب حوزوی🔻 ⚫️ @kashkolenab
📌 .•﷽•. 📌 🖋️ شرحی جدید و دقیق بر مکاسب شیخ انصاری ره به نام: «المطالب فی شرح المکاسب» 🔹اثری از : استاد فایضی (از شاگردان حضرات آیات وحید و جوادی آملی و سید احمد و سید محمود مددی دامت برکاتهم) 📎تقریض آیةالله محمدجواد فاضل لنکرانی (حفظه الله) : این کتاب از شروح نافع و ارزشمندی است که امید است اساتید و فضلاء از آن بهره‌مند شوند. ♦️برای خرید این کتاب ارزشمند با ۵۰درصد تخفیف ویژه کانال، به این آیدی پیام دهید: @Hadi1395 🌺🌺🌺🌺🌺 https://eitaa.com/joinchat/3815900123Cde1402dcae
⚠️ده خطای تحلیلی در مورد یارانه پنهان انرژی 🔻اخیرأ اعلام شد که «ما سالی بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیارد دلار یارانه پنهان می‌دهیم» و «اگر ۱۵۰ میلیارد دلار یارانۀ انرژی را بین مردم تقسیم کنیم سرانۀ هر نفر ۹۰ میلیون تومان می‌شود». 🔹 خطای ۱: در مقوله انرژی چیزی به مردم داده نمی‌شود، بلکه از آنها مبلغی گرفته می‌شود که ادعا می‌شود کم است. پس اساسأ اطلاق یارانه نادرست است. 🔹 خطای ۲: قیمت انرژی تبدیل به دلار می‌شود، در حالی که واحد پول ملی ریال است. 🔹 خطای ۳: اساسأ یارانه ادعایی قابل تقسیم نیست به خصوص به صورت دلاری، مگر آنکه شما انرژی مصرفی مردم را به آنها ندهید و آن را صادر کنید، و دلار حاصل از آن را به مردم بدهید. 🔹 خطای ۴: این مقدار یارانه ادعایی که هر روز رو به افزایش است نتیجه سیاست های غلط کاهش ارزش پول ملی است، در واقع پول ما کم ارزش شده است نه اینکه دولت به ما یارانه بدهد. 🔹خطای ۵: بخش زیادی از یارانه ادعایی (۷۵٪) مربوط به بخش تولید است، اگر این رانت را بگیریم بسیاری از صنایع شما ورشکسته می‌شوند. 🔹خطای ۶: اگر بخواهید یارانه ادعایی پنهان را به مردم بدهید، باید انرژی را گران کنید و چون مردم قدرت واکنش ندارند، عملا تورم ایجاد می‌شود و تورم آن نیز بسیار بالاتر از پولی است که به عنوان یارانه آشکار داده خواهد شد. 🔹خطای ۷: تصور شده که اگر ۵۰درصد مردم خودرو ندارد، از خدمات خودرو به صورت مستقیم و غیرمستقیم بهره‌مند نمی شوند،وقتی انرژی را گران کردید، همان نیم جمعیت بی خودرو باید هزینه بالاتری برای حمل و نقل بدهد و همه چیز برایش گران می‌شود. 🔹خطای ۸: تصور می‌شود که مصرف زیاد و نادرست انرژی تنها به خاطر عادت های نادرست مصرفی است که با بالا رفتن قیمت برطرف می‌شود، در حالی که جامعه هدف شما ماشین کم مصرف ندارد، حمل و نقل عمومی گسترده ندارد، تاسیسات و تجهیزاتش فرسوده است و سرمایه ای هم برای بهبود آن ندارد. 🔹 خطای ۹: یارانه پنهان محاسباتی تاثیر زیادی از نرخ ارز دارد، با افزایش نرخ ارز میزان بهره‌مندی افراد از این یارانه ادعایی بالا می‌رود، در حالی که هیچ تغییری در وضعیت رفاهی آنها رخ نمی‌دهد، فرد هنوز هم همان پراید فرسوده ای را دارد که قبلاً داشته است (این ۹۰میلیون تومان یارانه ادعایی را با دلار ۵۱هزارتومان حساب کردند، اگر دلار را ۷۰ هزارتومان بگیری این عدد موهومی به مراتب بالاتر خواهد بود و آنگاه باید بگویند به هر نفر ۱۲۳ میلیون تومان می‌رسد)با افزایش قیمت ارز و به بیان دیگر کم ارزش شدن پول ملی ما مرتب به دولت بابت این ارقام یارانه موهومی بدهکار تر می‌شویم. 🔹 خطای ۱۰: تصور می‌شود که اگر ما قیمت انرژی را از مردم به قیمت اروپا و آمریکا از آنها نمی‌گیریم، به آنها به همان اندازه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها دستمزد می‌دهیم، واقعیت این است که در این زمینه از آنها می‌گیریم که شاید حتی بیشتر از یارانه پنهان ادعایی باشد. ✍️استاد محمدجواد توکلی ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
💥 جالب با عالم سنی من جملة ذلك أيضا قوله رحمه اللّه و هو من نوادر آثار الرّجل قدّس سرّه، و نفايس حكاياته، و حكى جماعة من الثّقات عن بهاء الملّة و الدين انّه قال: كنت فى الشّام مظهرا انّى على مذهب الشّافعى، فقال لى يوما أفضل فضلائهم؛ يا فلان تحصل عند الشّيعة حجّة يعتمد عليها فقال له حججهم كثيرة، فطلب منّي أن احكى له شيئا منها فقلت له: يقولون انّ البخارى روى فى صحيحه عن النّبى صلّى اللّه عليه و اله و سلّم انّه قال: فاطمة بضعة منّى فمن أذاها فقد اذانى و من أغضبها فقد أغضبنى [۱] ثمّ روى بعد هذا بأربع ورقات انّها خرجت من الدّنيا و هى غاضبة عليهما يعنى على الشّيخين- فما ندرى كيف الجواب؟! فاطرق مليّا و قال: هذا كذب على البخارىّ أنا أراجعه الليلة فغدوت عليها من الصّباح، فلما رآنى ضحك، ثمّ قال أما قلت لك أنّ الرّافضة تكذب، راجعت صحيح البخارىّ البارحة فرأيت بين الحديثين أزيد من خمس ورقات[!!]، و كان يتبجبج بهذا الجواب. ---------- [۱]: فى البخارى: فاطمة بضعة منى فمن أغضبها أغضبنى. 📚روضات الجنات ، ج۷ (ذیل شرح حال شیخ بهاءالدین عاملی) ، ص ۷۱ ترجمه 👉 ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🔺آیت الله سید محمد امین خراسانی در جمع مردم سبزوار ▪️ایام فاطمیه دوم ۱۴۰۳ آیت الله امین همواره ایام محرم و فاطمیه و ماه رمضان یا در تهران هستند یا در سبزوار و سعی دارند ایام تبلیغ هیچ وقت قم نمانند. ✅کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
❓ آیا طبق حدیث "لولاک لما خلقت الأفلاک...لولا فاطمه لما خلقتکما" باید مقام حضرت فاطمه(س) را از پیامب
🔺سوالی از محضر آیت الله درباره برخی سخنان غلط که چند وقتیست در برخی محافل خصوصا در تهران مطرح می شود ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
📃 سند تاریخی کهن از عقیده به شهادت #حضرت_زهرا (س) و سقط حضرت محسن (ع) از منابع اهل سنت. ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سخنان آیت‌الله (ره) درباره حضرت زهرا(سلام الله علیها) 🔹 درباره ارادت ویژه آیت‌الله العظمی میرزا محمدعلی شاه آبادی(ره) و بیت معظم شاه‌آبادی به حضرت زهرا (سلام الله علیها) (س) ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
استاد محمدحسین حشمت پور(عافاه الله) این استاد معظم در بستر بیماری قرار دارند، همه برای شفای عاجل ایشان که منشا برکات بسیار بوده اند دعا کنیم و حمد شفایی قرائت کنیم🤲 ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
وصیت حضرت زهرا (سلام الله علیها) - مرحوم حاج آقای فلسفی .mp3
1.05M
🔺روضه وصیت حضرت زهرا(س) و دفن پیکر مطهر آن حضرت 🎤مرحوم شیخ محمدتقی فلسفی با حال مناسب گوش دهید (س) ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
4_5765088546486487438.mp3
1.2M
🔺مصلحت الهی در اختفای قبر حضرت زهرا سلام الله علیها 🎙 آیت الل‍ه العظمی (س) ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ آیت الله شیخ یحیی عابدی زنجانی از شاگردان علامه طباطبایی و آیت الله شیخ محمدتقی آملی و از دار فانی را وداع گفت چند دهه تولیت مدرسه علمیه و مسجد مجد الدوله و تحقیق ۱۸ جلد اول بحار الانوار، از خدمات آن مرحوم بود. 🤲نثار روحشان صلوات و فاتحه ای هدیه کنیم🤲 ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
آیت الله العظمی و آیت الله شیخ علیرضا الهی قمی(داماد مرحوم آیت الله العظمی اراکی) مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی صادقین(ع) قم تحت اشراف آیت الله الهی می باشد ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
عیادت آیت الله العظمی از حجت الاسلام ناصر رفیعی (عافاه الله) امروز؛ ۱۶ آذر ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
آیت الله سبحانی.mp3
929.6K
💥به کارگیری از القاب حوزوی یا دانشگاهی؟ 🎤تذکر مهم آیت الله العظمی ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
. قابل توجه علوم عقلی اگـر دنبال خوندن به زبـان ساده بـــــا سبک و شیــوه و روش هستید ماااااااا اینجااااااااییم👇 https://eitaa.com/joinchat/1317798080C393ae80527 👈 راستی این هفته ثبت نام داریم
هدایت شده از طلاب پاسخگو
کارهای عامیانه تطبیق علائم ظهور - رهبر معظم انقلاب .mp3
1.52M
🔺انتقاد رهبر معظم انقلاب از برخی کارهای عوامانه در موضوع مهدویت و علائم ظهور یکی از خطرهای بزرگ در موضوع مهدویت، کارهای عامیانه، جاهلانه، غیرمستند و متکی بر تخیلات و توهمات است که زمینه‌ساز مدعیان دروغین و دوری مردم از حقیقت واقعی انتظار خواهد شد. مدعیان دروغین در طول تاریخ برخی علائم ظهور را بر خود یا دیگران تطبیق داده اند، همه‌ی این موارد غلط و انحرافی است زیرا برخی مطالب درباره‌ی علائم ظهور، غیرقابل استناد و ضعیف است و مطالب معتبر را هم نمی‌توان براحتی تطبیق داد. اینگونه مطالب غلط و انحرافی، باعث می‌شوند، حقیقت اصلی مهدویت و انتظار مهجور بماند، بنابراین، باید به شدت از کارها و شایعات عوامانه پرهیز کرد. البته کار عالمانه و مستند درباره موضوع مهدویت و انتظار نیز بر عهده‌ی اهل فن و متخصصانی است که علم حدیث و رجال را به خوبی می‌دانند و با مسائل و تفکرات فلسفی آشنایی کامل دارند. متن کامل 🏴طلاب پاسخگو 🔻 🏴 @tollabe_pasokhgoo