eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.1هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
573 ویدیو
364 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله سبحانی.mp3
929.6K
💥به کارگیری از القاب حوزوی یا دانشگاهی؟ 🎤حضرت آیت الله ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
💥توهین ممنوع! وقتی در آلمان بودیم به جایی رفتیم که قبر مارکس هم بود. از  قضا دو تا سگ از کنار ما می‌گذشتند. کسی که همراه ما بود به شوخی گفت: این دو سگ دارند می‌روند سرِ قبرِ مارکس ، فاتحه بخوانند! پدرم[شهید ] بلافاصله رو کردند به او و گفتند: اگر ما با فکر مارکس مخالف هستیم نباید به او توهین کنیم. ادب در کلام لازم است، چه فرد کافر باشد، چه مسلمان! 📚سیره شهید بهشتی، ص ۲۵۳، نشر دفتر فرهنگ اسلامی پ.ن: البته قبر کارل مارکس در لندنه نه در آلمان و ظاهرا در نقل خاطره سهوی رخ داده که آلمان بیان شده 🟣کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📚معرفی تالیفات آیت الله سید محمدتقی دیباجی اصفهانی کتاب توضیح الکفایه در ۶ جلد الأنبياء اولوالعزم
استعداد های طلاب باید مشخص شود ، چون امکان دارد طلبه ای استعداد اجتهاد داشته باشد پس باید به همین منوال درس بخواند تا مجتهد شود اما یکی استعداد اجتهاد ندارد مثلا برای تبلیغ یا منبر خیلی عالی است یا می تواند در زبان خارجی یا زبان عربی کار کند و مروج دین باشد به نظر می رسد مدیریت[حوزه] استعداد یابی کنند و طلاب دسته بندی شوند ولو تا سطح عالی و کفایه بخوانند بعد که در فهم آیات و روایات وارد شدند در رشته خودشان کار کند بهتر است. معروف است شیخ بهایی رحمه الله علیه  فرمود: با هر کسی که ذی الفنون بود بحث کردم غالب شدم ولی با متخصص فن که بحث کردم مغلوب شدم این که دریابیم هر طلبه به درد اجتهاد یا منبر و خطابه یا هر چیزی دیگر می خورد بیشتر کمک می کند. 🎤 آیت الله دیباجی اصفهانی ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🔺نقد تلقی تقابل صددرصدی بین متکلمین و فلاسفه 🎤استاد رسول رضوی(استاد کلام و مولف کتاب تاریخ کلام ام
tatabo-va-elmiat-sadoghisoha.mp3
4.76M
🔺سخنان بسیار جالب استاد منوچهر درباره ویژگی های مثبت فلسفه خوانی در حوزه و دانشگاه و بیان نقاط ضعف هردو یک نفر به من نشان بدهید که علمیت خوبی در فلسفه داشته باشد و سابقه طلبگی نداشته باشد! ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خطاب به روحانیت بزرگوار و ائمه محترم جمعه مردم همین را از شما می‌خواهند در کنارشان باشید علیه اصحاب ثروت و قدرت؛ نه فقط در عرصه تئوری و نظری و کلی‌گویی، بلکه از شما انتظار دارند در مسائل، در میدان و در موضوعات پای کار مطالبه‌گری باشید. این کلیپ حضور امام جمعه قزوین در جمع مالباختگان شرکت‌های پیش‌فروش خودرو است. مردم از همین کار حداقلی چقدر خوشحال می‌شوند. اگر پای کارشان بمانید و به حق آنها قیام کنید تا به حقوق‌شان برسند همواره شما را محترم خواهند داشت. این احترام‌ها برای این است که به حق خدا و حق الناس قیام کنید. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
27.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺فتاوای عجیب و شاذ احمد عابدینی! 🎤 شیخ جواد شبکه جهانی ولی عصر(عج) بخش قبلی👉 ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
استعداد های طلاب باید مشخص شود ، چون امکان دارد طلبه ای استعداد اجتهاد داشته باشد پس باید به همین من
💥هرکسی را بهر کاری ساختند میل آن را در دلش انداختند یکی از طلاب موفق در تبلیغ فضای مجازی ، اخیرا مطلبی در مورد مطالعاتش نوشته، اما به برخی علوم و تخصص های مهم حوزوی خواسته یا ناخواسته ظلم کرده نسخه پژوهی و احیای نسخ خطی کتب علما، کار هرکسی نیست و از تبلیغ در فضای مجازی سخت تر نباشه آسان تر نیست و اهمیت خاص خودش را دارد، فلسفه و عرفان نظری هم که اهمیتش واضح است، کسی که استعداد یک علم و حرفه ی طلبگی را دارد نباید استعدادهای دیگر را نفی یا بی اهمیت ذکر کند، شما به حدیث و فقه علاقه داری اشکال نداره اما اهمیت دیگر علوم را نفی نکن، تنها می توانی بگویی من به فلان علم علاقه ندارم. ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
زندگینامه آیت اللّه شیخ خلیل مبشرکاشانی پخش: يكشنبه ٢٢ مرداد ساعت ٢٢ بازپخش: سه شنبه ۲۴ مرداد ساعت ۲۲ 📺شبکه قرآن _ مستند سعادتمندان ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
هدایت شده از مرکز راهبری برهان
🎆 سازمان دارالقرآن‌الکریم با همکاری مرکز راهبری برهان برگزار می‌کند: 🔵 دوره مدیریت قرآنی عفاف و حجاب 🔷️ اساتید دوره: 🔹️ حجت الاسلام قاسمیان رئیس کتابخانه مجلس و استاد حوزه و دانشگاه 🔹️ حجت الاسلام تقی زاده رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم 🔹️ حجت الاسلام صبوحی مدیر موسسه تدبر در کلام وحی 🔹️ حجج الاسلام ابراهیمی، خلیلی و قزل‌ایاغ 📌 مکان: تهران، خیابان رشت، سازمان دارالقرآن‌الکریم 🗓 زمان: ۲۶ و ۲۷ مردادماه ۱۴۰۲ 👤 حضوری و مجازی 🚨 مهلت ثبت نام تا دوشنبه ۲۳ مرداد 💻 لینک ثبت نام: https://formafzar.com/form/goolw 🏅اعطای گواهی معتبر سازمان دارالقرآن الکریم به شرکت‌کنندگان حضوری و فعال 🔗 کانال دوره: @borhantadabor 💠مرکز راهبری برهان @mrborhan
💥حاج شيخ عبدالكريم حائری از اینکه بچه‌هایش آقازادگی كنند، نهی می کرد! ✍ آیت‌ الله 🔻مرحوم حاج آقا مرتضی حائری می‌گفت: پدرم با اینكه آقای نائینی را اعلم نمی‌دانست، به من گفته بود كه از آقای نایینی تقلید كنم، چون آقای نایینی را درجۀ اول می‌دانست و تقلید از درجۀ اول را مجاز می‌دانست. 🔸در آن موقع حاج شیخ خود صاحب رساله بود و خودش كمتر از آقای نایینی نبود، بلكه از نظر فكری بر وی مقدم بود، البته حافظه و حضور فقهی و اصولی آقای نائینی بیشتر بود، ولی ایشان خوشش نمی‌آمد بچه‌هایش آقا آقا كنند. 🔹آقا ضياء بيگدلى نقل مى‏‌كرد: در بازار روضه‌‏اى بود و مرحوم آقاى حاج شيخ عبدالكريم حائری هم شركت كرد. براى ايشان پشتى گذاشته بودند و ايشان هم آنجا نشست. آقاى حاج آقا مرتضى (فرزند حاج شيخ) وارد مجلس شد و پايين مجلس نشست. حاج ميرزا مهدى بروجردى خواست ايشان را بالاى مجلس بياورد، به حاج آقا مرتضى گفت: آقا بفرماييد بالا، بفرماييد بالا. 🔸آقاى فرمود: بگذاريد همان جا بنشيند. يك اخلاق خوب دارد، تو اين را هم مى‌‏خواهى از او بگيرى!؟ 🔹آقاى حاج شيخ مرتضى حائرى در زمان مرحوم آقاى حاج شيخ، بروزى نداشت؛ چون آقاى حاج شيخ از اينكه فرزندانش آقازادگى كنند، نهى مى‏‌كرد. 📚جرعه ای از دریا ج2، ص673 📌 کشکول ناب حوزوی👇 💎 @kashkolenab
از سمت چپ: آیت الله ابوالقاسم علیدوست، استاد سید علی شهرستانی، حضرت استاد سید احمد حسینی اشکوری، استاد غلامرضا فیاضی ، استاد زمانی ۲۵ محرم موسسه کلامنا مشهد، مجلس روضه حضرت زین العابدین علیه السلام ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥ماجرای نقشه کشی و معماری مدرسه علمیه حجتیه توسط مرحوم (ره) 🎤از زبان مرحوم سید عبدالباقی طباطبایی فرزند علامه @daneshnameh1399 @kashkolenab
مدرسه کلامی اصفهان.pdf
849.5K
📙 "مدرسه کلامی اصفهان" ✍محمد تقی سبحانی، محمد جعفر رضایی 🗃فصلنامه تاریخ فلسفه، سال سوم، شماره سوم 🔻فهرست مقاله: - مقدمه - مدرسه اصفهان، آوردگاه جریان‌های کلامی گذشته ۱. جریان حدیث‌گرای مدرسه اصفهان ۲. جریان کلام فلسفی     - جریان‌های درونی گرایش فلسفی         ۱. جریان فلسفی میرداماد         ۲. جریان فلسفی ۳. جریان کلام عقلی غیرفلسفی ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥آیت الله #تألهی همدانی(ره) بر بالین مفسر قرآن آیت الله #آقانجفی_همدانی(ره) صاحب تفسیر انوار درخشان
یادداشتی به خط مرحوم آیت الله همدانی درباره دیدگاه مرحوم میرزای ره به اقوال سید ره، که از مرحوم آیت الله ره(داماد نائینی) نقل می کند آقانجفی سلمه الله تعالی نقل نمود که مرحوم میرزای نائینی از قول بحرالعلوم نمیگذشت و مهما امکن مخالفت او نمی نمود بخصوص در مساله ای که بحرالعلوم ادعای اجماع فرموده باشد و میان فقها آن مساله مختلف فیها باشد ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
از سمت چپ آیت الله سید مجتبی موسوی لاری، آیت الله ، آیت الله بهاءالدینی(رحمه الله علیهم اجمعین) پ.ن: آیت الله موسوی لاری نوه مرجع مجاهد مرحوم آیت الله سیدعبدالحسین لاری و صاحب کتاب "اسلام و سیمای تمدن غرب" بودند. ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🔺ماجرای حضور جالب استاد شهید #مطهری در حلقه روشنفکری حمید عنایت (استاد فلسفه غرب) 🎤استاد اسدپور ✂
🔺جلسات اصحاب چهارشنبه و استادشهید مطهری 🎙دکتر مهدی : 🔸از جاهایی که مستمراً ديدار مرحوم شهيد دست می‌داد، در مجلس ناهاری بود که روزهای چهارشنبه در دفتر مرحوم احمد راد، مستوفی مدرسه سپهسالار در تالار زير ساعت تشکيل می‌شد. در اين مجلس، نخست شماری چند از همکاران فرهنگی راد همچون احمد آرام، علي­محمد عامری، حسن مبرهن، سيدمحمد فرزان، حبيب يغمایی، سيدمحمد محيط طباطبایی دور هم جمع می‌شدند و به تدريج افرادی هم مانند دکتر محمد معين، مجتبی مينوی، احمد مهدوی دامغانی،‌ سيدجعفر شهيدی، سيدعلی موسوی بهبهانی، غلامحسين يوسفی، محمد وحيد مازندرانی، ابراهيم تيموری و حسين خديو جم به آنان پيوستند. و چون اين مجمع در مدرسه سپهسالار بود، برخی از روحانيون که در آن مدرسه یا دانشکده معقول و منقول – که مجاور آن بود – درس می‌دادند، به جمع اضافه شدند. از جمله: مرحوم شهيد مطهری، شيخ محمدعلی حکيم و شيخ عبدالله نورانی، و برخی هم مانند مرحوم سيدمحمدکاظم و شيخ حسينعلی ساعتی را می‌ماندند و برای ناهار به منزل خود می‌رفتند. 🔹مرحوم مطهری از شرکت کنندگان مرتب و علاقه‌مند به اين مجلس بود؛ زيرا اطلاعات علمی و فرهنگی اين افراد و گزارش و اخباری که هر يک از کار و بار خود و آگاهی‌­هايی که از فرهنگ و دانشگاه می‌دادند، برای ايشان جالب و جاذب بود. من از سال 1337 تا 1357 در اين مجلس علمی که حاضران آن به عنوان «اصحاب چهارشنبه» خوانده می‌شدند، شرکت می‌کردم. پس از انقلاب چند ماهی هم به اصرار متولی جديد مدرسه، آيت­‌الله امامی کاشانی، اين مجلس در مدرسه سپهسالار تشکيل شد، که يک چهارشنبه هم مرحوم خديو جم مژده داد که امام جمعه تهران (مقام معظم رهبری) در جمع ما حضور خواهند يافت، که در آن مجلس مفاوضاتی ميان معظم ‌له و دکتر سيدجعفر شهيدی، استاد محيط طباطبایی و سايرین درباره پاره‌ای از مسائل علمی و تاريخی و ادبی رد و بدل شد. مرحوم مطهری پس از انقلاب فرصت شرکت مستمر را در آن مجلس نداشتند و آن مجلس هم پس از بيماری مرحوم احمد ‌راد چند بار در منزل اعضای گروه تشکيل شد و سپس متوقف گرديد. 🔸من که در طی آن ايام مسافرت‌های متعددی به کشورهای خارجی برای تدريس و شرکت در مجامع علمی داشتم، هميشه مورد پرسش مرحوم مطهری قرار می‌گرفتم. ايشان درباره وضع علمی آن کشور‌ها و استادان و دانشمندان آن ديار جويا می‌شدند و از من خواسته بودند که اگر برخی از آنان به ايران می‌آيند و يا از ايران می‌گذرند، ترتيب ديدار برای ايشان آماده سازم. تا آنجا که به خاطر دارم، پروفسور «پانيکار» فيلسوف بزرگ هندی و پروفسور «کليبانسکی» رئيس «مجمع بين‌المللی فلسفه در قرون وسطی» و پروفسور «ايزوتسو» فيلسوف و قرآن‌­شناس ژاپنی و پروفسور «لندلت» استاد تصوف اسلامی از سوئيس و پروفسور «معن‌ زياده» رئيس بخش فلسفه در دانشگاه لبنان، در جمع اصحاب چهارشنبه به تفاريق حاضر شدند و مرحوم مطهری با ترجمانی من با آنان گفت و شنودهای سازنده ‌و ارزنده‌­ای داشت. منبع ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
لا إشكال في انّ العلوم ليست في عرض واحد، بل بينها ترتّب و طوليّة، إذ ربّ علم يكون من المبادي لعلم آخر، و لأجل ذلك دوّن علم المنطق مقدّمة لعلم الحكمة، و كذلك كان علم النّحو من مبادئ علم البيان، و من الواضح انّ جلّ العلوم تكون من مبادئ علم الفقه و من مقدماته حيث يتوقف الاستنباط على العلوم الأدبيّة: من الصّرف، و النّحو، و اللّغة، و كذا يتوقّف على علم الرّجال، و علم الأصول، و لكن مع ذلك ليست هذه العلوم في عرض واحد بالنّسبة إلى الفقه، بل منها ما يكون من قبيل المقدّمات الإعداديّة للاستنباط، و منها ما يكون من قبيل الجزء الأخير لعلّة الاستنباط. و علم الأصول هو الجزء الأخير لعلّة الاستنباط بخلاف سائر العلوم، فانّها من المقدّمات، حتّى علم الرّجال الّذي هو اقرب العلوم للاستنباط، و لكن مع هذا ليس في مرتبة علم الأصول بل علم الأصول متأخّر عنه، و علم الرّجال مقدّمة له. و الحاصل انّ علم الأصول يقع كبرى لقياس الاستنباط و سائر العلوم تقع في صغرى القياس... 📚 فوائد الاُصول، ج1 ص18 ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
لا إشكال في انّ العلوم ليست في عرض واحد، بل بينها ترتّب و طوليّة، إذ ربّ علم يكون من المبادي لعلم آخ
ملاحظات شهید صدر به نظر مرحوم میرزای نائینی و آیت الله خویی (ره) ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
📣 آغاز درس اخلاق و معنویت آیت‌الله یزدان‌پناه در شهر تهران 📖 با موضوع سلوک اجتماعی (فصل اول از سلسله جلسات معنویت دینی) زمان: چهارشنبه‌ها، ساعت ۲۰:۳۰ مکان: تهران، میدان شهدا، مسجد خیّر 📱پخش زنده: aparat.com/ostad_yazdanpanah/live 🏷 لازم به ذکر است که جلسه برای برادران و خواهران بوده و مهدکودک برای کودکان نیز فراهم است. ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
🌺مدرسه علمیه مجدالدوله 🌺 ✅با استعانت از خداوند متعال و در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) مدرسه علمیه مجدالدوله در سال تحصیلی جدید از بین واجدین شرایط پذیرش می نماید. : ▫️بهرمندی از اساتید توانمند و ممتاز حوزه علمیه ▫️برگزاری کلاس های مشاوره علمی در راستای تکمیل مسیر آموزش ▫️امکانات رفاهی و خوابگاهی ▫️دارای سالن کتابخانه پذیرش: •اتمام سطح یک با معدل ۱۷ •قبولی در مصاحبه ورودی •تعهد شرعی و اخلاقی بر التزام و رعایت قوانین و مقررات آموزشی و انضباطی مدرسه •تاییدیه اخلاقی از مدرسه مبداء یا دوتن از اساتید کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام👇🏻 🆔 ‌@p_majdodoleh ➖تهران خیابان امام خمینی(ره)، جنب بیمارستان سینا ☎️۰۲۱۶۶۷۲۶۷۷۸ 📱۰۹۱۰۶۷۹۸۴۸۹ 📱۰۹۱۰۱۷۸۷۳۴۶ "مدرسه علمیه مجدالدوله"
⚠️پرداختن به چیزی که در فقه دخالتی ندارد اتلاف عمر و انحراف از هدف است! خمینی ره: 🔹تنها باید به مباحثی از اصول اکتفا شود که مقدمه واقعی( نه فرضی) برای استنباط است؛ به گونه ای که اگر نباشد نظام فقه از هم بپاشد و مهره هایش از هم بگسلد. اما چیزی که در واقعیت فقه دخالت ندارد، پرداختن به آن اتلاف عمر و انحراف از هدف است. 🔸اگر ترس آن نبود که بحث به درازا بکشد، مسائلی را می شمردم که علمای اصول از قدیم و جدید بحث های مفصلی را در اطراف آنها شکل داده اند، در حالی که استنباط حکم شرعی بر هیچ یک از آنها متوقف نیست! 📚تهذیب الاصول ج.3 ص.570-572 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab