eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.6هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
543 ویدیو
358 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و... انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
شیوه مواجهه حوزه و نهادهای نظارتی با آقای اکبرنژاد تا این لحظه گویای این است که هم حوزه و هم نهادهای نظارتی به دنبال حل مسائل از مسیر اصلی خود هستند و اجازه نمی دهند هر پروژه فکری_فرهنگی به راحتی امنیتی شود. به نظر می رسد همین مسیر می تواند بسیاری از به ظاهر بن بست های دیگر را حل و فصل کند. پ.ن: انتقادات و جوابهای بسیاری به حرفهای آقای اکبرنژاد وجود دارد که بسیاری از حرفهاش، تکرار حرفهای غربگراهاست ، اما حالا که ایشون این رویکرد غلط را رسانه ای کرده ، باید جواب علمی داد و از تکفیر و تفسیق و امنیتی کردن فضا اجتناب کرد، چون اگر به این سمت برده شود فضای علمی حوزه و آزاداندیشی اش زیرسوال می رود و این بزرگترین ظلم به حوزه و نظام است. 📽تاکید رهبرانقلاب بر گسترش فضای علمی و ارائه آراء بدون ترس و اجتناب از تکفیر👉 🎞نقد مواضع آقای اکبرنژاد در برنامه "نقد دگر اندیشان شیعی" شبکه ولیعصر(عج) @howzehsn @kashkolenab
❗️یعنی واقعا طلبه ای هست این کانال رو نداشته باشه ؟؟؟👇👇👇 📒محتوای مبلّغین @mohtavamobalegh زیر نظر جمعی از طلاب مبلّغ سلام خدمت ائمه جماعات و مبلغین این کانال هر روز مطالب کوتاه همراه با منبع معتبر میذاره که برای طلاب مبلّغ خیلی قابل استفاده است 👌🌹 👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2551054620C694623f5b6
💥اهمیت تلاش های آیت الله مصباح یزدی(ره) و پرفسور گلشنی و اساتید دیگر در تحول علوم انسانی از منظر انقلاب: علوم انسانی حقیقتا در کشور ما غریب و منزوی است. این واقعیت قضیه است. این نکته را از اوایل انقلاب هم دوستان دلسوزی - چه در دانشگاه، چه در حوزه - احساس کردند. مسبوقید که در یک مجموعه‌ای با کمک اساتید دانشگاه جمع شدند تا کارهایی را در زمینه‌ی علوم انسانی ریشه گرفته در باورها و مبانی اسلامی تهیه کنند؛ منتها کارهای ابتدایی و اولی بود. اگر آن اهمیت و آن تلاش در طول این بیست و چند سال ادامه پیدا می‌کرد، ما امروز از این جهت وضع بهتری داشتیم؛ اما ادامه پیدا نکرد. از سال ۷۴ که مسأله‌ی اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها پیش آمد و آقای دکتر با زحمات مشکورِ خودشان این مجموعه را راه‌اندازی کردند، در واقع یک همت جدیدی پشت سر این کار گذاشته شد و امیدهایی به وجود آمد. ما باید این امیدها را هر چه بیشتر کنیم. ... 🔻توصیه‌ی بعدی من، ارتباط با قم است. خوشبختانه من می‌بینم که آقای و آقای - که ساکن قم هستند و با حوزه ارتباط مستمر می‌توانند ایجاد کنند - می‌توانند این مجموعه را با قم مرتبط کنند. بخصوص آقایانی که در قم هستند و با مؤسسه‌ی آقای و مجموعه‌های علمی فعال قم - که حقیقتا مجموعه‌های ذی‌ قیمتی هستند - ارتباط دارند، به نظر من می‌توانند خیلی به شما کمک کنند. یک همکاری درستی را تعریف کنید و از آن مجموعه‌های علمی استفاده بشود، تا بتوانیم ان‌شاءالله در آینده یک چشم انداز امیدبخشی داشته باشیم. ده سال، زمان زیادی است که شما صرف کرده اید؛ حالا ان‌شاءالله یک مقطع جدیدی - گفتید یک همایش خواهید داشت - را تعریف کنید برای اینکه محصول کار این جمع که قاعدتا محصول باارزشی خواهد بود، به بازار کار بیاید. البته این فصل‌نامه و امثال این‌ها کارهای باارزشی است؛ بنده به این‌طور کارها اعتقاد دارم؛ این نقد و انتقاد و نوشتن و فرستادن و پس فرستادن خوب است، لیکن علاوه بر این کارهایی که حتما لازم است و انجام می‌گیرد، یک حرکت کلانی باید انجام بگیرد؛ بالأخره محصول کار آقایان و مجموعه اساتیدِ همکار شما و آنچه که در به این ملحق خواهد شد، باید بتواند به بازار کار علمی بیاید یا کتاب درسی بشود، یا لااقل مرجع اساتید علوم انسانی در همه‌ی رشته‌ها و در همه‌ی بخش‌ها قرار بگیرد، که بتوانند مراجعه کنند. آن استادی که می‌خواهد شاگرد خودش را بر این پایه پیش ببرد و بالا بیاورد، مرجعی داشته باشد؛ بتواند کارهایی را انجام بدهد 🔹بیانات منتشر نشده رهبر انقلاب در دیدار با شورای بررسی کتب علوم انسانی-۸۵/۱۱/۲ مخاطب:اعضای شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی👉 🌐متن کامل بیانات کمتر منتشر شده رهبر معظم انقلاب 👉 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
عکسی از مرحوم آیت الله سید مرتضی کرمانشاهی در منزل 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
🔺️فرق بين معجزه و کرامت ✍حضرت آیت الله "الفرق بين المعجزة والكرامة: أنّ الإتيان بالعمل الخارق للعادة الذي يقترن مع دعوى النّبوّة، ويتّفق مع الادّعاء، يسمّى "معجزة". وأمّا إذا صدر العمل الخارق للعادة من عبد لله صالح لم يدّع النّبوّة سمّي "كرامة"..." 📚العقيدة الإسلاميّة على ضوء مدرسة أهل البيت (ع)، ص١٢٣ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
عکسهایی از بخشی از خانه های بافت تاریخی شهر مقدس قم که بحمدلله بعضا بازسازی و مقاوم شده اند، اما باید مراقب بود که آپارتمان سازی و تخریب به بهانه های واهی این بافت ارزشمند تمدنی را از بین نبرد 🎥بررسی دیدگاه‌های رهبر انقلاب در خصوص معماری ایرانی اسلامی👉 حضرت آیت الله سبحانی: از نظر اخلاقی ساخت آپارتمان صحیح نیست👉 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
عیادت حجت الاسلام مروی از آیت الله جهت شفای عاجل معظم له دعا کنیم و حمد شفا بخوانیم🤲 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
⚡️ پیشنهاد ویژه مشاهده اولین گفتمانی 📺 برنامه تلویزیونی جریان @jaryan_tv1 👤 بیژن عبدالکریمی؛ استاد دانشگاه و پژوهشگر فلسفه 👤 شهریار زرشناس؛ استاد دانشگاه و پژوهشگر فلسفه ✍️ موضوع مناظره: راه حل مشکلات کشور چیست؟ آرمان‌گرایی انقلابی یا شبه مدرنیته 📽مشاهده 👇👇 https://telewebion.com/episode/0xae7fd54 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
❓ولايت فقيه همان ولایت رسول الله(ص) است به چه معناست؟ ✅پاسخ خمینی(ره): [فقیه عادل] همان ولايتى را كه حضرت رسول اكرم (ص) در امر ادارۀ جامعه داشت دارا مى باشد و بر همۀ مردم لازم است كه از او اطاعت كنند. اين توهّم كه اختيارات حكومتى رسول اكرم(ص) بيشتر از حضرت امير(ع) بود، يا اختيارات حكومتى حضرت امير (ع) بيش از فقيه است، باطل و غلط است. البته فضايل حضرت رسول اكرم (ص) بيش از همۀ عالم است؛ و بعد از ايشان فضايل حضرت امير (ع)از همه بيشتر است؛ لكن زيادى فضايل معنوى اختيارات حكومتى را افزايش نمى دهد. همان اختيارات و ولايتى كه حضرت رسول و ديگر ائمه(ع)، در تدارك و بسيج سپاه، تعيين ولات و استانداران، گرفتن ماليات و صرف آن در مصالح مسلمانان داشتند، خداوند همان اختيارات را براى حكومت فعلى قرار داده است؛ منتها شخص معيّنى نيست، روى عنوانِ «عالم عادل» است. وقتى مى گوييم ولايتى را كه رسول اكرم (ص) و ائمه (ع) داشتند، بعد از غيبت، فقيه عادل دارد، براى هيچ كس اين توهّم نبايد پيدا شود كه مقام فقها همان مقام ائمه (ع) و رسول اكرم (ص) است. زيرا اين جا صحبت از مقام نيست؛ بلكه صحبت از وظيفه است. «ولايت»؛ يعنى حكومت و ادارۀ كشور و اجراى قوانين شرع مقدّس، يك وظيفۀ سنگين و مهم است؛ نه اين كه براى كسى شأن و مقام غير عادى به وجود بياورد و او را از حد انسان عادى بالاتر ببرد. به عبارت ديگر، «ولايت» مورد بحث؛ يعنى حكومت و اجرا و اداره، بر خلاف تصورى كه خيلى از افراد دارند، امتياز نيست بلكه وظيفه اى خطير است... 📚 ولایت فقیه ، ص۵۱👉 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ در نقد مدعیان تحول و تمدن سازی دیروز حوزه و منتقدان امروز نظام و رهبری 🔻 کلیپ - (قسمت اول) ✅ تحول حوزه یا تخریب حوزه ✅ تمدن سازی یا تمدن سوزی ✅ قسمت دوم باد مجانی را اینجا ببینید. 👳🏻‍♂️ سلمان قاسمی؛ طلبه درس خارج و دانش آموخته دکتری روانشناسی ؛ نویسنده و مدرس عضویت در کانال قوی شو 👇👇👇 🆔 https://eitaa.com/slmnghsmi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلمی از تشرف آیت الله شیخ عباس محفوظی به حرم حضرت امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
هدایت شده از طلاب پاسخگو
بخشی از تاریخ تمدن اسلامی.mp3
8.8M
💥برگی از تاریخ نفیس 🔻 جورج سارتون : کتابهای امثال ابن هیثم ( فیزیکدان و نورشناس مسلمان ) همراه بالینی گالیله و نیوتن بوده است... 🎙 برگزیده دقایقی کوتاه از سخنرانی با موضوع « فلک را سقف بشکافیم » ، در جمع دانشمندان هسته‌ای دانشگاه نطنز ♻️در ثواب نشر این مطلب شریک باشید 🔴 @Tollabe_pasokhgoo
نقش فرهنگی خواجه نصیرالدین طوسی در تعامل با هلاکوخان مغول.pdf
229.4K
📕 "نقش فرهنگی خواجه نصیرالدین طوسی در تعامل با هلاکوخان مغول" چکیده این جستار به بررسی نقش فرهنگی الدين طوسي در تعامل با هلاکوخان مغول و عوامل دخیل در این تفاهم فرهنگی می پردازد. در این تحقیق تبیین میشود که خواجه چگونه با درک صحیح از شاخصه‏ها و نمادهای فرهنگی قوم مغول، توانست در کارزار فرهنگی بر آنها غلبه کند و از علاقه مغولها به نجوم که جزئی از فرهنگ آنها محسوب میشد، استفاده نماید و با هوش فرهنگی بالای خود، به تقویت جریان کلام امامیه در جنبة معرفتی و پایگاه شیعه در ساختار سیاسی حکومت هلاکوخان، مبادرت ورزد. با حضور خواجه نصیر، پس از قرنها کلام امامیه در ساختار سیاسی صاحب نماینده شد و حتی مغولان به اسلام گرایش پیدا کردند. با سقوط خلافت بغداد نیز ـ خواه خواجه در آن مؤثر بوده باشد، خواه نه ـ‌ در واقع یکی از پشتوانه‏های کلام اشعری از بین رفت و گروه‏های شیعه امامیه جان گرفتند. فصلنامه تاریخ فلسفه ،شماره ۳ دوره۱۲ زمستان۱۴۰۰ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
💥پژوهشگر به تمام معنی! ✍استاد شهید : به نظر ما اینكه ابوریحان سؤالات فلسفی خود را با بوعلی كه بیش از ده سال از او كوچك تر بوده است و به قول خود ابوریحان در آن وقت «جوان فاضلی» بوده، طرح كرده است، دلیل بر این است كه ابوریحان از نظر فلسفی ادعایی نداشته است. ابوریحان به تمام معنی پژوهشگر بوده است. در شرح حالش می خوانیم كه اگر با فقیهی مواجه می شد مسأله فقهی با او طرح می كرد، و اگر با صاحب فن دیگری مواجه می شد كوشش می كرد از معلومات او استفاده كند. 📚مجموعه آثار استادشهید مطهری ، ج13 ، ص 83 در کتاب مقالات فلسفی ، بخشی از سوالات مهم ابوریحان در نقد فلسفه و جوابهای همراه با تحلیل های شهید مطهری آمده. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab