eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
572 ویدیو
363 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
کشکول ناب حوزوی
#مجالسات_علما نفر دوم سمت راست #علامه_طباطبایی(ره) ، نفر سوم آیت الله سیدمرتضی موحد ابطحی(ره) نفر د
🔺برخی از آثار منتشر شده مرحوم آیت الله سید محمدعلی موحد ابطحی (متوفی۱۳۸۱ ش) اساتید: حضرات آیات عظام بروجردی، خویی، مرعشی نجفی، طیب اصفهانی، حاج آقا رحیم ارباب، سیدجمال گلپایگانی ره و... و دارای اجازه از امام خمینی ره برخی شاگردان: شهید آیت الله سید محمدباقر حکیم ، آیت الله سید احمد مددی ، حضرت استاد شیخ مسلم داوری اطلاعات بیشتر 💎کشکول ناب حوزوی 🔻 ◼ @kashkolenab
حکایتی از پر کاری علامه شعرانی.mp3
706.9K
🔺حکایتی از پرکاری علامه (ره) 🎤علامه (ره) ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
مناظره_علمی_با_موضوع_«علم_دینی» (3).mp3
51.48M
🔺 علمی با موضوع «علم دینی» 🎤اساتید: حجج اسلام محمد تقی سبحانی، حمید پارسانیا، سید محمدمهدی میرباقری 3️⃣صوت جلسه سوم؛ آخر (معیارها و شاخص‌های علم دینی): ۲۵ خرداد ۱۳۸۴ 💎کشکول ناب حوزوی 🔻 🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
❓چرا #علامه_طباطبایی (ره) به نوشتن کتب و مقالات فارسی پرداخت؟ 🎤پاسخ آیت الله رضا #استادی و آیت الله
🔺تجربیات بسیار مفید طلبگی ✍آیت الله ابراهیم (ره): یکی از عوامل مهم موفقیتِ یک طلبه، انتخاب هدف روشن و پیمودن بهترین و نزدیک‏ترین راه‏ها در رسیدن به هدفِ مطلوب است. لازم است یک طلبه پس از دوران درس ادبیات و علوم پایه باتوجه به استعدادهای جسمانی و روانی و امکانات زندگی خود، و با مشورت اساتید خیراندیش و باتجربه برای تحصیل علوم دینی هدف روشنی را انتخاب کند. خوب بیندیشد به کدام یک از اشتغالات روحانیت بیشتر علاقه دارد و امکانات آن برایش فراهم است. 🔻آیا می‏خواهد یک فقیه جامع‌الشرایط و مجتهد مرجع تقلید باشد؟ یا یک واعظ و سخنران خوب؟ یا یک مدرس حوزه‌ی علمیه یا دانشگاه آن هم در ادبیات یا فقه و اصول یا تفسیر و حدیث؟ یا به تفسیر قرآن و حدیث علاقه دارد و می‏خواهد یک مفسر و حدیث‏ شناس باشد، یا به فلسفه و کلام علاقه دارد؟ یا به تحقیق و نویسندگی علاقه دارد و می‏خواهد یک محقق و نویسنده باشد؟ و امثال این کارها که می‌توانند از اشتغالات دانشجویان علوم حوزوی باشند. بعد از انتخاب هدف لازم است ضمن ادامه‌ی دروس عمومی و پایه ‏ای حوزه‌ی علمیه مانند: ادبیات، منطق، فقه و اصول، بیشترین توجه خود را به سوی هدف مورد نظر متمرکز سازد. مشورت با اساتید کاردان و مجرب کتاب‏های مناسب را شناسایی، و ضمن تحصیلات حوزوی یا ایام فراغت و تعطیلات آنها را بخواند یا مطالعه و مباحثه کند. مطالعه ‏های متفرقه‌ی خود را نیز به سوی همان هدف متمرکز سازد، و از مطالعات پراکنده اجتناب کند مگر به مقدار ضرورت. 🔹مطالب مفید و مربوطه را با قید نام کتاب و صفحه و چاپ و مؤلف در دفتری یادداشت کند تا بعداً مورد استفاده قرار گیرد. یادداشت کردن گرچه دشوار است ولی کاملاً ارزش دارد. نباید به حافظه اعتماد کرد، زیرا بعد از چندی فراموش خواهد شد. 🔸برای طلاب بدون هدفِ مشخص، درس­ خواندن یک آفت به‌شمار می‏رود و آثار بدی را به همراه خواهد داشت. متأسفانه من نیز از این اشتباه مصون نماندم و خسارتش را به عیان تجربه کردم. گرچه پس از چندی به اشتباه و ضعف خودم پی بردم و در حد امکان آن را جبران کردم ولی اگر از آغاز جوانی و طلبگی هدفدار کار کرده بودم، قطعاً شخصیتم به‌گونه‌ی بهتری پرورش می‏یافت و بهتر می‏توانستم به اسلام و مردم خدمت کنم. ولی من و دیگر طلاب تازه‌وارد در این رابطه تقصیر نداشتیم، زیرا در آن زمان حوزه‌ی علمیه‌ی اصفهان از برنامه‌ی دقیق و حساب‌شده‏ ای پیروی نمی‌کرد، رشته ‏های تخصصی وجود نداشت و برای مشاوره و راهنمایی طلاب مرکز خاصی نبود تا از رهنمودهای آن استفاده کنیم. کوتاهی از علمای بزرگ و مسئولان حوزه‌ی علمیه بود. آنان باید با بررسی نیازهای دینی مردمِ دیندار آن زمان و زمان‏های بعد، برای دروس حوزوی برنامه‌ریزی می‌کردند و به مقدار نیاز رشته ‏های تخصصی به‌وجود می‏آوردند، و در انتخاب رشته و تعیین هدف به طلاب تازه‌وارد کمک می‌کردند. تخصصی‌شدن علوم دینی یک ضرورت است که متأسفانه نه در سابق مورد توجه بوده نه در این زمان آن گونه که باید و شاید مورد عنایت قرار می‏گیرد. با اینکه اخیراً با عنایت برنامه‌ریزان حوزه‌ی علمیه‌ی قم بعضی رشته‏ های تخصصی به‌ وجود آمده و طلاب داوطلب، ضمن اشتغالات رسمی حوزوی، هفته‏ ای چند ساعت در رشته‌ی مخصوص به تحصیل می‏پردازند؛ ولی متأسفانه این قبیل درس‏ها جدی گرفته نمی‏شود بلکه به‌عنوان درس‏های فرعی و جنبی به‌شمار می‏روند. هنوز درس رسمی و مهم حوزه‌ درس فقه و اصول است که اساتید و شاگردان آن از قداست و احترام خاصی برخوردارند که اساتید و شاگردان علوم فلسفه، کلام، تفسیر، حدیث از صد یک آن را ندارد. 📚کتاب خاطرات آیت الله ابراهیم امینی👉 💎کشکول ناب حوزوی 🔻 🌼 @kashkolenab
21 AETrim1730391917003.mp3
992.2K
🔺نقل قضیه ای از آخوند ملاحسینقلی صدیقین 🎤آیت الله اهل منبر و روضه و فعالان فضای مجازی با دقت گوش کنند آیت الله کریمی خود سالها سابقه منبر دارند در شهر های مختلف و از جوانی اهل منبر بوده اند ۹آبان ۱۴۰۳ 💎کشکول ناب حوزوی 🔻 🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
سخنان وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در این چند وقت ، در اهمیت عدالت ، اقتصاد تعاونی ، اهمیت محله و
این بنده خدا مثلا اقتصاددانه حالا همین و رفقاش دائما برچسب ایدئولوژیک و جناحی بودن به دیگران میزنن! باید گفت شما خود خودشی، دیگ به دیگ... تا هفت هشت ماه پیش کشور غیر قابل تحمل بود و در حد انفجار ، اما الان دولت معجزه ها می کند! مراجع و علما و دلسوزان انقلابی هم در دولت قبل انتقاد و گلایه به جا داشتن ، هم الان، این یعنی واقع بینی و دلسوزی با حذف ارز ترجیحی و گرون کردن بنزین و مواد اولیه کارخونه ها و جهانی سازی قیمت ها و... ، کشور رو به پرتگاه میبرن بعد همه کاسه کوزه هارو میریزن سر دیگران 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ◼ @kashkolenab
Kashani-14030718-MaziyateTalabegi-Hkashani_Com.mp3
37.95M
📋 مزیت طلبگی 🔸 مباحثی که مطرح شده : ▫️ نیاز با «الگوی میانی» در طلبگی ▫️ باید به حقیقتِ طلبگی برگردیم ▫️ ائمه علیهم السلام، امیرِ قلوب هستند ▫️ نتیجه ی تضعیفِ عالمِ ربّانی ▫️ امام سجّاد علیه السلام از دشمن «منبری» می سازد! ▫️ «طاووس بن کیسان» از امام سجّاد علیه السلام می گوید ▫️ لطافتِ امام سجّاد علیه السلام ▫️ کمک به فقرا در سیره ی امام سجّاد علیه السلام ▫️ نکته ای از صحیفه سجّادیه ▫️ روضه و توسّل به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ✓ بسیج مدرسه مبارکه رضویه @basijerazavieh
کشکول ناب حوزوی
عکسی از حضور حضرت استاد سید علی حسینی میلانی در مراسم بزرگداشت شهید سید هاشم صفی الدین در حرم حضرت معصومه (س) 💎کشکول ناب حوزوی 🔻 🌼 @kashkolenab
🔺اطلاعیه کانال دروس استاد شیخ علی شورگشتی با توجه‌ به سؤالات مکرر طلاب معزز، هرگونه فعالیت و قبول نماز و عبادات استیجاری و ارتباط در فضای مجازی و حقیقی با نام "محسن شورگشتی"، مورد انتساب و تأیید استاد "علی شورگشتی" نمی‌باشد؛ لازم به ذکر است مطالب سخیف منتشره از سوی کانال فردی موسوم به "شیخ محسن شورگشتی" ارتباطی با استاد "علی شورگشتی" ندارد و مورد تکذیب و تقبیح ایشان است. البته پرواضح است، ظاهر کانال مذکور و بعض مطالب آن حكايت از عدم تعادل روانی بانی ان دارد. ومن یضلل الله فماله من هاد. 🔺برنامه تدریس استاد شیخ علی شورگشتی(استاد مبرز سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم): 🔹موسسه فقه و علوم اسلامی: مکاسب، از ابتدای قاعده ما یضمن، ساعت ۷ صبح. مکاسب، شروط العوضین، ساعت ۸ صبح. مکاسب، خیار غبن، ساعت ۵ عصر. 🔸مرکز فقهی ائمه اطهار(س): مکاسب، از ابتدای خیارات، ساعت ۱۰ صبح. 🔹موسسه امام باقر(ع): ماهیت العیب، ساعت ۹ صبح. 💎کشکول ناب حوزوی 🔻 🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🔺برخی از آثار منتشر شده مرحوم آیت الله سید محمدعلی موحد ابطحی (متوفی۱۳۸۱ ش) اساتید: حضرات آیات عظام
🔺️مرحوم آیت الله سید محمدعلی موحد ابطحی در ۲۵ دی ۱۳۵۶، پس از توهین روزنامه اطلاعات به خمینی و سرکوبی تظاهرات طلاب در قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶، همراه با روحانیان اصفهان با ارسال نامه‌ای به مراجع تقلید با عنوان «انا لله و انا الیه راجعون»، اهانت به مرحوم امام‌ خمینی و سرکوب تظاهرات مردم قم را محکوم کردند و با اشاره به تعطیلی بازارها در اعتراض به آن اقدامات، اعلام نمودند که همگام با مردم، اقامه نماز جماعت را تعطیل خواهند کرد. 📚اعلام اصفهان، ج۴، ص۲۴۰-۲۴۱؛ سیر مبارزات یاران امام‌ خمینی در آینه اسناد، ج۸، ص۳۱۶-۳۱۷. 💎کشکول ناب حوزوی 🔻 🌼 @kashkolenab
⚠️آثار بی عدالتی در معنویت جامعه ✍استاد شهید : 🔻...اگر در جامعه‏ اى عدالت اجتماعى برقرار نباشد پايه معنويت هم متزلزل خواهد بود.منطق اسلام اين است كه معنويت را با عدالت توأم با يكديگر مى‏ بايد در جامعه برقرار كرد. 🔹در جامعه‏ اى كه وجود نداشته باشد، هزاران هزار بيمار روانى به وجود مى‏آيند. محروميت ها ايجاد عقده‏ هاى روانى مى‏ كند و عقده‏ هاى روانى تولید انفجار؛ 🔸يعنى اگر جامعه به تعبير على عليه السلام به دو گروه گرسنه گرسنه و سيرِ سير تقسيم شود، وضع به همين منوال باقى نمى‏ ماند، بلكه صدها تالى فاسد به همراه خواهد آورد. يك گروه گرفتار بيماريهايى نظير تفرعن، خودبزرگ‏ بينى و ... مى ‏شوند و گروه ديگر دچار ناراحتي هاى ناشى از محروميت. 🔹سخن درست بگويم نمى‏توانم ديد كه مِى خورند حريفان و من نظاره كنم 📚مجموعه‏ آثار استاد شهيد مطهرى، (آینده انقلاب اسلامی )ج‏24، ص: 257- با تلخیص و ویرایش جزئی ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
مرحوم آیت الله پرفسور مهدی 💎کشکول ناب حوزوی 🔻 🌼 @kashkolenab
📝پرسش و پاسخ بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم ❓۱_آیا درجه پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم از حضرت امیر المومنین علی علیه السلام بالاتر میباشد؟(اگر اینگونه است لطفا دلیلش را ذکر میفرمایید.) ❓۲_حال اگر کسی اعتقاد داشته باشد حضرت امیر هم درجه ی حضرت رسول یا از ایشان بالاتر است، ایا این اعتقاد باعث خروج از مذهب است؟ ✍پاسخ مرحوم آیت الله سید عادل : بسم الله الرحمن الرحيم آقا أمیر مؤمنان فرمودند (انا عبد من عبید محمد صلی الله علیه وآله وسلم) و پیامبر اکرم مدینه علم و حکمت و آقا درب آن است و این المدینه من بابها و این المولی من العبد اصلاً قابل قیاس نیست لهذا لا یقاس بالنبی أحد حتی نفس النبی که امیر مؤمنان علیه السلام باشد کما لا یقاس بأهل البیت و سید الأوصیاء أحد من الناس والله المستعان. اعتقاد خلاف ذلک از جهل است و باعث خروج از مذهب نمی شود که جاهل باید سؤال کند (واسألوا أهل الذکر ان کنتم لا تعلمون) والله المستعان 🌐 منبع 👉 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✳️ @kashkolenab
🚨برادرا و خواهرای طلبه بیان🚨 📕فارسیه اما تخصصیه 📒روونه اما دقیقه ✅تخفیف روش اومده اونم ۵۰درصد اما 💯 درصد کارِت رو راحت میکنه 🙏☺️اگر خودت نمیخوای هم برای رفیق طلبه ات بفرست خیلی بدردش میخوره 🔻فروش ویژه کتاب المطالب فی شرح المکاسب در لینک زیر👇 https://eitaa.com/joinchat/3815900123Cde1402dcae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥مهم 🎥 دکتر محمدباقر قالیباف؛ رئیس مجلس: قانون جهش تولید کجا گفته دولت باید بسازد. در برنامه هفتم که ابلاغ شده کجا گفته دولت خانه بسازد. دولت مکلف است تسهیلات این را پرداخت کند. 💠 یکی از موضوعات مهم مسکن است و امام دستور داده که آن زمین را به مردم بدهید و ما الان زمین در اختیار مردم قرار نمی‌دهیم. 🔻 ما نزدیک به ۱۵ میلیون هکتار زمینی داریم که قابل سکونت در کشور است. ما الان کمتر از یک درصد این را در سطح اشغال داریم یعنی حدود بین هفت تا هشت دهم درصد آن اشغال شده است. @setad_memari @kashkolenab پ.ن: خدا رو شکر جناب قالیباف هم متوجه این مسائل شده، امیدواریم در مجلس تحولی رخ دهد، متاسفانه تفکرات غلط شهرسازی و معماری ما هم مشکلات اقتصادی ، هم مشکلات فرهنگی و هم مشکلات سیاسی بوجود آورده، زمین را به مردم بدهید تا خودشون مثل قبل هرچقدر توان داشتن کم کم بسازن وقتی زمین رایگان بود قیمت خانه به شدت کاهش پیدا کرده و دلالی املاکی ها و بساز بفروشها هم کم رنگ خواهد شد ، این انبوه سازی های آپارتمانی (دولتی و پیمانی) بزرگترین غلطی بود که از دولت احمدی نژاد نهادینه شد مخالفت آیت الله العظمی سبحانی با آپارتمان سازی
کشکول ناب حوزوی
💥هیچ وقت مردم را به خواندن ترجمه خشک و خالی قرآن و حدیث تشویق نباید کرد ترجمه صرف ، سوالات و اشکالات و برداشت های غلط بسیاری برای خواننده پدید می آورد راه چاره این است که تفسیر های مختصری مثل تفسیر یک جلدی آیت الله دیباجی یا تفسیر مبین استاد ابوالفضل بهرام پور یا تفسیر حکیم و... ترویج شود تا آیات مشکله و متشابه کمی توضیح داده شود تا برداشت های غلط کم و به حداقل برسد در مورد حدیث هم همین مساله باید پیگیری شود، مثلا اصول کافی با شرح و توضیح و بررسی باشد
کشکول ناب حوزوی
در همین حوزه مروی تهران تا همین چند سال پیش، علمای برجسته متعددی درس داشتند از جمله مرحوم آیت الله س
مرحوم آیت الله ضیاءآبادی ، مرحوم حاج آقا حبیبی و حضرت استاد رضوانی زاده در مدرسه مرحوم حاج آقا مجتهدی 💎کشکول ناب حوزوی 🔻 🌼 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️✨✨قابل توجه ، و امام زمان سلام الله علیه اگر به دنبال کانالی هستید که هم از برای برنامه های خودتون و هم از دوره های آموزش شعر مهدویت بتونید استفاده کنید حتما در کانال با ما همراه باشید 🔴برگزاری توسط استاد خالق آثار ماندگار شعر آئینی (چقدر نام تو زیباست اباعبدالله/چشم تو خالق دنیاست اباعبدالله...) ✨عضویت در کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/890830900C1804fcdf9d
مرحوم و مرحوم آیت الله شیخ اسماعيل صائنی زنجانی 💎کشکول ناب حوزوی 🔻 🌼 @kashkolenab
خاطرات جالب از آیت الله سید محمدعلی صادقی- آیت الله حسن شریعتی نیاسر.mp3
1.39M
⭐️درس امروز رو نمیزارم برای فردا! 🔺خاطرات جالب از آیت الله سید محمدعلی صادقی(ره) و نحوه تحصیل و مباحثه در نجف و رفتن به درس مرحوم آیت الله سیدعلی علامه فانی 🎤آیت الله شیخ حسن شریعتی کاشانی ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 @kashkolenab
🔺نوآوری های آیت الله العظمی گلپایگانی در حوزه ...در همین حوزه قم، مبتکرِ مدارسِ برنامه‌ای، یکی از فقهای معروف منحصرِ در امرِ فقاهت بود؛ یعنی مرحوم آیت‌ الله . اصلا مدرسه‌ی برنامه‌ریزی شده در حوزه قم، تأسیس آقای گلپایگانی است؛ قبل از مدرسه حقانی. مرحوم آقای بهشتی و دیگران مدرسه حقانی را از روی مدرسه آقای گلپایگانی درست کردند. در واقع مرحوم آقای بهشتی و بعضی دیگر مدرسین آنجا بودند؛ بعد بیرون آمدند و خودشان مدرسه حقانی را بنیانگذاری کردند. مدرسه آقای گلپایگانی - که ظاهرا هنوز هم این مدرسه به همین اسم هست - قدیمی‌ترین مدرسه برنامه‌ریزی شده در حوزه است. آقای گلپایگانی یک فقیه متبحر متخصص در کار فقاهت و پابند به مسائل فقاهت، نترسید از اینکه یک برنامه نوئی را در امر آموزش اجرا کند. البته ایشان نوآوری های دیگری هم داشتند. اول جائی که در حوزه، این مسائل رایانه‌ای و اینها را راه انداخت، دستگاه آقای گلپایگانی بود، که بعد البته رواج بیشتری پیدا کرد... 🎤بیانات معظم انقلاب در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و طلاب نخبه حوزه علمیه قم ۲آبان ۱۳۸۹ 💎کشکول ناب حوزوی 🔻 🌼 @kashkolenab