eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
572 ویدیو
363 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
کشکول ناب حوزوی
🔺باید قدرت تحمل مخالف بالا رود آیت الله العظمی #نوری_همدانی: امروز فضای حوزه متفاوت است، تفکرات و
🔺️اهمیت توجه به علوم روز 🎙آیت الله العظمی : در اوایل دهه 30 مرحوم آیت الله العظمی (رضوان الله تعالی علیه) یک روز بعد درس فرمودند: بیاید منزل. بنده خدمت شان رسیدم ایشان فرمودند: یکی از محترمین تهران از من خواستند که در زمان تعطیلی حوزه عده‌ای از شاگردان خود را بفرستید تهران تا بعضی از علوم روز را بیاموزند، عرض کردم چه علومی فرمودند: مثل نجوم، ریاضیات، فیزیک و شیمی و زبان انگلیسی، در دوره‌ای که ما بودیم حدود ۱۰ نفر انتخاب شدیم دو سال تابستان رفتيم هر روز هفته به غير جمعه درس داشتيم و اساتید مهمی می آمدند و به ما این چند درس را می‌گفتند شاید آن روز کسی این ضرورت‌ را نمی‌دانست لذا عده‌ای نیامدند، عده‌ای هم تا نیمه رها کردند ولی بعدها معلوم‌ شد چقدر مؤثر است، بعنوان مثال‌ در بحث ارث چقدر دانستن ریاضیات در فهم مطلب مؤثر است و یا در موضوع رویت هلال در اول ماه بحث نجوم و محاسبه طول و عرض بلاد اثرگذار است. بنده‌ چند سالی به اروپا رفت و آمد داشتم آنجا متوجه شدم دانستن زبان‌ چقدر می تواند کمک کند، بنظر بنده حوزه‌ای زنده است‌ که 50 سال و 100سال آینده را ببیند. ۲۰آبان ۱۴۰۳ متن کامل پ.ن: عکس دوم، تصویری از سفر تبلیغی معظم له به خارج از کشور می باشد، ایشان بحمدلله سفرهای تبلیغی بسیاری داشته اند. حفظه الله 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ▪️ @kashkolenab
🔺️اهمیت احیای فاطمیه یکی از علمای تهران نقل کرد یک شب بر فراز منبر راجع به إحیای فاطمیه صحبت کردم، به تناسب ذکری از مرحوم آیت الله العظمی کردم و به مردم گفتم ایشان سعی زیادی در إحیای فاطمیه داشت. همان شب در عالم رؤیا دیدم والد شما در یک باغ بسیار بزرگ و مجلل و خیره کننده، با لباس داخل منزل قدم مي‌زند. نزد خود گفتم چطور یک شخصیتی مثل ایشان با این لباس در یک مکان عمومی حرکت می‌کند؟ خودم را سریع به ایشان رساندم. سلام کردم و سؤال خود را پرسيدم. در جواب فرمودند این باغ را مادرم فاطمه، علی الحساب به من داده و من هر روز اینجا مي‌آيم و قدم مي‌زنم. ایشان از ناحيه مادر سید و از ذریه فاطمه زهرا(سلام الله عليها) بود. 🎙حضرت استاد شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ▪️ @kashkolenab
. قابل توجه علوم عقلی اگـر دنبال خوندن به زبـان ساده بـــــا سبک و شیــوه و روش هستید ماااااااا اینجااااااااییم👇 https://eitaa.com/joinchat/1317798080C393ae80527 👈 راستی این هفته ثبت نام داریم
⚠️کسانی که مهارت خواندن ندارند، مهارت اندیشیدن هم ندارند 💯با دقت بخوانید💯 🔹کاتبی را تصور کنید که بعد از اختراع ماشین چاپ، مشغول نوشتن متنی بود که تا به حال بارها و بارها آن را نوشته بود. چه احساسی داشت؟ احتمالاً با خودش فکر می‌کرد «مشغول چه کار بیهوده‌ای هستم!» امروزه خیلی از آدم‌ها وقتی مجبور می‌شوند متنی بنویسند که طولانی‌تر از سی کلمه است، همچین حسی پیدا می‌کنند. به خودشان می‌گویند: چه کسی متنی چنین طولانی را خواهد خواند؟ نکتۀ تلخ ماجرا این است که چندان اشتباه فکر نمی‌کنند. انسان‌ها در خواندن متن‌های طولانی به مشکل خورده‌اند. 🔸مجموعه‌ای از ناشران، محققان، کتابداران و نویسندگان سراسر جهان، ماه پیش، با انتشار «مانیفست خواندنِ لیوبلینا» اعلام کردند: خواندنِ دیجیتال در حال تخریب عادتِ «خواندن عمیق» در میان ماست. 🔹دستگاه‌های دیجیتال باعث شده‌اند انسان‌های امروزی، «بیشتر» از هر دورۀ دیگری در تاریخ بشریت بخوانند. اما آن‌ها دیگر مثل قبل نمی‌خوانند. خواندنِ دیجیتال، به شکلی روزافزون، به تجربه‌ای تکه‌تکه، کوتاه‌مدت، سطحی و گذرا تبدیل شده است. بنابراین شاید تعداد کلمات خیلی زیادی در روز بخوانیم، ولی همۀ آن‌ها در قالب متن‌های چند کلمه‌ای یا نهایتاً چند خطی است. حال اگر بخواهیم همان تعداد کلمه را در قالبِ یک متن واحد بخوانیم، با دشواری بسیاری مواجه می‌شویم. زیرا درک متنی طولانی نیازمند مهارت‌های «خواندن عمیق» است. 🔸خواندن عمیق نقشی حیاتی در تمدن بشری داشته است. استیون پینگر، روان‌شناس و نویسندۀ آمریکایی، با رواج خواندنِ متن‌های طولانی در بین عموم مردم از اواخر قرن هفدهم، توانایی «همدردی» کردن با دیگران در میان انسان‌ها افزایش یافت. 🔹مردم با خواندنِ متن‌های مفصل دربارۀ زندگیِ دیگر انسان‌ها، توانستند دنیا را از چشم آن‌ها ببینند و این توانایی تأثیر بسیار مهمی در نگرش آن‌ها دربارۀ موضوعاتی مثل برده‌داری، شکنجه، ساحره‌سوزی، استبداد و دیگر چیزها گذاشت. از نظر استیون پینکر، خواندنِ عمیق باعث «انقلاب نوع‌دوستانه»ای شد که بعدتر به رویدادهای دوران‌سازی مثل انقلاب آمریکا و انقلاب فرانسه منتهی گردید. آنچه خواندنِ متن‌های تکه‌پاره و کوتاه دیجیتال ما را از آن محروم می‌کند، دقیقاً همین توانایی دیدن دنیا از چشم دیگران است. 🔸ماریان وولف، محقق آمریکایی، می‌نویسد: ما در دنیای آنلاین دائماً در حال اسکرول‌کردن، نصفه‌نیمه خواندن یا ذخیره‌کردن متن‌هاییم تا در آینده‌ای نامعلوم آن‌ها را بخوانیم، چون این رسانه برای خواندنِ عمیق طراحی نشده است. 🔹خواندن دیجیتال از دلایل مهم رواج «ساده‌گرایی» در دنیای امروز است. ساده‌گرایی یعنی تمایل به ساده‌کردن هر چیز پیچیده‌. اظهار‌نظرها و موضع‌گیری‌های یک‌خطی، شفاف و سرراست و فرارکردن از درک عمیق و چندوجهی مسائل. 📌 آنچه خواندید مروری است بر یادداشت اخیر سایمون کوپر در فایننشال تایمز با عنوان «نگاه انداختن، اسکن کردن، اسکرول کردن: دوران خواندن عمیق به پایان رسیده است» (Skimming, scanning, scrolling — the age of deep reading is over). این مطلب در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۲۳ به انتشار رسیده است. 💥اگر حواسمون نباشه روز بروز بیسواد تر خواهیم شد ، باید برای نسلهای بعدی فکری کرد💥 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ▪️ @kashkolenab 💯با دقت بخوانید💯
🔺آسمان هفتم نتیجه ی اهتمامِ به تبرّی 🎙آیت الله العظمی : [آیت الله] آسید علی گلپایگانی(ره) فرزند مرحوم [آیت الله العظمی] آسید جمال گلپایگانی نقل می کرد: بعد از رحلت مرحوم والد شبی ایشان را در خواب دیدم و میدانستم که از دنیا رفته اند. انگشت ایشان را گرفتم تا به سوالات من جواب بدهند. به من گفتند: می دانم می خواهی سوالاتی بپرسی که من نمی توانم جواب بدهم. عرض کردم: نه، می خواهم بپرسم: بعد از وفات حال شما چطور است؟ فرمودند: بسیار خوب است. پرسیدم: جای شما کجاست: فرمودند: ما چهار نفریم که در آسمان هفتم هستیم و یکی از آنها محقق ثانی کرکی است. گفتم آیا شیخ مرتضی انصاری را هم می بینید؟ مرحوم والد فرمود: شیخ در آسمان اول است و دسترسی به ایشان بسیار آسان است. آسید علی گلپایگانی می گفت: برای من سوال شد که چه خصوصیت مشترکی بین محقق کرکی و مرحوم والد آسید جمال بود. بعد از تحقیق برای من روشن شد که وجه مشترک هر دو اهتمام به تبرّی از غاصبین خلافت بود. 📚جرعه ای از دریا؛ ج2، ص559 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ▪️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💠 پیرو تلاش‌های گسترده دانشمند محترم آیت‌الله آقای حاج شیخ ابوالقاسم علیدوست در دفاع از ساحت مکتب ا
🔺️استادِ طرازِ اهلِ گفتگو دیدم برخی بر حضرت استاد خرده گرفته اند که چرا مناظره را اینقدر طول دادی و چرا حمله نکردی و چرا برخی مسائل رو مطرح نکردی و... شاید برخی از این نقدها تا حدی وارد باشه در جای خود(البته این نقدها بیشتر بر قسمت اول گفتگو بوده) اما این استاد معظم در این مناظره متانت و واقع بینی و ادب یک عالم حوزوی رو نشون داد این مناظره تصحیح نگاه های غلطه، یک الگو برای همه طلاب و اساتیده که باید گفتگوی منطقی داشته باشیم حتی با آقای سروش. تندی و پرخاش و برخوردهای غیر علمی در شأن حوزویان نیست، به همین خاطر بود که آیت الله نوری همدانی دوبار از این کار ایشون تجلیل کردن و همه را به تحمل مخالف و گفتگوی این چنین دعوت کردند. پس باید به استاد تبریک گفت ، امیدواریم چنین تصویری از حوزویان بیشتر از قبل دیده شود، این همان منطق شهید بهشتی و شهید مطهری و علامه طباطبایی و علامه سیدشرف الدین هاست. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ▪️ @kashkolenab
الدره_اليتيمه_في_بعض_فضائل_السيده_الع.pdf
1.2M
📜 الدرة اليتيمه في بعض فضائل السيدة العظیمة فاطمة الزهرا سلام الله علیها در فضایل حضرت فاطمه زهرا صلوات الله و سلام الله علیها ✍️نویسنده المحجوب الميرغني سال کتابت ۱۱۹۳ق. دانشگاه ملک سعود کتاب وقف است به دعا برای تعجیل فرج مولایمان مهدی موعود- جانم بفدایش. ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
عکسی کمتر دیده شده از مرحوم #علامه_طباطبایی و شهید آیت الله قدوسی(داماد علامه و دادستان کل انقلاب اس
ماجرای آخرین دیدار علامه طباطبایی با شهید مطهری و دیدار با امام خمینی .mp3
545.4K
🔺ماجرای آخرین دیدار علامه طباطبایی(ره) با استاد شهید مطهری و دیدار با امام خمینی(ره) در تهران ✂️بخشی از مصاحبه با علامه بعد از شهادت شهید مطهری ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🔺ماجرای آخرین دیدار علامه طباطبایی(ره) با استاد شهید مطهری و دیدار با امام خمینی(ره) در تهران ✂️بخ
🔺بگذارید یک ذهن آرام در حوزه باقی باشد یک بار مرحوم آیت‌الله فرمود من و یکی از رفقا در کوران حوادث منجر به انقلاب نزد علامه رفتیم و خواهان موضع گیری بیشتر ایشان نسبت به حوادث شدیم. علامه فرمودند: بگذارید یک ذهن آرام در حوزه باقی باشد من اگر در حوادث دخالت کنم ذهنم آرام نخواهد بود.برای من از همه جا(داخل و خارج) نامه می آید و با ذهن مشوش نمی توانم پاسخ به آن افراد بدهم (نمی دانم دیگر دلالت تضمنی! این پاسخ علامه چه بود؟) آقای میرزا علی سلیمانی هم حضور داشت در حین این فرمایش آقای محفوظی. تاریخ جلسه حدود سال ۹۰ بود. ✍شیخ محمدعلی نجفی کرمانشاهی پ.ن: آنچه واضحه اینه که علامه نیاز زیادی نمی دیدند که به مسائل سیاسی ورود صریح کنند و دغدغه های علمی و فکری را بیشتر دنبال می کردند مشخص است که ایشان ورود انچنانی به مسائل سیاسی نداشتند، اما همانطور که در مصاحبه علامه بعد از شهادت شهید مطهری موجوده علامه فرمودند به دیدار مرحوم امام رفتند بعد از ورود امام به ایران و همین کفایت می کند. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ▪️ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماجرای خواب دیدن سلام الله علیها توسط آیت الله (ره)😭 ▪️در دوران کودکی به ما آموخته بودند قبل از خواب چهار قل و آیه الکرسی بخوانیم، و ما می‌خواندیم یک شب در سن 7 سالگی خواب دیدم حضرت زهرا سلام الله علیها تشریف آوردند من همانطور که نشسته بودم پشت سر من نشستند و منو بغل گرفتند و دستی زدند به بازوی راست من و فرمودند مادر! تو که آیه الکرسی می‌خوانی چرا درست نمی‌خوانی؟ 🔻این را فرمودند من از خواب بیدار شدم اذان صبح بود. نماز صبح که خواندیم به اخوی که با من تو اون اتاق بود گفتم که داداش گوش بده من آیه الکرسی رو بخوانم و اگر اشتباه دارد تصحیح کن و ایشان گفت که من حوصله ندارم. پدر صدای من را شنیدند و صدا زدند نصرالله! و فرمودند: بخوان! من یک دور آیه الکرسی را خواندم. ایشان فرمودند: دو مرتبه بخوان. دو مرتبه خواندم فرمودند: سه مرتبه بخوان. دفعه سوم که خواندم فرمودند: قسمت آخر آیه الکرسی ( الله ولی الذین آمنوا) را با قسمت بعد جابجا می‌خوانی. بعد پرسیدن چطور شده؟ خواب رو نقل کردم و ایشان شروع کردند به اشک ریختن و من  را در بغل گرفتند و محبت بسیار زیاد و بی‌سابقه نمودند و فرمودند: که این خواب تو دو تا ثمره داره؛ یک ثمرش این است که شماها واقعا از اولاد زهرا هستید - چون مادر ما علویه بود- یک! دو البته این دومیش را من در حافظه نگه داشتم که بعد که طلبگی پیدا کردیم در آن طلبگی متوجه شدم که فرمودند در آیه الکرسی اختلافه که آیا تا هو العلی العظیم هست یا تا هم فیها خالدون. ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
30.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چگونه ممکن است اصحاب پیامبر به خانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) حمله کنند؟؟! 🎤پاسخ حضرت استاد مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قم(موسسه امام صادق علیه السلام) ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🔺ماجرای آخرین دیدار علامه طباطبایی(ره) با استاد شهید مطهری و دیدار با امام خمینی(ره) در تهران ✂️بخ
🔺️نظر علامه طباطبایی درباره امام خمینی(رحمه الله علیهما) 🎙آیت الله ابراهیم (ره): دوست داشتم بدانم میان حضرت امام و علامه طباطبایی کدام یک در فلسفه‌ برترند و به همین جهت روزی آن دو استاد گرانقدر را برای صرف ناهار طلبگی به حجره خویش دعوت کردم و مساله‌ای فلسفی پیش کشیدم، هر دو نفر خوب گوش دادند اما ساکت ماندند لحظاتی بعد علامه نگاهی به امام کردند و امام با لبخندی پاسخ را به علامه واگذار نمودند. علامه جواب سوال را فرمودند و امام با سکوت کامل به بیانات ایشان گوش می‌نمودند و چیزی نفرمودند. پس از آن پرسش فلسفی دیگری از امام کردم. ایشان نگاه مودبانه‌ای به علامه کردند و سپس شروع به پاسخ دادن نمودند و این بار علامه سرا پا گوش بودند و خاموش. در هر حال نتوانستم آن دو استاد را به بحث طلبگی و مناظر فلسفی بکشانم گویا منظورم را درک کرده بودند. علامه طباطبایی پس از قیام امام خمینی در برابر ستم و استکبار گفت: ایشان خیلی قاطع کلام خود را بر زبان جاری می‌نماید. فردی از اهل علم ساکن مشهد در امر امام خمینی تردید داشت یک بار که علامه به زیارت بارگاه قدس رضوی آمد درباره امام از وی سوالاتی نمود علامه در جواب آن مرد مردّد گفت : «امام بر ملکوت مسلط است». 📚خاطرات فقیه اخلاقی احمدی میانجی، ص۲۰۴ ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
🙄مگه میشه شرح فارسی اینقدر خوب باشه؟ 🔰برخی ویژگی های مهم کتاب: 🌼روان و بدون توضیح اضافی شرح داده شده 🌺حتی رجال شخصیت های کتاب توضیح داده شده 🌼شماره صفحه کتاب اصلی کنار هر متن زده شده 🌺۵۰٪ تخفیف ویژه داره😍 📗📗📗📗📗📗📗📗📗 https://eitaa.com/joinchat/3815900123Cde1402dcae 📗📗📗📗📗📗📗📗📗
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺*گنجینه مخطوطات مرکز احیاء میراث اسلامی* گفتگو با حضرت استاد سید احمد حسینی آشنایی با مرکز احیا میراث اسلامی ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
💥اهمیت تفکر ✍ آیت الله بهاءالدینی (ره) : 🔹نسبت به دوستان طلبه هم توصیه می کنم بعد از خودسازی زیاد فکر کنند در تمام امور بیندیشند و از روی تفکر و اندیشه چیزی را بپذیرند؛ زیرا تعبدیات زیاد کارساز نیست. و دوامی ندارد. 🔹تفکر منشاء اثر است و این اثر حتی در تتبع هم نیست؛ چرا که با حفظ تمام کتب رفع شک و شبه نمی شود، اما با تفکر این کار می شود. 📚مجله حوزه شهریور ماه 1365 ، شماره 16 مصاحبه آیت الله بهاءالدینی ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔘 @kashkolenab
🔺️تذکری بر خود متخصص پنداری ها ✍شهید آیت الله بهشتی: تحقيق درباره اسلام بايد به وسيله كسانى صورت گيرد كه علوم اسلامى متداول و معمول را حداقل تا سرحد اجتهاد تحصيل كرده و به شيوه تحقيق در اين علوم و مآخذ آن آشنايى كافى داشته باشند. كسانى كه معلومات اسلامیشان در حد معلومات عمومى يا قدرى بيش از آن است ولى در اين رشته به حد تخصّص نرسيده ‏اند، نبايد در مسائل مربوط به اين رشته ‏ها از خود نظر اجتهادى دهند. مكرر ديده شده افرادى فاضل و مؤمن و علاقمند به اسلام چه در لباس روحانيت و چه خارج از آن، درباره يك مسئله اسلامى نظرى تازه ابراز میكنند و در آن به چند آيه يا روايت استناد می‏کنند. در ميان اين افراد كسانى پيدا میشوند كه قريحه و استعدادى سرشار دارند و چه بسا با اين قريحه خوب و ذوق و استعداد سرشار، از آن آيات يا احاديث مطلبى را استنباط كرده ‏اند كه قبلاً به ذهن دانشمندان و محققان اسلامى نرسيده است. ولى اين نوع استنباط نبايد خود آنها و ديگران را به اشتباه اندازد و خيال كنند كه كار آنها در حد يك تحقيق تازه اسلامى است و نظر تازه‏ اى كه داده ‏اند در حدّ يك نظر تحقيقى داراى امتياز است. 📚کتابچه "طرح کوششی نو در راه شناخت تحقیقی اسلام" ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
ا❁﷽❁ا 🏢 مدرسه آرمانِ‌طلبگی برگزار می‌کند ▫️دوره‌ی طرح کلی و نقشه جامعِ‌طلبگی با محوریّت متن‌خوانی کتاب استاد و درس 🔻سرفصل‌های دوره 1⃣ جایگاه و اهمیت طلبگی 2⃣ برنامه‌ریزی و هدف‌گزاری 3⃣ وظایف طلبگی 4⃣ محور انتخاب‌ شغل 5⃣ فرایندتحصیل 6⃣مراحل شکل‌گیری شناخت‌ها و طلب در جانِ طلبه؛ الف؛ هدف ب؛ وظیفه ج؛ مراحل تا هدف(گام برداشتن‌ها) د؛ مسائل و سختی‌ها راه 👇لینک ثبت‌نام دوره https://formafzar.com/form/cayfi 🔰آدرس کانال: https://eitaa.com/joinchat/3280012067Cd7dcecc861
HoseyniNasab-14030628-Bayestegihayhe-Talabegi-Jalase-01-Thaqalain_IR.mp3
19.66M
🔺بایستگی‌های طلبگی جلسه اوّل 🎤استاد حسینی نسب ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
🔺️آسیب شناسی های مهم آیت الله العظمی که شایسته توجه ویژه است 🔰خطاب به امام جمعه جدید تبریز: تلاش شود در خطبه های نماز جمعه دردها و مشکلات مردم بیان شود. وقتی مردم مشاهده کنند که امام جمعه به مسائل آنان اهمیت می دهد، امیدوار می شوند. امیدوارم با تلاش های شما حوزه علمیه تبریز بیش از پیش تقویت شود... ۱۶ آبان ۱۴۰۳ ✍پیام حضرت آیت الله به آیین گرامیداشت روز کتاب و کتاب‌خوانی: اکنون با وجود گذر زمان و تغییرات جدی در سبک زندگی و رسوخ تکنولوژی به عرصه های مختلف زندگی بشر، باز هم کتاب جایگاه فاخر خود را از دست نداده ولی متأسفانه فرهنگ اندیشه ورزی و تفکر در میان جامعه کم رنگ شده و رسانه‌ها و اربابان آن ها به جای ما فکر می کنند و تصمیم می گیرند، که نتیجه آن استثمار و اسارت توده‌های مردم است و راه مقابله صحیح با آن گسترش مطالعه و آگاهی یافتن مردم است. ازین‌ رو لازم است مسئولان محترم نسبت به گسترش فرهنگ کتابخوانی و تسهیل و تأمین لوازم آن مانند رونق بخشی به کتابخانه ها، کنترل قیمت کتب و حمایت از ناشران و اهل کتاب، اهتمام جدی داشته باشند. استفاده از کتاب در هر فرصت و شرایط، و آموزش دوستی با کتاب و ترویج کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان، مهمترین وظیفه خانواده‌هاست... ۲۴ آبان۱۴۰۳ پ.ن: خطر ضعیف شدن جایگاه نماز جمعه و حوزه های علمیه، خطر کم شدن اندیشه ورزی و مطالعه کتاب(خصوصا در نسل‌های بعد) بخشی از مهمترین مشکلات جامعه امروز است که معظم له به خوبی به آنها توجه داده اند و راه حل‌هایی نیز بیان فرموده اند. ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🍀آشنایی با علمای گمنام شیعه معاصر ۱: آیت الله حاج شیخ ضیاءالدین برهانی (حفظه الله) متولد ۱۳۱۱ ش رو
إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ آیت الله شیخ ضیاءالدین برهانی مفسر قرآن و مدرس حوزه های علمیه و امام جماعت مسجد جامع کاشمر و صاحب تفسیر "الأنوار" دار فانی را وداع گفت مراسم وداع با آن عالم بزرگوار دوشنبه شب بعداز نماز مغرب و عشا در محل مسجد جامع کاشمر مراسم تشییع و تدفین روز سه شنبه ۱۴۰۳/۰۸/۲۹ ساعت ۹ صبح از محل مسجد جامع کاشمر بسمت امامزاده سیدمرتضی(ع) برگزار میگردد. مجلس بزرگداشت و ختم آن عالم ربانی از ساعت ۱۸ تا ۲۰ بعداز نماز مغرب و عشا در محل حسینیه محترم حسینی برگزار خواهد شد. 🤲نثار روحشان صلوات و فاتحه ای هدیه کنیم🤲 ◾کشکول ناب حوزوی🔻 ◾ @kashkolenab
مرحوم علامه سید جعفر و مرحوم آیت الله محمدتقی ◾کشکول ناب حوزوی🔻 ◾ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥نکاتی پیرامون کتاب الجامع بزنطی و سند حدیث: «علینا القاء الاصول و علیکم التفریع» 🎥آیت الله سید احمد 🔻درس خارج فقه ۱۴۰۰/۰۹/۰۲ 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺نقل قول مرحوم آیت الله العظمی از یکی از علمای اخلاق نجف حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَكْرَانَ اَلنَّقَّاشُ رِضْوَانُ اَللَّهِ عَلَيْهِ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ اَلْهَمْدَانِيُّ مَوْلَى بَنِي هَاشِمٍ قَالَ حَدَّثَنِي عُبَيْدُ بْنُ حُمْدُونَ اَلرَّوَّاسِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا حُسَيْنُ بْنُ نَصْرٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَمْرِو بْنِ شِمْرٍ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ اَلْبَاقِرِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَنْ عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ عَنِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: شَكَوْتُ إِلَى رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ دَيْناً كَانَ عَلَيَّ فَقَالَ يَا عَلِيُّ قُلِ اَللَّهُمَّ أَغْنِنِي بِحَلاَلِكَ عَنْ حَرَامِكَ وَ بِفَضْلِكَ عَمَّنْ سِوَاكَ فَلَوْ كَانَ عَلَيْكَ مِثْلُ صَبِيرٍ دَيْناً قَضَى اَللَّهُ عَنْكَ وَ صَبِيرٌ جَبَلٌ بِالْيَمَنِ لَيْسَ بِالْيَمَنِ جَبَلٌ أَجَلَّ وَ لاَ أَعْظَمَ مِنْهُ. 📚الأمالی (للصدوق) ج ۱، ص ۳۸۸ معنای این دعا این است که: پروردگارا، من را به‌وسیلۀ حلالت، از حرام خویش بی نیاز کن و با فضل و بخشش خود، مرا از هرچه غیر توست، بی‌نیاز فرما. این دعا، در برخی کتب با یک جملۀ اضافه‌تر نقل شده که آن هم جملۀ خوبی است. می‌فرماید: «اللَّهُمَ‏ أَغْنِنِی‏ بِحَلَالِکَ‏ عَنْ‏ حَرَامِکَ‏ وَ بِطاعَتِکَ عَنْ مَعْصیَتِکَ وَ بِفَضْلِکَ عَنْ مَّنْ سِوَاکَ» 📚مصباح الکفعمی، ص ۱۷۰ ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab