خانه طلاب جوان
#جزوات_طلبگی (۴۰) 📖 نقش #عرفان در منظومه فکری و رفتاری امام خمینی(ره) 📖 ✴️ تبیین #شخصیت امام راحل
❌ عرفان و اجتماع...بقاء بعد الفناء، ناظر به شئون اجتماعی است...شأن پایانی انبیاء و انسان کامل، حکومت است...باطن قوی تر، به خلافت به سیف می رسد ❌
🔴 واقعیت این است اصل عرفان به لحاظ مبانی ای که در خود دارد، عارف را به سوی #جامعه رهنمون میکند. بسیاری از مبانی عرفان چنین نتیجه ای به همراه دارد.
♨️ یکی دیگر از مسائلی که می تواند به عنوان مبنا در عرفان مطرح گردد، مسئلۀ بقا و فنا، یا فنا و بقای بعد فنا است. #بقاء_بعد_الفنا معمولا ناظر به #شئون_اجتماعی است که نگاه به #خلق دارد. در مقام فنا تنها توحید مدنظر است؛ اما در مقام بقاء بعد الفنا هم حقّ حق و هم حق خلق را ادا میکند.
⭕️ مسئلۀ دیگر، خلافت به سیف یعنی #حکومت است، #شأن_پایانی که معمولا برای انبیا و انسان کامل در نظر میگیرند. همین تعبیر خلافت به سیف (خلافت با شمشیر) نشان دهندۀ مبنایی است که عارف را به سوی اجتماع و عمل اجتماعی دعوت میکند.
✴️ نکتۀ دیگر اینکه همۀ عرفا در یک حد نیستند. برخی در حد فنا متوقف شده و اصلا به بقاءبعدالفناء نمی رسند، که البته از #ضعف به اصطلاح وجودی او خبر می دهد. به تعبیری آنچه که در سنت اسلامی متولد شده است براساس آموزۀ بقاء بعد الفناء است و برخی میگویند تمام قرآن کریم بر اساس همین آموزه است یعنی در عین حال که مرحلۀ فنا (توحید) در آن موج میزند، به حق خلق نیز توجه دارد. پس گاهی این مسئله به #نقص_وجودی_عارف بازمی گردد و گاهی نیز امکان چنین #حرکت_اجتماعی به او داده نمیشود. به تعبیری این آموزه در عرفان هست ولی احتیاج به استعدادی قوی که بتواند آن مراحل را طی کند و به بقاء بعدالفنا برسد و #تیزهوشی لازم را نیز داشته باشد، دارد که این استعداد و تیزبینی در حضرت امام(ره) وجود داشت.
✳️ ...خلافت به سیف که به آن اشاره کردم یعنی شخص چنان قدرتمند است که شأن خلافت به سیف و #حکومت پیدا میکند. این ناشی از #قدرت_باطنی است یعنی عرفا معتقد هستند هرچه باطن قوی تر باشد از مرحلۀ #نبوت به مرحلۀ #رسالت و از آنجا به #خلافت_به_سیف میرسد.
📎 منبع: نقش عرفان در منظومه فکری و رفتاری امام خمینی(ره)/خرداد ۱۳۸۶
#استاد_یزدان_پناه
#عرفان
#عرفان_و_اجتماع
#خلافت_به_سیف
#حکومت
🔴🔴🔴🔴 خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
🔴 اگر زمانه را نشناسیم هرچه علممان بیشتر شود خطرمان هم بیشتر می شود 🔴
💠 علاوه بر درسی که میخوانید و علاوه بر اینکه از لحاظ عملی، خودتان را به لوازم تقوا و ورع آراسته میکنید، باید فکرتان را هم با #مسائل_دنیای_امروز آشنا کنید.
❌ بدانید اگر امروز روحانی، با مسائل حول و حوش خودش آشنا نباشد، قادر نخواهد بود #وظیفهاش را انجام دهد.
♨️ گذشت آن روزی که عالم میتوانست با خواندن کتاب و فرا گرفتن علم و تحصیل، مفید واقع شود. امروز اینگونه نیست. اگر چه در گذشته هم، بعضی به سبب ندانستن و نشناختن زمانه، اشتباهاتی را مرتکب شدند، لکن امروز، این نشناختن خیلی خطرناکتر است.
✴️ امروز اگر ما دنیای خودمان؛ زمانه و دوست و دشمن را نشناسیم و وظایفی را که بر عهدهی ماست ندانیم، ممکن است خدای ناکرده، هر چه علممان بیشتر شود، #خطرمان هم بیشتر گردد. نه اینکه عمداً باشد؛ نه. ممکن است کسی متدین باشد، عمداً هم کار خلافی نکند. اما وقتی که ندانیم امروز وظیفه چیست و باید کجا قرار بگیریم، آنوقت، علم و دینمان که بیشتر باشد، خطرمان بیشتر میشود.
✳️ روزی، یک عده نفهمیدند تکلیفشان چیست و کجا باید قرار گیرند؛ شدند «حسن بصری»! حسن بصری مگر آدم کوچکی بود!؟ در بین مسلمانان آن زمان، از لحاظ علم دین و علم قرآن، کمتر کسی نظیر او بود؛ اما زمانه را نشناخت. نفهمید که آن روز، وقتی علی علیهالصّلاةوالسّلام، در مقابل آنها قرار گرفته است، در کدام طرف باید قرار گیرد.
🔅۱۳۷۱/۰۸/۲۴
#امام_خامنه_ای
#حوزه
#شناخت_زمانه
🔵🔴⚫️⚪️ خانه طلاب جوان ⬇️🔰⬇️🔰
@khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خمینی #عرفان را در متن #مجاهده و #مبارزه و تعهد و ظلمستیزی و #استکبارستیزی میبیند.
📌 #شهریار_زرشناس: عرفان آوینی عرفان خانقاهنشینی و سلوک صرف فردی فارغ از تعهد و مجاهدت نیست.
#عرفان
#سلوک_انقلابی
⭕️⭕️ خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
خانه طلاب جوان
🎥 امام خمینی #عرفان را در متن #مجاهده و #مبارزه و تعهد و ظلمستیزی و #استکبارستیزی میبیند. 📌 #شهری
📝 مقاله ((منشور تجدید عهد هنر)) اثر شهید آوینی که در کلیپ فوق توسط استاد زرشناس معرفی گردید🔰🔰🔰
20101020154935-منشور تجدید عهد هنر.pdf
381.6K
#جزوات_طلبگی (۴۱)
📖 منشور تجدید عهد هنر
📝 #شهید_آوینی
📝📝 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
4_624838838723806172.mp3
435.4K
❌ اسلام فقط نماز و روزه نیست ❌
#امام_خمینی
✴️✴️ خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
❌ بزودی و برای اولین بار در کانال #خانه_طلاب_جوان منتشر می شود ❌
❓آیا قلمرو #اخلاق_اسلامی در عصر امام خمینی توسعه پیدا کرد؟
❓نوع دید ما به #اخلاق_اجتماعی چگونه است؟
❓آیا #امّت، تکالیف اخلاقی دارد؟
❓ #رسالت_تاریخی ما چیست؟
❓آیا به فکر مسئولیت #اصلاح_آینده_تاریخ بشریت هستیم؟
❓جایگاه #ولایت در اخلاق اسلامی تا قبل از امام خمینی(ره) چگونه بود؟
❓ #غایت_اخلاق در عصر امام خمینی(ره) چیست؟
❌ بخشیدن خطاهای فردی در #حرکت_کاروانی ❌
♨️ معنای لقاء الهی و فنای در حق یعنی یکپارچگی عبودی ♨️
🔆✳️ در کانال #خانه_طلاب_جوان با ما همراه باشید 🔰🔰
@khaneTolab
❌ خبری برای کسانی که #نمایشگاه_کتاب می روند....
🔴 حلقه ی سوم کتاب #انسان_۲۵۰_ساله منتشر شد 🔴
✴️ توضیح 🔰🔰
📖 حلقۀ دوم انسان۲۵۰ساله، کتابی آشنا برای علاقهمندان به آشنایی با سیرۀ ائمه علیهمالسلام است.
❌ نمایشگاه کتاب ۱۳۹۸، یک خبر خوب برای مطالعهکنندگان و شیفتگان این کتاب دارد. و آن، چاپِ حلقۀ سوم از مجموعۀ حلقات انسان۲۵۰ساله است.
♨️ انتشارات صهـبا، برای بهرۀ بیشتر مخاطبان خود، از میان قریب ۷۰۰ سخنرانیِ حضرت آیتالله خامنهای دربارۀ سیرۀ ائمه علیهمالسلام، سه کتاب، برای سه دسته مخاطب، آماده و مجموعۀ این سه کتاب را «حلقات انسان۲۵۰ساله» نامگذاری کرده است. حلقههایی که حول محور سیرۀ مبارزاتی و سیاسی ائمه برای تشکیل حکومت اسلامی، همدیگر را تکمیل میکنند.
1⃣ کتاب حلقۀ اول انسان۲۵۰ساله، مناسب مخاطبان #نوجوان و #دانشآموزان عزیز است. در این کتاب مفهوم انسان۲۵۰ساله به کمک مثالهای متعددی که حضرت آقا بیان کردهاند، برای مخاطبان شرح داده شده.
2⃣ کتاب حلقۀ دوم انسان۲۵۰ساله، همان کتاب شناخته شده است که بیش از هشتاد چاپ از آن انجام شده؛ کتابی مناسب برای #عموم_مردم، بهخصوص #جوانان. این کتاب مروری کلی دارد بر وقایع مهم دوران امامت هر امام و تبیین استراتژی هر امام در جریانِ مبارزۀ سیاسی ائمه علیهمالسلام.
3⃣ و اما کتاب حلقۀ سوم انسان۲۵۰ساله، کتابی است برای #محققان ارجمند و کسانیکه علاقهمند آشنایی بیشتر و دقیقتر با زندگی ائمه علیهمالسلام هستند. در این کتاب مباحثی که در حلقۀ دوم به اختصار و بهطور گذرا به آنها اشاره شده است، مفصلاً شرح داده شده است. در تنظیم این کتاب از حدود ۲۶۰ سخنرانیِ حضرت آیتالله خامنهای در سالهای مختلف، بهخصوص سخنرانیهای ایشان در دهۀ ۵۰ شمسی استفاده شده است. در این کتاب استراتژی انسان۲۵۰ساله در قالب چهار دوران جریان امامت، مورد بررسی قرار گرفته است. لذا کتاب دارای چهار فصل اصلی، و یک فصلِ مباحث مقدماتی است. انتهای کتاب سه ضمیمه دارد، پینوشتها، نمودار وقایع چهار دورۀ امامت و نقشهها.
ازجمله ویژگیهای مجموعۀ «حلقات انسان۲۵۰ساله» این است که متن کتابها با هم اشتراک ندارند؛ بلکه مطالب هر کتاب، #مکمل مباحث کتابهای دیگر است.
این کتاب در ۸۹۶ صفحه و به دو صورت جلد سخت (تکجلدی) و جلد نرم (دوجلدی) چاپ شده و علاقهمندان میتوانند در نمایشگاه کتاب از غرفه انتشارات صهبا تهیه کنند.
#حلقه_سوم_حلقات_انسان_۲۵۰_ساله
🔴🔴🔴🔴 خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
❌ حوزه علمیه مرکز پرورش رهبران فکری است ❌
💠 قم #قیام کرد، ملت قیام کرد، ملت در قم متبلور بود، روحانیت نهاد سمبلیک ملت است هر جا روحانیت حرکت می کند ملت هم حرکت می کند. در هر جهتی که روحانیت مترقی و محبوب گام می گذارد ملت گام می گذارد.
✴️ این واحدی که بنام #حوزه_علمیه در شهر طیّب قم پا برجاست فقط یک #دانشگاه نیست او را فقط یک دانشگاه ندانید، #مجمع_پرورشگاه_رهبران_فکری و مذهبی و اسلامی این امت است.
✅ هر طلبه کوچکی، هر طلبه کم سن و سالی که در مدرسه ای درس می خواند برای اینکه فقیهی بشود بر طبق بافت اصیل جامعه ی ایرانی و اسلامی و شیعی، بالقوه یک #رهبر است، اینجا مرکز پرورش #رهبران_فکری است، مجموعه ای است از آن کسانی که در راه #پیامبران گام برمی دارند. مجموعه ای است از کسانی که می خواهند ((العُلَماء ورثه الانبیاء)) بشوند.
♨️ هرجا که حوزه علمیه قم می رود در حقیقت ملت ایران می رود. این هم یک محاسبه است یک محاسبه دقیق که باز با فرمولهای عادی جامعه شناسان مادی تطبیق نمی کند.
✳️ آنچه می گوییم #روحانیت_گرایی و #آخوند_گرایی نیست این دیدن یک واقعیت است.
یک طلبه در یک شهر، در یک دِه، در یک مملکت، در یک استان چه می کند. این #زبان_سخنور، این #دل_پارسا، این #جسم_بی_توقف، این موجودی که به کم قانع است، برای اینکه بار زیادی را بر دوش بگیرد او در اینجا چه می کند؟ او می آموزد، چه می آموزد؟ #دین، دین چیست؟ اصیل ترین نهادی که بر #روح و بر #ذهن انسانها در این مملکت بحمدالله همچنان حاکم است و البته حاکم خواهد بود.
💠 وقتی قم #قیام می کند یعنی ملت #قیام می کند، قم را یک شهر کوچک صدهزار نفری و دویست هزار نفری ندانید، حوزه علمیه را یک دانشگاه ده هزار نفری و پانزده هزار نفری ندانید او جامِ #جهان_بینی است که همه ملت را باید در آن ببینید.
🔆سخنرانی منتشرنشده آیت الله خامنه ای در دومین سالگرد شهیدمصطفی خمینی در حضور امام خمینی... ۱۳۵۸/۰۸/۲۷
#امام_خامنه_ای
#حوزه
#قیام_حوزه
#قیام_ملت
#پرورش_رهبران_فکری
🔵🔴⚫️⚪️ خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
98-02-04 حجةالاسلام عالم زاده نوری.mp3
9.49M
🔈 #صوت_هیأت
🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام
🎙 #سخنران: حجة الاسلام و المسلمین #عالم_زاده_نوری
🔆 موضوع بحث:
🔴 توسعه قلمرو #اخلاق_اسلامی در عصر امام خمینی(ره) 🔴
✴️ نوع دید ما به #اخلاق_اجتماعی
✳️ #رسالت_تاریخی ما
♨️مسئولیت #اصلاح آینده تاریخ بشریت
⭕️ مطرح کردن جایگاه #ولایت در اخلاق اسلامی توسط امام راحل
🔆 #غایت_اخلاق در عصر امام خمینی(ره)
❌ بخشیدن خطاهای فردی در #حرکت_کاروانی
❎ معنای لقاء الهی و فنای در حق یعنی یکپارچگی عبودی
🔆✳️ خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📿 باز پنجشنبه و یاد شهدا با صلوات 📿
🔴 بدون شرح....
#شهید_مجید_قربانخانی
🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
4_5890853400890836639.mp3
15.31M
📿 باز پنجشنبه و یاد شهدا با صلوات 📿
🔴 از تصور این فکر قلبم فشار می آید 🔴
🔆 دلم تنگ شهیدان است امشب
دلم دلتنگ یاران است امشب
🔆 دلم امشب براشان روضه خوان است
نوای زخمی آهنگران است
🔆 بخوان زآنان خرابیدند و رفتند
مرا بیچاره نامیدند و رفتند
🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
❌ #حکومت_آخوندی و #آخوند_حکومتی ❌
🔵 بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دو عنوان و دو مفهوم غلط و انحرافی به وسیلهی کسانی که هم با روحانیت بد بودند، هم با انقلاب دشمن بودند، در ذهنها مطرح شد...این دو مفهوم غلط و در واقع دو تهمت را دشمن به عنوان تاکتیک مطرح کرده است.
🔴 یکی طرح مسئلهی #حکومت_آخوندی است. میگویند در ایران حکومت آخوندی، حکومت روحانی بر سر کار است. این را نوشتند، گفتند، ترویج کردند، تکرار کردند.
❌ دیگری طرح موضوع #آخوند_حکومتی است؛ تقسیم آخوند به حکومتی و غیر حکومتی.
✴️ هدفشان از طرح این دو مفهوم انحرافی و غلط این بود که اولاً نظام اسلامی را از پشتوانهی عظیم #فکری و نظری و استدلالی و علمی علمای دین #محروم کنند؛ ثانیاً روحانیت مسئول را، روحانیت انقلابی را، #روحانیت_حاضر_در_صحنه را که در مقابل دشمنیها سینه سپر کرده است، به خیال خودشان #منزوی کنند، بدنام کنند. یعنی آخوند یک نوعش حکومتی است، که این بد است، منفی است، ضد ارزش است؛ یک نوعش غیر حکومتی است، که این مثبت است، این منزه است.
⚫️ آن دو مفهوم غلط، حقیقتاً انحرافی و خصمانه است؛ به دلیل اینکه اولاً حکومت آخوندی و نسبت دادن جمهوری اسلامی به این مفهوم، حرف دروغی است. جمهوری اسلامی حکومت #ارزشهاست، حکومت #اسلام است، حکومت #شرع است، حکومت #فقه است، نه حکومت افراد روحانی. روحانی بودن کافی نیست برای اینکه کسی سلطهی حکومتی پیدا کند. جمهوری اسلامی با حکومتهای روحانی ای که در دنیا میشناسیم، در گذشته هم بوده است، امروز هم در نقطههائی از دنیا هست، ماهیتاً متفاوت است. حکومت جمهوری اسلامی، حکومت #ارزشهای_دینی است. ممکن است یک روحانی ارزشهائی را حائز باشد که از بسیاری از روحانیها برتر باشد؛ او مقدم است؛ اما روحانی بودن هم موجب نمیشود که از کسی سلب صلاحیت شود. نه به تنهائی روحانی بودن صلاحیتآور است، نه روحانی بودن موجب سلب صلاحیت است. حکومت #دین است، نه حکومت یک #صنف_خاص و یک مجموعهی خاص. تقسیم روحانی به حکومتی و غیر حکومتی و ارزش و ضد ارزش قلمداد کردن اینها هم یک غلط فاحش است.
⚪️ ...اگر روحانىِ حکومتی به آن کسی گفته میشود که برای ادای دین خود، برای ادای مسئولیت شرعی خود، برای خاطر خدا از نظام اسلامی حمایت میکند یا از مسئولینی حمایت میکند، این #ارزش است، این ضد ارزش نیست؛ نداشتن این حالت، ضد ارزش است. پس هیچکدام از این دو مفهوم - نه مفهوم حکومت روحانی و حکومت آخوندی، و نه مفهوم آخوند حکومتی، روحانی حکومتی - مفاهیم درستی نیست. طرح اینها پس از انقلاب و تشکیل نظام اسلامی، یک طرح #مغالطه_آمیز است؛ این مفاهیم متعلق به فرهنگ این انقلاب نیست.
🔆۱۳۸۹/۰۷/۲۹
#امام_خامنه_ای
#حوزه
#آخوند_حکومتی
#حکومت_آخوندی
#طرح_مغالطه_آمیز
🔵🔴⚫️⚪️ خانه طلاب جوان ⬇️⬇️⬇️⬇️
@khaneTolab
4_5798772652139086753.mp3
1.69M
❌ امام راحل فقه شیعه را به #فقه_حکومتی کشاندند ❌
✴️ فقه حکومتی چه می کند؟
#امام_خامنه_ای
#فقه_حکومتی
📖📖 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
4_5798772652139086753.mp3
1.69M
❌ امام راحل فقه شیعه را به #فقه_حکومتی کشاندند ❌
✴️ فقه حکومتی چه می کند؟
#امام_خامنه_ای
#فقه_حکومتی
📖📖 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
4_5985662561977106642.pdf
452.7K
#جزوات_طلبگی (۴۲)
📖 بیانات رهبری پیرامون #پیام_قطعنامه_۵۹۸ ( مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه سال ۱۳۶۷ به شرح این پیام پرداختند ).
🔴 امام خامنه ای: حقيقتا این پیام یکی از #آیات و #معجزات بزرگ این انقلاب است... کلمه کلمه و جمله جمله این پیام #قطره_باران_رحمتی است که کام مشتاقان و جان عاشقان را سیراب خواهد کرد 🔴
#امام_خامنه_ای
#پیام_قطعنامه
📖📖 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
4_6042090087125090616.mp3
3.22M
❌ خیلی ها به درد #فقه و #تفسیر و #حکمت می خورند، میدان جنگ را نمی توانند اداره کنند ❌
🔴 کُمیل، به درد دعای کمیل میخورد او که نمی تواند #شهید_فهمیده بشود 🔴
♨️ مگر هر کسی می تواند کشور اداره کند
#آیت_الله_جوادی_آملی
📖📖 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
🔴 فقه و فقاهت باید عمیق و فراگیر شود 🔴
🔵 فقه و فقاهت باید در حوزهها #پیشرفت بکند. این پیشرفت، هم از لحاظ #عمق است، و هم از لحاظ #سعه و #فراگیری_مسائل_زندگی. فقه باید عمیق بشود؛ عمیق تر از آنچه که هست. همچنان که شما نگاه می کنید، فقه زمان علامهی حلی (رضوانالله علیه)، از فقه زمان شیخ انصاری عمیق تر است؛ یعنی با آراء و نظرات گوناگون برخورد کرده و در طول زمان، عمق و پیچیدگی خاصی پیدا کرده است. فقه زمان مثلاً محقق ثانی - علیبنعبدالعالی کرکی - نسبت به فقه زمان علامه، عمق بیشتری دارد. یا منبابمثال، فقه شیخ در مکاسب، از تعمق بیشتری برخوردار است. ما باید این عمق را روزافزون کنیم. #عمق به معنای این نیست که به #گوشهها و #حواشی و #تدقیقات_زاید بپردازیم؛ نه، مسأله را #حلاجی_کردن، آن را به روشهای نوی تحقیق زدن، و به وسیلهی آنها آن را عمیق تر کردن است. کسی که اهل تحقیق باشد، در میدان عمل میتواند این شیوهی تحقیق را بشناسد.
❌ ما باید به فقه عمق ببخشیم. از #سطحی_نگری در فقه بایستی پرهیز بشود. امروز فقه ما باید از فقه زمان شیخ و شاگردان شیخ و شاگردان شاگردان شیخ - که بزرگان دورهی ماقبل ما هستند - عمیق تر باشد. در مسائل، ما بههیچوجه نباید سطحی فکر کنیم. باید به فقه پیچیدگی و عمق ببخشیم. این، یک بعد از ابعاد #پیشرفت_فقاهت است.
🔴 بُعد دیگر، #سعه و #فراگیری_مسائل_زندگی است؛ یعنی ما باید به بعضی از ابواب - آن هم ابواب دارای اهمیت فردی، نه اهمیت اجتماعی - اکتفا نکنیم؛ مثلاً ابواب طهارت. شما الان نگاه کنید ببینید، تعداد کتبی که در باب #طهارت نوشته شده، چهقدر است؛ تعداد کتبی که در باب #جهاد، یا در باب #قضا، یا در باب حدود و دیات، یا در باب مسائل اقتصادی اسلام نوشته شده، چهقدر است. خواهید دید آن اولی بیش از این دومی است؛ از بعضیها که خیلی بیشتر است. بعضی از کتب دوره ای ما، حتّی کتاب جهاد را ندارد. مثلاً صاحب «حدائق» و بسیاری از فقهای دیگر، لازم ندانستند جهاد را که یکی از اصول اسلام و شریعت است، بحث کنند. البته «حدائق» دوره نیست - نقص دارد - اما از محلی که جهاد را باید بررسی کنند، خیلی گذشته و بحث نکردهاند. جهاد در آخر عبادات و قبل از ورود در معاملات و عقود است. خیلی های دیگر هم - مثل مرحوم نراقی - بحث نکردند؛ عدهای هم که بحث کردند، خیلی مختصر بحث کردند و مثلاً میبینید که آن پیچیدگی های علمی را در بعضی از کتب به کار نبردند. ما باید به فقه وسعت بدهیم؛ یعنی فقه ما باید از لحاظ سعهی سطح فقاهت پیشرفت کند و همهی مسائل زندگی را شامل بشود.
⚪️ امروز خیلی از مسائل هست که از لحاظ فقهی برای ما روشن نیست؛ حتّی میخواهم این را بگویم که در بعضی از ابواب فقه، برخی از فروع هست که قدمای ما به آنها رسیدگی کردند و احکام آن را بیان نمودند؛ اما متأخرین حتّی آنها را هم بحث نکردند. یعنی شما امروز اگر به «مبسوط» شیخ (رضوانالله علیه) یا مثلاً به «تحریر» علامه مراجعه بفرمایید، فروع بیشتری خواهید یافت، تا به خیلی از کتب فقهایی که بعد از اینها آمدند؛ و بخصوص فقهایی که نزدیک به زمان ما هستند و به فروع اهمیت کمتری میدهند؛ در حالی که این فروع هر کدام نقشی در زندگی جامعه دارند. پس، فقه بایستی گسترش پیدا کند.
🔆۱۳۷۰/۰۶/۳۱
#امام_خامنه_ای
#حوزه
#فقه
#فقاهت
#پیشرفت_فقه_و_فقاهت
🔘◾️🔘◾️ خانه طلاب جوان ⬇️🔰⬇️🔰
@khaneTolab
4_5863945718544204282.mp3
1.43M
🔈 رمز موفقیت طلاب در تبلیغ 🔈
❌ مخاطب و سعادت او را دوست داشته باش ❌
⭕️ دلسوز مخاطب باش ⭕️
#استاد_پناهیان
#تبلیغ
🔈🎙 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
❌ بزودی در کانال #خانه_طلاب_جوان منتشر می شود ❌
🔈 صوت سلسله دوره های معرفتی #طلبه_عصر_انقلاب 🔈
🔴 با موضوع: مکتب امام 🔴
⚜ استاد دوره: حجت الاسلام و المسلمین #مهدیان ⚜
🔗ضرورت تحصیل مکتب امام
🔗مغزای اندیشه امام راحل
🔗معنویت انقلابی
🔗نسبت علم و دین در مکتب امام
🔗قدرت انقلابی، مردم سالاری
🔗مبارزه و قیام در مکتب امام
♨️♨️♨️ خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰
@khaneTolab
جلسه اول.ضرورت و چرایی تحصیل مکتب امام.mp3
32.49M
💠 #مکتب_امام 💠
📌 ضرورت و چرایی پرداختن به مکتب امام
🎵 جلسه اول
🎙 #استاد_مهدیان
⚜⚜ خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
خانه طلاب جوان
💠 #مکتب_امام 💠 📌 ضرورت و چرایی پرداختن به مکتب امام 🎵 جلسه اول 🎙 #استاد_مهدیان ⚜⚜ خانه طلاب جوان
💠 منبع معرفی شده استاد برای ضرورت و چرایی مکتب امام 🔰🔰
📌پیام مقام معظم رهبری در اولین سالگرد رحلت امام
⭕️ دانلود 🔰🔰