eitaa logo
معارف الشیعه
3هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
636 ویدیو
301 فایل
نگرشی بر مکتب معارف خراسان و معارف الهی در برابر افکار بشری و معارف یونانی کتابخانه مجازی "مکتب تفکیک" @k_maktabtafkik ارتباط با ما: حجت الاسلام طوغانی @Yanooor59 حجت الاسلام توحیدی @alhojjat14
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 رسوایی! برخی از طلاب جوان مشهد(آقای ) گفته اند مخالفان ، کلام را درست نفهمیده اند! منظور از اینکه گفته زن ها حیوانند یعنی حیوان ناطق هستند!!!! با این عبارات معلوم میشود علاوه بر اینکه بر قرآن و حدیث رحم نمیکنند! و کلام وحی را تحریف و تاویل میبرند ، بر خودشان هم رحم نمیکنند و هرجا قافیه به تنگ می آید کلمات سایر را هم توجیه میکنند! امان از رسوایی! باید خطاب به این طلبه ی جوان مشهدی گفت : آیا تصریح ملاهادی را نمیبینید! آیا ملاهادی هم را نفهمیده! که از خودتان است و تصریح میکند که زنان را از جمله ی حیوانات شمرده! تازه این کلام سخیف را تحسین هم میکند و از لطایف میشمارد!!! یا للعجب! کتب حدیثی را درست نمیخوانید، لااقل کتب خودتان را با دقت مطالعه کنید! کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 نکته ای در باب تشرف میرزا 🔹استاد معظم حضرت علامه حفظه الله: 🔸حاج و حاج که برای میرزا در نقل قضیه ها از آنها معتبر تری نمیتوانید پیدا کنید،هر دو گفته اند که تشرف در بیداری بوده و ما این را از هر دو نفر شنیده ایم. 🔸در کره ی زمین از حاج شیخ مجتبی و حاج شیخ محمود نزدیکتر به میرزا پیدا نمیکنید! 🔸البته حاج هم به میرزا بسیار نزدیک بود. 🔸نزدیکترین کسان به میرزا حاج شیخ مجتبی و حاج شیخ محمود بودند که این دو برای من نقل کردند که میرزا در حال بیداری و توجه, تشرف داشته است و این سخن،ربطی به انواع مدعیان ندارد! و نقلش در زمان حیات میرزا ممنوع بوده است! 📚 احیاگر حوزه خراسان ص۲۱۵ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 تکفیر #وحدت_وجود از لسان مبارک مرحوم علامه شیخ #محمد_تقی_مجلسی رضوان الله تعالی علیه کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت‌الله‌‌‌ العظمی #سید_محمد_‌صادق‌_روحانی مدظله العالی : من #محی_الدین را مسلمان نمیدانم بواسطه مطالبش یکی راجع به #وحدت_وجود و مطالب دیگر در کتابهایش! کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 الغریق یتشبث بکل حشیش! عده ای وقتی که میبینند نمیتوانند مبانی علمی میرزای اصفهانی را نقد و رد کنند از باب دشمنی و کینه وارد شده و دست به تخریب میرزا میزنند! مثلا میگویند میرزا نمیدانست! این در حالیست که تمام کسانی که با میرزا آشنا بودند و مخالفتی هم با او نداشتند تصریح میکنند که میرزا متخصص در مبانی (فلسفه) بود! از همه ی این تصریحات هم بگذریم باید گفت: چطور میشود که میرزا یک تنه حوزه ی کهنسال مشهد را که مهد بود و از مراکز مهم بحساب می آمد همه را در هم کوبید و را منزوی و غار نشین کرد و هنوز که هنوز است بعد از گذشت ده ها سال ، حوزه مشهد علم مخالفت با و را بر دوش دارد! میرزایی که نمیدانست چگونه اعاظم مشهد را منکوب کرده و آن ها را با بحث علمی منزوی ساخت ! تفکر گناه نیست! کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 ردی بر ادعای گرایش ( مجلسی اول ) به در بیان فرزند ایشان " رحمت الله علیهما " مرحوم راجع به والد خویش اینگونه می نویسد : بر تو باد پرهیز از این گمان که پدر علامه ام (که ضریحش نورانی باد!) از صوفیان باشد،یا اعتقادی به مسالک و مذاهب آنها داشته باشد . حاشا از این نسبت! چگونه اینگونه باشد ، در حالی که او مانوس ترین اهل زمان خودش به اخبار اهل بیت –علیهم السلام- و عالم ترین آنها به این اخبار بود . مسلک او زهد و ورع بود . او در ابتدا به اسم تصوف تظاهر می کرد ، تا این طایفه به او متمایل شوند و از او فرار نکنند، تا اینکه آنها را از این عقاید فاسده و اعمال بدعت آمیز رهایی بخشد ، و به تحقیق که عده زیادی از آنها را با این مجادله حسنه هدایت کرد ، و در آخر عمرش وقتی مشاهده نمود که رعایت این مصلحت ، موضوعیت ندارد ، و پرچم های گمراهی و سرکشی سرنگون گشته ، و احزاب شیطان شکست خورده اند ، و معلوم شد که این ها دشمنان خدا هستند ، از آنها بیزاری جست. و مستمرا منکر عقاید باطل آنها می شد . و من (که فرزند ایشان هستم) آشناتر از هرکس به طریقه پدرم هستم . و نزد من نوشته های پدرم در این باره موجود است. » 📚الاعتقادات – علامه محمد باقر مجلسی- ص ۴۸- نشر کتابخانه علامه مجلسی کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 معنای روایت «اُطْلُبُوا الْعِلْمَ وَ لَوْ بِالصِّين» اين نيست که علم حقیقی در چین است... آیت الله ( حفظه الله تعالی ) : "مفاد روایت «اُطْلُبُوا الْعِلْمَ وَ لَوْ بِالصِّين» اين نيست که علم [حقیقی] در اختيار کفار چين هست؛ بلکه معنای روايت اين است که ولو در آنجا هم بود برويد و اخذ کنيد. يعنی علم، چنين ارزشی دارد. به قول مرحوم آيت الله العظمی بهجت مي‌گفتند يک کتابی است که اگر در چين هم بود، همه ما بايد به‌دنبال آن می‌رفتيم و پيدا می‌کرديم و می‌خوانديم که همان قرآن است. 👈 درواقع، همان که فرموده است «اطْلُبُوا الْعِلْمَ وَ لَوْ بِالصِّين»، همان‌ها فرموده‌اند که علم جز در خانه ما پيدا نمی‌شود." "[پس] اگر اين روايت را می‌خوانند که: «اُطْلُبُوا الْعِلْمَ وَ لَوْ بِالصِّين»، اين [قبیل] روايات را هم بخوانند که: «شَرِّقَا وَ غَرِّبَا لَنْ تَجِدَا عِلْماً صَحِيحاً إِلَّا شَيْئاً يَخْرُجُ مِنْ عِنْدِنَا أَهْلَ الْبَيْت» (اگر به شرق یا غرب عالم بروید، دانش صحیحی نمی‌یابید مگر آنچه از نزد ما اهل‌بیت بیرون می‌آید)". کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
" فضیلت روز و فضیلت روزه گرفتن در این روز " «أَبِی ره قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ إِدْرِیسَ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ الْحُسَیْنِ عَنْ أَبِی طَاهِرِ بْنِ حَمْزَةَ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ الْوَشَّاءِ قَالَ کُنْتُ مَعَ أَبِی وَ أَنَا غُلَامٌ فَتَعَشَّیْنَا عِنْدَ الرِّضَا ع لَیْلَةَ خَمْسٍ وَ عِشْرِینَ مِنْ ذِی الْقَعْدَةِ فَقَالَ لَیْلَةُ خَمْسٍ وَ عِشْرِینَ مِنْ ذِی الْقَعْدَةِ وُلِدَ فِیهَا إِبْرَاهِیمُ وَ وُلِدَ فِیهَا عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ ع وَ فِیهَا دُحِیَتِ الْأَرْضُ مِنْ تَحْتِ الْکَعْبَةِ وَ أَیْضاً خَصْلَةٌ لَمْ یَذْکُرْهَا أَحَدٌ فَمَنْ صَامَ ذَلِکَ الْیَوْمَ کَانَ کَمَنْ صَامَ سِتِّینَ شَهْرا». راوی می‌گوید: «به هنگام جوانى در شب بیست و پنجم ذی‌قعده به همراه پدرم در خدمت امام رضا(ع) شام خوردیم، پس امام(ع) فرمود: شب بیست و پنجم ماه ذى القعده حضرت ابراهیم و حضرت عیسى بن مریم- که بر آنان درود باد- متولد شدند. و زمین در آن شب از زیر کعبه گسترش پیدا کرد، و نیز فضیلتى در این شب وجود دارد که هیچ‌کس از آن یاد نکرده است و آن این است که هر کس در آن روز روزه بگیرد مانند کسى است که شصت ماه روزه گرفته باشد». 📚شیخ صدوق، ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص 79، دار الشریف الرضی للنشر، قم، چاپ دوم، 1406ق. کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
تاملی بر شخصیت قسمت چهارم 🔽 ⭕️شیعیان دوازده امامی از منظر ابن عربی : 🔘ألفت الیهم أصلاً صحیحاً لا یشكون فیه ثمّ طرأت علیهم التلبیسات من عدم الفهم حتّی ضلّوا فینسب ذلك إلی الشیطان بحكم الأصل و لوعلموا إنّ الشیطان فی تلك المسائل تلمیذله یتعلم منه و اكثر ما ظهر ذلك فی الشیعة و لاسیما فی الإمامیة منهم فدخلت علیهم شیاطین الجنّ أوّلاً بحبّ أهل البیت و استفراغ الحّب فیهم و رأوا أن ذلك من أسنی القربات إلی الله و كذلك هو لو وقفوا و لا یزیدون علیه إلا أنّهم تعدوا من حبّ أهل البیت إلی طریقین منهم من تعدی إلی بغض الصاحبه و سبّهم حیث لم یقدموهم و تخیلو أن أهل البیت أولی بهذه المناصب الدنیویة فكان منهم قد عرف و استفاض و طائفه زادت إلی سب الصحابة القدح فی رسول الله صلی الله علیه و سلم و فی جبریل علیه السلام و فی الله جل جلاله حیث لم ینصوا علی رتبتهم و تقدیمهم فی الخلافة للناس حتی أنشد بعضهم ما كان من بعث الأمین أمینا و هذا كلّه واقع من أصل صحیح و هو حب اهل البیت انتج فی نظرهم فاسدا فضلوا و أضلوا . 🔹ترجمه: شیطان آنان (شیعیان) را با اصل صحیحی که در آن هیچ شکّی راه ندارد مأنوس می کند، سپس بر آنان از کج فهمی شبهاتی را القاء می کند تا گمراه شوند. این گمراهی [فقط] بواسطه ی آن اصل به شیعیان نسبت داده می شود، وگرنه شیطان در این مسائل شاگرد آن شخص گمراه است. بیشترین مصداق بر این امر، در شیعه، خصوصاً شیعه دوازده امامی ظاهر می شود. شیطان جن نخست محبت اهل بیت و پایداری در آن را به آنان عرضه می کند و آنان (شیعیان) معتقدند که این محبت بالاترین وسیله ی تقرب به خداست و چنین است اگر در همین حد باقی بمانند. اما آنان به دوگونه از محبت اهل بیت فراتر می روند: [یک] برخی از آنان به دشمنی و دشنام صحابه می پردازند چون آنان اهل بیت را مقدم نداشتند و گمان می کنند که اهل بیت برای خلافت و این مناسب دنیایی سزاوارتر بوده اند. [دو] و برخی نیز از سبّ صحابه بالاتر رفته به پیامبرصلی الله علیه و آله و سلم و جبرائیل و خدا بد می گویند و انتقاد می کنند که چرا برای مردم به برتری مقام اهل بیت و تقدم آنان در خلافت تصریح نکرده اند، تا آن جا که برخی از آنان چنین سروده است: «آن کس که جبرائیل امین را فرستاده (یعنی خدا) خود امین نبوده است» همه ی اینها از یک اصل صحیح که محبت اهل بیت است نشأت گرفته است، اما در نظر آنان این نتیجه فاسد را داده و گمراه شده و گمراه کرده اند. 📚فتوحات مکیه1 /281و282 باب الخمس و الخمسرن فی المعرفة الخواطر الشیطانیه . 🔴 بهترین جمله ای که می توان خطاب به دوستداران در نقد این چرندیات نوشت یک جمله است و آن هم اینکه بگوییم : " واقعا برایتان متاستفیم " ....... کاتال معرفتی ( معارف الشیعه) @maaref_shiaa
🔴" بشنوید اگر هنوز گوشی برای شنیدن دارید " عبارات تند ( که از شارحین و شیفتگان محی الدین است ) در نقد عبارت بالا از : «شیخ اعظم به طور کلّی با شیعه، خصوصاً فرقه امامیه، ـ عظّم الله شأنهم ـ سر سازش ندارد. او گویا مطلقاً آثار شیعه را ندیده است... شیخ اعظم بر خلاف شاگرد کبیر خود، شیخ کبیر صدرالدین قونوی، اقوالی را مستند به شیعه، و به قول او خصوصاً الامامیه من الشیعه دانسته که کذب محض است و شیخ آنها را واقعی پنداشته، در حالی که او خود بدون تحقیق در سند احادیث و روایاتی را که وضاعین با کمال وقاحت از قول حضرت ختمی مقام جعل کرده اند نازل در شأن خلفا، خصوصاً خلیفه ی دوم دانسته، و آن مجهولات را چندان با آب و تاب نقل و با ابتهاج شرح و تفسیر می کند که شخص ساده لوح را تحت تأثیر قرار می دهد... . در همان کتاب (فتوحات) بعد از ذکر اقسام «خواطر» و تقسیم شیاطین و بیان «مداخل شیطان فی النفوس عالم» و «الغلوّ فی الحبّ آل البیت» پرداخته است به ذکر مطاعن شیعه، خصوصاً امامیه من الشیعه، و گفته است: و اکثر ما ظهر ذلک فی الشیعه و لا سیما الامامیه منهم، قد خلت علیهم شیاطین الجن... از هیچ دیوانه ای چنین کلامی شنیده نشده است. یکی از احتمالات آن است که دشمنان امیرالمؤمنین علیه السلام، یعنی ملحدان از نواصب، که سالیان متوالی به فرمان معاویة بن ابی سفیان در جمیع شهرها و قصباتی که در تصرف فرزندان هند جگر خوار علی آبائه و أبنائه و أذنابه لعنة اللاعنین بود دشنام می دادند، آنچه که شیخ اعظم بدون تحقیق از امور مسلم دانسته است جعل کرده اند. در زمان شیخ ـ اعلی الله قدره ـ بسیاری از افاضل شیعه در سوریه و خصوصاً در حلب موطن داشتند و شایسته بود شیخ بزرگوار به آنها مراجعه می کرد. نسبت دادن کلامی به آن سستی به شیعه به نحو اطلاق حاکی از ساده لوحی و زود باوری است. احدی از ارباب علم و معرفت چنین مطلب سستی را موردوجه قرار نداده اند. شیخ اعظم در مقام نقل حدیث، جمله: «فی الحدیث الصحیح المنقول عن ابی هریره عن النبی» را ورد زبان خود قرار داده است. در حالیکه ابوهریره چندان شهرت در نقل حدیث ضعیف دارد که علمای مصر او را بازرگان حدیث نام داده اند 📚 مقدمه به شرح فصوص الحکم قیصری، ص45و46 . 🔴 در عجبیم از این همه که هم او را می خوانید و هم ..... در عجبیم که هم او را می دانید و هم ..... و این سرگردانی علتی جز اخذ معارف از درب غیر خانه ی آل الله ندارد . فاعتبروا یا اولی الابصار .... کانال معرفتی ( معارف الشیعه) @maaref_shiaa
029-tanbihat.mp3
6.46M
#معارف_وحیانی #تدریس کتاب شریف #تنبیهات_حول_المبدا_والمعاد توسط عالم ربانی حضرت آیت الله حاج #شیخ_مهدی_مروارید حفظه الله تعالی {جلسه بیست و نهم } #تدریس_تنبیهات ⭐️عرفان صحیح معصومین علیهم السلام و معارف حقیقی را در اینجا ببینید ↙️ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
005-osol-toohidi.mp3
1.38M
🔴 از منظر قرآن و روایات 🔹 توسط عالم ربانی و فقیه اهل البیت حضرت علامه آیت الله حاج ادام الله ظله الوارف 🔸(جلسه پنجم) کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 امام حجت بر تمام عوالم هستی.... سلام الله علیه فرمودند: 🔸« إِنَّ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ اثْنَیْ عَشَرَ أَلْفَ عَالَمٍ کُلُّ عَالَمٍ مِنْهُمْ أَکْبَرُ مِنْ سَبْعِ سَمَاوَاتٍ وَ سَبْعِ أَرَضِینَ مَا یَرَى عَالَمٌ مِنْهُمْ أَنَّ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عَالَماً غَیْرَهُمْ وَ إِنِّی الْحُجَّةُ عَلَیْهِمْ . 🔸برای خدای عزّ و جلّ دوازده هزار عالم است که هر کدام آنها بزرگتر از هفت آسمان و هفت زمین می باشد. هیچکدام از (اهل) این عوالم برای خدا عالمی غیر از عالم خودشان نمی بینند و من هستم برای همه ی این عالمها.» 📚 (بحارالأنوار ، ج27 ، ص41 ) کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
مرحوم آیت الله : باید از در خانه ی امام علم را بگیرید.... هرکس به مقام ولایت امام عصر سلام الله علیه اتصال پیدا نکند، حقایق را (علی ما هی علیها) نمیفهمد. این نکته را بدانید که حقایق روایات را (علی ما هی علیها) کسی نمیفهمد مگر آنکه او را اتصال داده باشند به مقام ولایت امام عصر سلام الله علیه و از علوم آن حضرت تحمیلش نموده باشند. باور کنید که مرحوم رضوان الله علیه را متصل کرده بودند و حقایق را به او ارایه نموده بودند. 📚احیاگر حوزه خراسان ص۲۱۴ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
چرندیات ! عطار نیشابوری از بزرگان و بت‌های آنان است که در مقابل مکتب اهل بیت علیهم السلام قرار گرفته و عادت عجیبی در و ساختن خزعبلات عجیب و غریب برای معجزه‌سازی برای اقطاب صوفیه دارد و این مهملات را به خصوص در کتاب تذکرة الاولیاء جمع‌آوری کرده است. او پس از ترکیب صنعتی و سنتی می‌نویسد: ✍ نقلست که وقتی لشکر اسلام در روم ضعیف شده بود (یعنی بیش از دو قرن قبل از تولد بایزید بسطامی) و نزدیک بود که شکسته شوند از کفار، آوازی شنیدند که یا بایزید دریاب ! در حال از جانب خراسان آتشی بیامد چنان که هراسی در لشکر کفار افتاد و لشکر اسلام نصرت یافت !!! 📚 تذکرة الاولیاء، تالیف عطار نیشابوری، صفحه ۱۴۶ 🔴 چرت و پرتها و خالی بندی های عطار👆 عطار میگه در زمان پیامبر تو جنگ با روم مسلمین از بایزید بسطامی تبرک جستن و پیروز شدن!!! البته اونموقع بایزید انصافا چقدر ساده لوح هستن که به چرت و پرت های هر کس و ناکسی گوش می دهند !! کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
" مظلوم ترین فرد عالم .... " 💢حجّة الاسلام حاج سید اسماعیل شرفی از شخصیّت های دلسوخته ای بود که چند بار خدمت حضرت بقیّة الله الاعظم عجّل الله تعالی فرجه الشریف مشرّف شده بود. ایشان یکی از تشرّفات خود را این گونه نقل نموده است: به عتبات مقدّسه مشرّف شده بودم و در حرم حضرت سیّد الشهداء عليه السّلام مشغول زیارت بودم. چون دعای زائرین در بالای سر حرم مطّهر امام حسین عليه السّلام مستجاب است، در آنجا از خداوند متعال خواستم مرا به محضر مبارک مولایم حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف مشرّف گرداند. مشغول زیارت بودم که ناگهان خورشید جهان تاب جمالش ظاهر شد، گرچه در آن هنگام حضرتش را نشناختم ولی شدیداً مجذوب آن بزرگوار شدم. پس از سلام از ایشان سؤال کردم: شما کیستید؟! آقا فرمودند:«من مظلوم ترین فرد عالم هستم». من متوجّه نشدم و با خود گفتم: شاید ایشان از علمای بزرگ نجف هستند و چون مردم به ایشان گرایش نکرده اند، خود را مظلوم ترین فرد عالم می دانند. در این هنگام ناگهان متوجّه شدم که کسی در کنارم نیست. اینجا بود که فهمیدم مظلوم ترین فرد عالم کسی جز امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف نیست. 📚 شیفتگان حضرت مهدی ج ۳ ص ۱۵۹ ' ارواحنا و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء ' کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 آرامش خاطر میرزا پس از تشرف به ساحت قدس مهدوی سلام الله علیه و عجل الله فرجه الشریف. بعضی از شاگردان مرحوم از قول ایشان نقل کرده اند: 🔸 از خواندن نامه ی سلام الله علیه و عجل الله فرجه الشریف چنان روشن شدم که چون متوجه خود گشتم, دیدم نورانیتی را در خود احساس میکنم و چنان ذهن من روشن گردیده بود که گویا ، تمام فسادهای قواعد و در نظر من مجسم شده بود و مخالفت آنها را با آشکارا میدیدم! 📚 احیاگر حوزه خراسان ص۲۱۵ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
افسانه ی #تجرد_روح قسمت چهاردهم 🔽 🔴 مرحوم آیت الله العظمی #میرزا_مهدی_اصفهانی قدس سره الشریف: 🔸در علوم الهی (قرآن و روایات) #ارواح به هیچ وجه #مجرد نیستند بلکه همه ی آنها ظل و شبح (بسیار لطیف بلکه الطف از هوا) هستند. 🔸علم و حیات و قدرت نیز عین ذات #ارواح نیست بلکه همگی خارج از ذات آنهاست(پس اتحاد عالم و معلوم و عاقل و معقول از اساس باطل و اشتباه و خلاف واقع است). 📚 ابواب الهدی باب ششم کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴عارفانی دشمن دوست ...... روایت جعلی جناب شارح در فضیلت ابوبکر کذاب لعنت الله علیه 🔽 عن رسول الله :من اراد ان ینظر الی میت یمشی علی وجه الارض فلینظر الی ابی بکر ( ابن ابی قحافه ) که نور چشمی عرفای معاصر است نور چشمی اقایان است میگوید پیامبر فرمود هرکس میخواهد نگاه کند به کسی که هیچ منیتی ندارد و تمام وجودش خدایی و ربانی شده نگاه به ابوبکر کند!!!!! 📚شرح مقدمه قیصری بر فصوص ص۷۵۹ متاسفانه این ☝️ کتاب رو اقای به زبان فارسی شرح کرده!!! ⭕️اقای اشتیانی در مشهد چقدر بر علیه موضع گرفت.... اخر خودش شد شارح نجاسات ابوبکری... آقای آشتیانی ! اگر در و کار سالک به جایی می رسد که باید برای فضیلت تراشی نموده و اباطیل ببافد ، پس میرزا را درست فهمید که علیه آن موضع گرفت و آنکه حقیقت و فلسفه را نفهمید و فهم بطلانش برای او از بود نه میرزا ..... ....... ⭐️عرفان صحیح معصومین علیهم السلام و معارف حقیقی را در اینجا ببینید ↙️ کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
☝️همین را در هفت اورنگ » سلسلةالذهب » دفتر دوم اینگونه بیان می کند : بود ازین گونه مرده بوبکر رسته از کید زرق و حیله و مکر زان چو دیدش نبی که می پیمود ره درین تیره خاکدان فرمود هر که خواهد ز خلق کهنه و نو نگرد مرده روان گو رو آهوی مشک نافه را بنگر پسر بو قحافه را بنگر او چنین مرده و گروه شقاق می زنندش ز جهل طعن نفاق کان صدق و نفاق یعنی چه غرق وصل و فراق یعنی چه بود آیینه تمام صفا عکس بینندگان در او پیدا هر که سویش ز نیک و بد می دید اندر او عکس روی خود می دید طعنه بر وی ز جان پر کینه طعن زشتان بود بر آیینه زشت ننهد ز بد سرشتی خویش جز بر آیینه عیب زشتی خویش   🔴 حقیقتا برای چنین تفکراتی متاسف هستیم فأين تذهبون ⁉️ ....... کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
030-tanbihat.mp3
5.99M
#معارف_وحیانی #تدریس کتاب شریف #تنبیهات_حول_المبدا_والمعاد توسط عالم ربانی حضرت آیت الله حاج #شیخ_مهدی_مروارید حفظه الله تعالی {جلسه سی ام } #تدریس_تنبیهات ⭐️عرفان صحیح معصومین علیهم السلام و معارف حقیقی را در اینجا ببینید ↙️ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
006-osol-toohidi.mp3
2.88M
#معارف_وحیانی 🔴 #تبیین_اصول_توحیدی از منظر قرآن و روایات 🔹 توسط عالم ربانی و فقیه اهل البیت حضرت علامه آیت الله حاج #سید_جعفر_سیدان ادام الله ظله الوارف 🔸(جلسه ششم) کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 🔹قسمت اول 🔸برخی از عزیزان درباره اشتباهات و اشکالات موجود در آراء و انظار سوال میکنند و اینکه علت مخالفت با چیست؟ 🔸از آنجا که این سوال در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد و چون اکثریت افراد بی اطلاع از مبانی غلط و اشتباه و ضد دین هستند و چون حتی متاسفانه بسیاری از و و حتی کتب بی اطلاع از این اشکالات و اشتباهاتند و از روی بی اطلاعی و جهل به مبانی شرع مقدس اسلام ، معتقد به بافته های شده اند ، بر آن شدیم تا ان شا الله با عنایات وجود مقدس سلام الله علیه و عجل الله فرجه الشریف را به تدریج در قسمتهای مختلف و در عباراتی کوتاه و مختصر و ساده و همه فهم بیان کنیم و نظر صحیحی را که اعاظم دین و فقهای و و و بزرگان بیان فرموده اند بازگو کنیم. امید است که ان شا الله مرضی حق تعالی واقع شود. کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 عظمت روحی مرحوم علامه آیت الله العظمی "تعلیم جامع المقدمات بعد از فوت" 🔹آقا (فرزند و شاگرد مرحوم سید ) می فرمودند : کتاب جامع المقدماتی داشتیم ؛ پدرم به من فرمودند: برای درس شما را پیش احمد آقا عماد و یا کس دیگری می فرستم و یا به مدرسه بروید و درس بخوانید ! من هم با زبان بی زبانی گفتم : آقاجان ! اگر خودتان به من درس می دهید من حاضرم اما دیگری ، نه ! مرحوم آقا هم با آن علمیتی که داشتند ، قبول کردند و جامع المقدمات را به من درس می دادند که فقط در زمان حیاتش نبود ، بعد از موتشان هم ایشان تشریف می آوردند و به من درس می دادند!!!! البته نه فقط جامع المقدمات بلکه همه علوم را ایشان درس می دادند ....... 📚 دانای اسرار ص ۲۲۳ ⭐️عرفان صحیح معصومین علیهم السلام و معارف حقیقی را در اینجا ببینید ↙️ کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
" موسی زمان.... دکتر به نقل از مرحوم می فرمودند : روزی مرحوم آقای زرآبادی به همراه مرحوم به روستایی می رفت تا به شاهرود رسید، خواست بگذرد ، پلی در میان نبود که از آن بگذرد . مرحوم آقا (علامه ) در کنار رود ایستادند و انگشتر را بر آب زدند ، آب ماند و خشکی پدیدار گشت و ایشان از میان خشکی پدید آمده به سلامت گذر کردند . بعد از گذر آقا دوباره انگشتر را بر آب زدند و آب دوباره جاری شد . و بعد مرحوم آقای زرآبادی با این جملات خدا را سپاس گفت : « سپاس خدا را که آنچه به آن موسی (موسی نبی«علیه السلام») دادی به این موسی هم داد. 📚آیت عرفان ص۱۳۴_۱۳۵ کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa