eitaa logo
معارف الشیعه
3هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
636 ویدیو
301 فایل
نگرشی بر مکتب معارف خراسان و معارف الهی در برابر افکار بشری و معارف یونانی کتابخانه مجازی "مکتب تفکیک" @k_maktabtafkik ارتباط با ما: حجت الاسلام طوغانی @Yanooor59 حجت الاسلام توحیدی @alhojjat14
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 مدفن مرحوم " رضوان الله تعالی علیه " کجاست ؟ ▪️مزار امام زاده حسین بن علی بن موسی الرضا " سلام الله علیهم اجمعین " بنا به نوشته رافعی حضرت رضا " سلام الله علیه " در موقع مسافرت به خراسان _ درسال ۲۰۱ هجری _ به قزوین آمده و در منزل داود بن سلیمان غازی منزل کرده اند و فرزند دوساله ایشان ، حسین در همان خانه وفات یافته و در قبرستان جنوب غربی شهر مدفون گردیده است . قبر امام زاده حسین سابقا نیز ساختمانی عالی داشته و صحن آن امروزه سر در مجلل و رفیعی دارد و حجراتی اطراف بنای سر در و صحن موجود است که آرامگاه بزرگان و دانشمندان می باشد . و مزار علامه زرآبادی در یکی از این حجرات قرار دارد . 📚متاله قرآنی ص ۹۰ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 حرم امام زاده حسین فرزند دوساله " سلام الله علیهما " در شهر قزوین ▪️مرحوم علامه " قدس الله نفسه الزکیه " می فرمود : خدای متعال از هر علمی بقدر طاقت یک بشر به من عنایت کرده است ... و همچنین می فرمود : من هرچه دارم از این اقازاده دارم .... کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
تصویری از مدفن شریف علامه ذوالفنون ، صاحب اسرار " سلام الله علیه " ، نادره ی خلقت ، صاحب مقام تشرف و واجد اسم اعظم علامه " قدس الله نفسه الزکیه و نفعنا الله من برکاته . شادی روح ایشان و مدفونین در جوارشان فاتحه ای قرائت بفرمایید . کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حفظ حرمت بدن مطهّر در قبر توسط عنکبوتی که... 💠 ماجرای سفرهای متعدّد برای کسب روایات و زحمات بی‌امان شیخ صدوق رحمة‌الله‌علیه 🎙حضرت آیت‌الله العظمی مدظلّه العالی کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
15470-fa-ayin-islami-va-darshayeh-akhlagh-islami.pdf
1.96M
🔴 فایل 🔸کتاب شریف آیین زندگی و درسهای اخلاق اسلامی 🔸تالیف عالم ربانی مجسمه زهد و تقوا و ورع مرحوم آیت الله رضوان الله تعالی علیه کتابخانه مجازی "مکتب تفکیک" @k_maktabtafkik
088-osol-toohidi.mp3
2M
🔴 از منظر قرآن و روایات 🔹 توسط عالم ربانی و فقیه اهل البیت حضرت علامه آیت الله حاج ادام الله ظله الوارف 🔸(جلسه هشتاد و هشتم) کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
5ff8a934-8fb7-489e-aef1-a4668c6f9591-H.mp3
18.53M
🔴 درس 🔸سوره مبارکه 🔸توسط مرجع بزرگ شیعه ، شیخ الفقهاء و المجتهدین حضرت آیت الله العظمی دامت برکاته 🔹(جلسه سی و هشتم) کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 🔻[وَ لَقَدْ عَهِدْنٰا إِلىٰ آدَمَ مِنْ قَبْلُ فَنَسِيَ وَ لَمْ نَجِدْ لَهُ عَزْماً] ۱۱۵ طه ◾️عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: فِي قَوْل اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: «وَ لَقَدْ عَهِدْنٰا إِلىٰ آدَمَ مِنْ قَبْلُ فَنَسِيَ وَ لَمْ نَجِدْ لَهُ عَزْماً» قَالَ عَهِدْنَا إِلَيْهِ فِي مُحَمَّدٍ وَ اَلْأَئِمَّةِ مِنْ بَعْدِهِ فَتَرَكَ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ عَزْمٌ أَنَّهُمْ هَكَذَا وَ إِنَّمَا سُمِّيَ أُولُو اَلْعَزْمِ أُوْلِي اَلْعَزْمِ لِأَنَّهُ عَهِدَ إِلَيْهِمْ فِي مُحَمَّدٍ وَ اَلْأَوْصِيَاءِ مِنْ بَعْدِهِ وَ اَلْمَهْدِيِّ وَ سِيرَتِهِ وَ أَجْمَعَ عَزْمُهُمْ عَلَى أَنَّ ذَلِكَ كَذَلِكَ وَ اَلْإِقْرَارِ بِهِ. ▪️ " سلام الله علیه" در باره قول خداى عز و جل «از پيش به آدم سفارشى كرديم، او فراموش كرد و برايش آهنگ پايدارى نديديم» فرمود: يعنى در باره حضرت محمد و امامان بعد از او صلوات الله علیهم اجمعین به او سفارش كرديم، او ترك نمود و تصميم نگرفت كه آن بزرگواران این چنین هستند و پيغمبرانى كه اولو العزم ناميده شدند، از اين جهت است كه خدا در باره حضرت محمد و اوصياء بعد از او صلوات الله علیهم اجمعین، خصوصا در باره و سلام الله علیه به آن ها سفارش فرمود و آنها تصميم خود را استوار كردند كه مطلب چنين است و اعتراف نمودند. 📚الکافي ج ۱، ص ۴۱۶ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 و دو شهری که دیده نمی شوند .... ▪️كِتَابُ اَلْمُحْتَضَرِ ، تَأْلِيفُ اَلْحَسَنِ بْنِ سُلَيْمَانَ مِمَّا رَوَاهُ مِنَ اَلْأَرْبَعِينَ لِسَعْدٍ اَلْإِرْبِلِيِّ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَبْدِ اَلصَّمَدِ عَنِ اِبْنِ أَبِي عُثْمَانَ عَنْ أَبِي اَلْهَيْثَمِ خَالِدٍ اَلْأَرْمَنِيِّ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: إِنَّ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ بِالْمَشْرِقِ مَدِينَةً اِسْمُهَا جَابَلْقَا لَهَا اِثْنَا عَشَرَ أَلْفَ بَابٍ مِنْ ذَهَبٍ بَيْنَ كُلِّ بَابٍ إِلَى صَاحِبِهِ فَرْسَخٌ عَلَى كُلِّ بَابٍ بُرْجٌ فِيهِ اِثْنَا عَشَرَ أَلْفَ مُقَاتِلٍ يَهْلُبُونَ اَلْخَيْلَ وَ يَشْهَرُونَ اَلسَّيْفَ وَ اَلسِّلاَحَ يَنْتَظِرُونَ قِيَامَ قَائِمِنَا وَ إِنِّي اَلْحُجَّةُ عَلَيْهِمْ . كتاب محتضر: از هشام بن سالم از " سلام الله علیه " نقل مي كند كه فرمود: خداوند را در مشرق شهرى بنام جابلقا است كه داراى دوازده هزار درب است از طلا بين هر درب تا درب ديگر يك فرسخ فاصله است بر كنار هر درب برجى است در آن دوازده هزار جنگجو است آماده جنگ با شمشير آخته و سلاح لازم، منتظر قيام قائم ما هستند من حجت خدا بر آنهايم. 📚 بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۲۷، ص ۴۷ کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭐️ 🔻 کرامتی از " سلام الله علیها " ▪️عنایت کریمه اهل البیت " سلام الله علیهم اجمعین " به یک کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 ماجرای شنیدنی قبض روح " سلام الله علیه " ▪️على بن ابراهيم بن هاشم ، از پدرش ، از محمّد بن ابى عمير ، از هشام بن حكم ، از حضرت ابى عبد الله " سلام الله علیه " نقل نموده كه آن جناب فرمودند : ملك الموت نزد موسى بن عمران عليه السلام آمد و بر آن جناب سلام نمود ، حضرت فرمود : كيستی ؟ ملك الموت گفت : من ملك الموت هستم. موسى عليه السّلام فرمود : چه حاجت دارى؟ گفت: براى قبض روحت آمده ام. موسى عليه السلام فرمود : از كجا روحم را قبض مى كنى؟ گفت : از دهانت. موسى فرمود : چگونه از دهانم قبض روح مى كنى و حال آن كه با پروردگارم سخن گفته ام؟! گفت : از دو دستت. موسى فرمود: چگونه از دستهايم قبض روح مى كنى و حال آن كه با آن ها تورات را حمل كرده ام؟! گفت : از دو پايت. موسى فرمود : چگونه از پاهايم قبض روح مى كنى و حال آن كه با آن ها به طور سينا رفته ام؟! امام عليه السّلام فرمودند : سپس ملك الموت اعضاء و جوارح ديگرى غير از اين ها را شمرد و از موسى جوابى شنيد ، بالاخره گفت : من مأمور شده‌ ام كه تو را رها كرده تا خودت اراده مرگ و قبض روحت را بكنى پس موسى عليه السّلام مدّتى درنگ كرد و سپس به شخصى گذشت كه قبرى مى كند ، به او فرمود : مى خواهى بركندن اين قبر تو را كمك كنم؟ آن شخص عرض كرد: بلى. امام عليه السّلام فرمودند : موسى عليه السّلام وى را كمک كرد تا قبر كنده شد و لحد آماده گشت آنگاه آن شخص خواست طاق و از در لحد بخوابد تا ببيند چطور است ، موسى عليه السّلام به او فرمود : من مى خوابم پس موسى عليه السّلام در لحد خوابيد بلافاصله جايگاه خود را در بهشت مشاهده كرد (راوى به طور ترديد مكان من الجنّه يا منزله من الجنّة نقل كرده) پس به درگاه پروردگار عرض كرد : پروردگارا روحم را قبض فرما پس ملک الموت روحش را قبض كرد و در قبر دفن نمود و خاک بر او ريخت ، امام عليه السّلام فرمودند : شخصى كه قبر را مى كند ملک الموت به صورت آدمى بود و به همين خاطر قبر جناب موسى معلوم نيست. 📚علل الشرایع باب ۶۱ کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 واگذاری درس آیت الله به میرزای اصفهانی همانگونه که پیشتر اشاره شد،میرزا ابتدا درسی خصوصی داشت که در منزل وی برگذار میشد،اما آنچه اسباب شهرت او در مشهد را فراهم آورد آگاهی آیت الله حاج از جایگاه علمی میرزای اصفهانی بود. حاج در آن زمان از مدرسان مهم مشهد به شمار میرفت. او وقتی دانش و علمیت مرحوم میرزا را(که در محفل درس خارج وی حاضر شده بود) دریافت،از کرسی درس پایین آمده و درس خودش را به میرزا واگذار کرد. در این درس حدود دویست طلبه حاضر میشدند! 📚احیاگر حوزه خراسان ص۲۳۵ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 شیخ بهایی و علوم غریبه..... ▪️یکی از شاگردان علامه ( رضوان الله تعالی علیه) می فرمود : جناب برای تحقیق به هندوستان رفته بود. دم در خانه ای یک خانم را وحشت زده می بیند شیخ به او می گوید: چه شده چرا وحشت زده ای؟ آن زن می گوید خانم خانه درحال زایمان است ، درد دارد کاری از ما ساخته نیست ! اوهم گفته بود برو و بگو : ((خرم جو خودم جا ، زن کدخدا میخوای بزا میخوای نزا.)) آن زن همین را می گوید وخیلی آرام وبی خطر ،وضع حمل می کند. استادم مرحوم علامه حافظیان می گفت: مرحوم یک آیه دیگر در سوره (اذاالسماء النفطرت) رابه ابجد حساب کرده بوده و تطبیق نموده بودند. 📚 مظهر وصف خدا ص۸۹ 🔻 نکته : این جمله :((خرم جو خودم جا ، زن کدخدا میخوای بزا میخوای نزا.)) خود راه گشا نیست بلکه معادل یک دستور از می باشد . کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 ادل الدلیل ▪️عالم‌ ربانی مرحوم آیت الله رضوان الله تعالی علیه می نویسد: یگانه شاهد بزرگ بر اینکه بشر در مباحث عقلیات نیز محتاج به معلمیت و مرشدیت انبیاء از ناحیه حق متعال می باشند همانا اختلاف و نزاع برجستگان و نوابغ عقلاء جهان در نوع مطالب عقلیات می باشد. 📚میزان المطالب ص 310 کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔻 و را بشناسیم .... 💢 خواندن دعا، قبل و بعد از خواب منقول است: چون حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله به رختخواب می رفتند، می فرمودند: «بِاسْمِکَ اَللَّهُمَّ أحْیَا و باسْمِکَ اَمُوتُ» و چون بیدار می شدند، می فرمودند: «اَلْحَمْدُ لِلّهِ اَلَّذی اَحْیانِی بَعْدَ ما اَمَاتَنی وَ اِلَیْهِ النُّشُورُ». 📚 کتاب باب هشتم فصل هشتم کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔻 و را بشناسیم .... 💢 صحبت کردن بعد از نماز عشاء از حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله منقول است که: سخن گفتن و صحبت کردن بعد از نماز خفتن مکروه است. 📚 کتاب باب هشتم فصل دهم کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 بسم الله الرحمن الرحیم . صلی الله علیک یا بقیت الله عجل الله تعالی لک الفرج ادرکنا و ارشدنا و لاتهلکنا 🔸 اخیرا بعضی از فضلا و اساتید مطالبی را به مرحوم آیت الله العظمی " اعلی الله مقامه الشریف " انتساب می دهند که فی الواقع و مع الاسف الشدید از ساحت مقدس این فقیه ربانی و متاله قرآنی به دور است. آن فاضل محترم معتقد است که گرچه مرحوم میرزای اصفهانی مخالف و بوده و از جهت سلبی مبانی و آرای آنها را به نقد کشیده است اما در مقام ایجاب و در مقام تبیین مبانی اعتقادی همان مبانی و را مطرح کرده است. به عبارت دیگر آن فاضل محترم معتقد است مرحوم میرزا گرچه و را نقد کرده اما وقتی خواسته مبانی روایی را مطرح کند به همان چاه و افتاده و سر از و مسائل و آرای باطل در آورده و همان است اما در لباس دیگر!!! لذا به جهت رفع این شبهات و پاسخ به منتقدین فایل های جلسات گفتگوی استاد معظم حجت الاسلام حاج شیخ دامت برکاته و جناب حجت الاسلام آقای زید عزه ( از منتقدین ) به مرور در کانال بارگذاری خواهد شد. امید است که برای طالبان حق مفید واقع شود ان شاء الله. 🔸 لازم به ذکر است، در این جلسات جناب آقای عباراتی را که از مرحوم میرزا به زعم خود قابل مناقشه می داند را بيان می کند و جناب استاد پاسخ میدهند..... کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
ج 1 ت 17 - 6 - 93.m4a
10.18M
🔴 گفتگوی علمی حجت الاسلام و المسلمین استاد حاج شیخ و حجت الاسلام والمسلمین در اعتقاد یا عدم اعتقاد مرحوم آیت الله العظمی به مساله و سایر مبانی 🔸( جلسه اول ) کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 عدم شباهت مبانی با مبانی ▪️حضرت آیت الله العظمی " ادام الله ظله الشریف " : 🔸میرزا با مخالف بود و آن را بلا اشکال کفر کفر میدانست! حرفهای ایشان هیچ شباهتی با حرفهای نداشت. ضد و و بود. با و همه ی اینها مخالف بود. او مجتهد مسلم بود،مجتهد قطعی بود،مجتهد مطلق بود آن هم در اوج تقوا.... 📚احیاگر حوزه خراسان ص۲۸۶ کانال معرفتی "معارف الشیعه" https://t.me/joinchat/AAAAAEppkiW6RMw8Sc1lyQ
🔴 معاد جسمانی یا معاد مثالی؟! 🔸 حضرت آیت الله العظمی دامت برکاته: 🔹 (ره) از دنیا می رود، بعد از هزار سال قبر شکافته می شود، می آیند علمای تهران، همه می بینند، از طرف حکومت وقت هم می آیند می بینند: بدن سالم، ناخن ها را که گرفته یک ناخن مانده، از آن معلوم می شود، کی فوت شده، روز پنجشبه بوده، چون مستحب این است. تا این اندازه این مرد هنر کرده. وعملوا الصالحات به این حد. آن وقت مهم این است: بدن مثل گل نوشکفته، بعد از هزار سال. آنچه مهم تر است این است که عنکبوت دور عورت تنیده. چون همه حساب شده است که این قبر خراب می شود، می آیند می بینند، برای این که حرمت او حفظ بشود، عنکبوت را خدا می فرستد، دور عورت او بتند تا این عورت دیده نشود، آن وقت فحل الفحولِ وقتی چشمش به آن بدن می افتد نظرش در بدایع الحکم بر می گردد. آقا علی مدرس ، انقلاب فکری اش از دیدن جنازه صدوق بوده است. 🔸 نکته:متاسفانه بسیاری از بر خلاف نص آیات و روایات بجای اعتقاد به معاد جسمانی عنصری قایل به معاد مثالی هستند! کانال معرفتی "معارف الشیعه" https://t.me/joinchat/AAAAAEppkiW6RMw8Sc1lyQ
37.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 سلسله مباحث 🎥 پاسخی بر عبارات و برداشت های غلط از متون منسوب به مرحوم آیت الله العظمی " رضوان الله تعالی علیه " از سوی 🔸استاد معظم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ " حفظه الله تعالی " ( قسمت اول ) کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 قدر زر ، زرگر شناسد قدر گوهر ، گوهری 🔸 احترام زائد الوصف مرحوم نسبت به مرحوم آیت الله حاج " رضوان الله تعالی علیهما " ▪️در گزارش سفری که حاج شیخ با عده ای از علما و طلاب و محترمین مشهد پس از آزادی امام از زندان برای دیدار امام به قم رفته بودند ... چنین آمده است : به کوچه منزل امام که رسیدیم ، امام از خانه بیرون آمدند و چون همیشه سرشان پایین بود که مرحوم حاج اقا مصطفی خبر ورود جمعی را داد و امام سر را بلند کرد و تا حاج شیخ را دید به استقبالش شتافت و چون به هم رسیدند معانقه کردند که هرگز فراموش نمی کنم .... و پس از لحظه ای بدون کلامی از مرسومات ،، امام فرمودند : من درس می روم اگر لطف بفرمایید شما تشریف آورده درس را بگویید خوش حال می شوم و اگر دستور فرمایید درس نمی روم و اگر اجازه دهید می روم و بر می گردم . شیخ فرمود نیاز به استراحت دارم و به خانه رفتند . 📚متاله قرآنی ص۱۵۸ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
جلسه چهارم ابواب الهدی۹۸-۴-۶.m4a
20.13M
🔴 کتاب شریف 🔸از مهمترین آثار علامه محقق مرحوم آیت الله العظمی قدس الله نفسه الزکیه 🔹توسط حجت الاسلام والمسلمین استاد شیخ حفظه الله تعالی از اساتید مبرز {جلسه چهارم } معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
هدایت شده از معارف الشیعه
🔻 کتابخانه مجازی 🔻 ▪️کانالی جهت دسترسی آسان به آثار بزرگان و علماء مکتب تفکیک و کتب و مقالات اساتید مکتب معارفی خراسان . 🔽🔽 ایتا ↙️ @k_maktabtafkik تلگرام ↙️ https://t.me/joinchat/AAAAAE9Jo2A7jI_A84mFzQ
⚡️ به این است که هم شود و هم . ⚡️ همان‌طور که به خطا می‌رود، هم به خطا می‌رود. ما بايد شهود و استدلال را در زیر چتر وحی قرار دهیم. ⚡️ تولی به نبی اکرم(ص)، بايد محور تکامل فلسفه و عرفان باشد. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «ما به‌شدت بايد فلسفه و عرفان را، در عين اينکه بسط مي‌دهيم، آن را متأثر از اکرم(ص) و اکرم(ص) قرار بدهيم. يعني تولي به نبي اکرم(ص)، بايد محور تکامل فلسفه و عرفان باشد. يعني خشوع و عبوديت و تسليم که حقيقت ايمان است، در قوه فاهمه ما و مکاشفات روحي ما هم جاري بشود. و الا دستگاه شيطان هم مکاشفه دارد، مکاشفات قوي‌اي هم دارند منتها مکاشفات ظلماني است. چه خوب بود سهروردي به جاي اينکه آيه نور را مبناي تفسير هستي قرار بدهد، يک نظريه معرفت‌شناسانه از آن استخراج مي‌کرد که رسيدن به مقام ذکر و رسيدن به مقام معرفت، جز از اين بيوت ممکن نيست؛ در مقابل، مي‌شود در وادي ديگر سير کرد؛ آنجا وادي‌اي است که «ظُلُماتٌ بَعْضُها فَوْقَ بَعْضٍ». آنجا هم دستگاه معرفتي و دستگاه شهود هست. بنابراين، اگر ما يک منبع اضافه کنيم به منابع معرفتي خودمان به نام شهود، باب گسترش فلسفه را گشوده‌ايم ولي اين براي حقانيت فلسفه کافي نيست. چون همين‌طوري که استدلال به خطا مي‌رود، شهود هم به خطا مي‌رود. ما بايد شهود و استدلال را تسليم به وحي کنيم. از طرف دیگر، معطوف به باشد. ما باید بتوانيم حکمت را معطوف به بکنيم ـ يعني فلسفه و عرفان بشود ... . و بعد هم بشود، يعني بتوانيد حکمت و فلسفه را به عمل اجتماعي تبديل کنيد. کاري که غرب کرده اين است که فلسفه‌هاي سکولار را تبديل کرده به ، از دلش در آورده. يعني نظام دانشي غرب، مبتني بر فلسفه غرب است. اگر ما بتوانيم اين را کنيم و به تسري بدهيم و آن را هم مبتني بر قرآن و فرهنگ اهل بيت(ع) بنا بگذاريم، آن‌گاه مي‌توانيم دانشي داشته باشيم که دانشمندش هرچه بيشتر مي‌خواند، بيشتر متأله بشود. ولي اگر روش تحقيق، روش پوزيتيويستي شد و مبتني بر فلسفه‌هاي حسي، خب، طبيعي است اين دانش، هرچه بيشتر با او آشنا مي‌شوي، انسان را به استغناء عالم مي‌رساند. طبيعي است از نظريه تکاملِ داروين، استغناء عالم پيدا مي‌شود. پيداست شما نمي‌توانيد با تکيه به نظريه داروين، اثبات توحيد بر اساس حيات بکنيد! او حيات را به ماده و تکامل ذاتي ماده برمي‌گرداند و در يک فرايند علمي هم به اثبات مي‌رساند. حالا اثباتش در محل ديگری باید انجام شود.» 📚 پروندۀ کاملِ را ببینید (در حال به‌روزرسانی): 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398 ☑️ @mirbaqeri_ir