eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
1.2هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
1.7هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
•═•••◈﷽◈•••═• 🇮🇷 موضوع: احکام حیضناسیه (مساله ۴۹۹) ✍ناسیه چنانچه بیشتر از ۱۰ روز خون ببیند:👇👇 1⃣ اگر بتواندمدت حیض را از نشانه‌های آن تشخیص داده همین مدت،حیض وبقیه ی آن استحاضه است. 2⃣ اگر نتواند تشخیص دهد، بنابر احتیاط واجب،باید۷ روز اول را حیض وبقیه را استحاضه قرار دهد. 👈ناسیه خون بیشتر از ده روز↪️ الف: خونها یکسان است⬅️ از ابتدای خونریزی تا ۷ ب):خونها مختلف است ⬅️ رجوع به صفات 👈خون صفت دار بین ۳ تا ۱۰ روز وبدون معارض ↪️ از ابتدای خون صفت دار تا انتهای آن 👈خون صفت دار کمتر از۳ روز یا بیشتر از ۱۰ روز باشد ⬅️ از ابتدای خون صفت دار تا ۷ روز •┈••✾🍃✾🍃✾••┈• 🔹مثال ناسیه 🌹مثال اول: 👈خانمی از نهم ماه تا بیستم خون میبیند↪️ 👈خونها بیشتر از ده روز ویکسان است↪️ از ابتدای خونریزی تا ۷ روز حیض وبقیه استحاضه است. 🌹مثال دوم: 👈خانمی از بیست وپنجم ماه خون میبیند۲ روز خون زرد ۵ روز سرخ و۴ روز زرد ↪️ 👈خونها بیشتر از ۱۰ روز ومختلف است وخون صفت دار بین ۳ تا ۱۰ روز است↪️ از ابتدای خون صفت دار (۲۷ ماه)تا انتهای آن(یکم ماه) حیض وبقیه استحاضه می باشد. ✅ ادامه دارد... 📚توضیح المسائل مراجع عظام 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام مولای من ، مهدی جان این تار ناپیدای محبت را تو از آستان معطرت به قلب خسته ام کشیده ای ... تو بی آنکه ببینمت ، اینگونه مرا بیقرار چهره ی دلربایت کرده ای ... تو بی آنکه لایق باشم ، تار و پود وجودم را با یاد خودت پیوند زده ای ... تو چشمان بی نصیبم را به مسیر سبز انتظار ، دوخته ای ... تو مرا شیفته ی خود کرده ای ... تو چقدر خوبی ، چقدر مهربانی ، چقدر عزیزی ، چقدر نزدیکی ... کاش ببینمت پیش از آنکه بمیرم ... سلام آقای من آقای دلتنگی✋ ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
آثار هدیه به امام زمان علیه السلام 🔵 پیامبر اکرم (ص) فرمودند : 🌕 تَهادَوا تَحابُّوا، تَهادُوا فإنَّها تَذهَبُ بِالضَّغائنِ؛ 🔺 به یکدیگر هدیه دهید تا نسبت به همدیگر با محبت شوید. به یکدیگر هدیه دهید؛ زیرا هدیه کینه‌ها را می‌برد. 📚 کافی، ج ۵، ص ۱۴۴، ح ۱۴ 🔹ما هم می توانیم با هدیه کلیه اعمال مستحبی مان به امام عصر ثواب آن را به امام زمانمان هدیه کنیم و پیوند محبت و دوستی با امام زمانمان را محکم تر کنیم. @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••◈﷽◈•••═•* ◀️ خلاصه ای از زندگینامه ام وهب بنت عبد یکی از شهدای کربلا 👈قسمت چهارم ⬅️ شهادت ‌ام‌وهب ↩️ در پی کشته شدن سالم و یسار، سپاه عمر بن سعد حمله‌ای ناگهانی را به جناح چپ لشکر امام علیه‌السلام آغاز کردند. در این هنگام عبدالله بر اسب خویش نشست و با نیزه خود به سپاه دشمن حمله‌ور شد  👈 عبدالله بن عمیر شجاعانه با دشمن جنگید تا اینکه، هانی بن ثبیت حضرمی و بکیر بن حی تمیمی بر او حمله بردند و او را به شهادت رساندند.😭  پس از شهادت عبدالله، ‌ام‌وهب بر بالین او حاضر شد و در کنار جسم بی‌جانش نشست. او خاک از رخسار عبدالله پاک کرد و گفت: ✨«بهشت بر تو گوارا باد! از خداوندی که بهشت را روزی تو گردانید می‌خواهم که مرا نیز هم‌نشین تو قرار دهد». 😭در این هنگام شمر بن ذی‌الجوشن به غلام خود ـ رستم ـ دستور داد تا با عمود بر فرق آن زن بکوبد؛ رستم نیز چنین کرد و عمود خود را بر سر آن زن فرود آورد. در اثر این ضربه ‌ام‌وهب به آرزوی خود رسید و در کنار همسر شهیدش جان داد.  🌷 بدین ترتیب او اولین بانوی شهیدی لقب گرفت که در روز عاشورا در کنار دیگر یاران امام علیه‌السلام به شرف شهادت نائل آمد. روحش شادویادش گرامی باد پایان ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : محبت ویژه ﴿وَاَلْقَيْتُ عَلَيْكَ مَحَبَّةً﴾ محبّت ويژه‌اي از جانب خداوند متعال دربارهٴ حضرت موسی علیه السلام اِعمال شده بود كه هر كه او را مي‌ديد به وی علاقه‌مند مي‌شد. آل‌فرعون کودک را گرفتند و خداوند فرمود ما محبّت تو را در دلهاي هر كه تو را مي‌ديد قرار داديم كه ديگر بر اساس علاقه از تو پذيرايي بكنند و از تو حمايت بكنند «وَاَلْقَيْتُ عَلَيْكَ مَحَبَّةً مِنِّي» كلمه محبّت به دو بار ضمير متكلّم وحده محفوف است: ۱- ضمير متكلّم وحده «اَلْقَيْتُ» ۲- «مِنِّي» ┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄ موضوع : بازگرداندن حضرت موسی به دامان مادرش «إِذْ تَمْشِي أُخْتُكَ» خواهر موسي به دنبال اين صندوقچه حركت كرد ديد آب اين را آورد كنار قصر فرعون «إِذْ تَمْشِي أُخْتُكَ» از آن طرف حالا خداي سبحان مي‌خواهد كه اين كودك را به مادر برگرداند. راه‌حل چيست؟ فرمود راه‌حل اين است كه اين كودك محتاج به شير هست و گريه مي‌كند محبوب كساني هم هست كه به او دسترسي پيدا كردند تنها راه اين است كه ما از نظر تكوينْ تحريم بكنيم كه تو هيچ سینه ای را قبول نكني «وَحَرَّمْنَا عَلَيْهِ الْمَرَاضِعَ مِنْ قَبْلُ ؛ و ما پیش از آن، شیر هر دایه‌ای را بر او حرام کردیم (قصص/۱۲)» هر كسي، هر دايه‌اي كه مي‌آمد قبول نمي‌كرد.  در چنين فضايي «تَمْشِي أُخْتُكَ فَتَقُولُ» خواهرت به آنها گفته بود «هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَي مَن يَكْفُلُهُ» من دايه‌اي نشان دارم. «إنَّ اللهَ إِذَا أَرَادَ أَمْرًا هَيَّأَ أَسْبَابَهُ»؛ خداوند متعال اگر بخواهد چيزي را بيافريند، علل و اسباب آن را هم فراهم مي‌کند؛ همه راهها بسته است و خواهر حضرت موسي پيشنهاد داد كه من دايه‌اي نشان دارم بدهيد ببرم نزد او، «إِذْ تَمْشِي أُخْتُكَ فَتَقُولُ هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَي مَن يَكْفُلُهُ» آنها هم گفتند بسيار خب، براي اينكه  همه به موسي علاقه‌مند بودند.  «فَرَجَعْناكَ إِلَي أُمِّكَ» ما به مادرت گفتيم كه ما برمي‌گردانيم «كَيْ تَقَرَّ عَيْنُهَا وَلا تَحْزَنَ» آن خوف و حُزنش برطرف بشود موضوع : قُرّةالعين علامه جوادی آملی میفرمایند: قُرّةالعين به معناي روشني چشم نيست گرچه برخي او را به نور چشم معنا كردند «قُرّه»، قارّ آن سردي و خنكي را مي‌گويند، مي‌گويند هواءٌ قارّ در برابر هواي حارّ است و مي‌گويند اشكِ چشم دو قِسم است اشكِ انسانِ غم‌ديده سوزنده است و گرم است اشكِ گرم است اشك شوقي كه انسان از ديدن فرزند يا برادري كه ساليان متمادي او را نديده بود مي‌بيند اشك شوق است اشك شوق اشك خنك است اگر گفتند قُرّة العين يا قَرّة الأعين يعني چشمِ ما اشك شوق بريزد در اثر ديدن شما وگرنه قُرّة به معناي نور نيست. ┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع: اعراب آیه ۸۶ سوره بقره 👈أُولَٰٓئِكَ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الْحَيَاةَ الدُّنْيَا بِالْآخِرَةِ فَلَا يُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذَابُ وَلَا هُمْ يُنْصَرُونَ. اینان كسانی هستند كه زندگی [زودگذر] دنیا را به جای آخرت خریدند؛ پس نه عذاب از آنان سبك گردد و نه یاری شوند. اولئک: اسم اشاره، مبنی بر فتح، مبتدا، محلا مرفوع الذین: اسم موصول، مبنی بر فتح، خبر، محلا مرفوع اشتروا: فعل ماضی، مبنی بر فتح مقدر. ضمیر متصل و بارز «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل الحیاةَ: مفعول به و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری الدنیا: نعت برای «الحیاة» و منصوب بنابر تبعیت، علامت نصب فتحه مقدر بِ: حرف جر، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. الآخرةِ: اسم مجرور به حرف جر، علامت جر کسره ظاهری بالآخرة: جار و مجرور، متعلق به «اشتروا» فَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. لا: حرف نفی، مبنی بر سکون، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. یُخَفَّفُ: فعل مضارع مجهول و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری عن: حرف جر، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. هُم: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور به حرف جر عنهم: جار و مجرور، متعلق به «یخفف» العذابُ: نایب فاعل و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری و: عاطفه، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. لا: حرف نفی (برای تاکید)، مبنی بر سکون، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. هُم: ضمیر منفصل، مبنی، محلا مرفوع، مبتدا ینصرون: فعل مضارع مجهول و مرفوع. علامت رفع ثبوت نون. ضمیر متصل و بارز «واو»، مبنی، محلا مرفوع، نایب فاعل. جمله فعلیه، خبر برای «هُم» •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از بیانات استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (إعراب آیات بر مبنای کتاب إعراب‌القرآن‌الکریم و کلمة‌الله‌العلیا) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع: افعال معتل الفاء(مثال) 👈 فعلی که اولین حرف اصلی (ریشه) یا فاءالفعل آن از حروف علّه (واو، یاء) باشد، معتل‌الفاء یا فعل مثال نامیده می‌شود. 🔹فعل معتل الفاء یا مثال، دو قسم است: ۱. فعل مثال واوی (فعلی که اولین حرف اصلی آن حرف «واو» هست) مانند : وَعَدَ، وَقَعَ ۲.فعل مثال یائی (فعلی که اولین حرف اصلی آن حرف «یاء» هست) مانند : یَسَرَ 🔹قواعد اعلال مثال قاعده ۱: مضارع مثال واوی اگر بر وزن «یَفعِلُ» باشد، «واو» حذف می‌شود. مثال: وَعَدَ (یَوعِدُ) ⬅️ یَعِدُ / لِیَعِدْ / عِدْ ✔️این قاعده در چند فعل مضارع بر وزن «یَفعَلُ» نیز جاری است. مثال: وَهَبَ (یَوهَبُ) ⬅️ یَهَبُ / لِیَهَبْ /هَبْ 📌 قاعده ۱ در مضارع مجهول و امر مجهول جاری نمی شود. مثال: یُوعَدُ(مضارع مجهول) / لِیُوعَد(امر مجهول) قاعده ۲: «واو» ساکن ماقبل مکسور، قلب به «یاء» و «یاء» ساکن ماقبل مضموم، قلب به «واو» می شود. مثال۱: اِوْجاد ⬅️ ایجاد مثال۲: یُیْقِنُ ⬅️ یُوقِنُ 📌 ۱_ قاعده اول اعلال در «مثال واوی» در باب‌های ثلاثی مزید، هیچ محلی برای اجرا ندارد و قاعده دوم در مصدر باب «اِفعال» و «استفعال» نیز اجرا می شود. مثال۱: اِوْراد ⬅️ ایراد مثال۲: اِستِوْضاح ⬅️ استیضاح 👌 در باب «اِفتِعال»، قاعده «ابدال» جاری می گردد. مثال: وَصَفَ ⬅️ اِوتَصَفَ ⬅️ اِتتَصَفَ ⬅️ اِتَّصَفَ 📌 ۲_ قاعده اول اعلال، مخصوص مثال واوی است، ولی قاعده دوم در غیر مثال نیز جاری می شود. مثال: اِنقِواد (از قَوَدَ) ⬅️ اِنقِیاد •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (برمبنای کتب موسوعه‌ النحو و الصرف، نحو متوسطه) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿سلام مولای من ، مهدی جان این تار ناپیدای محبت را تو از آستان معطرت به قلب خسته ام کشیده ای ... تو بی آنکه ببینمت ، اینگونه مرا بیقرار چهره ی دلربایت کرده ای ... تو بی آنکه لایق باشم ، تار و پود وجودم را با یاد خودت پیوند زده ای ... تو چشمان بی نصیبم را به مسیر سبز انتظار ، دوخته ای ... تو مرا شیفته ی خود کرده ای ... تو چقدر خوبی ، چقدر مهربانی ، چقدر عزیزی ، چقدر نزدیکی ... کاش ببینمت پیش از آنکه بمیرم ... سلام آقای من آقای دلتنگی✋ ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«شناخت امام زمان عجل اللّه تعالی فرجه الشریف» 🔹 اصلی‌ترین وظیفه هرکس شناخت امام زمانشه استاد @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️ امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: 🔸هنگامی كه قائم عجل‌الله تعالی فرجه الشریف برمی‌خيزد، مردم را بار ديگر به اسلام فرا می‌خواند و آنها را به سوی امری كه آثار آن از بين رفته است و بيشتر جامعه از آن منحرف شده‌اند، هدايت می‌كند. 🔹 قائم از آن رو «مهدی» ناميده می‌شود كه به سوی امری كه دچار انحراف شده است، هدايت می‌كند و به اين دليل، به او قائم گفته می‌شود كه برای اقامه حق برمی‌خيزد. 📚 شيخ مفيد، الارشاد، ص ۳۶۴ 📚 بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۳۰، ح ۷ ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : نعمت های داده شده به حضرت موسی علیه السلام ⬅️﴿وَقَتَلْتَ نَفْساً فَنَجَّيْنَاكَ مِنَ الْغَمِّ﴾ ما تو را از اندوه نجات داديم : 👈غمّي كه مربوط به قصاص دنيا بود ما تو را نجات داديم 👈غمّي كه مربوط به عذاب آخرت بود با اِنابهٴ تو نجات داديم بعد در موارد گوناگون هم تو را آزموديم ﴿وَفَتَنَّاكَ فُتُوناً﴾ فُتون يا : 👈 مصدر فعلِ ﴿فَتَنَّاكَ﴾ است نظير ركوع وجلوس كه مفعول مطلق تأكيدي مي‌شود مثل ضربتُ ضرباً، جلستُ جلوساً 👈جمع است يعني ما تو را به چندين آزمون آزموديم ⬅️﴿فَلَبِثْتَ سِنِينَ فِي أَهْلِ مَدْيَنَ﴾ چند سال هم در مدين ماندي در بهترين بيت هم تربيت شدي كه بيت پيغمبر بود, بيت شعيب بود ⬅️﴿ثُمَّ جِئْتَ عَلَي قَدَرٍ يَا مُوسَي﴾ حالا برازنده شدي وارد مصر شدي الآن ما به تو مأموريت مي‌دهيم از دوران ميلادت تا الآن لحظه به لحظه مواظب تو بوديم اگر يك وقت چيزي خواستي حتماً گرفتي براي اينكه نخواسته‌هايت را ما داديم چه رسد به خواسته‌هايت. حالا چهل ساله شدي كامل شدي آزمونها را پشت سر گذاشتي فراز و نشيبهاي زيادي را ديدي به اين صورت در آمدي ﴿ثُمَّ جِئْتَ عَلَي قَدَرٍ يَا مُوسَي﴾. ┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••🌸◈﷽◈🌸•••═•* ┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄ 👈مقدرات الهی و تدبیر انسان در امور عالم چه جایگاهی دارند؟ تکلیف انسان در حوزه ی تدبیر بر دو قسم تقسیم میشود: ۱-تدبیر زندگی و حیات خود انسان ۲-تدبیر نسبت به همه ی عالم وجود، چراکه خداوند متعال همه ی عالم هستی را برای انسان آفریده است.خداوند متعال در حدیث قدسی میفرماید: 《یَابنَ آدَمَ، خَلَقتُ الَشیاءَ لِأَجلِك وَخَلَقتُكَ لِأَجلی 》 یعنی اى آدمی زاد! همه چیز را براى تو آفریدم و تو را براى خودم خلق کردم. طبق این حدیث قدسی، خداوند متعال همه چیز را برای انسان آفرید و دراختیار وی قرار داد. خداونددر وجود آدمی اکسیری به نام عقل واندیشه قرار داده که با آن اکسیر میتواند خاک عالم را تبدیل به طلا کند. انسان وظیفه دارد که مدبّر باشد؛ اما با همه ی این خصوصیات، یك نکته را هم باید بداند، و آن نکته این است که :یك قانون الهیِ نوشته شده ی قطعیه وجود دارد که قانون فرادستی و حاکم است و فوق قوانین بشری میباشد و انسان در حال تدبیر و برنامه ریزی باید توجه داشته باشد که هر چه تدبیرمیکند باید با آن قانون بالادستی (قانون الهی) تطبیق کند. دراینجامولاسخن از بی ارادگی انسان و بی تاثیری اراده ی وی ندارد، بلکه سخن از حاکمیت و بالادستی بودن قانون الهی (تقدیر) میباشد. درست است که علم خداوند احاطه دارد؛ اما این علم به هیچ وجه الزام آور نیست، بلکه آنچه که الزام آور است امرو اراده خداوند عزّوجلّ است. لذا حضرت فرمود:تَذِلّ الْأُمُورُ لِلْمَقَادِیرِ حَتّى یَکُونَ الْحَتْفُ فِی التّدْبِیرِ اموروتدبیرهای شما در برابر تقدیر الهی تسلیم میشود تا آنجاییکه حتی گاهی از اوقات مرگ در تدبیر شما قرار میگیرد، چون مرگ همیشه تقدیری نیست و گاهی هم تدبیری است .هدف امام از بیان این حکمت و پیام سخن ایشان توجه دادن به حاکمیت و قانون حاکم است حضرت در این سخن نمیخواهد قضا و قدر، و جبر و تفویض را مشخص کند، بلکه فقط می خواهدانسان را به این نکته توجه بدهد که ای انسان! بدان که خداوند قانون حاکمی دارد که هر چه شماتدبیر میکنی، باید با آن قانون تطبیق کندیعنی مولا علیه السلام جامعه اسلامی و توحیدی را در حرکتهای مادی و معنوی توجه میدهد به اینکه بدانید! تدبیر وظیفه ماست و حکم عقل است و خواست خدای عزّوجلّ میباشد؛ اما اگرتدبیر ما با تقدیرمان تطبیق نکند، ممکن است تا آنجاییکه خدا اجازه داده تغییر ایجاد بشود ┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄ 📌توجه:هرگونه نشر یاکپی برداری ازتمام یا بخشی ازپیام بدون ذکرنام کانال اشکال شرعی دارد. ┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄ موسسه نورالیقین مرکزتخصصی تفسیروعلوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌سلام آقا جانم شرمنده بابت تاخیر شرمنده بابت گرفتاری های روزانه ام شرمنده بابت گریه هایتان برایم شرمنده بابت تمام گناهانم شرمنده بابت دوری ام شرمنده بابت کل زندگی ام... ‌اللهم عجل لولیک الفرج ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
◀️ ۵ ربیع الاول / وفات حضرت سکینه (س) ⬅️ پنجم ربیع‌الاول ما را به یاد بانوی بافضیلتی که از ستارگان درخشان آسمان است می‌اندازد. بانویی که تربیت یافته پدری همچون حسین (ع) و مادری همچون رباب است. 👈 ایشان کنار عمه‌اش زینب (ع) پیام رسان اهداف قیام عاشورا بود و الگویی تمام عیار برای همه بانوانی است که به دنبال تمام خوبی‌ها هستند. ⬅️ وفات حضرت سکینه (ع)   ↩️حضرت سکینه (ع) دختر امام حسین (ع) ۵۶ سال پس از واقعه کربلا، در شب پنجم ربیع‌الاول سال ۱۱۷ ه‍ در مدینه وفات کرد. 👈مادر ایشان حضرت رباب (ع) است که باهم در واقعه کربلا حضور داشتند و همواره با اسرا به کوفه و شام رفتند. در صبح روز رحلتش محمد بن عبدالله نفس زکیه چهارصد دینار عطر و عود خرید و پیرامون تابوت آن حضرت در مجمره‌ها سوزانید. خالد بن عبدالملک حاکم مدینه که در نظر داشت با به تعویق افتادن تشییع جنازه بر اثر گرمى هوا به بدن مطهر جسارت شود، گفت:  «صبر کنید من براى نماز خواندن بر جنازه می‌آیم». ولى نیامد. لذا جنازه مبارک آن حضرت تا شب دفن نشد. پس از آن حضرت سجاد (ع) - و به قولى یحیى بن حسن (ع) و به قولى محمد بن عبد لله نفس زکیه - بر جنازه آن حضرت نماز خواندند و آن حضرت را با احترام به خاک سپردند.🌷 روحش شاد ویادش گرامی باد @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5904676117477854646.mp3
21.58M
|⇦•گوهر سلالهٔ.... و توسل به حضرت سکینه سلام الله علیها اجرا شده ۵ ربیع ۱۴۰۱ به نفس کربلایی حسین طاهری •✾• ●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻ دکتر هنری مکو: حجاب تایید کننده ی حریم شخصی، انحصار و اهمیت قلمروی خانوادگی است. من از ارزش هایی که حجاب نمایان گر آن است، جانبداری میکنم. بویژه اختصاص زنان به همسر آینده و خانواده شان و عفت و وقاری که حجاب متضمن آن است. @moassese_nooralyaghin