eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
1.1هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
2هزار ویدیو
54 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ حضرت محمد صلی الله علیه و آله و فرمودند: «هر کس زبانش را حفظ کند به تمام قران عمل کرده است.» حفظ زبان معادل تمام آموزه های قران است . هر چقدر خوبی جمع کنی همین قدر که نتونی زبانت رو مدیریت کنی و دیگران رو با نیش و کنایه آزار بدی تمام خوبیهات رو از بین بردی. لازم نیست جواب تمام حرفها رو بدید ویا همیشه از خودتون دفاع کنید. سکوت شما در مواقع تنش و درگیری باعث میشه شمابه خداوند نزدیک بشید . @moassese_nooralyaghin
=☆🌺 ﷽ 🌺☆= موضوع :محاصره اجتماعی گنهکاران وَعَلَى ٱلثَّلَٰثَةِ ٱلَّذِينَ خُلِّفُواْ حَتَّىٰٓ إِذَا ضَاقَتۡ عَلَيۡهِمُ ٱلۡأَرۡضُ بِمَا رَحُبَتۡ وَضَاقَتۡ عَلَيۡهِمۡ أَنفُسُهُمۡ وَظَنُّوٓاْ أَن لَّا مَلۡجَأَ مِنَ ٱللَّهِ إِلَّآ إِلَيۡهِ ثُمَّ تَابَ عَلَيۡهِمۡ لِيَتُوبُوٓاْۚ إِنَّ ٱللَّهَ هُوَ ٱلتَّوَّابُ ٱلرَّحِيمُ و [نيز رحمتش] شامل حال آن سه نفرى [بود] كه [با بهانه تراشىِ واهى از شركت در جنگ] بازمانده بودند [و همه مسلمانان به دستور پيامبر با آنان قطع رابطه كردند] تا جايى كه زمين با همه وسعت و فراخى اش بر آنان تنگ شد و [از شدت غصه، اندوه و عذاب وجدان] دل هايشان هم در تنگى و مضيقه قرار گرفت، و دانستند كه هيچ پناهگاهى از خدا جز به سوى او نيست؛ پس خدا به رحمتش بر آنان توجه كرد تا توبه كنند؛ زيرا خدا بسيار توبه پذير و مهربان است(توبه /١١٨) ⁉️الف) در آیه" وَ عَلَى الثَّلاثَةِ الَّذینَ خُلِّفُوا ...چه روشی برای مجازات مجرمان توصیه شده است؟ ب) اعمال این روش چه بازتابی دارد؟ ✍مجازات مجرمان و فاسدان، از طریق محاصره اجتماعى، و قطع رابطه ها و پیوندها است. ما به خوبى مى بینیم که این قطع رابطه، در مورد سه نفر از متخلفان تبوک به نام "کعب بن مالک" "مرارت بن ربیع "و "هلال بن امیه" از شرکت در جنگ تبوک و حرکت همراه پیامبر (ص) سرباز زدند ولی این به خاطر آن نبود که جزء دارودسته منافقان باشند بلکه به خاطر سستی و تنبلی بود چیزی نگذشت که پشیمان شدند هنگامی که پیامبر(ص) از میدان تبوک به مدینه بازگشت خدمتش رسیدند و عذرخواهی کردند اما پیامبر (ص)حتی یک کلمه با آنها سخن نگفت و به مسلمانان نیز دستور داد احدی با آنها سخن نگوید آنها در یک محاصره عجیب اجتماعی قرار گرفتند تا آنجا که حتی کودکان و زنان آنها نزد پیامبر(ص) آمدند و اجازه خواستند پیامبر(ص) اجازه جدایی نداد ولی دستور داد به آنها نزدیک نشوند به قدرى آنها را تحت فشار قرار داد، که از هر زندانى براى آنها سخت تر بود، آن چنان که جان آنها از فشار این محاصره اجتماعى به لب رسید، و از همه جا قطع امید کردند. ⬅️ این موضوع، آن چنان انعکاس وسیعى در جامعه مسلمانان آن روز به جاى گذاشت، که بعد از آن کمتر کسى جرأت مى کرد مرتکب این گونه گناهان شود. ب) این نوع مجازات، نه دردسر و هزینه زندان را دارد، و نه خاصیت تنبل پرورى و بدآموزى هاى آنها را، ولى تأثیر آن از هر زندانى بیشتر، و دردناک تر است. این در واقع یک نوع اعتصاب و مبارزه منفى جامعه، در برابر افراد فاسد است. ⬅️ اگر مسلمانان در برابرمتخلفان از وظایف حساس احتماعی دست به چنین مبارزه اى بزنند، به طور قطع در هر عصر ، و زمانى، پیروزى با آنها خواهد بود، و به راحتى مى توانند جامعه خود را پاکسازى کنند. ⬅️ اما روح مجامله و سازشکارى، که بدبختانه امروز در بسیارى از جوامع اسلامى، به صورت یک بیمارى تقریباً همه گیر درآمده است، نه تنها جلو این گونه اشخاص را نمى گیرد، که آنان را در اعمال زشتشان، تشجیع مى کند. ⁉️ عدم حضور امیرالمؤمنین (علیه السلام) در جنگ تبوک به چه منظور بود؟ ✍پیامبر اکرم (صلی الله وعلیه وآله) در غزوه تبوک برای نخستین بار بدون همراهی امیرالمومنین (علیه السلام)به سوی جهاد شتافتند و ایشان را به عنوان جانشین خود در مدینه قرار دادند. این اقدام پیامبر (ص)، یک اقدام بسیار به جا و ضرورى بود؛ زیرا بسیار محتمل بود: ✳️ بعضى از بازماندگان مشرکان و یا منافقان مدینه که به بهانه‌هایی از شرکت در میدان تبوک سرباز زده بودند، از غیبت طولانى پیامبر (ص) و سربازانش استفاده کنند و به مدینه حمله ور شوند، زنان و کودکان را بکشند و مدینه را را ویران سازند. وجود على (ع)درمدینه سدّ نیرومندى در برابر توطئه هاى آنها بود. ✅ یکی از موارد که حضرت رسول (ص) حدیث منزلت را ایراد نموده است جریان جنگ تبوک است و محدثان و مورخان اسلامی از تمام فرق برنقل آن اجماع و اتفاق را دارند مشهورترین نقل این حدیث آن است که پیامبر(ص) خطاب به علی(ع) فرمود: "اَنتَ مِنی بِه مَنزِلهِ هارونَ مِن مُوسی، اِلَّاأنَّه لانَبیَّ بَعدی" تو نسبت به من به منزله هارون نسبت به موسی هستی جز اینکه بعد از من پیامبری نخواهد بود. ═✼🌺🌸🌺✼‌= 📌توجه هر گونه نشر وکپی برداری ازو تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال،اشکال شرعی دارد. 🌺مؤسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر وعلوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
🔰پوستر| حضرت خدیجه (س)، مادر دوازده امام 🌹بمناسبت سالروز ازدواج پیامبر اسلام و حضرت خدیجه @moassese_nooralyaghin
📅 ۱۰ربیع‌الاول ۲۵عام‌الفیل: سالروز ازدواج حضرت محمدرسول‌الله(ص) و حضرت ام‌المؤمنین خدیجه‌ی کبری(س) ⁉️چه چیزی حضرت خدیجه را شیفته پیامبر(ص) کرد ؟ ‌‌‌ 🎤رهبر انقلاب در این باره فرمودند: ✨ او [پیامبر] درست کردار بود. در دوران - 🚚همان‌طور که گفتیم - تجارت می‌کرد؛ به شام و می‌رفت؛ در کاروانهای تجارتی سهیم می‌شد و شرکایی داشت. 🧍‍♂یکی از شرکای دوران جاهلیتِ او بعدها می‌گفت که او بهترین شریکان بود؛ نه لجاجت می‌کرد، نه جدال می‌کرد، نه بار خود را بر دوش شریک می‌گذاشت، نه با مشتری بدرفتاری می‌کرد، نه به او زیادی می‌فروخت، نه به او دروغ می‌گفت؛ درست کردار بود. 🍃🌸 همین درست کرداری حضرت بود که جناب خدیجه را شیفته او کرد. 🍃🌸خود هم بانوی اوّل مکه و از لحاظ حسب و نسب و ثروت، شخصیت برجسته‌ای بود.» بیانات در خطبه‌های نمازجمعه تهران، ۱۳۷۹/۰۲/۲۳ @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•═•••◈🌸﷽🌸◈•••═• 💫آیه ۷۰ "أَ لَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللّهَ یَعْلَمُ ما فِی السَّماءِ وَ الأَرْضِ إِنَّ ذلِکَ فِی کِتاب إِنَّ ذلِکَ عَلَى اللّهِ یَسِیرٌ " ✍احاطه علمی خداوند ❓سؤال) چه تناسبی بین آیات شریفه «اللّهُ یَحْکُمُ بَیْنَکُمْ یَوْمَ الْقِیامَةِ» و «أَنَّ اللّهَ یَعْلَمُ ما فِی السَّماءِ وَ الأَرْضِ» وجود دارد؟ ✍از آنجا که قضاوت و داوری در قیامت نسبت به اختلافات و اعمال بندگان نیاز به علم و آگاهی وسیعی به همهٔ جزئیات آن دارد، خداوند خطاب به پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: " آیا نمی‌دانی که خدای سبحان به همه موجودات آسمان و زمین آگاهی دارد: «أَنَّ اللّهَ یَعْلَمُ ما فِی السَّماءِ وَ الأَرْضِ»" ✅ برهان عقلی: موجودات آسمان و زمین خود به خود بر پایه تصادف و اتفاق پدید نیامده بلکه خالقی دارد و چون نظمِ عمیقِ علمی بر جهان حکم فرماست و همه چیز در تدبیر ناظمی حکیم و قادری مطلق است، در نتیجه خالق و مدّبر به همه موجودات زمین و آسمان آگاهی کامل دارد. ✅دلیل نقلی: آیات فراوانی، خدای سبحان را خالق، ناظم، مدیر و مدّبر آسمان و زمین معرفی می‌کند. 👈 جمله «إِنَّ ذلِکَ فِی کِتاب» تأکیدی بر جمله قبل است. کتاب علم بی پایان خداوند که چیزی در آن گم نمی‌شود، فراموش نمی‌شود و دچار اشتباه نمی‌شود، حتی امواج صدای ضعیفی که از حلقوم انسانی در هزاران سال برخاسته در این فضا وجود دارد و به تعبیری دیگر همه اینها در «لوح محفوظ» لوح علم الهی ثبت است و همهٔ این موجودات با تمام خصوصیات و جزئیات نزد او حاضرند. 💫آیه ۷۱ "وَيَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ مَا لَمْ يُنَزِّلْ بِهِ سُلْطَانًا وَمَا لَيْسَ لَهُمْ بِهِ عِلْمٌ ۗ وَمَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ نَصِيرٍ" ✍ عدم حجت و برهان در شرک‌ورزی ❓ عبارت «وَ یَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللّهِ ما لَمْ یُنَزِّلْ بِهِ سُلْطاناً وَ ما لَیْسَ لَهُمْ بِهِ عِلْمٌ» چگونه عقاید بت‌پرستان را ابطال می‌کند؟ ⬅️عقیده بت پرستان: خداوند اجازه بت‌پرستی به آنها داده و این بت‌ها شفیعان درگاه او می‌باشند. ⬅️ابطال عقیده بت‌پرستان: ✅ دلیل نقلی بر این عقیده وجود ندارد زیرا: خداوند در هیچ یک از کتب آسمانی دستوری مبنی بر این عقیده بر آنها نازل نکرده است.«ما لَمْ یُنَزِّلْ بِهِ سُلْطاناً» ✅دلیل عقلی هم وجود ندارد: «ما لَیْسَ لَهُمْ بِهِ عِلْم» ⬅️در انتهای آیه خداوند متعال مشرکان را ظالم معرفی کرده است زیرا👈 در اعتقاد و عمل خود متکی به دلیل روشنی نیستند، هم به خویشتن ستم کرده‌اند و هم به دیگران. ⬅️ ستم به خویشتن: ◀️ خداوند به او کرامت بخشیده، «لَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ» هوش، استعداد و عقل عنایت کرده، برای هدایتش کتاب آسمانی و رهبر معصوم فرستاده، اما او با پرستش سنگ، چوب و مجسمه یا هر چیز دیگر غیر از خداوند، ارزش خود را پایین آورده و این ظلم به خود است. ◀️محروم شدن از معارف وهدایت الهی ◀️مهیا کردن عذاب الهی برای خود ◀️خواری و ذلت در دنیا و آخرت ◀️دور شدن از برکت‌های ایمان به خدا ⬅️ستم به دیگران: به وسیله شرک، جامعه را دچار تفرقه و پراکندگی می کنند. ❓مراد از نصیر در عبارت «وَ ما لِلظّالِمِینَ مِنْ نَصِیر» چیست؟ نظر مفسرین: ◀️دلیل و برهان، چون هیچ دلیلی بر شرک خود ندارند. ◀️حجت الهی ندارند. ◀️راهنما و استادی ندارند که آنها را یاری کند. 💫آیه ۷۲ "وَإِذَا تُتْلَىٰ عَلَيْهِمْ آيَاتُنَا بَيِّنَاتٍ تَعْرِفُ فِي وُجُوهِ الَّذِينَ كَفَرُوا الْمُنْكَرَ ۖ يَكَادُونَ يَسْطُونَ بِالَّذِينَ يَتْلُونَ عَلَيْهِمْ آيَاتِنَا ۗ قُلْ أَفَأُنَبِّئُكُمْ بِشَرٍّ مِنْ ذَٰلِكُمُ ۗ النَّارُ وَعَدَهَا اللَّهُ الَّذِينَ كَفَرُوا ۖ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ" ✍ واکنش کافران در برابر آیات روشن الهیچرا مشرکان و کافران در برابر آیات روشن الهی موضع خصمانه می‌گیرند؟ ✅ مشرکان وقتی آیات الهی را در مورد مبدأ، معاد، وحی و نبوت می‌شنوند، تضادی در میان منطق زنده قرآن و تعصبات جاهلانه آنها پیدا می‌شود و چون تابع هیچ دلیل و منطقی نیستند و تنها جهل و عصبیت بر وجودشان حاکم است، حاضر به تسلیم در برابر حق نیستند، در چهره‌شان انکار و ناراحتی نمایان شده و نزدیک است با مشت‌های گره کرده بر کسانی که آیات الهی را می‌خوانند حمله کنند. (یکادونَ ﻳَﺴْﻄُﻮﻥَ ﺑِﺎﻟَّﺬِﻳﻦَ ﻳَﺘْﻠُﻮﻥَ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢْ ﺁﻳﺎﺗِﻨﺎ). ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﮔﺮ ﻣﻨﻄﻘﻰ ﻓﻜﺮ ﻛﻨﺪ ﻫﺮﮔﺎﻩ ﺳﺨﻦ ﺧﻠﺎﻓﻰ ﺑﺸﻨﻮﺩ، ﻧﻪ ﭼﻬﺮﻩ ﺩﺭ ﻫﻢ ﻣﻰ‌ﻛﺸﺪ ﻭ ﻧﻪ ﭘﺎﺳﺦ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻣﺸﺖ ﮔﺮﻩ ﻛﺮﺩﻩ ﻣﻰ‌ﺩﻫﺪ، ﺑﻠﻜﻪ ﺑﺎ ﺑﻴﺎﻥ ﻣﻨﻄﻘﻰ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺭﺩ ﻣﻰ‌ﻛﻨﺪ، ﺍﻳﻦ ﻋﻜﺲ ﺍﻟﻌﻤﻞ‌ﻫﺎﻯ ﻧﺎﺩﺭﺳﺖ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ، ﺧﻮﺩ ﺩﻟﻴﻞ ﺭﻭﺷﻨﻰ ﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﺎﺑﻊ ﻫﻴﭻ ﺩﻟﻴﻞ ﻭ ﻣﻨﻄﻘﻰ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ، ﺗﻨﻬﺎ ﺟﻬﻞ ﻭ ﻋﺼﺒﻴﺖ ﺑﺮ ﻭﺟﻮﺩﺷﺎﻥ ﺣﺎﻛﻢ ﺍﺳﺖ. 🌠🌠🌠🌠🌠🌠 برگرفته از تفاسیر وزین تسنیم، المیزان، نمونه و نور ┄┅••🌸✻🌸••┅ مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن @moassese_nooralyaghin
•═•••◈🌸﷽🌸◈•••═• ⬅️ روش مشرکین در برابر کسانی که آیات الهی را می‌خوانند: ◀️ اگر بتوانند انبیا و اولیای الهی و علمای دین را شهید می‌کنند.«یقتلون النّّبیین بغیر الحق» ◀️ اگر توان شهادتشان را نداشته باشند از روشهایی مانند فحاشی، بد دهنی، غیبت، تهمت و اظهار غیظ و عصبانیت استفاده می‌کنند. ◀️تخریب مراکز عبادت «لَهُدِّمَتْ صَوامِعُ وَ بِیَعٌ » ❓چه عواملی سبب عدم قبول حق از جانب مشرکین بود؟ ✅ سه عامل تعصب، لجاجت و تقلید کورکورانه که منشأ آن جهل و نادانی است، انها را از پذیرش حق باز می داشت. 👌اسلام با جهل و نادانی به مبارزه برخاسته و سفارشات بسیار زیادی در طلب علم نموده است. ⬅️ از افتخارات اسلام این است که شروع وحی بر پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) با قرائت، علم و قلم شروع شده است. «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ» ⬅️در سوره الرحمن بعد از نعمت آفرینش «خَلَقَ الْإِنْسانَ» می‌فرماید: «عَلَّمَهُ الْبَیانَ» خداوند به انسان بیان را تعلیم کرد که منطق، سخن و انواع کتابت و استدلال‌های عقلی و منطقی را شامل می‌شود. ⬅️ در زیارت اربعین می‌خوانیم امام حسین (علیه‌السلام) خون جگر داد تا مردم را از جهل برهاند. وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَهِ وَ حَیْرَهِ الضَّلَالَهِ امام حسین علیه‌السلام گرچه با حکومت ظالم و فاسد یزید مبارزه می‌کند، اما مبارزه جهان شمول و تاریخی وی با یزید کوته عمرِ بی ارزش نیست بلکه با جهل، پستی، گمراهی، زبونی و ذلت انسان است. ◀️ قرآن در برابر این بى‌منطقان به پیامبر(صلى الله علیه وآله) دستور مى‌دهد: به آنها بگو: آیا مى‌خواهید من شما را به بدتر از این خبر دهم؟! بدتر از این، همان آتش سوزنده دوزخ است! (قُلْ أَ فَأُنَبِّئُکُمْ بِشَرّ مِنْ ذلِکُمُ النّارُ). یعنى اگر به زعم شما این آیات بینات الهى، شرّ است، چون با افکار منحرف و نادرستتان هماهنگ نیست، من، بدتر از این را به شما معرفى مى کنم، که همان مجازات دردناک الهى است که در برابر این لجاج و عناد، سرانجام دامانتان را خواهد گرفت. همان آتش سوزانى که خداوند به کافران وعده داده (وَعَدَهَا اللّهُ الَّذِینَ کَفَرُوا). 👈در واقع عذاب الهی مطابق عملی است که مشرکین در این دنیا انجام دادند. چون در دنیا با شنیدن آیات الهی خشم درونشان شعله‌ور شده بود، در قیامت نیز همان شعله از باطنشان زبانه می‌کشد. اما در مورد حسنات، عمل انسان در قیامت چندین برابر می شود. «مَن جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِها...» و این همان فضل پروردگار است که شامل حال مومنین می‌شود. 💫آیه ۷۳ "يَا أَيُّهَا النَّاسُ ضُرِبَ مَثَلٌ فَاسْتَمِعُوا لَهُ ۚ إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ لَنْ يَخْلُقُوا ذُبَابًا وَلَوِ اجْتَمَعُوا لَهُ ۖ وَإِنْ يَسْلُبْهُمُ الذُّبَابُ شَيْئًا لَا يَسْتَنْقِذُوهُ مِنْهُ ۚ ضَعُفَ الطَّالِبُ وَالْمَطْلُوبُ" ✍معبودانی ضعیف تر از مگس ❓خداوند سبحان ضعف و ناتوانی معبودهای دروغین را چگونه ترسیم کرده است ؟ ✅خداوند در قرآن کریم، مطالب عمیق را با مثل و داستان، رقیق و ساده می‌کند و دامنه فهم آن را پایین می‌آورد، تا همسطح فهم توده مردم شود و همگان آن را در حد فهمشان بفهمند و حجت بر آنها تمام شود. ⬅️اهمیت مثال در بیان حقیقت: ◀️مثال، تشبیه معقول به محسوس، یکی از طرق مؤثر فهم مسائل عقلی است. گاهی یک مثال مناسب آن چنان در حد فهم عموم می‌شود که زحمت استدلالهای فلسفی زیادی را از دوش گوینده و شنونده بر می‌دارد. ◀️مثال، نقش زیادی در خاموش کردن افراد لجوج و بهانه‌گیر دارد. ⬅️در آیه فوق می‌فرماید : اگر همه بت‌های شما، حتی همه دانشمندان و مخترعان و متفکران جمع شوند نمی‌توانند مگسی بیافرینند و حتی نمی‌توانند اگر آن مگس چیزی از آنان برباید، پس بگیرند. 💫امام سجاد علیه‌السلام در دعای ۲۸ صحیفه سجادیه می‌فرماید: "وَ رَأَيْتُ أَنَّ طَلَبَ اَلْمُحْتَاجِ إِلَى اَلْمُحْتَاجِ سَفَهٌ مِنْ رَأْيِهِ وَ ضَلَّةٌ‌ مِنْ عَقْلِهِ‌؛ و دانستم،درخواست نيازمند از نيازمند، از سبكى انديشه و گمراهى خرد است". همه ما نیازمند خداوندیم، حال اگر مستقلا از بنده خدا طلب درخواست کنیم، مسلما این از کم خردی و نادانی می‌باشد. 🌠🌠🌠🌠🌠🌠 برگرفته از تفاسیر وزین تسنیم، المیزان، نمونه و نور ┄┅••🌸✻🌸••┅ مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دوست داشتن شما شیرین ترین اتفاقی است که هر روز رخ می دهد ... وقتی دلم بوی یاد شما را می گیرد ، وقتی لبم به ذکر نامتان متبرک میشود، وقتی جانم به محبتتان معطر می گردد هزار هزار شکوفه در درونم می شکفد، بهار می شوم ، آرام می گیرم و زنده می گردم ... من با شما در نهایت خوشبختی ام ... 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
🕊☀️ ☀️🕊 🌷 امام سجاد علیه السلام فرمودند : 🌼 مردمانی که در زمان غیبت مهدی (عج) به سر میبرند و معتقد به امامت او و منتظر ظهور وی هستند،از مردمان همه ی زمان ها برترند.🍃 📒 بحارالأنوار،ج۵۲,ص۱۲۲ 📒 @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا