eitaa logo
Modiryar | مدیریار
214 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
800 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
Modiryar | مدیریار
✍ مدل کوه یخ ذهن انسان #مدل_کوه_یخ #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
مدل کوه یخ ذهن انسان ✅ در لبه‌ی مرز یک دریای عمیق وجود دارد که همواره قلمروی ناشناخته ها بوده است؛ پر از اتفاقات و راز های عجیبی که حتی بعد از قرن ها تحقیق و آزمایش، همچنان برای ما فاش نشده‌اند. ✅ در تعامل انسان با دنیای ، ناخودآگاه ما یکی از بخش هایی است که مستقیما روی تجربه‌ی کاربری آن محصول یا خدمت تاثیر دارد. داشتن درک شفافی از هوشیاری و ناخودآگاه انسان، به درک بهتر کاربر و داشتن یک محصول یا خدمت کامل تر کمک می‌کند. ✅ عموما در مطالعات، کارهایی که ما در طول روز انجام می دهیم را به دو دسته‌ی کلی «آگاهانه» و «ناآگاهانه» تقسیم می کنند. در سال ۱۹۱۵ زیگموند فروید با یک تئوری جدید یه دسته بندی دقیق تر انجام داد. معتقد بود هوشیاری ذهن انسان به سه قسمت تقسیم می‌شه: ▪ ذهن خودآگاه (Conscious Mind) ▪ ذهن نیمه‌آگاه (Preconscious Mind) ▪ ذهن ناخودآگاه (Unconscious Mind) ✅ طبق این تئوری ما تنها ۱۰٪ از تمام اون چیزی که ما بهش می گوییم ذهن را تشکیل می‌دهد. ذهن خودآگاه شامل رفتار ها و تصمیمات آگاهانه و اختیاری ما در طول روز می‌شود؛ رفتار هایی مثل تصمیم برای آب خوردن، تصمیم برای قدم زدن و … ✅ ، کنترل قسمتی از اطلاعات و رفتار ها را دارد که خود ما در حالت عادی از آن بی‌خبریم اما همیشه قابل دسترس هستند و به وسیله اتفاقات مختلفی که در طول روز تجربه می‌کنیم، از قسمت نیمه‌آگاه ما به خودآگاه ما منتقل می شود. مثلاً شما در این لحظه شماره موبایلتون را یادتون نیست اما بعد از این جمله اطلاعات شماره موبایل شما از ذهن نیمه‌آگاه به خودآگاه شما منتقل می‌شود. ✅ این به‌ صورت خودکار و کاملا ناخودآگاه انجام می‌شود. اگر از شما شماره موبایل یا سال تولدتون پرسیده شود شما در این لحظه حتی اگر آن را بیان هم نکنید، نمی‌توانید جلوی این انتقال اطلاعات به ذهن خودآگاه رو بگیرید. ✅ ما منشأ اصلی قضاوت ها، احساسات، عواطف و رفتار های ماست. مثل زمانی که شما روبروی یک تابلوی نقاشی ایستادید و برای یه لحظه احساس می‌کنید بدون هیچ دلیل مشخصی اون تابلو شما رو تحت تاثیر قرار داده است. ✅ حواس و شهود بصری، ارتباط مستقیمی با ما داره و تمام مشاهدات ما در ذهن نیمه آگاه و ناخودآگاه ذخیره می شود. ذهن انسان به صورت ذاتی می‌تواند الگو ها را به صورت ناخودآگاه درک کند، یاد بگیرد و حتی آن ها بدون این که خوداراده کنیم پیش بینی کند. www.modiryar.com @modiryar
چهارچوب سیاستگذاری مدیریت تعارض منافع www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ چهارچوب سیاستگذاری مدیریت تعارض منافع #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
چهارچوب سیاستگذاری مدیریت تعارض منافع ✅ در مختلف معمولا شاخصه هایی همیشه مورد رعایت و توجه قانون نگاران بوده که می توان آن را از الزامات عمومی هر قانونی دانست. از جمله ی این موارد تعریف عنوان و موضوع قانون است. در تعریف مفهومی عنوان که مشخصا مبین ماهیت اصلی موضوع و تعیین حدود و ثغور آن است می بایست اصل روشن و صریح بودن، دقیق بودن و عدم اجمال رعایت شود چرا که سنگ زیربنای قانون بوده و تمامی مفاهیم دیگر قانون بر اساس آن شکل می گیرد. لذا بدیهی است که ارائه مفهومی یکپارچه و قابل فهم که تا حد ممکن تفسیرپذیر نباشد از مولفه های عمومی و اصلی قانون خواهد بود. ✅ علاوه بر این می توان به محورهای زیر اشاره نمود؛ قانون، بسترها و فرایندهای رسیدگی به موضوع قانون، مرجع رسیدگی و نظارت بر قانون، مشمولین قانون، انواع و اشکال مختلف تحقق موضوع قانونی و راهکارهای مقابله یا رسیدگی به آن، الزامات و ابزارهای رسیدگی به موضوع قانون، ضمانت اجراها و … . دسته بندی دیگری که مذکور را می تواند نظم و نسق خاصی ببخشد، تمرکز بر مولفه ها و بایسته های عمومی در دو محور پیشینی و پسینی ناظر به موضوع خواهد بود. ✅ با این توضیح که در یک سند قانونی ابتدا در مرحله اول به دنبال تشریح موضوع قانونی از لحاظ ماهوی و نیز تبیین عناصر چرایی و چگونگی موضوع می باشد و سپس در مرحله بعدی با فرض انتظار تحقق موارد مذکور در مورد مسئله، در تلاش است تا فرایندها و ساختارهایی را برای حفظ و حراست از موارد مطروحه در مرحله اول تدبیر نماید که نتیجه آن مباحث نظارتی و بایسته های اجرایی است که البته مهمترین عامل ماهیت بخش یک قانون یعنی ضمانت اجراها نیز در همین مرحله مورد توجه قانونگذار قرار می گیرد. بر اساس این دسته بندی ساختار مولفه های عمومی یک سند قانونی به شرح ذیل قابل ترسیم خواهد بود. www.modiryar.com @modiryar
چرخه بقا و تاب آوری سیستم ها ✅ هر و نظامی (همچون: بدن انسان، سیستم های اقتصادی و صنعتی، نظامهای سیاسی و ...) دارای چرخه بقا و تابآوری شامل مراحل ششگانه نمودار مقابل است. ✅ هر ، از زمان شکلگیریاش که شروع به رشد میکند؛ چنانچه به هر مرحله از این چرخه توجه نکند، وارد مرحله بعدی خواهد شد که هزینه های بهبود و بازگشت به مسیر رشد را برای سیستم بالاتر میبرد. ✅ آخرین مرحله ای که درصورت توجه به آن (اما با صرف هزینههای گزاف)، سیستم همچنان می تواند به خود ادامه دهد؛ مرحله «تحول بنیادین» است. ✅ چنانچه از این مرحله نیز غفلت شود؛ وارد مرحله انقلاب خواهد شد که منجر به شکلگیری نظام و جدید خواهد شد و برخلاف مراحل قبل، غالبا قابل کنترل نیست. ✅ «لجستیک و زنجیره تامین»، یک «تحول بنیادین» در نظام «تولید و صنعت» محسوب میشود. ✅ در حفظ و ، نکته مهم این است که ابزارها و الزامات هر مرحله صرفا مورد کاربرد در همان مرحله است و نمی توان آن را در مراحل بعدی تجویز کرد (مثلا قرص برای درمان مرحله «بهبود» موثر است نه برای مرحله «تحول» که نیازمند اتاق جراحی است) www.modiryar.com @modiryar
چرخه زیست سیستم ✅ عبارت می‌تواند معادل اصطلاح زیر دانسته شود: اصطلاحی که در مهندسی نرم‌افزار و رشته‌های مرتبط با موضوع سیستم‌های اطلاعاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و موضوع آن تشریح فرآیندهای مرتبط با برنامه‌ریزی و هدف گذاری، تحلیل، تولید، آزمایش، استقرار و نگهداری سیستم‌های نرم‌افزاری است که اغلب در یک چرخه ... مانند آنچه در دیاگرام مشاهده می‌شود تداوم و تکرار پیدا می‌کنند. این چرخه همچنین می‌تواند در برگیرنده فرایندهای مربوط به تأمین سخت‌افزار یا ترکیبی از سخت‌افزارها و نرم‌افزارها نیز دانسته شود. www.modiryar.com @modiryar
بگذارید و بگذرید وقتی از هم دلگیر می شویم به گونه اي است كه همواره اين احتمال وجود دارد انسانها از يكديگر دلگير شوند، بين آنان مشاجره صورت پذيرد، احساس كنند كسي حق آنها را تضييع كرده و يا اينكه آدمي خواسته يا ناخواسته پاي خود را در كفش ديگران كند. يك روز كسي از دست و زبان ما مي رنجد روز ديگر ما از كسي مي رنجيم و اين رفت و آمدها تا زمانيكه زندگي جاريست ادامه دارد. ✅ اينكه اين مسأله يك واقعيت غير قابل انكار است شكي نيست اما نكته مهم شيوه مواجهه با پيچ و خم ها و پستي و بلندي هاي زندگي است. عده اي زود از كوره در مي روند و هر گونه ناملايمتي را به بدترين شكل پاسخ مي دهند و عده اي باسعه صدر مسائل را حل كرده و از ديگران و اشتباهات آنان در مي گذرند. برخي از افراد توقع دارند هرگونه اشتباه آنها را ناديده بگيرد ولي زماني كه خود در چنين مقامي قرار مي گيرند كوچكترين گذشتي از خود نشان نمي دهند. ✅ گاهي ما انسان ها در مقايسه با ديگران، جنبه هاي مثبت خويش را بيش از آنچه واقعيت دارد، در نظر مي گيريم و عيوب خود را کمتر از آنچه که هست، مي بينيم. در نتيجه به جنبه هاي مثبت ديگران کمتر توجه مي کنيم. اين مسئله روابط اجتماعي و بخصوص روابط خانوادگي ما را مخدوش مي كند. ثمرات قابل توجهي دارد. ✅ موجب طولانی شدن عمر شخص بخشنده می شود، وجدان آدمی را آرام میکند، خانه دل از کینه و انتقام به عنوان مهلك ترين بيماري خالی می شود، روح عفو کننده بزرگ و بزرگوار می شود. محبوبیتش میان گروه هاي مختلف مردم افزايش مي يابد و درنهايت این روحیه گذشت از بديهاي دیگران به عنوان یک و ارزش عالی انسانی به همسر و فرزندان و اطرافیان و… منتقل می گردد. 🔴 شیرینی گذشت را تجربه کنید ✅ شاید این امور کوچک به ظاهر ساده و کم‌اهمیت باشند، ولی مجموع آن حالات روحی شما را متحول می‌کنند و سبب ایجاد و دستیابی به سطح جدیدی از مراودات اجتماعی می گردد. شیرینی گذشت کردن و نادیده گرفتن را به جای تلخی انتقام جویی و کینه توزی تجربه کنید و انرژی خود را به جای آن که صرف پاسخگویی به دیگران کنید برای رشد و پیشرفت خود ذخیره نمایید. ✅ این روزها بسیاری افراد را می‌بینیم که فراموش کرده‌اند چگونه داشته باشند. آنان همواره عصبی‌اند و به نظر می‌رسد احساس می‌کنند همیشه چیزی وجود دارد که آن‌ها باید انجام دهند. همه ما در طول روز و در زندگی جاری خود چرخه‌ای از «فعالیت – آرامش» راداریم و اگر به صورت مستمر و دائمی قسمت آرامش را نادیده بگیریم، دیر یا زود بیمار، عصبی، پرخاشگر، بهانه جو و نامعتدل خواهیم شد که سبب می شود زندگی بسیار سخت یا با صرف انرژی فراوان داشته باشیم. 🔴 زیباترین جلوه کرامت اخلاقی به عنوان يک خصوصيت مثبت انساني، زيباترين جلوه هاي كرامت اخلاقي را به تصوير مي كشد. اين مسئله در مناسبات اجتماعي و بويژه در زندگي مشترک، حضور موثري دارد. زن و شوهر بيش از هر مجموعه انساني ديگر بايد نسبت به هم روحيه بزرگ منشي و كرامت داشته باشند. يکي از نشانه هاي بزرگ منشي عفو و گذشت و مدارا نسبت به هم است. زندگي مشترک، به گونه اي است كه زن و شوهر به طور طبيعي در رفتار و گفتار هم دقيق مي شوند و به عيوب هم پي مي برند. ✅ اما نبايد اين مسئله به بازگو کردن عيوب هم و سرزنش يكديگر منجر شود. چراكه در اين صورت، شادکامي از صحنه زندگي به بيرون رانده مي شود و جوي آکنده از بدبيني و دشمني بر فضاي زندگي حاکم مي شود. و گذشت، ما را ملزم مي کند که درمورد همسرمان به جاي عيب جويي، عيب پوشي را برگزينيم و در مواردي، تغافل را سرلوحه مناسبات خود قرار دهيم. يعني وانمود کنيم كه از اشتباه طرف مقابل بي اطلاع هستيم. چقدر زيباست در جايي كه انسان توانايي تلافي كردن و انتقام گرفتن را دارد با كرامت از اشتباه ديگران بگذرد و خداي مهربان را گواه عمل خويش قرار دهد و اين اوج قدرت انسان است. ✅ و سوال اساسي اين است؛ انساني كه از اشتباهات و قصور مردم در حق خويش گذشت نمي كند چگونه توقع دارد زشتي هاي عمل او را بپوشاند، گناهانش را ناديده بگيرد و او را بيامرزد؟ امام علي(ع) مي فرمايند: «بگذارید و بگذرید،ببینید و دل مبندید،چشم بیاندازید و دل مبازید،که دیر یا زود باید گذاشت و گذشت.» 🔺منبع: ، 🔻پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳، شماره ۱۰۴۸۱ www.modiryar.com @modiryar
چرخه کایزن برای پیشرفت مستمر www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ چرخه کایزن برای پیشرفت مستمر #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
چرخه کایزن برای پیشرفت مستمر ✅ کلمه “kaizen”که شامل،”kai” = تغییر و “zen” = خوب، به معنی “تغییر برای بهتر شدن” میباشد. به‌طورمعمول کایزن به مجموعه اقداماتی در جهت پیاده سازی بهبود‌مستمر گفته می‌شود. ✅ ویژگی‌های کلیدی روش عبارت‌اند از: ◾کایزن بر پایه‌ی تغییرات کوچک به‌جای تغییرات بزرگ و ریشه‌ایست. ◾ایده‌های بهبود معمولاً توسط کارکنان پیشنهاد می‌شود بنابراین احتمال اینکه تفاوت‌های ریشه‌ای با سازمان داشته باشد خیلی کم هست، ازآن‌رو پیاده سازی آن‌ها راحت‌تر انجام می‌شود. ◾پیشرفت‌های کوچک به نسبت تغییرات عمده نیاز به سرمایه گذاری‌های بزرگ ندارند. ◾به‌جای استفاده از مشاوران گران قیمت از ایده‌های افراد دارای دانش در سازمان استفاده میشود. ◾تمام کارکنان باید به‌طور مستمر و مداوم به دنبال ایده‌هایی برای بهبود عملکرد خود باشند. ◾افراد مسئولیت کار خود را بر عهده می‌گیرند و کار تیمی تقویت می‌شود. ◾هنگام پیاده سازی مراحل کایزن و افزایش کیفیت سیستم، همواره توجه داشته باشید که هدف نهایی توسعه‌ی فرآیندهای تکرارپذیر و پایدار میباشد. ✅ بسیاری از سازمان‌ها تلاش و هزینه‌های زیادی را صرف ایجاد ایده‌ای جدید می‌کنند که حتی تبدیل به استراتژی بلند مدت سازمان‌ها نمی‌شود. یک کارآمد سعی می‌کند که اصول کایزن را در پروژه‌های خود به‌صورت پایدار و مکرر جاری کند. ✅ چراکه درگیر شدن در کار باعث اعتماد سازی و تضمین بقای سازمان میباشد. در کایزن و بهبود‌مستمر این حقیقت که کارکنان مالک فرآیندها هستند، باعث ایجاد محیطی پویا شده که کارکنان تشویق به ایجاد راه‌هایی برای بهینه سازی عملکرد و گردش کار خود خواهند شد. www.modiryar.com @modiryar
مقایسه کایزن با نوآوری و جهش معنی بیان می کند که هیچ پایان کاملی وجود ندارد و همه چیز را می توان بهبود بخشید. مردم باید برای تکامل و مداوم تلاش کنند. ایده اصلی کایزن این است که افرادی که وظایف و فعالیت ‌های خاصی را انجام می ‌دهند، بیشترین اطلاعات را در مورد آنها دارند. www.modiryar.com @modiryar
تکنیک های متقاعد سازی 1⃣ تکنیک های متقاعدسازی در فروش (25 تکنیک) 2⃣ تکنیک های متقاعدسازی مشتری ناراضی (10 تکنیک) 3⃣ تکنیک های متقاعدسازی افراد (13 تکنیک) www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ تکنیک های متقاعد سازی 1⃣ تکنیک های متقاعدسازی در فروش (25 تکنیک) 2⃣ تکنیک های متقاعدسازی مشتری ن
تکنیک های متقاعد سازی (Persuasion Technique) انتقال اطلاعاتی هدفمند به منظور تغییر در نگرش یا عملکرد طرف مقابل است. ما در ابعاد مختلف زندگی اعم از محیط کار، خانواده و کسب و کار به تکنیک‌ های متقاعد سازی نیاز داریم تا با ساخت شخصیتی کاریزماتیک، به‌خوبی بدانیم که چگونه دیگران را متقاعد کنیم. ✅ گفتنی است که برای رسیدن به تسلط کافی در این زمینه باید مهارت برقراری ارتباط موثر را نیز در خود پرورش دهیم. مهم ترین تکنیک های متقاعدسازی به شرح زیر در سه دسته ارائه می گردد: 1⃣ تکنیک های متقاعدسازی در فروش (۲۵ تکنیک) ۱. تکنیک کادر بندی ۲. تکنیک لنگر انداختن ۳. تکنیک بله‌های نردبانی ۴. تکنیک خوردن به در ۵. تکنیک موقعیت «ما» ۶. تکنیک «برای این‌که» ۷. تکنیک وحدت ۸. تکنیک پارادوکس الزبرگ ۹. تکنیک نمایش اعتماد به نفس ۱۰. تکنیک زبان بدن ۱۱. تکنیک ایجاد محدودیت ۱۲. تکنیک ایجاد فوریت ۱۳. تکنیک تصورات درونی ۱۴. تکنیک گاو بنفش ۱۵. تکنیک «حتی اگر» ۱۶. تکنیک استعاره ۱۷. تکنیک عملکرد متقابل ۱۸. تکنیک افزایش شکاف کنجکاوی ۱۹. تکنیک اثر زیگارنیک ۲۰. تکنیک تحریک احساسات قوی ۲۱. تکنیک اثبات اجتماعی ۲۲. تکنیک تطابق باورها ۲۳. تکنیک نمایش قدرت ۲۴. تکنیک تنفر از باخت ۲۵. تکنیک ایجاد حس آزادی 2⃣ تکنیک های متقاعدسازی مشتری ناراضی (۱۰ تکنیک) ۲۶. گوش بدهید ۲۷. از مشتری ناراضی عذرخواهی کنید ۲۸. همدلی خود را نشان دهید تا مشتری آرام شود ۲۹. آرام صحبت کنید ۳۰. نام مشتری را بر زبان بیاورید ۳۱. اعتمادسازی کنید ۳۲. نارضایتی مشتری را به خودتان نگیرید ۳۳. از جملاتی مثبت برای کنترل مشتری عصبانی استفاده کنید ۳۴. از مهارت حل مسئله استفاده کنید ۳۵. اشتراک آموخته ها با مشتری 3⃣ تکنیک های متقاعدسازی افراد (۱۳ تکنیک) ۳۶. روی باورهای دیگران تمرکز کنید ۳۷. به نیاز انسان‌ها پاسخ دهید ۳۸. محبوبیت خود را نمایش دهید ۳۹. کلماتتان را با دقت انتخاب کنید ۴۰. برای حرف‌هایتان دلیل بیاورید ۴۱. از تقاضاهای کوچک شروع کنید ۴۲. با تقاضاهای بزرگ شروع کنید ۴۳. به دیگران محبت کنید ۴۴. ارتباط ایجاد کنید ۴۵. اقتدار ایجاد کنید ۴۶. ریسک را کاهش دهید ۴۷. احساسات طرف مقابل را تحریک کنید ۴۸. از افراد واسطه استفاده کنید www.modiryar.com @modiryar