eitaa logo
Modiryar | مدیریار
214 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
800 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
حکایت یک مهمانی مجلل در دانشگاه 🔴 دانشجو افرادی که به می آیند به چند دسته تقسیم می شوند؛ برخی صرفاً برای کسب مدرک تحصیلی به دلیل بهره مندی از یک جایگاه اجتماعی و یا به دلیل اجبار از سوی خانواده، محل کار یا مواردی از این دست وارد دانشگاه می شوند. گروهی چاره ای جز ادامه تحصیل ندارند. شامل افرادی که فعلاً بیکار هستند و فکر می کنند این مسیر می تواند تغییری در روند زندگی و یا حتی کار آن ها ایجاد کند. گروه دیگر دانشجویانی هستند که واقعاً از سر علاقه به دانش و پژوهش و برای رسیدن به هدف و مقصدی خاص رشته ای را انتخاب کرده و در آن به تحصیل مشغول شده اند. مسلماً بسته به نوع هدف و نحوه ی ورود دانشجو به دانشگاه شیوه ی نگرش او به محیط و جایگاه آموزش عالی و رفتار و خواسته هایش در این محیط متفاوت خواهد بود. 🔴 دانشگاه باوجود همه محدودیت ها، مدرک گرایی ها و کیفیت بعضاً نازل برخی دانشگاه ها کماکان معتقدم مهم ترین راه پیشرفت و توسعه کشور «توسعه علم و جنبش نرم افزاری» از طریق دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی است. یکی از مسائلی که در این راستا بسیار اهمیت دارد توسعه فرهنگ «تلاش» و افزایش سرمایه «امیدواری» جوانان و دانشجویان است. امروز افراد بسیاری در جامعه بذر ناامیدی می کارند و دلشان نمی‌ خواهد دانشگاه جای خوبی باشد. علاوه بر این مسأله بعضاً اتفاقاتی از سوی برخی دانشگاه ها و اساتید رخ می دهد که جایگاه ارزشمند دانشگاه، دانشجو و علم آموزی را خدشه دار می کند. صندلی فروشی، اعطای نمره و امتیاز به دانشجو به دلیل برخی اقدامات و عوامل غیر علمی و پژوهشی، نگاه صرفاً اقتصادی به و یا به اصطلاح شهریه محوری و ... برخی از این موارد است. 🔴 درس و پایان نامه در هر صورت طبق قانون و بر اساس سرفصل های مصوب هر دانشجو باید تعدادی واحد درسی را بگذارند و یا به اصطلاح پاس کند و بعد در مقاطع تحصیلات تکمیلی شامل دوره های کارشناسی ارشد و دکتری موضوع پژوهشی خاصی را انتخاب و با کمک اساتید راهنما و مشاوره در آن تحقیق کند و سر انجام به دفاع از پایان نامه ی خود بپردازد تا بتواند از آن مقطع تحصیلی فارغ التحصیل شود. آن چه گفته شد روند طبیعی و قانونی هر دانشجو در دانشگاه است. اما آن چه سبب می شود جایگاه علم، دانش و دانشگاه همانند گذشته در کشور نباشد علاوه بر مواردی همچون کمیت گرایی و مدرک گرایی در نظام آموزشی ایجاد روندها و رسومی است که به وجهه دانشگاه، استاد و دانشجو آسیب می زند. یکی از این موارد نحوه ی برگزاری از پایان نامه ها و اتفاقاتی است که در آن رخ می دهد. 🔴 آسیب شناسی پایان نامه ها هر کسی با دانشگاه و دانشجو سر و کار دارد دیگر به خوبی می داند که متأسفانه و بی تعارف بسیاری از پایان نامه های دانشجویی هیچ ارزشی ندارند. برخی از آن ها هیچ مشکلی از کشور را حل نمی کنند و یا پیشنهادی برای بهتر شدن روندها ارائه نمی دهند، برخی صرفاً کپی برداری هستند و ارزش ذاتی ندارند، تعدادی از آن ها روند علمی دقیق را طی نکرده اند و بدین ترتیب نتایج آن ها قابل استناد نیست و خلاصه اینکه سالانه هزاران نفر در رشته های مختلف در سراسر کشور و در دانشگاه های رنگارنگ فارغ التحصیل می شوند ولی آنچنان که باید و شاید کمکی به توسعه ی علم نمی کند و یا به بیان ساده تر آن چنان که کمیت دارند کیفیت ندارند. 🔴 آسیب شناسی جلسات دفاع از گذشته ها مرسوم بود که دانشجو بعد دفاع از پایان نامه خود به منظور تقدیر از اساتیدی که در روند تنظیم این مستند علمی به وی کمک کرده اند در قالب هدایای محدودی از آن ها تشکر می کرد. اما این سنت حسنه که می توانست قدرشناسی و محبت را به نمایش بگذارد همانند بسیاری از آداب و رسوم ما بعضاً به تشریفات و انحراف کشیده شده و ماهیت اصلی خود را از دست داده است. چیزی که مستحب بود و اختیاری برای برخی امری واجب و اجباری شده است. جلسات دفاع در برخی دانشگاه ها همچون یک مهمانی مجلل برگزار می شود. از پذیرایی و فیلمبرداری گرفته تا هدایا و غیره. هر چند اساتید پرشماری هرگز وارد این حواشی نمی شوند و به هرگز از این روند که وجهه و اعتبار علمی را خدشه دار می کند راضی نیستند اما متأسفانه گروه اندک و معدودی این اتفاق را دامن می زنند و دانشجو را به شدت به زحمت می اندازند. دانشجو که باید صرفاً استرس مطلوب علمی و دفاع از خود را داشته باشد گرفتار حواشی غیرمربوطی می شود که او را از هدف اصلی خارج می سازد. امری که خوشایند نیست و آسیب های فراوانی دارد. حتی برخی دانشگاه ها دستورالعمل هایی برای سامان دادن به این امر تهیه کرده اند. ساحت علم و دانش مقدس است، استاد، دانشجو و دانشگاه محترم هستند هرگز نباید با اتفاقات کم اهمیتی از این جنس خدشه ای بر این حرمت و تقدس وارد شود. 🔺منبع: ، 🔻پنجشنبه ۱۳ دیماه ۱۴۰۴، شماره ۴۳۹۹ @modiryar
مدل مفهومی توسعه حرفه‌ای معلمان ✅ امروزه باید پاسخگوی انتظارات پیچیده مانند برآوردن نیازهای فردی گروه‌های ناهمگن دانش‌آموزان، توسعه مهارت‌های قرن بیست‌ویکم مانند رشد تفکر انتقادی و حل مسئله، و همچنین مهارت‌های عاطفی اجتماعی، همگام با تحولات فناورانه، باشند. علاوه بر این، غالباً از آن‌ها انتظار می‌رود مسئولیت‌های جدیدی از جمله همکاری با همکاران و سایر متخصصان، مشارکت در رهبری و مدیریت را بر عهده بگیرند. از همه مهم‌تر، معلمان باید بتوانند خودشان را برای تغییرات برنامه درسی آماده کنند. ✅ ، به‌عنوان ساختاری چندبعدی، در شکل 1 ارائه‌شده است. این مدل شامل دانش محتوایی و آموزشی معلم و نیز شایستگی‌های عاطفی‌ـ انگیزشی است. همچنین، تدریس معلمان به مهارت تصمیم‌گیری و قضاوت حرفه‌ای نیاز دارد که به آن‌ها امکان می‌دهد زمینه‌های خاص یا ابعاد یادگیری را تحلیل و ارزیابی کنند و با استفاده از دانش و شایستگی‌های خود، در مورد رویکردها و دستورالعمل‌های آموزشی تصمیم بگیرند. رویکردهای تدریس در اینجا به برنامه‌ریزی درسی، انتخاب و استفاده از مجموعه روش‌های تدریس، روش‌های مدیریت کلاس، ارزیابی دانش‌آموزان و غیره اشاره دارد. بر مبنای این چارچوب مفهومی، سازمان‌های توانمندسازی معلمان، برای ایجاد شایستگی در معلمان تازه‌وارد نیاز دارند: 1⃣ ابعاد شایستگی حرفه‌ای را در نظر بگیرند؛ 2⃣ ارتباط بین دانش و عمل را تضمین کنند؛ 3⃣ از ارتباط معلمان با مدرسه‌ها اطمینان حاصل کنند؛ 4⃣ فرصت‌های معتبر یادگیری معلمان آینده‌نگر را فراهم کنند www.modiryar.com @modiryar
عرصه ها و کارکردهای روابط عمومی (Public Relations یا PR) به فرآیندی گفته می‌شود که سازمان‌ها، شرکت‌ها و افراد از طریق آن به برقراری و مدیریت ارتباطات با مخاطبان خود می‌پردازند. ✅ هدف اصلی ایجاد و حفظ تصویری مثبت از سازمان یا فرد در اذهان عمومی، رسانه‌ها و گروه‌های هدف است. روابط عمومی با بهره‌گیری از تکنیک‌ها و ابزارهای مختلف سعی می‌کند تصویر مناسبی از سازمان یا فرد ارائه دهد و در عین حال از ایجاد بحران‌ها و آسیب به وجهه جلوگیری کند. ✅ نقشی استراتژیک در مدیریت تصویر، ارتباطات و اعتبار سازمان ایفا می‌کند و از طریق ارتباط با رسانه‌ها، مدیریت بحران‌ها و تعاملات با کارکنان و مخاطبان، به بهبود و تقویت وجهه سازمان کمک می‌کند. www.modiryar.com @modiryar
36.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍️ این را بخوانید و بدانید ⛱ دقیقاً لحظه‌ای نجات پیدا می‌کنی که می‌فهمی غیر از خودت کسی را نداری، به احدی وابسته نیستی، به دیگری دل نباختی و چشم به راه یا در انتظار کسی نیستی. با مردم به شادمانی و مهربانی زندگی کنید ولی مثل آن‌ها نباشید! از جنس خدا باشید مهر بورزید و جان ببخشید و منتظر نمانید که او خودش به بهترین شکل جبران می‌کند. ⛱ تلخ‌ترین خاطرات آدم‌ها معمولاً از کسانی است که بیشترین محبّت را نثارشان کرده‌اند و بهترین محبّت‌ها بیشتر از افرادی به انسان می‌رسد که هرگز گمانش را نداشتند. پس بخوانید و بدانید هر انسانی ظرفیتی دارد و توانی. مبادا همه‌ی آنچه دارید و ندارید را به پای دیگری بریزید که دیر یا زود روزی می‌رسد که از حدش بالاتر می‌رود و در کاسه‌ی شما می‌گذارد. ⛱ برای خدا محبّت کنید نه برای بندگانش! که دریای رحمت خدا همواره خروشان است و نیمه‌ی خالی لیوان بندگانش هیچ‌گاه پر نمی‌شود. برای مردم که باشد آخر مسیر مهربانی به بن بست تنهایی می‌رسد. چون بیشتر مردم یا نمی‌فهمند یا قدر نمی‌دانند. لازم هم نیست به آن‌ها بفهمانید یا بیدارشان کنید که اگر کسی خودش سحرخیز باشد کامروا می‌شود و اگر بیدارش کنید بدخواب! www.modiryar.com @modiryar
خواستن توانستن نیست ✅ «دانایی» توانایی هست اما «خواستن» توانستن نیست. هر چند خواستن می تواند دروازه ورود به توانایی باشد اما همه ی آن نیست. می توانیم خواستن را انگیزه، اراده، هدفگذاری و مواردی از این دست بنامیم اما نمی توانیم آن را توانایی بخوانیم. «خواستن توانستن نیست» دقیقاً عنوان کتابی است که اولین بار در سال 2018 توسط بنجامین هاردی به چاپ رسید. او می گوید: «ما به قدرت اراده اتکا می کنیم تا تغییراتی را در زندگیمان به وجود آوریم. اما اگر همه ی تصوراتمان از این کار غلط باشد چه؟» بنجامین هاردی در این کتاب توضیح می دهد که «قدرت اراده» به تنهایی، چیزی جز وهمی خطرناک و زودگذر نیست و سرانجامش، فقط است. دنیای پیرامون ما سرعت زیادی دارد و گیج کننده و پر از تناقض است. ✅ از دست دادن بر چیزی که می خواهیم به دست آوریم، خیلی راحت اتفاق می افتد و اگر محیط اطرافتان با اهدافتان در تضاد باشد، قدرت اراده ی شما خیلی زود از بین خواهد رفت. کتاب خواستن توانستن نیست، راهنمایی های گسترده ای ارائه می دهد که چگونگی زندگی در دنیای سریع و گیج گننده ی عصر حاضر را به ما می آموزد. وقتی که می خواهید برای اولین بار کسب‌وکار خود را راه‌اندازی ‌کنید، هدف اصلی شما برندسازی و پیشرفت است اما این اتفاق یک شبه رخ نمی‌دهد. رشد کسب‌ و کار یک فرایند مداوم است که علاوه بر اراده شکل گیری به «دانایی، سخت‌کوشی، صبر و تعهد نیاز دارد.» راه‌های اثبات‌شده‌ای برای دستیابی به اهداف تجاری وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید سریع‌تر به موفقیت برسید. 🔴 فراتر از خواستن برای «توانستن» در عرصه صنعت و کسب و کار فراتر از «خواستن» مواردی وجود دارد که در مسیر و موفقیت کمک می کند. برخی از مهم ترین این موارد عبارتند از: 1⃣ ابتکار عمل: داشتن ، اولین رمز و دستیابی به توانایی است. الزامات شغلی امروزی بسیار توسعه پیدا کرده و این ضروریات فراتر از ویژگی خطر کردن است. به عبارتی، در کسب‌وکارهای رقابتی امروزی، کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که ایده‌های تازه و ابتکار عمل داشته باشند. پس طرح‌ها و پروژه‌های جدیدی را روی میز کارفرما بگذارید و راه حل‌های جدید ارائه دهید. 2⃣ خودارزیابی: شما افزایش نمی یابد مگر این که همواره خود را ارزیابی کنید. به این معنی که منتظر ارزیابی‌های سالانه شرکت نباشید و خودتان این کار را انجام دهید. کارهای خود را به برنامه‌های هفتگی یا حتی روزانه تقسیم کنید. سپس فرمی کوچک را در پایان هفته پر کنید تا بر اساس آن خودتان را ارزیابی نمایید و ببینید سطح توانایی شما تا چه میزان افزایش یافته است. 3⃣ یادگیری مستمر: برای و موفق شدن در حرفه‌ی خود باید مایل به یادگیری مستمر باشید تا در مسیر حرفه‌ای‌تان پیشرو شوید و بازخوردهای سازنده را بپذیرید. در واقع، در حوزه کسب‌وکار، دانشگاهی که از آن فارغ التحصیل شده‌اید یا نمراتی که داشته‌اید اهمیتی ندارند‌، چراکه زندگی حرفه‌ای با محیط دانشگاه بسیار متفاوت و نیازمند آموختن بی انتها است. 4⃣ پیش بینی نیازها: برای دستیابی به موفقیت‌های حرفه‌ای، باید به خوبی از نیازهای مدیر و تیم خود آگاه شوید. همواره یک قدم جلوتر از رئیس‌تان بمانید و از خود بپرسید: «اگر من جای رئیسم بودم، می‌خواستم بعد از این چه کار کنم؟» با اطمینان از اینکه کارها را به موقع انجام می‌دهید و همچنین با بر عهده گرفتن ابتکار عمل برای انجام آن‌ها، تاثیر مثبت و پیشرویی از خود در ذهن مافوق‌تان بر جای می‌گذارید. 5⃣ برقراری ارتباطات موثر: کلید و کسب توانایی در فرایندهای صنعتی و تجاری امروز برقراری ارتباطات درست است. ایده اصلی ارتباطات خوب این است که فعالانه با افراد موثر کسب و کار خود ارتباط داشته باشید و به صورت حرفه ای و اثربخش روابط خود را تنظیم کنید. 6⃣ تعیین اهداف: تعیین چند هدف شغلی و برای دستیابی به آن‌ها، یک رمز و راز موفقیت در کار است. به یاد داشته باشید که برای «سخت کار کردن» یا «مشغول کار بودن» حقوق دریافت نمی‌کنید. به عبارتی، آنچه که در پایان روز برای کارفرما اهمیت دارد، این است که چگونه در تحقق مأموریت و اهداف شرکت، چه کوتاه مدت و چه بلندمدت، مشارکت می‌کنید. 7⃣ عمل به جای سخن: برای موفق شدن در کار خود از حرف زدن درمورد توانایی‌هایتان دست بردارید و در عمل نشان دهید چه و قابلیت‌هایی دارید. ارزش عمل بسیار بیشتر از حرف زدن در مورد آن است. از این گزاره به عنوان یک اصل در تعاملات خود در محیط کارتان استفاده کنید. 8⃣ کسب اعتماد: اگر بتوانید اعتماد ذیربطان حوزه کسب و کار خود را به دست آورید احتمال های شما افزایش خواهد یافت. پس زودتر این کار را انجام دهید، تا نگرانی هایتان کاهش یابد و وقت آزاد بیشتری برای متمرکز کردن توجه خود روی سایر مسائل ضروری پیدا کنید. 9⃣ ارائه راه حل: برای این‌که به سطح مناسبی در کار برسید، باید ارائه دهنده راه حل باشید، نه ایجاد کننده مشکل! کارکنان بزرگ مشکلات را حل می‌کنند. توانایی در صورتی حاصل می شود که قدرت و مهارت حل مسأله را به دست آورید. 🔟 دلسوزی: دلسوزی و به هدف به وجود آورنده ی بالاترین سطح بازدهی است. بعد از خواستن انجام کاری اگر دلسوزی با تعصب و مداومت برای دستیابی به هدف همراه شود توفیقات بسیاری حاصل می گردد. ✅ کلام آخر این که چشم انسان پدیده ها و چیزهای بسیاری را می بیند که دلش می خواهد آن ها را داشته باشد، به دست آورد و در اختیار بگیرد. شاید بعد از این عزم و اراده جدی برای حصول آن نیز به وجود آید اما این کافی نیست و همه ی راه موفقیت و دستیابی به توانایی نیست. باید قدرت، مهارت، و صلاحیت و شایستگی افراد علاوه بر اراده و خواست جدی وجود داشته باشد تا به آن چه می خواهیم دست یابیم. 🔺منبع: ، 🔻پاییز 1403، شماره 9 www.modiryar.com @modiryar
تبیین الگوی مطلوب توسعه فردی برای رهبری سازمان فرایندی آگاهانه، سیستماتیک و پیوسته است که هر فرد با تکیه بر آن، مهارت‌ها، دانش، نگرش و رفتارهای خود را بهبود می‌دهد تا بهتر بتواند از ظرفیت‌های خود استفاده کرده و به هدف‌هایی که در زندگی برای خود انتخاب کرده دست‌ پیدا کند. ✅ نیاز به موضوعی ضروری به نظر می رسد. سازمان های مختلف دریافته اند در شرایط پیچیده و سراسر ابهام امروزی برای بقا نیاز به مهارت های رهبری و شایستگی های سازمانی دارند تا بتوانند مانند گذشته موفق عمل کنند. www.modiryar.com @modiryar
مدل مفهومی نقش تحول استراتژیک بر بهبود عملکرد کارکنان اکثر شرکت‌ها برای بقا و حتی در میان تغییر ترجیحات مصرف کننده و فشارهای رقابتی در محیط رقابتی و همیشه در حال تغییر، باید دستخوش تغییرات و تحول استراتژیک در سازمان شوند. با این حال، طبق گفته مک کنیزی، ۷۰ درصد از تحولات شرکت‌های بزرگ در مقیاس بزرگ شکست می‌خورند. پیامدهای آن واضح است: روش‌هایی که بسیاری از سازمان‌ها به تحولات برخورد می‌کنند کار نمی‌کند. www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ برنامه توسعه فردی #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
برنامه توسعه فردی نقشه راهی است که در آن افراد آسان، سریع و شفاف به درک خود به عنوان آنچه هستند، می‌پردازند و اهداف خود را مشخص می‌کنند. در این راستا تست و تایپ با در اختیار قرار دادن تستهای خود شناسی به افراد کمک می‌کند تا بهتر و راحتر به کشف خویشتن بپردازند و با استعدادهای خود بهتر و ملموس تر آشنا شوند. در واقع برنامه توسعه فردی فرآیندی است که در آن افراد اهداف خود را بر اساس واقعیت زندگی حال حاضر خود و با چشم اندازی واقع بینانه نسبت به آینده تبیین می‌کنند. برنامه توسعه فردی در 9 قدم افراد را با سوالات و چالش‌های اصلی زندگی آن‌ها آشنا می‌کند و از افراد می‌خواهد تا در مورد سوالات کلیدی زندگی خودشان بر اساس اهدافشان پاسخ دهند و روی آن تمرکز کنند. به طور کلی این 9 قدم در چهار بخش هویت درونی، هویت میانی، هویت بیرونی و خروجی مورد انتظار تقسیم بندی شده است. ✅ در نقشه راهی که به وسیله برنامه تهیه می‌شود ابتدا هویت درونی فرد کنکاو می‌شود. در این بخش فرد با سوالات کیستی در مورد خود مواجه می‌شود که اولین قدم در کشف خویشتن نیز به حساب می‌آید در این مرحله فرد با آزمون‌هایی که در آن شرکت کرده تفسیر اختصاصی از خود را دریافت می‌کند. چیستی، چرایی، کجایی و برای کیستی سوالات هویت میانی فرد را شامل می‌شود. در قسمت بعدی سوالات چگونگی به هویت بیرونی فرد می‌پردازد. پس از آن، خروجی مورد انتظار ترسیم می‌گردد و زیر ساخت‌هایی که فرد برای دستیابی به اهداف خود نیاز دارد در مرحله آخر تبیین می‌شود. www.modiryar.com @modiryar
توسعه فردی را از کجا شروع کنیم؟ www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ توسعه فردی را از کجا شروع کنیم؟ #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
توسعه فردی را از کجا شروع کنیم؟ هم مثل هر هدف دیگری، به یک برنامه منظم نیاز دارد. با ایجاد یک برنامه می‌توانید خیلی سریع‌تر به اهدافتان دست پیدا کنید. در ادامه پنج مرحله شروع یک برنامه توسعه فردی را مرور می‌کنیم: 1⃣ ارزیابی در قدم اول چند دقیقه وقت بگذارید و فقط به موقعیتی که در حال حاضر هستید فکر کنید. به این فکر کنید که نقاط قوت شما چیست و در چه زمینه‌هایی قصد دارید پیشرفت کنید؟ پیشرفت و رشد را دقیقا در چه چیزهایی تعریف می‌کنید؟ با پاسخ دادن به این سوالات می‌توانید خیلی روشن‌تر و دقیق‌تر زمینه‌هایی که نیاز به دارند شناسایی کنید. 2⃣ برنامه‌ریزی برای تنظیم یک منسجم و کارآمد باید حتما از یک کوچ یا مشاور کمک بگیرید. چون پرسیدن سوالات دقیق و داشتن یک برنامه با ساختار مناسب به اجرای بهتر آن کمک زیادی می‌کند. 3⃣ تعیین اهداف با مشخص کردن هدف، سعی کنید یک روتین روزانه برای خود ایجاد کنید که شامل عادات جدید می‌شود. برای این کار از وسایلی استفاده کنید که اصلی را به شما یادآور می‌شوند. به طور مثال مت یوگای خود را کنار تخت بگذارید تا اولین چیزی که موقع بیدار شدن به چشمتان می‌خورد آن باشد. با این کار هیچ موقع فراموش نمی‌کنید که بعد از بیدار شدن حرکات کششی انجام دهید. 4⃣ پیدا کردن مشوق گاهی اوقات، داشتن کسی که حواسش به شما باشد، کمک زیادی در رسیدن به می‌کند. به‌خصوص اگر با آن فرد اهداف مشترک داشته باشید و از یکدیگر حمایت کنید. 5⃣ بررسی نتایج برای هیچ چیز به اندازه صادق بودن با خود مهم نیست. صداقت هم به سطح مناسبی از خودآگاهی نیاز دارد. برای بررسی نتایج می‌توانید از دوستان، خانواده یا حتی همکاران خود کمک بگیرید. به این شکل که درمورد تغییراتی که در مدت زمانی خاصی داشتید از آن‌ها بازخورد بگیرید. 🔴 مهم‌ترین مهارت‌ های توسعه فردی اگر هنوز نمی‌دانید از کجا شروع کنید، می‌توانید از یک یا کمک بگیرید؛ کوچ توسعه فردی به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های کلیدی‌تان را شناسایی کنید و با تقویت آن‌ها در مسیر رشد قرار بگیرید. بعضی از مهم‌ترین مهارت‌های توسعه فردی که می‌توانید روی آن‌ها تمرکز کنید شامل موارد زیر می‌شوند: ◾آینده‌نگری ◾خودآگاهی ◾مهارت حل مسئله ◾کار تیمی و همکاری ◾مهارت‌های سازمانی ◾تعارض و حل تعارض ◾مراقبت از خود و خوداندیشی ◾مهارت‌های ارتباطی و بین‌فردی www.modiryar.com @modiryar
حوزه های متنوع توسعه فردی ✅ آشنایی با حوزه‌های شامل یادگیری در زمینه‌های مهارت‌های اجتماعی، مدیریت زمان، هوش عاطفی، و تفکر خلاق است که به ارتقاء کیفیت زندگی و توانمندی‌های فرد کمک می‌کند. ✅ به معنای شناخت عمیق از خود، ارزش‌ها، احساسات و رفتارهای فرد است. این جنبه از توسعه فردی به افراد کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و درک بهتری از تأثیرات خود بر دیگران داشته باشند. با افزایش خودآگاهی، فرد می‌تواند تصمیم‌های بهتری در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود بگیرد. ✅ چیست و چگونه می‌تواند به بهبود خودآگاهی کمک کند؟ با تمرین مداوم مانند مراقبه، نماز، نوشتن روزانه، و بازخوردگیری از دیگران، افراد می‌توانند سطح خودآگاهی خود را افزایش دهند و در نتیجه در جنبه‌های مختلف زندگی موفق‌تر عمل کنند. www.modiryar.com @modiryar