eitaa logo
الهادی
21.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
972 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
67.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 از فرصت رشد تا قله های فضیلت 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۳۳ دقیقه 🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۸ 📍 در جمع طلاب مدرسه عالی فقه دارالهدی قم 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1402.8.9 جلسه اخلاق المهدی ~1.mp3
8M
🎧 فاصله بین صحبت از حق تا عمل به حق 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۳۲ دقیقه 🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۹ 📍 بنیاد علمی فرهنگی هاد - قم 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 يکي از دوستان می‌گفت برای تدريس شيعه‌شناسی دعوتش کرده بودند تا برود ايتاليا يک ترم تدریس کند. 🔸 گفته بود اگر من نيايم چه کار می‌کنید؟ گفته بودند: جايگزين هست. گفته بود جايگزينم کيست؟ گفته بودند يک نفر از دانشگاه تل‌آويو (اسرائيل). 🔹 گفته بود: اين چه کاری است می‌کنید؟! از دانشگاه اسرائيل؟! شيعه شناسی؟! 🔸 گفته بود: شيعه‌ای که ما تبلیغ مي‌کنيم، در واقع سوق دادن به بهائيت است. این دوست ما می‌گفت: من رفتم تا او نيايد. متأسفانه بزرگ‌ترين مرکز شيعه‌شناسی در تل‌آويو است. کد ۱۱۳۲ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
💠 ضرورت توسل به اهل بیت (علیهم السلام) برای ارتباط با حق تعالی 🔻 اوج ارتباط ما و نهایت تلاشی که حتی برای دریافت حوائج خود می‌توانیم بکنیم، در این ارتباط و توسّلات است. 🔸 ما و همه‌ی مردم عالم، نمی‌توانیم به تنهایی و بدون توجّه به حضرات اهل‌بیت علیهم‌السلام ارتباط برقرار کنیم. 🔹 در قوس نزول، ابتدا «انما ولیّکم الله» است و بعد، «و رسوله» است و بعد، «والذین آمنوا الذین یقیمون الصلاة و یؤتون الزّکاة و هم راکعون» است؛ یعنی علی علیه‌السلام و فرزندانشان و اهل‌بیت علیهم‌السلام. 🔸 در قوس صعود، که الآن [اگر] ما می‌خواهیم ارتباط پیدا کنیم، باید به حجّت خدا و اهل‌بیت علیهم‌السلام توجّه پیدا کنیم. 🔹 توسّلات، خیلی کاربرد دارد! مخصوصاً توسّل به حضرت صدّیقه‌ی طاهره سلام‌الله‌علیها. در توسّل به ایشان، یک سرّ دیگری وجود دارد. 🔸 این ایجاد ارتباط، کارساز و منتج است و اگر ما بهره نبردیم، در کیفیّت اتّصال و ارتباط، اختلالی هست؛ اختلال، مربوط به نوع شخصیّت، افکار، نیّت و کیفیّت تعامل ولایی و توسّلات است. 🔹 اگر این‌ها را مدیریّت کنیم -که باید مدیریّت کنیم- توسّلات، ‌ناب و خالص می‌شود و قطعاً‌ نتیجه می‌دهد. جای دیگری در عالم، خبری نیست. کد ۲۴۹۵۷ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1402.8.14 سخنرانی حجت الاسلام ناصری.mp3
7.27M
🎧 زمینه‌های لازم برای تحقق تمدن اسلامی 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۲۹ دقیقه 🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۱۴ 📍 در جمع اساتید مدرسه علمیه دارالهدی قم 🔸 استفاده از این سخنرانی به همه اساتید و فعالین فرهنگی توصیه می‌گردد. 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
60.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 زمینه‌های لازم برای تحقق تمدن اسلامی 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۲۹ دقیقه 🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۱۴ 📍 در جمع اساتید مدرسه علمیه دارالهدی قم 🔸 استفاده از این سخنرانی به همه اساتید و فعالین فرهنگی توصیه می‌گردد. 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 گاهی در معنای شاکله و «قل کلّ یعمل علی شاکلته»، فرموده‌اند: «أی علی نیّته». اشکالی ندارد [که منظور از شاکله در این آیه، نیّت باشد]؛ ولی نیّت چیست؟ نیّت با کجا در ارتباط است؟ 🔸 آیا نیّت، فقط صرف توهّم و تخیّلِ عمل است؟ نه، نیّت با شخصیّت فرد ارتباط دارد و نیّت‌ها متفاوت است و اعمال، به همان نسبت متفاوت می‌شود؛ لذا یک نفر در رکوع، انگشتری را صدقه می‌دهد و آیه نازل می‌شود و کسی دیگر، چهل انگشتر صدقه می‌دهد و آیه‌ نازل نمی‌شود. 🔹 این، بستگی به سازه‌ی شخصیّتی و شاکله [دارد] و عمل، نیّت و کیفیّت کار، خیلی فرق می‌کند! 🔸 ما از این قسمت، گاهی غافل هستیم که کیفیّت تعامل نیّت، عمل و شاکله را مدیریّت کنیم. اصل قضیّه، این است. 🔹 برداشت‌های توهّمی هم خیلی داریم! ما با نگاهی اجمالی، به قضایا نگاه می‌کنیم و از کنارش عبور می‌کنیم و آن را با دقّت تبیین نمی‌کنیم و دقیق برخورد نمی‌‌کنیم. 🔸 شخصیّت ابتدایی انسان، ‌برگرفته از نوع نگاهش، ادراکاتش، تعاملاتش و تأثیرپذیری‌اش از مادر، پدر، خانواده، جمع اطراف، جامعه و دنیا است. آیا در این تعامل و تأثیرپذیری، فیلتری را قرار می‌دهیم که آنچه را که به نفع من است و برای حقیقت من مفید است، بپذیرم و بقیه را رد کنم؟‌ کد ۲۴۹۵۷ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
💠 هدایتگری قرآن به سوی نگرش توحیدی 🔻 ما ادراکاتی مادی داریم و خدای متعال، انسان را این‌طور آفریده است که با تکیه بر حواسّ ظاهری، مثل ادراک آنچه را که می‌بیند، مقدّماتی را چینش کند و به نتیجه‌ای برسد؛ ولی این حد، کم است و این، ما را زمین‌گیر کرده است. 🔸 این، مربوط به منِ موجود است. منِ موجود، تعاملاتش و معادلاتش مادی است. آن منی که باید به آن برسیم، بالاتر و خدایی است. 🔹 خدای متعال، ‌چه آیاتی در قرآن قرار داده است که انسان را به سمت نوع نگرشی الهی سوق می‌دهد که همراه با سازه و نیّتی قوی باشد! 🔸 به عنوان مثال، کشاورزی ارکانی دارد از جمله خاک، آب، هوا و زمینه‌ی مناسب که وقتی دانه‌ای غرس و کاشته شد، طبیعتاً ثمر می‌دهد؛ ولی این نگاه، تمام قضیّه نیست و قرآن می‌فرماید: «أ أنتم تزرعونه أم نحن الزارعون» (آیا شما آن را می‌رویانید یا ما می‌رویانیم؟! / واقعه ۶۴). بالاخره من (کشاورز)، دانه را کاشته‌ام، کارهایش را انجام داده‌ام، آب بوده، خاک بوده، بذر بوده، هوا بوده است؛ ولی با وجود همه‌ی این‌ها، آنچه که تو داری محاسبه می‌کنی، یک طرف قضیّه است. 🔹 مثال دیگر، اینکه همه‌ی ما و افراد جامعه، گاهی گرفتار بیماری می‌شویم و باید به پزشک مراجعه کنیم. پزشک، چقدر می‌تواند برای من کار کند؟ یک تشخیص، ‌یک تجویز، یک نسخه و یک دارو. مکرّر اتّفاق می‌افتد که پزشک، به بن‌بست می‌رسد؛ از اینجا معلوم می‌شود که از عالَم بالا، مدیریّت دیگری در حال انجام است؛ بدین معنا که شفا، به دست خدا است. پزشک به من نمی‌تواند شفا بدهد. پزشک، فقط می‌تواند دارو بدهد؛ ولی شفا به دست خدا است. کد ۲۴۹۵۷ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 این نوع نگاه، از منِ مادّیِ این بدن،‌ تا رسیدن به نوع نگاه خالص الهی، یک سفر است. 🔸 به قول آقا امام عسکری علیه‌السلام: «سفر لا یدرک الا بإمتطاء اللّیل» (سفری که محقق نمی‌شود مگر با مرکب قرار دادن شب). این، راهی است که ابزار خودش را دارد و برنامه‌های خودش را نیاز دارد. 🔹 می‌خواهی به یک سفر بروی از خودت به سمت خودت؛ اما خود دوّم، خودی است که نوع ادراکاتش، نگاهش و درکش متفاوت شده است و خود دیگری است. 🔸 ابراهیم علیه‌السلام پس از سعی و تلاش زیادی می‌تواند بگوید: «وجّهت وجهی للذی فطر السماوات و الارض». اگر من هم بخواهم «وجّهت وجهی» کنم، چکار باید بکنم؟ 🔹 گاهی فیزیک بدن خود را روبروی قبله قرار می‌دهم و همین آیه را هم می‌خوانم؛ ولی انصافاً تغییری [در باطن من] حاصل می‌شود؟!‌ گاهی این‌طور نمی‌شود. چرا؟ زیرا همین قسمت «وجّهت وجهی»، ابزاری دارد. 🔸 یعنی چه که ابزاری دارد؟ یعنی اگر شما بخواهی وجهه‌ی وجودت را متوجّه حق‌تعالی کنی، باید قوای فکری‌ات را بسیج کنی، موانع را دور کنی، خدایی شوی و نگاهت به سمت آن خودِ دوّم باشد. اگر اینجا ایستادی و با زبان گفتی: «وجّهت»، آن توجّه حاصل نمی‌شود. کد ۲۴۹۵۷ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 شما و من، مهمان این سفر (از خود به خود) هستیم. این سفر، مدیریّت می‌خواهد و این مدیریّت، نیازمند موانع‌شناسی، آسیب‌شناسی و پیدا کردن راهکار درمان است. 🔸 انسان‌ها در تعاملاتی که با همدیگر دارند، گاهی می‌گویند که من وقتی می‌خواهم به نماز بایستم، تازه به یاد دیون و قرض‌هایم می‌افتم. بله، راست می‌گویی؛ زیرا اندوخته‌هایت را محاسبه نکرده‌‌ای که الآن با کدام اندوخته، به نماز ایستاده‌ای؟ چه اندوخته‌ای داری؟ اندوخته‌هایت را محاسبه نکرده‌ای و نشناخته‌ای. این را باید شناخت. 🔹 باید دید که این اندوخته‌ها، چه آسیب‌هایی به من می‌زند و چقدر مرا از آن توجّه دور می‌کند؟ سپس نوبت به راهکارهای درمان توجّهات می‌رسد. 🔸 گاهی به رفقا می‌گویم که هرکدام از این بخش‌ها، اگر درست شناخته شود، هر سرفصلی از آن می‌تواند موضوع یک پایان‌نامه‌ی دقیق و قوی باشد. 🔹 کیفیّت اندوخته‌هایت را محاسبه نکرده‌ای. کیفیّت تصرّف این اندوخته‌ها در قوای وهمی‌ات را محاسبه نکرده‌ای. کیفیّت آسیبی که وارد می‌کند را نشناخته‌ای. راهکارهای درمانی را نشناخته‌ای. 🔸 برای این سفری که می‌خواهی از این من‌ِ مادّی، به سمت حقیقت، معنا و لطافت بروی، این‌ها را نشناخته‌ای. این‌ها، قابل تبیین است و در سیر و حرکت این سفر معنوی، شما را همراهی می‌کند. لابدّ باید بشناسی و چاره‌ای نیست. کد ۲۴۹۵۷ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 دو بخش، در سیره‌ی تربیتی بزرگان مکتب نجف از جمله مرحوم آیت الله سید عبد الکریم کشمیری قدس سره، هست. 🔸 ما در نظام تهذیبی، نیازمند اصول، فونداسیون و ابتدائیاتی هستیم که متأسفانه به طور کامل، طبقه‌بندی و عرضه نشده است. بخش بعدی، بخش تخصّصی در سلوک عملی است. 🔹 ایشان (آیت‌الله کشمیری)، به صورت تام و تمام تحت تأثیر اساتیدشان بودند و می‌فرمودند که همین آیت‌الله‌العظمی بهجت در جوانی، در مدرسه‌ی ما بود. شیخ مرتضی طالقانی، استاد مرحوم محمدتقی جعفری نیز در مدرسه‌ی سید محمد کاظم یزدیِ صاحب عروه -جدّ آیت الله کشمیری- بود. 🔸 ایشان می‌گفتند که در زمان طفولیّت، روزی دمِ درب مدرسه ایستاده بودم و با بچه‌ها بازی می‌کردیم. شیخ مرتضی طالقانی، از آنجا عبور می‌کرد و مرا صدا زد و فرمود: «پسر، تو نوری در سرت هست و مال بازی نیستی». همین را گفت و رفت. 🔹 ایشان، این بزرگان را زیاد دیده بودند. از طرفی، کنار مرحوم آیت‌الله‌العظمی خویی بودند و از شاگردان و خصّیصین ایشان بودند. آیت‌الله‌العظمی خویی، خیلی عنایت ویژه‌ای به ایشان داشتند! چه در بخش علمی و چه در بخش تربیتی. ادامه دارد... ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 سبک عملی ایشان، سبک سید مرتضی کشمیری -استاد مرحوم حاج شیخ حسن‌ علی نخودکی اصفهانی- بود. 🔸 مرحوم سید مرتضی کشمیری، از بزرگانی است که کراماتش، الی ما شاء‌ الله است! 🔹 یکی از رفقا، اخیراً خدمت آیت‌الله العظمی سیستانی رسیده بودند و ایشان، خیلی دغدغه‌ی بخش‌های معنوی و معرفتی حوزه‌ را داشتند و فرموده بودند که یک نفر، درون جانم جا کرده است و خیلی به او معتقدم! او، سید مرتضی کشمیری است. 🔸 اخیراً دیدم که ایشان، مدرسه‌ای به نام سید مرتضی کشمیری بنا کرده‌اند. 🔹 ایشان (آیت‌الله کشمیری)، اعمال و عباداتی داشتند و درمان‌نامه‌های خود را از قرآن و روایات استخراج می‌کردند؛ ولی این نسخه‌ها را می‌شناختند و وقتی که فلان فرد می‌آمد، به او نسخه‌ی استغفار زیاد را می‌دادند و وقتی که فرد دیگری می‌آمد، نسخه‌ی تلاوت قرآن را توصیه می‌کردند. 🔸 سبک‌ها، مختلف است و همگی جواب می‌دهد. اگر جلو رفتی، مراقبه را در رده‌هایی باید مراعات کنی. 🔹 انسان، گاهی ذکر می‌گوید، گاهی مراقبه می‌کند، گاهی مراقبه می‌کند و ذکر می‌آورد و گاهی ذکر می‌گوید و مراقبه می‌آورد. این‌ها، حرف‌های دیگری است که خیلی دقیق است! 🔸 ولی ایشان در دیدن اساتید مختلف، موفّق بوده است و روش‌های تربیتی را عمدتاً از برنامه‌های قرآنی و اذکار داشتند. کد ۲۴۹۵۴ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 اسرائيلى‏ها نظرشان اين است که مشاهد مشرفه مثل کربلا، نجف يک جاهاى متروکه‏اى باشد که مثلا يک زن يهودى کيفش را روی دستش بيندازد و بيايد آنجا را تماشا کند. 🔸 در اين حدّ می‌خواهند تنزل پیدا کند؛ حتی مکه را هم همين جور مى‏خواهند که بيايند يک تماشائى بکنند و بگویند: عجب! اينجا کعبه بوده است. 🔹 يهود اين را مى‏خواهد و دارند به همین سمت هم پیش می‌روند و از کشت و کشتار هم حرفى ندارند. کد ۱۸۸ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 يکی از دوستان که از اساتيد دانشگاه و فرد قوی هستند، می‌گفتند: اخيراً در آمريکا، يهوديان و صهيونيست‌های اصلی که تقريباً هم آمريکا، هم انگلستان و هم اسرائيل را اداره می‌کنند، به يک جمع‌بندی رسيده‌اند که همه مردم در دنيا وقتی ما به سمت آن‌ها می‌رويم، آن‌ها در حاشيه قرار می‌گيرند و مغلوب می‌شوند؛ فقط يک گروه روز به روز در حال رشد و نمو است و آن هم شيعه است. 🔸 بررسی‌ها و پژوهش‌های زيادی انجام داده‌اند و کارشناسان و پژوهشگرهای زيادی را به کشورهای اسلامی گسيل داده‌اند و جمع‌بندی مطالب آن‌ها اين بوده که شيعه را دو چيز روی پا نگاه می‌دارد: 🔹 يکی پرچم سبز مهدويت است که اميد به آينده را به اين‌ها تزريق کرده است. ديگران حتی مسلمانان ديگر از اهل‌سنت این خصوصت را ندارند. شما حتی در مجامع سياسی ببينيد که اين همه کشورهای عربی پولدار هستند که پادشاهان و رؤسای جمهور آن‌ها می‌آيند و يک کلمه حرف برای گفتن ندارند، فقط شيعه هست که حرفی برای گفتن دارد و تمام دنيا متوجه شيعه می‌شود. 🔸 گفته بودند که شيعه را دو چيز روی پا نگاه داشته است؛ يکی پرچم سبز مهدويت و اعتقاد اين‌ها به امام زمان(عج الله فرجه) هست و ديگري پرچم سرخ حسينی (علیه السلام) است. اين دو قضيه اجازه نمی‌دهد که شيعه مثل بقيه باشد. 🔹 می‌گفت: اين‌ها به اين جمع‌بندی رسيده‌اند و برای مراکز مذهبی و بخشی از مراکز فرهنگی‌شان فرمان صادر کرده‌اند که شما به ما الگو بدهيد؛ لذا برای ساختن فيلم‌ها يک شخصيتي را مانند امام زمان شيعيان پيدا کرده‌اند؛ ‌يعني تمام همتشان را روي اين قضيه گذاشته‌اند که منجی بر می‌گردد و تمام جامعه خود را به اين معنا سوق می‌دهند که يک جريانی مانند جريان مهدوي در کنار کار داشته باشند و حتی جريانی مانند جريان عاشورا را دارند تزريق می‌کنند و در فيلم‌هايشان به صورت برنامه‌ريزی شده توليد می‌کنند که جامعه خود را روي اين دو پايه نگاه دارند. کد ۶۴۲ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 اگر می‌خواهيد از شر شيطان محفوظ بمانيد فقط التجاء به حضرات محمد و آل محمد کنيد و الا بيچاره‌ايد. 🔸 در روايات زياد دارد که نجات حضرت آدم و قبول توبه شان، به برکت اسماء طيبه بوده است. شما نگاه کنيد آنقدر قضيه محکم است خدای متعال پذيرش توبه‌ آدم (عليه السلام) را، به چند صد سال گريه ایشان مستند نمی‌کند بلکه می‌فرمايد: «فَتَلَقَّى آدَمُ مِن رَّبِّهِ کلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَيهِ» (بقره، ۳۷) پس آدم از خدای خود کلماتی[اسماء اهل بیت علیهم السلام] آموخت و خداوند توبه او را پذیرفت. 🔹 یعنی تاثیر تمسک به اسماء خمسه‌ طيبه، از آن چند صد سال گريه بيشتر بود.‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌