eitaa logo
🔹رفیق
191 دنبال‌کننده
277 عکس
64 ویدیو
35 فایل
و حسن اولئک رَفیقا
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ نگاه ابزاری یا اصیل به ؟ | درآمدی بر بعنوان یک ساختار جدید 💢 مشارکت مردم در اداره و پیشبرد امور جامعه، نه با نگاهی به مردم بلکه با نگاهی «اصیل» به مردمی بودن اداره درست جامعه، نیازمند بازتعریف است. علاوه بر چالش اصالت-ابزار، بحث مردمی‌سازی با یک چالش دیگر نیز مواجه است: تکثر و تعارض تلقی‌ها از معنا و مفهوم مردمی‌سازی. سالیانی است که واژه مردمی‌سازی بر سر زبان‌هاست و تلقی‌های مختلفی از آن ارائه می‌شود که ریشه در معنای «مردم» و گستره مشارکت آن دارد: 1️⃣ بنگاه به مثابه مردم 2️⃣ توده به مثابه مردم 3️⃣ تشکل خودجوش به مثابه مردم 4️⃣ تشکل‌های حقوقی و غیرانتفاعی اما غیرحاکمیتی به مثابه مردم 5️⃣ آحاد و هویت‌های جمعی به مثابه مردم 🔹الگوی حکمرانی باید بتواند کنش‌های سطح خرد و کلان را سازمان‌دهی کند. به همین دلیل، توسعه تشکل‌ها یا بنگاه، نمی‌تواند یک مدل حکمرانی باشد زیرا فاقد طرحی برای عرصه کلان است. محوریت بنگاه نیز به حکمرانی سرمایه‌دارانه منجر می‌شود. حرکت توده نیز در عین اینکه برای سطح کلان، فاقد طرح است، در سطح خرد نیز چالش بی‌انضباطی را شاهد است و بیشتر نماینده یک حرکت کاتوره‌ای خواهد بود. پس این تلقی‌ها از مردمی‌سازی، نمی‌توانند معنای تام آن را تامین کنند. بطور خاص، مردمی‌سازی را در مقابل خصوصی‌سازی خواهیم کرد تا ضمن نفی تساوی این دو مفهوم و رویکرد، مردمی‌سازی مدنظر خود را نیز روشن کنیم. 📝 متن کامل: https://ihkn.ir/?p=36613 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🌀 زیر سایه‌ی حکومت (ره) 👤 شهید آیت الله سیدمحمدباقر صدر (متفکر، فقیه و مرجع بزرگ در نجف): ✨ من بقالی باشم در شیراز، زیر سایه‌ی ؛ برایم دوست‌داشتنی‌تر است از مرجعیت سید ابوالحسن اصفهانی زیر سایه‌ی حکومت صدام. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
📌نقش سرمایه اجتماعی نظام در از واژه‌هایی است که در یک دهه اخیر همواره برای نشان دادن میزان اقبال یا اِدبار شهروندان از یک نظام سیاسی مورد استفاده قرار گرفته است. فرانسیس‌فوکویاما دانشمند آمریکایی معتقد است اعتماد، شبکه‌های ارتباطی و جامعه مدنی، همگی محصول سرمایه اجتماعی هستند نه اینکه خود  آن باشند. گروه «کِنِدی» در دانشگاه هاروارد ابعاد سرمایه اجتماعی را شامل ۸مورد می‌داند که اعتماد و مشارکت سیاسی از مهمترینِ آنها هستند. تحقیقات نشان می‌دهد سرمايه اجتماعي نقش اساسي در شركت مردم در انتخابات دارد. براساس این پژوهش‌ها، بین اعتماد اجتماعي و مشاركت انتخاباتي و ميزان انسجام اجتماعي و مشاركت انتخاباتی رابطه معنـاداري وجـود دارد. بطور مسلم، اعتماد آمیخته به اعتقاد مردم به نظام سیاسی که مصادیق آن را میتوان در انتخابات سالهای اول انقلاب مشاهده کرد، نقش بی‌بدیلی در مشارکت سیاسی شهروندان دارد.   بدون تردید، سرمایه اجتماعی نظام بدلیل مسائل متعددی که بخش عمده آن ریشه در مشکلات معیشتی جامعه دارد، با کاهش غیرقابل انکاری مواجه شده است. کاهشی که ردپای آن را میتوان در عدم اقبال باشکوه مردم در چند دوره انتخابات اخیر مشاهده نمود. امری که باید بدون هیچ تعلق حزبی و جناحی مورد واکاوی دقیق قرار گیرد و موانع مشارکت سیاسی مردم احصاء و به مراجع عالی نظام سیاسی منعکس گردد.  بدون شک، از عوامل موثر در كاهش سرمايه اجتماعي، شكاف ميان دولت و ملت است. بنابراین به هر ميزان كه از این شكاف كاسته شود، بر ميزان اعتماد مردم به دولـت افـزوده شـده و باعـث حمايت و مشاركت آنان ميگردد. از راه‌های کاهش این شکاف، فراهم نمودن زمینه بوجـود آمـدن احـزاب و انجمـنهـاي گونـاگون به معنای واقعی کلمه در جامعـه است. امری که اعتماد و تعـاملات گسترده مردم با يكديگر و مشاركت سياسي بیشتر را به همراه خواهد داشت. متأسفانه همکاری و اعتماد در جامعه ایران در لایه‌های اولیه که همان خانواده و خویشاندان است، باقی مانده و ضرورت همبستگي ميان شهروندان در سطح ملـي براي نیل به توسعه، نياز بـه گـروه‌هـاي واسط يا تشكلهاي مدني  شامل احزاب، اصناف، اتحاديـه‌هـا و... را ايجـاب مينماید. امری که اگر صورت گيرد افراد در جامعه همـان احساسـي را خواهنـد داشـت كـه در خانواده دارند: احساس امنیت، مسئوليت و تعهد در ابعاد مختلف که رشد اعتماد اجتمـاعي و بـه تبـع آن انگيـزه بـراي مشـاركت را افزايش میدهد. بدون تردید نظام بخشيدن به فعاليتهاي اقتصادي، دوري از هرگونه قبيله‌گرايـي و مبارزه  قاطع با مفاسد اقتصادی، ميتواند تاثير مفيدي بـر افـزايش تعـاملات و در نتيجـه گسترش بيشتر سرمايه اجتماعي و به تبع آن مشارکت سیاسی داشـته باشـد. بطور قطع، سرمایه اجتماعی آسان بدست نمی‌آید، اما در صورت عدم مراقبت به راحتی از کف میرود. سرمایه ای که لازمه اصلی توسعه و ثبات سیاسی و اقتصادی خواهد بود. ثباتی که سالهاست گمشده جامعه ایران است و مردم دیگر دستیابی به آن را یک رؤیای شیرین میدانند، رؤیایی که البته با تقویت سرمایه اجتماعی و اتخاذ راهبردهای عملی دور از دسترس نخواهد بود. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
| 🔹 : همه کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه‌ دارند مردم را به دعوت کنند... همه میتوانند منادی انتخابات باشند و مردم و مخاطبان خود را به انتخابات دعوت کنند. 🍀همه می‌آییم... 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
♦️کشورهایی که بیشترین ها را داشتند 🔸 مطابق این نمودار با ۱۸۷۷۲ تحریم و با ۴۹۵۳ تحریم از این حیث در جایگاه اول و دوم دنیا قرار دارند. 🔹 کشورهایی چون سوریه، کره شمالی، بلاروس، میانمار و ونزوئلا نیز در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔥 حرام شرعی است... 🔰 نظر فقها و مراجع معظم: 🔶🔸حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای: نظر جنابعالى درباره چهارشنبه سورى چیست؟ جواب: علاوه بر آنکه هیچ مبناى شرعى ندارد، مستلزم ضرر و فساد زیادى است که مناسب است از آنها اجتناب شود. 🔷🔹 آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی: منفعت حاصل از خرید و فروش مواد محترقه حرام است. 🔶🔸آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه چهارشنبه سوری یک مراسم خرافی برگرفته از آیین غلط گذشتگان است و در فرهنگ اسلامی هیچ جایگاهی ندارد، یادآور شد: باید سنت هایی چون دید و بازدید، صله رحم، کمک به دیگران ترویج شود و نباید تسلیم سنت های خرافی گذشتگان شویم. خرید و فروش، حمل و نقل مواد محترقه که به منجر به ایجاد حادثه و مصدوم شدن دیگران می‌شود جایز نبوده و منفعت حاصل از آن نیز حرام است. 🔷🔹آیت‌الله العظمی بهجت (ره): این کارها مشروعیت ندارد. 🔸تعبیر قرآن تبعیت كوركورانه از گذشتگان، از پدران، مادران، آباء و اجداد است این هم از موضوعاتی است كه قرآن روی آن زیاد تكیه كرده است و آن را منشأ لغزشهای بشر می داند و سخت انتقاد می كند. مثلا می گوید: آنها چنین می گویند: «انا وجدنا آبائنا و جدنا آبائنا علی امه و انا علی آثارهم مقتدون»؛ اینها می گویند: ما پدران خودمان را بر یك طریقه‌ای یافته‌ایم و ما هم همان طریقه پدران خودمان را می گیریم و می‌رویم، و به تعبیر امروز سنت‌گرائی. 🔶🔸آیت‌الله العظمی سیستانی: اموری که به جامعه ضرر می‌زند و موجب ایذاء مردم است مانند استعمال ترقه و خرید و فروش آن جایز نیست. 🔷🔹آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) : در فرض مزبور که دارای خطرات جانی و مالی است و موجب اذیت و آزار دیگران است و مخالف مقررات و قانون و نظم جامعه است جایز نیست. 🔶🔸آیت‌الله العظمی میرزا جواد تبریزی(ره): هیچ یک از این امور، رجحان شرعی ندارد و تشویق مردم به این مورد تشویق به دنیا و غافل کردن از آخرت است و این که تصور می‌کنند این امور مردم را به حفظ وطن و عزت وا می‌دارد، تصوری باطل است. آنچه مردم را به عزت می‌رساند و به حفظ وطن وا می‌دارد ایمان است و بس. 🔷🔹آیت‌الله علوی‌ گرگانی: چهارشنبه سوری یكی از سنت‌های غلط است كه از لحاظ عقلی و شرعی هیچگونه جایگاهی ندارد و از رسوم جاهلیت است و لذا لازم است كه مؤمنین از برپایی اینگونه برنامه‌ها اجتناب كنند. مخصوصاً اگر مشتمل بر محرمات باشد و در صورتی كه موجب وحشت مردم و زیان و ضرر شود، ضمانت هم دارد. 🔶🔸حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی: استفتاء جمعی از مردم در خصوص استفاده از مواد محترقه در ایام نوروز: چنانچه این مواد موجب آزار مردم باشد، حرمت آن شدیدتر است و مراسم چهارشنبه‌سوری از این قبیل است و چون استفاده از این مواد، از مصادیق لهو و اسراف است، جایز نمی‌باشد. ♦️ همچنین در پاسخ به استفتائی در خصوص شركت در مجالس صوفیان و مدعیان عرفان، بیان داشته كه افكار آنها انحرافی است و شركت در مجالس آنان حرام و ترویج باطل است. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔰 : 🔹 قرآن را باید با خواند... 🔸 تدبر یعنی از ظاهر عمیق به باطن عمیق آن رسیدن. قرآن نازل شده برای تدبر و فهمیدن. 🔸 همه باید مواظب باشند و بدانند که عمق‌یابی از قرآن با تفسیربه‌رای، تحمیل نظرات خود به قرآن و تکیه بر دانسته‌های ناقص فرق دارد.(۲۲ اسفند۱۴۰۲ / اول ) 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🍀 از منظر قرآن، هدف خلقت سایر موجودات 1⃣ در مرحله اول تأکید می‌کند: آنچه در زمین است برای انسان آفریده شده؛ هو الذی خلق لکم ما فی الارض جمیعا 2⃣ در مرحله دوم: به اجزای کوچک‌تر موجودات روی زمین مانند: کوه‌ها، دریاها، صحراها و نیز سنگ‌ها، گیاهان و حیوانات موجود در آنها و حتی ابرها می‌پردازد؛ تصریح می‌کند همه‌ی آنها برای انسان و هماهنگ با زندگی او (متناسب با ساختار جسمی و روحی، مادی و معنوی انسان) خلق شده. 3⃣ در مرحله سوم: ماه، خورشید و آسمان‌ها برای انسان و متناسب با ساختار وجودی او خلق شده؛ آیات (انعام۹۷)، (توبه۳۶)، (یونس۵)، (هود۷)، (ابراهیم۳۲-۳۳)، (لقمان۲۰) 4⃣ در مرحله چهارم: پی بردن به راز هستی با تفکر در خلق آسمان‌ها و زمین؛ غرض از آفرینش آسمان‌ها و زمین، برای انسان این است که علاوه بر بهره‌مند شدن از این نعمت‌های بیکران، در هماهنگی و کیفیت خلقت آنها تفکر کند؛ به معنی و هدف زندگی و خلقت خود پی برد. آیات (یونس۵-۶)، (ابراهیم۱۹)، (نحل۷۹-۸۳)، (نمل۶۰-۶۱)، (روم۸)، (بقره۲۲) 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔹رفیق
حضرت #آیت‌الله_خامنه‌ای: قبل از فتح مدینه، یعنى قبل از آنکه مدینه‌اى در اختیارِ #پیغمبر قرار بگیرد و
زیارتنامه سلام‌الله‌علیها اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ الْمُؤْمِنِینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا زَوْجَةَ سَیّـِدِ الْمُرْسَلِینِ اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ سَیِّدَةِ نِساءِ الْعالَمِینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا أَوَّلَ الْمُؤْمِناتِ اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا مَنْ أَنْفَقَتْ مالَها فِی نُصْرَةِ سَیِّدِ الاَْنْبِیاءِ وَنَصَرَتْهُ مَااسْتَطاعَتْ وَدافَعَتْ عَنْهُ الاَْعْداءَ اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا مَنْ سَلَّمَ عَلَیْها جَبْرَئِیلُ، وَبلَّغَهَا السَّلامَ مِنَ اللهِ الْجَلِیلِ فَهَنِیئاً لَکِ بِما أَوْلاکِ اللهُ مِنْ فَضْل وَالسَّلامُ عَلَیْکِ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ. سلام‌الله‌علیها دهم 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
کیسه‌های نان و خرما خواب راحت می‌کنند دست‌های پینه‌دارش استراحت می‌کنند نخل‌ها از غربت و بغض گلو راحت شدند مردم از دستِ عدالت‌های او راحت شدند ای خوارج، بهترین فرصت برای دشمنی‌ست شمع بیت‌المال را روشن کنید، او رفتنی‌ست درد را با گریه‌های بی صدا آزار داد با لباس نخ‌نمایش، کوفه را آزار داد مهربانیِ نگاهش حیف مشکل ساز بود! روی مسکین‌ها درِ دارالخلافه باز بود دشمنانش در لباسِ دوست بسیارند و او بندگانِ کیسه‌هایِ سرخ دینارند و او سادگی سفره‌اش خاری به چشم شهر بود مرتضی با زرق و برق زندگیشان قهر بود نیمه‌شب‌ها کوچه‌ها را عطرآگین می‌کند در عوض، درحقِ او هر خانه نفرین می‌کند حرص اهل مکر، از بنده‌نوازیِ علی‌ست داستانِ بچه‌هاشان بی‌نمازی علی‌ست جرم سنگینی‌ست، بر لب خنده را برجسته کرد چاه‌ها دیدند... مولا خستگی را خسته کرد جرم سنگینی‌ست تیغ ذوالفقاری داشتن زخم‌ها از بدر و خیبر یادگاری داشتن جرم سنگینی‌ست، از غم کوله باری داشتن مثل پیغمبر عبایِ وصله‌داری داشتن جرم سنگینی‌ست بر تقدیر حق راضی شدن با یتیمان روزهایِ گرم هم‌بازی شدن جرم سنگینی‌ست، جای زر، مقدر خواستن در دو دنیا خیرخواهیِ برادر خواستن جرم سنگینی‌ست در دل عشق زهرا داشتن سال‌ها در سینه داغِ کهنه‌ای را داشتن هیچ طوفانی حریفِ عزم سکانش نبود تیغ تیز ابن‌ملجم قاتل جانش نبود پشت در، آیینه‌اش را سنگ غافلگیر کرد زخم بازویی، امیر مؤمنان را پیر کرد مرگ سی سال است بر او خنجر از رو می‌کشد هر چه مولا می‌کشد از زخم پهلو می‌کشد... + وحید قاسمی • ... 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
در 🍀 كه همان آئين حق است مراتب و درجاتى دارد كه همه افراد در پيمودن اين درجات يكسان نيستند و... 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
❖ نبرد تمدن‌ها • امروز روز پرخاش علیه کسانی است که با اسلام کینه دیرینه دارند. روز انتقام از کفر و نفاق است. امروز روز درنگ نیست؛ روز جنگ است. روز احقاق حق است... • صحیفه‌نور جلد ٢٠ صفحه ١٩۵ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
💢 مسأله‌ی تعطیلی جمعه هم از آن مسائلی است كه در بعضی كشورهای اسلامی از وقتی كه استعمار آمد آن را تغییر داد. مثلاً در پاكستان انگلیسی‌ها از زمان ورودشان به هند سعی كردند همه‌ی سنت‌های آنها را به سنت‌های خودشان تبدیل كنند. از جمله اینكه روز تعطیل را از جمعه به یكشنبه تبدیل كردند. هنوز هم در پاكستان همین طور است؛ اگر یك چیزی برگشت، عود دادنش به حالت اول بسیار مشكل است. پاكستان اساساً به نام اسلام مستقل شد، یعنی پاكستان در مقابل هندوستان هیچ جهتی برای اینكه یك واحد مستقل باشد نداشت مگر جهت روحی و معنوی و فكری و ایمانی كه ما مسلمانیم و شما هندو هستید و از نظر فرهنگ معنوی از یكدیگر جدا هستیم و نمی‌خواهیم با شما زندگی كنیم و می‌خواهیم مستقل شویم. در عین حال اینها كه در مقابل هندی‌ها آنقدر مقاومت كردند هنوز این سنت مسیحی را در میان خودشان حفظ كرده‌اند؛ مبدأ سالشان مبدأ مسیحی و تعطیل هفتگی آنها هم یكشنبه است. این را عرض می‌كنم برای این كه ما باید توجه داشته باشیم به نغمه‌هایی كه كم و بیش در مجله‌ها و در مقالات ادبی و به اصطلاح علمی و نیمه علمی شنیده می‌شود. می‌نویسند این برای ایران سبب ركود كارهاست كه تعطیلات خودمان را جمعه قرار بدهیم در حالی كه اكثریت مردم دنیا كه ما با آنها سر و كار داریم تعطیلاتشان یكشنبه است. آن وقت ما مجبوریم كه در هفته دو روز تعطیل داشته باشیم، روز جمعه به خاطر خودمان و روز یكشنبه برای اینكه دنیا تعطیلی دارد. پس ما برای اینكه كارمان بیشتر جریان داشته باشد، بیاییم تعطیلی جمعه را تبدیل به یكشنبه كنیم. درباره‌ی تاریخ هم می‌گویند: اكثریت مردم دنیا سال مسیحی را انتخاب كرده‌اند ولی ما سال هجری را انتخاب كرده‌ایم و این اسباب زحمت است كه ما تاریخ خودمان را به هجری بنویسیم و آنها به مسیحی، پس بیاییم تاریخ هجری را به تاریخ مسیحی تبدیل كنیم. اینها همه مقدمه‌ی جذب شدن و مقدمه‌ی هضم شدن فرهنگی در هاضمه‌ی دیگران است. 📚 ج ۲۶، ص ۲۹۸ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🏴 🏴 🏴 دیدم این مشهد چرا هی‌ بی‌قراری می‌کند جای باران، سیل در این شهر جاری می‌کند ‌دیر فهمیدم که او اندر فراق خادمش عزم خود را جزم دارد گریه زاری می‌کند. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔹رفیق
🏴 🏴 🏴 اگر همه عالم را بگردید؛ خسته تر از من نمیتوانید پیدا کنید لکن... #اگر_امام_خمینی_نبود #رحلت_ا
🏴 🏴 🏴 : از همه خسته‌ترم اما از همه چیز مهمتر و مسلمین... مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا.(أحزاب، ٢٣) در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذاست «مفسد» است. حضرت رحمةالله‌علیه 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
💢 ساعت ۸ شب روز شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ یعنی فردای : 🔸نتیجه صندوق‌ها: روحانی فقط با ۲۰۰ هزار رای بیشتر از ۵۰ درصد، رییس‌جمهور شد! 🔹 فقط ۲۰۰ هزار نفر از کل کشور !!! ⁉️ سئوال: واقعا «ما» با همه کاستی‌های‌مان نمی‌توانستیم این ۲۰۰ هزار رای را به نفع جبهه انقلاب جمع کنیم؟ ▪️ اگر چند روز زودتر شروع کرده بودیم و یا اگر آن‌هایی که می‌گفتند کار شب انتخاباتی اثر ندارد، می‌آمدند و بیشتر می‌شدیم... اگر زمان بیشتری از روز را تلاش می‌کردیم و غرق روزمرگی‌ها نمی‌شدیم... یا اگر دنبال اثرگذاری کلان نبودیم و قدر ۷-۸ رای را هم می‌دانستیم... 📌 می‌توانستیم نتیجه را برگردانیم! 🔻 امروز (ره) مستقیما همه «ما» را خطاب قرار می‌دهند: در قضيه تعيين رئيس جمهور بر همه مسلمان‌ها و مكلّفهاى ايران واجب است كه دخالت داشته باشند! اگر دخالت نكنند و يك صدمه‏ اى به اسلام برسد و يك رئيس جمهورى مثل سابق بتراشند، فردا مسئولند پیش خدا! (صحیفه امام، ج ۱۵، ص۱۵) 🔻 لیلة‌القدر در پیش است. فرقی ندارد فضای انتخابات، شبیه ۹۲ هست یا ۸۴ و یا ۱۴۰۰ 🔹 چیزی که قطعی است این است که ما می‌توانیم نتیجه را تغییر دهیم... 🔻 اگر سستی نکنیم و راحت‌طلبانه نظاره‌گر صحنه نباشیم! "لا تهنوا و لا تحزنوا انتم الاعلون" (آل‌عمران ۱۳۹) 🔹 اگر مثنی و فرادا به یاری خدا قیام کنیم و به نصرت الهی ایمان داشته باشیم. "ان تنصرو الله ینصرکم" (محمد۷) 🔻 ، انتخابات را لیلة القدر نظام اسلامی می‌دانند. (۱۳۸۶/۱۲/۲۴) در این لیلة‌القدر، اگر به بهانه‌های واهی به خواب غفلت برویم و مشغول بالاپایین کردن صرفاً گروه‌های فضای مجازی بشویم، حسرت‌های فردای انتخابات، ما را رها نخواهد کرد. 🔗 از یاد نبریم که و حضور آحاد مردم، مأموریت اول است. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
السلام علیک یا ابا صالح المهدی (عج) طبق بررسی‌های مختلف از سوی جمعی از دوستان خبره و خاصه معیارهایی که فرمودند؛ جمع‌بندی بنده بطور شخصی برای آقای است. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔹رفیق
السلام علیک یا ابا صالح المهدی (عج) طبق بررسی‌های مختلف از سوی جمعی از دوستان خبره و خاصه معیارهایی
السلام علیک یا بقیه الله فی ارضه (عج) مگر میتوان دوست‌دار اسلام، انقلاب و ایران بود و از سر هوای نفس، منفعت شخصی و گروهی و یا افتادن در اغوای دشمنان این سرزمین، رأی داد؟ همانگونه که دیروز از سر وظیفه و تشخیص، به آقای قالیباف رأی دادم؛ این بار بدون هیچگونه تأملی، انتظار جمعه را می‌کشیم تا بر روی برگه رأی خود آقای را بنویسیم. با خود نیز وعده میکنیم تا جمع طرفداران آقای قالیباف و جمعی از هواداران آقای پزشکیان و همچنین بخشی از کسانی که دیروز در شرکت نکردن را برای پاسداری از راهی که آغاز کرده، همراه کنیم. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
*إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ* وَ إِيتاءِ ذِي الْقُرْبى‌ وَ يَنْهى‌ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ وَ الْبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ *۞آیه ۹۰ سوره نحل۞* * همانا خدا (خلق را) فرمان به و می‌دهد* و به بذل و عطاء خویشاوندان امر می‌کند و از افعال زشت و منکر و ظلم نهی می‌کند و به شما پند می‌دهد، باشد که موعظه خدا را بپذیرید. 💬 *پیام‌ها* ۱- آيا خداوندى كه انسان‌ها را به عدل و احسان دعوت مى‌كند، مى‌شود كه خود نباشد! «إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ» ۲- عدل و احسان در كنار هم جاذبه دارد، وگرنه مقرّرات خشك، دلها را التيام نمى‌دهد. «يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ» (عدل، مقدار واجب و احسان، مقدار مستحبّ است) ۳- اوّلين آمر به‌معروف و ناهى‌از منكر، خود خداوندست. إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ ... وَ يَنْهى‌ ۴- در احسان، رسيدگى به بستگان و صله‌رحم اولويّت دارد. «الْإِحْسانِ وَ إِيتاءِ ذِي الْقُرْبى‌» ۵- ، بر مقدّم است و عدل، بر احسان. يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ‌ ... وَ يَنْهى‌ ۶- امر به معروف و نهى از منكر بايد در فضاى صفا و محبّت و در قالب موعظه و خيرخواهى باشد. يَأْمُرُ ... يَنْهى‌ ... يَعِظُكُمْ‌ ۷- آمرين به معروف نبايد از مردم انتظار پذيرش صددرصد داشته باشند. «لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ» ۸- مردم فطرتاً به عدل و احسان گرايش دارند و از فحشا و منكر متنفرّند، ليكن وسوسه‌ها و غرايز موجب غفلت او مى‌باشند كه بايد با تذكّر آنان را متذكّر نمود. «لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ» ۹- در نهى از منكر بايد ابتدا گناهان رسوا را جلوگيرى كرد، همانگونه كه در امر به معروف بايد ابتدا به واجبات سفارش كرد. يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ‌ ... يَنْهى‌ عَنِ الْفَحْشاءِ ۱۰- سفارش به عدل و نهى از فحشا، سنّت ابدى خداوندست. يَأْمُرُ ... يَنْهى‌ ... 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
گر دخترکی پیش پدر ناز کند...💔 گره ی همه را باز کند 🥀 سلام‌الله 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🇮🇷🇵🇸 پاسخ‌های هوشنگ امیراحمدی به یاوه‌گویی‌های کارشناس سلطنت‌طلب: یک مشت شارلاتان نشسته‌اند و را از آمریکا و اسرائیل می‌ترسانند! 🔸چهل‌سال از عمرم را شبانه‌روز صرف رابطه ایران و کرده‌ام؛ با این تجربه می‌گویم، اگر قرار بود رابطه با آمریکا، باعث حیات کشوری می‌شد، الان حکومت زنده بود... 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
📝 در آن جلسه، محمد بروجردی طی گزارشی اعلام کرد که قصد حمله به ایران را دارد. گزارش‌‌ بروجردی حاکی از آن بود که در مناطق مرزی قصرشیرین، یک لشکر زرهی مکانیزه از ارتش عراق آرایش جنگی گرفته است. تحلیل رئیس‌‌جمهور (بنی صدر) در آن جلسه از گزارش بروجردی این بود که برای آغاز یک جنگ در منطقه، تا موازنۀ قوا بین شوروی و آمریکا در دوران جنگ سرد، به هم نریزد، جنگی آغاز نمی‌‌شود. همچنین رئیس‌‌جمهور خطاب به فرماندهان در آن جلسه می‌‌گوید که علیه دولت من جوسازی نکنید و شما به همان مأموریت خود در کردستان برسید. فرماندهان نیز آغاز چنین جنگی را باور نداشتند. به طوری که قاسمعلی ظهیرنژاد، رئیس ستاد مشترک ارتش، که در جلسه حضور داشت، معتقد بود عراق جرئت حمله به ایران را ندارد و پاسدارها به بهانه جنگ می‌‌خواهند تجهیزات ارتش را بگیرند. 🔗این‌جا بخوانید: https://irdc.ir/0002R1 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا