eitaa logo
🔹رفیق
192 دنبال‌کننده
277 عکس
64 ویدیو
35 فایل
و حسن اولئک رَفیقا
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹رفیق
📌 نگاهی به «مناجات شعبانیه» از منظر #امام_خمینی(ره) 🔸 #مناجات_شعبانیه راهی برای تسهیل شهادت طلبی 🔻ت
🍃باقی ماندۀ ماه 🍃 حضرت علیه السلام در روزهای آخر ماه شعبان به اباصلت فرمودند: در باقی ماندۀ ماه شعبان این را زیاد بخوان: 🔹 اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَكُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِيمَا مَضَى مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِيمَا بَقِي‏ مِنْه‏ 💠 خدایا؛ اگر در آنچه از ماه شعبان گذشته مرا نیامرزیده ای، در باقی ماندۀ آن مرا ببخش. 📚 علیه السلام/ ج ۲ ص ۵۱ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
💠 3⃣ 💠 🔸در سال 70 یا 71 بود که برای اولین و آخرین بار به اتفاق حجت الاسلام معلی همکارم در سردبیری و آقای به دیدار مرحوم در منزلش رفتیم. در این دیدار اگر چه خلق و خوی تند آن مرحوم را نپسندیدم اما با چند بحث عمیق و جذابی که مطرح کرد ربط دیدگاه های اساتیدی چون و و با اندیشه های او برایم آشکار شد. فردید در تمام دوران پس از انقلاب تحت تاثیر جوسازی هایی که از سوی دکتر سروش و طرفداران و شاگردانش علیه او صورت گرفته بود و البته در این میان شاید زبان تند فردید در نقدهایش بی تاثیر نبود، در غربتی عجیب زندگی کرد و این از عجایب رخ داده در عرصه فکری و نظری بود. 🔹البته یک دلیل مهم این غربت، دیدگاه های خلاف مشهور فردید بود که در تعارض با انگاره های اسلام شناسی معاصر در باب و و وجوه مادی و معیشتی بود. فردید کلیت مدرنیته را محصول خودبنیادی و بریدن بشر جدید از وحی می دانست و علم و تکنولوژی مدرن را از مبانی فلسفی مادی و و آن جدا نمی کرد. ضمن آن که تعریض های تندی به یونان گرایی و فلسفه اسلامی و حتی داشت. 🔸در هر صورت پارادایم و فضای فکری فردید با اندیشمندانی چون و و تفاوت هایی اساسی و بنیادین داشت و همین امر تاکنون مانع از طرح و شناخته شدن فردید در محافل فکری و فرهنگی کشور شده و جمهوری اسلامی را از نگاه عمیق انتقادی وی به و دنیای جدید محروم کرده است. خاطرات مطبوعاتی 3⃣ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
خبر ای منتظران آمده است... 🤲🏻 آمدم حضرت غفار الهی العفو... 🌙حلول مبارک 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔹مشکل این است که را با تطبیق نمی کنیم. مانند کسی که به پزشک مراجعه می‌کند اما به نسخه وی عمل نمی کند. 🔸بخشی از قرآن مربوط است به ؛ مثلاً نکنید. 🔹یا در قرآن میگوید اگر با کسی مخالفید، این موجب بی‌انصافی درباره‌ی او نشود. این یک دستور کاربردی است. 🔸شما ممکن است با کسی مخالف باشید؛ امّا این موجب نشود در آنجایی که حق با او است، این حق را پنهان کنید یا بی‌انصافی کنید. 🔹[یا میفرماید] در خیانت نکنید. امانت فقط پولی نیست که شما دست بنده دارید؛ و مسئولیّتی هم که به وسیله‌ی شما به من داده شده امانت است. 🔸اگر چنانچه این امانت را درست عمل نکنم، این خیانت در امانت است. شما ببینید اگر همین یک دستور را ما عمل بکنیم، چه اتّفاقی خواهد افتاد!(۹۹/۲/۶) اول ۱۴۴۱ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🌀 آیا ظهور (عج) احتیاج به زمینه سازی ندارد؟ 🔸 انسان است... از آغاز زندگی تا کنون در راه و ، حرکت کرده... این حرکت... در این زمان بر اثر رشد سریع ابزار پیشرفته ارتباطات جمعی... به صورت یک جهش حیرت انگیز در آمده. ❇️ فاصله های زمانی و مکانی برداشته شده... قافله انسانیت به سرعت به سوی جهانی شدن در حرکت است و جلوی این سیل عظیم را نمیتوان گرفت. 🔅 اما در اوضاع و شرایط کنونی چنین به نظر میرسد که جهانی شدن به نفع فرهنگ غرب تمام خواهد شد... فرهنگ اسلام در برابر فرهنگ مادی گری... در معرض تهدید جدی است. 🔹 توسعه و تکامل ارتباطات جمعی... از سوی دیگر بهترین فرصت ها را در اختیار مسلمانان قرار میدهد تا به سرعت در عرصه جهانی آشکار گردد. 💠 تنها راه حل این معضل فرهنگی اجتماعی این است که مسلمانان از بیدار شوند... خود را با وسایل پیشرفته ارتباطات جمعی مجهز سازند... مگر ما دین اسلام را دین جهانی نمیدانیم... که از فطرت نشأت گرفته؟... 🔸 آیا انتظار داریم اسلام خودبخود و به صورت یک معجزه گسترش یابد و جهانی شود؟ آیا مهدی... نیاز به زمینه سازی و تهیه مقدمات ندارد؟ 📕 مرحوم رحمة اللّه علیه 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
📝 مؤسسه موضوع‌شناسی در مورد بازگشایی مساجد و مشاهد مشرفه 🔰 مراعات دستورالعمل‌های ابلاغی از مراجع ذیصلاح برای نحوه بازگشایی و اماکن مذهبی لازم و ضروری است. 🔸نماز خواندن با ماسک و دستکش اشکال ندارد و خللی به وارد نمی‌کند. 🔹علاوه بر استحباب مراعات حال أضعف مأمومین در نماز، نسبت به تعقیبات نماز هم با توجه به توصیه‌های بهداشتی، به أقلّ مقدار اکتفا شود. 🔸مراعات فاصله فیزیکی با افراد دیگر در این شرایط هنگام برپایی نماز جماعت، لازم و مورد تأکید است. بنابراین اساس، فاصله نمازگزار از محل سجده نسبت به فردی که در صف جلو ایستاده، تا اشکال ندارد. فاصله نمازگزار با کسانی که در طرفین وی ایستاده‌اند نیز تا یک متر اشکال ندارد. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔹آیا مردم در انتخاب دین آزادند؟ معنای * لا إِكْراهَ فِي الدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ* «هيچ اكراهى در نيست، زيرا به تحقيق راه رشد از راه گمراهى، روشن و جدا شده است.» آیه ۲۵۶ 🌱 از این آیه نمیتوان استفاده كرد كه مردم در انتخاب دين و مختارند. 🌱زيرا اين آيه در مقام بيان اينست كه بگويد: دين و عقيده قلبى يك امر وجدانى است، و در آن نمیتوان كسى را مجبور كرد و اضطراراً به دينى در آورد. و بعد از آنكه رشد و سعادت از غىّ و گمراهى شناخته شد، خود مردم بايد به دنبال رشد و كمال بروند؛ 🌱امّا اينكه مردم در انتخاب و اختيار دين مختارند، چنين نيست. مردم از نقطه نظر ظاهر و احكام اجتماعى و دستورات اخلاقى حتماً بايد دين اسلام را بپذيرند، 🌱و خود اين پذيرش رفته رفته دلهاى آنها را هم به قبول كمالات معنوى اين دين می كشاند. 🌱خلاصه و محصّل مطلب آنكه: اين آيه در مقام بيان حكايت از حالات قلبى مردم است نه در مقام انشاء و اعطاء اختيار در عالم ظاهر؛ 📚 ج ۱۰ ص ۱۳۲ آیةالله حاج سیدمحمدحسین حسینی طهرانی قدّس سرّه 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔸 اگر تقدیر چنین بود که آقای مطهری به نمیرسید، در آن صورت به نظر شما با تجربه‌و شناختی که جنابعالی در و از انقلاب دارید مناسب‌ترین مسئولیت را برای ایشان چه می دانستید؟ 🔅 : «اگر ایشان بودند یک رئیس جمهور خوب و مناسب برای این اجتماع بود.» 🔹 را ما با بعد فرهنگی و عقیدتی می شناسیم و از سوی دیگر هم در رییس جمهور و کارهای اجرایی به صورت کلی، نیازی به وجود پایه های عمیق فکری نمی بینیم. 🔸پاسخ به این سوال، نشان میدهد که چقدر در شناخت شخصیت این شهید بزرگوار غفلت شده و برخی از ابعاد ایشان به حجاب رفته و از سوی دیگر عیار مسئولیت اجرایی در کشور چقدر باید بالا باشد. 🔹 در توضیح مناسبت این مسئولیت برای این شهید عزیز، این طور استدلال کردند و هر دوی این تلقی ها را باطل می دانند: «حقیقت هم همین است که انقلابی که مثل انقلاب ما با ابعاد فکری و فرهنگی عمیق و قوی و با یک پیام معنوی و با یک رسالت فلسفی دارد می‌آید و اخلاقی توی جوامع و خودش را ظاهر میکند در رأس این نظام یک شخصیتی مثل آقای مطهری لازم است... یک حکیم، یک فیلسوف، یک فقیه میشد رئیس جمهور یک نظام و این خیلی برای این نظام ارزش داشت و ما میتوانستیم به وجود او در دنیا افتخار کنیم. واقعاً میتوانست یک باشد» 📚 گفتار ۱۰ اردیبهشت ۶۳ حضرت 🗓 12 اردیبهشت سالروز علامه مرتضی مطهری 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 معرفی ارزشمند ✅ آیت الله سیدمرتضی عسکری تولد: ۱۳ اردیبهشت ۱۲۹۳ (مطابق با ۱۸ جمادی الثانی ۱۳۳۲ ق) رحلت: ۲۵ شهریور ۱۳۸۶ ( مصادف با ۴ رمضان ۱۴۲۸ ق) 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
✨✨ شاهراهی از دانش است برای عبور اندیشه‌های سترگ فلسفی از سپهر عقل به واقعیت‌های روزآمد زندگی فردی و اجتماعی. از این رو، هدف از شناسایی آن، نیل به گزارشی تاریخی از اندیشه‌های حکیمان کهن نیست؛ بلکه شناسایی مسیر عبور به گستره نظامات پایدار زیست بشر و تمدن انسانی است. سابقه حکمت عملی در اندیشه ، و تا فلسفه معاصر در ایران و غرب قابل ردگیری است. این نوشتار در مقام ایجاد گفتگویی است علمی میان شرق و غرب، تا آشکار سازد چگونه فلسفه حکیمان مسلمان به شکلی متفاوت، جریان حکمت عملی را به پیش برده است. 📚 سیدحمید‌رضا حسنی و هادی موسوی نظارت وتعلیقات علی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه _ سازمان مطالعه و تدوین سمت 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
حضرت : قبل از فتح مدینه، یعنى قبل از آنکه مدینه‌اى در اختیارِ قرار بگیرد و زندگى‌اى، راحتى، حکومتى، قدرتى در اختیار آن بزرگوار باشد؛ در حال نهایت شدّت، انفاق کردند؛ هم مالشان را، هم جانشان را، هم راحتشان را. اینها مغفولٌ‌عنه مانده؛ حضرت، است. ۱۳۹۵/۲/۲۰ 🏴 دهم سال دهم بعثت 🌷رحمت و رضوان الهی نثار مادرمان حضرت ام‌البنین کبری علیهاالسلام که زندگی و مال و جانش را حضرت و اهداف الهی کرد. صلّی‌الله‌علیه‌و آله 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
💍 🌸 💍 🌸 ✅ سه خصلت برای تزویج زوج یا زوجه آیه ۳۲ ✍️ براساس احکام اسلامی وظیفه ولی است که برای فرزندش، زوج یا زوجه طلب کرده و امکان تشکیل زندگی مشترک را فراهم کند. ✍️ یکی از شرایط برای تزویج فرزند، این است که فرزند(مولی علیه)، صلاحیت لازم را داشته باشد؛ یعنی باید سه خصلت داشته باشد؛ نخست ، دوم باشد و سوم داشتن است؛ یعنی فرزندی که دین و اخلاق خوب ندارد حق ازدواجش بر گردن ولی او نیست. ✍️ براساس آنچه در مورد شروط وجوب تزویج گفته شد و تأکید آیه ذکر شده، فقر، مانع صلاحیت برای ازدواج نیست. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔸 🔹 🔸 چگونه می‌توان اباحه‌گرایانه و با نفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خدابنیاد انسانی از مسئولیت و شدن انسان سخن به میان آورد؟ با غایت‌زدایی و خدازدایی، ذات‌گرایی و در نتیجه، توجه به حقوق و نیازهای واقعی انسان فرو می‌پاشد و در بهترین حالت نیاز به خواسته تقلیل می‌یابد. خواسته‌هایی که می‌تواند بیگانه با نیازهای واقعی بوده و توسط صاحبان قدرت خط و ربط داده شود، اتفاقی که در جهان غرب با ظهور هیچ‌انگاری متأثر از ذات‌گرایی تقلیل‌گرایانه و اومانیستی خدا و غایت زدا صورت گرفت. با سه‌‌ گانۀ خدا، ذات و غایت است که غایت نهایی حیات اخلاقی و معنوی، ایمن و صلح‌آمیز مثبت، از مسیر توجه به نیازهای ذاتیِ و و در پرتو خدای قابلیت‌ساز، معنادار و با اندیشه و عمل انسانی محقق می‌شود. 📚 و انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔹چرا شیطان مخلَصین را اغواء نمی کند؟ فبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ- إِلَّا عِبادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِين‏* [پس به عزّتت سوگند میخورم كه البتّه همه را گمراه میكنم جز بندگان پاک شده و خالص‏ شده تو را] ، آیۀ ۸۲ و ۸۳ 🌱 چون مخلَصین خود را برای خدا خالص نموده به هر چيز كه مى‏ نگرند خدا را می بينند و به هر قسم و كيفيّتى بر ايشان ظهور كند باز با نظر الهى در آن شى‏ء مى ‏نگرند و استفادۀ الهيّه مى‏ كنند، 🌱لهذا شيطان از اوّل امر نزد اين طايفه اعتراف به عجز و مسكنت خود نموده و سپر مى‏ اندازد 🌱و الّا شيطان ذاتش براى اغواء بنى ‏آدم است و كسى نيست كه بخواهد به كسى ترحّم نموده و دست از اضلال او بردارد. 📚 لبّ اللباب در سیر و سلوک أولی الألباب؛ ص ۴۴ آیةالله حاج سیدمحمدحسین حسینی طهرانی قدّس سرّه 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🍀 💐 ☘ 💐 🍀 همه در دو چیز خلاصه میشود: یکی در و دیگر در میبینید در قرآن همیشه «صلوة» و در یکدیگر ذکر میشود. یا «صلوة» به عنوان عملی که مظهری است از ارتباط انسان با خدا، یعنی به وسیله نماز انسان در مقابل خداوند اظهار و اقرار به عبودیت میکند، و «زکات» چیزی است که انسان به آن وسیله رابطه خودش را با خلق خدا مشخص میکند. هر دوی اینها دو امر برای انسان است؛ یعنی انسان بالفطره مؤمن آفریده شده است و انسان بالفطره اخلاقی آفریده شده است. اگر انسان خودش باشد و فطرت خدادادی خودش، یعنی مانعی و سدی برای این فطرت به وجود نیاورده باشد، پیوندش با خدای خودش پیوند ایمانی و توحیدی است و پیوندش با خلق خدا هم براساس مهربانی و خیررسانی و کمک رسانی و جود و خدمت است... 🌸 امروز روز سلام الله علیه... یعنی و غیر از این معنایی ندارد. یَوْمَ نَدْعوا کلَّ اناسٍ بِامامِهِمْ /۷۱ روزی که هر گروهی از مردم را به همراه پیشوایان و مقتدایانشان میخوانیم... 🔅 وقتی واقعاً برای ما امام است که عملاً الگو و مقتدا باشد. یکی از خصوصیات زندگی این بزرگوار در همین مسئله «حضّ بر طعام مسکین» است. ایشان چند بار هرچه داشتند دو قسمت کردند، یک قسمت را به مصرف مساکین و فقرا رساندند و قسمت دیگر را برای خود نگهداری کردند. 📚 ج۹؛ چ سوم؛ ص۳۸_۴۱ 💐 ولادت کریم آقا مجتبی علیه السلام مبارک باد 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
✨🔅✨ ، موجب ترقّیات فوق العاده میشود ⭕️ اعتراف به اشتباه سخت است، اما اگر در انسان شده باشد، اعتراف به اشتباه آسان است، توبه کردن آسان است، عذرخواهی کردن آسان است، تواضع کردن آسان است. ✅ اگر انسان متوجه شد اشتباه کرده و برگشت و اشتباه خودش را تدارک کرد، خیلی فوق العاده ای خدا به او می‌دهد که اگر اشتباه نکرده بود هم اینقدر ترقی نمی‌کرد. 💠 چون اعتراف به اشتباه، از همه چیز انسان را بالاتر می‌برد. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
این با طرح سؤالاتی اساسی شروع می‌شود: چرا در نازل شده؟ چرا بهتر از هزار ماه است؟ چرا ملائکه در این شب نازل می‌شوند؟ چرا سلام است؟ و نویسنده در چند خط رازگشایی می‌نماید که: یک‌شب تقدیر از هزار ماه بی تقدیر بهتر است، چرا؟ چون آن‌ها که ندارند و ندارند، بهره نقشه دارها می‌شوند؛ چون ساختمانی که نقشه ندارد و عمله‌هایش از صبح تا شب‌کار می‌کنند و بی‌حساب خراب می‌کنند و بی‌حساب می‌سازند عاقبت توالتش میان آشپزخانه سبز می‌شود و... در این تفسیر از منظری نو به مسائل نگریسته می‌شود و آنگاه معلوم می‌شود چرا علیهم‌السلام فرموده‌اند این سوره بهترین برای است. 📚 استاد 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
‌‌🏴 علیه‌السّلام در سحرگاه شب نوزدهم، آن وقتی كه دل حضرت لبريز از ياد خدا و خشيت خدا بود در ... شربت را نوشيد و ضربت ابن ملجم بر فرق حضرت وارد آمد. در آن هنگام، ناگهان فرياد يك منادی بين زمين و آسمان بلند شد: پايه‌های هدايت ويران و منهدم شد. دل مردم تكان خورد. همه گوشها را تيز كردند... ناگهان شنيدند كه همان فرياد باز مجدّداً ندا سر داد: ؛ علی مرتضی كشته شد! ‌ 📚 ص ۱۸۶ 🔻مروری بر زندگانی امیر‌المؤمنین علی‌(علیه‌السّلام) برگرفته از بیانات (مدّظلّه‌العالی) ‌ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
⁉️ اگر در آیه ولایت، مراد خدا یک نفر یعنی حضرت علی است چرا کلمه «الذین،کسانی» به صورت جمع آمده؟ می‌گویید از باب تکریم و احترام به حضرت علی است پس چرا در تمامی آیات قرآن که به پیامبر اسلام اشاره شده با ضمایر مفرد «ک» و «انت،تو» به پیامبر خطاب شده؟ آیا حضرت علی بالاتر از پیامبر است؟! 🌷 در این بحث چند سوال مطرح شده: چرا «الذین» در (55 ) به صورت جمع آمده است؟ درباره این آیه که دلالت بر ولایت حضرت علی بن ابی طالب-ع- دارد بحث‌های مفصلی هست که یک کتاب مستقل می‌طلبد و ما از این بحث صرف نظر می‌کنیم و فقط پاسخ اشکال در کلمه «الذین» که برای جمع به کار رفته ولی مقصود از آن فقط یک نفر می‌باشد، را بررسی می‌کنیم. پاسخ1: نظیر این مورد در قرآن آمده است که اهل سنت متفق هستند که جمع آمده ولی مقصود یک نفر بوده است مانند: آیه 1 : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِم بِالْمَوَدَّةِ... تُسِرُّونَ إِلَيْهِم بِالْمَوَدَّةِ... مرجع ضمیر در «الیهم» به یک نفر برمی گردد و آن حاطب بن ابی بلتعه است که با قریش و دشمنان اسلام مکاتبه سری داشت. آیه 8 : يَقُولُونَ لَئِن رَّجَعْنَا إِلَى الْمَدِينَةِ لَيُخْرِجَنَّ الْأَعَزُّ مِنْهَا الْأَذَلَّ قائل این سخن «یقولون» فقط یک نفر است و آن جناب عبدالله بن ابی بن سلول است. آیه 215 و 219 : «یسئلونک ماذا ینفقون» در حالی که سائل فقط یک نفر است. آیه 274 : «الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُم بِاللَّيْلِ وَالنَّهَارِ سِرًّا وَعَلَانِيَةً» در حالی که مقصود یک نفر می‌باشد. شیعیان می‌گویند: «الذین» درباره حضرت علی بن ابی طالب -ع- است(یک نفر) و برخی از بزرگان اهل سنت می‌گویند: درباره جناب ابوبکر است(یک نفر) جالب تر آن است که در آیه: يَقُولُونَ نَخْشَىٰ أَن تُصِيبَنَا دَائِرَةٌ «52مائده» میگویند: گوینده آن جناب عبدالله بن ابی بن سلول است در حالی که این آیه هم درمیان همین آیات مورد بحث ما است یعنی آیه 52 سوره مائده که سه آیه قبل از آیه ولایت است. پس قرآن کریم از این اسلوب که جمع به کار ببرد و مقصودش یک نفر باشد استفاده کرده است حتی چند آیه قبل از آیه ولایت. البته این سخن در به صورت واضح تری به کار رفته(61 آل عمران) در آنجا هم «ندع» دعوت می‌کنیم، «ابناءنا» پسرانمان و «نساءنا» زنانمان، «انفسنا» خودمان (جانهایمان) همگی به صورت متکلم مع الغیر آمده ولی مراد از آن ها مفرد است یعنی در «ندع» شخص حضرت -ص- و در «نساءنا» فقط -س- و در «انفسنا» هم فقط حضرت علی-ع- مقصود می‌باشد و درباره «ابناء» نیز دو نفر می‌باشد که در عربی برای دو نفر صیغه جمع به کار نمی‌رود. 📚 آیت‌الله 📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت ابن ابی طالب علیه السلام 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🏴 تَهَدّمت والله ارکانُ الهُدی، وانطمست والله نجوم السماء وأعلام التقى، وانفصمت والله العروة الوثقى، قُتِلَ ابن عم محمد المصطفى، قُتِلَ الوصي المجتبى، ، قُتِلَ والله سيد الأوصياء، قتله أشقى الأشقياء حضرت علی -علیه السلام- فرمودند: إِنَّا صَنَائِعُ رَبِّنَا وَ النَّاسُ بَعْدُ صَنَائِعُ لَنَا ▪ما ساخته پروردگارمان هستیم و مردم پس از آن ساخته ما هستند. 📚 نامه ۲۱ ⚫️ شهادت مولای متقیان، اسدالله الغالب، امام علی ابن ابی طالب -علیه آلاف التحیة والثناء- تسلیت باد 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
✨ ✨ ✨ کدام شب است؟ 🔹شب قدر حقيقتى است كه شبهاى مختلفى هر كدام به قدر خود از آن بهره دارد. حقيقت شب قدر نزول حقائق عالم و حوادث سال آتى بر عليهالسّلام است 🔹...مرتبه کامل شهود اين حقائق و نزولش بر قلب امام به حسب روايات، شب بيست وسوّم است، ولى براى استفاضه از آن شب بايد از قبل آمادگى لازم را تحصيل نمود. 🔹اعمال تمام شبهاى ماه رمضان در دريافت آثار و برکات شب قدر تأثير دارد و عبادت و إحياء شب نوزدهم و شب بيست ويکم نيز در استفاضه از شب قدر تأثير بسيار زيادى دارد؛ چون در هر يک از اين شبها مراتبى از حقائق شب قدر براى اولياء خدا منکشف مى شود و هر کدام حظّى از ليلةالقدر دارد؛ 🔹لذا ائمّه هدى عليهم السّلام در پاسخ راويان، اين شب را تعيين نفرمودند تا وسيله اى شود که مؤمنين هر سه شب را به عبادت مشغول باشند و بهره شان از حقيقت شب قدر أوفى و أکمل گردد. 📚 ج 2 ص 373 آیةالله حاج سیدمحمدحسین حسینی طهرانی قدّس سرّه 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🎙 📚 (خاطرات حضرت از زندانها و تبعید دوران مبارزه با رژیم طاغوت) http://book-khamenei.ir/uploads/audio-player/index_audio.html این ترجمه‌ی فارسی کتاب «إنّ مع الصّبر نصراً» است که پیش از این به زبان عربی در بیروت منتشر و توسط معرّفی شد.‌ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
آیا جنگ بیولوژیکی است در خدمت پروژه کنترل ؟ فیلسوف، مورخ و اندیشمند شهیر به عنوان یکی از نظریه‌پردازان طرح‌ها و توطئه‌های کاهش جمعیت جهان، در می‌نویسد: ما امروز ادعا نمی‌کنیم که تنها راه جهان است؛ تاکنون جنگ و کشتار نیز در این رابطه ناامیدکننده بوده است، اما شاید جنگ‌های و مؤثرتر باشد. اگر بتوان در هر نسل، یک‌بار «مرگ سیاه» را گسترش داد(مرگ سیاه اشاره دارد به اپیدمی در قرن ۱۴ میلادی که منجر به مرگ حدود ۲۰۰ میلیون انسان شد) آنگاه بازماندگان می‌توانند آزادانه زندگی و تولیدمثل کنند. بنابراین سه راه برای ثبات جمعیت جهان وجود دارد؛ کاهش بارداری، کشتن مردم با جنگ‌های بسیار مخرب بیولوژیکی و بدبخت کردن توده‌های مختلف به‌استثنای یک اقلیت قدرتمند. 📚 ۳۰ اردیبهشت 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha