19.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬|| فیلم: #مهدی_طائب/تاریخپژوه و استاد درسخارج حوزه علمیه قم.
🎙️تبیینی دقیق از ماجرای صلح امام حسنمجتبی علیهالسلام و نقد سخنان تحریف آمیز حسن روحانی.
🎙️همانگونه که امیرالمؤمنین علیهالسلام به علت فقدان نیرو حکمیت را پذیرفتند، #امام_حسن_مجتبی علیهالسلام نیز به همین دلیل با معاویه نجنگیدند.
🎙️شکستخوردگان #برجام برای توجیه عملکرد غلطشان، به دنبال ایجاد فضای عصر امام حسن مجتبیعلیهالسلام در جامعهی فعلی ما هستند.
🎙️تحمیل فشار اقتصادیکاذب و نداریِمصنوعی بر مردم، برای توجیه #مذاکره با کدخداست.
#برجامیان_عاشق_آمریکا
#خیانت_خواص
@rozaneebefarda
روزنه
#پرونده_ویژه تیغ و تحریف! روایتی از #تحریف متون/مبانی دینی و نسبت آن با #مشروعیت_زدایی از نظام اس
تیغ و تحریف!
روایتی از #تحریف متون/مبانی دینی و نسبت آن با #مشروعیت_زدایی از نظام اسلامی
📛یادداشت چهارم:
تعدی به حریم شهادت با لعاب فقاهت
🔻نقدی بر سخنان موهن #محمد_سروش_محلاتی پیرامون مسئله شهادت
💥اختصاصی|| وحید افشار
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
[صفحه 1 از 6]
🔹شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(صلواتاللهوسلامهعلیه)، آغازگر فصل تازهای از هدایت بشریت بود. از این رو همه ساله شیعیان در ایام محرم و صفر با بزرگداشت این مصیبت عظما و حفظ شعائر حسینی، به آن امام همام تمسک کرده و در پی راهی برای رسیدن به سفینة النجاة هستند. رفته رفته این سلوک حسینی رنگ و بوی فرا مذهبی و فرا دینی یافت که این مهم مسؤلیت پرچمداران این نهضت را برای تبیین هدف قیام سیدالشهدا(صلواتاللهوسلامهعلیه)، بیش از پیش سنگین نموده است.
در همین راستا با فرارسیدن ماه عزای آل الله(صلواتاللهوسلامهعلیهم)، هر یک از اندیشمندان به تبیین زوایای مختلف این حماسه میپردازند. البته در این بین کسانی هم هستند که در پوشش عالم دینی و با #ادعای_فقاهت، گاه و بیگاه پرده از مکنونات قلبی خود برداشته، میزان فاصله خویش با اسلام ناب را آشکارتر مینمایند. لذا گاه با نظریاتی مواجهیم که بیشتر از آنکه مایه علمی داشته باشد، رنگ و #لعاب_سیاسی و جناحی دارد که سابقه و پیشینه این افراد در نظریهپردازی گواه این مطلب است.
در این نوشتار سخنرانی آقای محمد محلاتی با موضوع «مرز شهادت و هلاکت»(مربوط به ۶شهریور۹۹) مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.
🔹محلاتی در این سخنرانی مدعی شده که با یک گفتگوی علمی درصدد واکاوی حقیقت شهادت است و در همین راستا به اصطلاح به تبیین تفاوت شهادت و هلاکت پرداخته و لذا میگوید:
⭕️هر گاه شخصی از خطری برای جان خود استقبال کند و به استقبال از مرگ برود درصورتیکه استقبال از خطر مشروع باشد میتواند عمل او اقدام به شهادت تلقی شود و در غیر این صورت هلاکت است.
🔹این سخنران که معمولاً پای ثابت جلسات اصلاحطلبان در سالهای اخیر بوده؛ برای روشن شدن مدعای خود به امر به معروف و نهی از منکر مثال میزند که اگر کسی به واسطه امر به معروف و نهی از منکر کردن، خود را در مقابل خطر قرار دهد و یا به واسطه نهی از منکر، جان خود را از دست بدهد، به هلاکت رسیده است(!!!)
🔹محلاتی اذعان دارد برخی از معروفها و منکرها، چنان اهمیت دارد که باید برای آنها جان داد؛ و این جان دادن را شهادت تلقی میکند، اما با مثالهای متعدد برای موارد امر به معروف و نهی از منکر مخاطرهآمیز، نوعی رخوت و سستی در عمل به این واجب فراموش شده در ذهن مخاطب ایجاد میکند و هیچ اشارهای به اهمیت انجام درست و دقیق این واجب الهی ندارد.
🔹این سخنران عمل به آیه «وَ لا تُلْقُوا بِأَیدِیکمْ إِلَی اَلتَّهْلُکة»(بقره، آیه195) را یک قاعده کلی و نقض آن را تنها با دو شرط ممکن میدانند: اولاً عمل مشروع باشد، ثانیاً نیت و انگیزه فرد الهی و مشروع باشد. البته او عمل کسی که در امر به معروف و نهی از منکر در مسائل عادی(!) جامعه اقدام مخاطرهآمیز انجام میدهد، را اصلاً مشروع نمیداند!
در اینجا نیز تبیین نمیکند که مرادش از اقدام مخاطرهآمیز در مسائل عادی جامعه، دقیقا چیست؟!
و اساساً مسائل عادی و منکرات عادی جامعه چیست؟!
چه گناهانی در سطح جامعه عادی تلقی میشود؟! همچنین وی هیچ تبیین علمی و منطقی برای اقدام غیرمخاطرهآمیز به مخاطب ارائه نکرده و نهتنها انگیزهای برای اقدام و عمل به این واجب فراموششده ایجاد نمیکند، بلکه بهعکس، با پررنگ کردن اقدامات مخاطرهآمیز، و عادی جلوه دادن مسائل و منکرات جاری اجتماع، دیگر انگیزهای برای عمل باقی نمی گذارد.
🔹خوانندگان محترم خود واقف هستند این قبیل سخنان ـ که شائبه سبک شمردن گناه را نیز داراست ـ چه نقشی در عادیسازی منکرات در سطح جامعه دارد. نمونههای عادی شدن روابط دختر و پسر در سالهای اخیر از همین موارد است. البته موضوعی مثل حجاب، اگرچه اولویت اول جامعه ما نیست، اما چه کسی منکر آثار سوء و مخرب منکر بدحجابی بر پیکر حیاتی خانواده و جامعه است؟!
درست است که پرداختن به منکرات جامعه، آمر به معروف و ناهی از منکر را نباید از خود غافل کند، اما از طرف دیگر نباید اجازه داد که قبح عملی در جامعه بشکند. خانمی که حتی بدون قصد دلربایی و جوانفریبی، با ظاهری نامناسب در جامعه ظاهر میشود، خواسته یا ناخواسته، چه نقشی در فروپاشی خانوادهها دارد؟!
اتلاف عمر جوانان با امور حرام و فروختن جوانی آنان به ثمن بخس، آیا از مسائل عادی جامعه است و سکوت در ازای آن رواست؟!
سخن بر سر اقدام مخاطره آمیز نیست، بلکه مسئله اصلی، #عادی_سازی و #قبح_شکنی از منکرات است که در کلام آقای محلاتی، بدان دامن زده میشود؛ حال آنکه بسیاری از معضلات اخلاقی و اجتماعی فعلی، ریشه در ترک امر به معروف دارد.
@rozaneebefarda
ادامه👇
تعدی به حریم شهادت با لعاب فقاهت/نقدی بر سروش محلاتی
[صفحه 2 از 6]
🔹محلاتی در ادامه به تبیین شرط دوم ـ انگیزه الهی و مشروع ـ پرداخته، بیان میدارد:
🔻ما چه میدانیم چه کسی #شهید است، شهادت احتیاج به باطن و قلب و انگیزههای انسان دارد؛ ما در ظاهر همه اینها را حکم به صحت میکنیم اما شهید واقعی در قیامت معلوم میشود.
🔴در این بخش، وی با تمسک به شرط دوم، زبان به #عقدهگشایی نسبت به شهدا باز کرده و نهتنها در نیت و انگیزه خیل کثیری از شهدا ایجاد شبهه و تردید کرده، بلکه با توهین و افتراء نسبت به خانواده شهدا، به ساحت این ولینعمتان انقلاب اهانت نموده است.
بیان این سخنان بیشرمانه که پیش از این نوعا از زبان معاندین شنیده میشد، برای نگارنده راحت نیست، اما چه کنیم که برای روشن شدن انگیزههای شوم خناسان و بدخواهان، ناگزیر از بیان آن هستیم. پیشاپیش بابت آنچه در ادامه میآید از خانواده معظم شهدا، پوزش میطلبم.
⭕️محمد محلاتی که در ابتدای سخنان مدعی یک بحث و گفتگوی علمی است، #عوامانه در نقش یک #اپوزیسیون_زخمخورده واردشده و بیان میدارد:
🔻«ما در شرایط خودمان دو سه اتفاق افتاده [است]. شهادت را که در کتاب و سنت یک منزلت معنوی است به یک منزلت مادی فروکاستیم. در هیچیک از آیات اشارهای به یک امتیاز دنیوی و مادی نشده است، و فقط و فقط آنچه درباره شهدا گفتهشده، این است که اینها بعد از شهادت از چه الطاف الهی، از چه کرامتی و از چه نعمتهای الهی در عالم آخرت برخوردار هستند. اما اینکه در دنیا حظ و بهرهای دنیوی برای آنها هست خیر، ما شهادت را به یک امتیاز دنیوی تنزل دادیم! و به این وسیله یک طبقه جدید را در جامعه خودمان به وجود آوردیم. مگر پیغمبر اکرم امتیازات مادی را برای شهدا و نزدیکان آنها مطرح کرده بودند؟! مگر امیرالمؤمنین چنین مسئلهای را داشتند؟! در جامعه نبوی و علوی شهادت یک وسیله نبود، شهادت بود ولی وسیلهای برای گرفتن مدرک، گرفتن پست، برای امتیاز برای تجارت، امتیاز برای ورود به نهادهای آموزشی و غیر آموزشی، اشتغال و مانند آنها تا برسد به اینکه از این امتیاز برای تابعیت استفاده شود.
همه ارزشها ارزشهای الهی و معنوی است در قرآن نه انگیزههای مادی، خدا میتوانست وعدههای زمینی هم به آنها بدهد، اما ارزش شهادت بالاتر است، نباید شهادت آلوده شود که افرادی باانگیزههای مادی در این مسیر قدم بردارند، آنوقت شما ببینید ما شهادت را بهانه قراردادیم، وسیله قراردادیم، قوانینی که وجود دارد و امتیازاتی که برای افراد منسوب به شهید هستند.
چند سال قبل، سال 95 حادثه پلاسکو اتفاق افتاد و عدهای از آتشنشانان به قتل(!) رسیدند. چند سال خانوادههای آنها پیگیری میکردند که مقتولین را بهعنوان شهادت حساب کنید، این شهادت، شهادت دنیایی است نه آن قرب الهی، آنکه دست حکومت و نظام نیست. این مقتولین را در عالم آخرت برایشان کاری کنند. آخرش هم البته به نتیجهای نرسید، چرا دنبال این بودند که بگویند اینها شهیدند، چون در شهادت امتیازات مادی است. الآن در شرایطی که قرار داریم کادر پزشکی و درمانی زحمت میکشند اگر خودشان مبتلا شوند شهدای خدمت هستند، این شهیدی که اینجا به کار میرود نه برای اینکه این مجوز به درد آخرتشان بخورد. برای اینکه در دنیا این مجوز برای منسوبین اینها فایده داشته باشد. هواپیمایی از تهران به سمت اکراین حرکت میکند به هر وسیله بههرحال این هواپیما را میزنند میافتد، حادثهای است بههرحال، حالا خطا بوده هر چه بوده، دنبال این هستند که مجوز بگیریم کسانی که در این حادثه از بین رفتند اینها شهید هستند. شهادت یک اقدام آگاهانه است نه یک سانحه و حادثه.»
🔹بطلان این سخنان سخیف و نابخردانه برای مردم شریف و آزاده کشور عزیزمان واضح است، اما برای روشن شدن ماهیت واقعی این سخنان موهن، نکاتی در ذیل مطرح میشود.
🔘 #امام_خمینی(ره) در دیدار با خانواده شهدا(۶تیرماه۵۹) که اتفاقاً شیخ فتنهگر اصلاحات و اعتدال، #کروبی نیز بهعنوان سرپرست بنیاد شهید در آن حضور داشت، چنین میفرمایند:
«ما مرهون زحمتهای شماها و عزیزان شماها هستیم و همه ملت ایران مرهون این جوانهایی که با مشت گرهکرده نهضت را به اینجا رساندهاند و بازهم حاضرند [هستند] لکن من نمیدانم که آیا از این قشرهایی که امروز هم مخالفت با نهضت میکنند، چه باید بپرسیم.اینها شمارا دیدهاند؟ اینها بیاطلاعاند از اینکه به شماها چه مصیبتهایی واردشده است. اینهایی که طرفداری از رژیم سابق میکنند، این #قلمهای_مسمومی که با نوشتههای خودشان میخواهند این انقلاب را عقب بزنند و شکست بدهند، اینها هیچوقت به فکر این افتادهاند که این شهدا، این خانوادههای شهدا در سرتاسر کشور ما، که عزیزهای خودشان را از دست دادهاند، به آنها چه میگذرد؟
اینها #برای_کی با شماها مقابله و #معارضه میکنند؟»
@rozaneebefarda
ادامه👇
تعدی به حریم شهادت با لعاب فقاهت/نقدی بر سروش محلاتی
[صفحه 3 از 6]
🔹[ادامه بیانات امام:] ...نمیتوانند این اشخاصی که #کارشکنی برای این افراد میکنند، برای این معلولین حتی کارشکنی میکنند و برای این شهدا کارشکنی میکنند، نمیتوانند اینها، نمیفهمند اینها که باید اینها نشود نمیدانند که ایران مرهون اینهاست؟ نمیدانند که رژیم منحوس شاهنشاهی را اینها از بین بردند و شمارا به اینجا رساندند؟»( صحیفه امام، ج12، ص475)
🔹همچنین امام در پی شهادت آیتالله سعیدی، اجازه تأمین هزینه ورثه ایشان از محل سهم امام و سهم سادات را مرقوم میفرمایند که به نوعی، پیشینه تاریخی حمایت از خانوادههای شهدا توسط ایشان محسوب میشود. شرح نامه ایشان به این قرار است:
«بسمهتعالی
عموم مؤمنین محترم ساکن در محل مسجد مرحوم مبرور ثقة الاسلام آقای حاج سیدمحمدرضا سعیدی- رحمة اللَّه علیه- مجازند در اینکه از سهم سادات عظام و سهم مبارک امام- علیهالسلام- به مقدار مصارف متعارفه اقتصادیه به ورثه ایشان بپردازند. و مقتضی است کمال توجه را به صغار آن مرحوم که در راه اسلام و صلاح مسلمین مقتول گردید، بنمایند. توفیق و تأیید همه را از خداوند تعالی خواستار است.»(صحیفه امام، ج2، ص272)
🔹توجه و عنایت ویژه امامین انقلاب اسلامی به شهدا و خانواده معظم ایشان به یک نامه و پیام و بیانیه ختم نمیشود. تفقد از خانواده شهدا در سیره امام، کالنار علی المنار است و این امر بر احدی از یاران و پیروان ایشان که اندک انسی با مشی و مسلک ایشان داشته باشند، پوشیده نیست.
با اینحال، امثال محلاتی و همفکران وی اگرچه مستمرا تلاش میکنند خود را امتداد خط امامیهای دهه شصت جلوه دهند اما ظاهراً فرمایش پیر جماران برای ایشان حجت و فصلالخطاب نیست، لذا شاید باید آنها را به سخنان آقای هاشمی که آقای محلاتی وی را «آیت درایت» مینامد، ارجاع بدهیم که در ماجرای تأسیس بنیاد شهید در 28 اسفندماه 1358 میگوید:
«پیش از پیروزی انقلاب و در دوران مبارزه، بهویژه در سالهای آخر رژیم شاه، رسیدگی به وضعیت خانواده شهدای مبارز و خانواده زندانیان سیاسی، برای ما در حکم یک تکلیف شرعی و انقلابی بود. برای این کار هم سازماندهی مردمی خوبی داشتیم، امام هم بر پیگیری این امور تأکید داشتند.»(کارنامه و خاطرات 58-1357، انقلاب و پیروزی، زیر نظر عباس بشیری)
همچنین در خاطرات سال 66 آقای هاشمی آمده است:
«نتیجه کنکور دانشگاهها را دادهاند. مهدی نفر اول مخابرات دانشگاه تهران شده است؛ راضی نیست. مایل بوده که در رشته برق - الکترونیک پذیرفته شود. گرچه رشته مخابرات هم مهم است. چون نفر 29 کنکور بوده، توقع بیشتری داشته و معتقد است به خاطر سهمیهبندیها، موقعیت از دستش رفته است. توضیح دادم که سهمیه باعث عدالت است که به سایر شهرها و نهادها و بهخصوص به رزمندگان که امکانات تحصیل مثل مرفهان تهران را ندارند، فرصت دادهشده است.»(دفاع و سیاست، خاطرات سال66، مربوط بهروز 30/6/1366»)
🔹از چنین کسی که آقای #هاشمی را به قول خودش نماد تدبیر و درایت میپندارند و تبیین منظومه فکری او را وظیفه خود میداند، بعید است به این مطالب توجه نداشته باشد! شاید هم التفات داشته ولی اینکه «سهمیهها باعث عدالت میشود» و یا اینکه «رسیدگی به وضعیت خانوادههای شهدا برای ایشان تکلیف شرعی بود» را خلاف عقلانیت میداند و حتی از هاشمی هم عبور کرده است!
⭕️شوربختانه اینگونه تاخت و تاز بر خانواده مظلوم شهدا و دفاع مقدس، امر تازهای نیست؛
یک روز آقای #منتظری همنوا با #نهضت_آزادی، دفاع مقدس را حاصل یک غرور ملی دانست که باعث پدید آمدن آتش جنگ شد، روزی دیگر، جای #جلاد_و_شهید را عوض کردند برای پیروزی انتخاباتی و امروز نیز همان تفکر و اندیشه، حمایت و پشتیبانی از خانواده شهدا را تنزل مقام شهید میدانند.
🔹برای ملت شهیدپرور ایران اسلامی پرواضح است که رسیدگی به امور خانواده شهدا، ربطی به فروکاستن منزلت شهید ندارد، بلکه چهبسا کمتر از ارزنی ارج نهادن به جهاد، ایثار و ازخودگذشتگی آنان و تعظیم مقام شهید است که فرمود «مَنْ لَمْ يَشْكُرِ اَلْمُنْعِمَ مِنَ اَلْمَخْلُوقِينَ لَمْ يَشْكُرِ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ»(عیون الاخبار، ج2، ص 24)
🔹چه فضیلت و حسنهای بالاتر از جهاد و چه مصیبتی بالاتر از غم از دست دادن عزیزان و چه صبری بالاتر از صبر بیمنت و بیتوقع در مقابل این مصائب خانواده شهدا.
آیا در مشی و مسلک گوینده این سخنان سخیف، این مقدار از صبر و مجاهدت این عزیزان شایسته تقدیر و تشکر نبوده و اندک حمایتی از اینان علیرغم استنکاف ایشان، فروکاستن از منزلت شهید است.
آیا برداشتن باری از دوش اینان که مرهمی باشد بر زخم فراغ عزیزانشان ـ که البته نیست ـ اینقدر برای شما گران آمده است که از میز خطابه سیدالشهدا(ع) علیه شهدا سخن برانید و دم از سنت رسولالله(ص) بزنید؟!
@rozaneebefarda
ادامه👇
تعدی به حریم شهادت با لعاب فقاهت/نقدی بر سروش محلاتی
[صفحه 4 از 6]
🔹محلاتی که از دهه شصت به عنوان یک طلبه ژورنالیست در صفحه حوزه روزنامه جمهوری اسلامی شناخته میشود، متأسفانه مدتی است بر کرسی تدریس درس خارج نشسته و رسانههای سیاسی او را آیتالله خطاب میکنند.
وی در #آشوب_آبان۹۸، آزادانه برای آشوبطلبان نظریهپردازی کرده و برای سفاکان گرگصفت، ادب انتقام را تئوریزه میکرد و باغی مضطر سخن میگفت!
با اینهمه ظاهراً او فراموش کرده که این جاه و مقام از صدقهسر مجاهدت شهدا و خانواده شهدا است که جان خودشان را فدای عزت و آبروی اسلام کردهاند.
⭕️ محمد محلاتی در سخنان خود با تمسک به صحیح بخاری، به باب «لایقول فلان شهید» اشاره کرده، اما ایکاش در مراجعه به ادله، به #مسلک_عامه عمل نمیکرد و در کنار قرآن، به سیره اهلبیت(ع) هم مراجعه میکرد.
🔻از جمله آنجا که امام صادق(ع) به ابو خالد واسطی هزار دینار میدهند که بین خانواده کسانی که با زید کشته شدند توزیع کند.(شیخ مفید، الارشاد، ج2، ص173).
🔹همچنین خوب بود این سخنران اگر از قرآن دلیل میآورد، از کنار آیات جهاد و شهادت سهل انگارانه نمیگذشت! مگر قرآن نمیفرماید:«وَ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدِینَ عَلَی الْقاعِدِینَ أَجْراً عَظِیماً»؟! اگر خداوند برای مجاهدین یک فضیلتی و درجهای قرار داده، چه منافاتی دارد که به خاطر همین وعده خداوند، در همین دنیا از مجاهدین تقدیر شود؟
بعلاوه اینکه عدل و انصاف حکومت اسلامی اقتضاء میکند از مجاهدین ایثارگری که جان خود را بر طبق اخلاص نهاده و باهمراهی خانوادههای خود، قدمبهقدم پیش آمدند تا با تقدیم بهترین سالهای عمر خود و جان خود، از کیان اسلام دفاع کرده و با صیانت از عرض و ارض و ناموس من و شما، امنیت ملی، تمامیت ارضی و منافع ملی کشور را از گزند بدخواهان و فتنه گران و آشوبگران حفظ کنند، حمایت و پشتیبانی کند. چنانکه حضرت علی(ع) در فرمان خود به مالک اشتر میفرمایند:
«و باید برگزیدهترین سران سپاهت نزد تو کسى باشد که در کمک به سپاهیان مواسات را رعایت نماید، و از توانگرى خود به آنان احسان کند به اندازهای که بتواند سپاهیان و خانوادههای آنان را که از خود به جاى نهادهاند اداره نماید.»(نهج البلاغه، نامه53)
🔻همچنین در روایت معروفی که این سخنران نیز احیاناً شنیدهاند یا مطالعه کردهاند، حضرت مشک آب از دست همسر شهیدی برمیگیرند، او را تا خانه همراهی میکنند، از فرزند زن مراقبت میکنند تا زن آردی را خمیر کند و نانی طبخ نماید و هنگامیکه حضرت تنور را روشن میکنند، از هرم آتش به خود نهیب میزنند کهای علی! این است کیفر کسی که حقّ بیوهزنان و یتیمان را تباه کند!(ر.ک: مناقب آل أبي طالب لابن شهرآشوب)، ج2، ص: 115-116)
🔹محلاتی که خود را پیرو این دین و آیین میداند و تمسک به سیره علوی میکند، سرپرستی و حمایت حضرت از یتیمان و خانوادههای شهدا را ندیده و نخوانده یا خوانده و نخواسته ببینند؟! چه اینکه این قبیل شبهات پوسیده و نخنما شده قبلاً نیز توسط دیگران پاسخ داده شده است. سخنران مذکور که خود را در زمره اساتید حوزه نیز میداند، اگر اندک زحمتی به خود میداد و پژوهش میکرد حتماً پاسخ را مییافت.این پردهدریها یا عالمانه است یا سوگیرانه و بی پشتوانه. اگر عالمانه است که تکلیف روشن است و توصیه میگردد نیات خود را فاش بگوید تا دیگران نیز بیپرده با او و افکار واقعی اش آشنا شوند، و اگر جاهلانه است که بر طبل علم و بحث علمی نکوبد که با این نحو سخنان عرض خود میبرید و منت ما میدارید...!
🔹محلاتی از طرفی میگوید:
«ما چه میدانیم چه کسی شهید است، شهادت احتیاج به باطن و قلب و انگیزههای انسان دارد ما در ظاهر همه اینها را حکم به صحت میکنیم!»، اما از طرفی دیگر در عمل، شهادت شهدای آتشنشان پلاسکو را شهادت دنیایی میداند.آن هم به چه دلیل؟! چون خانوادههای آنها دنبال امتیازات مادی بودند! آیا جناب ایشان فقط از نیات باطنی شهدا خبر دارد، و نسبت به بقیه(از جمله خانواده شهدای آتشنشان) به مقام باطنخوانی و نیتبینی رسیده است؟ به فرض صحت این تهمت، آیا به صرف این ادعا، شهادت آتشنشانان(به عنوان مقامی معنوی و حقوقی) زیر سؤال میرود؟! این چه منطقی است، که اگر خانوادهی فردی مثلا از برخی امتیازات دنیوی برخوردار باشد، شهادت خود فرد، یک شهادت دنیایی میشود؟!
🔹آقای محلاتی در بخشی دیگر میگوید اگر برای خانوادههای شهدا حظ و بهرهای دنیوی قرار دهیم، نتیجه این میشود که شهادت را به یک امر دنیوی تنزل دادهایم!
از کسی که لباس علم بر تن کرده و داعیه درس خارج دارد، چنین سخنان سخیفی جدا بعید است! مگر صرف اختصاص بهره دنیوی برای امری، تنزل و فروکاستن از ارزش و منزلت آن امر است؟! این التزام و ملازمه را بر اساس چه مبنایی و از کدام ادله برداشت کردهاید؟!
@rozaneebefarda
ادامه👇
تعدی به حریم شهادت، با لعاب فقاهت!/ نقدی بر سروش محلاتی
[صفحه 5 از 6]
🔹در این صورت امثال محلاتی حتما بر این باورند که نستجیر بالله خداوند متعال نیز مقام جهاد را به یک امر دنیوی تنزل داده است که در آیه41 سوره مبارک انفال فرمود:
«وَ اعْلَمُوا أَنَّما غَنِمْتُمْ مِنْ شَیءٍ فَأَنَّ لِلَّهِ خُمُسَهُ وَ لِلرَّسُولِ وَ لِذِی الْقُرْبی وَ الْیتامی وَ الْمَساکینِ وَ ابْنِ السَّبِیلِ».
⭕️طبق بافتههای بهظاهر استدلالی محلاتی، غنیمت گرفتن مسلمین در جنگهای صدر اسلام نیز تنزل و فروکاستن از مقام جهاد و شهادت بوده است!
بالاخره این جنگها و سرازیر شدن غنائم به خزانه بیتالمال و مسلمین، نوعی حظ و بهره دنیوی برای مسلمین است و درنتیجه، گرفتن غنائم تنزل مقام شهادت و جهاد است!
یا با فمنیستها همراه شوید و تعیین مهریه و حق نفقه برای زن را نیز تنزل مقام زن و تبدیل آن به یک کالای دنیوی و مادی بنامید!
یا بگوئید وجوب پرداخت ذمه برای کافران ذمی، تنزل مقام اسلام و مسلمین است، چراکه دریافت این وجوه نیز، برای مسلمین و عدم وجوب پرداخت از جانب ایشان، یک حظ و بهره مادی برای مسلمین است! یا دریافت دیه، فروکاستن ارزش جان انسانها و انسانیت و تنزل آن به یک امر مادی و دنیوی است و قس علی ذلک.
🔹محلاتی گفته در جامعه نبوی و علوی، شهادت یک #وسیله نبود. شهادت بود، ولی وسیلهای برای گرفتن مدرک، گرفتن پست، برای امتیاز، برای تجارت، امتیاز برای ورود به نهادهای آموزشی و غیر آموزشی، اشتغال و مانند آنها نبود.
⭕️در پاسخ این سخنان موهن باید گفت: اولاً در جامعه کنونی نیز شهادت وسیلهای برای گرفتن مدرک و پست نیست، هیچکسی منجمله شخص حضرتعالی و نزدیکانتان برای گرفتن مدرک حتی لحظهای حاضر نیستید، در حلب و دیرالزور و موصل و #خانطومان پنجه در پنجه گرگصفتان داعشی بجنگید! در بین وصیت شهدا یک وصیت یا پیام از شهدا بیاورید که گفته باشد من برای آسایش و اخذ امتیاز برای خویشان و بستگانم به میدان جنگ میروم!
اگر نیافتید و نیاوردید لباس علم از تن برکنید که خلاف تقوا و علم سخن راندید. و این شما هستید که ارزش و منزلت شهادت را فروکاستید و تهمت و نسبت ناروا به شهدا و خانواده معظمشان وارد آوردید و نمک بر زخم خانوادههای شهدای آتشنشان، شهدای سلامت و شهدای حادثه هواپیمای اکراینی پاشیدید.
🔻ثانیاً اگر ذرهای با خانواده معظم شهدا حشرونشر داشتید و چشم باز میکردید حتماً جمع زیادی از خانوادههای شهدا را مییافتید که این خدمات با اجبار و اصرار و اکراه به ایشان دادهشده است و البته که خیلی از این خانوادهها نیز هیچ خدماتی نگرفتهاند. ایشان کرامت و عزت و عقیده و آرمان مستحکمشان را با چنین تهمتهایی نیالودهاند و علیرغم اینکه بیش از هر کس شایسته حمایت و پشتیبانی حکومت اسلامی هستند، از پذیرش و دریافت کمکهای دولتی استنکاف میورزند و بهندرت بیابید کسانی که با طیب خاطر خود را محق و مستحق چنین عنایاتی بدانند.
⭕️در پایان مراجعه به فرمایشات امام خمینی(ره) بسیار بایسته است که در انتصاب مهدی کروبی(یکی از سران #فتنه۸۸) به سرپرستی بنیاد شهید، بیان شده است.
@rozaneebefarda
ادامه👇
تعدی به حریم شهادت، با لعاب فقاهت!/نقدی بر سروش محلاتی
[صفحه 6 از 6]
⭕️متن حکم امام خمینی پیرامون ضرورت تجلیل از خانواده شهدا، به قرار ذیل است:
«بسم اللَّه الرحمن الرحیم
جناب حجتالاسلام آقای حاج شیخ مهدی کروبی- ایده اللَّه تعالی
ملت شریف ایران میداند که نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی مرهون فداکاری قشرهای مختلف ملت است که در صف اول باید شهدای انقلاب- رحمة اللَّه علیهم- و کسانی که در این راه معلول و آسیبدیده شدهاند، محسوب داشت. لهذا باید رسیدگی کامل به خاندان شهدا و آسیب دیدگان و معلولین در این راه، چه در حال انقلاب و چه قبل و بعد از آن به نحو احسن و با مراعات احترام آنان بشود.
لهذا لازم است سازمانی به سرپرستی جنابعالی و هیئتی از معتمدین متدین و آگاه و آشنا بدین گونه امور، برای این مقصد مهم تأسیس شود که با اجرای طرحهای مفید آن، ملت و دولت انقلابی، دین خود را در مقابل این گروه فداکار در راه انقلاب اسلامی ادا نمایند، شورای انقلاب موظف است برای این شروع مهم، بودجه کافی تصویب نماید و در اجرای آن سرعت عمل به خرج دهد و دولت و متصدیان امور، موظف هستند مواد زیر را مورد تصویب و اجرای سریع قرار دهند:
1- اولویت فرهنگی: یعنی در مدارس و دانشگاه با تسهیلات مقتضی وارد شوند.
2- اولویت اقتصادی: یعنی مسکن، زمین، وسایل زندگی و سایر مایحتاج زندگی برای آنان تهیه گردد.
3- اولویت در استخدام: یعنی خانواده شهدا و معلولین در استخدام دولت اولویت داشته و آنان که قدرت خدمت دارند به استخدام دولت درآیند.
4- کارت مجانی برای سوارشدن آنان در اتوبوسهای دولتی داخل شهرها تهیه گردد.
5- کارت نیمهبها برای استفاده از وسایل نقلیه بینشهری مثل قطار و هواپیما و غیره.
6- تشکیل دفترچه مخصوص برای قدرت خرید از تعاونیهای دولتی.
7- بیمه درمانی و استفاده از کارت ویژه خرید دارو.
8- قرار دادن حقوق رسمی برای معلولین که قدرت کار ندارند و خانواده شهدا بالنسبه به افراد آن خانواده.
9- ایجاد برنامههایی در رادیو بهعنوان معلولین و خانواده شهدا.
10- سازمان موظف است بدون فوت وقت، معلولین و آسیبدیدگانی که احتیاج به معالجه دارند تحت علاج قرار دهد و درصورتیکه با تصدیق طبیب لازم است برای معالجه به خارج کشور بروند، اسباب مسافرت و مخارج معالجه آنان را فراهم نماید.
ضمناً متذکر میشود که اگر سازمان در موارد مرقومه به اشکالی برخورد نمود و یا از طرف بعضی متصدیان اهمالی شد، اینجانب را مطلع نمایند تا در رفع آن بهطور مقتضی عمل نمایم.
روح اللَّه الموسوی الخمینی
25 اسفند 1358»
🔹با مرور این سخنان نسبت فکری امثال محلاتی با اندیشه امام و آرمانهای انقلاب اسلامی به خوبی مشخص میشود!
🔻خوب است حال که اندیشه این جماعت در تضاد با آرمانهای امام و انقلاب است، آن را فاش بگویند، لباس تزویر و ادعا از تن برکنند تا مردم بیشازپیش به هویت واقعی آنان پی ببرند و تکلیفشان با این جماعت مشخص گردد.
🔻آنوقت میتوان پیرامون دوگانه《شهادت و پاسداشت مقام شهید》یا 《تزویر و خیانت به مقام شهید》با امثال محلاتی به گفتگوی علمی نشست!
#خیانت_خواص
#برجامیان_عاشق_آمریکا
#سکولاریسم_حوزوی
#خرده_جریان_اعتدال
#تحریف
@rozaneebefarda
دختر بدرالدجی امشب سه جا دارد عزا
گاه میگوید پدر، گاهی حسن، گاهی رضا
شهادت حضرت رسول الله، امام حسن وامام رضا علیهمالسلام تسلیت باد.
@rozaneebefarda
🔹پاسخ صریح یک فعال مجازی به استدلال کوآنتومی #رسول_جعفریان پیرامون #برجام!
مگر برجام برای گشایش در معاش مردم نبود؟
مگر برجامیان، شعارهای اخلاق گرایانه را مشتی بیانیه ایدئولوژیک و پوچ نمی دانستند؟
#برجامیان_عاشق_آمریکا
#سکولاریسم_حوزوی
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹ذکر مصیبت و مرثیهسرایی به مناسبت شهادت رسول اکرم(صل الله علیه وآله) و امام حسن مجتبی(علیه السلام ) در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره)
@rozaneebefarda
🏴 مبارزه پیامبر(ص) اعم از نبرد فکری، سیاسی، تبلیغاتی و نظامی بود.
▫️ #مبارزات_تبلیغاتی_پیامبر(ص)، از #جنگ_بدر و #احد کمتر نبود!
👈 رهبر معظم انقلاب اسلامی:
مبارزه و جهاد پیغمبر به معناى مبارزه و نبرد با شمشیر فقط نیست، بلکه معنای مبارزه درگیرى و نبرد به معناى عام است؛ اعم از نبرد فکرى، نبرد سیاسى، نبرد تبلیغاتى و نبرد نظامى. البتّه زحمت مبارزهاى که پیغمبر در دوران قبل از هجرت در مکّه انجام میدادند، کمتر نبود از خطرات و زحماتى که در جنگهاى بدر و اُحد و خیبر و خندق و بقیّهى جنگها متوجّه پیغمبر بود.
🔶حاشیه روزنه
امروز نیز در مقام مقابله با #قلمهای_مسموم و تحریف گران و غرب اندیشان، نهضت تبلیغی دیگری لازم است که انشاالله با توسل به وجود نازنین رسول الله(ص) در حوزه مقدسه قم شکل بگیرد.
#جهاد_قلم
#نهضت_تبلیغاتی
@rozaneebefarda
#کتاب_صوتی «صلح امام حسن (علیهالسلام)؛ پرشکوهترین نرمشِ قهرمانانهی تاریخ»
💥پست ویژه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
(بخش اول)
🔸 تألیف آیتالله شیخ راضی آلیاسین
🔹 ترجمه حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّلهالعالی)
🔰 برای دانلود هر مبحث، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.
صوت کامل این کتابصوتی، ضمن سه بخش منتشر میشود. بخش اول را در ادامه تقدیم میکنیم:
1️⃣ بخش نخست
۱- شخصیّت حسنبنعلی (عليهماالسلام)
yun.ir/e5zzn2
2️⃣ بخش دوّم: موقعیّت سیاسی
۲- پیش از بیعت
قسمت اول yun.ir/rhb1s9
قسمت دوّم yun.ir/949b63
۳- بيعت
قسمت اول yun.ir/dz4gbd
قسمت دوم yun.ir/jjr3l3
۴- كوفه در روزهای بيعت
قسمت اول yun.ir/5ll7df
قسمت دوم yun.ir/0d1r84
۵- تصميم بر جنگ
قسمت اول yun.ir/9amh03
قسمت دوم yun.ir/zy9ic7
۶- بسيج و فرماندهی yun.ir/zodtka
۷- عدد سپاه yun.ir/pnd9n1
۸- عناصر سپاه yun.ir/r4w83
۹- عبيداللهبنعباس yun.ir/v91jba
۱۰- آغاز سرنوشت
قسمت اول yun.ir/venn4f
قسمت دوم yun.ir/uchsu1
۱۱- قلمرو ترديد yun.ir/w1b092
۱۲- عقيده يا حكومت؟
قسمت اول yun.ir/1cxu47
قسمت دوم yun.ir/2m6uv2
۱۳- فداكاری
قسمت اول yun.ir/jb2vy6
قسمت دوم yun.ir/bgla42
۱۴- سيمای صلح
قسمت اول yun.ir/1moh8c
قسمت دوم yun.ir/fdaomc
قسمت سوم yun.ir/osj0f9
💠 #کتاب_صوتی «صلح امام حسن (علیهالسلام)؛ پرشکوهترین نرمشِ قهرمانانهی تاریخ»
(بخش دوّم)
🔸 تألیف آیتالله شیخ راضی آلیاسین
🔹 ترجمه حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّلهالعالی)
🔰 برای دانلود هر مبحث، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.
صوت کامل این کتابصوتی، ضمن دو بخش منتشر میشود. بخش دوّم را در ادامه تقدیم میکنیم:
3️⃣ بخش سوّم: صلح
۱۵- انگیزههای صلح از نظر دو جبهه yun.ir/yzwnme
۱۶- قرارداد صلح yun.ir/my8ng3
۱۷- بررسی فرازهای برجستهی قرارداد
- اظهارات طرفین yun.ir/zuix2e
- موضوع بیعت yun.ir/2e0ygf
- سرنوشت خلافت پس از معاويه + دیگر موادّ قرارداد
yun.ir/r9zz62
۱۸- ملاقات در كوفه yun.ir/cej99
۱۹- در صحنهای ديگر yun.ir/fwhyq9
۲۰- وفا به شروط قرارداد
قسمت اول yun.ir/7ontgg
قسمت دوم yun.ir/obbwd9
۲۱- معاویه و شیعیان علی(علیهالسلام) yun.ir/fgta14
۲۲- معاويه و سران شيعه
قسمت اول yun.ir/9ipa2c
قسمت دوّم yun.ir/4mmgb8
قسمت سوّم yun.ir/tsawp8
قسمت چهارم yun.ir/c7zolb
۲۳- پايان ماجرا yun.ir/7aoyud
4️⃣ بخش چهارم: آخرين گفتار
مقایسه میان شرایط حسن و حسین (علیهماالسلام)
yun.ir/3m491g
🔹روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053