eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5هزار ویدیو
453 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 هرشب قبل ازخواب این عکس را نصب العین و کلاهمان را قاضی کنیم آیا امروز امام زمانمان جایی در زندگی روزانه ما داشت؟! ▪️نکند جزء آن زیان دیدگانی باشیم که بازی های دنیا ما را از امام زمانمان غافل کرده باشد: 🔅يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُلْهِكُمْ أَمْوَالُكُمْ وَلَا أَوْلَادُكُمْ عَنْ اللَّهِ وَمَنْ يَفْعَلْ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ ﴿۹ منافقون﴾ طبق روایاتی معتبر امام ذکرالله و بزرگترین آیت الهیست...
هدایت شده از حقیقت ناب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
🔅🔅🔅 📌نگاشت34 :تفسیر آیه17 سوره مطففین ❇️ ثمَ‌ يُقَالُ‌ هذَا الَّذِي‌ کُنْتُمْ‌ بِهِ‌ تُکَذِّبُونَ‌ ☑️ ۱ - منکران قیامت، تنها با ورود به جهنم، آن را باور خواهند کرد. (ثمّ یقال هذا الذى کنتم به تکذّبون) ☑️۲ - مأموران الهى، با به رخ کشیدن تکذیب گرى ها و ناباورى هاى جهنمیان، آنان را بر آن موضع گیرى، سرزنش خواهند کرد. (ثمّ یقال هذا الذى کنتم به تکذّبون) ☑️۳ - خطر گرفتارى به جهنم، به تمام دوزخیان گوشزد شده و به آنان هشدار کافى داده شده است. (ثمّ یقال هذا الذى کنتم به تکذّبون) ☑️۴ - عذاب جهنم، کیفر تکذیب کنندگان آن (ثمّ یقال هذا الذى کنتم به تکذّبون) 🌴🌴🌴 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها از قرآن کمک بگیریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پرسش و پاسخ از حضرت آیت الله خوشوقت ره ❓ چقدر باشد؟ ❓چرا ع را متعال برای امامت کردند؟
💠 معنای توجه در عبادات و راه رسیدن به آن 🔻 رسیدن به اعتدال انسانی ـ غير از موانع و حجاب‌های ظلمانی ـ وابسته به آزادی نفس و تجرّد است. 🔸 تجرّد؛ یعنی رسيدن انسان به نقطه‏ اي از توجّهات و غالب شدن او بر اجتماع خاطر. 🔹 وقتي انسان بر پراكندگي‏ های ذهن و تخيّلات، غلبه پيدا كرد، تجرّد حاصل مي‏ شود و روح به يک نقطه‏ اي مي‏ رسد كه اول حركت و قدرت آن است. 🔸 اثر دعا، نماز و حتي خود ذكر اين است كه انسان را از تشتّت، بيرون بياورد. 🔹 توجه، مراتب دارد و براي هر كس، يک معنايي دارد. حدّ جامع توجه براي همه، اين است كه پراكندگي‏ هاي ذهن و موضوعات متشتّت، او را منحرف نکند. حداقل، نماز که مي‏ خواند فقط نماز بخواند، فکر او در بازار نباشد.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری ‌ ‌
1303070538.mp3
1.41M
❓درباره نحوه ارتباط و نوع رفتار پدر با فرزندان، مخصوصا دختران خانواده توضیح دهید 🎙پاسخ
💠 مبارک! (شماره1) ❖ مرحوم آیت‌الله‌العظمی حاج سید احمد زنجانی در کتاب «» دربارۀ معنی واژه مبارک و کاربردهای قرآنی آن، می‌نویسد: 📝... بركت به معنى نماء و زيادى است. كلمه مبارك، كه در زبان‌ها سارى و جارى است، آن نيز از همین معنی است، مثلاً می‌گویند «عیدت مبارک»، یعنی عيد براى تو داراى نماء و ترقی و زیادی باشد. «جامه‌ات مبارك» يعنى: جامه‌ات نموّ و ترقى و زیادی‌دار باشد. لکن نمود زیادی آن، به اعتبار نموّ و زيادى پوشنده جامه است. يعنى تو اين جامه را با نمود و ترقّی روحانى و جسمانى بپوشى. در واقع بر صاحب جامه، دعاى تندرستى و دانش روزافزون است. در قرآن شريف، چند موضوع با كلمه مباركه «مبارك» توصيف شده. از جمله، خود قرآن است: «كتابٌ مبارك» انعام/92 و «ذكرٌ مبارك» انبیاء/50؛ و مکّه است: «ببکّةَ مبارکا»آل عمران/96؛ و حضرت عیسی (علیه‌السلام) است: «و جعلني مبارکا»مریم/31؛ و منزل است: «منزلاً مبارکا» مؤمنون/29؛ و آب نازل از آسمان است: «ماءً مبارکا»ق/9؛ و شجره نور است: «شجرةً مبارکة» نور/35؛ و بقعه وادی ایمن است: «في البقعة المبارکة» قصص/30؛ و تحیت و درود است: «تحیةً من عندالله مبارکة» نور/61 ▫️مراد از كلمه مبارك در وصف موضوعات مزبوره، همان نموّداری و فایده‌داری است. وجه توصيف هم معلوم است و محتاج شرح و بيان نيست؛ مگر در جمله اخيره كه توصيف تحيت باشد. چون تحیت به‌معنای سلام و درود است؛ نموّداری سلام و درود، محتاج به بیان است و آن این‌که سلام، غرس محبت در دل می‌کند. ادامه دارد..
📚✨📚✨📚 ✅پرسش: ايا در اسلام رواياتي راجع به پياده روي داريم؟ 🌺پاسخ: در مورد برخی از ورزش ها مانند تیراندازی و شنا حدیث خاص وارد شده است1 و در ادعیه نیز از خداوند تن سالم و قوی درخواست شده است2 🌸ولی در احادیث برای پیاده روی توصیه مخصوصی به عنوان ورزش نیست، شاید بخاطر اینکه وسیله نقلیه نبوده و مردم پیاده روی می کردند و نیازی به توصیه نبوده است. 🍀البته پياده روي با عنوان هايي ديگردرروايات مطرح است. مثلا برای مريضي که نياز به استراحت دارد، پیاده روی نهی شده است. ☘️امام صادق(علیه السلام) مي‌‌فرمايند: «همانا راه رفتن براي بيمار موجب عود و تشديد بيماري او است. 3 🍃در آموزه های دینی برخی از آداب پياده روي بيان شده است : - 📌 در قرآن از از راه رفتن با حالت تکبر و غرور نهی شده است.4 - 📌 پياده‌‌روي با سرعت متناسب باشد. امام موسي کاظم(علیه السلام) فرمودند: تند راه‏ رفتن وقار مؤمن‏ را از بين مى‏برد.5 - 📌توصیه مخصوص شده که بانوان از کنار مسیر کنند : امام کاظم علیه السلام : پسنديده نيست که زن از ميان مسير عبور کند، و بهتر است از کنار راه حرکت کند.6 براي پياده ‌روي به مکه 7 و زیارت امام حسین علیه السلام 8 نیز سفارش مخصوص شده است. پی نوشت : 1. جامع أحاديث الشيعة (للبروجردي) ج‏22، ص: 714 2. مصباح المتهجّد و سلاح المتعبّد ج‏2، ص: 849 3. الكافي (ط - الإسلامية) ج‏8، ص: 291 4. و لا تمش في‏ الأرض‏ مرحا ( اسراء آیه 37) 5. الخصال / ترجمه جعفرى ج‏1، ص: 21 6. شيخ حر عاملى، محمد بن حسن، وسائل الشيعة ج‏20، ص: 183 7. همان ، ج‏11، ص: 78 8. ابن قولويه، جعفر بن محمد، كامل الزيارات ص: 132
📣شیعه میراث دار اندیشه مهدویت 🔷شیعه خود را میراث‌دار اندیشه مهدویت از زمان پیامبر اسلام (ص) می‌داند و برای اثبات آن از علم کلام و حدیث بهره‌های فراوان برده‌ است. میراثی که البته تشابهات و تفاوت‌هایی با اندیشه مهدویت و اعتقاد به منجی آخرالزمان در دیگر مذاهب اسلامی و ادیان ابراهیمی و توحیدی دارد. 🔶تفکر مهدوی شیعه به لحاظ مبانی‌ای که برای این بحث قائل است و با توجه به اهدافی که بر آن متصوّر است و همچنین به لحاظ ویژگی‌هایی که برای منجی آخرالزمان اعتقاد دارد و البته به لحاظ آثار و کارکردهایی که بر این اعتقاد، معتقد است، با تفکر مهدوی دیگر فرق و مذاهب، تفاوت‌های بسیار فراوانی دارد. 🔵ویژگی‌هایی را که شیعیان برای مهدی (عج) قائل هستیم که یکی عصمت است؛ در حالی که آن‌ها ( دیگر فرق اسلامی ) چنین چیزی را قائل نیستند. ما ( شیعیان )حیات را برایش قائل هستیم و معتقدیم که چنین فردی حی و حاضر است. او واسطه فیض است یا حتی بالاتر و حدیث «من مات ولم ‌یعرف امام زمانه، مات میتة جاهلیة» (هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است) رمز هویت ما است. 📖منبع : پرسمان دانشگاهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤استاد قرائتی : اخلاق پیامبر(ص) ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
﷽ 🥀 🥀 🍀 برای دلِ بهانه گیر 🍀 🕊 خودش هم همینطور بود و به شاگردان هم همین سفارش را می‌کرد که: «وقتی برای بلند می‌شوی چیز مختصری بخورید؛ چای، دوغ یا یک خوشه انگور؛ چیز مختصری که بدن شما را از کسالت بیرون بیاورد تا برای نشاط داشته باشید.» 🕊 می‌گفت: «این کار جلوی بهانه جویی نفس را می‌گیرد.» 📚 اُستاد ؛ صد روایت از زندگی آیت الله سید علی قاضی، صفحه ۲۹.
این اضطراب های شب جمعـه منطقی ست !🌻 دارد دوباره فاطمه(س) گودال میرود . . .🍃 صلی الله علیک یا اباعبدلله . .✨🥀 💫 💫
هدایت شده از حقیقت ناب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
🔅🔅🔅 📌نگاشت35 :تفسیر آیه18 سوره مطففین ✳️ کلاَّ إِنَ‌ کِتَابَ‌ الْأَبْرَارِ لَفِي‌ عِلِّيِّينَ‌ ☑️ ۱ - لزوم توجّه به معاد و غفلت نداشتن از قیامت (ألا یظنّ أُولئک أنّهم مبعوثون ... کلاّإنّ کتب الفجّار ... کلاّ إنّ کتب الأبرار) ☑️۲ - حضور مردم در پیشگاه خداوند در قیامت و حسابرسى اعمال آنان، قطعى و تردیدناپذیر است. (یوم یقوم الناس لربّ العلمین . کلاّإنّ کتب الفجّار ... کلاّإنّ کتب الأبرار) ☑️۳ - افسانه پنداشتن قرآن و تکذیب قیامت، توجیه ناپذیر است. (قال أسطیر الأوّلین ... هذا الذى کنتم به تکذّبون . کلاّ) حرف «کلاّ» ممکن است براى ردع و منع از توهّماتى باشد که در آیات پیشین، کافران گرفتار آن دانسته شده بودند. ☑️۴ - کردار نیکوکاران، ثبت و ضبط شده، در نامه عمل آنان باقى خواهد ماند. (کتب الأبرار) «کتاب الأبرار» صحیفه اى است که در آن اعمال نیکوکاران ثبت شده است. ☑️۵ - نامه عمل نیکوکاران، در دیوانى تغییرناپذیر و جایگاهى رفیع، (علّیّین)، بایگانى و حفاظت مى شود. (إنّ کتب الأبرار لفى علّیّین) «علّیّین» گرچه به لفظ جمع آمده است; ولى به قرینه «کتاب مرقوم» و ضمیر مفرد در «یشهده المقرّبون»، معناى مفرد دارد ☑️۶ - پاداش نیکوکاران، حکم تقدیر شده و تغییرناپذیر خداوند و در مکان هایى ارجمند است.* (إنّ کتب الأبرار لفى علّیّین) ☑️۷ - توجّه به فرجام ارجمند نیکوکاران، بازدارنده انسان از کم فروشى و بى توجهى به حضور یافتن در نزد خداوند (ویل للمطفّفین ... یوم یقوم الناس لربّ العلمین ... کلاّ إنّ کتب الأبرار لفى علّیّین) 🌴🌴🌴 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها از قرآن کمک بگیریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ تصویری: «واضح و آشکار شد که نباید به کفار هیچ‌گونه اعتمادی کرد» ✨ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔻 اما الان؛ دیگر واضح و آشکار شد که کفار؛ نباید به اونها هیچ‌گونه اعتماد کرد! ⚠️هیچ‌گونه[نباید] به وفای اونها آدم ترتیب اثر بدهد! ⚠️ نه! نخواهند وفا کرد! 📚 بیانات در درس خارج فقه، کتاب جهاد، ٢١ آبان ١٣٨٧
📌 کتابخانه ها در ایران امروزه یکی از سوالهای تاریخی این است که با حمله به 'کتابخانه های زیادی و خیلی از اموال را به بردند. آیا واقعا این ادعا در صحت دارد؟ 📍 : درباره دستور به کتابخانه های ایران توسط میتوان گفت: تنها منبع این اخبار، ابن خلدون(م808ق) در کتاب العبر و حاجی خلیفه(م808ق) در کتاب کشف الظنون هستند. ◀️نخست آنکه، ایران کتابخانه های زیادی نداشته است. و حتی علما و نویسندگان طبقه اجتماعی نداشتند و به گفته : «ایرانیان علاقه زیادی به نوشتن كتاب نداشتند، بیشتر به ساختمان علاقه مند بودند.» ◀️دوم آنکه، کتابهای ابن خلدون و حاجی خلیفه، از منابع تاریخی نبوده و منبع یا سندی را برای گزارش خود ننوشته اند. چنانکه حاجی خلیفه با تردید و به صورت «گفته میشود» عنوان کرده است. یعنی این سخن مدرک و سندی ندارد. نویسنده نیز خود با قاطعیت سخن نمی گوید. لذا این مطالب در مورد ایران صراحتی ندارد. ◀️نکته سوم آنکه، گزارش آنان گویا اشاره به کتاب سوزی دارد. نیمی از کتابخانه اسکندریه به دست خود و بعدها در طول هجوم ها گرفته بود و هنگام آنجا به دست مسلمانان، چیزی از کتابخانه نمانده بود که بخواهد به دست آنان به آتش کشیده شود. 📚حاجی خلیفه، کشف الظنون من انساب الکتب و الفنون، ج1، ص679؛ 📚ابن خلدون، ديوان المبتدأ و الخبر فى تاريخ العرب و البربر، ج1، ص631. 📚جاحظ، المحاسن و الاضداد، ص187.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بخش 1.mp3
2.23M
🔻تأملاتی درباره حیات پیامبر (صلی الله علیه و آله) پیش از بعثت ◀️ صوت 1 ❓چرا اطلاعات مستند و معتبر درباره این مقطع تاریخی از زندگانی پیامبر (صلی الله علیه و آله) کم است؟ 👨‍🏫 دکتر سعید طاووسی مسرور (دکتری تاریخ اسلام)
 ❓راه انس با اما عصر چیست؟ 🔰این توسلاتی که در زیارات مختلف وجود دارد که بعضی از اینها اسانید خوبی هم دارد، اینها بسیار باارزش است. و توسل، توجه، انسِ با آن بزرگوار از دور. این انس به معنای این نیست که حالا کسی ادعا کند که من خدمت حضرت میرسم یا صدای ایشان را میشنوم؛ ابداً اینجور نیست. غالب آنچه که در این زمینه گفته میشود، ادعاهائی است که یا دروغ است، یا طرف دروغ هم نمیگوید، تصور میکند، تخیل میکند. 🔹 ما کسانی را دیدیم. آدمهای دروغگوئی نبودند، اما خیال میکردند، تخیل میکردند؛ تخیلات خودشان را به عنوان واقعیت برای این و آن نقل میکردند! نبایستی تسلیم اینها شد. راه درست، راه منطقی. آن توسل، توسل از دور است؛ توسلی است که امام آن را از ما میشنود، ان‌شاءاللَّه میپذیرد؛ ولو اینکه ما با مخاطب خودمان از دور داریم حرف میزنیم؛ اشکالی ندارد. خدای متعال سلامِ سلام‌دهندگان و پیامِ پیام‌دهندگان را به آن بزرگوار میرساند. این توسلات و این انس معنوی بسیار خوب و لازم است. بیانات رهبر حکیم انقلاب ۱۳۹۰/۴/۱۸
منتظران ظهور امام مهدی (ع)برترینِ اهل هر زمان اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مجموعه نماهنگ «نیکوترین الگو» 1️⃣ قسمت اول: حادثه‌ی اِفک 🌷 بازخوانی سیره‌ی اخلاقی و ایشان در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 📅 این مجموعه برگرفته از بیانات رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهرا‌ن است که در تاریخ ۱۳۶۸/۰۷/۲۸ ایراده شده است.