هدایت شده از رفیع الدین اسماعیلی
صدا و سیما و شبکه پویا
این روزها بحث صدا و سیما خیلی داغ شده و همه دارند بحث می کنند که چرا صدا و سیما نتونسته بخش های مختلف خودش رو اصلاح کنه. آیا نفوذ هست. ناتوانی هست. عدم مدیریت درست هست. فعلا نمی خوام جواب این مباحث رو مطرح کنم که حتما بعدا دربارش خواهم نوشت.
می خوام اول از بخش مثبت داستان صحبت کنم. جایی که اتفاقا صدا و سیما تونست تحولی ایجاد کنه. یعنی شبکه پویا.
به نظر بنده موفق ترین شبکه صدا و سیما در چند سال اخیر شبکه پویا بود.
شبکه پویا در ۴ سال پیش شبکه ای بود که واقعا برای خانواده سخت بود بچه رو بذارن پای اون که هر چی خواست ببینه.
غالبا کارتون های خارجی پخش می شد. فکر کنم حدود ۸۰ درصد برنامه های خارجی بود.
به بخش های مذهبی پرداخته نمی شد. ارتباط جدی میان امور دینی و انیمیشن ها و برنامه ها دیده نمی شد.
ولی الان به یکی از بهترین شبکه ها تبدیل شده.
با اینکه کار تولیدی برای بچه ها سخت تر هم هست و واقعا تخصص و توان بیشتری می خواد ولی از عهده کار بر اومدن. کار هم کیفی و هم کمی خوب بوده. الان بیش از ۷۰ درصد تولیدات ایرانی هست. از طرفی کیفیت هم مورد رضایت خانواده ها و بچه ها هست.
در بخش انیمیشن واقعا قوت دیده می شود
تبدیل مفاهیم دینی به مفاهیم ملموس برای کودکان که هم جذاب باشد و هم مفهموم را منتقل کند عالی بوده.
در کل اگرچه شاید باز بشه نقدهایی به بخشی از برنامه ها داشت که در این حد طبیعی هست ولی موفقیت بسیار خوبی رو کسب کردن که توضیح آن مفصل هست.
جا داره از مدیر جوان این شبکه دکتر سرشار تشکر و تقدیر بشه. دو سال پیش در انجمن سواد رسانه طلاب ایشون رو دعوت کردیم و توضیحات خوبی از روند پیشرفت شبکه داشتند. الان از اون زمان هم پیشرفت ملموس هست.
آخرین خبر خوب هم این بود که پیام های بازرگانی که یک معضل بزرگ بود از این شبکه حذف شد. که این هم اگر عوامل شبکه و مدیر شبکه دغدغه جدی نداشتند، قطعا اتفاق نمی افتاد.
نتیجه اینکه این شبکه نشون داد اگر بخوایم و پیگیری و توانمندی و تخصص و دغدغه باشد، می توان تغییرات جدی ایجاد کرد.
#شبکه_پویا
#دکتر_سرشار
#صدا_سیما
#انجمن_سواد_رسانه
#رفیع_الدین_اسماعیلی
@r_esmaeili
https://www.instagram.com/p/B-wi3WTJKfM/?igshid=1kxl2d8hnq5rh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید: آیت الله میرباقری؛
ما باید در #فضای_مجازی قدرتمند شویم.
🔹«کاربر بودن در فضای مجازی» نمیتواند #موازنه را به نفع انقلاب تغییر دهد، ما باید به «مدیریت فضای مجازی» دست پیدا کنیم.
🔸اگر می گوییم باید به مدیریت فضای مجازی دست پیدا کنیم برای آن است که بتوانیم ضعف های اخلاقی آن و همچنین گردش محتوا در آن را کنترل کنیم.
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
دیدبان اندیشه فروردین 1399 (2).pdf
5.76M
#اختصاصی
پیشنهاد دانلود
🔰دیدبان اندیشه (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشهای)
موسسه فرهنگی ـ رسانهای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه
شماره یک 15 فروردین 99
🔹در این دوهفتهای که گذشت مسائل مختلفی پیرامون مساله کرونا مطرح شد و هرکس از زاویهای به بررسی این بحران پرداخت. محورهای اصلی که در این مساله کرونا پرداخته شد به شرح ذیل است:
🔻 تحلیل پیامدهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کرونا و پساکرونا
🔻 تحلیل و بررسی مدیریت بحران کرونا از سوی حاکمیت
🔻شبهات الاهیاتی که بواسطه کرونا طرح شده است.
🔻مساله تقابل علم و دین، ارزشمندی علم و نقش علم در مدیریت این بحران
🔻 نقد وبررسی جنگ بیولوژیک بحران کرونا
🔻 نخبگان علوم انسانی چگونه با کرونا برخورد می کنند؟
🔻کرونا و فرم های جدید مناسک
🆔 @fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید: آیا #کرونا بخت #شبکه_ملی_اطلاعات را باز میکند؟
🔹#اینترنت_ملی در ایران پروژه ای بزرگ است که ایده آن از سال 84 مطرح شد.
این پروژه شبکه ملی اطلاعات نام گرفت و به عنوان بخشی از قانون #برنامه_پنجم_توسعه ایران قرار بود تا سال 95 راه اندازی شود، ولی ..../فارس
#كرونا_را_شكست_ميدهيم
#اینترنت #فضای_مجازی
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔹در زمان فراگیری بیماری ها و مشکلات عمومی، سواد رسانه کمک بسیاری به افراد جامعه می کند.
🔹اینکه در مورد #کرونا و دیگر اپیدمی ها، هر خبری را منتشر نکنیم، هر مطلبی را بازنشر نکنیم، به راحتی اظهار نظر نکنیم و ... یعنی در فضای مجازی از #سواد_رسانه استفاده کنیم.
#كرونا_را_شكست_ميدهيم
#اینترنت #فضای_مجازی
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
♦️نظرات دکتر حسن خجسته استاد علوم ارتباطات درباره سواد رسانه و
لایو های اینستاگرام:
🔹بخش عظیمی از مصرف و چگونگی مصرف فضای مجازی به میزان سواد رسانه ای کاربر مربوط می شود؛ برای مثال از یک نوجوان توقع نداریم که #سواد_رسانه_ای مطلوبی داشته باشد تا شاهد رژیم مصرفی مناسبی از او باشیم و یا او بداند که چگونه باید مصرفش را در فضای مجازی به ویژه اینستاگرام مدیریت کند.
🔹ممکن است یک نوجوان مهارت های خوبی داشته باشد اما این به منزله مصرف مناسب از #فضای_مجازی نیست؛ چراکه مهارت یک بخش جزئی از سواد رسانه ای است.
🔹شعور سواد رسانه ای وسیع تر از مهارت هاست؛ چراکه سواد رسانه ای به کاربر می گوید که چه محتوایی را با چه هدفی ببیند و حتی در مقابل با محتوا و تولیدات چه واکنشی باید داشته باشد. اینجاست که خانواده ها برای نوجوانان نقش اساسی ایفا می کنند، منتها فضای مجازی به گونه ای است که وقتی نوجوانانی که #موبایل دارند، می توانند خلوت هایی را برای خود فراهم کنند تا کسانی که پیرامون شان هستند، از خلوت شان بی اطلاع باشند.
🔹پیش از این زمانی که فردی خلوتی را پیدا می کرد، باید از جمع می رفت، اما هم اکنون به گونه ای شده که آن خلوت ممکن است در داخل جمع اتفاق بیفتد یعنی کاملا از جمع ایزوله است و فرد با دیگرانی ارتباط دارد که پیش از این برای ارتباط با آنها باید به جمع آنها می رفت، اما امروزه خلوتش در میان جمعی است که به صورت مجازی با یکدیگر در ارتباط هستند.
🔹اقتضائات و ظرفیت #ارتباطات جدید سبب شده است تا استفاده های نادرست انجام شود که البته این مشکل تنها مربوط به کشور ما نیست و همه دنیا با این مشکل مواجه هستند و به نوعی این مشکل جهانی و عمومی است؛
🔹باید کسی که #لایو و یا برنامه زنده در اینستاگرام برگزار میکند، مسئولیت کار خودش را هم بپذیرد که تقریبا این اتفاق نمی افتد و این ضعف در مدیریت فضای مجازی وجود دارد. یعنی گاهی در این برنامه های زنده مطلبی بیان می شود که به مرور در جامعه شاهد ترویجش می شویم و همینطور آن رفتار غلط در جامعه باب می شود و وقتی از فرد دلیل آن رفتار را جویا می شویم، می گوید که من همیشه این کار را انجام داده ام؛ بنابراین لایوهای اینستاگرامی حتما باید دارای چارچوب هنجاری باشند.
🔹دولت باید نسبت به درآمد صاحبان لایوهای اینستاگرام حساس باشد؛ همانطور که در فضای واقعی از افرادی که در بازار کار می کنند، مالیات می گیرند، تقریبا در فضای مجازی هم باید چنین مدیریتی وجود داشته باشد. بسیاری از افراد از این جهت به فضای مجازی و به ویژه #اینستاگرام روی آورده اند که بتوانند کارشان را انجام دهند. متأسفانه فضای مجازی از سوی مسئولان رها شده است و نظارت لازم برای آن انجام نمی شود.
🔹ما در فضای مجازی ضعف های اساسی در امن کردن برای استفاده عام داریم، همانطور که شهر را برای زندگی مردم امن می کنیم باید فضای مجازی را هم تبدیل به محیطی امن برای #کاربران کنیم. البته منظور از امن کردن، ایجاد فضای امنیتی نیست و این دو کلمه نباید با یکدیگر اشتباه شود؛ امن از این جهت که افراد بدون هیچ دردسری بتوانند از فرصت های فضای مجازی بهره مند شوند.
🔹افزایش #مهارت به تنهایی کافی نیست چراکه مهارت بخش کوچکی از سواد رسانه ای است. سواد رسانه ای وسیع تر از مهارت ها به شمار می رود چرا که در این نوع سواد کاربر می تواند بداند که محتوا با چه هدف و منظوری تولید شده و در پشت صحنه تولید آن چه خبر است. او به واسطه این نوع سواد می تواند فضا را درک کند؛ چراکه درک این فضا سخت است و دانش و معارف بسیار می طلبد.
🔹سواد رسانه ای امری مهم است که متأسفانه در این بخش کاربران ما از سواد مناسبی برخوردار نیستند. مهارت توسعه یافته در کنار سواد رسانه و دانش مناسب می تواند کاربر را در فضای مجازی به ویژه لایوهای اینستاگرامی در امان نگهدارد. زمانی که مهارت و سواد در کنار هم باشند، بهتر می توان #مصرف_کننده را به سمت محتوای مفید سوق داد.
🔹متأسفانه برخی از لایوهای اینستاگرامی یک سری #سبک_زندگی را تغییر می دهند، از مدل پوشش گرفته تا نظر کارشناسی دادن درباره هر موضوعی. در واقع بسیاری از افراد پرمخاطب در لایوها در مورد هر چیزی نظر می دهند.
🔹مصرف کننده به نوعی مشوق تولیدکننده است، یعنی او با شرکت در لایوهای اینستاگرام به نوعی به صاحب آن لایو اعتبار می بخشد؛ بنابراین #مخاطبان اینستاگرام باید مراقب باشند با شرکت در لایو چه کسانی چه اعتباری به آنها میدهند.
منبع: گروه هنر و رسانه فارس
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
دیده بان اندیشه2.pdf
22.64M
📍 #اختصاصی
✅ پیشنهاد دانلود
♦️دیدهبان #اندیشه (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشهای)
🔰موسسه فرهنگی ـ رسانهای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه
⏰ اول اردیبهشت ۹۹
🔻(شماره دوم)
🔹در نشریه تخصصی رصد دیدهبان اندیشه چهار محور اندیشه علم وفلسفه، اندیشه اجتماعی، اندیشه دین، اندیشه سیاسی و اندیشه اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است.
🔹#کرونا بعد از گذشت بیش از دو ماه در ایران همچنان مساله اصلی کشور است.
🔹با شیوع ویروس کرونا در جهان اظهار نظرها، تحلیلها و واکنشهای بسیاری را به دنبال داشت.
🔹از روشنفکران و نویسندگان، فیلسوفان، جامعهشناسان، اقتصاد دانان، دین پژوهان، رهبران دینی و مذهبی و ژورنالیستها و... تا پزشکان، متخصصان و تحلیلگران امور بهداشتی و درمانی و فعالین محیط زیست و... خلاصه هرکس به اندازه سهم خویش در مورد وضعیت پیشآمده و موقعیتی که بعد از کرونا با آن مواجه خواهیم بود مطالبی نگاشتهاند.
🔻لینک شماره قبل:
🆔️ https://eitaa.com/fekrat_net/800
🔻لینک شماره قبل در سایت؛
🌐 http://fekrat.net/?p=836
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net
📌 #معرفی_کتاب:
کتاب«مجموعه گفتارهای #فقه_رسانه و ارتباطات» 2 جلد
مؤلف: حجت الاسلام و المسلمین علی نهاوندی
ناشر: انتشارات به نشر آستان قدس رضوی
این اثر به بررسی مبانی، مسائل و احکام فقهی پدید های رسانه ای می پردازد و می کوشد تا تفقه در عرصه #ارتباطات و رسانه را تبیین کرده و به سوی شکل دهی روشمند تفقه در رسانه و ارتباطات گام بردارد.
🔹برخی از موضوعات و مسائل فقهی مطرح شده در جلد اول پس از تبیین کلیات و مفاهیم عبارت است از فقه محتوا و پیام رسانه ای و نیز فقه رفتار و پدیده های رسانه و ارتباطات که در سه فصل تدوین شده و احکامی مانند #غنا و #موسیقی، رقص و حرکات موزون در رسانه، #سرگرمی، مسابقات، قمار رسانه ای، مناظره و تضارب آرا، حکم ارتداد در رسانه،احکام اقرار ،قذف و شهادت از طریق رسانه، ترویج سحر و جادوگری، نشر اکاذیب، مباهته در رسانه، اشاعه فحشا و منکر، فقه #اطلاع_رسانی و خدعه است.
🔹برخی از محورهای جلد دوم عبارت است از فقه مکتوبات رسانهای، فقه النظر، حکم پخش موارد الزام آور شرعی، فقه معاملات رسانهای، حکم تولید و ساخت #عروسک و ربات در برنامه های ترکیبی، حکم اختلاط #بازیگران مسلمان و غیر مسلمان،حکم رسانه و حریم خصوصی، فقه #فضای_مجازی و #شبکه_های_اجتماعی، فقه تجارت الکترونیک و تله شاپینگ، احکام زیارت مجازی، فقه #بازی_های_رایانه ای و حکم ازدواج اینترنتی که قسمتی از محورهای جلد دوم می باشد.
#کتاب_بخوانیم
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
📣 فراخوان مقاله سومین همایش ملی #سواد_رسانه_ای و اطلاعاتی
➖ مهلت ارسال چکیده: پایان اردیبهشت ۱۳۹۹
➖ مهلت ارسال #مقاله: پایان مرداد ماه ۱۳۹۹
➖برگزاری همایش: آبان ماه ۱۳۹۹
تلفن تماس دبیرخانه: ۸۸۰۹۴۹۱۳-۰۲۱
آدرس دبیرخانه: تهران، بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🎞 کاش کسانی بتوانند مثل شهید آوینی این جهاد عظیم و عمومی را روایت کنند
🔻#رهبر_انقلاب در ارتباط تصویری ستاد ملی مبارزه با #کرونا : من این را میخواهم عرض بکنم ــ که این هم یک مطالبهی جدّی و یک آرزو است، انشاءاللّه این آرزو برآورده بشود ــ کاش کسانی بتوانند مثل شهید آوینی روایت کنند این جهاد عظیم و عمومی را؛ همچنان که #شهید_آوینی با آن بیانِ شیرین و زیبا و اثرگذارِ خودش توانست جزئیّات جبهه را برای ما روایت بکند و آن را ماندگار بکند، کاش کسانی بتوانند این کار را بکنند، هم در گفتار و هم در نوشتار و هم در کارهای هنری و نمایشها و پدیدههای #هنری. ۹۹/۲/۲۱
💻 @Khamenei_ir
#كرونا_را_شكست_ميدهيم
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
دیده بان اندیشه شماره 3 کم حجم.pdf
4.83M
📍 #اختصاصی
📰 #نشریه
✅ پیشنهاد دانلود
♦️دیدهبان #اندیشه (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشهای)
🔰موسسه فرهنگی ـ رسانهای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه
⏰ 23 اردیبهشت 99
🔻(شماره سوم)
🔹در نشریه تخصصی رصد #دیدهبان_اندیشه چهار محور اندیشه علم وفلسفه، اندیشه اجتماعی، اندیشه دین و اندیشه سیاسی مورد توجه قرار گرفته است.
🔹دیدهبان اندیشه سعی دارد تا با تبیین بازنماییهای اندیشههای جریانات فکری در فضای مجازی، به مهمترین رویدادهای #علوم_انسانی اشاره کند و تصویری کلان را برای مخاطبین خود به ارمغان آورد.
🔹برای چندمین بار متوالی است که بحث کرونا و حواشی آن به عنوان اصلیترین موضوعات اندیشهای مطرح بوده و در بخشهای مختلف، نویسندگان و سخنرانان درباره آن سخن میگویند.
🔹به طور کلی میتوان محورهای مطرح شده در مساله کرونا را اینگونه عنوان کرد:
1️⃣ تحلیل پیامدهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی #کرونا و #پسا_کرونا
2️⃣ تحلیل و بررسی مدیریت بحران کرونا از سوی حاکمیت و کارآمدی نظام
3️⃣ میزان اعتماد عمومی و سرمایههای اجتماعی به حاکمیت و دستگاههای اجرایی و وابسته مثل صداوسیما
4️⃣ مساله توسعه و دموکراتیزه کردن نظام اسلامی و رابطه آن با دین
5️⃣مساله کرونا و نسبت آن با هویت جمعی ایرانیان، فرهنگ ملی، امید ملی و خودباوری
6️⃣ نسبت سنجی علم و دین و بررسی جایگاه علوم انسانی در رفع و حل پیامدهای کرونا
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
🔰بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکلهای دانشجویی (دیدار رمضانی دانشجویان)
📺 (نقش رسانه ملی در تبیین) اهمیت گفتمانسازی
🔻نکتهی پنجم (در چند توصیه به جوانان) گفتمانسازی است که من در اوّل صحبت اشاره کردم؛ یکی از برکات این جلسهای که امروز ما با شما داریم و جلساتی که با جوانها داریم و داشتیم ــ لااقل سالی یک بار در این اواخر و قبلها بیشتر -گفتمانسازی بود؛ یعنی همین که شما یک مطلبی را میگویید، پخش میشود، مجموعهی جوانی و غیر جوانی آن را میشنوند، بتدریج ذهنیّت درست میکند.
🔹این ذهنیّتها همان گفتمان است؛ یعنی یک به اصطلاح جهتگیریِ فکری مشخّصی در جامعه به وجود میآورد که این چیز باارزشی است. خواهش من این است که جریانهای دانشجویی به #گفتمان_سازی اهمّیّت بدهند. مسائل نظام را استخراج کنید، فکر کنید، راهحلهای سنجیده و قوی پیشبینی کنید، اینها را مطرح کنید.
🔻البتّه #رسانهی_ملّی باید کمک کند، بدون تردید رسانهی ملّی باید کمک کند. حالا امروز یعنی در این دورهی اخیر، رسانهی ملّی بخشهای جوان و شاداب و انقلابی هم دارد که خب دوستان آنها را مورد توجّه قرار ندادند. بالاخره بایستی به این نظرات جوانها و مطالبی که جوانها فراهم میکنند، توجّه بشود و گفتمانسازی بشود در جامعه. وقتی گفتمانسازی شد، جلب اقبال عمومی به مجموعههای جوان و پیشرو حاصل خواهد شد؛ یعنی اقبال عمومی به وجود میآید، آن وقت اثر خودش را در انتخاب مدیریّتها و امثال اینها به جا می گذارد.
۱۳۹۹/۰۲/۲۸
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔹دانشگاه باقرالعلوم در مقطع کارشناسی ارشد از بین طلاب در رشته هایی همچون ارتباطات اجتماعی گرایش تبلیغات فرهنگی، مدیریت رسانه، مدیریت راهبردی فرهنگ و ... با تحصیل رایگان دانشجو می پذیرد.
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔰 پیام تصویری رهبر انقلاب به مناسبت روز جهانی قدس:
👈 روز قدس، روز همصدایی مسلمانان درباره فلسطین مظلوم است
امروز روز قدس است؛ روزی که با ابتکار هوشمندانهی امام خمینی همچون حلقهی وصلی برای همصداییِ مسلمانان دربارهی قدس شریف و فلسطین مظلوم تعیین شد. ملّتها از روز قدس استقبال کردند و آن را همچون نخستین کار واجب، یعنی برافراشته نگهداشتن پرچم آزادی فلسطین گرامی داشتند.
💻 @Khamenei_ir
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
دیده بان اندیشه شماره چهارم.pdf
11.34M
📍 #اختصاصی
📰 #نشریه
✅ پیشنهاد دانلود
♦️دیدهبان #اندیشه (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشهای)
🔰موسسه فرهنگی ـ رسانهای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه
⏰ اول خرداد 99
🔻(شماره چهارم)
🔸دیدهبان اندیشه در حالی به ایستگاه چهارم خود میرسد که مساله کرونا و اندیشیدن درباره تحولات و تاثیرات آن هماکنون در فضای علمی حاکم است. در این شماره که مصادف با شبهای ماه مبارک رمضان شده است، نیز امری بود که موجب گشت یادداشتها و تحلیلهای بخش اندیشه دین جدیتر دنبال شود. در این شماره به نگاههای علمی و فلسفی و اندیشه دین پرداختهایم.
1️⃣ بررسی تاثیرات و تحولات پاندمی کرونا در وضعیت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، روانی و علمی
2️⃣ مساله نظم جهانی و تاثیرات تمدنی کرونا
3️⃣نسبت سنجی علم و دین و بررسی جایگاه علوم انسانی در رفع و حل پیامدهای کرونا
4️⃣بررسی الاهیات کرونا
5️⃣تاثیرات کرونا بر مناسک دینی و مذهبی
🔻لینک دانلود:
http://fekrat.net/?p=1162
🔻لینک شماره سوم:
https://eitaa.com/fekrat_net/1028
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
مجلس یازدهم و شبکه ملی اطلاعات:
🔹دکتر قالیباف در اولین نطق رسمی خود در جایگاه رئیس مجلس گفت:
تلاش خواهیم کرد با شتاب دادن به روند شکل گیری #شبکه_ملّی_اطلاعات و نظارت دقیق بر عملکرد مسئولین این حوزه، ضمن قانونمندسازی فضای مجازی، دستگاه های مسئول را مکلّف کنیم، که با بهترین کیفیت ممکن، خدمات زیرساختی و محتوایی در حوزه #فضای_مجازی را، به مردم عرضه کنند.
🔺ضمن تبریک به نمایندگان مجلس یازدهم، امیدواریم این دستور مقام معظم رهبری در این مجلس بصورت مؤکد پیگیری و برای اجرای صحیح آن توسط دولت نظارت شود.
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
◾️مصرف رسانه ای پیر جماران در روزهای آخر زندگی ایشان:
📻 رادیو عراق هرگز، رادیو بی بی سی مرتب
ایشان کاملا به صدا های رادیو ها آشنا بود. هنوز رادیو را باز نکرده، می توانستند از روی صدا تشخیص بدهند که کدام #رادیو را گرفته. یک بار یکی از بچه ها رادیو را از بیرون آورد و سریع وارد اتاق شد تا به آقا بدهد. همین که وارد شد و رادیو را روشن کرد، امام تا صدای رادیو را شنید گفتند رادیو عراق است ببرید بیرون. هرگز به رادیو عراق گوش نمی کردند چون مدام فحاشی می کرد. حرف درست و حسابی برای شنیدن نداشت. اما رادیو بی بی سی را همیشه سرساعت و مرتب گوش می دادند.
رادیوهای بیگانه را 6 صبح گوش می دادند. امام همیشه 5 تا 10 دقیقه اخبار ساعت های مختلف را گوش می کرد.برخی مواقع می دیدم که زمان خواندن #روزنامه یا شنیدن رادیو و دیدن #تلویزیون، یادداشت هایی بر می داشتند.
🗨خاطرات «مجید جوادی نسب»، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، متخصص مراقبت های ویژه و عضو تیم پزشکی #امام_خمینی (ره)
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹نکته تامل برانگیز "دنزل واشنگتن" بازیگر #سینمای_هالیوود درباره اخبار و عملکرد رسانه ها
🔰صحت، دقت و سرعت سه رکن اصلی و مهم در حوزه خبر رسانی و فعالیت های رسانه ای است.
⚠️گاهی صحت و دقت فدای سرعت در دنیای پر از رقابت #رسانه ها شده و شایعه و گاهی خبر دروغ و به اصطلاح خبر سازی جای #خبر صحیح را می گیرد.
📢#سواد_رسانه به ما کمک می کند تا خبر صحیح را از شایعه و دروغ پراکنی تمایز بدهیم و توسط رسانه ها و #خبرگزاری ها احاطه نشویم.
این مهارت همچنین به اهالی رسانه ها گوشزد می کند که #اخلاق_رسانه را فدای پیشتازی از دیگر رسانه ها نکنند.
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
📣دوره های هنری ادبی تابستان 99:
👈گرافیک، پونمایی، تدوین فیلم، عکاسی با موبایل، طراحی و ...
📱دوره #سواد_رسانه و #بازی_های_رایانه_ای🕹
🔹معاونت #فضای_مجازی، #هنر و #رسانه دفتر تبلیغات اسلامی
ثبت نام تا 31 خرداد در سایت اشراق به آدرس:
https://eshragh.ir/?p=6522
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
نشریه خردورزی نهایی.pdf
14.44M
📍#اختصاصی
📰 #نشریه
✅پیشنهاد دانلود
♦️نخستین شماره نشریه تخصصی اندیشههای جاری #انقلاب_اسلامی«خردورزی» منتشر شد.
🔰نشریه #خردورزی (نشریه تخصصی اندیشههای جاری انقلاب اسلامی)
🔷موسسه فرهنگی ـ رسانهای شناخت/ سایت فکرت
⏰ 14 خرداد 1399
📍(اولین شماره)
🔻لینک دانلود:
🌐 http://fekrat.net/?p=1269
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
🔹موسسه فتوح اندیشه با همکاری دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام، برگزار میکند:
🔰«دوره حضوری و مجازی فقه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی»
🔰با اعطای مدرک معتبر
◀️تبیین انواع نگاه به فقه حکومتی
◀️تبیین فقه رسانه با رویکرد حکومتی
◀️مساله یابی فقه رسانه
◀️قواعد پرکاربرد فقه رسانه
◀️اقتضائات ساختاری، مدیریتی، فنی و محتوایی شبکه ملی اطلاعات
💥ثبت نام :
پیامک به شماره 09103552475
پیام به پیام رسان @moghavem_1998 در پیام رسان ایتا
💥اطلاعات مورد نیاز ثبت نام:
نام و نام خانوادگی، پایه تحصیلی، مدرک علمی، رزومه
⌚️جلسات غالباً در بعدازظهر پنجشنبه و جمعه برگزار خواهد شد انشاءالله
⏱زمان ثبت نام: 19 خرداد لغایت 22 خردادماه 99
🔹مبلغ ثبت نام: 100 هزار تومان بعنوان ودیعه
#تحول_بنیادین_فضای_مجازی
#گام_دوم_انقلاب
#فقه_حکومتی
#فقه_رسانه
#فقه_حکومتی_رسانه
#فقه_فضای_مجازی
#قواعد_فقهی_رسانه
#فقه_شبکههای_اجتماعی
#کارگاه_اجتهادی
#شبکه_ملی_اطلاعات
#استقلال_مجازی
#اقتدار_سایبری
#امنیت_ملی
#هویت_ملی
#جهاد_فکری
#تمدن_نوین_اسلامی
@feghherasane
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#ببینید:
🔰اتفاقی که امروز در فضای مجازی دارد رخ می دهد و فرزندان من و شما چه دارند می بینند در فضای مجازی و از چه خوراکی دارند استفاده می کنند؟؟
🔹انتقاد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مجلس از رها بودن #فضای_مجازی و عدم حمایت از #پیامرسانهای_داخلی
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
❇️جذب کارشناس ارزیاب پروژه ای
🔻موضوع ارزیابی:
محصولات کودک و نوجوان (کتاب، فیلم و انیمشین، اسباب بازی و بردگیم)
🔻شرایط ثبت نام:
*آشنایی با نظام تربیتی اسلام
*سابقه فعالیت در حوزه کودک و نوجوان
*داشتن اطلاعات پیرامون رسانه و ابزارهای انتقال فرهنگی
🗓مهلت ثبت نام: تا تاریخ 99/4/5
♦️آدرس سایت جهت ثبت نام:
http://rpna.ir/
👈پذیرش:
*انجام مصاحبه به صورت مجازی
* شرکت در آموزش مجازی
♦️جهت کسب اطلاعات بیشتر: 09921591828
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔳 شهادت پیشوای صادق مکتب جعفری تسلیت باد.
◾️ تبلیغ و بیان احکام و تفسیر قرآن در دوران امام صادق (علیهالسّلام)
🔰اثبات ناآگاهی دینی حکومت زمان و نمایش تحریفات در فقه
🔶 این نیز یک خطّ روشن در زندگی امام صادق(علیهالسّلام) است؛ بهشکلی متمایزتر و صریحتر و صحیحتر از آنچه در زندگی دیگر امامان میتوان دید؛ تا آنجا که فقه شیعه «فقه جعفری» نام گرفته است.
🔹فقه جعفری در برابر فقه فقیهان رسمی روزگار امام صادق(علیهالسّلام) فقط یک اختلاف عقیدهی دینی ساده نبود؛ بلکه درعینحال دو مضمون متعرّضانه را نیز با خود حمل میکرد: نخست و مهمتر، اثبات بینصیبی دستگاه حکومت از آگاهی دینی و ناتوانی آن از ادارهی امور فکری مردم_ یعنی درواقع، عدم صلاحیّتش برای تصدّی مقام خلافت_ و دیگر، مشخّص ساختن موارد تحریف در فقه رسمی که ناشی از مصلحتاندیشی فقیهان در بیان احکام فقهی و ملاحظهکاری آنان در برابر تحکّم و خواست قدرتهای حاکم است.
📚پیشوای صادق، حضرت آیتالله خامنهای، انتشارات انقلاب اسلامی، ص۸۷و۸۹.
💻 @khamenei_maaref
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh