eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ یک کلیپ متفاوت 🚫 6سال بعد از اجرای برجام؛ کدام نگاه درست بود؟ جلیلی= نمی شود ظریف= می شود @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اعتقاد به امام زمان(عج) امید آفرین برای مستضعفان در راه مبارزه 🔺 : ما مبارزه می‌کنیم چون عاقبت متعلق به ماست ✅ @teribon_ir
⭕️ آیا ما است؟! 🔹سوزنی به خود و جوالدوزی به 🔺سال‌هاست می‌پنداریم دعوای اصلی ما انقلابیون، تنها با آنانی است که به معتقدند، مفهوم و را قبول ندارند، اهل و و نیستند، معتقدند در عصر غیبت باید فساد را ترویج کرد تا –عجل الله فرجه- بیاید و...! البته که درگیری با چنین جماعتی –اگر هنوز وجود داشته باشند- واجب است. اما این ساده‌انگاری در مرزبندی دو نوع انتظار، باعث شده بسیاری از ما نخواسته و ندانسته، اتفاقاً آب به آسیاب همان بریزیم و به گزاره‌ها و نمادهای حجتیه‌ای دامن بزنیم. 🔺طیف به انفاق، کار خیر، ترویج دین و... دعوت می‌کنند و این اتفاقا یعنی و نه سیاسی. اسلامی اجتماعی که نه به ابزارهای حاکمیتی برای تحقق اهداف دین می‌اندیشد و نه به پیچیدگی ها و معادلات ستم‌ساز و ستم‌سوز ملی و بین‌المللی کاری دارد. نگاه اجتماعی‌ اینان وار، بی‌خطر و مثبت است و هرگز خود را به دردسرهای و و گرفتار نمی‌کند. آیا تربیت اجتماعی و پیام‌های تبلیغی امروز ما این اجتماعی را تبلیغ می کند یا انقلابی را؟ 🔺طیف بعضاً با جنگ اعتقادی کرده‌اند، دغدغه اعتقادی و معنوی برای دارند، با مقابله کرده‌اند و... اما هیچ گاه خطر مبارزه آشکار با دشمنان فرقه‌ساز را به جان نخریده‌اند و به ریشه‌های انحرافات نیاندیشیده‌اند و کانون اصلی آن یعنی و را در عمل به چالش نکشیده‌اند. آیا بسیاری از سرگرمی‌های امروز ما در عرصه ، جلوه‌ای از بازی کم‌خطر و وجدان‌راضی‌کن حجتیه نیست؟! 🔺طیف اهل اند اما اول از همه را دشمن می‌گیرند و حاضر نیستند امام زمانی را که «مهدی الامم» و است، بیشتر از منتقم و منجی شیعیان و «آقامون» بنامند. از میان همه قصه‌های تشرف، قصه «انار و حاکم بحرین» را می‌پسندند. 🔺و در اوج حملات به ، شبهه ناصبی بودن فلسطینیان را شایعه می‌کنند. و حتی اگر به مسالمت با تن دهند، دلشان با پاک نمی‌شود. آیا بخش بزرگی از ادبیات آیینی ما و نیز تربیت ناقص مذهبی ما جز اینچنین نگاهی را اقتضا می‌کند؟ 🔺خلاصه، خلاصه‌ی اسلام اینان، با احترام به خلوصشان، دو چیز است: یکی و و دیگری و . و اگر ما جماعت هم دچار چنین آفاتی شویم، فحش دادن مان به حجتیه و تظاهرمان به انقلابی‌گری دردی از ما دوا نخواهد کرد. این، همزمان پاسخی بود به آن پرسش پیشین، که چرا برخی موضوعات اهم از قبیل فراخوان به جهاد برای ، آن قدر در ما جوش و خروش ایجاد نمی‌کند که برخی جنجال ها و موضوعات مهم یا بی اهمیت؟! ✍🏻 @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ جلیلی به روحانی: بحث را عوض نکنید، دستاوردهای اقتصادی برجام چه شد؟ @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 امتیاز جعلی که جلیلی نپذیرفت و در برجام به عنوان "دستاورد" مطرح شد! @teribon_ir
⭕ انتظار حداکثری یا حداقلی!! 🔸انتظار یک حرف نیست، یک اکت است. هیاهو نیست، تکاپوست. بیش از احساسی شدن، حساس شدن است. انتظار خمودگی نیست، یک نوع بودگی است، یک بودگی که "امید" عامل هویت بخش آن و "حرکت" حقیقت وجودی آن است. در نیز منتظران واقعی آنهایی بودند که با حسین ع حرکت کردند، خودشان را به کاروان وصال رساندند، سرنوشت منتظران نشسته، مردمان کوفه و مکه است. 🔸کلمه مهم است، معنا مهم تر، در مساله مهدویت، در معنای منتظر ما با یک تعریف حداقلی و یک تحریف حداکثری مواجهیم. یک فرم که معنا زدایی میکند، یک کوشش بی کُنش، یک جُهد که است! ما با یک انتظار بیگانه از اعتراض، بی ربط با عدالت خواهی، بی تفاوت با جهاد و مبارزه با ظالمان جهان مواجهیم! این انتظار مصداق بارز "دین مُخدّر است" که عامل مبارزه مارکسیست ها و توده ای ها با دین هم شده بود. 🔸یکی از وجوه انتظار در رویکرد "اسلام ناب" مبارزه با این انتظار حداقلی و محرف است. جملات امام در نقد انجمن حجتیه را در این فضا فهم کنید. شاید امروز اسم حجتیه ای ها کم رنگ باشد اما آن منطق پررنگ تر از دیروز مطرح است، ضعف های چهار دهه حکمرانی ما و عدم تحقق عدالت در حد مطلوب آنها را جرئت مندتر هم کرده تا "اسلام مناسک میان تهی" و منطق باطشان را بیشتر ترویج کنند. 🔸یک از وجوه انتظار امروز، مقابله با این قرائت تحریف شده از مذهب شیعه است. شیعه که جهاد و مبارزه با در حد جهانی و خُرد جز عوامل وجود بخش این مکتب است. نگذارید انتظار را در حد یک احساس و عامل "حال خوب کن" معرفی کنند. انتظار را طوری باید تبیین کرد که اتفاقا حال معاویه و ابوسفیان صفت ها، اشراف و مفسدان خراب شود. منتظر بیش از احساس، باید حساس باشد به ظلم و بی عدالتی، بیش از آنکه دنبال حال خوب شدن های لحظه ای باشد، باید حال ظالمان را خراب کند، این انتظار واقعی است. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🚨عده‎‌ای میگویند اگر فلان کنوانسیون تصویب نشود اقتصاد کشور فلج میشود!/ این راه را رفتید و نتیجه اش را دیدید؛ حالا میگویید دوباره آن را تکرار کنیم؟ این چه منطقی است؟! @teribon_ir
فکری به حال صبح ظهور خویش کنیم! جهان هر کس، همان پیرامون در دسترسی است که بیرون از او قرار دارد: هم‌خانواده، هم‌سایه، هم‌شهر، هم‌کشور، هم‌مذهب، هم‌دین، هم‌زبان و هم‌نوع بشر. جهانی بودن به این معنا، برای هر کس تعریفی ویژه دارد که فارغ از دایره‌ی کوچک یا بزرگ آن در یک چیز مشترک است: نفی خودخواهی. این یعنی که تنها مرز معتبر پیرامون ما، مرز خویشتن است و مابقی مرزها همگی به نحوی از انحاء اعتباری‌اند. زیستن در چارچوب اندیشه‌ی ظهور ـ با دال مرکزی عدالت ـ نیز هم‌بسته‌ی همین نگرش جهانی است و عیار ما مدعیان باور به اندیشه ظهور منجی، می‌بایستی با همین دو معیار محکی سخت بخورد: ۱. چقدر عدالت‌طلبیم؟ ۲. چقدر افق جهانی داریم؟ ما که نه برای تحقق عدالت در پیرامون خویش برمی‌خیزیم و نه کمتر نگاهی به آن‌سوی مرزهای اعتباری جغرافیایی و دینی و مذهبی می‌اندازیم، چه نسبتی با مهدی موعودی داریم که قرار است برای تحقق عدل جهانی در گوشه گوشه دنیا، قیام کند؟ ما چه وصله‌های نچسبی به امام زمان و زمین هستیم وقتی نه فهمی از زمانه داریم و نه درکی از زمین؟ آیا هنر ما تکرار روایات ظهور است و بس؟ نقل قصص دیدار حد فاصل مسجد سهله و جمکران است و بس؟ استمرار همان اندیشه‌ای که امام زمان را در زمین جزیره خضراء حبس کرده بود؟ اساسا خاصیت باور بنیادین به اندیشه‌ی ظهور همین است که انسان مهدوی چشم می‌دواند و گوش تیز می‌کند و بو می‌کشد تا از معرکه تقابل حق و باطل در دنیای پیرامون خویش باز نماند؛ تا مبادا صبح ظهور - که شاید همین فردا باشد - خواب بماند؛ تا مبادا از معرکه نهایی دور بماند؛ تا مبادا صدای امام زمانش را نشنود و او را تنها رها کند. ما انسان‌های چشم و گوش بسته و بینی گرفته که کاری به کار این معرکه جهانی نداریم، باید فکری به حال صبح ظهور خویش کنیم. ✍ @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ همه باید پاسخگو باشند 🔺استاد رحیم پور ازغدی: رهبری میگه نزدیک ترین آدم به من تو بیت من مستثنی نیست اگه کسی رو دیدید که داره سوء استفاده میکنه بیخ خرش رو بگیرید و آبروشو ببرید دیگه چی باید بگم؟ 🔺خود من{رحیم پور ازغدی} اگه مشکوکم منو احضار کنید به دادگاه من میام جواب میدم هیچکس مستثنی نیست همه باید پاسخگو باشن هرکس تو حکومت به اندازه ایی که امکانات و اختیارات داره به همون اندازه باید جواب بده. @teribon_ir
teribon.pdf
1.46M
⚪️ جزوه «برای ما چه خوابی دیده اند؟» 🔹گفتاری تحلیلی و جامع از پیرامون وضعیت چند سال اخیر کشور و آینده پیش رو.. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍ ⭕️ سردار های ضد ولایت ، مدعی ریاست جمهوری ، وزیر سابق دفاع دولت سهمیه ایِ که قدرت، میانِ باند اصولگرا و اصلاح طلب تقسیم شده بود! : "من آن موقع یه کاری کردم!! ، یه فعالیتی کردم!! ، یه اتفاقی افتاده ، نظام تصمیم گرفته به من سکه بده (صد تمام بهار آزادی) ملک من هست!! به شما چه ربطی داره که باهاش چه کار کردم؟" 🔹️به کار گیری واژه "نظام" ترفند همیشگی جماعت و و قدرت طلب مشترکا علیه منویات است! در صورتی که نظام بدون اصلا معنی ندارد!! بارها تصمیمات غلط و ضد انقلابی مسئولان کشور، تصمیم نظام خوانده شده! 🔹 بله جناح راست و چپ و احزاب اشرافی و ضد مردمیِ اصولگرا و اصلاح طلب بخشی از بدنه ی حاکمیت را به تصرف خود در آورده و غصب کردند! با نظام این جماعت هم آقا مخالف است و هم مردم. 🔹آن برجامی که شما سکه ی آن را گرفتید؛ امام امت آن را خسارت محض خواندند و همچنانی که شما از وجود آن خوشحال شدید، جبهه استکبار ؛ آمریکا و اسرائیل و انگلیس و فرانسه و... به خاطر این موفقیت! به شدت خوشحال و سرمستند! 🔹باشد تا روزی که خیانت های اصولگرا و اصلاح طلب و بزرگ تر های آنها یعنی و به خصوص در تحمیل ننگ نامه ، برای مردم افشا شود و موجبات محاکمه آنها فراهم‌ گردد و آن روز ، روز پیروزی مجدد انقلاب و پیروزی مجدد مردم مومن اسلامی است. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🚨 توصیه دکتر جلیلی به دانشجویان درخصوص قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین: صحنه را درک کنید 🔸تحریم‌های ثانویه و جنگ اقتصادی؛علت طبقه‌بندی ضابطه‌مند 🔸چه بسا اگر مناسبات این قرارداد درست شکل گرفته بود، راهبرد فشار حداکثری علیه کشور به کار گرفته نمی‌شد. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍ 🔺بعد از جنگ تحمیلی و رو به رو شدن انقلاب اسلامی با فقدان تئورسین های اصلی (بهشتی، مطهری، باهنر و...) و انسانِ های انقلابی تربیت شده و کنشگران اصلی انقلاب و جنگ (شهدا) و روی کار آمدن دولت سازندگی به ریاست شخصی که آن سالها او را یار خاص امام و همتراز رهبری می دانستند و در نماز جمعه فریاد می کشیدند: مخالف هاشمی، مخالف رهبر است مخالف رهبری دشمن پیغمبر است. 🔺کم کم جای ارزش ها را عرضه کالا گرفت! سیاست های سرمایه سالارانه تکنوکرات های کارگزارانی فرهنگ جهادی و انقلابی را نابود کرد و رقابت برای اشرافیت در بین مسئولان و شیوع رانتخواری و جمع قدرت سیاسی و فعالیت اقتصادی چنان گسترش یافت که شاخص ضریب جینی (اختلاف طبقاتی) سر به آسمان گذاشت. 🔻در تمام این سالهای بعد از جنگ، تنها صدای بلند در کشور صدای بود. صدایی که امروز به صدایی همگانی و عمومی تبدیل شده است. بگذارید تریبون های روابط عمومی جناح دفاع همه جانبه از ، عدالتخواهی را عدالتخواری بنامند. بگذارید مزوّرانه از تقابل عدالت و ولایت سخن پراکنی کنند. این وعده خداست که مستضعفین بر مستکبرین پیروز خواهند شد. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🚨 چرا باید از قراردادهای اقتصادی‌مان صیانت کنیم؟ 🔸راهبرد آمریکا در تقابل با ایران، «فشار حداکثری» است که با ابزار تحریم اعمال می‌شود 🔸قرارداد راهبردی 25 ساله با اقتصادی همانند چین، فرصتی است که در این بزنگاه میتواند فشار حداکثری آمریکا را بشکند. @teribon_ir
🔹 امام خمینی(ره): در ایام به ایتام، فقرا و رسیدگی بکنید تا خداوند سال نو را بر همه مبارک کند. ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید. @teribon_ir
28.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 چرا امضای چینی ها تضمین نیست!! 🔻نظر دکتر سریع الکلام درباره توافق ایران و چین.. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 جلیلی: اگر لبخند به امریکا جواب میداد، کودتای 28 مرداد شکل نمی گرفت! @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 اعتراض خر شرک به قرارداد با چین ⬅️ واقعا چرا بعضیا در مورد همه چی بدون علم نظر میدن؟ ⬅️ گفت و شنودی طنز اما تلخ... @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ پاسخ جلیلی به روحانی به بهانه موسیقی و فضای مجازی، مردم را از مسائل موهوم می ترسانند تا از واقعیت ها فرار کنند! @teribon_ir
⭕️ اختیاراتی که ظریف نداشت! ▪️جناب ظریف! ببخشید که برای کارهای زیر اختیار نداشتید : 🔹شما برای سپردن سکان سیاست خارجی به جوجه جاسوس‌هایی مثل «جیسون و شعبانی» و.... اختیار نداشتید. 🔹برای پذیرش برجام های موشکی، منطقه ای و حقوق بشری، اختیاری نداشتید. 🔹اختیار اعطای حق کاپیتولاسیون به آمریکاییها و اروپاییها را نداشتید. 🔹برای این که ایران را وادار به «زانو زدن» در برابر شیوخ کویت و امارات کنید اختیار نداشتید. 🔹برای این که مانند «وثوق الدوله» ، ایران را رسما «تحت الحمایه» انگلیس کنید اختیار نداشتید. 🔹برای این که ایران را به دومین گاو شیرده آمریکا در منطقه تبدیل کنید اختیار نداشتید. 🔹 یکی مانند قاسم سلیمانی مزاحم برنامه های شما در منطقه بود و برای کنار گذاشتن او اختیاری نداشتید. 🔹برای اجرای «برنامه ناتمام خاتمی» در تسلیم حزب الله لبنان به آمریکا اختیار نداشتید. ❇️ جناب «ظریف الدوله» ! ببخشید که برای اجرای هیچ کدام از برنامه های اصلی تان اختیار و اجازه نداشتید! شما فقط اجازه پیدا کردید توان هسته ای مملکت را نابود کنید و بابتش چند میلیارد سکه و حق ماموریت بگیرید! ✳️ اشتباه شما این بود که ایران امروز را با ایران «عصر قاجار» اشتباه گرفتی ! و نفهمیدی که نمی توان با وجود رهبر و ملتی که «انقلابی اند و دیپلمات نیستند» ، ایران آغشته به خون دهها هزار شهید را تسلیم گرگهای صهیونیست و کفتارها غربی کرد! @teribon_ir
@teribon (2).mp3
965.2K
📻 بشنوید| سخنان امام خمینی درباره رفراندوم جمهوری اسلامی 🔹مردم آزادند بگویند ما رژیم سلطنتی میخواهیم (خنده مردم) 🔺نظر امام درباره کسانی که «جمهوری ایرانی» میخواهند ✅ @teribon_ir