eitaa logo
نشر فضایل امیرالمؤمنین علی علیه السلام
448 دنبال‌کننده
131 عکس
97 ویدیو
2 فایل
کانال دوم ما ✳️اَحاديث ناب۱۴معصوم✳️ @Ahaadith_Ahlebait قال الامام صادق علیه السلام: کسی که احادیث ما را در دل شیعیان ما جای می دهد از هزار عابد برترست. 📚اصول کافی جلد۱صفحه۳۳ #کپی با ذکر #صلوات 💫 @ya_amiralmomenin110 💫 خادم کانال @Amirovisi
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 💠🔹 🔹💠 🔸🔹 🔹🔸 عليه السّلام پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله است و در اين شايسته ترين نسبت به آن مى باشد 🌸🌸 «امام احمد حنبل»، «ابن جرير» و «مقدسى» به آن اشاره كرده اند. (۱) [📚الرياض النضرة محبّ طبرى ۲/ ۱۷۸] از «معاذ» روايت كرده است كه حضرت على عليه السّلام از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله پرسيد: يا رسول اللّه! چه ارثى از شما مى برم؟ رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله فرمود: همان ارثى كه پيغمبران پيش از من براى يكديگر به ارث گذاشتند همانا آن كتاب پروردگارشان و سنّت پيغمبرشان است. «طبرى» گفته است كه «ابن حضرمى» هم اين حديث را نقل كرده است. (۲) [📚كنز العمال ۵/ ۴۰] هنگامى كه پيغمبر اكرم صلّى اللّه عليه و آله در ميان اصحاب خويش عقد اخوت برقرار كرد. على عليه السّلام مى گويد به رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله عرض كردم از اينكه برادرى براى من تعيين ننمودى، نزديك بود روح از بدنم مفارقت كند و پشتم بشكند، پس اگر چنين بى توجهى از آن جهت باشد كه بر من خشمگين شده اى از شما اميد آن دارم كه مرا ببخشائى و در نتيجه بخشايش، گرامى بدارى. رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمود: به خدائى كه مرا به راستى برانگيخته است برادرى تو را از اين جهت به تأخير انداختم كه تو را براى برادرى خويش اختيار كنم «انت منّى بمنزلة هارون من موسى غير انّه لا نبىّ بعدى» و تو برادر و وارث من هستى. على عليه السّلام پرسيد: يا رسول الله! چه ارثى از شما مى برم؟ فرمود: همان ارثى كه پيغمبران پيش از من به ارث گذاشتند. على عليه السّلام پرسيد: پيغمبران پيشين چه ارثى از خود باقى گذاشته اند؟ در پاسخ فرمود: كتاب خدا و سنّت پيغمبرانشان را. و تو در بهشت، همراه با دخترم فاطمه عليها السّلام در كاخ من خواهى بود و تو، برادر و رفيق من هستى. «متّقى» گفته است كه «امام احمد حنبل» اين حديث را در كتاب «مناقب على عليه السّلام» و «ابن عساكر» نقل كرده اند. مؤلف گويد: همين حديث را بار ديگر «متّقى» در [📚كنز العمال ۵/ ۴۰] در ضمن حديثى طولانى ايراد كرده است و همچنين «محبّ طبرى» در [📚الرياض النضرة ۱/ ۱۳] حديث مزبور را آورده و در پايان آن آمده است كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله اين آيه را تلاوت كرد: إِخْواناً عَلى سُرُرٍ مُتَقابِلِينَ؛ برادرانى كه بر روى سريرهاى بهشت نشسته و در برابر يكديگر قرار گرفته اند و در راه خدا بدوستى يكديگر نائل گرديده و بديدار هم مى رسند و ناظر به يكديگر مى باشند. «متّقى» گويد: اين حديث را گروهى از محدّثان از قبيل «بغوى»، «طبرانى» در «معجم» خود، «باوردى» در كتاب «المعرفة» و «ابن عدى» نقل كرده اند. «محب طبرى» گويد: حديث مورد بحث را «حافظ ابو القاسم دمشقى» در «الاربعين الطوال» متذكر است. (۱) [📚همان كتاب ۴/ ۵۵] از حضرت على بن ابيطالب عليه السّلام روايت كرده كه در يكى از اوقات بيمارى رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله به حضورش شرفياب شدم و مشاهده كردم كه در بالين رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله مردى نشسته كه به زيبائى او كسى را نديده بودم، آن مرد سر مقدّس رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله را در دامان گذاشته است....... ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🗓 شیعه ☀️ امروز: شمسی: یکشنبه - ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ میلادی: monday - 14 August 2022 قمری: الأحد ، 16 محرم 1443 🌹 متعلق است به: 🔸مولی الموحدین امیر المومنین حضرت علی بن ابیطالب علیهما السّلام 🔸(عصمة الله الكبري حضرت فاطمة زهرا سلام الله عليها 🗞 مهم شیعه: امروز مناسبتی نداریم   📆 : ◾️3 روز تا حرکت اسرای کربلا به طرف شام (۶۱ ه‍ ق) ◾️09 روز تا شهادت امام زین‌العابدین علیه‌السلام (۹۵ه‍ ق) به روایتی 🌸17 روز تا ولادت امام محمد باقر علیه‌السلام (۵۷ه‍ ق) به روایتی ◾️19 روز تا شهادت حضرت رقیه س (۶۱ ه‍ ق) ◾️23 روز تا شهادت عمار بن یاسر (۳۷ ه‍ ق) ◾️34 روز تا اربعین حسینی ورود جابرین عبدالله انصاری به کربلا ( ۶۱ ه‍ ق) ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹   علیه السلام🍃🌸🌸 گفتار متعال وَ لا تَقْتُلُوا أَنْفُسَكُمْ إِنَّ اللَّهَ كانَ بِكُمْ رَحِيماً- س آيه ۲۹ و را مكشيد كه خدا بر شما است ◾️🍃 (۲) ۳۶۲- خبر داد بما احمد فرزند محمد فرزند عبد الوهاب (اجازة) كه ابو- احمد عمر فرزند عبد اللَّه فرزند شوذب به آنها خبر داده گفت: نقل كرد بما جعفر فرزند محمد جلودى كه نقل نمود بما قاسم فرزند محمد فرزند حماد خبر داد بما جندل فرزند والق از محمد فرزند عثمان مازنى از كلبى از كامل فرزند علاء از ابو صالح از ابن- 📚ترجمه مناقب ابن المغازلي، ص: ۲۴۸ عباس در گفتار خداى توانا و بزرگ وَ لا تَقْتُلُوا أَنْفُسَكُمْ إِنَّ اللَّهَ كانَ بِكُمْ رَحِيماً گفت: يعنى اهل بيت پيامبر خود را مكشيد، زيرا خداى عزيز و بزرگ در كتابش ميفرمايد: تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا «۱» وَ أَبْناءَكُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكاذِبِينَ گفت: پسران اين امت حسن و حسين بودند، و زنانشان فاطمة، و جان آنها پيامبر و على بود. گفتار متعال وَ تَعِيَها أُذُنٌ واعِيَةٌ ( - آيه ۱۲) ◾️🍃 (۱) ۳۶۳- خبر داد بما ابو حسن على فرزند عبيد اللَّه فرزند قصاب نقل كرد بما ابو- بكر محمد فرزند احمد فرزند محمد مفيد خبر داد بما اشج گفت: شنيدم كه على- بن ابى طالب (ع) ميفرمود: وقتى كه (وَ تَعِيَها أُذُنٌ واعِيَةٌ) نازل گرديد، پيامبر خدا (ص) بمن فرمود: اى على از خدا خواستم كه او را گوش تو قرار دهد. (۲) ۳۶۴- خبر داد بما احمد فرزند محمد فرزند عبد الوهاب (اجازة) كه خبر داد بما عمر فرزند عبد اللَّه فرزند شوذب نقل كرد بما پدرم كه حديث كرد بما جعفر فرزند محمد فرزند عامر خبر داد بما بشر فرزند آدم نقل كرد بما (عبد اللَّه پدر) ابو احمد زبيرى كه خبر داد بما صالح فرزند رستم از ابن بريده از پدرش گفت: پيامبر خدا (ص) به على فرمود: مأمور شدم كه ترا نزديك گردانيده و دور نكنم، و اينكه حفظ كنى، و سزاوار است بر تو كه حفظ كنى، پس آيه (وَ تَعِيَها أُذُنٌ واعِيَةٌ) نازل شد. _ _ (۱) بيائيد پسران ما و پسران شما و زنان ما و زنان شما و جانهاى ما و جانهاى شما را بخوانيم سپس مباهله كنيم، و لعنت خدا را بر دروغ گويان قرار بدهيم. 📚ترجمه مناقب ابن المغازلي، ص: ۲۴۹ گفتار متعال وَ السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ... (س - آيه ۱۰) ◾️🍂 (۱) ۳۶۵- خبر داد بما احمد فرزند محمد فرزند عبد الوهاب (اجازة) كه خبر داد بما عمر فرزند عبد اللَّه فرزند شوذب كه نقل كرد بما محمد فرزند احمد فرزند منصور حديث كرد بما احمد فرزند حسين خبر داد بما زكريا نقل كرد بما ابو صالح فرزند ضحاك خبر داد بما سفيان فرزند عيينه از فرزند ابو نجيح از مجاهد از ابن عباس در گفتار خداى متعال: وَ السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ گفت: يوشع فرزند نون بسوى موسى، و صاحب ياسين بسوى عيسى، و على بسوى محمد (ص) سبقت نموده است. گفتار متعال: فَإِمَّا نَذْهَبَنَّ بِكَ... الآية (زخرف- ۴۱) ◾️🍃 (۲) ۳۶۶- خبر داد بما احمد فرزند محمد (اجازة) كه خبر داد بما عمر فرزند عبد اللَّه فرزند شوذب نقل كرد بما محمد فرزند حسن فرزند زياد نقل نمود بما يوسف فرزند عاصم خبر داد بما احمد فرزند صبيح نقل كرد بما يحيى فرزند يعلى از عمر فرزند عيسى از جابر گفت: هنگامى كه آيه: فَإِمَّا نَذْهَبَنَّ بِكَ فَإِنَّا مِنْهُمْ مُنْتَقِمُونَ برسول خدا (ص) نازل گرديد، فرمود: يعنى بوسيله على بن ابى طالب انتقام مى كشيم. ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹 🌸🍂 : شیعیان و اهل علیهم السلام در 🍂 روایت بصیر از امام عَلَیهِ السَّلام در مورد فضائل ◾️🍃 یا مسرورت کردم ای ابا محمد؟ عرض کردم فدایت شوم بر من بیفزای. پس فرمودند: همانا خداوند ما و دوست ما و دشمن ما را در یک آیه از کتابش جمع کرده است پس این آیه را تلاوت فرمودند: بگو ای محمد «آیا کسانی که می‌دانند با کسانی که نمیدانند مساویند همانا فقط اولوالالباب متذکر می‌شوند» پس آیا مسرورت نمودم ای ابا محمد؟ گوید عرض کردم فدایتان شوم بر من بیفزایید. فرمودند: همانا خداوند شما را در کتابش ذکر کرده است پس فرمودند: «و گویند ما را چه شده است که مردانی را که از اشرار می‌شمردیم نمی بینیم» سپس در آتش بدنبال شما می‌گردند و قسم به خدا شما در بهشت منعّم و شادمانید. آیا مسرورت نمودم ای ابا محمد؟ عرض کردم فدایت شوم بر من بیفزای. فرمودند: همانا خداوند شما را در کتابش یاد کرده و از شیطان پناه داده است «همانا شیطان بر بندگان من سلطنت و تسلطی ندارد» و قسم به خدا غیر از ما و شیعیان ما کس دیگری را قصد نکرده است. پس آیا مسرورت نمودم ای ابا محمد؟ عرض کردم فدایت شوم بر من بیفزای. فرمودند: قسم به خدا که او شما را در کتابش یاد کرده، و آمرزش را برای شما واجب کرده است پس فرمودند: «ای بندگانی که بر خویشتن اسراف کرده اید از رحمت خدا نا امید نشوید همانا خداوند همه ی گناهان (شما) را می‌آمرزد» عرض کردم فدایت شوم ما اینچنین نمی خوانیم همانا ما می‌خوانیم «ای بندگانی که بر خویشتن اسراف کرده اید از رحمت خدا نا امید نشوید همانا خداوند همه ی گناهان را می‌آمرزد» فرمودند: ای أبا محمد آنگاه که خداوند همه ی گناهان را بیامرزد پس چه کسی عذاب می‌شود و قسم به خدا غیر از ما و شیعیان ما قصد کس دیگری را نکرده است و همانا آیه مختص ما و شماست. آیا مسرورت نمودم ای ابا محمد؟ عرض کردم فدایت شوم بر من بیفزای. فرمودند: به خدا قسم، خداوند به جز امیر مؤمنان عَلَیهِ السَّلام وشیعیانش کس دیگری را حتى اوصیا و یارانشان را از این قول استثناء نکرده است: «روزیکه هیچ یاوری از یاوری دیگر، چیزی را بی نیاز نمی کند و آنها یاری نمی شوند»، «مگر کسیکه خدا رحم کند همانا او عزیز و مهربان است» والله که خدا از این رحمت به جز امیرمؤمنان عَلَیهِ السَّلام و شیعیانش را اراده نکرده است. آیا مسرورت نمودم ای ابا محمد؟ عرض کرد فدایت شوم بر من بیفزای. در اینجا امام از قول جدشان امام سجاد عَلَیهِ السَّلام فرمودند که: جز ما و شیعیان ما کسی بر فطرت اسلام نیست و بقیه ی مردم از این دین دور و بیزارند پس آیا تو را شفا دادم ای ابا محمد؟ کنایه از دو خلیفه ظالم اول و یاران و انصار شان. ۴۸- مُحب ُّالأَئِمَةِ عَلَیهِ السَّلام عَابدٌ فِي كُلَّ حالٍ ۱- عَنْ سَدير الصِّيرفيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِاللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ دَخَلتُ عَلَيهِ وَ عِندَهُ أبُو بَصيرٍ ومَيْسَرَةُ و عِدَّةٌ مِن جُلَسَائِهِ فَلَمَّا أَنْ أَخَذْتُ مَجْلِسِي أَقْبَلَ عَلىَّ بِوَجهِهِ وَ قَالَ يَا سَدِيرُ أَمَّا اِنَّ وَلِينا لَيَعْبُدُ اللَّهَ قَائِماً و قَاعِداً وَ نَائِماً وَ حَيّاً وَ مَيِّتاً قَالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَمَّا عِبَادَتُهُ قَائِماً وَ قَائِداً وَ حَيّاً فَقَدْ عَرَفْنَا كَيْفَ يَعْبُدُ اَللَّهَ نَائِماً وَ مَيْتاً قَالَ اِنَّ وَلِينَا لَيَضَعُ رَأْسَهُ فَيَرْقُدُ فَإِذَا كَانَ وَقتُ الصَّلَاةِ وَكَّلَ بِهِ مَلَكَيْنِ خُلِقَا فِي الْأَرْضِ لَمْ يَصْعَدا الى السَّمَاءِ ولَمْ يَرَيا مَلَكوتَها فَيُصَلِّيانِ عِندَهُ حَتَّى يَنْتَبِهَ فَيَكْتُبُ اَللَّهُ ثَوَابَ صَلاَتِهِمَا لَهُ فِي الرَّكْعَةِ مِنْ صَلاَتِهِمَا تَعْدِلُ أَلْفَ صَلاَةٍ مِنْ صَلاَةِ اَلْآ دَمْيَيْنِ وَانٍ وَلِيُّنَا لَيَقْبِضُهُ اللَّهُ الَيه فَيَصْعَدُ مَلَكَاهُ الى السَّمَاءِ فَيَقُولَانِ يا رَبَّنا عَبدُكَ فُلانُ بنُ فُلانٍ انْقَطَعَ و استَوفَى أَجَلِه وَ لَأَنْتَ أَعْلَمُ مِنَّا بِذَلِكَ فَأْذَنْ لَنَا نَعْبُدْكَ فِي آفَاقِ سَمَائِكَ وَ اِطْرَافِ أَرْضِكَ قَالَ: فَيُوحِى اَللَّهُ اليهِما أَنَّ فِي سَمَائِي لَمَنْ يَعْبُدُنِي وَ مَالِي فِي عِبَادَتِهِ مِنْ حَاجَةٍ بَلْ هُوَ أَحْوَجُ اليها وَ إِنَّ فِي أَرْضَى لِمَنْ يَعْبُدُنِي حَقَّ عِبَادَتِي وَ مَا خَلَقْتُ خَلْقاً أَحْوَجَ إلى منه فَيَقُولاَنِ يَا رَبَّنَا مَنْ هَذَا يَسْعد بِحُبّ...... فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🗓 شیعه ☀️ امروز: شمسی: دوشنبه - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ میلادی: monday - 15 August 2022 قمری: الإثنين، 17 محرم 1443 🌹 متعلق است به: 🔸سبط النبي حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام 🔸سیدالشهدا و سفينة النجاة حضرت امام حسین علیهما السّلام 🗞 مهم شیعه: امروز مناسبتی نداریم   📆 : ◾️2 روز تا حرکت اسرای کربلا به طرف شام (۶۱ ه‍ ق) ◾️08 روز تا شهادت امام زین‌العابدین علیه‌السلام (۹۵ه‍ ق) به روایتی 🌸16 روز تا ولادت امام محمد باقر علیه‌السلام (۵۷ه‍ ق) به روایتی ◾️18 روز تا شهادت حضرت رقیه س (۶۱ ه‍ ق) ◾️22 روز تا شهادت عمار بن یاسر (۳۷ ه‍ ق) ◾️33 روز تا اربعین حسینی ورود جابرین عبدالله انصاری به کربلا ( ۶۱ ه‍ ق) ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹 🔹🌸 ◾️🍂 که دنیائی که، این همه مذمت شده است دل بستن بر رذائل آن است که، در حدیث آمده حبّ الدنیا رأس کلّ خطیئة (محبت رساندن به دنیا سر لوحه تمام خطاهاست) باز آمده الدنیا جیفة و طالبها الکلاب (دنیا مرداری است و طلب کنندگان آن سگ هاست) که سر مردار خوردن به همدیگر سبقت می‌گیرند و رقیب را تا بتوانند از سر آن دور می‌کنند، و گرنه قرآن در دنیا نازل شده، و پیامبران الهی در دنیا مردم را به خدا دعوت کرده اند، و بندگان صالح در آن بهشت را تحصیل می‌کنند، و حتی برای به دست آوردن مال حلال و انفاق آن در رضایت خدا ترغیب کرده اند، و مذمت کنندگان اغنیاء دیندار را سرزنش فرموده اند. مرحوم نراقی در جامع السعادات روایت کرده است که، حضرت ابراهیم (علیه السلام) برای قرض کردن پیش دوستش رفت، او نداد حضرت محزون شد، وحی شد یا ابراهیم اگر از خلیل خود می‌خواستی برایت می‌داد، عرض کرد چون می‌دانم دنیا را دوست نداری، لذا از تو رب العالمین نخواستم، وحی شد که اندازه احتیاج، دنیا نیست. [۱] توجه ◾️🍃 پیغمبر (صلی الله علیه و آله) می‌فرماید: یا اباذر ما من خطیب یخطب الّا عرضت علیه خطبته یوم القیامة و ما اراد [۲] یعنی هر سخنرانی که سخن می‌گوید روز قیامت خطابه اش به او نشان داده می‌شود، و هر چه منظورش بود از خشنودی خدا یا رضایت مردم، به او معلوم می‌کنند، نکند که خداي نکرده منظور واعظی جلب رضایت صاحب مجلس باشد، نه رضایت خدای آن که، منبرش وسیله حسرت باشد در آن روز، بالاخره مردم به زبان ما و خدا به دل ما مشتری است. این را از امام (علیه السلام) گرفته اند ◾️🍂 مؤلف مؤجج الاحزان فی وفات غریب خراسان از ابوالصلت روایت می‌کند که، دعبل وقتی در محضر امام رضا (علیه السلام) قصیده تائیّه خویش را انشاد می‌کرد، به این شعر رسید: خروج امام لامحالة خارج یقوم علی اسم الله و البرکات امام رضا (علیه السلام) با شنیدن این شعر بلند شدند و روی دو قدم ایستاده و سر مبارک را به طرف زمین آوردند، و در آن حال دست راست بر سر گذاشتند، و گفتند خدایا فرجش را نزدیک کن، و وسائل تشریف آوردنشان را فراهم کرده، و به وسیله آن حضرت نصرت عالی العال نصیب ما بگردان، بعضی از فضلا فرموده اند علّت اینکه شیعه با یاد کردن حضرت قائم عجل الله فرجه الشریف می‌ایستند و سرشان را به طرف زمین خم کرده و در آن حال دست بر سر می‌گذارند، از عمل امام رضا (علیه السلام) با این ادب مؤدب شده اند. [۱] ◾️🍃 یکی از داستان‌های شاهنامه که عبارت از سرگذشت رستم در سفر مازندران است، هنگامی که کیکاوس در مازندران به بند افتاده بود رستم برای نجات دادن او رفت، و در راه به دشواری‌ها و بلاهايی دچارشد، و هفت واقعه مهمّ برای او رخ داد که، از آن‌ها به سلامت و پیروزی گذشت، و آن‌ها را هفت خوان گفته اند، هفت خان هم گفته شده، نظیر این سرگذشت برای اسفندیار هم رخ داده است، اکنون وقتی کسی به کار مهمّ و دشوار اقدام کند می‌گویند باید از هفت خان بگذرد [۲] مخفی نماند در ذریعه در ترجمه هفت خان به عربی سبعة موانع تعبیر آورده است. [۳] ---------- 📚منابع: [۱]: . جامع السعادات، ج ۲، ص ۷۲. [۲]: . مجموعه ورام، ص ۳۷۴. [۱]: . الذریعه، ج ۲۳، ص ۲۴۷. [۲]: . فرهنگ عمید، ص ۱۰۸۹. [۳]: . الذریعه، ج ۲۵، ص ۲۳۴. ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🗓 شیعه ☀️ امروز: شمسی: سه شنبه - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ میلادی: monday - 16 August 2022 قمری: الثلاثاء ، 18 محرم 1443 🌹 متعلق است به: 🔸زین العابدین و سيد الساجدين حضرت علي بن الحسين عليهما السّلام 🔸باقر علم النبی حضرت محمد بن علی عليه السّلام 🔸رئيس مكتب شيعه حضرت جعفر بن محمد الصادق عليهما السّلام 🗞 مهم شیعه: امروز مناسبتی نداریم   📆 : ◾️1 روز تا حرکت اسرای کربلا به طرف شام (۶۱ ه‍ ق) ◾️07 روز تا شهادت امام زین‌العابدین علیه‌السلام (۹۵ه‍ ق) به روایتی 🌸15 روز تا ولادت امام محمد باقر علیه‌السلام (۵۷ه‍ ق) به روایتی ◾️17 روز تا شهادت حضرت رقیه س (۶۱ ه‍ ق) ◾️21 روز تا شهادت عمار بن یاسر (۳۷ ه‍ ق) ◾️32 روز تا اربعین حسینی ورود جابرین عبدالله انصاری به کربلا ( ۶۱ ه‍ ق) ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹  ): ای از دریای اهل علیهم السلام ✨🍂 اى از مناقب پيغمبران گذشته، ائمّه طاهرين، سرور ، برادر و فرستاده عالم، تمام ، حضرت بن ابى طالب صلوات اللَّه عليه وآله الطيّبين ✨✨ مگر اينكه بر روى آن نوشته شده بود: على على [۲]، و همانا نام على بر هر چيزى نوشته شده است. مؤلّف رحمه الله گويد: از اين روايت شريف استفاده مى شود كه بهشت مخصوص على عليه السلام و دوستان آن حضرت است همان طور كه در روايت ديگر فرموده اند: إنّ عليّاً عليه السلام صاحب الجنّة والنار أي مالكهما وقاسمهما. صاحب بهشت و دوزخ يعنى مالك آن دو و تقسيم كننده آن على عليه السلام است. [۳] و در كتاب «منتخب البصائر» از حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام نقل مى كند كه فرمود: أنا صاحب الجنّة والنار أسكن أهل الجنّة الجنّة، وأهل النار النار... من اختياردار بهشت و دوزخم، اهل بهشت را در بهشت و اهل آتش را در آتش مسكن مى دهم.... [۴] و روايت ۳۹ شاهد اين مطلب است، اگر خواستيد به آن رجوع كنيد. ۱۴۱ / ۴۸ - سلمة بن قيس [۱] از رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم نقل كرده كه آن حضرت فرمود: على عليه السلام در آسمان هفتم براى اهل آنجا مى درخشد همان طور كه خورشيد براى اهل زمين فروزندگى دارد، و در آسمان دنيا براى اهل زمين همانند ماه است در شب تاريك. و فرمود: أعطى اللَّه عليّاً عليه السلام من الفضل جزءاً لو قسّم على أهل الأرض لوسعهم، وأعطاه من العلم جزءاً لو قسّم على أهل الأرض لوسعهم. إسمه مكتوب على كلّ حجاب في الجنّة، بشّرني به ربّي. خداوند به حضرت على عليه السلام به اندازه اى فضيلت بخشيده است كه اگر بر اهل عالم تقسيم شود همه را كفايت مى كند، و به اندازه اى علم و دانش به او عطا كرده است كه اگر بر افراد روى زمين تقسيم شود همه را كفايت مى كند يعنى همگى عالِم مى شوند. نام آن حضرت بر هر پرده اى در بهشت نوشته شده است، خداوند مرا به آن بشارت داده است. على عليه السلام نزد حق تعالى پسنديده و نزد فرشتگان عظيم الشأن است، على عليه السلام از نزديكان و مقرّبان درگاه من و صميمى و وفادار نسبت به من است، او ظاهر وباطن من، پنهان و آشكار من، ملازم، رفيق، همدم و روح من است، از خدا خواسته‌ام كه او را پيش از من قبض روح نكند و شهيد از دنيا رود. و همانا من داخل بهشت شدم و در آنجا ديدم حوريّه هاى مخصوص او بيشتر از برگ درخت و قصرهاى مخصوص او به تعداد بشر است. عليّ منّي وأنا من عليّ، من تولّى عليّاً فقد تولاّني، حبّه نعمة، واتّباعه فضيلة. على عليه السلام از من است و من از على هستم، هر كس ولايت او را قبول كند ولايت مرا پذيرفته است، دوستى با او نعمت، و پيروى كردن از او فضيلت و برترى است. بر روى زمين كسى راه نمى رود كه بعد از من گرامى تر از او باشد، خداوند حكمت را بر او نازل فرموده و لباس دانش و بزرگوارى را بر او پوشانده، و به سبب او محافل را زينت داده و اهل ايمان را گرامى داشته و لشكريان را نصرت و يارى بخشيده، و دين را عزيز گردانيد، و سرزمين‌ها را آباد نموده و به خوبان عزّت وآبرو بخشيده است. مثله كمثل بيت اللَّه الحرام يزار ولايزور، ومثله كمثل القمر إذا طلع أضاءت الظلم، ومثل الشمس إذا طلعت أضاءت الحنادس. او همانند كعبه است كه اطراف او بايد چرخيد و او را زيارت نمود و او كسى را زيارت نمي كند، و او مانند ماه درخشنده است كه وقتى طلوع كند به تاريكى‌ها نور مى بخشد، و همانند خورشيد است كه وقتى آشكار شود اثرى از تاريكى نمى ماند. او را خداوند در كتاب خود توصيف كرده و در آيات آن مدح و ستايش نموده، او در دوران زندگى بخشنده و بزرگوار، و هنگام رفتن از دنيا شهيد است. و خداوند در خطاب خود به حضرت موسى عليه السلام فرمود: اى پسر عمران ؛ من نماز را قبول نمى كنم مگر از كسى كه براى عظمت من فروتنى كند و در قلبش همواره خوف و محبّت من جاى داشته باشد، و روز را به ياد من به پايان رساند، و اوليائم را كه به خاطر آنها آسمان و زمين، و بهشت و دوزخ را آفريدم كه..... ---------- 📚منابع: [۲]: ممكن است علىِ دوّم صفت باشد يعنى على بلندمرتبه است. [۳]: مترجم گويد: مناسب ديدم دوبيتى زير را در اينجا ذكر كنم: از امر خدا و احمد نيك سرشت بر سردر باغ خلد جبريل نوشت بر خصم على ورود اكيداً ممنوع چون جاى محبّ مرتضى است بهشت [۴]: مختصر بصائر الدرجات: ۳۴ سطر ۲، بحار الأنوار: ۴۷/۵۳ ضمن ح ۲۰، تفسير برهان: ۱۱۴۹/۳ ح ۹. [۱]: احتمال دارد كه تصحيف باشد و صحيح همان طور كه در مشارق وارد شده «سليم بن قيس» باشد. ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹 🌸🍂 : شیعیان و اهل علیهم السلام در 🍂 روایت بصیر از امام عَلَیهِ السَّلام در مورد فضائل ◾️🍃 َذَا يَسْعد بِحُبِّكَ إِيَّاهُ قَالَ فَيُوحى الله إِلَيْهِما ذَلِكَ مَنْ أَخَذَ مِيثاقَهُ بِمُحَمَّدٍ عَبْدِي وَ وَصِيِّهِ وَ ذُرِّيَّتِهِمَا بِالْوَلاَيَةِ إهْبطَا إِلَى قَبْرِ وَلِيِّي فُلاَنِ بْنِ فُلاَنٍ فَصَلَّيَا عِنْدَهُ إِلَى أَنْ أَبْعَثَهُ فِي اَلْقِيَامَةِ قَالَ فَيَهْبِطُ اَلْمَلَكَانِ فَيُصَلِّيَانِ عِنْدَ اَلْقَبْرِ إِلَى أَنْ يَبْعَثَهُ اَللَّهُ فَيَكْتَبُ ثَوابَ صَلاَتِهِمَا لَهُ فِي اَلرَّكْعَةِ مِنْ صَلَاتِهِمَا تَعْدِلُ أَلْفَ صَلاةٍ مِنْ صَلَاةِ اَلْآدَمِيِّينَ قَالَ سَدِيرٌ جُعِلْتُ فِدَاكَ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ فَإِذَنْ وَلِيُّكُمْ نَائِماً وُمِيتاً أَعْبَدُ مِنْهُ حَيّاً وقَائِماً قالَ فَقَالَ هَيْهَاتَ يَا سَدِيرُ إِنَّ وَلِيَّنَا لَيُؤْمِنُ عَلَى اللَّهِ عزَّوجلَّ يَومَ القِيامَةِ فَيُجيزُ أمانَهُ [۱] ائمه عَلَیهِم ُالسَّلام همواره در است ◾️🍃 ۱- سدیر صیرفی گوید در حالیکه ابوبصیر و مسیره و تعدادی دیگر نزد امام صادق عَلَیهِ السَّلام بودند به محضر ایشان شرفیاب شدیم پس هنگامیکه نشستم امام رو به من کردند و فرمودند: ای سدیر بدان که دوست ما همواره به عبادت خدا مشغول است ایستاده باشد و یا نشسته یا خوابیده، زنده باشد و یا مرده. عرض کردم فدایت شوم عبادت او را در حالت ایستاده و نشسته و زنده می‌فهمیم اما چگونه خدا را در حالت خواب و مرده عبادت می‌کند؟ امام فرمودند: همانا ولی و دوستدار ما سر خود را بر زمین قرار میدهد سپس می‌خوابد پس آنگاه که وقت نماز شود دو ملک که در زمین خلق شده اند و به آسمان نمی روند و ملکوت آن را نمی بینند تا وقتی که بیدار شود موکل او می‌گردند و نزد او نماز می‌خوانند و خداوند ثواب نماز آنها را که هر رکعت نماز آنها معادل هزار نماز آدمیان است برای او بنویسد و همانا آنگاه که خدا ولی و دوست ما را قبض روح کند دو ملکش به آسمان می‌روند و می‌گویند پروردگارا فلان بنده ی تو وفات نموده است و همانا تو از ما بر این موضوع داناتری پس اجازه بده تو را در افق‌های آسمانت و اطراف زمینت عبادت کنیم. خداوند به آنها وحی می‌کند: همانا در آسمان مرا عبادت پیشگانی است که مشغول عبادت منند و من هیچ نیازی به عبادت آنان ندارم بلکه ایشان به آن محتاج ترند و همانا در زمین من عابدانی هستند که آنگونه که شایسته ی عبادت من است، مرا می‌پرستند و هیچ مخلوقی را محتاج تر از ایشان به خودم نیافریدم. پس آن دو ملک می‌گویند ای پروردگار ما او کیست که به خاطر دوستی تو نسبت به او، سعادتمند است؟ پس خداوند به آن دو وحی می‌نماید که او آن کسی است که به ولایت محمد و وصی او و ذریه ی آن دو پیمان بسته است. به سوی قبر ولی من فلان بن فلان فرود آید و نزد او تا زمانیکه در روز قیامت او را بر می‌انگیزم نماز گزارید پس آن دو ملک فرود می‌آیند و تا زمان برانگیخته شدن او نزد قبر او نماز می‌گذارند پس ثواب نماز آنها برای او نوشته می‌شود و هر رکعت از نماز آنها معادل هزار نماز آدمیان است سدير عرض کرد جانم فدایت ای فرزند رسول خدا پس در این صورت ولی و دوستدار شما در حالت خواب و مرده از حالت زنده و ایستاده عابدتر است؟! پس امام فرمودند: هیهات (مطلب از آنچه که تو بفهمی بالاتر است) ای سدیر همانا دوست ما از خداوند عزوجل در روز قیامت امان می‌طلبد و خداوند امان او را تجویز می‌کند. ۴۹- أنتُم لِلجَنَّة ۱- عَن اَبي حَمزة قالَ سَمِعَتُ أبا عَبدِالله عَلَیهِ السَّلام يَقُولُ أَنْتُمْ لِلْجَنَّةِ وَ اَلْجَنَّةُ لَكُمْ أَسْمَاؤُكُمْ اَلصَّالِحُونَ وَ اَلْمُصْلِحُونَ وَ أَنْتُمْ أَهْلُ اَلرِّضَا عَنِ اَللَّهِ بِرِضَاهُ عَنْكُمْ وَ اَلْمَلاَئِكَةُ إِخْوَانُكُمْ فِي اَلْخَيْرِ اِذا اجتَهَدوا [۱] ۲- قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: دِيَارُكُمْ لَكُمْ جَنَّةٌ وَ قُبُورُكُمْ لَكُمْ جَنَّةٌ لِلْجَنَّةِ خُلِقْتُمْ وَ إِلَى اَلْجَنَّةِ تَصِيرُونَ. [۲] ۵۰- شِيعَةُ أميرِ المُؤمنينَ عَلَیهِ السَّلام شِيعَةُ الله و أولياؤُه ۱- قال رسول الله صَلَی اللهُ وعَلَیه ِوَ آلِهوَلَایَهُ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ وَلَایَهُ اللَّهِ وَ حُبُّهُ عِبَادَهُ اللَّهِ وَ اتِّبَاعُهُ فَرِیضَهُ اللَّهِ وَ أَوْلِیَاؤُهُ أَوْلِیَاءُ اللَّهِ و ... ---------- 📚منابع: [۱]: فضائل الشیعه /۲۸ [۱]: فضائل الشیعه /۳۶ [۲]: فضائل الشیعه /۳۶ ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🗓 شیعه ☀️ امروز: شمسی: چهارشنبه - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ میلادی: monday - 17 August 2022 قمری: الأربعاء ، 19 محرم 1443 🌹 متعلق است به: 🔸امام موسي بن جعفر حضرت كاظم عليه السّلام 🔸السلطان ابالحسن حضرت علي بن موسي الرضا عليهما السّلام 🔸جواد الائمه حضرت محمد بن علي التقي عليهما السّلام 🔸امام هادي حضرت علي بن محمد النقي عليهما السّلام 🗞 مهم شیعه: ◾️حركت كاروان كربلا به سوى شام: در اين روز اهل بيت سيّد الشّهداء عليه السّلام را از كوفه به سوى شام حركت دادند. (الوقايع و الحوادث: ج ۴، ص ۱۱۴) زنهاى غير هاشميه از انصار امام حسين عليه السّلام كه در كربلا اسير شدند با شفاعت اقوام و قبايلشان نزد ابن زياد از قيد اسيرى خلاص شدند، و فقط زنهاى هاشميات براى اسارت به شام برده شدند. (ابصار العين فى انصار الحسين عليه السّلام: ص ۱۳۳) ۲۰محرم   📆 : ◾️06 روز تا شهادت امام زین‌العابدین علیه‌السلام (۹۵ه‍ ق) به روایتی 🌸14 روز تا ولادت امام محمد باقر علیه‌السلام (۵۷ه‍ ق) به روایتی ◾️16 روز تا شهادت حضرت رقیه س (۶۱ ه‍ ق) ◾️20 روز تا شهادت عمار بن یاسر (۳۷ ه‍ ق) ◾️31 روز تا اربعین حسینی ورود جابرین عبدالله انصاری به کربلا ( ۶۱ ه‍ ق) ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹 🔶🔸🌺 داماد (صلی الله علیه و آله) در ◾️🍃 ابوالعاص پسر ربیع خواهرزاده خدیجه از اشراف و ثروتمندان مکه بود روزی دختر رسول خدا (زینب) را خواستگاری کرد و خدیجه هم از پیغمبر خواست به این کار راضی شده زینب را به ازدواج وی در آورد این قضیه پیش از رسالت و نزول وحی اتفاق افتاد پیغمبر صلی الله علیه و آله زینب را به ازدواج ابوالعاص در آورد. هنگامی که وحی نازل شد و پیامبر به مقام رسالت رسید خدیجه و دخترانش به حضرت ایمان آوردند ولی ابوالعاص ایمان نیاورد. پیغمبر دختر دیگرش را به نام (رقیه) (یا‌ام کلثوم) را نیز به همسری (عتبه پسر ابولهب) داد و این جریان نیز پیش از بعثت آن حضرت بود. وقتی که حضرت به مقام نبوت نائل آمد و وحی بر او نازل گشت مردم را به خداپرستی دعوت نمود اهالی مکه نپذیرفته از آن بزرگوار کناره گیری می‌کردند و به یکدیگر می‌گفتند: شما دختران محمد صلی الله علیه و آله را گرفتید و فکرش را از ناحیه آنان آسوده ساختید باید دخترانش را به او برگردانید تا فکرش به آن‌ها مشغول شده به فکر سخنان دیگر نیفتند. اول پیش (ابوالعاص) آمده و گفتند: تو دختر پیغمبر را طلاق بده! ما هر زنی از زنان قریش را بخواهی برایت تزویج می‌کنیم. ابوالعاص گفت: این کار شدنی نیست من هرگز از همسرم جدا نمی شوم و زنان قریش را به جای او به همسری نمی پذیرم، از این لحاظ پیغمبر می‌فرمود: او داماد خوبی بود. سپس به نزد عتبه پسر ابولهب آمده گفتند: دختر محمد را طلاق بده ما هر زنی را از قبیله قریش بخواهی به ازدواج تو در می‌آوریم. عتبه در پاسخ گفت: اگر دختر ابان پسر سعید بن عاص یا دختر سعید پسر عاص را به من تزویج کنید من او را طلاق می‌دهم. به دنبال آن دختر سعید پسر عاص را به او تزویج کردند و او نیز دختر پیغمبر را رها کرد در حالی که با او عروسی نکرده بود، سپس این بانو با (عثمان بن عفان) ازدواج کرد. پیغمبر اسلام تا در مکه قدرت تبلیغ دین الهی را نداشت و نمی توانست حکم حلال و حرام را بیان کند در عین حال، دین اسلام زینب را از ابوالعاص جدا کرده بود. اما رسول خدا نمی توانست آن‌ها را از هم جدا سازد بدین جهت زینب با اینکه ایمان آورده بود در همسری ابوالعاص کافر باقی ماند. تا اینکه رسول خدا به مدینه هجرت نمود و زینب همچنان با ابوالعاص در مکه ماند. هنگامی که قریش به جنگ آن حضرت آمدند ابوالعاص نیز با آنان بود و بین مسلمانان و کفار قریش در کنار چاه (بدر) جنگ سختی پیش آمد عده ای از کفار کشته و عده دیگر اسیر شدند. ابوالعاص نیز در میان اسیران بود او را همراه اسیران دیگر نزد پیغمبر صلی الله علیه و آله آوردند. و هنگامی که مردم مکه برای آزادی اسیران خود اموالی می‌فرستادند زینب نیز برای آزادی همسرش اموالی فرستاد از جمله آنها گردنبندی بود که مادرش خدیجه آن شب که زینب را به خانه ابوالعاص می‌بردند به او داده بود. وقتی که رسول خدا آن گردنبند را دید بسیار ناراحت شد و سخت دلش به حال دخترش زینب سوخت بدین جهت به مسلمانان فرمود: اگر صلاح می‌دانید اسیر زینب را آزاد کنید و آن اموالی را که برای آزادی شوهرش فرستاده به او بازگردانید. مسلمانان با کمال میل و رغبت خواسته پیغمبر صلی الله علیه و آله را به جا آوردند و گفتند: ای رسول خدا جان و اموال ما به قربانت حتما مطابق فرمایش شما عمل می‌کنیم، از این رو هر چه زینب فرستاده بود به او بازگرداندند و ابوالعاص را نیز آزاد کردند. [۱] ---------- [۱]: 📚بحار: ج ۱۹، ص ۳۴۸. ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🗓 شیعه ☀️ امروز: شمسی: پنجشنبه - ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ میلادی: monday - 18 August 2022 قمری: الخميس ، 20 محرم 1443 🌹 متعلق است به: 🔸حضرت حسن بن علي العسكري علیه السلام 🗞 مهم شیعه:  ◾️دفن بدن جون در كربلا بعد از ده روز از واقعه عاشورا جمعى از بنى اسد بدن شريف جون غلام ابى ذر غفارى را پيدا كردند در حالى كه صورتش نورانى و بدنش معطر بود و سپس او را دفن كردند. (منتخب التواريخ: ص ۳۱۱) جون كسى بود كه امير المؤمنين عليه السّلام او را به ۱۵۰ دينار خريد و به ابوذر بخشيد. هنگامى كه ابوذر را به ربذه تبعيد كردند اين غلام براى كمك به او به ربذه رفت و بعد از رحلت جناب ابوذر به مدينه مراجعت كرد و در خدمت امير المؤمنين عليه السّلام بود تا بعد از شهادت آن حضرت به خدمت امام مجتبى عليه السّلام و سپس به خدمت امام حسين عليه السّلام رسيد و همراه آن حضرت از مدينه به مكه و از مكه به كربلا آمد. هنگامى كه جنگ در روز عاشورا شدّت گرفت او خدمت امام حسين عليه السّلام آمد و براى ميدان رفتن و دفاع از حريم ولايت و امامت اجازه خواست. حضرت فرمودند: در اين سفر به اميد عافيت و سلامتى همراه ما بودى! اكنون خويشتن را به خاطر ما مبتلا مساز. جون خود را بر قدمهاى مبارك امام حسين عليه السّلام انداخت و بوسيد و گفت: اى پسر رسول خدا، هنگامى كه شما در راحتى و آسايش بوديد من كاسه ليس شما بودم، و حال كه به بلا گرفتار هستيد شما را رها كنم؟ جون با خود فكر كرد: من كجا و اين خاندان كجا؟ لذا عرضه داشت: آقاى من، بوى من بد است و شرافت خانوادگى هم ندارم و نيز رنگ من سياه است. يا اباعبداللَّه، لطف فرموده مرا بهشتى نمائيد تا بويم خوش گردد و شرافت خانوادگى به دست آورم و روسفيد شوم. نه آقاى من، از شما جدا نمى شوم تا خون سياه من با خون شما خانواده مخلوط گردد. جون مى گفت و گريه مى كرد به حدّى كه امام حسين عليه السّلام گريستند و اجازه دادند. با آنكه جون پيرمردى ۹۰ ساله بود، ولى بچه‌ها در حرم با او انس فراوانى داشتند. او به كنار خيمه‌ها براى خداحافظى و طلب حلاليّت آمد، كه صداى گريه اطفال بلند شد و اطراف او را گرفتند. هريك را به زبانى ساكت كرد و به خيمه‌ها فرستاد و مانند شيرى غضبناك روى به آن قوم ناپاك كرد. او جنگ نمايانى كرد، تا آنكه اطراف او را گرفتند و زخمهاى فراوانى به او وارد كردند. هنگامى كه روى زمين افتاد، امام حسين عليه السّلام سر او را به دامن گرفت و بلند بلند گريست، و دست مبارك بر سر و صورت جون كشيد و فرمود: «اللهم بيّض وجهه و طيّب ريحه و احشره مع محمد و آل محمد عليهم السّلام: بار الها رويش را سفيد و بويش را خوش فرما و با خاندان عصمت عليهم السّلام محشورش نما. از بركت دعاى حضرت روى غلام مانند ماه تمام درخشيدن گرفت و بوى عطر از وى به مشام رسيد. چنانكه وقتى بدن او را بعد از ده روز پيدا كردند صورتش منّور و بويش معطر بود. (وسيلة الدارين فى انصار الحسين عليه السّلام: ص ۱۱۵)   📆 : ◾️05 روز تا شهادت امام زین‌العابدین علیه‌السلام (۹۵ه‍ ق) به روایتی 🌸13 روز تا ولادت امام محمد باقر علیه‌السلام (۵۷ه‍ ق) به روایتی ◾️15 روز تا شهادت حضرت رقیه س (۶۱ ه‍ ق) ◾️19 روز تا شهادت عمار بن یاسر (۳۷ ه‍ ق) ◾️30 روز تا اربعین حسینی ورود جابرین عبدالله انصاری به کربلا ( ۶۱ ه‍ ق) ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫