eitaa logo
هفته‌نامه زن روز
719 دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
129 ویدیو
1.5هزار فایل
کانال رسمی هفته‌نامه «زن روز» قدیمی‌ترین نشریه فرهنگی اجتماعی زنان ارتباط با ادمین: @zaneruz97
مشاهده در ایتا
دانلود
شهر زنان ماه منیر داستانپور «نمی دانم طاهر مرا می خواست چکار؟! با آن بیماری لاعلاج که خودش هم می دانست با وجودش سر سالم به گور نمی برد. همیشه یک دستش روی قلبش بود و از درد ناله ی جانسوز می کشید. خدا رحمتش کند ولی خودش هم خبر داشت که مرا سیاه بخت کرده! اصلا این چه اقبالی بود من داشتم؟! نمی دانم! هنوز دست چپ و راستم را از هم تشخیص نداده بودم که آقاجان راه کشید به گورستان و من و مادر را تنها گذاشت. بعد هم تا آمدم با روزگار یتیمی کنار بیایم؛ ناپدری جانشینش شد و من شدم خار در چشمش! تا بیایم خودم را بشناسم و بفهمم زندگی چی به چیست بی توجه به گریه و زاری مادر، راهی این خانه ام کرد! داستان طاهر و بیماری اش چیزی نبود که شوهر مادرم از آن بی خبر باشد! @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
به نام خداوند روزی دهنده... 🌹اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌹 🌸✨سلام! صبح سه‌شنبه‌تون به‌خیر و شادی. روزتون پر روزی و نورانی✨🌸 امام هادی علیه السلام می‌فرمایند: «هرکه بذر نیکی و خوبی بکارد شادمانی درو می‌کند و هرکه تخم بدی بیفشاند پشیمانی درو می‌کند.» بحارالانوار، ج ۷۸، ص ۳۷۳ @zane_ruz
هفته‌نامه زن روز
کودک و تفکر اقتصادی نرگس عباسی در خانه بیشتر چیزها باید عمومی باشد. تفکر مالکیت باید کمتر تشدید شود. این تفکر، محدودیت و اضطراب می آورد. کودک نباید با فضای انباشت رشد کند. با غذای زیاد، اسباب بازی زیاد، لباس زیاد و... نیازهای بچه ها را تأمین نکنیم. این باعث می شود تفکر مالکیت شکل بگیرد و همین، ارزش ها (ارزش های دینی، معنوی، اخلاقی، ملی) و... را در زندگی کمرنگ می کند. هرقدر روی رفاه سرمایه گذاری کنیم که بچه های ما شرایط فوق العاده تری داشته باشند، داریم از معنویت فاصله می گیریم و شرایط را برای ورود به زندگی سخت تر می کنیم. بچه ها از یک سالگی باید یاد بگیرند که برای خواسته هایشان صبر کنند. به صورت تدریجی می توانیم در اجابت خواسته های شان تأخیر بیندازیم. همین دامنه صبر آن ها را افزایش می دهد (البته نه در همه مسائل.) نسبت به مسئله اقتصاد ما سه نوع خانواده داریم که دو نوع اول متداول تر است: خانواده مستمند، خانواده مصرفی و خانواده مولد. بحث در مورد کیفیت است نه کمیت. یعنی ممکن است خانواده ای بسیار فقیر باشند اما در عین حال تفکر ثروتمند داشته باشند. در «کاشانه» این هفته می‌خواهیم بدانیم چگونه می‌شود کودکانی با تفکرات اقتصادی صحیح تربیت کرد. در بخشی از این نوشتار می‌خوانیم: خانواده مستمند مانع رشد جامعه است. چراکه پول را می گیرند و انباشت می کنند. کمتر از نیاز مصرف می کنند و مازاد را انباشته می کنند. خانواده مصرفی منشأ نارضایتی جامعه است. خانواده های ایده آل نظام سرمایه داری هستند. صنعت بزرگ تبلیغات برای گسترش هم این قشر خانواده است. خانواده مولد نقش اجتماعی اش کاملا در راستای رشد اجتماعی است. در راستای ایجاد یک نظم و اقتدار در جامعه است. خانواده مستمند هر چقدر هم پول داشته باشد باز هم فقیر است؛ چراکه ذهن فقیری دارند. خانواده مصرفی چون عقل معاش ندارد، هرقدر هم که پول داشته باشد هیچ وقت ثروتمند نمی شود و شبیه ثروتمند هستند. همیشه درگیر قسط و وام و... هستند. خانواده هایی که با قسط و وام ماشینی می خرند که اگر مشکلی برایش پیش بیاید، نمی توانند هزینه تعمیرات آن را متحمل شوند. خانواده مولد حتی اگر پولدار نباشند اما ثروتمند واقعی این خانواده ها هستند. «درک ثروت» مهم تر از پول داشتن است. این نکته مهم چیزی است که باید برای فرزندان ما اتفاق بیفتد. از شما دعوت می‌کنیم متن کامل این نوشتار را در شماره این هفته مجله زن روز مطالعه فرمایید. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
⁉️شبهه: با اینکه پیامبر صلی الله علیه و آله توهین ها و جسارت های به خودشان را می بخشیدند، چرا ما برخی افراد را به جرم ساب النبی اعدام می کنیم؟ یا مثلا کسی به مادر یکی از ائمه توهین کرد، حضرت فرمودند: «اگر تو راست می گویی خدا او را بیامرزد و اگر دروغ می گویی خدا تو را بیامرزد،» آیا این رفتار معصومین با مجازات ساب النبی صلی الله علیه و آله و ائمه علیهم السلام که فقها مطرح کرده اند منافات ندارد؟ ✨پاسخ شبهه: مجازات توهین کنندگان به پیامبرصلی الله علیه و آله از لحاظ فقهی و قانونی، اعدام است. اما فقها با پذیرش این مطلب (حتی در مورد دیگر معصومان و با آنکه به نجاست چنین افرادی معتقدند) گفته اند: «اگر این توهین از روی جهل یا بر اثر غضب و خشم شدید باشد، حکم به ارتداد و کفر نشده و بر او حد جاری نخواهد شد.» بنابراین کسانی که به ائمه علیهم السلام توهین می کردند گاهی مشمول حکم ساب النبی نمی شدند. گاهی هدف از توهین و جسارت به ایشان مقابله با نبوت و رسالت ایشان بوده و سعی در شکستن حرمت حضرت در نظر مردم و قداست زدایی داشته اند تا مردم از اطراف وی پراکنده شوند. در چنین شرایطی توهین به پیغمبر، توهین به همه مسلمانان تلقی می شود و باعث سست و متزلزل شدن پایه های دین و مبانی عقیدتی و اساسی دین مبین اسلام می شود. همانطور که اگر قاتل قصاص نشود حیات مردم به مخاطره می افتد. در صورت مجازات نکردن ساب النبی، اسلام و دین خدا متزلزل می شود و از سوی دیگر سب کننده و افراد دیگر روزبه روز جری تر می شوند و بر مبارزه ی خود با اسلام می افزایند. با توجه به اینکه معمولا این قبیل توهین ها و جسارت ها از طرف جُهال در سال های آغازین تبلیغ بوده و پیامبر صلی الله علیه و آله و دین اسلام هنوز جایگاه حقیقی خود را نیافته بودند و حکومت اسلامی پیامبر صلی الله علیه وآله قدرت و گسترش نیافته بود؛ اجرای حکم ساب النبی می توانست تبعات و بازتاب های سوئی برای پیامبر، و پیروان ایشان داشته باشد. از این رو چه بسا در سال های آغازین بعثت، امکان اجرای حکم ساب النبی چندان فراهم نبوده است. البته اهانت از روی خشم و غضب و یا جهالت دارای تعزیر است، نه کشتن و اعدام. ممکن است در زمان حضور پیامبر صلی الله علیه و آله به دلیل مصالح تربیتی و... فرد هتاک و سب کننده مورد عفو ایشان قرار گیرد؛ لکن رفتار ایشان، نافی تکلیف مسلمانان و حکومت اسلامی در اجرای حکم ساب النبی در مورد شخص مغرض و معاند در عصر حاضر نیست. بنابر برخی روایات در زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله حکم ساب النبی اجرا شده است: «امام باقر علیه السلام نقل کرده اند که مردی از قبیله هذیل به پیامبر صلی الله علیه وآله دشنام می داد. وقتی این خبر به پیامبر رسید، فرمودند: چه کسی خود را برای کشتن این فرد آماده می کند؟ دو نفر از انصار اعلام آمادگی کردند و کار را انجام دادند. (کافی، ،۷ ۲۶۷)» همچنین در جریان فتح مکه همه ی مشرکان مشمول عفو پیامبر شدند؛ اما چند نفر از جمله دو زن آوازه خوانی که پیامبر را هجو و استهزا می کردند، مورد عفو و بخشش قرار نگرفتند؛ بلکه پیامبر صلی الله علیه وآله دستور دادند تا این چند نفر را در هر کجا هستند، به قتل برسانند. (السیره ابن هشام، ،۲۸) دو ملعونی که اخیرا اعدام و به درک واصل شدند تنها یک جرم آن دو نعوذبالله سب رسول اکرم صلی الله علیه وآله بوده است. این دو نفر در ۳۵ کانال و گروه، تبلیغ کفر و الحاد می کردند و به پیامبر اسلام و حتی مادر ایشان و ائمه اطهار علیهم السلام جسارت می نمودند و حتی اقدام به قرآن سوزی کرده بودند. فحاشی آن ها به قدری رکیک بوده که قابل نشر نیست. پی نوشت: بنابر نظر فقیهان حکم سب حضرت زهرا و امامان معصوم مانند حکم سب پیامبر است. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
دیدار شاه با پنکه ناصرالدین شاه قاجار در سومین سفرش به اروپا، در آلمان برای نخستین بار در یک کارخانه تولید وسایل برقی، پنکه دید. او در مواجهه با این وسیله جدید در سفرنامه اش می نویسد: «کارخانه خیلی گرم بود و بوی قیر و بوهای دیگر و ما حرکت می کردیم همه را می دیدیم، در بین گردش نسیم خنکی احساس کردیم، باد می وزید، مثل باد بهشت که در آن گرما و تعفن، آدم را زنده می کرد.» ما تعجب کردیم از کجا باد می آید، بعد ملتفت شدیم از یک چرخی است، پرّه پرّه ساخته‌اند. با الکتریسیته حرکت می کند با سرعت زیاد و احداث باد می کند، اسبابی دارد که به حرکت انگشت چرخ می ایستد، یک مرتبه تعفن و گرما جهنم می شود، باز انگشت می گذارند به حرکت می آید، بهشت می شود. خیلی مغتنم دانستم و آنجا ایستادم، خنک شدم. باد طوری بود که دامن سرداری و کلیچه (نیم تنه) را خوب حرکت می داد. گفتیم اگر ممکن است یکی از این چرخ ها بسازند برای ما به طهران بفرستند، سیمن (سیمون: صاحب کارخانه) گفت می سازم و می فرستم. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
هفته‌نامه زن روز
گریه جواب نمی دهد نرجس حسن پور، مامان ۵ فرزند چند روز پیش محمدامین شمشیر پلاستیکی خریده بود و محمدهادی گریه می کرد که شمشیر را بگیرد و بازی کند. این جور مواقع هم معمولا می آید سمت من که طرفداری اش را بکنم. اما به محمدهادی توضیح دادم که این وسیله شخصی محمدامین است. ما نمی توانیم آن را از محمدامین بگیریم. اما من فکر می کنم محمدامین آنقدر پسر بزرگی است که اگر بازی اش تمام بشود اجازه می دهد ما هم با آن شمشیر بازی کنم. خب مسلما بچه در همان لحظه اول متقاعد نمی شود. اما اگر برایش تکرار کنید و بهش اطمینان بدید با روش بهتری می تواند به خواسته اش برسد، به جای گریه آن روش را امتحان می کند. از طرفی محمدامین که برادر بزرگ تر است وقتی این رفتار را از برادرش می بیند و این حرف ها را از زبان مادرش می شنود راحت تر قبول می کند که اجازه استفاده از وسیله اش را به برادرش بدهد و اصلا گاهی خودش می آید و شمشیر را به برادرش می دهد. این چالش ها فقط برای پسرهای خانه نیست. گاهی خواهر ها هم دعوایشان می شود و با هم بحث می کنند. من اوایل ورود می کردم به دعوایشان اما چالش بین شان بزرگ تر می شد. با تجربه ای که کسب کردم، الان وقتی دعوایشان می شود می گویم بچه ها ده دقیقه وقت دارید با آرامش این موضوع را بین خودتان حل کنید وگرنه من مجبور می شوم دخالت کنم. پای من که به دعوا باز بشود هم باید موضوع را توضیح بدهید و هم هردویتان جریمه می شوید. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
معرفی بازی «RoboZZled» یادگیری برنامه نویسی را می توان از هر سنی به جز نوزادی شروع کرد. هرچه این سن پایین تر باشد شانس علاقه مند شدن کودکان به کدنویسی بیشتر است. بنابراین اگر قصد آموزش این مهارت را به بچه ها دارید، بهتر است هرچه زودتر دست به کار شوید. نخستین قدم در این راه علاقمند کردن آن ها به کدنویسی است. طبیعتا کودکان علاقه ای به شروع این کار با اصول پایه ای کدنویسی ندارند و مثال معروف «HelloWorld «هم گزینه خوبی برای علاقه مند کردن آن ها به نظر نمی رسد. بنابراین آموزش برنامه نویسی به کودکان را با چیزی سرگرم کننده شروع کنید تا دلیلی برای ادامه دادن داشته باشند. بازی و سرگرمی می تواند به آموزش سرعت بیشتری ببخشد. مراحل ابتدایی بسیار ساده هستند اما بازی به سرعت مفاهیمی نظیر زیر روال ها و بازگشت را آموزش معرفی می کند. در این بازی مفاهیمی کلیدی برای کسانی نهفته که در پی یادگیری برنامه نویسی هستند. این بازی آنقدر ساده است که نونهالان سریع با آن ارتباط برقرار می کنند، در عین حال آنقدر سرگرم کننده است که کودکان بزرگ تر را هم درگیر کرده و بزرگسالان را هم به حل کردن پازل ها مشغول می کند. این قابلیت به لطف انتخاب مراحل بر اساس سطح کاربر میسر شده است. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
به سبک ایلان تصویری را که ایلان ماسک از جشن تولد چهارسالگی فرزندش منتشر کرده مقایسه کنید با تصاویر جشن تولد فرزندان خانواده های تازه به دوران رسیده که معمولا در اینستاگرام منتشر می شه! @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
از پیوند تا رهایی (۵) فاطمه ضیائی پور هفته پیش خواندیم که هیچ کس حریف بهروز نشد و با وجود همه مخالفت ها عروسی سر گرفت... راوی قصه ما هم که گذشته سختی را پشت سر گذاشته بود با خیال اینکه بهروز همان مردی است که می تواند او را از رنج سال های بی پدری و دنیای حسرت ها نجات دهد، تن به تقدیر روزگار داد... اما قصه به آن خوشی که او تصور می کرد، پیش نرفت... بهروز رفتارش با او دقیقا شبیه بقیه دارایی های زندگی اش بود؛ مثل فرش و ماشین و... زخم زبان های شوکت، مادر بهروز و ادا و اطوارهای بهناز خواهر او هم تمامی نداشت... همه این ها زندگی را به کام راوی قصه ما تلخ کرده بود... و اینک ادامه داستان... @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
هفته‌نامه زن روز
موزه رختشویخانه زنجان بنای تاریخی رختشویخانه زنجان در محله ای معروف به بابا جامال چوقوری (گودال باباجمال) در قلب بافت تاریخی شهر زنجان قرار گرفته است. ✨تاریخچه رختشویخانه زنجان رختشویخانه زنجان توسط دو برادر به نام های مشهدی اکبر معمار و مشهدی اسماعیل بنا ساخته شد و به طور عام المنفعه و شبانه روزی کار می کرد. زمین آن را علی اکبرخان توفیقی، اولین شهردار وقت زنجان در سال ۱۳۰۷ از باقرخان امجد نظام به قیمت ۱۸۵ تومان خریداری کرد و به دستوری وی رختشویخانه ساخته شد. این محل قبل از احداث رختشویخانه با هرزآب های سطحی مملو و به بابا جامال چوقوری (گودال بابا جمال) معروف بود. مجموعه تاریخی رختشویخانه در سال ۱۳۱۹ در دفتر اندیکاتور اداره ثبت اسناد و املاک زنجان به ثبت رسیده بود. ساخت رختشویخانه توسط برادران مشهدی ۱۵ ماه به طول انجامید. سنگ های این بنا از معدن سنگ روستای اژدهاتو استخراج و پس از حجاری توسط کاری های بلدیه (شهرداری) به محل بنا حمل شدند. ✨معماری رختشویخانه زنجان سبک و سیاق معماری رختشویخانه زنجان را می توان به شیوه اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی نسبت داد. از نظر تشابه کاربری چنین بنایی در هیچ قسمتی از ایران به این شکل دیده نشده، ولی از نظر معماری با مسجد عباسقلی خان و دروازه ارگ قابل مقایسه است. در ساخت این بنا از مصالحی چون سنگ، چوب و آجر استفاده کرده اند. آب رختشویخانه زنجان از قنات قلعچه حاجی میربهاءالدین تأمین می شد. اجرای مخزن این رختشویخانه به روش قرقی بوده و آب بندی با ملاط ساروج تا ارتفاع دو متر در دیواره ها و كف انجام شده است. در منتهی الیه طاق ها و دیوار سمت جنوبی، پنجره ای را به منظور تبادل هوا تعبیه کرده اند كه در نوع خود قابل توجه است. مخزن آب انبار در بازسازی های اخیر این مجموعه به عنوان نمایشگاه تغییر كاربری داده شد. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این موزه صفحه «گشت و گذار» را در شماره این هفته مجله زن روز مطالعه فرمایید. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
فرق اسراف با تبذیر حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی ما یک اسراف داریم یک تبذیر داریم. تبذیر در قرآن همان آیه‌ی معروف را دارد که «لا تُبَذِّرْ تَبْذِيراً» تبذیر نکنید. مبذرین برادران شیطانند. غالبا این‌ها را با هم به کار می‌برند یعنی مثل هم ترجمه می‌کنند ولی با هم فرق می‌کند. اسراف زیاده‌روی در مصرف است. اگر شما مصرف بیش از حد کردی اسراف است. امام تبذیر دور ریختن است لذا ما خیلی در جامعه‌مان تبذیر داریم اسراف نیست. ببینید من گاهی مثال زدم فرض کنید اگر جنابعالی پنج دست ده دست لباس بخرید دور نمی‌اندازید که، اما اسراف است یک نفر آدم ده دست لباس را می‌خواهد چکار کند لذا در روایات ما آمده است که اسراف چیزی می‌خرد بیش از شأن خودش، دور نمی‌اندازد یا مثلا فرض کنید که در ارتباط با وسیله‌ی نقلیه مثال‌هایش را عرض کنم اما اگر یک چیزی را دور انداختی بذر این است دیگر شما بذر را می‌کارید روی زمین می‌پاشید لذا ریخت‌وپاش می‌شود تبذیر؛ اما مصرف بیش از حد می‌شود اسراف، این آن چیزی است که امام می‌گوید به خدا پناه می‌برم « مِنْ تَنَاوُلِ الْإِسرَافِ» عزیزان می‌دانید گناه کبیره است مورد بغض خداوند قرار می‌گیرید خدا مسرفین را دوست ندارد و مبذرین که اصلا برادران شیطان خوانده شدند روایات زیادی هم در این رابطه داریم که اگر اجازه بفرمایید من چند روایت را اینجا گزینش کردم خدمت بینندگان عزیز بخوانم، ببینید حدودی که در اسراف است امام صادق‌ علیه‌السلام می‌فرمایند: «ادنی الاسراف» یعنی حداقل اسراف «هراقه فضل الاناء» اضافه آب را دور بریزی توجه نمی‌کنیم. غالبا دیگر یک لیوان آب را معروف است که حضرت امام وقتی آبی را میل می‌کردند یک کاغذی چیزی می‌گذاشتند... @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
معرفی کتاب «هوای این روزهای من» نوشته رقیه کریمی امیرحسین حاجی نصیری (فرمانده ی تیپ هجومی سیدالشهداء) یکی از بازماندگان دفاع از حرم حضرت زینب کبری سلام الله علیها است که با کوله باری پر از خاطره، بعد از آسمانی شدن هم رزمانش با بدنی نیمه جان دوباره برمی گردد تا خاطرات این قسمت از مقاومت به فراموشی سپرده نشود. این کتاب بیشتر از اینکه خاطرات راوی باشد خاطرات مقاومت در حلب و خان طومان و لاذقیه است. خاطرات ناگفته از مصطفی صدرزاده، محمدحسین محمدخانی و شهدایی که رفتند و خاطراتشان را بردند. این کتاب کمک فراوانی به شناخت دقیق و تفصیلی از مجاهدت های رزمندگان مدافع حرم در استان لاذقیه و حلب می کند و مطالعه آن به علاقه مندان شناخت دقیق آنچه در جریان دفاع از حرم در سوریه گذشت، توصیه می شود. 📚شناسنامه کتاب قطع کتاب «این روز های من» به قلم «رقیه کریمی» توسط «انتشارات شهید کاظمی» منتشر شده است. این کتاب در قطع رقعی و تعداد صفحات ۴۷۲ در سال ۱۳۹۹ به چاپ رسیده است. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
کم کردن چربی شکم با رژیم غذایی با پروتئین بالا پروتئین یک ماده مغذی بسیار مهم برای کنترل وزن است. مصرف زیاد پروتئین باعث افزایش ترشح هورمون سیری پپتید YY می شود که باعث کاهش اشتها و افزایش سیری می شود . پروتئین همچنین سرعت متابولیسم شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا توده عضلانی را در طول کاهش وزن حفظ کنید . حتماً در هر وعده غذایی از یک منبع پروتئین خوب استفاده کنید، مانند : گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، لبنیات ، پروتئین آب پنیر ، لوبیا. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
جمله معروف شهید حسن باقری، معروف به معجزه انقلاب، نابغه‌ای که سرنوشت شکست‌های اوایل جنگ را به پیروزی‌های بزرگ تغییر داد: بای. به خود جرئت داد که این نوع جنگیدن به درد نمی‌خورد و لازم است که استراتژی در این جنگ عوض شود. آقای رئیسی، حسن باقری‌های رو دریاب. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
گل کلم پنیری 🧑‍🍳مواد لازم: گل کلم: ۱ عدد روغن زیتون یا روغن کنجد: نصف استکان پنیر پارمزان: ۲ قاشق غذاخوری نمک، فلفل سیاه، پودرسیر، پودر پیاز و پاپریکا: به مقدار لازم پنیر پیتزا: به مقدار لازم 🧑‍🍳طرز تهیه: ابتدا باید ته گل کلم را جدا کنید و با کمک یک چاقوی تیز گل کلم را به ضخامت ۳ سانت برش بزنید. سپس گل کلم را داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا بماند بعد داخل دستمال قرار دهید و خوب زمان دهید تا خشک خشک شود. برای این که گل کلم شما خوشمزه تر شود باید یک سس مرینت تهیه کنید. برای این کار روغن زیتون را داخل یک کاسه بریزید و پنیر پارمزان را به همراه ادویه های گفته شده مخلوط کنید و کنار قرار دهید و بعد گل کلم ها را داخل سینی فر یا مایکروفر که از قبل کمی چرب کردید قرار دهید. در ادامه باید از سس تهیه شده با کمک یک فرچه آشپزی روی گل کلم ها بزنید و حتما پشت و رو کنید و سس را به دو طرف گل کلم بزنید و بعد داخل فری که از قبل گرم کردید به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه با دمای ۱۷۰ قرار دهید تا تقریبا سرخ و نرم شود و بعد از فر خارج کنید و روی آن پنیر پیتزا بریزید و برای ۱۰ دقیقه دیگر با دمای ۲۲۰ زمان دهید تا پنیر طلایی شود به همین راحتی گل کلم پنیری حاضر شده است. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
جابه‌جایی معصومه تاوان هنوز صدای فرهاد می آمد که بنفشه چمدان به دست در را پشت سرش بست. اولین باری بود که داشت این طور تنها و بی دردسر می رفت خانه ی پدرش. به خیال فرهاد می رفت که چند روزی را استراحت کند و به فرهاد هم استراحت بدهد اما خودش خوب می دانست که دارد با قهر می رود که چند روزی نباشد، شاید که فرهاد قدرش را بیشتر بداند و یادش بیاید وجودش چقدر با ارزش است. ـ اه همش غرغر! مگه باقی زن ها چکار می کنن؟ یه طوری حرف می زنی انگار فقط تو بچه داری و خونه داری می کنی؟ چمدان به دست توی کوچه می رفت. حال وهوای عید همه جا را پر کرده بود و این درد دل بنفشه را بیشتر می کرد... @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
بسم الله الرحمن الرحیم... 🌹اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌹 🍃🌾سلام! صبح پنجشنبه بهاری‌تون به‌خیر و شادی. روزتون پرروزی و بابرکت🍃🌾 امام جعفر صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: «سه کس را جز در سه جا نتوان شناخت؛ انسان بردبار را به هنگام خشم، انسان شجاع را در میدان نبرد و دوست و برادر را به وقت نیاز.» (تحف‌العقول ۳۲۹) @zane_ruz
هفته‌نامه زن روز
اندوهی که اسرارش را نمی‌دانستیم فائقه بزاز امید معجزه می کند. اما متأسفانه این گنج بی بدیل زندگی هر روز و هر لحظه در قربانگاه صفحات شبکه های مجازی سلاخی می شود. اینجا امید، دشمنان سرسختی دارد؛ در اینستاگرام محکومیم صفحه هایی عجیب و غریب را باعناوین خوشبختی و سبک زندگی ببینیم؛ دیگر همه گزارشگرهای خفن شده اند! زندگی های لاکچری، ماشین های آخرین مدل، خانه های فوق تصور و خانواده هایی که همه زیبایند و از بیخ و بن رضایت و خوشبختی از نگاهشان موج می زند. نتیجه پرسه زدن در این فضاها هم می شود پسر ۲۵ ساله صمیمی ترین دوستم که دیروز مادرش گلایه ها داشت و می گفت این درد بزرگ را کجا ببرم؟ می گفت پسرش با احراز مقام های علمی و دانشگاهی متعدد و در شرف پایان کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران انقدر مأیوس است که جز پای گوشی نشستن و با شادی دیگران، افسرده شدن کار دیگری ندارد. دوستم می گفت پسر جوانش دائم شکایت دارد که پس ما کی زندگی کنیم؟ و شعار «زندگی همین لحظه است» و «بی خیال آینده! باید در حال زندگی کرد» لابلای شیارهای مغزش لانه کرده. در بازارهای مکاره دیگر هم که معمولا خبر از بدبختی و اختلاس و ناجوانمردی است. یا قتلی اتفاق افتاده یا هشدار راجع به کلاهبرداری های جدید است یا فیلمی راجع به بدبختی و فلاکت عده ای به اشتراک گذاشته شده. این همان کاری است که شبکه های اجتماعی با ما می کنند. ما در این شهر شلوغ مجازی بی دفاعیم. اگر حداکثر تلاشمان را نکنیم دیر یا زود همه ناامید می شویم. انسانی که امید ندارد هیچ ندارد. اما به نظرم آن هایی که یک تنه مصیبت سکانداری اتفاقات خوب را در شبکه های اجتماعی به دوش می کشند همان رهبران خوبی و مهربانی اند. باید دستانشان را بوسید. همه ما در این روزهایی که برخی رویدادها برایمان سخت است تکلیف مهمی بر دوش داریم: یادآوری جلوه های امیدبخش و پرجاذبه زندگی! این که زندگی در جریان است و در امتداد آن خورشید می درخشد و هزاران هزار اتفاق خوب در جهان هستی در حال وقوع است که شمارش آن ها از عهده مان خارج است. هزاران رویداد عظیم و نیکو که متأسفانه لابه لای سهل انگاری ها و وابستگی ها و تعلق داشتن ها و جدایی ها گم شده است. انگار هنوز ندانسته ایم راز بزرگ جدایی ها و تلخ کامی ها در چیست. بند ناف را بریدند و گریستیم از ترس جدایی، اما رازش را نفهمیدیم. به مادر دل بستیم و روز اول مدرسه گریستیم از ترس جدایی، اما رازش را نفهمیدیم. به پدر دل بستیم و وقتی به آسمان رفت، گریستیم از ترس جدایی، اما رازش را نفهمیدیم. به کیف صورتی گلدار، به دوچرخه آبی شبرنگ و... بارها دل بستیم و از دست دادیم و شکستیم و باز نفهمیدیم. چقدر این درس تنهایی تکرار شد و ما مردود شدیم. این بند ناف را روز اول بریدند ولی ما هر روز به پای کسی یا چیزی گره زدیم. نفهمیدیم که قرار است روی پای خود بایستیم، عشق بورزیم اما در بند عشق کسی نباشیم. دوست بداریم اما منتظر دوست داشته شدن نباشیم. در بند نباشیم و عزت انسان بودن را به پای کرشمه کسی قربانی نکنیم! این ها همان اسراری است که امید می دهند. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97