eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
294 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰شعبى گويد به رحبه در آمدم. پسركى بودم در ميان ديگر پسركان. علىّ بن أبى طالب را ديدم كه ميان دو كپه زر و سيم ايستاده بود و تازيانه‏اى سبك در دست داشت كه مردم به آن دور مى‏كرد. آنگاه به سمت آن اموال رفت و آن را ميان مردم تقسيم كرد تا هيچ از آن باقى نماند. على (علیه السّلام) خود با دست خالى به خانه بازگرديد. من به نزد پدرم رفتم و گفتم: نمى‏دانم كه امروز بهترين مردم را ديده‏ام يا احمق‏ترين آن‌ها را. پدرم گفت: پسرم كه را ديده‏اى؟ گفتم أميرالمؤمنين على (عليه السّلام) را و آنچه ديده بودم به شرح بازگفتم. پدرم گريست و گفت: اى پسر، بهترين مردم را ديده‏اى. ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي 📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 34 @Arshiv_Gholam
‼️برخی از آدم‌ها، گاهی معتقد به جدایی دین از سیاست و گاهی معتقد به عدم جدایی دین از سیاست هستند‼️ چرا واقعا⁉️ @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥چند بار باید خدا رو امتحان کنیم؟🎥 🔰 حضرت استاد فقیهی @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰در بيت المال چند سوزن بزرگ و كوچك بود. گفت اينها را هم تقسيم كنيد. مردم گفتند ما را نيازى به آن‌ها نيست، و رسم او چنان بود كه كارگزارانش هر چه مى‏فرستادند مى‏پذيرفت. على (علیه السّلام) گفت سوگند به كسى كه جانم به دست اوست بايد بد و خوبش با هم بستانيد. 🔺عبد الرّحمن بن عجلان برجمى از جدّه‏اش روايت مى‏كند كه‌على حتّى حبوبات و خردل و زيره را ميان ما تقسيم مى‏كرد و از اين قبيل. ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي 📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 34 @Arshiv_Gholam
♦️عالم شدن در جامعه اسلامی فرض عینی است. اسلام اجازه نمی‌دهد که عدّه‌ای جاهل بمانند و خوب و بد را نشناسند و دنبال آن نروند و خود را به خمودگی بزنند. همه ما باید از معارف کلّی اسلام و از اصول اسلامی آگاهی داشته باشیم...علم، شرط وجوب نیست؛ بلکه شرط واجب است. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 470 @Arshiv_Gholam
🔰در ادامه‌ی آداب رفاقت... 6⃣ السّادس اينكه امر را بر او سهل بگيرد و او را به كلفت نيندازد مهما أمكن، كه اگر توقّعات فوق‏العاده از وى نمود هم او به خلاف مى‏افتد هم اين، بل يكون القصد من محبّته هو آلة بالتّبرّك بدعائه و الإستيناس من لقائه و الإستعانة على دينه و التّقرّب إليه تعالى بتحمّل اعبائه و قضاء حوائجه و أمثال ذلك من الأمور المستحسنة شرعا. 💠 و از اينجاست كه گفته شده إذا وقعت الكلفة بطلت الألفة. 🔺پس محصّل مجموع اين كلمات آنكه بايد هميشه طرف خود را إصلاح كنى و عيب را به طرف خود ببرى، نه بالاى ديگرى بگذارى، و از او توقّع خوبى كنى و خود را فراموش نمائى، مرد آنست كه حياء او غالب بر شهوتش باشد، و مهربانى او بالنّسبه به مردم غالب بر حسدش باشد و عفو او غالب بر كينه‏اش باشد، بارى (ترسم آزرده شوى ورنه سخن بسيار است). 📜تذكرة المتقين، ص 32 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: 🔸كَفَرَ بِاللَّهِ مَنْ تَبَرَّأَ مِنْ نَسَبٍ وَ إِنْ دَقَّ. 🔹ابوعبداللَّه صادق (علیه السّلام) فرمودند: هر كسى كه از نژاد و تبار خود بيزارى بجويد، گر چه نژاد و تبارش پست و بى‏مايه باشند، به خالق بشريّت كافر شده است. 💎شرح: بيزارى از نژاد و نسب به اين صورت است كه مى‏گويد من ننگ دارم كه از نسل فلانى هستم. و يا مى‏گويد من عار دارم كه خود را از فلان عشيره بدانم. اين گونه بيزارى نخوت آميز، اعتراضى است كه بر دستگاه آفرينش وارد مى‏شود و در سر حدّ كفر و طغيان است. بر اساس همين مبنى تحقير كردن افراد بشر به خاطر نژاد و تبارشان نيز كار نابخردان بى‏ايمان است. 📜الكافي، ج‏2، ص 350 @Arshiv_Gholam
4_5951823081587608562.mp3
6.96M
🎙مهر تو بود قبولی صوم و صلاة🎙 🔰 کربلایی علی کرمی @Arshiv_Gholam