eitaa logo
کانون اندیشه جوان
302 دنبال‌کننده
882 عکس
498 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
کانون اندیشه جوان
💢 تمایلات به چهار دسته تقسیم می شوند که ذیلا آن ها را به صورت اجمالی مورد بررسی قرار می دهیم. 🔶 میل یا احساس حقیقت جویی : 🔸یکی از احتیاجات و تمایلات روحی انسان است که از دوران کودکی فعالیت داشته و در گفتار و رفتار کودک نمایان می‌گردد. این میل را حس کنجکاوی و حس راستی نیز می نامند. حقیقت جویی گاهی برای جلب فایده و گاهی بی غرضانه است یعنی انسان حقیقت را از آن جهت که حقیقت است جستجو می کند و چه بسا سختی ها و ناملایماتی را نیز برای درک حقیقت پذیرا می شود اساسی ترین عامل پیدایش و رشد فلسفه و دانش را باید حس کنجکاوی و حقیقت جویی بشر دانست. 🔷میل یا احساس زیبایی دوستی : 🔹تمایل به جمال و زیبایی نیز یکی از ابعاد و تمایلات روحی انسان است. بدین جهت ادراک زیبایی موجب تهییج عواطف و انبساط خاطر انسان می‌گردد گرچه این احساس به صورت فطری در روان انسان موجود است ولی پرورش و تلطیف آن منوط به این است که انسان به امور هنری و مسائل تفننی توجه بیشتری بنماید که آن نیز در گرو این است که به لحاظ معیشتی شرایط مطلوبی داشته و از آسایش و رفاه لازم برخوردار باشد. 🔶میل یا احساس اخلاقی : 🔸تمایل اخلاقی یا خیرخواهی عبارت است از این که انسان به طور فطری خواهان خیر و فضیلت بوده و از شر و پلیدی گریزان است. بازتاب روانی این احساس این است که ارضای آن مایه رضایت خاطر و عدم ارضای آن موجب پشیمانی و احساس شرمندگی است. این تمایل یکی از مهمترین وجوه تمایز انسان از دیگر حیوانات است و نمود عینی آن را باید از نشانه های تمدن حقیقی افراد و اقوام بشر دانست. حس مذهبی و دینی در ضمیر هر یک از افراد بشر، تصور کمابیش مبهمی از مبدأ کل یعنی آفریننده جهان موجود است و همه کس فطرتاً مایل به درک آن است. این میل فطری را حس مذهبی می گویند. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
44.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰عرصه های تمدن ساز 💢 وحدت ملل اسلامی از مهم ترین مسائلی است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به آن اشاره کرده اند. وحدتی که از اشتراک عرصه های تمدنی مختلف نشات می گیرد و در جهت هدفی مشترک گام بر می دارد... . 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به بیست و نهمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔰 تأسیس دارالفنون ایجاد دریچه‌ای به دنیای امروز بود. 🔷 نشست مجازی با موضوع «امیرکبیر و ایده ترقی» با حضور الهام ملک زاده ، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در صفحه نشست های مجازی کانون اندیشه جوان در اسکای روم برگزار شد. 🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 https://canoon.org/%d8%aa%d8%a3%d8%b3%db%8c%d8%b3-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%84%d9%81%d9%86%d9%88%d9%86-%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d8%af-%d8%af%d8%b1%db%8c%da%86%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%af%d9%86%db%8c/ 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 امام علی علیه السلام : 🔶 عالمانه سخن گویید تا قدر شما روشن گردد. 📜 کافی، جلد 1، ص 51 🌺میلاد مظهر علم و عزت و عدالت و سخاوت و شجاعت اسد الله الغالب، علی بن ابی طالب (علیه السلام)، مبارک باد🌺 📌@canoon_org
🔶از ویژگی های مشترک محدودیت سرمایه کارآیی نازل کاهش تحصیل در سطوح عالی و گستردگی اقشار فقیر است. در این شرایط تضییع اموال و مصرف بی رویه آن هزینه تأمین کالا های اساسی و ضروری را افزایش می دهد به طوری که در بسیاری از کشورها موجب این کالاها یا مواد اولیه آنها شده است. مانند: واردات ، ، ، دانه های روغنی و و ... و این موجب وابستگی در زمینه کالاهای ضروری می گردد. 🔷بدیهی است میزان وابستگی را حجم تعیین نمی کند، بلکه نقش صادرات و واردات در اقتصاد و به عبارت دیگر تأثیر آن بر جامعه تبیین کننده میزان وابستگی است. این موضوع در کشورهای صادرکننده و مصرف کننده به خوبی آشکار است به طوری که صادر کنندگان بیش از مصرف کنندگان به درآمد حاصل از نفت وابسته اند از این دیدگاه می توان به نقش وابستگی کشورها در کالاهای اساسی و ضروری به بیگانگان پی برد. 💢از این رو میبینیم در حالی که توانایی تأمین مواد غذایی ارزان از بازارهای بین المللی برای کشورهای اروپایی و وجود دارد همواره با پرداخت یارانه فرآورده های غذایی را از منابع داخلی تأمین می کنند. این بدان معنی است که وابستگی در کالاهای ضروری به مثابه پیوند رگ حیات جامعه به خارجیان است و لذا کشورهای پیشرفته از آن هراس دارند. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
و ریاست فراگیر در کارهای دینی و دنیوی مردم، لطف است و لطف نیز بر خدا واجب است؛ بنابراین نصب امام بر خدا واجب است زیرا بدون چنین ریاست و مدیریتی، کار دین و دنیای مردم سامان نمی‌یابد و هدف خداوند از انسان تحقق پیدا نمی‌کند. این دلیل عقلی به قاعده "" معروف شده است. 🔶 امام، کارشناس و مفسر دین است. (ص) دین را از جانب خدای متعال بر مردم عرضه کرد. دینی که در همه ابعاد زندگی بشر برنامه های مشخصی داشته و در عرصه‌های گوناگون معرفتی، مباحث دقیق و ظریفی دارد. 🔷 اگر مباحث معرفتی و برنامه‌های فراگیر زندگی، درست تبیین نگردد، انحرافات جبران‌ناپذیری در میان به وجود خواهد آمد که زمینه را برای سوء استفاده و تحریف آخرین الهی توسط فرصت‌طلبان و یا دشمنان فراهم می سازد. بنابراین وظیفه دیگری از که همان نگهبانی از ارزش‌ها و معارف دین و شریعت است، خودنمایی می‌کند. 📖کتاب به قلم و 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود 🏴سالروز وفات اسوه‌ی صبر و استقامت حضرت زینب کبری سلام الله علیها تسلیت باد🏴 📌@canoon_org
با توجه به معنای لغوی قصه و شناخت از کارکرد قصه در قرآن، به نظر می‌رسد حجم یا تعداد عناصر آن، ملاک مناسبی برای تعیین قلمرو قصه‌های قرآنی نیست. ملاک اصلی در تعیین این قلمرو، طرح پیگیرانه و هدفمندانه ی ماجراست. اگر قرآن فقط درباره ی یک ماجرا یا وجود یک شخصیت یا گفت و گو گزارش دهد و به خودی خود آن را مورد پرداختِ هرچند کوتاه قرار ندهد، نمی‌توان آن را قصه نامید. 📖 کتاب در چهار فصل با عناوین قصه در قرآن، ویژگی های قصه های قرآنی، اهداف قصه های قرآن و تفسیر سوره ی به عنوان ، نگارش شده است. این کتاب به قلم توسط کانون اندیشه جوان منتشر شده است. 📌@canoon_org
🔶 اندیشه اگرچه با نوع نگرش نقادانه نیچه نسبت به تاریخ غرب آغاز گردید، اما امروزه طیف گسترده ای از آرا را دربر می گیرد که در یک طرف آن گرایش های منتقد آمیخته با برخی تعبیر ها و میراث به جامانده از تعالیم اسطوره ای و رازآمیز - که البته صورت ممسوخ یک معنویت نسبی انگار و پلورالیستیک مورد پذیرش تمدن غرب را یافته اند - قرار دارند و در سوی دیگر طیف گرایش های لفاظ و نیست انگاری که با هر رکن و باور ثابت و روشن اعتقادی به عنوان یک «جزم اندیشی» مخالفت می کنند و در عین حال خود به صورتی جزم اندیشانه به ترویج نسبی گرایی بی بنیاد خود می پردازند؛ و با اینکه مثل و دعوی پرهیز از سیستم سازی دارند دستگاه پیچیده و بی معنا و به شدت ای از بازیهای زبانی پدید آورده اند. 💢پرداختن به همه این رویکردها فرصت و مجالی مبسوط می طلبد. در این مقال در خصوص چهار گرایش در معاصر غربی، که البته به لحاظ تقدم زمانی و نفوذ و میزان تأثیر گذاری در شکل گیری اندیشه پسامدرن نقش محوری داشته اند و دارند و هنوز هم در تفکر غربی تأثیر گذار و تعیین کننده اند به اختصار بسیار سخن خواهیم گفت. این چهار رویکرد را میتوان اصلی ترین گرایش ها در اندیشه پست مدرن دانست: ۱. رویکرد ؛ ۲. رویکرد «»؛ ۳. آرای ؛ ۴. گرایش نیرومند نوسوفسطایی نسبی اندیشی در فلسفه معاصر غربی 📖 کتاب به قلم 📌@canoon_org
45.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰کسری بودجه، همان همیشگی 🔷 کسری بودجه از مهم ترین مشکلات و چالش های دولت های مختلف در بخش اقتصاد بوده است. دولت های مختلف روش های گونانی را برای کسری بودجه امتحان کرده اند که برخی از آن ها مشکلات را تا حدی حل کرده است؛ اما آنچه که امروز نظام اقتصادی را با چالش جدی مواجه کرده است راه حل های کسری بودجه است... 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به بیست و هشتمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔷پس از سقوط ، نه‌تنها بسیاری از نزدیکان او صریحاً اعتراف کردند که دولت و قوه مجریه، سرنوشت انتخابات شورای ملی و مجلس سنا را رقم می‌زد، خود محمدرضا شاه نیز اظهاراتی کرده که بر این امر گواهی می‌دهد؛ 🔶 مثلاً در جایی گفته است: چون اکنون یک حزب در مملکت است و همه ملت ایران در یک حزب عضویت دارند، چون هنوز شورای دائمی و ارگانهای دیگر آن معین نشده اند تا اسامی کاندیداهای حزب را از شهرستان‌ها و استان‌ها معرفی کنند، از این رو مجبور شدیم که اسامی را از اشخاص خیلی معتمد محلی بخواهیم. تعدادی از اسامی را به دلایلی که داشتند خط زدند و عده ای را معرفی کردند. 💢 محمدرضا پهلوی در آخرین کتابش با عنوان پاسخ به تاریخ که پس از خروج از ایران چاپ و منتشر شد، می نویسد: در ۲۸ مرداد ۱۳۵۷، به ملت وعده دادم که صحیح و آزاد در پایان دوره قانونگذاری انجام خواهد شد. از این اشاره پیداست که انتخابات بنا به قول شخص شاه تا سال ۵۷ صحیح و آزاد نبوده و قرار شده از آن به بعد انتخابات آزاد برگزار شود! 📖 ماهنامه ، دی و بهمن ۱۳۹۳، شماره ۱۲۸ و ۱۲۹، ص ۶۲ 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔶جنگ های صلیبی به یک رشته از جنگ های خونین اطلاق می شود که در سده های دوازدهم و سیزدهم میلادی میان مسیحیان اروپایی و مسلمانان خاورمیانه غربی اتفاق افتاد. در این جنگ ها اروپاییان قصد داشتند تا بر سواحل جنوبی و شرقی مدیترانه، یعنی مصر و فلسطین و به ویژه بيت المقدس که در آن زمان در دست مسلمانان بود مسلط شوند. 🔷 این سلسله جنگ ها که با حکم پاپ در سال ١٠٩٥م (٤٨٩هجری) مبنی بر وجوب جنگ با مسلمانان آغاز شد نزدیک به دویست سال ادامه یافت تا اینکه در سال ۱۲۹۱م (٦٨٥ هجری و با پیروزی مسلمانان پایان یافت. البته پس از آن نیز میان مسلمانان و مسیحیان جنگهایی در گرفت؛ اما این نبردها در شمار جنگهای صلیبی به حساب نمی آیند. 🔻بهانه و مدعای مسیحیان برای لشکر کشی به سرزمین اسلامی آن بود که سلجوقیان به اماکن متبرکه مسیحی تعدی و بی حرمتی می کنند. اما در واقع یکی از علتهای اصلی جنگ های صلیبی تضعیف امپراتوری بیزانس (روم شرقی) بود. سلجوقیان که پیش از این امپراتوری خود را تا روم شرقی گسترش داده بودند در سال ۱۰۸۵م انطاکیه طرسوس و نیز نیقیه را فتح کردند و به نزدیکی های قسطنطنیه رسیدند امپراتوری بیزانس نیز قدرت نظامی لازم برای رویارویی با آنها را نداشت اگر ترکان سلجوقی موفق به فتح قسطنطنیه می شدند، تمام اروپای غربی در برابرشان گشوده می شد. 🔺آلکسیوس اول پادشاه بیزانس، برای مقابله با سلجوقیان از پاپ و حاکمان اروپای لاتین کمک خواست او برای ترغیب اروپایی ها به آنان گفت مبارزه با این جماعت خاک آسیا عاقلانه تر است تا آنکه دست روی دست بگذارند و منتظر سیل در آنها از طریق شبه جزیره بالکان به پایتخت های اروپایی باشند. ⭕️ کلیسای روم که همواره می کوشید تا کلیسای شرق را نیز به زیر سلطه خود آورد این زمان را موقعیتی مناسب برای گسترش تسلط خود می دید؛ از این رو پاپ نماینده امپراتور بیزانس را با آغوش باز پذیرفت و وعده همه گونه همکاری را به آنها داد هزاران هزار مسیحی از سراسر اروپا در این جنگ ها شرکت کردند. 💠 افزون بر دفاع از زائران مسیحی انگیزه ها و علل دیگری نیز در تحریک این خیل عظیم مؤثر بود یکی از این عوامل، فقر بود گرسنگی و فقر پدیده رایج اروپا در آن زمان بود. مردم اروپا از سال ۱۰۸۷ تا ۱۰۹۵م، هشت سال را با قحطی و گرسنگی دست و پنجه نرم کرده بودند تا حدی که از شدت گرسنگی علف و ریشه درختان را می خوردند به همین علت این دهقانان گروه گروه روستاهای قحطی زده را رها می کردند و در جست و جوی مناطق حاصل خیز رهسپار بیت المقدس می شدند تا شاید در آنجا بتوانند به نوایی برسند و از گرسنگی و نیز ظلم و ستم فئودال ها رهایی یابند. 💢از میان جنگ های بسیاری که در این دو قرن به وقوع پیوست، هشتجنگ اهمیت بیشتری دارند: 🔸 جنگ اول صلیبی به فرماندهی گود فروا دوبويون ١٠٩٦- ١٠٩٩م؛ 🔹 جنگ دوم صلیبی به فرماندهی لویی ،هفتم پادشاه فرانسه و کنراد سوم امپراتور آلمان ١١٤٧ - ١١٤٨م؛ 🔸 جنگ سوم صلیبی به فرماندهی ریچارد شیردل فیلیپ آگوست و فردریک ،باربروس پادشاهان ،انگلیس فرانسه و آلمان ۱۱۸۸ - ۱۱۹۲م 🔹 جنگ چهارم صلیبی به فرماندهی بونیفاس دومونوا، نماینده پاپ اینوسنت ١١٩٨ - ١٢٠٤م؛ 🔸 جنگ پنجم صلیبی به فرماندهی تیوبلت كنت شامپانی ۱۲۱۷-۱۲۲۱م؛ 🔹 جنگ ششم صلیبی به فرماندهی ندرواس دوم پادشاه هنگری و لئوید والی اتریش ۱۲۲۹۱۲۲۸م؛ 🔸جنگ هفتم صلیبی به فرماندهی سن ،لویی پادشاه فرانسه ١٢٤٨-١٢٥٤م؛ 🔹جنگ هشتم صلیبی به فرماندهی سن ،لویی پادشاه فرانسه ۱۲۷۰م در واقع این هشت جنگ، هشت لشکرکشی بزرگ مسیحیان به سرزمین اسلامی هستند. 📖 کتاب جلد دوم به کوشش 📌@canoon_org
47.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰اقتصاد در دام دلار 💢 در سال‌های اخیر، دلارزدایی و تجارت با پول‌های ملی، به مسئله‌ ای مهم برای برخی از کشور ها تبدیل شده است و این امر در کشور هایی همچون ایران که با تحریم روبه‌رو هستند، حساسیت و ضرورت بیشتری دارد. به گفته بسیاری از کارشناسان اقتصادی، پیمان‌ های پولی یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها برای حذف دلار و محو شدن جایگاه آن در تجارت جهانی است... . 📌@canoon_org
43.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰درآمدزایی، راه کسری بودجه 🔶بنظر می رسد ایجاد درآمد در دولت های مختلف، مناسب ترین راه برای رفع کسری بودجه است. از سویی کسری بودجه از مهم ترین عواملی است که بر سر راه برنامه توسعه ای دولت ها است. برنامه ای که با ایجاد ناترازی مالی دولت ها و سایر بخش های مختلف تحقق کامل نیافته است... 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به بیست و هشتمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 به قله نزدیکیم 🔶راه این ملت بزرگ ما که پرورده‌ی بیانات امام و هدایت های امام است، برای رسیدن به اوج اعتلاء و پیشرفت عبارت است از اینکه این عزت ملی را در همه‌ی عرصه‌ها حفظ کند. 💠 مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ۱۳۸۷/۰۳/۱۴ 📌@canoon_org
🔶 و فرق اسلامی هم از نظر فقهی و مسائل عملی و فروع دین ، مذاهب و روش های مختلفی پیدا کردند و به فرقه های مختلفی همچون ، ، ، ، و تقسیم شدند، که هریک از این ها فقه خاص خود را دارند. اختلاف در مسائل کلامی سبب می شود که مسلمین در بینش اسلامی وحدت نداشته باشند، چنان که اختلاف در مسائل فقهی موجب می شود که عمل مسلمین نیز یکنواختی خود را از دست بدهد. 💢 ضمن اذعان به این تأسف تذکر چند نکته لازم به نظر می رسد: 🔸اختلاف های مسلمین در مسائل کلامی و فقهی به اندازه ای نیست که پایه وحدت بینش اعتقادی و روش عملی آنها را به کلی متزلزل کند، بلکه مشترکات اعتقادی و عملی آنها آن اندازه زیاد است که مفترقات و اختلاف های آنها کمتر می تواند ضربه اساسی وارد کند. 🔹اختلاف فکری و نظری در جامعه ها با همه ها و اتفاق ها در اصول فکری ، امری اجتناب ناپذیر است و تا آنجا که مینا و ريشه اختلاف ها طرز استنباط باشد نه غرض ورزی ، مفید هم هست؛ چرا که موجب تحرک ، تجسس ، بحث، کاوش و پیشرفت است، اما اگر اختلاف ها با تعصب ها، جانبداری ها و گرایش های بی منطق و احساسی توأم شود و صرف تحقیر و تهمت و افترا به رقیب باشد ، موجب بدبختی است. 📖 کتاب به کوشش 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 به قله نزدیکیم 🔶 با همین حرکت تداوم انقلاب و استمرار انقلاب، امروز بحمدالله انقلاب، هم زنده است، هم زاینده و تولیدکننده است. اینکه شما می‌بینید جبهه‌ی استکبار این جور در مقابل انقلاب و در مقابل ملّت انقلابی ایران می‌ایستد و این جور دشمنی میکند، به خاطر این است که انقلاب زنده است. 💠 مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ۱۴۰۰/۱۱/۲۸ 📌@canoon_org
🔷 در بررسی و عصر حاضر جهان متوجه می‌شویم که هریک از آن‌ها ویژگی متمایز کنندهای دارد که می‌توان آن را به منزله وجه تسمیه این نهضت‌ها به جهان معرفی کرد. اگر بخواهیم برای یکی این انقلاب‌ها، یعنی سال ۱۹۷۹ م ، که به نام انقلاب اسلامی شهرت یافته است، ویژگی بارزی در جهان معرفی کنیم شاید بتوان برتر از هر گزینه‌ای «حضور مردم» و «تظاهرات‌های گسترده مردمی» را نام برد. 🔶 پس از رحلت مرجع بزرگ عالم ، #الله_العظمی_بروجردی و از خرداد ۱۳۴۲ که نهضت اسلامی ایران تحت رهبری (ره) شکل ملموس‌تری به خود گرفت، بنیان گذار نهضت نقطه اتکای اصلی خود را پشتوانه مردمی نهضت قرار داد. 💢 فقید انقلاب (ره) از روز آغازین حرکت الهی خویش، همواره در هنگام بحران‌ها و افت و خیزهای سرنوشت ساز، مردم را مخاطب اصلی خود قرار می‌داد و هیچ گاه در مسیر پیشبرد اهداف نهضت به گروه‌ها و جناح‌های متوسل نمی‌شد، بلکه در بستر انقلاب به آن‌ها توصیه می‌کرد اگر خواستار خدمت به مردم هستند، باید به اقیانوس ایران بپیوندند. 📖 ماهنامه ،شماره 95، صفحه8 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 به قله نزدیکیم 🔶 در زمینه‌ی فعّالیّت های نظامی، آمارها فوق‌العاده است؛ کشوری که قبل از پیروزی انقلاب، از لحاظ نظامی وابسته‌ی محض به خارج از کشور بود -آن هم به دشمنانی مثل آمریکا- امروز از لحاظ پیشرفت های نظامی، آن‌چنان چشمگیر است که چشم دشمن را هم می زند، او را هم خشمگین و نگران و عصبانی می کند. 💠 مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ 📌@canoon_org
🔶در بحث جهانی‌شدن اقتصاد، افزایش رقابت در سطح اقتصاد جهانی و انتقال و بهبود استاندارد زندگی اثرات مثبت، و بحران‌های اقتصادی و وخیم‌ترشدن وضعیت ، اثرات منفی این پدیده است. اما نمی‌توان در این میان از پیشرفت فن‌آوری ، گسترش تجارت، رشد سرمایه‌گذاری‌های خارجی، افزایش جمعیت و نهادینه‌ شدن بازار های مالی به عنوان عوامل موثر در پدیده جهانی‌شدن غافل شد. 🔷 امروزه اقتصاد مهم‌ترین دغدغه دولت‌ها است و ارزیابی پیوستن به اقتصاد جهانی و اثرات آن بسیار مهم و حائز اهمیت است. بنابراین پرداختن به وضعیت ایران در زمینه‌های جهانی‌سازی و دیدگاه به جهانی شدن ضروری می‌نماید. 📖 از دو بخش تشکیل شده است. بخش نخست که به بررسی پدیده «» می پردازد، طی پنج فصل سامان می یابد. در بخش دوم که کتاب که از دو فصل تشکیل شده، عهده دار مسئله مهم ارزیابی پیوستن به جهانی شدن اقتصاد است. 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 به قله نزدیکیم 🔶مسئله‌ی اصلی، کلید اصلی، اینجا است: حضور مردم در همه‌ی مسائل، حل‌کننده‌ی مشکلات است. آن چیزی که حضور مردم را تأمین بکند، مردم را تشویق به حضور در عرصه و در میدان بکند -میدان های مختلف مورد ابتلای کشور- مغتنم است. و حضور مردم هیچ جایگزین دیگری ندارد؛ هنر اصلی انقلاب هم همین بود؛ 💠 مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ۱۴۰۰/۰۵/۱۲ 📌@canoon_org
🔶 اصالت بخشیدن به و امیالی که مبتنی به احساسات مادی است محور اساسی این مکتب را تشکیل میدهد « » به عنوان بنیان گذار این مکتب و نحله معتقد بود احساس های شخصی را باید پایه و اساس رفتار عملی دانست. 🔷 لذا اگر احساس های فردی معیار رفتار عملی را تشکیل می دهد پس طبیعتاً غایت رفتار همان به دست آوردن احساس های لذت بخش است اما او در عین حال برخلاف آنچه در بدو امر به نظر می رسد با رفتارهایی که به گونه ای ابتدایی دارای لذات زودگذر است و موجبات و پشیمانی آدمی را فراهم می آورد مخالف بوده و لذتی را ارزشمند می دانست که سبب اندوه و تأثر بعدی نگردد نظرات آریستی پوس بر و مکتب تأثیر بسزایی داشت اپیکوریان نیز به محوریت امیال مادی و لذات اعتقاد داشتند و بر همین اساس نظرات خود را پی ریزی نمودند. 💢 البته آنها برخلاف آریستی پوس که لذت، آنی حاضر و مثبت را محور مکتب خویش قرار داده بود به لذات منفی عدم درد و لذات نفسانی معتقد بودند و برای آن اهمیت ویژه ای قایل بودند. 📖کتاب تاملی بر دیدگاه و مکاتب بشری به قلم 📌@canoon_org