eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
390 دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
233 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی وفرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان: #آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
🌳صبر تنها عصبانی نشدن نیست. 🌷صبر یعنی اینکه قادر باشید هفت احساس: 🌹 🌺تنفر، 💮علاقه، 🌸لذت، 🌷اضطراب، 🌹خشم، 🏴غم 😯و ترس 💙 را در خود کنترل، مدیریت و مهار کنید.♥️ 💎سلام صبح بخیر ✍ 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
23.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚 🌍 📜 🌐دعوت از مردم برای خرید دانشنامه تبری و حمایت از چاپ جدید فرهنگ‌ و واژگان تبری 📩 فرهنگی قزقانچای ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
توجه توجه " دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی" زیر نظر مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی وابسته به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي 📌این کتابخانه دیجیتالی در اسلامی، کاربرد دارد و آن را دانشجویان و طلاب تشکیل می‌دهند. 📌اولین و کتابخانه دیجیتالی در زمینه پایان‌نامه‌های حوزه‌های علمیه سراسر کشور است که بالغ بر ۲۰ هزار حوزه‌های علمیه را دسترس پذیر، ساخته است. ✅محتوا: 🔹۲۲ هزار پایان نامه حوزه‌های علمیه سراسر کشور 🔸۳۰ هزار کتاب الکترونیکی با موضوع علوم اسلامی 🔹۴۰ هزار پایان‌نامه دانشگاهی 🔸۱۰ هزار مقالات فارسی و لاتین 🔹۲ هزار نسخ خطی 📩آدرس‌ کتابخانه دیجیتال و رایگان http://dl.islamicdoc.com/faces/search/digitalresources/digitalBriefView.jspx?_afPfm=-17gai0ifth.2 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
Jame-or-Revayat-www.Ziaossalehin.ir-1.apk
21.08M
📚 نرم_افزار "جامع الروایات" *اندروید* 🔻این نرم افزار ‌شامل ڪتب زیر می باشد: 📕۱۹ جلد کتاب وسائل الشیعه 📘 ۸ جلد اصول کافی 📚 ۱۰ جلد تهذیب الاحکام 📙 ۴ جلد الاستبصار 📗 ۲ جلد من لا یحضر الفقیه 📒کتاب التوحيد یک جلدی 📚 ۲ جلد کتاب المحاسن 📓۲ جلد کتاب عیون اخبار الرضاء 📗۱۰ جلد بصائر الدرجات 📙۲ جلد علل الشرائع 📔 صحیفه سجادیه 📓نهج البلاغه 📚۲ جلد کتاب الاحتجاج 📙 کتاب اسرار آل محمد 📘کتاب ارشاد القلوب 2 جلد 📗۲ جلد کتاب الخصال 📕 کتاب صفات شیعه 📒 کتاب فضائل الشیعه 📔کتاب الإقبال بالأعمال الحسنه 📓کتاب تفسیر یک جلدی فرات الکوفی 📚کتاب امالی شیخ صدوق 📗کتاب تحف العقول 📒کتاب جامع الاخبار 📙کتاب توحید المفضل 📘کتاب ثواب الأعمال و عقاب الاعمال 📕کتاب مصباح الشریعه ┈••••✾•📚 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
: - کتابخانه دیجیتال نور  http://www.noorlib.ir/ - پایگاه مجلات تخصصی نور (بزرگ ترین بانک مقالات علوم اسلامی و انسانی) http://www.noormags.ir/ - پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی http://www.ensani.ir/ - کتابخانه دیجیتال دفتر تبلیغات اسلامی http://dl.islamicdoc.com/ - پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران http://www.irandoc.ac.ir/ - پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) https://ganj.irandoc.ac.ir/ - بانک اطلاعات نشریات کشور (مقالات ، مجلات علمی و پژوهشی و علمی و ترویجی داخل کشور ) http://www.magiran.com/ - نشریات تخصصی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره (نشریات عمومی ، نشریات تخصصی) http://nashriyat.ir/ - سیویلیکا، مرجع مقالات علمی ، کنفرانس و ژورنال https://www.civilica.com/ - پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی http://www.sid.ir/ - پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (مقالات ، مجلات علمی و پژوهشی  داخل کشور ) http://fa.journals.sid.ir/ - پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (پایگاه اسنادی جهان اسلام  ) http://isc.gov.ir/ - مقاله دات نت - پایگاه مقالات ایرانیان http://www.maghaleh.net/ - مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری https://ricest.ac.ir/ فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات راهبردی زنان http://jwss.ir - بانــک‌ اطلاعــات‌ علمــی‌ مرکز‌ تحقیقـــات‌ زن‌ و خانـــواده http://wrc.ir/scholar/article https://fa-alzahra-shiraz.kowsarblog.ir/ [۲۰۲۱/۳/۱۳،‏ ۲۰:۴۹] عماد: - بانک اطلاعات نشریات علمی کشور http://journals.msrt.ir/ - نشریات علمی جامعة المصطفی العالمیة http://journals.miu.ac.ir/ و … (جستجوی مقالات در زمینه های مختلف) https://fa-alzahra-shiraz.kowsarblog.ir/ [۲۰۲۱/۳/۱۳،‏ ۲۰:۵۰] عماد: https://fa-alzahra-shiraz.kowsarblog.ir/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84 [۲۰۲۱/۳/۱۳،‏ ۲۰:۵۱] عماد: – لیست کتابخانه های معارف اسلامی http://ketaab.iec-md.org/digar_ketaabkhaanehhaa.html - کتابخانه علوم  منطقه ای شیراز  http://ricest.ac.ir/ - پایگاه اطلاع رسانی حدیث شیعه http://hadith.net/ - پایگاه اطلاع رسانی حوزه http://www.hawzah.net/ - کتابخانه تبیان http://library.tebyan.net/ - کتابخانه دیجیتال دید http://www.did.ir/ - كتابخانه ديجيتال موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت (ع) http://lib.ahlolbait.com/ - سازمان کتابخانه ها ، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی https://library.aqr.ir/Portal/Home/Default.aspx - کتابخانه دیجیتـــــــال آستان قدس رضوی http://digital.aqr.ir/ - کتابخانه دیجیتال مهدویت http://www.mahdilib.ir/ - کتابخانه حوزه http://www.hawzah.net/FA/Book/List/ - کتابخانه پایگاه امام علی علیه السلام   http://www.imamalinet.net/FA/Book/List/ - کتابخانه احادیث شیعه http://www.hadithlib.com/ http://www.hadith.net/category/144/%D9%85%D8%AA%D9%86-%D9%83%D8%AA%D8%A7%D8%A8 - كتابخانه مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان http://ghbook.ir/ - کتابخانه مدرسه فقاهت http://lib.eshia.ir/ - كتابخانه انديشه قم http://www.andisheqom.com/public/application/index/bookList?c=0 - کتابخانه غدیر  http://www.ghadeer.org/Book/ - کتابخانه استاد شهید مطهری   http://lib.motahari.ir/DocView3/bookslider.aspx?ReturnUrl=/  -کتابخانه آنلاین معارف اسلامی مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن   http://ketaab.iec-md.org/  - کتابخانه پرسمان (از جمله کتابهای کتاب های پرسش و پاسخ دانشجویی) http://porseman.org/showarticle.aspx?id=1212 - کتابخانه کانون گفتگوی قرآنی  http://www.askquran.ir/downloads.php  - دانلود رایگان کتاب - کتابخانه امید ایران  http://www.irebooks.com/  - پایگاه نهج البلاغه http://www.balaghah.net/ - کتابخانه دیجیتال دفتر تبلیغات اسلامی http://dl.islamicdoc.com/faces/home.jspx - کتابخانه دیجیتال دانشگاه قرآن و حدیث http://lib.qhu.ac.ir/ https://fa-alzahra-shiraz.kowsarblog.ir ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📗 دانشنامه احادیث پزشکی ۲جلدی 🔹 آقای ری شهری ره 📖 درباره: دانش نامه احادیث پزشکی شامل احادیثی است که از زبان پیامبر (ص) و امامان معصوم درباره طب و طبابت، بیماری های جسمانی و راه درمان آنها و نیز لزوم رعایت آداب ظاهری مربوط به بدن، بیان شده است. در این مجموعه، تلاش شده تا احادیثی مورد توجّه قرار بگیرند که از بلاغت، صحّت و فراگیری ویژه ای برخوردار باشند؛ هر چند به مصادر ضعیفی استناد شده باشند. 🟢 الکتب بساتین العلماء 🟢 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
  اختیارات شاعری همواره یکی از الحاقات شعر کلاسیک پارسی بوده و مقالات و جزوه‌های زیادی از آن در دسترس است.  گاهی مشاهده می‌شود که عده‌ای از دوستان برداشت‌هایی نادرست از اختیارات داشته و گاه به دلیل عدم آگاهی از آنها ، هر خطای فنی را جزو اختیارات قلمداد می‌نمایند. در این مقال به دنبال تعریف جدیدی از آن نبوده و سعی بر آن دارم تا با باز کردن و تفسیر این اختیارات موضوع را برای شاعرانی که آشنایی چندانی با اختیارات مورد بحث ندارند سهل نمایم و در پایان بحثی را تحت عنوان "اضطرارات" به میان خواهم کشید که در سال‌های اخیر عزیزانی به آن پرداخته‌اند! اختیارات شاعری به دو گروه و تقسیم می‌شود که در زیر همراه با مثال به تک تک آن ها خواهیم پرداخت: : این نوع اختیارات تنها به نوع تلفظ کلمات بر می‌گردد یعنی شاعر اختیار دارد با توجه به حالات و اقتضای وزن هر کدام از حالات را انتخاب نماید.   امکان حذف همزه: اگر قبل از همزه آغاز هجا، حرف صامتی بیاید، همزه را می‌توان حذف کرد. مثلا «در آن» تبدیل می‌شود به «دران». (اختیارات شاعری، کامیار)    باید توجه شود این از اختیارات است یعنی شاعر می‌تواند همزه را حذف کند یا خیر! که با توجه به وزن شعر به صورت "در-آن" یا " دَ-ران" تلفظ خواهد شد. :  آخرین لبخند او هم غرق خواهد شد در آب  وزن این شعر "فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلات" است با الگوی هجایی: - ن - -/ - ن - -/ - ن - -/ - ن - ن/ هجای بلند یا همان علامت (-) هجای کوتاه یا همان علامت (ن) هجای کشیده یا همان (- ن)  اگر مصراع فوق را تقطیع کنیم خواهیم دید که رکن آخر یعنی "شد در آب" به صورت زیر خواهد بود:  شد/ دَ /راب  - / ن / - ن و این با الگوی هجایی وزن فوق که در رکن آخر باید : - /ن /- ن باشد فرق دارد بنابراین شاعر اینجا از اختیار استفاده کرده و همزه را در "آب" حذف می‌نماید و رکن آخر به صورت " دَ/ راب" تلفظ می‌شود. اما گاهی بنا به ضروریات وزن، همزه را نباید حذف نمود مانند مصرع زیر: اگر این است آزادی مرا بی‌بال و پر گردان که باید به صورت "اَ / گر/ ای/ نس/ت/ آ/ زا/ دی..." همانطور که ملاحظه می‌شود همزه در "است" حذف شد اما در "این و آزادی" بنابه ضروریات وزن نباید حذف گردد. : (بلند تلفظ کردن مصوت کوتاه:) مصوت كوتاه پایان كلمه را به ضرورت وزن می‌توان كشیده تلفظ كرد که به هجای بلند تبدیل شود که به آن قاعده‌ی نیز می‌گویند. این اختیار به وفور در اشعار به چشم می‌خورد.  توجه شود که تنها مصوت کوتاه " پایان کلمه" بلند تلفظ می‌شود. یعنی نمی‌توانیم هجای کوتاهی را در میان یا ابتدای کلمه بلند تلفظ نماییم.   : خانه= "نه" در پایان کلمه "خانه" بعضاً می‌تواند بلند تلفظ شود اما در "سماور" نمی‌توانیم "سَ" را که در ابتدای کلمه قرار دارد بلند تلفظ کنیم و همین‌طور "بِ" در "آبرو" : می‌کند روز سیه ، بیگانه یاران را ز هم خضر در ظلمات می‌گردد ز اسکندر جدا "صائب" وزن بیت: فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلات در تقطیع "ز" در "روز" یک هجای کوتاه است اما با توجه به وزن شعر می‌دانیم که در این مکان باید یک هجای بلند داشته باشیم بنابراین متوجه می‌شویم که در اینجا "زِ" به صورت بلند تلفظ می‌گردد و به اصطلاح می‌شود. کوتاه تلفظ کردن مصوت بلند: معمولا زمانی رخ می‌دهد که بعد از مصوت های بلند "و " یا  "ی" مصوت دیگری بیاید. آنگاه می‌توان مصوت‌های "و" یا "ی" را کوتاه تلفظ نمود. سوی چاره گشتم ز بيچارگی ندادم بدو سر ، به یكبارگی ( فردوسی) مشاهده می‌شود که هجای بلند "سو" به صورت "سُ" تلفظ می‌شود. https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3597 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
: اختیارات وزنی بر خلاف اختیارات زبانی که تنها به نوع تلفظ بستگی داشت، باعث تغییرات کوچکی در وزن می‌گردد که به صورت زیر است: هجای کوتاه در آخر مصراع، بلند محسوب می‌شود. (قواعد تقطیع- شمیسا و اختیارات شاعری- کامیار) در واقع هجای پایانی هر مصراعی همواره بلند است، یعنی چنانچه مصرعی به هجای کوتاه یا کشیده ختم شود آن را بلند در نظر می‌گیریم. : دلگیر نیست از تن ، جان‌های زنگ بسته (ته) هرکه پیراهن به بدنامی درید آسوده شد (شد) درین بساط ، بجز شربت شهادت نیست (نیست) ✅ شاعر مختار است به جای در رکن اول هر مصراع، بیاورد. یعنی اگر شعری با شروع شود مانند: فعلاتن فعلاتن فعلاتن فعلن و یا: فعلاتن مفاعلن فعلن می‌توان تنها در رکن اول بجای از استفاده کرد یعنی در رکن اول، بجای هجای کوتاهِ اول، از هجای بلند استفاده کرد اما عکس این قضیه درست نیست.   این اختیار وزنی بسیار رایج است، حتی ممكن است در تمام مصراع‌های اول شعر نیز صورت بگیرد ای نسیم سحر آرامگه یار کجاست (فاعلاتن فعلاتن فعلاتن فعلن) مشاهده می‌شود در رکن اول به‌جای از استفاده شده است.  شاعر مختار است به جای دو هجای کوتاه (ن ن) یک هجای بلند (-) بیاورد. عکس این مورد صحیح نمی‌باشد؛ این اختیار که در اصطلاح به آن می‌گویند، جز در آغاز مصراع (مگر به ندرت) در همه جا قابل اعمال است. اختیار شاعری در دو هجای ماقبل آخر بسيار رايج است و در آن (ن ن -) به (- -) تبديل می‌شود و حتّی در تمام مصراع‌های یک شعر ممکن است استفاده شود؛ همچنین به‌جای ارکانی مانند (ن ن - -)، (- ن ن -) و (- - ن ن)، شاعر می‌تواند بنا به ضرورت (- - -)  بياورد؛ امّا كاربرد اين موارد كم است. مثال برای ابدال (ن ن -) به (- -): هر چه داری اگر به عشق دهی کافرم گر جوی زیان بینی مثال برای ابدال (ن ن - -) به (- - -): خارکش پیری با دلق درشت پشته‌ی خار همی ‌برد به پشت مثال برای ابدال (- ن ن -) به (- - -): گل به سلام چمن آمد بهار گه به سپاس آمد گل پیش خار مثال برای ابدال در رکن اول مصراع دوم : (- - ن ن) به (- - -) می‌کوش به هر ورق که خوانی مستفعل فاعلن فعولن می/‌کو/ش/ب/ = مستفعل هر/و/رق/ = فاعلن کِ/ خا/نی/ = فعولن   کان دانش را تمام دانی فاعلن فعولن کان/دا/نش/ = را/ ت/ما/ = فاعلن م/ دا/نی/ = فعولن  شاعر مختار است در برخی اوزان به‌جای (- ن) ، (ن -) بیاورد، و یا بالعکس عمل کند. این عمل را در اصطلاح گویند. قلب در تبدیل به و بالعکس دیده می‌شود. (اختیارات شاعری- شمیسا) یعنی این‌که گاهی در شعر جای یک هجای کوتاه، با هجای بلند کنار آن عوض خواهد شد. البته این اختیار بسیار کم کاربرد است و به وفور قاعده تسکین نیست و همانطور که عرض شد معمولا تنها بین "مفتعلن و مفاعلن" اتفاق می افتد. (قلب) ، یعنی : (جا به جایی هجا) که بوَد مخصوص بعضی (رکن ‌ها) که شود : (مُفتعلن) ، (مفاعلن) یا شود : (مفاعلن) ، (مفتعَلن) مثال برای قلب (- ن ن -) به (ن - ن -): کیست که پیغام من به شهر شروان بَرَد کی/ست/ کِ/ پی/ = مفتعلن (- ن ن -) غا/م/ من/ = فاعلن (- ن -) بِ/ شه/ر /شِر/ = مفاعلن * (ن - ن -) وان/ب/رَد/ = فاعلن (- ن -) یک سخن از من بدان مرد سخندان بَرَد یک/س/خ/نز/ = مفتعلن من/ب/دان/ = فاعلن مـر/دِ/ سُ/خن/= مفتعلن دان/بَ/رَد/ = فاعلن https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3598 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
✍فن آوری یا فناوری؟ 🖊: درباره فناوری چند کلمه توضیح بدهم: در اینکه این کلمه با تشدید یا تخفیف نون تلفظ شود، بحثی نیست و اکنون تلفظ با تشدید بیشتر شنیده می‌شود؛ ولی اگر یک روز تشدیدش حذف شد، سخت نگیریم. دوم اینکه این کلمه را روی هم بنویسیم. سوم: این کلمه از «فن» و پسوند «آوری» ساخته شده است؛ و پسوند «آوری» وقتی مرکب‌نویسی شود، مد یا کلاه آن می‌افتد. چهارم و مهم‌تر از همه اینکه «آوری» را بن و مادۀ آوردن/ آوریدن نگیریم و ندانیم؛ بلکه این پسوند از ««وری» است: ناماوری = ناموری. و خلاصه، آوری که در چسبیده‌نویسی کلاه آ حذف می‌شود، همان است که در جنگاوری، دلاوری، ناماوری، گُنداوری و حتی به گمانم باراوری= باروری هم وجود دارد (شاید در مورد بارآوری چون بدون مد/ کلاه خواندنش دشوار می‌شود، آوردن آن بی‌اشکال باشد.) از مجلۀ پژوهشگران،  ۱۳۸۴، شمارۀ ۴ و ۵ https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3594 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
✍درب یا در؟ کدام واژه درست است؟ «در» فارسی است؛ به معنای چیزی که با آهن یا چوب و مانند آن‌ها برای ورودی مکان‌هایی همچون خانه می‌سازند و در آنجا نصب می‌کنند. «درب» عربی است به معنای دروازه، راه و در بزرگ و فراخ. جمع آن دروب است. در، مفرد و جمع آن درها درب مفرد و جمع آن دروب https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3595 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📌بعضی به گمان اینکه کلمۂ اصلا فارسی است آن را به صورت می نویسند و حتی بعضی از فضلا توصیه کرده اند که صورت اخیر به کار رود. اما اصل این دو کلمه و معنای آنها یکی نیست. "طوفان" کلمه عربی ( ظاهرا از اصل یونانی ) و به معنای « باد و باران بسیار شدید » است. ولی واژه فارسی "توفان" صفت است و به معنای « غران، دمان » است و ربطی به « باد و باران بسیار شدید » ندارد. این واژه صفت فاعلی از مصدر توفیدن به معنای « فریاد بلند کشیدن» یا « غریدن و خروشیدن » است: ز آوازِ گُردان بتوفید کوه زمین شد ز نعل ستوران ستوه ( فردوسی ) واژه توفنده به معنای « غرنده و خروشنده » نیز از همین فعل مشتق شده است. 📌برگرفته از کتاب غلط ننویسیم https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3596 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
💠نکته‌هایی از دستور خطّ فارسی قواعد نویسۀ «ة» در دستور خط فارسی «ة» در واژه‌ها و ترکیب‏‌های برگرفته از عربی به صورت‌‏های زیر نوشته می‌شود: ۱. اگر در پایان واژه تلفّظ شود، با نویسۀ «ت» نوشته می‌شود: برائت، جهت، رحمت، قضات، مراقبت، نظارت ۲. اگر در پایان واژه تلفّظ نشود، با نویسۀ «ﻪ/ ﻩ» (های ناملفوظ) نوشته می‌شود: آتیه، علاقه، مراقبه، معاینه، نظاره «ﻪ/ ﻩ» در این حالت از قواعد «های» ناملفوظ پیروی می‌کند: علاقه‌مند، مراقبه‌ای، معاینۀ بیمار، نظارگان ۳. در ترکیب‌‏های عربی رایج در فارسی، مانند دایرة‌المعارف، لیلة‌القدر، معمولاً به‌‏صورت «‍ة/ ة» نوشته می‌شود، امّا گاهی در بعضی از ترکیب‌‏ها، مانند آیت‌اللّٰه و حجّت‌الاسلام، به‌صورت «ت» می‌آید که آن هم درست است. https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3593 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
4_5776227771801932506.pdf
13.49M
📚دستور زبان فارسی حروف اضافه و ربط 📌به کوشش و تالیف : 🖊 🖊 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♨️ما در خانه‌های خودمان و در امنیت نشسته‌ایم از مرز چه خبر داریم! 🌷برای شادی روح شهدای مرزبان صلوات هدیه کنید. ┅═✧☫پژوهش ادماوند☫✧═┅ @edmolavand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از میرمریم
📣 بنی آدم اعضای یکدیگرند... 🔹رهبر انقلاب: حکم قطعی شرعی این است که بر همه واجب است تلاش کنند، کمک کنند و فلسطین را به مسلمانها، به صاحبان اصلی‌اش برگردانند... و کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب آنان را یاری کنند. ۱۴۰۳/۰۷/۰۴ و ۱۴۰۳/۰۷/۰۷ 📲 راه‌های مشارکت در پویش «ایران همدل ۴» و کمک نقدی به مردم فلسطین و لبنان: ۱. شماره‌گیری # ۱۴ * ۲. شماره کارت
6037998200000007
۳ـ شماره شبا
Ir320210000001000160000526
۴. پرداخت مستقیم از درگاه بانکی 👇 http://farsi.khamenei.ir/irane-hamdel 💍 برای اهدای طلا و جواهرات: ارسال عدد ٢ به
3000222
☑️ برای کمک‌هزینهٔ سرپرستی از خانواده‌های آواره لبنانی و فلسطینی: ارسال عدد ۳ به
3000222

🔰 حمایت از پویش و اطلاعات بیشتر در کانال: @irane_hamdel
❤️یک ارتش فدای ایران 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از باکرمحله
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ـ📜 📩در حال اسکن و تبادل اسناد هستیم 📌هم اکنون ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ـ📜 📩در حال اسکن و تبادل اسناد هستیم 📌هم اکنون ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ـ📜 📩در حال اسکن و تبادل اسناد هستیم 📌هم اکنون ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ـ📜 📩در حال اسکن و تبادل اسناد هستیم 📌هم اکنون ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ـ📜 📩در حال اسکن و تبادل اسناد هستیم 📌هم اکنون ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ـ📜 📩در حال اسکن و تبادل اسناد هستیم 📌هم اکنون 📜 🕌 🕌 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─