eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
392 دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
233 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی وفرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان: #آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
📙📘📓📗📒📕📔 💌چاپ و نشر مطالب بردن از منبع مجاز نبوده و درج منبع الزامی و حتمی است. 🟠با توجه به نسبی بودن علم تاریخ، این مطالب تا زمانی اعتبار دارد که سند اصیل و متقنی آن را نفی نکند. در صورتی که اسناد جدید و دارای اصالتی به دست آید که با مطالب موجود در این پژوهش تعارض داشته باشد، نگارنده بدون هیچ گونه تعصبی ، آن را خواهد پذیرفت. 🟡تمامی حقوق برای  محفوظ است . ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ܐܡܝܕ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
1_917056964.mp3
1.39M
🎙اذان شهیدمهدی_باکری.. ❤️به افق دلهای بیقرار دلتون شکست التماس دعا🤲🤲 حی علی الصلاه التماس دعا🌹 اللهم_عجل_لولیک_الفرج ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🔲🔴 در ستایش و نکوداشت احسان و نیکوکاری 🔺در تقویم ملی کشور ما "۱۴ اسفند"با دو مناسبت "روز احسان و نیکوکاری" و "روز ترویج فرهنگ قرض الحسنه" ثبت گردید. این مناسب های مهم فرهنگی و اجتماعی فرصت مغتنمی است تا در باره ابعاد و انواع مختلف احسان و نیکوکاری و قرض الحسنه سخن گفته شود. چه آنکه در آموزه های دینی و ملی ما ، در ادبیات و آیین های بومی و محلی ما مصادیق و اقسام احسان و نیکوکاری توصیه و ترویج و تاکید فراوان شده است. 🔺از صدقه دادن روزانه تا زکات علم و دانش، از دستگیری مستمندان گرفته تا سودمند بودن برای جامعه ، از قرض الحسنه فردی تا اجتماعی، از احترام به والدین تا اجرای نظم و مقررات در ساحت عمومی ، مراقبت از محیط زیست تا اختراع و‌اکتشاف همه و همه از مصادیق خیرخواهی و نیک اندیشی می باشد که به این سیاهه می توان گزاره های بیشماری افزود.‌ 🔺اگر احسان و نیکوکاری در قالب مسوولیت اجتماعی شهروندان به عنوان گفتمان مسلط جامعه به فرهنگ پایدار و سبک زندگی تبدیل شود شاهد جامعه متعالی خواهیم بود. 🔺حقیقت واقع این است که جامعه امروزی با همه مهرآفرینی هایش نیازمند بسط و گسترش خیرخواهی و نوع دوستی بیشتری می باشد و یکایک اقشار جامعه می توانند در تحقق جامعه ای محسن و ایمانی نفشی سازنده و موثر ایفا نمایند. 🔺احسان و نیکوکاری فقط کمک مستقیم به صندوق خیرات نیست بلکه می توان با خاموش کردن یک لامپ به پویش نیکوکاری پیوست اما اگر گفته شده "هرکه بامش بیش برفش بیشتر" می توان از موثرین جامعه انتظار بیشتری داشت که آسایش خویش را برای رفاه دیگر محدود کنند. بر همین اساس رونق و شکوفایی جامعه و گذار به جامعه مترقی نیازمند مشارکت و سرمایه گذاری صاحبان فکر و سرمایه است تا بستری فراهم شود به تبع یک فعالیت اقتصادی بخش های دیگر جامعه به چرخش درآید..‌ 🔺با پاسداشت این مناسبت فرخنده قابل تکریم می دانم کسانی را که می توانند‌ با ایجاد یک بنگاه اقتصادی یا مراکز درمانی، آموزشی ، خدماتی و‌ فرهنگی موجب شکوفایی جامعه شوند که هم نیازمندی های شغلی جوانان را مرتفع نمایند و هم بشکل آینده گرایانه احسان و نیکوکاری را به طرق مختلف در جامعه گسترش و پایدار سازند. 🔺حمایت همه جانبه ی خیرین از علم ، دانش ، فرهنگ و فنآوری درخواست دیگر این قلم از علاقمندان به پیشرفت و ترقی جامعه است تا با دست یاریگر مهرورزان شاهد پرورش استعداد های ملی و تعالی عالمه و دانش بنیان وطن باشیم. ✍ معاون مدیر بنیاد حامیان دانشگاه مازندران
💠 حضرت آیت الله العظمی خامنه ای: 💢روحانی پرهیزگار، خردمند، کارشناس و دلسوز در مسجد، همچون پزشک و پرستار در بیمارستان، روح و مایه‌ی حیات مسجد است. ❇️ باید آماده‌سازی خویش برای طبابت معنوی را وظیفه حتمی خود بدانند و مراکز رسیدگی به امور مساجد و در همه ‌جا آنان را یاری دهند. 🕌 باید مَدرَسِ تفسیر و حدیث و منبرِ معارف اجتماعی و سیاسی و کانون موعظه و پرورش اخلاق باشد. 📌زمزمه‌ی محبت متولیان و مدیران و امنای مساجد، باید دلهای پاک جوانان را مجذوب و مشتاق کند. ✅ حضور جوانان و روحیه‌های باید محیط مسجد را زنده و پرنشاط و آینده‌پو و لبریز از امید سازد. 📅۱۳۹۲/۰۴/۱۹ ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
⚖آیا مستاجر میتونه اجازه بازدید از ملک رو به مالک نده؟! ✍معمولا در پایان قرارداد اجاره، مالک از مستاجر درخواست اجازه بازدید از ملک رو دارد، که قانونا مستاجر میتونه اجازه ندهد⚠️ که از نظر عرف و اخلاق، ممکنه کار صحیح و درستی نباشد؛ ⚖اما راهکار چیست؟! مالک هنگام تنظیم قرارداد اجاره، شرطی رو برای مستاجر درنظر بگیرد که «هنگام اتمام قرارداد اجاره (مثلا ماه پایانی قرارداد)، مستاجر موظف است در ساعات مشخص شده اجازه بازدید از ملک را به مالک بدهد و در این خصوص با مالک همکاری داشته باشد.» ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
💥بنوم جان خدا وَ وِنه حبیب ✍زِنا و مَردی تن تن  گسفن ره بکوشتنا   لاش آ و پوس هاکردنا سَر بیشتنا  دور پیج هاکردنا   خِشحالی جِه بوردنه شِه مهمان پیش هِنیشتنا مشغول خش آ بش بهینه 📌زنا اَتا معذرت خواهی هاکردا بورده غذا رِه سر بزنه بَدیه گتِ بِرار خوردِ برار  ره لِه بِدا وِنه گردن رِه دَره ورینده، 📌زنا اَتا شاب پشتی تن بورده بَدیه کار از کار بُگذشته مَردی ره وَنگ هاکردآ مردی بِمو  صحرای خون رِه بَدیه هَر دِتایِ چِشه خون بَزو بَیته  نا تونِسّه بِرمه بَکِنن نا تونِسته داد بَکِنن به احترام مهمان....... 📌مَردی گتتِر ریکا رِه پلق هایتا بهوته: ریکا چه اینکار هاکردی؟ 📌ریکا بَهوته تِه شِه اَتا گِسفِن رِه شِه عزیز مهمان وِسّه بَکوشتی اَنده خِشال بی، اِما هَم بَتِمی تِه مهمان وِسّه اَتا کدوم شِه خِدر رِه قربونی هاکنیم........... بلخره دِتایی تصمیم بَیتنه تِک ره میم بَزُننا تا مهمان دره هیچی نَووِن. 📌هنیشتنه نِماز ره بَخونستنا ناهار سفره ره بیشتنا غذا ره بَکشینه که مهمان دیتا وَچِه یِ خَوِرگیری هاکرده زنا مردی اَتی بهانه بیاردنا  تِه تِه پَه تِه دِماسینا 📌مهمان هم اِصرار هاکِرده که تا این دیتا وچه نِمونّه دَس به غذا نَزِمبه که مار یک دَفِه غِع ره سَر هدائه .... 📌مهمان این زنا مردی ره یواش یواش آروم هاکردا  بخواسه که داستان ره تعریف هاکنن 👈مردی بَتا بَتا بَتا... مهمان بِفرما وَچه کِجه دَره؟ مردی بهوته اونور خِنه مهمان ره وچه ی پلی بوردنا مهمان دَس به سوی آسمون هاکردا بهوته ای خدای کریم!  اَگه تِه حبیب هَسِّمِه این وچه ره به من ببخش 💥به امر خدا این وَچه زنده بونه و دِواره با خنده خِشالی همه تائی سفره سر هنیشتنا و غذا ره نوش جان هاکردنه 👇 اَره جان مگه بونه دعا هاکنه و خدا اجابت نکنه. 👇 عجب مهمانی داشته این خِنه اونم       ❤️🌹حبیب  خدا🌹❤️ مهربانی همه تا ره مِوارک 📝محمدحسن خطی ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📜روستا و هنر زنان روستایی ۱. مارکِرک و تِلا» و لانه مرغ «کِرک کالی ۲.قُد قُد ۳.مار کِرک شِره کانده، وِن وِه، مِچِر بییِلین ۴.مچر سَر بَخواته بی، اِسا کِه هسته راست بَئی؟ ✍آنهایی که مثل ما، در دهه ی قبل از شصت در زندگی می کردند حتما بسیار دیده اند که مادران روستایی، مرغان زیادی در خانه ها نگهداری می کردند و جوجه های فراوانی پرورش می دادند و کمتر خانه ای بود، مرغ و خروس « مارکِرک و تِلا» و لانه مرغ «کِرک کالی» در منزل نداشته باشند. 📌مرغان، غالبا تخم می گذاشتند و جوجه دار می شدند و اقتصاد خانواده را همواره پر رونق نگه می داشتند. 📌مادران ما برای نظم دادن مرغان و معین کردن مکان خاصی برای تخم گذاری ، یک عدد تخم مرغ را در لانه یا مکان تعیین شده ی دیگری، بعنوان الگو و نمونه می گذاشتند تا مرغان راحت تر و زودتر و در جای معینی تخم بگذارند، به آن یک عدد تخم مرع « مچِر» می گفتند. 🐓مرغان کاملا نسبت به «مچر» عادت می کردند و در زمان نزدیک به تخم گذاری در حیاط خانه، پی در پی <قُد قُد> سر می دادند و در چنین مواقعی، مادر خانه، یا خودش برای مرغ «مِچِر» می گذاشت، یا به دختران حاضر در منزل امر می کرد، « مار کِرک شِره کانده، وِن وِه، مِچِر بییِلین» و مرغ خیلی راحت با دیدن مچر رویش می خوابید و تخم می گذاشت. 🐓یعنی، مرغی که در حیاط سر و صدا می کرد، می فهمیدند موقع تخمش است، و طبق عادت می خواهد در منزل تخم بگذارد نه در مکانی خارج از آن، به همین دلیل، مادر خانه، به بچه هایش تأکید می کردند برای مرغان، «مچر» بگذارید تا بی جا و در مکان نامناسبی تخم نگذارند . 📌شایان ذکر است بسیاری از مواقع، مادر بزرگ یا مادر خانه با گرفتن مرغ و دست کشیدن مرغان می فهمیدند زمان تخم گذاری شان است، و شگفت اینکه برای مرغ، در جا «مچر» می گذاشتند و آن مرغ، زود تخمش را می گذاشت. 👈مچر، مرغ را موقع شناس، منظم و هماهنگ بار می آورد و با این کار هرجا، تخم نمی گذاشت. ✍باید بیفزایم، واژه ی مچر مثل بیشتر واژگان، معنی مجازی هم پیدا کرده است، اگر فردی دیر از خواب بیدار می شد و تنبلی را شیوه خود می نمود یا دائم در کار با تأخیر آمده بود، با طعنه و کنایه به او می گفتند: « مچر سَر بَخواته بی، اِسا کِه هسته راست بَئی؟» 📝منصور_جعفری 🗓۱۴۰۲/۱۱/۲۳ ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🔴 «موافقین چهل درصدی» که در انتخابات مشارکت کردند، همان‌ها بودند که با تصمیم اولیه‌ی خودشان، قصد مشارکت داشتند. جامعه‌ی هدف نیروهای «جهاد تبیین» در عرصه‌ی مشارکت حداکثری، «مرددین سی درصدی» بودند، اما نخواستیم یا نتوانستیم آنها را همراه کنیم. نخواستن به کنار، اما چرا نتوانستیم؟! ریشه‌ی مشکل چیست؟! ✍ حاشیه: جهان مجازی ما، «جهان مجازی آنها» نیست. ازاین‌رو، ما حرف‌های‌مان را برای خودمان تکرار می‌کنیم! آنها اینجا نیستند! از هر سو که می‌نگریم به فتنه‌ی شبکه‌های اجتماعی غربی می‌رسیم که از ما، یارگیری کرده و میان ما، جدایی واقعی افکنده است. گویا ما یک جامعه نیستیم. ▪️علامه طباطبائی در تفسیر المیزان می‌گویند: «هم‌مکانی»، تسهیل‌گر «هم‌اعتقادی» است. پس تفاوت در «زیست‌جهان جغرافیایی»، تفاوت در «زیست‌جهان فرهنگی» را به دنبال دارد. ما و آنها، دچار گسستگی مکانی شدیم. 📌 اینستاگرام، «وطن دیگر» است و «هویت دیگر»ی هم می‌آفریند. تکه‌تکه شده‌ایم؛ استعمار با ما چنین کرده‌. ✍️ویراستی و نکته جالب توجه (پژوهشگر و نویسنده عرصه فرهنگی)
📩شناسه۱۴۰۲۱۲۱۴۰۹۰۶ بسم الله الرحمن الرحیم ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ 📌انتصاب کدخدا باشی در روستا خطاست. 🔺خیلی قبل از متوجه ی این رویکرد غلط از سوی مدیران اتاق فکر شدم و پیوسته اظهار نظر کردم. 📌 نه به شخصیت اشاره می شود، نه به موقعیت مکانی مشخص و نه ضدیتی با هست ؛ بلکه سخن از عدم شیوه ی بلحاظ صیانت از ارزش ها، ترویج و گسترش منافع ملی و بومی در روستا هست. ⏰ پس از پیشامدهای تلخ یک جانبه از سوی هم نبود که قاه قاه بخندند،طعنه زنند و بگویند انتقاد شما از سر ناراحتی است. ✍دوستان! تخصص و تعهد می خواهد. ارزش سنجی به برون سپاری عملکرد شما در عرصه و اعیان است نه خرج زمان به آمایش اوراق گزارش عملکرد؛ هرچند قطور!!! 🌕متاسفانه می شود آنچه نباید بشود! ●تخریب جنگل ●قاچاق چوب ●تغییر کاربری غیر مجاز اراضی ملی و زراعی ●تجاوز عامدانه به بستر نهر و رودخانه ●عدم رعایت زیست محیطی ●عدم رعایت شئونات اسلامی در سطح روستا ●ساخت و سازهای بی رویه و غیر قانونی ●جولان زمین خواران ●سگ پروری هدفمند ●عدم توجه به برنامه های مذهبی و ملی ●حذف روحانیت از مجالس رسمی و مردمی در روستا ●توزیع و مصرف مشروبات الکلی ●تهاجم به اغذیه ی حرام از جمله جوجه تیغی (اَرمجی) ●بسته بودن درب مساجد و عدم حضور روحانی مستقر در روستا ●نزاع طایفه ای و خاندانی ●عدم هماهنگی لازم میان مسئولین روستا ●فقدان طرح و برنامه های فرهنگی، بصیرتی در روستا ●فقدان شفاف سازی ●عدم توجه به ظرفیت ها و نخبگانی در روستا بویژه و ●بی توجهی به چشم انداز بیست ساله ی نظام ✍حالا مردم بهتر می فهمند مبداء این پس رفت، خسارت ها و عدم پیشرفت همان "انتصاب" کذایی بود. که گران تمام شد! انتصابی که پس از انتقادات، با ویرایش چندباره هم از ماهیت زهرآلودش کم نشد و سرانجام نیش تفرقه، را به تزلزل جهت داده و این رویکرد را نسبت به امر محترم در عرصه های دینی، فرهنگی، اجتماعی، عمرانی روستا دور می کند. 🔴غلبه ی نظام ارباب رعيتي، کدخدای محوری و بزرگ مالكي و نابرابري‌هاي اجتماعي داخل جامعه روستايي با پیروزی انقلاب اسلامی امحا و برچیده شد. اما احیای شیوه های طاغوتی و لائیک در روستا از سوی معاندین باید مورد توجه ی باشد. 📌رواج برخی اصطلاح‌هايي ضد توسعه‌اي و اخلاقي و علمي در روستا رنج آور است و باید هدفمندانه تدبیر نمایند. 📌برنامه ریزان روستا باید با توزیع عادلانه ی از همه ی ظرفیت های موجود مردمی برای ارتقا منافع روستا بهره ببرند. 🌿در برنامه‌ها باید به روستا و توسعه روستايي توجه بنيادين با رويكرد حق توسعه‌يافتگي انساني و مكاني بشود. این یعنی شما باید در روستا بشوید. 🟢راه سعادت در تصمیمات است. حل در هر دوره با گرايش شديدي به عنصرتعديل شكاف‌ها در چارچوب نظريه نوسازي در ابعاد اجتماعي از جمله ازبين بردن تفکر مناسبات ارباب- رعيتي، ، تشويق و ترغیب روستاييان به مشاركت جهادی، ايجاد نشست های تخصصی، اطلاع رسانی، وحدت مسئولین، حضور و...مرتبط است. ✍ 🗓۱۴۰۲/۱۲/۱۴ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2383 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📸نمایه یادگاری از مرحوم پهلوان 🖤یادش گرامی 📎فرزندش دبیر محترم آقای قربان داداش پور باکر ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
‍ فوق العاده‌ست این متن 👌🏻 ✍آنگاه که غرور کسی را له می کنی، آنگاه که کاخ آرزوهای کسی را ویران می کنی، آنگاه که شمع امید کسی را خاموش می کنی، آنگاه که بنده ای را نادیده می انگاری ، آنگاه که حتی گوشَت را می بندی تا صدای خرد شدن غرورش را نشنوی، آنگاه که خدا را می بینی و بنده خدا را نادیده می گیری 🔎می خواهم بدانم، دستانت رابسوی کدام آسمان دراز می کنی تا برای خوشبختی خودت دعا کنی؟!...❤️‍🔥 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌
⏰هم اکنون . اداره ارشاد اسلامی آمل 📺همایش بمناسبت ارتحال 🕌امامزاده ناصرالحق علیه السلام ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا