eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
392 دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
233 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی وفرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان: #آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
پژوهش اِدمُلّاوَند
📩شناسه۱۴۰۲۱۱۲۸۱۷۳۱ #سفیدتور #کشیرمحله 🌍روستای #کشیرمحله  به " سفیدتور " تغییر نام پیدا می کند. بر ا
👆 ۱۸.➕تور: در داستانهای شاهنامه نام پسر میانه ((فریدون)) که ((تورج)) هم گفته اند. به معنی دلیر و پهلوان هم گفته شده (فرهنگ فارسی خرد) 📌سفید تور: محل اجتماع پهلوانان و دلیران زمان بود. ➕تور: به فتح تا و واو به معنی تیر (فرهنگ فارسی خرد) 📌بپذیریم که نام روستا سپیدتَوَر بوده که معنای آن می شود: تیر سفید ✅سفیدتَوَر: روستایی که در آن مردمان تنومندبوده که در ساخت اسلحه ی جنگی مهارت داشتند و تیر کمانشان سپید بوده است. و البته ممکن است آنان همانند عصر حجر تیرهایشان را از نوعی سنگ سفید می ساختند. ✅مردی سپید با تیر [یَل روزگار] که در خُلق و خوی متفاوت بوده و محبوب همگان باشد. 📚منابع این نوشتار [سفیدتور] ۱.تحقیقات میدانی ۲.یافته های شفاهی ۳.کتاب میراث ماندگار، مهدی زاده آری ۴.کتاب بندپی سرزمین،تاریخ،فرهنگ_ یوسف الهی و شهرام قلی پور گودرزی ۵.یادداشت های چاپ نشده و کتاب خطی اشاداد محسن داداش پور باکر ۶.ملگونف،سفرنامه ملگونف به سواحل نواحی جنوبی دریای خزر ۷.مرعشی، میرظهیرالدین، طبرستان و رویان و مازندران ۸.رابینو،ه.ل.مازندران و استرآباد، ترجمه غلامعلی وحید مازندرانی ۹.سایرمنابع 📩شناسه۱۴۰۲۱۱۲۸۱۷۳۱ 🟡با توجه به نسبی بودن علم تاریخ، این مطالب تا زمانی اعتبار دارد که سند اصیل و متقنی آن را نفی نکند. در صورتی که اسناد جدید و دارای اصالتی به دست آید که با مطالب موجود در این پژوهش تعارض داشته باشد، نگارنده بدون هیچ گونه تعصبی ، آن را خواهد پذیرفت. 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ @edmolavand ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📸نمایه کتاب معرفت، تاریخچه مدارس روستای پهندر دودانگه ساری 📝به قلم دوستعلی صالحی هیکویی 🗓سال انتشار ۱۴۰۰ 📄دارای ۱۴۸ برگ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ @edmolavand ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📸خانه سرای مرحوم جلیل کامیاب نژاد 📌به یاد داشته باشید که بدلیل تغییر سبک زندگی این سبک خانه های بومی در آستانه ی حذف، تخریب و فراموشی هستند. 💌کاش بشود کاری کرد...... 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ @edmolavand ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🕌ساختمان جدید ؛ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ @edmolavand ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
🕌ساختمان جدید #سیدنظام_الدین؛ #سیدصاعدمرعشی 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ #پژوهش_اِدمُلّاوَند @edmolavand #آوات
🕌کتیبه الصاق شده در بقعه ی سید صاعد مرعشی [سیدنظام الدین] 📌این کتیبه در ضلع غربی بقعه قرار گرفته است. 📜متن کتیبه: ((السلطان اعظم اعدل سلطان نظام الدین صاعد ابن سلطان المرحوم سعید صاعد حسینی)) 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ @edmolavand ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📖صفحه ۲۱۹ 📕کتاب کرکنار در گذر روزگار 🖍به قلم علی اصغر قلی پور باریکی 📜شجره خاندان قاسم زاده پریجایی 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ @edmolavand ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📖صفحات ۲۲۰/۲۲۱/۲۲ 📕کتاب کرکنار در گذر روزگار 🖍به قلم علی اصغر قلی پور باریکی 📜شجره خاندان قاسم زاده پریجایی 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ @edmolavand ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
امامزاده ناصرالحق در کلام آیت الله العلظمی خویی (1413 ه.ق) ... معجم رجال الحدیث.pdf
525.1K
8️⃣2️⃣ آیت الله العظمی خویی (رضوان الله علیه) در معجم رجال الحدیث ج ۶؛ ص: ۳۱ -۳۳ 👇 کلام او درباره ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🌸رهبرمعظم انقلاب،امام خامنه ای مدظله العالی: ✍همه کسانیکه مخاطبانی دارندوظیفه دارندمردم رابه انتخابات دعوت کنند. 👇👇 📌علمای اعلام،اساتید دانشگاه ،اساتید حوزه ، صدا و سیما،مطبوعاتی ها، جوان ها،افراد در داخل خانواده ،اینها همه می‌توانند منادی انتخابات باشند. 📌مردم را ،مخاطبان خودشان را به انتخابات دعوت کنند ، انتخابات آن وقت انتخابات پرشوری خواهد شد. 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ @edmolavand ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📝نوشتار در خصوص قریه ی مردمان سختکوش و هنرمند ((لمسوکلا)) بزودی منتشر خواهد شد. 💌متقاضیان محترم شکیبا بوده و در این مسیر ما را یاری نمائید. ✍شما عزیزان می توانید با هر یک از گزینه های 📌با درج نام و هویت شما در پژوهش ادملاوند، به محتوا و مضامین مولفه ها و فهرست عناوین مشارکت نمائید. ✍با احترام محسن داداش پور باکر
💌امام علی علیه السلام 💥سَلُونی قَبْلَ اَنْ تَفْقِدُونی 🟢بپرسید از من قبل از اینکه مرا از دست بدهید. 👇👇 📌اَمّا جماعت نادان؛ ناکثین، مارقین، قاسطین، حاسدان، نام خواهان، منافقان، کج اندیشان و......انسان نماها و مقدس مآب ها، بجای آنکه در دست آقا بسپارند بدستش دادند!!! نفرین ..... وای....... 🟡 ⏰سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبونَعمروعاص گوزَنگو سیریت بزودی خلع سِمَت میشود! 📍خبرها در راه است....⏳ ان شاالله تعالی یا منتقم؛ اباصالح المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📸نمایه آیت‌الله العظمی سید ابوالقاسم دهکردی (ره) ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
17.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕌امامزاده علی فریم 🌍بخش دودانگه ساری 📸 سلمان محمدی ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📚معرفی کتاب📚 👇مدعیان مهدویت: از صدر اسلام تا عصر حاضر 📎حاوی تاریخچه پیدایش باب و بهاء 📝پدیدآور: احمد سروش، تهران، نشر افشین 📌قبل از صفحه عنوان، صفحه تقديم قرار دارد که مولف اثر حاضر را به آيت الله العظمي بروجردي هديه کرده است. 🔎مشاهده نسخه بدون نیاز به گذرواژه: https://ils.blib.ir/Media/Pdf/?productId=65cbb442d50aa217f8a4b050&contentId=65471a696d60443f134113e2&contentDetailId=&isDefaultSamplePages=false
📝چِش و دِل ♥️دلِ مِن آی دِلِ آی دِلِ مِن 🟠بِرو بِرا بِشنو حرفِ دِلِ مِن ⚙سَرِجنگ داشته چِش با این دِلِ مِن ➕که آخِر خاک بونِه مِنزِلِ مِن ♥️دل گِنه مردِمونِ یاری هاکِن ▫️چِش گِنه ترک از این غم خواری هاکِن ♥️دل گِنه اِنار داره کاله بَواش ◻️چِش گِنه با می وپیاله دَواش ♥️دِل گِنه وقتِ کاره خوار کار هاکِن ▫️چِش گِنه خواره تَنِّ نِخار هاکِن ❤️دل گِنه بِرو تا یَکدونه بَوویم ◽️چِش گِنه عاشق میخونه بَوویم ♥️دل گِنه بی زِوونِ هم زِوون باش ◻️چِش گِنه وِل هاکِن فکرِ شِه نون باش ♥️دِل گِنه مردمِ ناموسِّ نَووین ▫️چِش گِنه بِر بوریم عاروسِّ بَووین ♥️دِل گِنه فکرِ وِشنای غِذا باش ◻️چِش گِنه نا نَکِن فکرِ شِه جا باش ♥️دل گِنه بِرو باهم یار بَوویم ▫️چِش گِنه بِیتِّره دیار نَوویم ♥️دل گِنه نِماز بَخون روزه بَهیر ◽️چِش گِنه یَک لب از فیروزه بَهیر ♥️دل گِنه بَهیر تِه دَستِ خِلایِق ◽️چِش گِنه نا خِلایِق هرچی لایِق ♥️دِل گِنه یتیمِ سَرِه بَکِش دست ◻️چِش گِنه سعی هاکِن دائم باشی مست ♥️دل گِنه ای خِدا بَرِس بِدادِم ◽️چِش گِنه ای خِدا هادِه مِرادِم ♥️خِدایا مِه چِشِّ با مِه دل هاکِن ▫️خِداوندا مِه چِشِّ عاقِل هاکِن ⏰اون زمون که مه چِش بَیِه با مِه دل 📍چه خِش هَسِّه هادی بوری زیرِ گِل ✍هادی_اکبری_وسطی_کلایی ۱۳۸۸/۰۴/۲۸ ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از قرارگاه باکر در ایران
بسم الله الرحمن الرحیم ن و القلم و ما یسطرون ✍باکرهای مهاجر از روستای ادملا بخش بندپی شرقی بابل به شهرستان آمل ۱.خاندان مقیم دشت سر ۲. خاندان [باکر] روستای نوده عطایان دشت سر ۳.خاندان $ایزدی [باکر] روستای و غیر متمرکز در بخش که البته اصالتشان باکر است. ۴.خاندان داداش پور [باکر] مقیم کوی شهید اکبری شهر آمل ۵.خاندان داداش پور باکر مقیم کوچه ی خیابان امام رضا علیه السلام ۶.خاندان مقیم پلک از مسیر لاله ۵۸ شهر آمل ۷.خاندان لاله ۲۸ آمل؛ محله ی چلاوی ها ۸.خاندان مقیم بلوار بسبج و سمت پمپ بنزین ایمانی شهر آمل ۹.خاندان مقیم ملت آباد شهر آمل ۱۰.خاندان با نام خانوادگی مقیم روستای هلی کتی آمل ۱۱.خاندان مقیم روستای آمل ۱۲.خاندان مقیم امت اباد [دبّاغ چال] آمل که عمدتا به تعزیه خوانی شهرت دارند. ۱۳.خاندان مقیم پایین بازار آمل ۱۴.باکرهای مقیم شاه محله [اسلام محله] شهر آمل از نسل بنت الهوردی داداش باکر ۱۵.باکرهای مقیم آمل ۱۶. باکرهای مهاجر و مدفون در روستای آمل ۱۷.خاندان مقیم شهر آمل ۱۸.باکرهای مقیم آمل ۱۹.خاندان روستای بخش مرکزی آمل ۲۰.خاندان آمل ۲۱.و..... 💌چاپ و نشر مطالب بردن از منبع مجاز نیست. 🟠با توجه به نسبی بودن علم تاریخ، این مطالب تا زمانی اعتبار دارد که سند اصیل و متقنی آن را نفی نکند. در صورتی که اسناد جدید و دارای اصالتی به دست آید که با مطالب موجود در این پژوهش تعارض داشته باشد، نگارنده بدون هیچ گونه تعصبی ، آن را خواهد پذیرفت. 🟡تمامی حقوق برای محسن داداش پور باکر محفوظ است . ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ܐܡܝܕ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📩شناسه۱۴۰۲۱۲۰۲۱۷۴۰ ۱.خاندان مهاجر از و شرقی بایل ۲.خاندان مهاجر از روستای تهمتن کلا بابل [این طایفه دارای محله ی قدیمی به نام در روستای لمسوکلا بندپی شرقی می باشند.] ۳.خاندان مهاجر از خراط کلای دهستان [گتاب] جنوبی بابل ۴.سادات مهاجر از روستای بابل ۵.خاندان مهاجر از گتو [گتاب] بابل ۶.خاندان مهاجر از سوادکوه ۷.خاندان مهاجر از سوادکوه ۸.خاندان مهاجر از روستای آمل [سراکلا، میان محله، کبود کلا، درکا پشت و کاله پایین محله] ۹.خاندان مهاجر از روستای آمل ۱۰.خاندان مهاجر از روستای آمل ۱۱.خاندان مهاجر از روستای آمل ۱۲.خاندان مهاجر از [گتاب] و حومه آن ۱۳.خاندان که مهاجر از و برخی دیگر نیز از آبگرم لاریجان آمل می باشند. ۱۴.خاندان برخی مهاجر از نور و برخی دیگر نیز آمل ۱۵.خاندان که از تبار هستند. ۱۶.خاندان که مهاجر از و برخی دیگر نیز از هستند. ۱۷.خاندان مهاجر از روستای ییلاقی لاریجان آمل ۱۸.خاندان مهاجر از روستای ییلاقی لاریجان آمل ۱۹.خاندان مهاجر از روستای ییلاقی لاریجان آمل ۲۰.خاندان ها از روستای لاریجان ۲۱.سایرین (اسماعیلی، حسین پور، رضاپور، دلپسند، اسدی، غلامی، ابراهیمی و...) 📩با تشکر از جناب فضلی 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2310 💌چاپ و نشر مطالب بردن از منبع مجاز نیست. 🟠با توجه به نسبی بودن علم تاریخ، این مطالب تا زمانی اعتبار دارد که سند اصیل و متقنی آن را نفی نکند. در صورتی که اسناد جدید و دارای اصالتی به دست آید که با مطالب موجود در این پژوهش تعارض داشته باشد، نگارنده بدون هیچ گونه تعصبی ، آن را خواهد پذیرفت. 🟡تمامی حقوق برای محسن داداش پور باکر محفوظ است . ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ܐܡܝܕ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📩شناسه۱۴۰۲۱۲۰۲۱۷۵۵ 🌍لمسوکلا بندپی شرقی ۱.این روستای جنگلی در دهستان پریجا [فیروزجا] بخش بندپی شرقی بابل واقع شده است. 📌در سند مبایعه نامه سال ۱۲۳۵ قمری نام این روستا ((نَمدمال محله)) قید شده است. ۲.رودخانه ی که از کوه سرچشمه میگیرد، در لمسوکلا به متصل میشوند. ۳.چشمه های لمسوکلا: دِماغه_آقاچشمه_سیوچشمه_ کیجاچشمه_مارجان چشمه زَرچال او_ غازی چشمه_ پِه سرچشمه_ تَلی چشمه[پری چشمه] ۴.کوه در ۴ کیلومتری لمسوکلا قراردارد. ۵.محلات قدیم لمسوکلا: قلعه کتی، خرابه، تهمتن سر، خواخر قبر سر، متون کلا، فلیج، قلعه ارشین، قلعه کتی، کرات کتی، ریکو، آیش ارشین شاه، اسپیارملک، چاک کلا، غاز درّه، الاشخامن، پیازباغ، مین مَله، خرابه، میرتالارسر و... ۶.قطعات زمین مزروعی لمسوکلا: خرابه، بن کیله، ممرز بِن، خراط، اسپیاربن، پنج خویز، چهار خویز، گت دشت، وقفی کاله، تسکا لپار، و.... 📌چند زمین مزروعی در این روستا گزارش شده است که از جمله ی آن وقف زمین برای علیه السلام است. 📌زمین های کشاورزی این روستا بصورت پلکانی میباشد. ۷.قلعه ی فریدون (تپه فریدون) در ضلع جنوب شرقی لمسوکلا واقع شده است. ۸.بنای قدیمی ((شاهنشیر)) نیز در جنوب غربی این روستا واقع شده است. ۹. که محل اسکان بسیار قدیمی اهالی تهمتنن کلا فعلی[سه تیره: پایین سری، نوچایی و آقاجان دسته] بندپی بوده، که این محل در ضلع جنوب شرقی لمسوکلا واقع شده است. 📌 دارای قبرستان خیلی قدیمی بوده که مورد تجاوز قاچاقچیان فرهنگی قرار گرفت. ۱۰.این روستای دارای پنج قبرستان باستانی، قبرستان فعلی[مین مله و ضلع شرقی] و یک مزار شهدا میباشد. 🌷برادران شهید حسن و ابراهیم بزرگپورسماکوش و شهید عرب چراغ همیشه روشن لمسوکلا هستند. ۱۱.🕌ابنیه ی مذهبی: سقانفارچوبی با طراحی سنتی، تکیه، زینبیه و پایگاه بسیج در مین مله واقع شده اند. ۱۲.این محل دارای دهیاری، شوارای اسلامی، مدرسه ابتدایی، خانه بهداشت و حمام عمومی میباشد. 📌خانم لیلا بزرگپورسماکوش دختر کبلی آقا اولین این روستاست که به خدمتگذاری شهرت دارد. ۱۳.🕌در پایین دست زمین موسوم به غازدره و الاشخامن لمسوکلا؛ در ضلع شرقی این روستا مزار واقع شده است که اهالی تا دهه ۱۳۷۰ همه ساله در روز عاشورا طی مراسم دسته روی بدان جا مراسم ((سلام آقا)) را اجرا میکردند. 📌 به مرور بدلیل سنگ چین بودن این بقعه ی متبرک دچار خدشه، تخریب و حتی بی حرمتی واقع شد و دیگر آن مراسم و عرض ارادت تا این زمان مقال صورت نمیگیرد. ۱۴.خواخِرقبرسَر: زنی به نام ((ریکومهر)) قبل از دوره ی زندیان حاکم این روستا بود که در صلابت حکومت میکرد و نامی نیک آوازه داشت. 📌وی خواهر ارشین شاه بود. احشام وی در مورد سرقت یاغیان قرار گرفت و این امر موجب شد که وی آنان را تحت تعقیب قرار دهد. 📌 وی ملازم و تاج نشین تپه فریدون بود که به خیانت یکی از خدمه اش به نام((خرّاط)) کشته شد. او را در محل فعلی؛مرتع موسوم به دفن کردند. 📍فاقدمنبع ۱۵. روستای لمسوکلا جنگلی و از خاک سفید ممتازی برخوردار است. ۱۶.در نمودار کوچ ییلاق بندپی این روستا نیز مورد توجه بوده است. ۱۷.خاندان های مقیم لمسوکلا: #هرودسته#باکر#اسماعیل_دسته#بزرگپور ۱۸.مادرشهیدان بزرگپور برای نخستین بار توسط پژوهش ادملاوند عنوان [مادرلمسوکلا] لقب گرفت. ۱۹.نامداران لمسوکلا: استادعلیرضا، ملاابراهیم، کبلی جان محمد، ملاطهماسب، کبلی آقاجان، ابوطالب، ملامحسن، مشهدی بابا، کبلی اقا، آقابزرگ، جمعلی، ملاخیران، شیخ محمد،یاورش داش و... 📌آقای یاور لمسو سماکوش در خوانش و بیان استعداد درخشانی دارد که با همکاری ایشان نام وی در فهرست ثبت گردید. ۲۰.نام خانوادگی: بزرگپور، بزرگنیا، محسنی فر، لمونیا، لمسوتبار، اسماعیلی، ابراهیمی، خدادی باکر، رضایی، حاتمی، محسنی نژاد، درویش نسب، قلیپور، محسن زاده، جانعلی پور، طهماسبی، عظیمی، سادات، میروژن، عرب، ادبی، کریم تبار، داداش پور، چاوشی و... ۲۱. خانم لمسوسماکوش از جمله ی زنان سختکوش و عفیفه ی این روستا بوده که در تاریخ ۱۴٠٠/٠۳/۱۳ آسمانی شد. 📌آقای جواد بزرگنیاسماکوشی؛ لحاف دوز، هنرمند لَلِه وا و خواننده ی مشهور مازندران، فرزند همین مادر است. ۲۲.سادات، دروایش و روحانیون این روستا طی مهاجرت فصلی در خارج از روستا نیز فعالیت مینمودند. ۲۳.سایر مطالب... 📝اینجانب با افتخار از مادر متعلق به این روستا و از طایفه ی سخت کوش هستم. 🗓۱۴۰۰/۱٠/۰۹ ✍محسن داداش پور باکر 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/1019 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ ✍ادامه 👇👇
👆👆 📚منابع پژوهشی [] ۱.تحقیقات میدانی ۲.یافته های شفاهی ۳.کتاب میراث ماندگار، ۴.کتاب بندپی سرزمین،تاریخ،فرهنگ_ و ۵.یادداشت های چاپ نشده و کتاب خطی اشاداد ۶.،سفرنامه ملگونف به سواحل نواحی جنوبی دریای خزر ۷.، میرظهیرالدین، طبرستان و و ۸.،ه.ل.مازندران و استرآباد، ترجمه غلامعلی وحید مازندرانی ۹.کتاب نویسنده حجةالاسلام شفیع تبار سماکوش ۱۰.سایر منابع 👇👇 📝فهرست و مشخصات دقیق از علما و روحانیون دلسوز و مردمی روستای لمسوکلا بندپی شرقی در دستور کار است. لطفا شکیبا باشید. 💌چاپ و نشر مطالب بردن از منبع مجاز نیست. 🟠با توجه به نسبی بودن علم تاریخ، این مطالب تا زمانی اعتبار دارد که سند اصیل و متقنی آن را نفی نکند. در صورتی که اسناد جدید و دارای اصالتی به دست آید که با مطالب موجود در این پژوهش تعارض داشته باشد، نگارنده بدون هیچ گونه تعصبی ، آن را خواهد پذیرفت. 🟡تمامی حقوق برای محسن داداش پور باکر محفوظ است . ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ܐܡܝܕ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
 زادهٔ ۱۶ مهر ۱۳۰۴ تهران  درگذشتهٔ ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ تهران 📌 پژوهشگر فرهنگ و تاریخ ایران و ادبیات فارسی، ایران‌شناس، کتاب‌شناس، نسخه‌پژوه، نویسنده و استاد دانشگاه در ایران 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2316
📝زندگی نامه استاد ایرج افشار 💥افشار \afšār\، ایرج (۱۳۰۴- ۱۳۸۹ ش) ، ایران شناس، کتابشناس و از اعضای شورای عالی مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی. ✍او از پراثرترین پژوهشگران معاصر ایران است و گسترۀ پهناوری از فعالیتها، از جمله سردبیری چند نشریه فرهنگی و همکاری با آنها، کتابداری، فهرست‌نگاری، نسخه‌شناسی، تدریس دانشگاهی در داخل و گاه در خارج، مطالعات ایران‌شناسی، قاجارپژوهی، همکاری در سطوح مختلف با نهادهای متعدد پژوهشی و ایران‌شناسی و کتابخانه‌ها و مراکز نسخه‌های خطی، از عرصه های تکاپوی فرهنگی ـ پژوهشی اوست. سلامت جسمی و روحی، جدیت و مداومت خستگی‌ناپذیر در کار، ساده‌زیستی و پرهیز جدّی از اتلاف وقت، موجب شده است که حاصل عمر او تا این زمان، آثاری پرشمار اعم از کتاب، مقاله، تصحیح متون، انواع فهرستها، کتابشناسی‌ها، نطق‌ها و خطابه‌ها، یادداشت‌ها و نوشته‌های دیگر باشد. 📌ایرج افشار در و در خانواده‌ای و با فرهنگ زاده شد. پدرش محمود افشار یزدی از شخصیت‌های فرهنگی و ایراندوست زمان خود بود. ایرج در مدرسه‌های شاهپور و فیروز بهرام در تهران تحصیل کرد و در ۱۳۲۸ ش از دانشکدۀ حقوق دانشگاه تهران در رشتۀ قضایی فارغ‌التحصیل شد. از ۱۹ سالگی در ادارۀ امور مختلف مجلۀ آینده دستیار پدرش بود و نخستین تجربه‌های اداره و انتشار نشریه‌ای فرهنگی را از این راه و با کار عملی آموخت. در دورۀ دانشجویی با مجلۀ جهان نو همکاری کرد. در ۱۳۲۹ ش در دبیرستانهای تهران به تدریس پرداخت و در ۱۳۳۰ ش به دانشگاه تهران منتقل، و در کتابخانۀ دانشکدۀ حقوق، که بزرگترین کتابخانۀ دانشکده‌ای ایران در آن سالها بود، به کتابداری مشغول شد و فنون کتابداری را از طریق عملی و تجربی آموخت. 📌جدا از این وظیفه، مدتی سردبیری مجلۀ مهر را به عهده گرفت (۱۳۳۱ ش) و با همکاری و همفکری تنی چند از دوستان نزدیکش، که جملگی به شخصیتهای فرهنگی برجسته‌ای در حوزه‌های تخصصی خود تبدیل شدند: محمدتقی دانش‌پژوه؛ عباس زریاب‌خویی؛ منوچهر ستوده و مصطفى مقربی، مجلۀ فرهنگ ایران زمین را در 1331ش تأسیس کرد که انتشار آن تا سال ادامه یافته و از نشریه‌های معتبر در زمینۀ مطالعات ایرانی است. 📌ایرج افشار در ۱۳۳۳ش، زمانی که با کتابخانۀ ملی ایران همکاری داشت، نخستین دفتر کتابهای ایران را انتشار داد. این دفتر، سرآغاز تدوین و انتشار کتابشناسی ملی بود، اثری که باید بازنمای رسمی کتابهای انتشار یافته در کشور باشد و تا آن زمان هیچ نهاد دولتی به نشر آن اقدام نکرده بود. افشار، انتشار این فهرست سالانه را تقریباً به همان صورت تا ۱۳۴۵ ش به مدت ۱۲ سال ادامه داد. به موازات این فعالیتها، مدتی (۱۳۳۳- ۱۳۳۵ ش) سردبیر مجلۀ سخن و مدت طولانی‌تری هم (۱۳۳۴- ۱۳۴۰ ش) مدیر مجلۀ کتابهای ماه بود. در ۱۳۳۵ ش، زمینۀ دیگری از فعالیتهای ایرج افشار آغاز شد. احسان یارشاطر، مدیر بنگاه ترجمه و نشر کتاب که به سبب اشتغالات علمی ناگزیر بود بیشتر ایام سال را خارج از کشور به سر برد، سمت قائم‌مقامی این بنگاه انتشاراتی نوبنیاد را به افشار سپرد و او نزدیک به ۷ سال ادارۀ آن بنگاه را در غیاب مدیر آن برعهده داشت. افشار در ۱۳۳۵ ش به فرانسه سفر کرد و در دوره‌ای آموزشی، که یونسکو بانی آن بود، با فن کتابداری جدید و موازین نوین و مبانی نظری علم کتابشناسی آشنا شد. گذراندن این دوره و تحولات نگرشی حاصل از آشنایی با دستاوردهای تازۀ کتابداری و کتابشناسی، به شاخه‌ای از فعالیتهای افشار شکل داد. 📌او حدود ۷ سال، تا ۱۳۴۲ ش، به چند کار مختلف، اما مرتبط دست زد: تدریس کتابداری جدید در دانشسرای عالی، مدیری و سردبیری مجلۀ راهنمای کتاب تأسیس باشگاه کتاب با همکاری یارشاطر، که با نام انجمن کتاب معروف است، و ارائه کردن خدماتی نو به دوستداران و خوانندگان کتاب، انتشار نشریۀ نسخه‌های خطی با همکاری محمدتقی دانش‌پژوه (۱۳۵۷ – ۱۳۴۰ش)، مدیریت کتابخانۀ ملی برای مدتی و آغاز کردن فعالیتهای جدیدی در آن کتابخانه در زمینۀ سازماندهی نسخه‌های چاپی و خطی، مدیریت مرکز تحقیقات کتابشناسی دانشگاه تهران و چند کار دیگر مرتبط با این فعالیتها که در ادامۀ مقاله به آنها اشاره خواهد شد. جلد نخست فهرست مقالات فارسی، حاوی داده‌های کتابشناختی ۶۰۰۰ مقاله به زبان فارسی در نشریه‌های ایران‌شناسی و فرهنگی ایران و خارج که افشار اندیشۀ تدوین آن را از سالها پیش از آن در سرداشت، در ۱۳۴۰ش انتشار یافت. این منبع مقاله شناخت نخستین ابزار مقاله‌شناختی فارسی بود که در اختیار پژوهندگان مطالعات ایرانی قرار گرفت و از جملة ابتکارهای ایرج افشار بود که گرچه قدر آن در آغاز کار در جامعۀ پژوهشی ایران درست شناخته نشد، اما با گذشت زمان، جایگاه خود را در مطالعات ایران‌پژوهشی تثبیت کرد. ایرج افشار در ۱۳۴۳ ش مدیریت انتشارات دانشگاه تهران را به عهده گرفت و حدود ۷ سال در این سمت خدمت کرد. ادامه👇👇