eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
439 دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
268 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر_شاعر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی_فرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان:#آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
5.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌عاقبت اعتماد به دشمن از زبان شهید میرزاکوچک خان جنگلی 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔎ریشه این کلمات فارسی رو میدونستید!!! ✍چقدر دانستن ریشه‌ی کلمات فارسی لذت بخشه! اصلا چقدر کلمات اصلی قشنگتر از کلمات امروزی هستن که به مرور تغییر کردن! مثلا همین کلمه پیراهن وقتی میفهمی ریشه‌اش چیه کلمه‌ی قشنگ‌تری میشه تو ذهنت! ✍️ مجید میرزایی | حواس پرت ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
10.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟡حرمت بی‌حجابی، خوردن شراب و گوشت خوک در کتابهای یهودیان، مسیحیان و زرتشتیان بسیار شدیدتر و تندتر از قرآن است. ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🖨انتشار برای نخستین بار ﷽ن و القلم و ما یسطرون 📩شناسه ۱۴۰۳۱۱۲۸۱۴۳۲ 🌍 📜گزارش ملا نورعلی کرد بن ملامحمد از روستای کردمحله بندپی: {{...[ناخوانا] مقصود که ۱ که آسایش عباد کِرد۲ به موافق خان ۳ موجب شمول کمال مراحم آن والا شد ...[ناخوانا] رخت عزا تمامت احدی کراهت نباشد که مرحوم۴ چنین توصیه۵ کرد. ...[ناخوانا] عرش نشین ۶ ...[ناخوانا] یا ابا عبدالله الحسین ...[ناخوانا] چون ۷ باران شد. ۸ با جمعی به هتک آشوب کَرد و بر سبیل جهل قدم نهاد که تباهی خاطرش معلوم خاص و عام گشت. فوراً روانه ۹ شد و بالجمله آتش فتنه ...[ناخوانا] در ۱۰ از گرفتاری به ۱۱ گریخت و در ۱۲ با استغراق وقت۱۳ در تدبیر و توفیقات حاصله از ۱۴ ۱۵ به افاضات ۱۶ ، ۱۷ ، ۱۸ ، ۱۹ و ۲۰ گوی سبقت از اغیار بُرد. ...[ناخوانا] و رجا واثق وفقهم الله تعالی بر ادای وظایف شرعیه و اعلا کلمه حق به سلامت خدّام الشریعه کهف الحاج ۲۱ با اعیال در پرتو بزرگی تبار به روی آورد و فضلا آن شهر چون نگین در دورش حلقه بستند و در حکمت اُنس. الیوم فواضل نصاب؛ حجج الاسلام ۲۲ و ۲۳ و ۲۴ دامت برکاتهم العالی عن ۲۵ به مساوات امر به حرمت و تثبیت تعزیه داری حضرت سیدالشهدا ابی عبدالله الحسین علیه السلام و سایر ائمه معصومین سلام الله علیهم و شهدا فائزین رضوان الله علیهم به روش متعارف فرقه ناجیه اثنا عشریه کثرهم الله کتابت نمودند. چندی از مناصب شمردند تا اسباب نیاز اطعمه و اشربه به مقتضی بر شان فراهم باشد. مدت مدید ۲۶ به خیالات خصم اعتنا و اعتبار نیفتد. "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا"}} 📝پانویس: ۱/ویشه: ازمحلات قدیم کردمحله بندپی ۲/عبادِکرد: جماعت کِرد | تبار کِرد طایفه ای از ایل در بندپی هستند | و یا شاخه ای از در ایران ۳/ویشه: مکانی قدیمی در کردمحله بندپی ۴/خان احمدکردمرحوم: به نظر می رسد وی از واقفین روستا بوده است. ۵/توصیه: وصیت ۶/آخوندملامحمدباقرکرد: روحانی | هویت نامشخص ۷/بِرمِه گلی: اصطلاح مازنی | بغض خاموش و غم انگیز ۸/مختارکِرد: مخالف با اکثریت | یا مخالف با اجرای نامناسب موقوفه مزبور| هویت نامشخص | نیاز به تحقیق ۹/بارفروش: بابل ۱۰/اغوزرجی: از مکانهای قدیمی روستا ۱۱/چالِک: همان👆 ۱۲/چاکه: | حوالی رودخانه سجرو ۱۳/استغراق وقت: زمان زیاد و مفید ۱۴/جماعت کِردون: طایفه کرد بندپی یا روستای کِردمحله ۱۵/بن پی: بندپی ۱۶/امیرخان کِرد: از بزرگان طایفه ۱۷/ذوالفقارکِرد: همان👆 ۱۸/ملاحسن کِرد: همان👆 ۱۹/حاجی علی رضا کِرد: همان👆 ۲۰/درویش بابجان کِرد: همان👆 ۲۱/میرزاقلی کِرد: از علمای مُتقن تبار کِرد. | نیاز به تحقیق ۲۲/ملاحسینعلی رئیس: رییس کلای لفور | نیاز به تحقیق ۲۳/ملامحمدتقی کالی: کالی کلای لفور | نیاز به تحقیق ۲۴/ملامحمدکاظم عالمی: عالم کلای لفور | نیاز به تحقیق ۲۵/دارالتاریخ لفور: لفور سرزمین تاریخ، وقایع و اتفاقات در عصر قارن، مازیار و... بوده است. ۲۶/روار: رودخانه |نهری در روستا 🖊: ۱۴٠۳/۱۱/۲۸ 📚منبع: کتاب خطی التاریخ العزا الحسین علیه السلام فی بلوک البندپی 📝به قلم 🗓۱۳۴۱ قمری برابر با سال ۱۳٠۱ خورشیدی 🟨نکته: به نظر می رسد اسامی و وقایع کتابت شده در این اثر خطی، مربوط به زمانهای دورتر و یا هم عصر مولف مزبور باشد که نیاز به تحقیق جامع دارد. 📸هیچگونه نمایه ای از این کتابت خطی در اختیار پژوهش ادملاوند نیست. 🔴 به‌ منظور حفظ حریم شخصی، انتشار نمایه یا اصالت سند و کتابت و یا نام دارنده ی این اسناد و کتابت به خودشان واگذار شده است. ⚠️چاپ و نشر مطالب بردن از نگارنده و منبع مجاز نبوده و درج منبع الزامی است. 🟠با توجه به نسبی بودن علم تاریخ، این مطالب تا زمانی اعتبار دارد که سند اصیل و متقنی آن را نفی نکند. در صورتی که اسناد جدید و دارای اصالتی به دست آید که با مطالب موجود در این پژوهش تعارض داشته باشد، نگارنده بدون هیچ گونه تعصبی ، آن را خواهد پذیرفت. 🟡تمامی حقوق برای محسن داداش پور باکر محفوظ است . https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/4121 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
PTT-20210624-WA0000.opus
359.7K
💠 🎼 ✨ اجرای تیتراژ پایانی سریال «عمه خانم» با نوازندگی کمانچه استاد رضا خسروی نوازندگان دوتار استاد علی اصفهانی، و فاطمه اصفهانی و با خوانندگی حسین اصفهانی، هم خوان زینب اصفهانی، فاطمه اصفهانی، هستی فندرسکی، زهرا صالح آلوستانی و نوازنده سازه کوبه ای علی حاجی آبادی👆 📩ارسالی هنرمند حسین اصفهانی 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
🖨انتشار برای نخستین بار ﷽ن و القلم و ما یسطرون 📩شناسه ۱۴۰۳۱۱۲۸۱۴۳۲ 🌍#بندپی #کِردمحله 📜گزارش ملا
📩: سلام محمد کاظم عالمی در عالم کلا نداشتیم. ممکنه عالمی های درونکلا باشند و حسینعلی ریس احتمالا از خاندان رییس بودند که در لفور و رئیس کلای بابلکنار به دنبال چراگاه مهاجرت می کردند و هم عصر شیر زاد بیجن و تیمور ریس بودند... 📚منبع تاریخ طبرستان و رویان. ابن اسفندیار Mohsen Baker: درود و سپاس فراوان از توجه شما به موضوعات و محتوای مستندات در کتابت ملانورعلی کرد به صراحت آمده است: {{...حجج الاسلام.....عن ...}} یعنی هر سه تن را مقیم لفور دانسته است. 📌فاصله ی مکانی عالمکلای لفور تا عالمی های درونکلا، قابل تامل هست و از طرفی همین مطلب بر رییس کلای بابلکنار و رئیس کلای لفور نیز متصور هست. چرا که نگارنده همگی را اهل لفور معرفی کرده است و این در حالی است که محدوده ی جغرافیایی لفور در متون تاریخی و روایی غالبا مشخص و معین بوده است. ارادت 📩: ضمنا ریس کلا بابلکنار از مناطق حاکمیت مازیار و خاندان ریس بوده که در زمستان در رئیس کلا بابل و پاییز در رئیس کلای لفور و در تابستان ییلاق قرای چهارگانه و غیره بودند و اکثر مراتع از آن لفور بوده و زمان قاجاریه برعکس لفور حوزه بابلرود جزو حوزه شش ثبتی بابل بوده بعضی دست نوشته خطی وجود دارد که از دسترسی به آن عاجزم.
📩مجد: سلام اگر کتاب تاریخ طبرستان رویان ومازندران میر ظهیر الدین مر عشی در اختیار دارید، مطالب در رابطه با لفور را به اشتراک بگذارید A.22💌: سلام قطعا و عالیه. اتفاقا نشر این کتاب و مشابه ی آن در دستور کار جناب داداش پور باکر و تیم پژوهش قرار دارد. منتهی تاکید مکرر ایشون بیشتر و بیشتر روی اسناد، کتابت و انجامه های منتشر نشده است تا مردم و بویژه پژوهشگران در حالت بهتری از منابع جدید، اما بسیار قدیمی و خاک خورده و اِی چه بسا در حال اِمحا و نابودی استفاده نمایند. سپاس از توجه ی شما روابط عمومی پژوهش ادملاوند
📩 سلام و عرض ادب 🏛در تصویر روبرو که قله اول اسارون و قله دوم وسو هست. سوال اینجاست که به نظر شما نقطه تصویر برداری از کجاست؟ منظورم نام روستا نیست بلکه کدام آبادی آن روستا هست؟ 📩 نظر من از تِسّه کلا نزدیک آنّون عکس گرفته شده گروه لَلِوه خیابون
📍اینجا ایستگاه خاطرات است. ➺‌‌𝄠✿♥📻   @EDMOLLA1400
🕌 🟡ﻫﻴﭽﻮﻗﺖ ﻭﺍﺭﺩ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻫﻴﭻ آدمى ﻧﺸﻮ ﻭ ﺯﻳﺮ ﻭ ﺭﻭﺵ نکن، حتى ﻋﺰﻳﺰﺗﺮﻳﻨﺖ ! ﺯﻳﺒﺎﺗﺮﻳﻦ ﺑﺎﻏﭽﻪ ﻫﻢ که ﺑﻴﻞ ﺑﺰنى ﺣﺪﺍﻗﻞ ﻳﻪ کرم ﺗﻮﺵ ﭘﻴﺪﺍ میکنی🪱 📍اینجا ایستگاه خاطرات است. ➺‌‌𝄠✿♥📻   @EDMOLLA1400