💠 حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) :
خرمندترین مردمان، کسانیاند که بیشتر در عواقب کارها بیندیشد.
📚 غررالحکم، حدیث ۳۳۶۷
#حدیث
🆔 @farhang_puya
💠 حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) :
هرگز به دوستی با کسی که او را خوب نشناختهای، رغبت مکن.
📚 غررالحکم، حدیث ۱۰۱۶۷
#حدیث
🆔 @farhang_puya
💡 میزان تاثیر اسلام در ارزشها، علوم و ابزار (قسمت اول)
🔳 اینکه ما ادعا داریم اسلام دارای تمدن است. این به معنای این نیست که عین آنچه که ما برای تمدن اسلامی از ارزشها، علوم و ابزار داریم، همانند فقه اسلامی تک تک گزارههای آن از روایات برگرفته شده است.
🔺 یکی از این روشنفکران در مقالهای برخی از علما را به سخره گرفته بود که اینها حتی میگویند: «ما تراکتورسازی اسلامی داریم و از آیات میتوانیم تراکتورسازی در بیاوریم!»
☑️ ما وقتی میگوییم تمدن اسلامی؛ یعنی دین در سه حوزه ارزشها، علوم و ابزار، دخالت میکند. میزان دخالت دین در این حوزهها دخالت حداکثری نیست و متفاوت است؛ مثلا در فقه اسلام، تمام گزارههای آن از متن خالص دین استخراج میشود.
🎙 مصاحبه با مهدی مشگی
#انقلاب_اسلامی
#جامعه
#علوم_انسانی
#شماره_39
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💡 میزان تاثیر اسلام در ارزشها، علوم و ابزار (قسمت اول) 🔳 اینکه ما ادعا داریم اسلام دارای تمدن است
💡 میزان تاثیر اسلام در ارزشها، علوم و ابزار (قسمت دوم)
◼️ شاید نقش دین در تولید و استنباط یک
گزاره فقهی، حداکثری باشد اما میزان دخالت دین در اخلاق اسلامی با فقه اسلامی فرق میکند. در سایر حوزههای علوم انسانی نیز این اتفاق میافتد و نقش دین در تولید علوم انسانی نیز متفاوت است.
🔸 به هر حال در تمدن اسلامی، دین در سه حوزه ارزشها، علوم و ابزار نیز دخالت میکند و این دخالت در این سه حوزه، یکسان و حداکثری نیست، بلکه در بعضی موارد حداقلی و در برخی موارد هم حداکثری است.
🔚 به هر حال با دخالت دین، ارزشها، علوم و یا ابزاری تولید میشود. آخرین مرحله در مراحل تثبیت دین، ایجاد تمدن در جامعه است. از این رو دین برای ساختن یک جامعه با تمدن اسلامی، در ارزشها، علوم و ابزاری که این جامعه را میسازد، دخالت دارد.
🎙 مصاحبه با مهدی مشگی
#انقلاب_اسلامی
#جامعه
#علوم_انسانی
#شماره_39
🆔 @farhang_puya
💠 حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) :
برترین ادب، آن است که انسان در حد خود بایستد و از اندازه خویش فراتر نرود.
📚 غررالحکم، حدیث ۳۲۴۱
#حدیث
🆔 @farhang_puya
💡 وظایف سیاسی مومنین در نهجالبلاغه (قسمت اول)
⚔ جهاد: فَإِنَّ اَلْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ اَلْجَنَّةِ فَتَحَهُ اَللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِيَائِهِ وَ هُوَ لِبَاسُ اَلتَّقْوَى وَ دِرْعُ اَللَّهِ اَلْحَصِينَةُ وَ جُنَّتُهُ اَلْوَثِيقَةُ فَمَنْ تَرَكَهُ رَغْبَةً عَنْهُ أَلْبَسَهُ اَللَّهُ ثَوْبَ اَلذُّلِّ وَ شَمْلَةَ اَلْبَلاَءِ وَ دُيِّثَ بِالصَّغَارِ وَ اَلْقَمَاءِ - وَ ضُرِبَ عَلَى قَلْبِهِ بِالْأَسْدَادِ وَ أُدِيلَ اَلْحَقُّ مِنْهُ بِتَضْيِيعِ اَلْجِهَادِ وَ سِيمَ اَلْخَسْفَ وَ مُنِعَ اَلنَّصَفَ.
🖇 جهاد لباس تقوا زره محکم و سپر مطمئن خداوند است مردمی که از جهاد روی برگردانند خداوند لباس ذلت بر تن آنها میپوشاند و بلا به آنان هجوم میآورد حقیر و ذلیل میشوند عقل و فهمشان تباه میگردد و به خاطر تضییع جهاد حق آنها پایمال میشود و نشانههای ذلت در آنها آشکار میگردد و از عدالت محروم میشوند)
#معارف
#جامعه
#سیاست
#شماره_39
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💡 وظایف سیاسی مومنین در نهجالبلاغه (قسمت اول) ⚔ جهاد: فَإِنَّ اَلْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ اَل
💡 وظایف سیاسی مومنین در نهجالبلاغه (قسمت دوم)
2⃣ عدم سکوت در برابر ظلم: وما أخذ الله على العلماء أن لا يقاروا على كظة ظالم و لا سغب مظلوم. خداوند از دانایان پیمان گرفته تا در صورت قدرت - در مقابل شکمباره ستمگران و بینوایی ستمدیدگان خموش ننشینند.
3⃣ امر به معروف و نهی از منکر:
وَأْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ تَكُنْ مِنْ أَهْلِهِ وَ أَنْكِرِ الْمُنْكَرَ بِيَدِكَ وَ لِسَانِكَ وَ بَايِنْ مَنْ فَعَلَهُ بِجُهْدِكَ، وَ جَاهِدْ فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ وَ لَا تَأْخُذْكَ فِي اللَّهِ لَوْمَةُ لَائِمٍ: امر به معروف کن تا خود اهل معروف باشی با دست و زبانت منکرات را انکار نما و از کسی که عمل بد انجام میدهد به سختی دوری گزین و در راه خدا تا سر حد توان تلاش کن و هرگز سرزنش سرزنشگران تو را از تلاش در راه خدا باز ندارد.
#معارف
#جامعه
#سیاست
#شماره_39
🆔 @farhang_puya
👥 در دهه پنجم انقلاب به حرکتهای فردی و جمعی نیازمندیم (قسمت اول)
🔳 نیروهای انقلابی به خوبی میدانند که تبدیل وضعیت موجود به وضعیت مطلوب نیازمند به اقدامات فردی و جمعی است آن هم در یک نظم قاعده مند. لذا همواره به دنبال شکلدهی به یک روح جمعی بر اساس ربوبیت الهی هستند.
🔹 توضیح مطلب این که در قلمروی نسبت انسان و جامعه پرسشی مطرح است و آن این که فرد اصالت دارد یا جامعه، منظور از اصالت در این جمله منشأ اثر بودن است، بنابر تفکر اسلام ناب اصالت از آن فرد و جامعه توأمان است، اصالت توأمان فرد و جامعه، دقیقا به معنای فلسفی مورد نظر است.
✍ سید مجید اشکوری
#انقلاب_اسلامی
#جامعه
#فرهنگ
#شماره_39
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
👥 در دهه پنجم انقلاب به حرکتهای فردی و جمعی نیازمندیم (قسمت اول) 🔳 نیروهای انقلابی به خوبی میدان
👥 در دهه پنجم انقلاب به حرکتهای فردی و جمعی نیازمندیم (قسمت دوم)
✳️ آنچه گفتیم به این معنا است که در قرآن کریم گاه به مردمی اشاره میشود که دارای یک تفکر اجتماعی و اراده جمعی و به اصطلاح دارای یک روح جمعی هستند؛ مانند آیه مبارکه
۵ سورة غافر (وَهَمَّتْ كُلُّ أُمَّةٍ بِرَسُولِهِمْ لِيَأْخُذُوهُ ۖ وَجَادَلُوا بِالْبَاطِلِ لِيُدْحِضُوا بِهِ الْحَقَّ فَأَخَذْتُهُمْ ۖ فَكَيْفَ كَانَ عِقَابِ) که براساس آن
روح جمعی، قومی به گناهی و یا ناحقی خشنود و یا به عکس به حقی و معروفی خشنود میگردند.
🔳 در این صورت یک فرد از افراد اجتماع خشنودیش جزئی از خشنودی جمع و تصمیمش تحت تأثیر این جو اجتماعی جزئی از تصمیم جمع است. در این صورت این روح جمعی باعث ارتکاب گناه و یا معروفی میشود، در این جاست که گناه فرد، گناه جمع است؛ لذا در قرآن کریم گاه کار یک نسل را به نسلهای بعدی نسبت میدهد.
✍ سید مجید اشکوری
#انقلاب_اسلامی
#جامعه
#فرهنگ
#شماره_39
🆔 @farhang_puya
◾️قرن هفدهم؛ نفوذ فرقه قبالا در خاورمیانه و شمال آفریقا
▫️قرن هفدهم میلادی را میتوان سده نفوذ قبالائیان در سرزمینهای خلافت نامید. حییمبن عطار مراکشی و شالوم (سلیم) بنیوسف شبّازی، شاعر نامدار یهودی ساکن یمن، کسانی بودند که فرقه را در جنوب شبه جزیره عربستان، یمن و مناطق شمالی آفریقا توسعه دادند. در بغداد، مردخایبن موسی ساسون بغدادی، محفل قدرتمندی از فرقه را انسجام بخشید که تا قرن بیستم میلادی پابرجا ماند. در منطقه کردستان عراق (اربیل، روستای حریر) نیز، اسحاق بن موسی ساکن شد و خانواده حریری را بنیانگذاری کرد.
▫️ بنا به نوشته جودائیکا، یکی از پسران اسحاق، به نام پیناس، در ماجرای شبتایزوی شرکت فعال داشت. تو پسر دیگر او، به نامهای حییم و اسحاق، خاخامهای شهر رواندوز اربیل بودند. اعضای خاندان حریری در تمامی سدههای هجدهم و نوزدهم در کردستان فعال بودند و از رهبران فرقه کابالا در بینالنهرین به شمار میرفتند. در غرب آفریقا و تونس و الجزایر نیز قبالائیستهای یهودی نفوذ خود را بسط دادند.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۰۶ و ۱۰۷، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#پاراکتاب
🆔 @farhang_puya
💠 مولی امیرالمومنین (علیه السلام) :
افسوسهای گذشته را در دل خود بیدار مکن! زیرا تو را از آمادگی برای پیروزی باز میدارد.
📚 غررالحکم، صفحه ۷۶۶
#حدیث
🆔 @farhang_puya
💠 حضرت امام علی (علیه السلام) :
حاضر جوابترین مردم کسی است که خشمگین نشود.
📚 غررالحکم، حدیث ۲۹۵۰
#حدیث
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
👥 در دهه پنجم انقلاب به حرکتهای فردی و جمعی نیازمندیم (قسمت دوم) ✳️ آنچه گفتیم به این معنا است ک
👥 در دهه پنجم انقلاب به حرکتهای فردی و جمعی نیازمندیم (قسمت سوم)
🔰 از سوی دیگر گاهی فردی تلاش میکند تا این اراده و روح جمعی را تغییر دهد، چنانکه انبیا در زمان خود چنین میکردند (و یزکیهم و يعلمهم الكتاب و الحكمة و إن كانوا من قبل لفی ضلال مبین).
↙️ از سوی دیگر اهدافی که انسانها دنبال میکند به دو صورت قابل تحقق هستند گاهی از طریق رفتار فردی و گاه به صورت رفتار جمعی و تا رفتار جمعی تحقق نیابد هدف قابل تحقق نیست؛ همانند نظم ترافیکی.
🔘 لذا علامه طباطبایی در تفسیر الميزان میگوید: (اگر جامعهای دارای روح واحد و تفکر اجتماعی واحد شد، حکم یک فرد انسان را پیدا میکند و افرادش همانند قوا و اعضای انسان میکردند که ذاتا و فعلا در شخصیت انسان مستهلکند و لذت و دردشان عین لذت و درد انسان است و سعادت و شقاوتشان عین سعادت و شقاوت انسان است).
✍ سید مجید اشکوری
#انقلاب_اسلامی
#جامعه
#فرهنگ
#شماره_39
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
◾️فضای مجازی؛ کنترل نامحسوس حکومتها (قسمت دوم) ▫️فقط چند ساعت پس از خودکشی بوعزیزی در اعتراض به تح
◾️فضای مجازی؛ کنترل نامحسوس حکومتها (قسمت سوم)
▫️ روزنامه کیف پست افشا کرده که اولین راهپیمایی اعتراضی در کیف که در نهایت به بحران فعلی انجامید، از طریق فراخوان یک روزنامهنگار در فیسبوک کلید زده شد. فراخوانی که این روزنامهنگار در صفحه فیس بوکش گذاشته بود، طی چند ساعت بیش از ۱۰ هزار بازدید کننده داشت. سپس صفحات خاص اعتراض به دولت اوکراین به عناوین مختلف در فیسبوک ایجاد شدند و به ساماندهی اعتراضها و تبادل اخبار پرداختند که هر یک تا ۳۰۰ هزار بازدید کننده نیز دارند.
▫️ سفیر آمریکا در اوکراین، نقش مهمی در تشدید شورشها و استفاده از شبکههای اجتماعی بر عهده دارد. او به طور مرتب اخبار و عکسهای اعتراضها را در صفحات توییتر و فیسبوک خود به اشتراک میگذارد. نقش شبکه های اجتماعی در ایجاد ناآرامی های اجتماعی اوکراین در حدی است که برخی کارشناسان، وضعیت اوکراین را «انقلاب فیسبوکی و توییتری» نامیدهاند.
✍ محمد رضا زهرایی
📅 تابستان ۱۳۹۴
#سیاست
#فضای_مجازی
#شماره_29
🆔 @farhang_puya
⚠️ حوزه و کم کاری در رفع نیاز جوانان
🔳 در این سی، چهل سال بعد از انقلاب که بهترین ایام حوزه در
چند قرن اخیر بوده، حوزه جهشهایی کرده که اصلا باور کردنی نیست و کسی فکر آن را نمیکرد. اما در عین حال از کتابهایی که در حوزه چاپ شده آمار بگیرید، ببینید در چه زمینههایی است، چه مسائلی را مطرح کردهاند، مخصوصا آثار بزرگان و علمای برجسته.
🔲 بعید نمیدانم اگر آمار گرفته شود، بیشتر کتابهای علماء تقریرات طهارت و صلاة باشد. بنده مجموعههایی از تقريرات علما در کتابخانه دارم که هنوز بسته آن را باز نکردهام.
‼️ از اینگونه کتابها زیاد چاپ میشود، اما مسائل ضروریای که جوانهای ما امروز به آنها احتیاج دارند کمتر مطرح میشود. چیزهایی که باید در دسترس همه مردم باشد تا بتوانند وظیفه خودشان را بفهمند. گویا ما اینها را جزء وظیفه خود نمیدانیم!!
🎙 مصاحبه با علامه مصباح (ره)
#علامه_مصباح
#حوزه_علمیه
#جامعه
#شماره_39
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
◾️فضای مجازی؛ کنترل نامحسوس حکومتها (قسمت سوم) ▫️ روزنامه کیف پست افشا کرده که اولین راهپیمایی اعت
◾️فضای مجازی؛ کنترل نامحسوس حکومتها (قسمت چهارم)
▫️ در ناآرامیهای سال ۸۸ ایران قبل از ادعای دروغ تقلب در انتخابات، فعالیتهای سیاسی خاصی که از قبل در کمپینهای فمینیستی و اپوزیسیونی فعالیت داشتند، به طور هدفمند با یک تشکیلات سازماندهی شده در شبکههای اجتماعی مجازی کار خود را آغاز کرده بودند ولی با ادعای تقلب توسط دو نامزد این انتخابات، این گروههای معارض کارشان را فعالان تر و در ابعاد وسیع تر آغاز کردند.
▫️در ایران آنچه در شبکههای مجازی توسط معترضان منتشر میشد و با حمایت شبکههای ماهوارهای به شدت گسترش مییافت، پس از اندکی دروغ بودن آن آشکار میشد؛ از جمله قتلهای ادعایی، فاصله کوتاهی توسط مقتولان رد میشد.
✍ محمد رضا زهرایی
#سیاست
#فضای_مجازی
#شماره_29
🆔 @farhang_puya
💠 حضرت امام صادق (علیه السلام) :
هر که خشم خود را نگه دارد، خداوند عیب او را بپوشاند.
📚 میزان الحکمه، جلد ۸، صفحه ۴۵۱
#حدیث
🆔 @farhang_puya
⚠️ با فقه و اصول همه چیز درست نمیشود
🔰 وقتی امام به ترکیه و بعد از آن به عراق تبعید شدند، در آنجا درس ولایت فقیه را شروع کردند. آن زمان با اینکه نهضت شروع شده بود و مدتی هم از مقدمات آن گذشته بود، هنوز وضع حوزه اینگونه بود که اگر کسی درسهای دانشگاهی میخواند نقطه ضعف برایش بود.
❎ یکی از بزرگانی که نمیخواهم اسمشان را ببرم صریحا میگفتند حوزه، حوزه فقهی است. البته همان بزرگان بعد از گذشت چند سال از اوائل پیروزی انقلاب یا نزدیک انقلاب به خود ما سفارش میکردند که این برنامه مؤسسه را ادامه بدهید.
🔶 یعنی تا آن زمان درست راه مبارزه با فرهنگ غربی دست ما نبود و بسیاری خیال میکردند فقط با همین بحث فقه و اصول همه چیز درست میشود.
🎙 مصاحبه با علامه مصباح (ره)
#علامه_مصباح
#انقلاب_اسلامی
#حوزه_علمیه
#شماره_39
🆔 @farhang_puya
⁉️ سوالات مهم روز درباره دین
✳️ امروز از مسائل جدی مطرح در دنیا این است که اصلا دین چه نقشی در جامعه دارد؟ آیا مضر است یا مفید؟ اگر مفید است ضرورتی هم دارد یا ندارد؛ یعنی همان مبحث سکولاریسم.
🔶 ما در کشور خودمان دانشجو و استاد سکولار داریم. ما غافل هستیم که این گونه مسائل هم وجود دارد و چگونه باید با آن برخورد کرد؟ چگونه بفهمانیم اصلا دین یعنی چه، آیا بدون دین هم میشود زندگی انسانی داشت یا نه؟ انبیاء برای
چه این همه زحمت کشیدند؟ سیدالشهداء (عليه السلام) برای چه کشته شد؟
🎙 مصاحبه با علامه مصباح (ره)
#علامه_مصباح
#انقلاب_اسلامی
#حوزه_علمیه
#شماره_39
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
◾️لوریا و تکمیل تعالیم زوهر (قسمت اول) ▫️ در اواسط قرن شانزدهم میلادی، ربی اسحاق بن سلیمان لوریا (۱
◾️لوریا و تکمیل تعالیم زوهر (قسمت دوم)
▫️در این دوران بود که لوریا اندیشهپرداز کاوالی یکی از رهبران اصلی این فرقه بدل شد. او که در ایتالیا حلقهای از شاگردان را جمع کرده بود، بیش از گذشته قبالا را به سمت سیاست برد و یا پوستههای عرفانی این تفکر دنیاطلبانه را شکافت. بنا به عقیده او، نیروهای شیطانی (سیترا اهرا) بر سرزمین خلافت اسلامی (کلیپت) حکم میراندند و اخگر الهییا همان پرتو نور الهی (زمزم) را به اسارت گرفتهاند.
▫️ وی رهایی زمزم از دست نیروهای اهریمنی را که فرآیندی دیالکتیکی است، تیکون (نوزایی) نامید. در این روند دیالکتیک، تمام تاریخ یهود، به صورت یک فرآیند مسیحایی و در راه تحقق ماموریت الهی، تعریف میشود. به نوشته جودائیکا، بهنظر لوریا هبوط آدم از باغ عدن، فقط به دلیل گناه خوردن از میوه ممنوعه نیست، بلکه آدم و فرزندانش (قبالائیان) مأموریتی الهی را دارند که اخگرهای الهی که در سرزمین خلافت افتاده و اسیر شدهاند، بیابند.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۰۵، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#پاراکتاب
🆔 @farhang_puya
💠 حضرت امام علی (علیه السلام) :
تنها جاهل است که شیفته رای خویش است.
📚 غررالحکم، حدیث ۹۴۷۱
#حدیث
🆔 @farhang_puya
◾️مارتین لوتر و وادادگی در برابر یهودیان
▫️ مدتی پس از آنکه پروتستانیسم توسط مارتین لوتر (۱۴۸۳_۱۵۴۶) پایه گذاری شد و آرمانهای توراتی توسط او و همفکرانش زنده شد، یهودیان و زرسالاران محلی، حمایت ویژهای از حرکت او به عمل آوردند در مقابلِ کلیسای رُم ایستادند و اعلام انشعاب رسمی در مسیحیت کردند و خونریزیهای فراوانی در پنج قرن اخیر بین پروتستانها و کاتولیکها اتفاق افتاد.
▫️ یهودیان، به دلایل متعددی از مارتین لوتر حمایت کردند. دانشنامه یهود در این باره مینویسد: ((لوتر ضمن طرح این موضوع که یهودیان جهت رسانیدن پیام خداوند به تمامی جهانیان انتخاب شدهاند، آنها را مورد ستایش قرار میدهد. او می گوید یهودیان حامل برترین خونها در رگهای خود هستند. روحالقدس به واسطه آنها کتاب مقدس را به اقصی نقاط دنیا برد.))
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۰۷ و ۱۰۸، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#پاراکتاب
🆔 @farhang_puya
⭕️ نکاتی درباره بازی سیمز (قسمت اول)
🔰 سیمز بازی شبیهسازی زندگی و از جمله پرفروشترین بازیهای دنیاست که پنج بار در رکوردهای گینس ثبت شد است.
🔘 در این بازی، شخص ابتدا نماینده خود در بازی را طراحی میکند شکل ظاهری، پوشش، جنس، سن، نژاد، اندام، جزئیات چهره، زیورآلات و صفات شخصیتی خود را از میان پنجاه شخصیت تعریف شده در بازی انتخاب میکند. در نهایت، بازیکن با مشخص کردن آرزوهای شخصیت مجازی وارد بازی میشود و به انتخاب محل سکونت خود در شهری کاملاً زیبا و ایدهآل میپردازد.
🔚 از عوامل جذابیت بازی؛ تنوع مناسبات، ارتباطات و روشهای کسب درآمد است که از یکنواخت شدن آن جلوگیری میکند. سازندگان بازی کوشیدهاند که بازکنان سیمز را یک بازی کاملاً بیطرف و متعادل تصور کنند. شهر در سیمز بینام است و بهگونهای طراحی شده است که شهری خاص را تداعی نکند. واحد پولی و زبان مردم شهر، خیالی است.
✍ فاطمه سجادی
#بازی_رایانهای
#سیمز
#هنر
#شماره_29
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⭕️ نکاتی درباره بازی سیمز (قسمت اول) 🔰 سیمز بازی شبیهسازی زندگی و از جمله پرفروشترین بازیهای دنی
💢 نکاتی درباره بازی سیمز (قسمت دوم)
🌐 در مجموع میتوان گفت سازندگان سیمز چشم به بازار جهانی داشته و نمیخواستهاند هیچ جامعهای را از جهت برد اثرگذاری از دست بدهند.
🔺 سیمز یک بازی کمالگراست. در هیچ جای بازی، دشواریهای دنیای واقعی به چشم نمیخورد. تنها طبقه مرفه به نمایش در میآید و جلوهای از طبقه کم درآمد و کارگر در آن نیست.
⚠️ در نتیجه این بازی مروج سبک زندگی مبتنی بر نظام سرمایهداری است. مصرفزدگی و تجملگرایی در بازی شاهد دیگری بر این مدعاست. در اصل، استمرار و بقای یک نظام سرمایهداری وابسته به ترویج فرهنگ این دو مؤلفه در جهت ایجاد تقاضای کاذب به منظور تامین بازار و افزایش سرمایه است. سیمز به گونهای طراحی شده که «خرید»، انگیزه مسلط برای ادامه بازی است.
✍ فاطمه سجادی
#بازی_رایانهای
#سیمز
#هنر
#شماره_29
🆔 @farhang_puya
💠 پیامبر مهربانی (صل الله علیه و آله و سلم) :
همانگونه که فرزند نباید به والدین خود بیاحترامی کند، والدین نیز نباید به بیاحترامی کنند.
📚میزانالحکمه، جلد ۱۳، صفحه ۵۰۸
#حدیث
🆔 @farhang_puya