✅ يَا أيُّها الّذِينَ ءامَنُوا إذَا لَقِيتُمْ فِئَةً فَاثْبُتُوا وَ اذْكُرُوا اللهَ كَثِيراً لَعَلَّكُم تُفْلِحُونَ 🔘 وَ أطِيعُوا اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذهَبَ رِيحُكُم وَ اصْبِرُوا إنَّ اللهَ مَعَ الصَّابِرِينَ.
🔹۱﴾ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ حَصِّنْ ثُغُورَ الْمُسْلِمِينَ بِعِزَّتِكَ ، وَ أَيِّدْ حُمَاتَهَا بِقُوَّتِكَ ، وَ أَسْبِغْ عَطَايَاهُمْ مِنْ جِدَتِكَ.
🔹۲﴾ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ كَثِّرْ عِدَّتَهُمْ ، وَ اشْحَذْ أَسْلِحَتَهُمْ، وَ احْرُسْ حَوْزَتَهُمْ ، وَ امْنَعْ حَوْمَتَهُمْ ، وَ أَلِّفْ جَمْعَهُمْ ، وَ دَبِّرْ أَمْرَهُمْ ، وَ وَاتِرْ بَيْنَ مِيَرِهِمْ ، وَ تَوَحَّدْ بِكِفَايَةِ مُؤَنِهِمْ ، وَ اعْضُدْهُمْ بِالنَّصْرِ ، وَ أَعِنْهُمْ بِالصَّبْرِ، وَ الْطُفْ لَهُمْ فِي الْمَكْرِ.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برو خدا پشت و پناهت...
✅ وَ مَا النَّصْرُ إلَّا مِنْ عِنْدِ اللهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ
✅ وَ لَا تَهِنُوا وَ لَا تَحْزَنُوا وَ أنْتُمُ الْأعْلَونَ إنْ كُنْتُمْ مُؤمِنِينَ
✅ تحلیلگران غربی عملیات جمهوری اسلامی ایران را بیسابقه و غیرمنتظره میدانند، و سرداران سپاه نتیجهی آن را فراتر از انتظار؛ این، از سویی ترجمان "فَاثْبُتُوا وْ اذْكُرُوا اللهَ كَثِيراً" است و از سویی دگر مصداق "وَ مَا رَمَيْتَ إذْ رَمَيْتَ وَلَكِنَّ اللهَ رَمَى".
✴️@fegh_osoul_rafiee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو به ما جرات طوفان دادی...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کس نمیداند در این بحر عمیق
سنگریزه قُرب دارد یا عقیق...
بزرگواران!
انشالله فعالیتهای گوناگونِ علمیِ کانال را از امروز دوباره پیگیری و منتشر خواهم کرد...
یا علی
#کتاب_البیع_شیخ_انصاری
#حاشیة_المكاسب
#آخوند_خراسانى
#حقيقة_البيع
📚 ۹- قوله (ج۳، ص١۴): إذ ليس المقصود الأصلي منه المعاوضة... .
📌 این، قسمتی است که در برخی نسخههای مکاسب در متن، و در چاپ مجمع الفکر در پاورقی ذکر شده است.
(مرحوم #شیخ_انصاری میفرماید فرق بین عقد #قرض با عقد #بیع این است که مقصود از قرض، معاوضه و مقابله نیست)
✅ مرحوم #آخوند_خراسانى در تحلیل ماهیّت عقد #قرض میفرماید: مقصود و مراد از عقد #قرض، "تملیک غرامتی" است (البته تاء غیر مبسوط در غرامت با اضافهشدن یاء نسبت بايد حذف شود، اما به جهت اشتباهنشدن مصطلح این گونه ذکر کردیم)؛ یعنی شخص مالش را تملیک میکند و مقترض باید در مقابل غرامت بپردازد.
🔸️ از این رو، تعیینِ عینِ مثل در صورت مثلیّبودن و عینِ قیمت در قیمیّبودن واجب نیست، بلکه تنها اگر مثلیّ بود باید مثل، و اگر قیمیّ بود باید قیمت را بپردازد.
✴️@fegh_osoul_rafiee