eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.2هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
مادر ترزا راهبه ای با دو چهره متضاد 🔻 قسمت (پایانی) 6️⃣ 8️⃣ پول‌هایی که به دست می‌آورد کجا خرج می‌شد❓ 🔶 اگر مادر ترزا برای بهبود کیفیّت خدمات خانه‌ها و درمانگاه‌های وابسته به سازمان خود تلاش نمی‌کرد، پس آن همه درآمد در حدود ۷۲ میلیون دلاری سالانه که سازمانش به دست می‌آورد به کجا می‌رفت؟ هیچ کسی به طور دقیق نمی‌داند مادر ترزا درآمد سازمان خیریه اش را کجا خرج می‌کرد، اما پژوهش و تحقیقی که مجله آلمانی به نام Stern انجام داد نشان داد که او فقط ۷ درصد این درآمد را صرف کمک به سازمان خیریه اش می‌نمود. 🔷 برخی بر این باورند که همه این پول‌ها از سوی واتیکان و از سال ۱۹۶۵ میلادی به او بخشیده می‌شد، به هر حال هیچ شفافیتی در امور مالی ترزا وجود نداشت. 🔶 در سال ۲۰۰۸ میلادی خواهر «نرمالا»، یکی از مسئولان بلندپایه در سازمان ترزا، به رسانه‌های جمعی خبر داد که سازمان مادر ترزا هر سال مبلغ غیر قابل شمارشی از کمک‌های انسان‌دوستانه را دریافت می‌کند. وقتی از او پرسیدند این کمک‌ها و پول‌ها کجا می‌رود، او پاسخ عجیبی داد: "خدا می‌داند، ... آن‌ها خرجی ما بود. " 9️⃣ ماجرای معجزه مادر ترزا چه بود❓ 🔶 برخی آنقدر مادر ترزا را باور داشتند که ادعا می‌کردند معجزاتی از سوی او اتفاق افتاده است، معجزاتی که او را تا حد قداست بالا می‌برد. شایع شده بود یکی از عکس‌های مادر ترزا به سوی زنی مبتلا به غدّه سرطانی در بنگال ساطع شده و به سرعت او را شفا داده است. 🔷 اما پزشک این زن بعد از انتشار چنین ادعا‌هایی گفت: زن بیمار هیچ غدّه سرطانی در بدنش نداشته بلکه بیماری او فقط یک کیست بوده و با کمک دارو و درمان‌های پزشکی از طریق پزشکان درمان شده و موضوع هیچ ربطی به عکس مادر ترزا نداشته است، همسر زن بنگالی نیز در مصاحبه با مجله تایم گفت: زن من به دست پزشکان شفا پیدا کرده و نه از طریق عکس مادر ترزا. 🔟 اموال مسروقه دریافتی از کلاهبردار معروف را برنگرداند 🔶 در سال ۱۹۸۸ میلادی، مادر ترزا مبلغ یک میلیون دلار از کلاهبرداری معروف به نام چالرز کیتینگ که آن زمان در زمینه سرمایه گذاری‌های مالی فعالیت می‌کرد، دریافت نمود. در سال ۱۹۹۱ وقتی چالرز به جرم کلاه برداری دادگاهی شد، مادر ترزا به دادگاه نامه نوشت و از قضات خواست تا با چالرز که سابقه کمک به مؤسسه‌های خیریه را دارد با مهربانی رفتار کنند و بر او آسان بگیرند. 🔷 مدعی العموم پاسخ نامه مادر ترزا را داد و از او خواست به جای درخواست عطوفت با چالرز، پول‌هایی که از او گرفته را برگرداند، او در نامه به مادر ترزا نوشت: 🔶 از طرف آقای کیتینگ پولی به شما بخشیده شده، اکنون سرقت او از طریق کلاهبرداری مسجّل شده، لطفاً از طرف ما برای او مهربانی طلب نکنید، پولی هم که به شما داده پس بدهید و آن را به مالباختگانی برگردانید که قبل از کلاهبرداری محکوم علیه، برای رسیدن به آن پول زحمت کشیده اند. 🔷 مادر ترزا هیچوقت پاسخ نامه را نداد و پول مالباختگان را نیز به آن‌ها بازنگرداند 🔶 یکی دیگر از ایراداتی که بر مادرترزا و گروه وی وارد شده بود این است که وی از کودکان فقیر و زنان مستمند برای گدایی در خیابانها استفاده می نموده و در عوض این همکاری فردی مستمندان با گروه وی، فرد مستمند می توانسته غذای گرم، سرپناه، تحصیل، استفاده از خدمات پزشکی و حق استفاده خدمات دیگر را داشته باشد. 🔷 در چندین فیلم با نگاه و دستمایه های مذهبی نیز به صراحت کلیسای کاتولیک عاری از گناه نشان داده شده ولی در کنار آن، پلانهایی از مادرترزا به تصویر کشیده شده بود که فردی گناهکار، دیوزده، منفعت طلب، پول دوست، دیکتاتور، بدخلق نشان داده می شد. 🔶 البته هرگز به این صحنه ها اعتراضی نشد و بسیاری بر این باور بودند که مادر ترزا فردی دوچهره بوده و هر دو نقش را بازی می نمود. در انظار عمومی خود را دارای حسن های نیک و در پنهان چهره واقعی خود را نمایان می نمود. ♦️ برخی نیز شهادت داده اند که چنین صفاتی زشت و دوگانه ای در وی به شدت وجود داشته ولی هرگز کسی جرأت نداشته آن را بیان و ابراز نماید. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« لمنیسکت» یا نماد بی نهایت ♾🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید. 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مهدویت در قرآن 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا موجودات « بین بعدی » قصد تسخیر زمین را دارند ⁉️👹🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ هشدار روسیه: آماده دفاع باشید، فرشتگان سقوط کرده (جنیان) در حال برگشت به زمین هستند. 🔷 طبق گزارشی غیر معمول که توسط کمیته تحقیقات علمی نظامی نیروهای مسلح (ام.اس.سی) آماده شده است بیان می کند که کمک فوری هند، چین و برزیل برای دفاع از کشور در مقابل موجودات “بین بعدی” (جنیان) که به زودی سعی در تسخیر زمین دارند ضروری است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آیا موجودات « بین بعدی » قصد تسخیر زمین را دارند ⁉️👹🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ نکته مهم این گذارش این است که سابقه ارتباطی با موجودات بین بعدی(جنیان) را به زمان جنگ جهانی دوم اتلاق می کند که ارتش نازی آلمان با موجوداتی (جنیان) ارتباط داشت که از آنها به فرشتگان سقوط کرده نام برده شده و در عهد باستان مردم آنها را به عنوان خدا مورد پرستش قرار می دادند. 🔷 این تحقیق اعلام می دارد که زمانی این فرشتگان سقوط کرده(جنیان) از روی چهره زمین پاک شدند که معادل عصر یخبندان و همچنین ویرانی شهر افسانه ای اتلانتیس می باشد. 🔶 هم چنین این گزارش توضیح می دهد که مقر اصلی این فرشتگان(جنیان) از نواحی تبت تا اوکراین امروزی از بین رفته است و بازماندگان این فرشتگان امروزه به نام نژاد آریایی شناخته می شوند. 🔷 دو کتاب کهن هندی مهابهاراتا و رامایانا بر اساس این گزارش توضیح و تشریح ارتباط این فرشتگان/خدایان با نژاد آریایی بوده است. 🔶 از جمله اشاره به ویمانا (چیزی شبیه قالی سلیمان که هندی های باستان با آن پرواز میکرده اند). در واقع ابزاری بوده از ترکیب معنویت و تکنولوژی که فرد می توانسته با نیروی خود با استفاده از این دستگاه از مکانی به مکان دیگر بود. 🔷 همچنین نماد صلیب شکسته مربوط به این موجودات می شده است. دقت کنید که اولین نماد صلیب شکسته مربوط به دوران پارینه سنگی و حکاکی های روی عاج ماموت ها و در منطقه موسوم به مزین در اوکراین با قدمت بیش از ۱۰۰۰۰ سال می باشد. 🔶 این گزارش توضیح می دهد که ارتباط مجدد با این فرشتگان(جنیان) سقوط کرده برای انسان مدرن در قرن شانزدهم با ستاره درخشانی که در نوامبر ۱۵۷۲ در آسمان ظاهر شد رخ داده است. 🔷 رویدادی که امروزه می دانیم مربوط به ابرنو اختر تیکو در صورت فلکی ذات الکرسی می باشد که یکی از ۸ ابرنواختری است که با چشم عادی قابل مشاهده است. 🔶 بر اساس این گزارش این ستاره نورانی (ابرنواختر) تغییری در سطح آگاهی و انرژی بشر پدید آورده که امکان ارتباط مجدد با فرشتگان سقوط کرده(جنیان) را فراهم کرده است. 🔷 یکی از معروف ترین جادوگران آن عصر که اقدام به برقراری چنین ارتباطی با (جنیان) کرده دکتر جان دی، ستاره شناس و منجم و پیشگوی دربار ملکه الیزابت اول بوده است. 🔶 موفقیت و طلوع امپراطوریه عظیم انگلستان تحت راهنمایی فرشتگان سقوط کرده(جنیان) و شخص جان دی برای هیچ کس پوشیده نیست. 🔷 آلمان ها در جنگ جهانی دوم سعی کردند با استفاده از دانش علوم خفیه و توانایی های نظامی و علمی که از این طریق بدست آورده بودند توازن قدرت را در دنیا به نفع خود تغییر دهند که تا حد زیادی نیز موفق شدند. 🔶 پس از سقوط آلمان نازی، اکثر این دانشمندان طی عملیاتی تحت عنوان رمزی گیره کاغذ به آمریکا منتقل شدند و تحقیقاتشان را در آنجا ادامه دادند. 🔷 در تاریخ ۹ دسامبر ۲۰۰۹ دروازه ای در نروژ برای ورود این نیروها( شیطانی) به دنیای ما مجدد بازگشایی شد. 🔶 اینکه این فرشتگان(جنیان) خیرخواه یا منفی هستند و اینکه منظور روسیه از نبرد یا تسخیر زمین توسط این موجودات چیست هنوز مشخص نیست. ♦️ هر چند عده ای از افراد معنوی این فرشتگان (جنیان) را نه تسخیر کنندگان زمین که ناجی هایی می دانند که ما را از دست شیطانی که هم اکنون جنگ و خونریزی را بر روی زمین رواج داده نجات خواهند داد و بسیاری امید به چنین روزی بسته اند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
دخمه‌های « کامل‌الشکوفه » اسکندریه، مصر 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید. 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« شریعت کی سوگماد » کتاب مقدس اکیست‌‏ها 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ شریعت کی سوگماد نام کتابی است که اکنکار آن را کتاب مقدس خود قرار داده است. این کتاب‏ که نوشتۀ پال توئیچل است حاوی مطالب پراکنده‌‏ای است که در اغلب کتب اکنکار نیز مشاهده می‌‏شود. 🔷 پندار اکیست‌‏ها بر این است که این کتاب‌‏ها از زمان «راما» دهان به دهان نقل شده است. اکیست‏‌ها «راما» را نخستین ناجی نوع بشر می‌دانند که از عمق جنگل­‌های تبت ظهور کرد و به سرزمین‌­های پست سفر نمود و بالاخره در سرزمین «پارس» توقف کرد. 🔶 او آموزه‌­های خود را در این سرزمین به گروهی از عارفان که به «مُغان» مشهور شدند ارائه داد. اکنکار ادعا می‌کند یکی از این چهره‌ها «زرتشت» خردمندِ پارسی بوده است. ادعا بر این است که این کتاب، کُهن‌‏ترین نوشتۀ سیارۀ زمین است. ♦️اکیست‏‌ها می‏‌پندارند کتاب مقدس شامل حکمت و علم‏‌الاسراری است که به طبقات گوناگونِ جهان‌‏های معنوی تعلق دارد. آن‏‌ها این کتاب را جوهرۀ دانش الهی می‌دانند که منبع الهامات لایزال الهی است. بنا به گفتۀ اکنکار، پیشینه‌‏ی تاریخی این کتاب به قبل از تدوین تاریخ برمی‌­گردد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
« شریعت کی سوگماد » کتاب مقدس اکیست‌‏ها 🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ اکیست‏‌ها می‌گویند این کتاب حدود دوازده جلد است که هر یک از آن‏‌ها در فصل ‌های دوازده تا پانزده‏‌گانه تدوین شده‌ است. 🔷 هر یک از این فصل‌ها نیز شامل بیش از سی ‏هزار کلمه است و از ابیاتی تشکیل شده که به آن‏‌ها «کانتوس» گفته می‌شود. «کانتوس» همان نثر مسجع را گویند که جملاتی است میان «سوگماد» و مُرید اصلی ‏اش «سات نام» که پروردگار طبقه روح است.[1] 🔶 اکیست‏‌ها مدعی‌اند که جلدهای دوازده ­گانۀ شریعت کی سوگماد، هر کدام در طبق‌ه‏ای از طبقات عالم نگهداری می‏‌شود. محل نگهداری هر یک از این مجلّدات را «معبد حکمت زرین» نام نهاده‌اند. استادان پیشین اکنکار این کتاب‌‏ها را درون معابد حکمت زرین محافظت می‌‏کنند. 🔷 به این محافظان، «نگاهبانان معابد حکمت زرین» می‏‌گویند که وظیفۀ اصلی آن‏‌ها مراقبت از این کتاب‌هاست. بنا به اعتقادات اکنکار چون «سوگماد» خود نمی‌‏توانسته از این کتاب‏‌ها محافظت کند این استادان را به نگهبانی برگزیده است تا از شر دیگران در امان بمانند. 🔻 تحلیل و بررسی 🔷 اکنکار اعتقاد دارد این کتاب‌‏ها از زمان‏‌های دور که به دورۀ انسان‏‌های پیشین نیز می‏‌رسد، وجود داشته است. آن‌‏ها بر این باورند که اکنون با مهیا شدن شرایطِ نشر، پال توئیچل به ترجمۀ بشری آن‏‌ها پرداخته است. تمام اکیست‏‌ها معتقدند ترجمۀ «پال توئیچل»، ترجمۀ واقعی «شریعت کی سوگماد» است و او هیچ‌گونه دخل و تصرفی در آن نکرده است. 🔶 با مراجعه به متن شریعت کی سوگماد با مواردی روبه‌رو می‏‌شویم که پذیرفتن این ادعاها بسیار مشکل می‌‏شود. وجود وقایع و شخصیت‌‏هایی که در طول تاریخ زیسته‌‏اند و بیان خاطرات آن‏‌ها، پذیرفتن فرا تاریخی بودن این کتاب را محال می‌‏سازد. 🔷 وجود وقایع به‏‌خوبی نشان می‌‏دهد، نویسنده کتاب را پس از این وقایع به نگارش درآورده است و امکان قدمت آن وجود ندارد. چگونه ممکن است کتابی که به نسل‏‌های پیشین و گونه‌‏های سابق بشر تعلق دارد، خاطرات و وقایع کنونی و یا تاریخی را بیان نماید. 🔶 فوبی کوانتز که بارها در کتاب مقدسِ ادعایی، نام او برده شده است و برخی او را استاد فردوسی، پارسی‌‏گوی سِتُرگ، می‌دانند، در قرن دهم می‌ زیسته است. وقتی در کتابی نام او به میان می‌‏آید و سخنان او را بیان می‌کند، بدین معنا است که این کتاب بعد از او نگاشته شده است. 🔷 وجود نام استادانی چون «یائوبل ساکابی»، «گوپال داس» و «رامی‏نوری» شواهد دیگری است که شریعت بعد از ایشان نوشته شده است. جالب این‌‏که در جلد اول این کتاب، نام برخی از استادان آمده و به سخنان ایشان که به نقل از همین «شریعت کی سوگماد» است استناد شده است؛ «گوپال داس» با تکرار کلماتی از شریعت کی سوگماد ادامه می‌دهد: «کسی که از اک پیروی می‌کند هیچ‌گونه فرض مسلمی ندارد...» [2] 🔶 چگونه ممکن است کتابی، مطلبی را به نقل از خودش، آن هم در دوران پیش از تاریخ نوشته باشد! هم‏چنین در افتادن این کتاب با ادیان اصولی و بردن نام آن‏‌ها نشان می‌‏دهد که این کتاب بعد از نزول این ادیان و یا ابداع آن‌‏ها نگاشته شده است. 🔷 نزدیک‌ترین وقایعی که در این کتاب بدان اشاره شده، گزارش‏‌هایی درباره «پدر زاسک» (peddar zaskq) است. پدر زاسک نام معنوی است که پال‏ توئیچل برای خود برگزیده است. گفتنی است نام وی با قید زمان حال آمده و جالب این‌که صفت «استاد حقِّ در قید حیات» نیز برای ایشان به ‏کار رفته است. این‌ها دلایلی است که نشان می‌دهد این کتاب را خود پال ­توئیچل نوشته و هرگونه ادعای باستانی و فرا تاریخی آن به جدّ با چالش روبه‏ رو است.[3] ♦️نگاهی به سخنانِ بیوگرافی‏‌نگار پال توئیچل، «پتی سیمپسون»، نیز ثابت می‌‏کند این کتاب را خود «پال» نوشته است. سیمپسون می‏‌نویسد: «در ماه جولای، اولین فصل از جلد اول کتاب شریعت «کی» سوگماد با پست به دستم رسید. اغلب، این‏‌طور به نظر می‌­رسید که پالجی برای این‌که پول کافی برای این سازمان نوین تأمین کند، مجبور بود کتاب‏‌ها را فصل به فصل پیش‏‌فروش کند تا بتواند آن‌را سرپا نگه دارد.[4] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
« شریعت کی سوگماد » کتاب مقدس اکیست‌‏ها 🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ با نگاهی به کتاب‌های دیگر اکنکار از جمله «اک ویدیا» و «اک ایناری» به این نتیجه می‌رسیم که «پال» هم‌زمان به نگارش و انتشار این کتاب‌‏ها می ‌پرداخته است؛ 🔷 اما گویا به‌‏خوبی فهمیده بود که نگارش کتابی با عنوان کتاب مقدس و نسبت دادن آن به «سوگماد» بیش‏ترین فروش و کسب درآمد را به منظور سرپا نگه داشتن مؤسسۀ «سوگماد»، به همراه خواهد داشت لذا نگارش این کتاب را نیز آغاز کرده بود. 🔶 «پتی سیمپسون» در ادامه می‏‌نویسد: «از میان تمام کتاب‌هایی که او نوشته و در حال نوشتن بود، شریعت کی سوگماد، برای بسیاری از ما جالب تر از همه بود. آن‌طور که پالجی توضیح می‌داد این کتاب قرار بود نص صریح کتاب آسمانی اکنکار باشد...»[5] 🔷 علاوه بر این‌که ناهم‌گونی جدّی بین مطالب این کتاب با ابدی بودن آن وجود دارد، موارد فراوانی از تناقض‌گویی­‌ها نیز در آن به چشم می‌خورد که گویای این واقعیت است که شریعت کی سوگماد کتابی زمینی است که به دست و فکر بشر به نگارش درآمده است. 🔶 موقعیت‌های مختلفی وجود دارد که این کتاب به تناقض‏‌گویی تن داده است؛ از جمله می‏‌توان به نوع برخورد شریعت کی سوگماد با ادیان و فرقه‌های دیگر اشاره کرد. شریعت سعی کرده است در جاهای مختلف، موضعی بی‏‌طرفانه اتخاذ کند و از اصل «عدم دخالت اک» پیروی نماید؛ اما در موقعیت‌های دیگر این اصل را به فراموشی سپرده و به ردّ و تکذیب ادیان دیگر می‌پردازد. 🔷 شریعت هنگامی که درباره ماهانتا به تبلیغ و ترویج می­‌پردازد ‌چنین سخن می‌­گوید: «از آن‌جا که [استاد] خود صاحب هیچ مرام‏‌نامه‌ای در زمینۀ مذهب نیست، هرگز سر خصومت با هیچ مرام‌‏نامه، فرقه یا نهادهای مذهبی ندارد. ماهانتا هرگز مبادرت به عیب‏‌جویی از هیچ‌‏کس و هیچ‌‏چیز نمی‌کند.»[6] 🔶 همان‌‏گونه که در نگرش به ادیان بیان شده است این شیوه بارها از طرف شریعت کی سوگماد نقض شده است. صفحاتی بعد نویسنده با فراموش کردن سخنان پیشین می‌نویسد: «او [اکیست] برای هیچ یک از آموزش‌های ماوراءالطبیعه، فرقه‌ها و اعتقادات و مرام‏نامه‌های این دنیا نیز اعتباری قائل نخواهد شد.»[7] 🔷 به نظر می‌‏رسد در تفکر اجتماعی نویسنده، ردِّ اعتبار چیزی به مثابه عیب­‌جویی نیست، بلکه نوعی تعریف و تمجید محسوب می‌شود! چه این‌که باز هم بلافاصله پس از این سخنان ادعا می‌کند هرگز در صدد محکوم کردن دیگران نیست و البته باز هم بلافاصله می‌نویسد: «پیشوایان همگی این طرق چلاهایی از آموزش‌های اک بوده‌اند که از طریق اصل، منحرف و اقدام به تأسیس عقیدتی فراخور حال خویش نموده‌اند.» 🔶 در نظر پال انحراف از راه حقِّ و اتهامِ ایجاد فرقه‌هایی در خور خویش، نه ردّ محسوب می‌شود و نه انکار و صد البته که هرگز عیب‌‏جویی تلقی نمی‌شود! این بازی رد و تردید هم‏‌چنان ادامه پیدا می‌کند و پال در صفحات 158 تا 161 به رد و تقبیح دیگر ادیان می­‌پردازد. وی در صفحۀ پایانی به تهدید و تمسخر مخالفان خود نیز پرداخته است. 🔷 بنا به اعتقاد اکنکار به جز سفیران واقعی روح، کسی را به عوالم درون و طبقات عالم راه نیست؛ پس محافظت از این کتاب‌‏ها و الواح چه ضرورتی دارد❓ ♦️ ثانیاً بنا به ادعای اکنکار، با ظهور پال توئیچل و پیامبری «هارولد کلمپ» بهترین شرایط برای گسترش اکنکار پدید آمده است؛ پس چرا هارولد کلمپ در صدد ترجمه و زمینی‌سازی بخش‌­های دیگر شریعت کی سوگماد بر نیامده است؟[8] 🔻 پی‌نوشت: [1]. نامه‏‌های طریق نور، ترجمه مینو ارژنگ، تهران ، ثالث گلسار، توئیچل، 1380، ص 9 -15. [2]. شریعت‏ کی‏ سوگماد، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‏جا، بی تا، ج1، ص 36. [3]. همو، ص 42. [4]. پالجی، سیمپسون، پتی، 1377، ترجمه مریم البرزی، تهران، دنیای کتاب، ص 97. [5]. همو، ص 97- 98. [6]. شریعت‏ کی‏ سوگماد، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‏جا، بی تا، ج1، ص 145-146. [7]. همو، ص 151. [8]. سودای دین‌داری، عبدالحسین مشکانی سبزواری، قم، نشر صهبای یقین، ص 103. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
روش عجیبِ بازداشت موقت در چین 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« تاگی‌ها » فرقه ای جانی و آدمکش 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ملا احمد نراقی فرقه های صوفیه را به شش گروه تقسیم می کند🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ انحرافات فرقه های صوفی در کتاب معراج السعادة احمد نراقی معروف به فاضل نراقی (۱۱۸۵ - ۱۲۴۵ق) از عالمان شیعه در قرن سیزدهم هجری 🔻 گروه اول: جمعی از آنها صاحبان بوق و شاخند، که آنها را قلندران خوانند، که نه معنی تصوف را فهمیده اند، و نه «هر را از بر»[۱] شناخته اند. 🔷 نه از راه رسم دین، ایشان را اثری، و نه از خدا و پیغمبر، آنها را خبری است. روزگار خود را به گدایی وسؤال از مردم صرف نموده، و نام درویشی و ترک دنیا را بر خود بسته اند. و این طایفه، اراذل ناس، و پست ترین طوایف عالم اند. 🔻 گروه دوم: و گروهی دیگر را ایشان خود را به هیئت صوفیان آراسته، و لباس در بر کرده، وگفتار ایشان را فرا گرفته، و بعضی از کردارهای ایشان را بر خود بسته اند و سربه گریبان می کشند. و آواز خود را نازک می سازند. 🔷 نفسهای بزرگ سر می دهند. و حرکت عرضی و طولی می نمایند. و گاهی سری می جنبانند. و زمانی دست بر دست می زنند. وبسا باشد که: از این تجاوز کرده به رقص می آیند و «شهیق»[۲] و «نهیق»[۳] می کشند . ♦️ ذکرهااختراع می کنند و شعرها برهم می بندند، و غیر اینها از حرکات قبیحه را مرتکب می شوندتا بندگان خدا را صید کنند. و گاه باشد که کلامی از توحید حق - سبحانه و تعالی - ، یا شعری که متضمن عشق ومحبت باشد بشنوند، و خود را بر زمین اندازند و کف برلب آورند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
ملا احمد نراقی فرقه های صوفیه را به شش گروه تقسیم می کند🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ معذلک ازحقیقت توحید و عشق و سر محبت، ایشان را مطلقا اطلاعی نیست. و چنان پندارند که: با این حرکات، تارک دنیا و درویش می شوند و به درجات اهل توحید و عرفان ترقی می کنند و داخل زمره زهاد و دوستان خدا می گردند! 🔻گروه سوم: و گروه دیگر دست از شریعت برداشته و اساس دین و ملت را نابود انگاشته، واحکام خدا را پشت پا زده و «مباحی»[۴] مذهب گشته اند، نه حرام می دانند و نه حلال. 🔷 ازهیچ مالی اجتناب نمی کنند، و بر مائده اهل ظلم و عدوان حاضر می گردند. و بسا باشد که گویند: «المال مال الله و الخلق عیال الله» . و گاهی گویند که: خدا ازعبادت ما بی نیاز است، پس چرا خود را به عبث رنجه داریم. 🔶 زمانی گویند که: خانه دل را باید عمارت کرد و اعمال ظاهریه را چه اعتبار. و دلهای ما واله و حیران محبت خداست و در انواع معاصی و شهوات فرو می روند و می گویند که: نفس ما به مرتبه ای رسیده است، که امثال این اعمال، ما را از راه خدا باز می دارد، و عوام الناس و ضعفاء النفوس محتاج عبادت و طاعت اند. 🔷 این گمراهان ملحد، مرتبه خود را از مرتبه پیغمبران و اوصیا بالاتر می دانند، زیرا ایشان می فرمودند که: امور مباحه دنیویه، ما را ازیاد خدا باز نمی دارد، چه جای گناهان و معصیت. بلکه گاه بود که به واسطه ترک «اولائی»[۵] که از ایشان سر می زد، سالهای بسیار بر خود می گریستند. 🔶 شک نیست که: این طایفه، بی دین ترین طوایف، و ملعون ترین ایشان اند. و برمؤمنین احتراز از ایشان لازم، بلکه قلع و قمع ایشان متحتم است. 🔻گروه چهارم: و بعضی دیگر از صوفیان کسانی هستند که: ادعای معرفت و یقین، و وصول به درجات مقربین می نمایند. و دعوای مشاهده جمال معبود، و مجاورت از مقام محمود، و وصول به مرتبه شهود می کنند. 🔷 شطح و طاماتی چند ساخته و ترهاتی چند پرداخته اند، و فقها و محدثین و ورثه احکام سید المرسلین را به چشم حقارت نظر می کنند و طعن به ایشان می زنند. 🔶 از برای خود کرامت ثابت می کنند و اموری چند به خود نسبت می دهند، که هیچ پیغمبر و وصی پیغمبری ادعای آن را نکرده. و حال آنکه ایشان را نه مرتبه ای است از علم، و نه پایه ای است از عمل. 🔷 هیچ ندانسته اند به غیر از کلماتی چند که آنها را دام خود قرار داده و جمعی از اهل دنیا را به دام خود کشیده و دین ایشان را بر بادمی دهند، و مال ایشان را می خورند. 🔶 این طایفه، در نزد خدا از فجار و منافقین، و در نزدارباب بصیرت و یقین، از احمقان و جاهلان اند. و از آنچه ادعا می نمایند بی خبر، و ازدرگاه خدا از همه کس دورترند. 🔻گروه پنجم: اما و جماعتی دیگر هستند که ایشان را «ملامیه»[۶] می نامند، که اعمال قبیح را مرتکب می گردند، و افعال شنیعه را به جا می آورند و چنان پندارند که این موجب رفع اخلاق ذمیمه، و کسر هوا و هوس نفس خبیثه است. و حال اینکه خود این افعال، در شریعت مقدسه مذموم، و مرتکب آنها معاتب و ملوم است. 🔻گروه ششم: و گروهی دیگر که فی الجمله از اینها بهتراند، کسانی هستند که: مخالفت نفس راپیشنهاد خود کرده اند، و به ریاضت و مجاهده نفس مشغول شده اند، تا اینکه بعضی ازمنازل راه دین را پیموده اند و به بعضی از مقامات رسیده اند، اما هنوز در راه اند، و همه منازل را قطع نکرده اند، و از سلوک فارغ نشده اند. ♦️ و لیکن به همین قدر فریفته می شوند، و چنان پندارند که همه مقامات را طی کرده، به خدا رسیده اند. و حال اینکه هنوز درمبادی سیر، و اوایل منازل اند، زیرا میان بنده و خدا هفتاد حجاب از نور است، که سالک راه به هر حجابی از این حجابها که رسید، گمان می کند که به خدا رسیده است. 🔻پی نوشت: [۱]. اصطلاحی است که: برای فهماندن نادانی کسی به کار می رود. [۲]. نفس کشیدن، داخل شدن هوا در ریه ها. [۳]. صدای الاغ. [۴]. مباحی ملحدی را گویند که همه چیز را مباح شمرده و ارتکاب محرمات را روا داند. و شاید ماحی مذهب باشد یعنی: محو و نابود کننده مذهب. [۵]. کاری که سزاوار نبود انجام دهند، نه به خاطر اینکه حرام بود، بلکه کاری بود که در حق سایر مردم مباح و روا بود ولی سزاوار شان ایشان نبود. [۶]. نام فرقه ای از صوفیان. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
خوش شانسی خوردن انگور در روز سال نو ✝️🍇🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
من اجساد بیگانگان مرده را دیدم 👽🛸🔺 قسمت ( سی چهارم) 4️⃣3️⃣ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد ....🔻🔻
رواج خرافات و طلسمات در دوران قاجاریه 🧿🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ با وجود توجه پژوهشگران تاريخ هنر، ادبیات و الهیات به علوم غريبه، پژوهش های تاريخي روشمند معدود و انگشت شماری دربارة تاريخ سیاسي، اجتماعي و فرهنگي علوم غريبه درايران صورت پذيرفته است. 🔷 اين مقاله با تمرکز بر دومین علم از مجموعۀ علوم غريبه لیمیا يا طلسمات با روش توصیفي تحلیلي و با نگاه و رويکردی تاريخي به بررسي مسئلۀ طلسمات و گسترة باور به آنها در دورة قاجاريه مي پردازد و ضمن اشاره به انواع طلسمات و کنشگران آن به علل توسل مردم به آنها نیز اشاره مي کند. 🔶 نتايج پژوهش حاضر حاکي از آن است که طلسمات در دورة قاجاريه در عرصه های مختلف سیاسي، پزشکي و اجتماعي کاربرد داشته است و تفاوتي میان نخبگان و مردم عادی در باور و گرايش به آن وجود نداشت. ♦️ کولیان، دراويش و يهوديان مهمترين کنشگران اين عرصه در دورة قاجاريه بودند که به مردمِ مستأصل و ناتوان، در مواجهه با مشکلات يا برای دستیابي به مقاصد گوناگونِ عاطفي، شغلي، درماني و... ياری مي رساندند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
رواج خرافات و طلسمات در دوران قاجاریه 🧿🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ در حالي که پژوهش دربارة علوم غريبه در يک دهۀ اخیر رو به افزايش است؛ اما عمدة فعالان اين عرصۀ نوظهور نه از میان مورخان، بلکه از میان پژوهشگران تاريخ هنر، ادبیات و الهیات برخاسته اند. 🔷 کساني که نه به قصد بررسي سیر تاريخي باور به علوم غريبه و تحولات آن، بلکه عمدتاً از دريچۀ نگاه رشتۀ دانشگاهي خود به تحقیق در اين باره پرداخته اند. مانند : طلسم؛ گرافیک سنتي ايران ، ابطال سحر و جادو در کلام معصومین ، سحر و جادو، هیپنیوتیزم، شعبده بازی از نگاه شارع مقدس ، سحر و جادوگری در اسلام ، و تاريخ طلسم و تعويذ در ايران .... 🔶 با بررسي منتخبي از آثار موزهای شمار اندکي از کتاب های منتشره در يک دهۀ اخیرند که از سوی اصحاب ديگر رشته ها و نه مورخان به رشتۀ تحرير درآمده اند. تمرکز ويژه بر رابطۀ دين و علوم غريبه نه تنها در اين آثار، بلکه در اندک آثار تاريخي ای نیز که در اين زمینه عمدتاً به شکل ترجمه چاپ و منتشر شده اند، مشاهده ميشود. 🔷 از اين رو گرچه کتاب هايي چون دوازده + يک، سیزده پژوهش دربارة طلسم، تعويذ و جادو، اثر قابل تأمل و ارزشمندی دربارة علوم غريبه در تاريخ است؛ اما بخش عمدهای از مقاله های اين کتاب دربارة فرهنگ اسلامي است و اشاره به تاريخ ايران در آن بسیار موردی، مختصر و حاشیه ای صورت گرفته است. 🔶 مجموعۀ آثار محمد نیکنام عربشاهي، ازجمله آشنايي با علوم غريبه (سحر، طلسم، تنجیم، احضار اجنه و ... ) و فرهنگ علوم غريبه در عین سودمندی، بي بهره از رويکرد و روش تحقیق تاريخي است. نويسنده در کتاب فرهنگ علوم غريبه بدون توجه به قبض و بسط مفهوميِ اين علوم در گذر زمان به شرح پارهای از اصطلاحات مرتبط پرداخته است. 🔷 اصطلاحاتي که هیچ توضیحي دربارة چرايي گزينش آنها به خواننده داده نشده است. هم چنین، هر دو اثر نويسنده همگي بر پايۀ آثار ديني، ازجمله اصول کافی ، بحارالانوا ، تفسیر المیزان و ... نوشته شده و از توجه به منابع اصیل مرتبط بازمانده است. 🔶 از اين رو با وجود انتشار آثاری دربارة علوم غريبه، توجه مورخان به اين علوم، تحولات و آثار و پیامدهای باور به آن در تاريخ اجتماعي، فرهنگي و سیاسي ايران بسیار اندک و نابسنده است؛ ازجمله آثار انگشت شماری که در اين زمینه و با رويکرد و روش تاريخي به سحر و جادو، طلسم و تعويذ و دنیای زنان در «عصرقاجار » نگارش درآمده اند. 🔷 مي توان به مقالۀ اشاره کرد که نويسندگان آن تلاش کرده اند از دريچۀ تاريخ زنان به مسئلۀ سحر و جادو بنگرند و با ارائۀ شواهد و قراين متعدد به نقد نگاه ذات انگارانه نسبت به پیوند میان زن و جادو در دورة قاجاريه بپردازند. 🔶 با توجه به اين مقدمات و از آنجا که هنوز راه طولاني و دشواری برای شناسايي مفهومي علوم غريبه، گسترة باور به آن، کارگزاران و عاملان آن در تاريخ ايران باقي است، اين مقاله تلاش مي کند با پرسش از گسترة باور به طلسمات در دورة قاجاريه، ضمن بررسي انواع طلسمات، کارکردهای آنها و کنشگرانشان، به علت يابي چرايي اقبال عمومي به چنین اموری بپردازد. 🔷 اين تحقیق با روش توصیفي تحلیلي و با تکیه بر منابع مکتوب، مصور و ابزارهای برجای مانده از دورة قاجاريه صورت پذيرفته است. سفرنامه های برجای مانده از دورة قاجاريه که از دريچۀ چشم غیربومي به زندگي مردم ايران توجه کرده اند. 🔶 يکي از مهمترين منابع مورد استفاده در اين مقاله اند که در آنها تفاوت سبک زندگي، باورها و اعتقادات، سبب توجه ويژه به مسئلۀ طلسمات و کارکردهای آن میان مردم شده است. اين آثار در کنار رساله های خطي و طلسمات باقيمانده نه تنها گستره و کارکردهای طلسمات در انديشه و عمل ايرانیان دورة قاجاريه را نشان ميدهند؛ 🔷 بلکه با کمک آنها ميتوان به نقد و بررسي شماری از کلیشه های رايج پرداخت که از دورة قاجاريه تاکنون دربارة اين علوم و باورمندان آن برجای مانده است. ♦️ در پايان، اشاره به اين نکته ضروری است که نويسنده ضمن وقوف به ديدگاه های انتقادی انديشه گران متجدد دورة قاجاريه که از اواخر دورة ناصری به نظرورزی دربارة باورهای عامیانه پرداخته اند، با توجه به عنوان مقاله و به دلیل گستردگي بحث، عمداً از اشاره به آنها اجتناب ورزيده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
جشنواره عجیبِ « شب تربچه » در مکزیک 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
رازی که سال هاست دانشمندان را سردرگم نموده است 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا اسلام رحمانی همان اسلام لیبرالی است❓🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2