eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.1هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
669 ویدیو
196 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ مریمیه: از فریتیوف شوان تا سید حسین نصر 🎯 قسمت اول / بخش پنجم 🌐 بارون اوولا و نئوفاشیسم ایتالیا 1⃣ گفتیم که در دیدار با سجویک، از اوولا و شوان به‌عنوان کسانی نام می‌برد که بیش از گنون را توسعه بخشیدند. تعلّق نصر به شوان روشن است؛ ولی چرا اوولا؟ 2⃣ اشراف‌زاده سیسیلی، هر چند پس از مطالعه آثار گنون شیفته او شد و به دوست ماسونش، آرتورو رگینی، گفت: گنون «رهبر بی‌رقیب زمانه ماست»، هر چند از گنون تأثیر گرفت و علاوه بر ترجمه کتاب «بحران جهان مدرن» گنون به ایتالیایی، کتاب تأثیرگذار خود را با نام «قیام علیه جهان مدرن» نگاشت، و هر چند به‌عنوان برجسته‌ترین نماینده آراء گنون در ایتالیا شناخته می‌شود، ولی دارای تمایزات اساسی فکری و اخلاقی با گنون بود. 3⃣ مسلمانی معتقد و مقید بود که تحول فردی از طریق را راه نجات غرب می‌دید در حالی که اوولا به تغییر از طریق دل بسته بود. به این دلیل، اوولا به ایتالیا روی آورد با این امید که بتواند دولت را به ابزار تحقق آرمان‌هایش بدل کند. به‌دلیل این‌گونه عقاید، کتاب «قیام علیه جهان مدرن» و سایر آثار اوولا در دهه 1970 به یکی از منابع الهام راست‌گرایان افراطی و نئوفاشیست‌های ایتالیا و بمب‌گذاری‌های ایشان بدل شد. 4⃣ به‌علاوه، اوولا به علاقه‌مند بود و در این زمینه مقالاتی منتشر کرد که در سال‌های اخیر به انگلیسی منتشر شده است. او در دهه 1920 مرکب از 12 یا 15 نفر در پیرامونش داشت. یکی از اعضای محفل اوولا زنی روس، اصالتاً از لهستان، بنام ماریا ناگلوسکا بود. 5⃣ بعدها، در دهه 1930، در پاریس محفلی رازآمیز را اداره می‌کرد که کار آن بود. «جادوی جنسی» به معنی بهره‌گیری از برای دستیابی به است. ماریا ناگلوسکا در مناسک جنسی از استفاده می‌کرد و خود را «زن شیطانی» می‌خواند! 6⃣ طبق آموزه‌های این زن، شیطان را باید به‌عنوان نیرویی در درون بشر شناخت نه نیرویی خارجی، مخرّب و دشمن انسان. ناگلوسکا می‌گفت: «خرد در خدمت شیطان است.» او شیطان را نماد تمایل بشر به شادی و آزادی معرفی می‌کرد و این‌گونه نوشت: «برادرانم… انسان آزاد درون تو شیطان است و او می‌خواهد از شادی جاودان بهره‌مند شوی.» 7⃣ به‌نوشته گارت مدوی، نویسنده «تاریخ شیطان‌پرستی»، ماریا ناگلوسکا در مناسک فوق برهنه روی میز دراز می‌کشید و مردی جامی را بر روی آلت جنسی او قرار می‌داد و چنین وردی را خطاب به ابلیس می‌خواند: «ای لوسیفر، می‌خواهم روشن شوم با کمک زنی که می‌داند چگونه به من عشق بورزد…»!! ✍ عبدالله شهبازی 📖 متن کامل مقاله به‌همراه مستندات: 👉 goo.gl/XQTajK ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🎯 «رنه گنون» اندیشمند نامدار فرانسوی – مصری، به‌عنوان بنیان‌گذار جریانی فکری در غرب شناخته می‌شود که به «ترادیشنالیسم» معروف است. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ مریمیه: از فریتیوف شوان تا سید حسین نصر 🎯 قسمت دوم / بخش اول 🌐 رنه گنون و پیروان شوان در ایران 1⃣ اندیشمند نامدار فرانسوی – مصری، در سال 1886 در شهر بلوا (فرانسه) به‌دنیا آمد و در سال 1951 در قاهره درگذشت. گنون به‌عنوان بنیان‌گذار جریان فکری در غرب شناخته می‌شود که به معروف است. 2⃣ پیروان و در ایران در پوششِ نام و آراء گنون برای خود اعتبار کسب می‌کنند. آنان خود را وارث فکری و معنوی رنه گنون و گنونی معرفی می‌کنند در حالی‌که، آن‌گونه که خواهیم دید، رفتار و عملکرد شوان در تقابل با سیره و عقاید گنون بود! 3⃣ چنان‌که خواهیم دید، در اندیشه شوان و پیروانش خالده‌گرایی گنونی، که در نهایت در تجلی می‌یافت، به «یونیورسالیسم» فرا-اسلامی بدل می‌شود. منظور از یونیورسالیسم (جامع‌گرایی) تلاش برای ایجاد عقاید و مناسکی است که جامع همه ادیان باشد. 4⃣ شوان از همان آغاز اسلام را تنها ابزاری برای نیل به غایت، یعنی (خرد جاودان) یا می‌دانست. او در همان اوایل کارش نوشت که «دین خالده» را فراتر از «قوانین مقدس» ادیان مرسوم می‌داند و خود را «در قالب‌هایی» که برایش «اعتبار ندارند محصور نمی‌کند»!! 5⃣ یونیورسالیسم شوان به پیدایش عقاید و مناسکی انجامید که در زبان انگلیسی با واژه بیان می‌شود. این مفهوم با متفاوت است. «سکت» به گروه کوچکی اطلاق می‌شود که به دین معیّن تعلق دارند ولی عقاید یا مناسک خاصی دارند که آن‌ها را از قاطبه پیروان آن دین متمایز می‌کند. ولی گروه کوچکی است که، معمولاً با تعصب، از عقاید دینی خاص خود پیروی می‌کنند که جزو ادیان رایج نیست. 6⃣ بدین‌سان، شوان، که رسماً مدعی بود، و هست، که تنها یک است، به و سرانجام به آیینی جدید بدل شد که خود را «پرایموردیالیست» (نخستین‌گرا) می‌خوانند. ✍ عبدالله شهبازی 📖 متن کامل مقاله به‌همراه مستندات: 👉 goo.gl/YtK7w3 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ «تئوسوفیسم» نام جریانی فکری است با پیوندها و مناسک «ماسونی» که «کلنل هنری الکات» و «مادام هلنا بلاواتسکی» با تأسیس «انجمن جهانی تئوسوفی» در نیویورک، بنیان نهادند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ مریمیه: از فریتیوف شوان تا سید حسین نصر 🎯 قسمت دوم / بخش دوم 🕉 گنون و تئوسوفیسم 1⃣ راهی که گنون پیمود دشوار و پرفراز و نشیب بود. او که به‌دنبال دریافتی معنوی از هستی بود، در 20 سالگی، در سال 1906، به پیوست؛ جریانی که در فضای آن زمان غرب رنگ و بوی می‌داد و به این دلیل برای جوانان سرخورده از مصائب زمانه و جویای جاذبه داشت. 2⃣ تئوسوفیسم نام جریانی فکری است با پیوندها و مناسک که کلنل و مادام در سال 1875، با تأسیس «انجمن جهانی تئوسوفی» در نیویورک، بنیان نهادند. 3⃣ پس از الکات و بلاواتسکی، زنی به‌نام رهبری تئوسوفیسم را به‌دست گرفت. آمریکایی بود و به‌عنوان نماینده ویژه راترفورد هایس، نوزدهمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، در هند فعالیت می‌کرد. مهاجر از روسیه بود و معروف به توانایی در علوم خُفیه. آنی بزانت انگلیسی و از «خاندان وود» بود که از دیرباز در تکاپوهای استعماری فعال بودند. 4⃣ تئوسوفیسم تأثیرات فکری بزرگی بر جای نهاد که تا به امروز پابرجاست. ظهور در اروپای غربی و سپس از پیامدهای تئوسوفیسم بود به‌دلیل جایگاهی که تئوسوفیست‌ها برای در قائل شدند و این ایده را به شکل گسترده تبلیغ کردند. 5⃣ سهم تئوسوفیسم در پیدایش نازیسم تا بدان‌جاست که نشان که در اواخر سده نوزدهم و اوایل سده بیستم، البته در ترکیب با نماد به‌عنوان آرم انجمن جهانی تئوسوفی به‌کار می‌رفت، به آرم بدل شد! ✍ عبدالله شهبازی 📖 متن کامل مقاله به‌همراه مستندات: 👉 goo.gl/YtK7w3 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ «فریدریش ماکس مولر» بنیان‌گذار «آریایی‌گرایی» است. او نخستین کسی است که اقوام سلتی، ژرمن، اسلاو، یونانی، ایتالیایی، ایرانی و هندی را در یک گروه‌بندی نژادی جای داد و آن‌ها را از اقوام «تورانی» که در سده نوزدهم به اقوام ترک اطلاق می‌شد، و «سامی» متمایز کرد و «آریایی» نامید! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ مریمیه: از فریتیوف شوان تا سید حسین نصر 🎯 قسمت دوم / بخش سوم 🕉 ماکس مولر و انجمن تئوسوفی 1⃣ پیوندهای با کانون‌های قدرت‌مند زرسالار غرب را از همان آغاز می‌توان ردیابی کرد. قطعاً این فرقه بدون پشتوانه عظیم مالی و سیاسی نمی‌توانست به جایگاهی چنین تأثیرگذار دست یابد. 2⃣ که به‌نوشته آرتور لیلی، مشاور و راهنمای فکری بود، به‌عنوان برجسته‌ترین شخصیت آکادمیک حامی و مبلّغ شناخته می‌شود. 3⃣ اگر، آن‌گونه که الکات و بلاواتسکی و بزانت مدعی هستند، و تئوسوفیست‌ها باور دارند، که تعالیم و دستورات خود را از می‌گرفتند، «استاد» بلاواتسکی باید ماکس مولر باشد؛ و تنها «استادی» چون ماکس مولر است که می‌تواند از «عالم غیب» کتابی حجیم و سنگین چون «آموزه سرّی» را به بلاواتسکی دیکته کند! 4⃣ عضو شورای مشاوران خصوصی ملکه ویکتوریا بود. فراماسون نام‌دار پارسی هند، ماکس مولر را برجسته‌ترین محقق سده نوزدهم در زمینه ادیان، ادبیات، اسطوره‌ها و فولکلور باستانی شرق می‌داند. 5⃣ ماکس مولر بنیان‌گذار است، زیرا نخستین کسی است که اقوام سلتی، ژرمن، اسلاو، یونانی، ایتالیایی، ایرانی و هندی را در یک گروه‌بندی نژادی جای داد و آن‌ها را از اقوام که در سده نوزدهم به اقوام ترک اطلاق می‌شد، و متمایز کرد و نامید! ✍ عبدالله شهبازی 📖 متن کامل مقاله به‌همراه مستندات: 👉 goo.gl/YtK7w3 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ مجسمه کلنل الکات و مادام بلاواتسکی در آدیار (حومه شهر مدرس هند) ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ مریمیه: از فریتیوف شوان تا سید حسین نصر 🎯 قسمت دوم / بخش چهارم 🕉 سیمای مرموز مادام بلاواتسکی / 1 1⃣ در 7 ژوئن 1849 هلنای هفده ساله به همسری ژنرال نیکیفور بلاواتسکی شصت ساله، نایب‌الحکومه ایروان، درآمد. هلنا سه ماه بعد از خانه شوهر گریخت! از این زمان، تا سال 1873، یعنی به مدت 24 سال، درباره زندگی اطلاع دقیق در دست نیست! 2⃣ گفته می‌شود که وی به قسطنطنیه (استانبول) رفت و به‌همراه یک کنتس روس به سیروسیاحت در مصر و یونان و اروپای شرقی پرداخت. تئوسوفیست‌ها ادعا می‌کنند بلاواتسکی در تبت در نزد آموزش دید و با آن‌ها آشنا شد. 3⃣ درباره سفر بلاواتسکی به تبت افسانه‌هایی نقل می‌شود تا از او چهره‌ای خارق‌العاده تصویر شود. آرتور لیلی در بررسی دقیق خود نشان می‌دهد که این ادعاها صحت ندارد و سفر به تبت رخ نداده زیرا منابع پراکنده از حضور بلاواتسکی در اروپای شرقی، یونان، مصر، پاریس و لندن در این سال‌ها خبر داده‌اند. 4⃣ دامنه این افسانه‌پردازی‌ها تا بدان‌جاست که مجله تئوسوفیست در شماره اوت 1893 ادعا کرد بلاواتسکی در سال 1867 در جنگ‌های داخلی ایتالیا، در قشون مازینی و گاریبالدی، کشته شده و یکی از برای اشاعه حقیقت در جهان وارد کالبد او شده است. 5⃣ در سال 1871 مادام بلاواتسکی را در قاهره می‌یابیم که کارگردانی یک انجمن را به‌دست دارد. توصیفی که از انجمن فوق ارائه شده نشان می‌دهد که وی به‌تنهایی کار نمی‌کرده و از دفتر و دستک و دستیارانی برخوردار بوده، یعنی پشتوانه مالی کافی داشته است. 6⃣ در سال 1873 مادام بلاواتسکی در پاریس است. او با کشتی عازم نیویورک می‌شود و با کلنل هنری الکات دیدار می‌کند و اندکی بعد، در 1875، را در نیویورک تأسیس می‌کنند. ✍ عبدالله شهبازی 📖 متن کامل مقاله به‌همراه مستندات: 👉 goo.gl/YtK7w3 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ نقاشی «موریا» (راست) و «کوت هومی» (چپ) استادان غیبی مادام بلاواتسکی! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ مریمیه: از فریتیوف شوان تا سید حسین نصر 🎯 قسمت دوم / بخش پنجم 🕉 سیمای مرموز مادام بلاواتسکی / 2 1⃣ مدعی بود که با ارتباط دارد، به دستور و با هدایت آن‌ها را تشکیل داده و آموزه‌ها و کتاب‌ها و کردارش الهام شده از سوی این «استادان غیبی» است. 2⃣ «استادان غیبی» در طول زندگی بلاواتسکی هماره حافظ و آموزگار او بودند ولی در میان آنان یک استاد به‌نام به‌طور اخص متولی بلاواتسکی بود. «استاد غیبی» دیگر، که پس از موریا بیش‌ترین نقش را در فرقه تئوسوفی داشت، نامیده می‌شد. 3⃣ بلاواتسکی مدعی بود اوّلین بار در سال 1851 در لندن موریا در کالبد مادی با او دیدار کرد و از آن پس مرتب موریا و کوت هومی را می‌بیند یا دستورات آن‌ها را به‌صورت نامه دریافت می‌کند. برخی نزدیکان بلاواتسکی مدعی بودند این دو موجود بر آن‌ها نیز ظاهر شده‌اند. وجود این دو «استاد غیبی» چنان برای تئوسوفیست‌ها بدیهی بود که، به‌نوشته آرتور لیلی، یک نقاش آلمانی تئوسوفیست چهره‌شان را ترسیم کرد. 4⃣ خانم بزانت، رهبر بعدی فرقه، نیز ادعاهای بلاواتسکی را تأیید و تکرار کرد و مدعی شد که انجمن تئوسوفی را ایجاد کردند تا «جهان را از مرداب ماتریالیسم نجات دهند.» به‌نوشته بزانت، هلنا بلاواتسکی «پیامبر برادری سفید بود» و «برخی از ما و خود من از اعضای آن هستیم.» 5⃣ و در دوران اقامت در هند از حمایت مالی و سیاسی و پارسی هند برخوردار بودند. برای مثال، بلاواتسکی در نامه‌ای از حضور خود به‌عنوان میهمان در خانه سِر «یعقوب الیاس ساسون»، که از ثروتمندان بزرگ زمان خود بود و امپراتوری مالی – تجاری پهناوری را اداره می‌کرد، خبر می‌دهد و کمک مالی او به انجمن تئوسوفی. 6⃣ در ژانویه 1880، با حضور الکات و بزرگان پارسی و یهودی شهر، تأسیس شد که تا به امروز بی‌وقفه به کار خود ادامه می‌دهد و قدیمی‌ترین لژ ماسونی – تئوسوفیستی به‌شمار می‌رود. ✍ عبدالله شهبازی 📖 متن کامل مقاله به‌همراه مستندات: 👉 goo.gl/YtK7w3 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ گزارشات نشان‌دهنده متأثر بودن «بیل گیتس» از «بنیاد راکفلر» است. سایت بنیاد راکفلر این برنامه‌ها را در ادامه برنامه‌های خود می‌داند که از ابتدای قرن بیستم آغاز شده بود! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ بیل گیتس و اتحاد گاوی! (1) ☠ پرونده ویژه «جنگ جهانی غذا»؛ قسمت چهاردهم 1⃣ در این گزارش یکی از کنش‌های اساسی در حوزه کشاورزی، غذا و واکسیناسیون که به‌صورت مخفیانه توسط راکفلر راه‌اندازی و هدایت شده را برای اولین بار معرفی خواهیم کرد. 2⃣ گزارش زیر نشان‌دهنده متأثر بودن از بنیاد راکفلر است که جای بسی شگفتی دارد. سایت بنیاد راکفلر این برنامه‌ها را در ادامه برنامه‌های خود می‌داند که از ابتدای قرن بیستم آغاز شده بود. 3⃣ بنیاد راکفلر در زمینه‌های «کشاورزی، فرهنگی، آموزش،‌ سلامت، علوم طبیعی، صلح و تقابل، و علوم اجتماعی» فعالیت داشته و تاریخچه منتشر کرده است. 4⃣ در این بخش از پرونده، یکی از صفحات این تاریخچه بررسی شده است، که به‌صورت روشن نشان می‌دهد بیل گیتس در پازل بازی می‌کند. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه مستندات: 👉 goo.gl/WsXeqP ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ تاریخچه دیجیتالی سایت بنیاد راکفلر، برنامه جامع واکسیناسیون بین‌المللی را از ابتکارات این بنیاد می‌داند. راکفلرها ابتدا این برنامه را به «سازمان بهداشت جهانی» سپردند، اما پس ازمدتی، تلاش‌های این سازمان را کافی ندانسته و مجاب شدند که خود باید در رأس این برنامه قرار بگیرند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ بیل گیتس و اتحاد گاوی! (2) ☠ پرونده ویژه «جنگ جهانی غذا»؛ قسمت چهاردهم 1⃣ تاریخچه دیجیتالی سایت ، برنامه جامع بین‌المللی را از ابتکارات این بنیاد می‌داند و تصریح می‌کند: ✍ از سال 1985 تاکنون به ابتکار بنیاد راکفلر، کمپین‌های واکسیناسیون کودکان علیه بیماری‌های مرگبار در سراسر جهان تشکیل شده است. 2⃣ این سایت نقطه عطف این تلاش‌های جهانی را برگزاری کنفرانسی در یکی از مراکز راکفلر در ایتالیا معرفی می‌کند: ✍ تلاش‌های جهانی راکفلر برای ارائه واکسن‌های دوران کودکی از سال 1984، پس از نشست بین‌المللی در مرکز کنفرانس بنیاد راکفلر در «بلاجیو»ی ایتالیا با موضوع حفاظت از کودکان جهان آغاز شد. 3⃣ اطلاعات بعدی نشان می‌دهد پیش از 1980، این برنامه را به سپرده بودند؛ این سازمان در سال 1980 این برنامه را آغاز کرد، اما راکفلرها تلاش‌های این سازمان را کافی ارزیابی نکرده و در فاصله کوتاهی مجاب شدند که خود باید در رأس این برنامه قرار بگیرند! 4⃣ ایده‌ی جدید که در سال 1990 شکل گرفت، مشارکت بین بنیاد راکفلر و سازمان‌های بین‌المللی بود که در این زمینه فعال بودند. 5⃣ خود بنیاد راکفلر این ایده را یک «مدل اولیه» معرفی می‌کند و می‌نویسد: ✍ ابتکار واکسن کودکان (CVI) که در سال 1990 آغاز شد تلاش مشترکی بین برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP)، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، سازمان جهانی بهداشت، بانک جهانی و بنیاد راکفلر بود که با شرکای خصوصی و دولتی انجام می‌شد. CVI به‌عنوان یک مدل اولیه از یک مشارکت دولتی و خصوصی، به ارائه خدمت پرداخت. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه مستندات: 👉 goo.gl/WsXeqP ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ با وجود اینكه تاریخچه سایت «بنیاد بیل و ملیندا گیتس» از سال 1997 عقب‌تر نمی‌رود، و آغاز کار خود را «متأثر شدن خانواده گیتس از مقاله‌ای درباره سلامت مردم فقیر دنیا» معرفی می‌کند، تاریخچه «سایت راکفلر» از ورود رسمی گیتس‌ها به این برنامه لااقل از 1994 پرده بر‌می‌دارد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ بیل گیتس و اتحاد گاوی! (3) ☠ پرونده ویژه «جنگ جهانی غذا»؛ قسمت چهاردهم 1⃣ در ادامه بخشی از کمک‌های ملی خود به این برنامه [ابتکار واکسن کودکان (CVI)] را توضیح می‌دهند و در عین حال لزوم ورود «بازیگران جدید» را با دلیل «کمبود منابع مالی» لازم ارزیابی می‌کنند. 2⃣ [از اینجاست كه پای بیل گیتس به ماجرا كشیده می‌شود.] اما تاریخچه سایت «بنیاد بیل و ملیندا گیتس» از سال 1997 عقب‌تر نمی‌رود، و آغاز کار را «متأثر شدن خانواده گیتس از مقاله‌ای درباره سلامت مردم فقیر دنیا» معرفی می‌کند! 3⃣ این در حالی‌است که تاریخچه «سایت راکفلر» از ورود رسمی گیتس‌ها به این برنامه لااقل از 1994 پرده بر‌می‌دارد. این تضاد بین روایت‌ها، به‌وضوح نشان می‌دهد برنامه مشارکت گیتس از مدتی قبل از 1994 آغاز شده بود. 4⃣ سایت آغاز به‌فعالیت این بنیاد را 1994 می‌داند و درباره تشکیل یک سازمان نوین با همراهی در «بلاجیو»ی ایتالیا در سال 1999 می‌نویسد: ✍ بنیاد بیل و ملیندا گیتس در سال 1994 شکل گرفت و یکی از نخستین اهداف آن، تمرکز بر تلاش‌های جهانی ایمن‌سازی بود. تبلیغات درباره بنیاد جدید و برنامه‌های تأمین مالی آن، توجه بیشتر و فرصت‌های جدید مالی را به ارمغان آورد. نشست بانک جهانی در بلاجیو در سال 1999 شامل کارمندان ارشد راکفلر، بنیاد گیتس، سازمان جهانی بهداشت، بانک جهانی و یونیسف بود. شرکت‌کنندگان نتیجه گرفتند که نیاز به جایگزینی CVI با یک سازمان جدیدتر و با ارتباط نزدیک‌تر به پایه‌گذاران آن وجود دارد. از این ایده، اتحاد جهانی واکسن و ایمن‌سازی (GAVI) در سال 2000 شکل گرفت. 5⃣ با وجود این‌که راکفلرها خانواده گیتس را به عرصه و غذا وارد کردند، در سایت «گاوی»، از میان سازمان‌های شرکت‌کننده در آن کنفرانس در ایتالیا، از راکفلرها اثری نیست! در حالی‌که سایت بنیاد راکفلر خود را یکی از اسپانسرهای متعهد GAVI می‌داند و این سازمان را بخشی از ابتکارات عملیاتی در دست اقدام بنیاد راکفلر می‌شمرد! 📖 متن کامل مقاله به‌همراه مستندات: 👉 goo.gl/WsXeqP ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ هرچند این راکفلرها بودند كه خانواده گیتس را به عرصه واکسیناسیون و غذا وارد کردند، اما در سایت «گاوی»، از میان سازمان‌های شرکت‌کننده در کنفرانس ایتالیا، از راکفلرها اثری نیست! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🎯 دیروز سالروز حماسه‌ی نهم دی‌ماه بود. ضمن تبریک این روز عزیز (البته با یک روز تأخیر) بد نیست یک سؤال در این رابطه مطرح كنیم: ❓ به نظر شما اگر الآن دوران بود، سران در چه حالی بودند؟ با شناخت تاریخی‌ای كه ما از و سایر شاهان هخامنشی داریم، لابد تا امروز تساهل و تسامح و رفتار صلح‌آمیز هخامنشیان شامل حالشان شده بود. نظر شما چیست؟ .
❓ هخامنشیان چگونه با سران فتنه برخورد می‌کردند؟ (1) ✡ #کوروش دستور داده بود گوش‌های یک مُغ ایرانی به نام گئوماته (یا همان گئومات مُغ : Gaumata magus) را بریدند. به این اتهام که او قصد فتنه‌گری داشت! 📚 منبع: والتر هینتس، داریوش و ایرانیان، ترجمه پرویز رجبی، تهران: نشر ماهی، 1392، ص 448 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
❓ هخامنشیان چگونه با سران فتنه برخورد می‌کردند؟ (2) ✡ #کوروش در سارد (پایتخت لیدیا) دستور داد تمام کسانی که در شورش و اغتشاش دست داشته‌اند را بازداشت کرده؛ به بردگی بگیرند! 📚 منبع: تاریخ هرودت، ترجمه مرتضی ثاقب‌فر، تهران: انتشارات اساطیر، 1389، ج1، ص 173-174، و نیز بنگرید به: 👉 Herodotus, with an English translation by A. D. Godley. Cambridge. Harvard University Press. 1920. Book 1, Chapter 156 : 2. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
❓ هخامنشیان چگونه با سران فتنه برخورد می‌کردند؟ (3) ✡ #کوروش نه‌تنها با فتنه‌گران و اغتشاشگران سخت برخورد می‌کرد، بلکه حکمی صادر کرده بود که در محافل دینی، همگان باید برای دوام حکومت او دعا کنند و هرکس از این دستور سرپیچی کند، به صلیب کشیده شود! 📚 منبع: بنگرید به: ژوزفوس فلاویوس، روزگار باستانی یهود، کتاب 11، فصل 1، بخش 3. 👉 THE ANTIQUITIES OF THE JEWS, By Flavius Josephus, Translated by William Whiston, BOOK XI, CHAPTER 1 : 3 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
❓ هخامنشیان چگونه با سران فتنه برخورد می‌کردند؟ (4) ✡ #داریوش در کتیبه بیستون می‌گوید در مدت یک سال، 19 فتنه و اغتشاش در ایران رخ داد و او همه‌ی آن‌ها را سرکوب کرد (کتیبه بیستون، ستون چهارم) که مهم‌ترین این فتنه‌ها، در خراسان (پارت)، هیرکانیا (گرگان)، ماد (هگمتانه)، خوزستان، ارمنستان، بابل و... رخ داد! 📚 منبع: بنگرید به: 👉 The Behistun inscription (translation), by L.W. King and R.C. Thompson, (The sculptures and inscription of Darius the Great on the rock of Behistun in Persia, 1907 London), by livius.org. 👉 https://fa.wikipedia.org/wiki/متن_کامل_سنگ‌نبشته_بیستون ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
❓ هخامنشیان چگونه با سران فتنه برخورد می‌کردند؟ (5) ✡ در هگمتانه ماد، شخصی به نام فرَوَرتیش دست به آشوب و اغتشاش زد. #داریوش هم دستور داد او را بازداشت کردند. سپس بینی، زبان و گوش‌ او را بریدند و بعد هم یک چشمش را از حدقه درآوردند. نهایتاً او را در ملأ عام به دار آویختند تا عبرتی برای سایر اغتشاش‌گران باشد! 📚 منبع: والتر هينتس، داريوش و ايرانيان، ترجمه پرويز رجبی، تهران: نشر ماهی، 1391. ص 315 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ در سال‌های 1911-1913 «انجمن تئوسوفی» سفر جنجالی و تبلیغاتی «عباس افندی» (عبدالبهاء)، رهبر فرقه بهائی را به اروپا و آمریکا برنامه‌ریزی کرد. 🌇 شرح عكس: صفحه اول روزنامه نیویورک تریبون درباره سفر عبدالبهاء به آمریکا (5 مه 1912) ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter