eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.5هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
626 ویدیو
370 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
و این ماه توبه است جلسات اخلاقی استادمنفرد زمان از اول ماه رمضان تا شب دهم ساعت ۰۰:۳۰ بامداد (دوازده و نیم ) مکان :مسجد جامع حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام کانال رسمی استاد منفرد https://eitaa.com/ostad_monfared
💥مقیاس هواپرستی یک آخوند و طلبه ✍استاد شهید : هوای نفس جوان یک چیز است و هوای نفس پیر یک چیز دیگر. هرکسی در هر مقام و هر درجه و هر طبقه و هر سنی که هست یک نوع هوای نفس دارد. مقیاس هواپرستی یک عالم روحانی این نیست که ببینیم مثلاً شراب می‌خورد یا نمی‌خورد؟ قمار می‌کند یا نمی‌کند؟ نماز و روزه را ترک می‌کند یا ترک نمی‌کند؟ مقیاس هواپرستی او در جاه و مقام و میل به دست‌بوسی و شهرت و محبوبیت و علاقه به اینکه مردم دنبال سرش حرکت کنند و در مصرف بیت‌المال در راه آقایی خود و یا باز گذاشتن دست کسان و خویشان و مخصوصاً آقازادگان گرام در بیت المال و امثال اینهاست. 📚 ده گفتار، ص ۱۲۶ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
🔰جلسات معارفی استاد معظّم حاج آقای مجاهدی 📅 از روز شنبه ۵ فروردین 🕔 بهمراه اقامه نماز جماعت ظهر و عصر توسط حضرت استاد 🔻مکان: شهرک پردیسان، خیابان شهیدان آقایوسفی، کوچه ۱۷، پلاک ۱۶ ♦️مکتب الزهرا سلام الله علیها ‎‎‌‌‎‎‎‎‌‌‎ ‌‎💠موسسه معارفی _فقهی برهان💠 https://eitaa.com/joinchat/1898971287C4526c7bcf1
💥غیبت علمایی! 🎤آیت الله سید احمد : عناوینی که [برخی] علما برای هم به کار می‌برند ـ مانند: هذا لا يخفی علی جهّال العلماء فضلاً عن العالم، هذا ممّا يضحك به الثکلی في المقام ـ بعید نیست که از مصادیق غیبت يا ایذاء مؤمن و حرام باشد. به هر حال: بزرگش ندانند اهل خرد/ که نام بزرگان به زشتی برد 🔹درس خارج فقه ، ۱۳۸۴/۱۱/۵ ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
⁉️سوال چالش برانگیز از حوزه! 🎤آیت الله سید (ره): سالها پیش به مناسبت فوت مرحوم آقا ميرزا عبدالهادی شيرازي، به عتبات مشرف شدم. خدمت حضرت آيت‌الله رسيدم. در اين باره با ايشان، صحبت مفصّلي كردم. از جمله: از ايشان سوال كردم: فايده حوزه چيست؟ ايشان با تعجب پرسيد: «اين چه سوالي است؟!» اشاره كرد به آقا سيد علاءالدين بحر‌العلوم، كه در آن جلسه حضور داشت و گفت: «فايده‌اش، تربيت دهها نفر مانند ايشان و نوشتن كتابها وتقريرها و ...» گفتم: پاسخ سوال من داده نشده. با اين همه كه فرموديد، ما چند نفر داريم كه بتواند اسلام را در دنيا، به صورت منطقي و درست تبليغ كند؟ فرمود: «زياد هستند.» گفتم: «ممكن است نام ببريد.» فرمود : «آقا سيد محمدباقر صدر، شيخ محمدرضا .» ايشان، ديگر اسم كسي را نبردند. گفتم: آيا اين افراد را برنامة‌ حوزه تربيت كرده است، يا خودشان انگيزه داشته‌اند؟ فرمود: «خودشان برنامه داشته‌اند.» گفتم: كار خوبي كرده‌اند؟ فرمود: «بله» گفتم: پس چرا شما آن را تعقيب نمي‌كنيد؟ فرمود: «نمي‌شود» گفتم: شما آقاي را مي‌شناسيد؟ فرمود: «بله، از رفقاست.» گفتم: ايشان در قم همين روش را دارند. ايشان افرادي را كه پاسخگوي نياز زمان باشند، تربيت مي‌كند، به جای [صرفا] متخصص شدن در فقه و اصول گفت: « ايشان تك است و خود را تضحيه كرده است.» گفتم: پس ما از نجف مأيوس باشيم. فرمود: «نه. من به سهم خود، حاضرم هرچه را شما بگوييد، انجام دهم؛ ولي، مانعي وجود دارد و آن، متقدسين هستند. يك وقتي ما خواستيم يكي از همين افرادي را كه اهل تحقيق و نوشتن مقاله دربارة مسائل روز بود، [منظور ايشان آقاي محمدتقي بود] كمك كنيم و مورد تشویق قرار بدهيم، مورد اعتراض برخي از اين متقدّسين واقع شديم، به طوري كه گفتند: سهم امام را در ترويج غير فقه و اصول به كار مي‌برد!» 💥برگرفته از چهار توصیه آیت الله سید رضی شیرازی به طلاب 👉 ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
فلسفه اقتصاد اسلامی .pdf
872.3K
📕 فلسفه اقتصاد اسلامی: وجوه معناداري، شيوه‌هاي تكوين، رسالت و مسائل پيش‌رو ✍وحيد مقدم 💦چكيده بيش از سه دهه است كه بحث از معناداري «علم اقتصاد اسلامي»، و ماهيت آن، به يكي از دغدغه‌های انديشمندان مسلمان تبديل شده است؛ اين بحث تحت تأثير ديدگاه‌هاي متفاوت در مورد نحوة تعامل ميان اسلام و مدرنيته قرار دارد. كاربرد هر ديدگاه در اقتصاد منجر به نوع خاصّي از تعامل بين انديشة اسلامي و اقتصاد مدرن و در نتيجه نوع خاصّي از اقتصاد اسلامي و روش‌شناسي آن خواهد شد. فرضية اساسی مقاله حاضر آن است كه قرار گرفتن اقتصاد اسلامی در مرحله پيش‌علم و اتّفاق‌نظر نداشتن بر سر مباني تصوّري و تصديقي و روش‌شناسي آن، تكوين فلسفه اقتصاد اسلامي را در چارچوب نظرية تمدّن‌گرايي اسلامي ضروري مي‌سازد. يافته‌هاي اين تحقيق، كه به روش تحليلی انجام شده، نشان‌دهنده برتري روش توسعة فلسفه علم اسلامي و به‌كارگيري آن در حوزه اقتصاد نسبت به اسلامی سازي فلسفه اقتصاد و روش‌هاي مستقيم و غيرمستقيم توليد دانش اقتصاد اسلامي است. از اين‌رو، رسالت فلسفه اقتصاد اسلامی، تأمين مباني اقتصاد اسلامي و تكوين روش‌شناسي با بهره‌گيري از در حوزه‌هاي مختلف آن است. مباحثي چون نحوة تعامل مكتب، نظام و دانش اقتصاد اسلامي، روش نظريه‌پردازي و ارزيابي نظريه‌ها در اقتصاد اسلامي، ارزيابي نهادهاي مدرن اقتصاد، بحث علّيت، اصالت جامعه يا فرد و فلسفة تاريخ، از مباحث عمدة فلسفة اقتصاد اسلامي‌اند. 🌐دانلود در اینجا 👈 منبع ✅کشکول ناب حوزوی🔻 🔸 @kashkolenab
اهمیت_علم_عقاید_و_معرفی_کتاب_گوهر.mp3
1.65M
🔑اهمیت کتاب گوهر مراد محقق در مباحث علم کلام 🎤استاد ✅کشکول ناب حوزوی🔻 🔸 @kashkolenab
قرآن وراز نام گزاری سوره های آن.pdf
1.28M
📚 "قرآن و راز نام گزاری سوره های آن" ✍ آیت‌الله موسوی گرگانی ۲۷۹ صفحه 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
18.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ترویج بالای منبرقنبریان مدارس خصوصی و سیفون! 🔻شباهت ایندو به این است که برای رد شدن از گیر کنکور، کاسبان کنکوری قرار داده شده که درآمدی برابر با یک سوم درآمد نفتی کشور دارند(و البته ۶۰۰۰میلیارد تومان معافیت مالیاتی!) مدارس خصوصی اقلا می تواند ۱۸درصد، بچه پولدارهای نه حتما با استعداد را از این سد رد کند و برترین های کنکور کند! 〽️اما فرق خصوصی شدن آموزش با سیفون در دستشویی پولدارها، این است که سیفون آنها فقط روی آفتابه فقرا را کم می کند ولی دیگر موجب تبعیض بین نسلی و تبدیل ثروت به قدرت نمیشود؛ لکن خصوصی شدن آموزش میشود! ⚠️وقتی فقط ۵درصد برترین های کنکور از مدارس دولتی است، یعنی ثروت می تواند تولید علم و بعد قدرت سیاسی کند کاری که از سیفون بر نمی آید. بابای پولدار،فردا بچه ای با رزومه علمی و پس فردا مدیر ارشد دولتی دارد! پس جای سیفون چرا روی مدرسه خصوصی سرمایه گذاری نکند؟! ♦️بنظر آقازاده فقط با ۶۰۰۰میلیارد معافیت مالیاتی کاسبان خصوصی کنکور چند مدرسه میشود زد؟!حقوق چند معلم را میشود داد؟!چقدر برای آموزش مطلوب رایگان کم داریم؟! ♨️آقازاده خانواده انقلابی خبر دارد اولین بار در سال۱۳۴۵ سندی ازسوی دفتر برنامه وبودجه شاه تحت عنوان "مساله واگذاری امور فرهنگی به مردم" منتشر شد که در آن قید شد:مدارس خصوصی آنچنان بایدگسترش یابد که تمام فرزندان طبقات مرفه به اینگونه مدارس دسترسی داشته باشند! البته در همان حکومت جور پهلوی،سال۵۳جلوی آن گرفته شد وبعد از انقلاب(بعد سال۶۷)به همت پدران و پدر بزرگان انقلابی مثل شما دوباره بازتولید شد و این شبها از منبرحسینی برای آن پینه دوزی میشود!
کشکول ناب حوزوی
❌ترویج #نئولیبرالیسم بالای منبر ✍قنبریان مدارس خصوصی و سیفون! 🔻شباهت ایندو به این است که برای رد ش
716250881_-212077.pdf
628.2K
📎پیوست یادداشت مدارس خصوصی و سیفون/ جهت مطالعه بیشتر 📚 خصوصی سازی آموزش در کشورهای در حال توسعه - شواهد و پیامدها 🔻 در این گزارش یافته‌های کلیدی تحقیقات تجربی در موضوع تأثیرات شیوه‌های خاص خصوصی‌سازی مدارس به ویژه در کشورهای در حال توسعه مروری شده است. 📎مطالب مرتبط: 🔺آقای روحانی، کالایی کردن آموزش خلاف شرع است!👇 https://eitaa.com/m_ghanbarian/678 🔺مدارس پولی و تداوم بین نسلی تبعیض!👇 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1189 🔺پارادکس پول و آموزش!👇 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1190 🚫تذکر: مقایسه مدرسه خصوصی و سیفون از بیان سخنران محترم (سیدمحمدحسین میرلوحی) گرفته و تعقیب شده و خدای نکرده قصد اسائه ادب و توهین به هیچکس نیست! ✍حجت الاسلام محسن ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
💥بوی بهشت در رمضان! 🎤آیت الله اسماعیل پور قمشه ای : اگر در ماه رمضان در اعمال و مقدماتش اخلاص باشد ، نفس انسان به واسطه شب زنده داری و یا الله گفتن و...عروج می کند تا بتواند بوی بهشت را بشنود اگرانسان جدیت کند و در تمام اعمالش مخلص باشد و شیطان او را فریب ندهد ممکن است در شبهای قدر که بیداری می کشد بین نماز صبح و در مطلع الفجر بوی بهشت را بشنود که روح افزاست جلسه آخر سال تحصیلی درروز ۱۳۹۳/۳/۲۱ 📚کتاب حکمت های فقهانه ص۷۴ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
Mafhoum-e Doaa_HajSheikh AliAgha Najafi.m4a
5.09M
🔺️”معنا و حقیقت دعا” 🎤گزیده ای از سخنان ”مرحوم آیت الله حاج شیخ علی آقا نجفی کاشانی” 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab