eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.8هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
564 ویدیو
362 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
40.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥لعن ابن سینا توسط یک شیخ کم سواد مدعی! و واکنش جالب شیخ الرئیس به سخنان او ✂️بخشی از سریال ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓اگر شهید آیت الله حاج اقا نورالله اصفهانی امروز زنده بودند و میخواستند با مردم صحبت کنند مهمترین توصیه شان چه بود ؟ 🎤پاسخ دکتر نجفی : مهمترین توصیه شان عمل به اقتصاد مقاومتی در برابر زیاده خواهی غربی ها بود و خوشحال می شدند که نظام اسلامی امروز این سیاست را سرلوحه حرکت خودش قرار داده است و نگران و متاسف می شدند برای دولت و مسئولینی که علیرغم این شعار، در عمل اعتقادی به اجرای واقعی آن ندارند۰ ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
💥از دانش آموزان انسان های قالبی و ابزاری نسازیم... ✍آیت الله دکتر شهید : 🔸اى معلم با ايمان آگاه و آزاد! به عنوان يك دوست و همفكر و همراهت خواهش مى‏‌كنم، شما را به خدا در اين كلاس‌ها يك مشت انسان‏‌نماىِ قالبىِ خاك بر سر نسازيد. انسان بسازيد، نه يك مشت انسان‌‏نماى قالبى ابزارى!... 📚 نقش آزادی در تربیت کودکان. ص۱۵۹ ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
🔺خاطرات استاد مهدی از استاد شهید 🔹شاید به مدت بیست سال بود که به صورت هفتگی در یک جلسه‌ای به صورت منظم شهید مطهری را می‌دیدم. پس از آن در دانشگاه تهران در جلسات شوراها با هم بودیم و اگر در وزارت علوم هم جلساتی تشکیل می‌شد و من نماینده دانشکده ادبیات بودم، ایشان نماینده دانشکده الهیات بودند .در آنجا نیز همدیگر را می‌دیدیم. 🔸اما ۲۰ سالی که هر هفته ایشان را ملاقات می‌کردم، جلساتی بود که روزهای چهارشنبه تشکیل می‌شد و از ناهار تا چهار و پنج بعد از ظهر با هم در آن جلسه بودیم. این جلسات از سال ۱۳۳۷ تا ۱۳۵۷ ادامه داشت، جلسه دوستانه‌ای بود در مدرسه سپهسالار که الان مدرسه شهید مطهری خوانده می‌شود. یک مستوفی داشت به نام احمد راد که حساب‌های مالی مدرسه را انجام می‌داد. او از فرهنگیان متشخص و متدین بود و رئیس فرهنگ شهرستان‌ها بود. یادم است وقتی من لیسانس را گرفتم و در همان زمان شهید بهشتی نیز لیسانس گرفت، به آقای احمد راد مراجعه کردیم تا ما را به شهرستانی بفرستند. ایشان پیشنهاد کرد به شاهرود بروید و من گفتم فقط می‌خواهم به قم بروم. ایشان گفت: «دیر آمده‌ای؛ ما دیروز قم را به آقای بهشتی دادیم.» این باعث شد که من دیگر به شهرستان‌ها نروم. می‌خواستم در مرکزی باشم تا علمم را افزایش دهم یا آنکه بتوانم دکتری را ادامه دهم. آن زمان دانشکده الهیات دوره دکتری نداشت و همین باعث شد در تهران بمانم و لیسانس دومی بگیرم تا به دوره دکتری بروم. به رشته ادبیات رفتم، هر چند که بعدا دوره دکتری الهیات هم باز شد و من گذراندم اما بیست سالی که چهارشنبه‌ها خدمت مرحوم مطهری بودیم در همان مدرسه سپهسالار و در دفتر آقای احمد راد برگزار می‌شد در تابستان صفای خاصی هم داشت آن محیط. آقای راد چون فرهنگی بودند همکاران فرهنگی‌شان هم به این جلسه ملحق می‌شدند؛ از جمله احمد آرام، علی‌محمد عامری و از میان افراد مدرسه آقای راشد، مرحوم شیخ کاظم عصار، و حدود ۲۰ نفر می‌شدند. مرحوم جعفر شهیدی، مرحوم نورانی و مرحوم محیط طباطبایی هم بودند. جلسه‌ای بود که شیخ محمد علی حکیم استاد عرفان، عبدالحسین زرین‌کوب، مرحوم معین نیز به صورت مرتب می‌آمدند و جلسه تعطیل نمی‌شد. مرحوم شهید مطهری هم بودند.   🔹حالا تصور کنید چه مجلس جامعی بود که فقیه داشت، فیلسوف داشت، ادیب داشت و درباره مسائل مختلف بحث می‌شد. اینکه هر کسی چه دیده، چه خوانده، چه کتاب‌هایی چاپ شده، چه مقالاتی نوشته شده. در حقیقت یک آکادمی محسوب می‌شد. 🔹مرحوم شهید مطهری از من خواسته بودند اگر برخی از دانشمندان خارجی از تهران بگذرند یا در تهران باشند شهید مطهری را با آنها آشنا کنم و اصرار داشتند با فیلسوفان و اندیشمندان دیگر آشنا شوند. اصرارشان برای این بود که فکرشان توسعه پیدا کند. چند نفر از فیلسوف‌های بزرگ را از جمله پرفسور پانیکار فیلسوف بزرگ هندی، به آن مجلس آوردم. دو یا سه مرتبه هم مرحوم پرفسور ایزوتسو را آوردم که مدتی در تهران بود. ده کتاب از ایشان به زبان فارسی چاپ شده است که معرف اولین کتاب ایشان برای چاپ من بودم. یکی از کتاب‌های ایزوتسو را به آقای احمد آرام دادم تا ترجمه کنند. مرحوم آرام در توصیف این کتاب نوشته بودند این کتاب از یهودی‌گری و مسیحی‌گری برکنار است. اول به صورت مقاله چاپ شد و بعد به صورت کتاب. رابطه زبانی خدا با قرآن، کتاب دومی بود که ترجمه شد. مفاهیم دینی و قرآنی در قرآن و چند کتاب دیگر از ایشان نیز چاپ شد. 🔸مرحوم مطهری خیلی علاقه‌مند بود که ایزوتسو را ببیند. بنابراین ایشان را دعوت کردیم به مدرسه سپهسالار و چند جلسه‌ای با هم بحث کردند. ایزوتسو علاوه بر شهید مطهری، با مرحوم آشیخ حکیمی و جعفر شهیدی و دکتر احمد مهدوی دامغانی نیز گفت‌وگو کرد. پس از یکی از این جلسات، از ایزتسو نظرش را درباره جلسه پرسیدم و گفت: «این جلسه، معنوی‌ترین جلسه‌ای بود که در عمر خودم دیده‌ام». این به خاطر این بود که با مرحوم شهید مطهری بحث‌های طولانی کردند. ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
💥سخنی عمیق و دقیق از انقلاب در مورد اهمیت حل تئوریک فقه های حکومتی و... ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥اولین پخش مستند «دور خدا بچرخ» 🔻مرور پنج مرحله بندگی در شیوه‌ی تربیتی علمای شیعه، همراه با آیت‌الله محمد باقر تحریری 🎥به کارگردانی برادرم جواد آقای یقموری و تهیه‌کنندگی احمد شریف زاده ⏰سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۷:۲۰ 📺شبکه پنج این مستند تلاش کرده تا یک سیر کلی در مراحل تربیت اخلاقی در مکتب علمای شیعه داشته باشه ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
📚 «بررسی فقهی مسأله تلقیح مصنوعی» ✍تقریرات درس خارج استاد 🌐متن کامل خبر👇 https://b2n.ir/r07320 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✳️ @kashkolenab
هدایت شده از حجره انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥علی(علیه‌السلام) در برخورد با تخلف و فساد، خودی و غیرخودی نمی‌کرد! 🎤 انقلاب: "عدالت بی‌اغماض و گسترده و بدون هیچ ملاحظه؛ این ‎ عجیب و غریب که انسان واقعاً از شنیدن موارد این عدالت حیرت میکند." 🔸بلی؛ حضرت امیرالمومنین(ع) در مقابل برادرش عقیل، همانگونه بود که مقابل معاویه و طلحه و زبیر ایستاد. خودی و غیرخودی نمی‌کرد!‏ 🔹امیرالمومنین علیه‌السلام می‌توانستند بگویند چرا باید در اجرای ‎عدالت، این چنین کنم و موجب دشمنی کسانی که روزی در جنگ‌ها با پیامبر بوده‌اند و سوابق مبارزاتی دارند، شوم؟ مصلحت مسلمانان در این نیست که وارد جنگ شویم! اما می‌بینیم که در حکومت‌داری، ایشان هیچ مصلحتی را بالاتر از اجرای عدالت ندانست! تن به جنگ داخلی داد اما حاضر به باج‌دادن و سهم‌دادن به کسانی که جزو اصحاب پیامبر هم بودند نشد! 🔸حالا حکومت "علی‌دوستان" چگونه باشد؟ حکومت وقتی در دست دوست‌‌داران و محبان علی باشد باید تفاوتی با حکومت دیگران داشته باشد یا خیر؟ امروز که حکومت در دست پیروان حضرت علی (ع) است باید تلاش کنیم خصوصیات حکومتی ایشان را پیاده کنیم وگرنه تفاوتی با دیگران نخواهیم داشت ولو نام‌مان شیعه باشد! ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
هدایت شده از اقتصادنا
💬گفتگوی علمی 🔰ملاحظاتی در در حوزه‌های علمیه 🎤دکتر هادی امیری (استاد مدعو و استادیار گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان) ✅ریاضیات کم ولی لازم ✅باید تابوی ریاضی برای دانشجوی اقتصاد بشکند ✅برخی مفاهیم ریاضی برای فهم اجتهادی اقتصاد ضروری است ✅دستاوردهای شگرف غرب در آموزش ساده و مفهومی ریاضیات ✅زبان انگلیسی، ابزار ضروری فهم اقتصاد ✅امکان تعلیم کل اقتصاد در شش نیمسال ✅لزوم فراگیری اقتصاد از منابع اصلی این دانش ✅کتاب نظریه احساسات اخلاقی اسمیت را طلبه‌ها باید بخوانند! ✅دانش اقتصاد را باید از رفت و برگشت بین ریشه‌های اندیشه‌ای و سرشاخه‌ها فراگرفت. ✅حوزه بخش عمومی؛ حوزه‌ای بکر و ضروری برای نظریه‌پردازی اقتصاد اسلامی ✅لزوم درگیر کردن طلاب با مسئله‌های واقعی اقتصادی 🔶🔶مشروح این گفتگو را در نشانی زیر دنبال نمایید: 🌐https://eco.hozehkh.com/29032/ @eghtesadhozehkh معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان
حکم حرمت کنز و احتکار ذهب و فضه مخصوص به اهل کتاب نیست و معنای انفاق در راه خدا انفاق در مصالح و ضروریات دینی و اجتماعی است و بطوری که از کلام خود خدای تعالی برمی آید انفاق در راه خدا عبارتست از آن انفاقی که قوام دین بر آن است، بطوری که اگر در آن مورد انفاق نشود بر اساس دین لطمه وارد می‌آید، مانند انفاق در جهاد و در جمیع مصالح دینی که حفظش واجب است، و همچنین آن شؤون اجتماعی مسلمین که با زمین ماندنش شیرازه اجتماع از هم گسیخته می‌گردد، و نیز حقوق مالی واجبی که دین آن را به منظور تحکیم اساس اجتماع تشریع کرده، پس اگر کسی با وجود احتیاج اجتماع بهزینه، در باره حوایج ضروریش سرمایه و نقدینه را احتکار و حبس کند او نیز از کسانی است که در راه خدا انفاق نکرده و باید منتظر عذابی دردناک باشد، چون او خود را بر خدایش مقدم داشته، و احتیاج موهوم و احتمالی خود و فرزندانش را بر احتیاج قطعی و ضروری اجتماع دینی برتری داده است. ✍علامه طباطبایی(ره) 📚ترجمه المیزان ، ج ۹ ، ص۳۳۲ 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✳️ @kashkolenab
💥 روحانیت در کلام : آنچه در اسـلام برای ما اصالت دارد، روحانیـت نیست، [بلکه] عالمِ عامل، متعهد و مسئول است. این عالم اگر بخواهد بپذیرد، مثل یک بار سنـگین شاق می‌پذیرد، نه مثل یک معشوقی که سال‌ها به آن عشــق می‌ورزیده و حالا به وصالش رسیده است. 📚 گزیده دیدگاه های شهید بهشتی، ص۱۹۰ 🔰 کشکول ناب حوزوی🔻 🌀 @kashkolenab 👈
تلفن همراه «اساسنامه» منتشر شد + لینک دریافت 🔶️در راستای دسترسی آسان تر به مجموعه قوانین و مقررات مربوط به شورای نگهبان، نرم افزار تلفن همراه «اساسنامه» شامل مجموعه کامل قانون اساسی و نظرات شورای نگهبان در کافه بازار منتشر و در دسترس کاربران قرار گرفت. @shora_gc ✅‏«اساسنامه؛ مجموعه نظرات شورای نگهبان» را می توانید از طریق لینک زیر در کافه بازار دریافت کنید: 👇👇👇 http://cafebazaar.ir/app/?id=com.hoghooghi.asasname&ref=share 🔰 کشکول ناب حوزوی🔻 🌀 @kashkolenab 👈
💥نماز دست باز پيامبر صلي الله عليه وآله وسلم از كتب اهل سنت ✍با صرف نظر از روايات شيعه در نقل نماز پيامبر با دست بار در كتب معتبر اهل سنت نيز روايات فراواني در اين باب نقل شده است كه ما به ذكر يكي از معتبر ترين آن كه نحوه نماز پيامبر را با دست باز بيان مي كند اشاره مي كنيم : 🔸روي محمد بن عمر ابن عطاء قال : سمعت أبا حميد الساعدي في عشرة من أصحاب رسول الله صلي الله عليه وسلم منهم أبو قتادة فقال أبو حميد : أنا أعلمكم بصلاة رسول الله صلي الله عليه وسلم قالوا : فأعرض قال : كان رسول الله صلي الله عليه وسلم إذا قام إلي الصلاة يرفع يديه حتي يحاذي بهما منكبيه ثم يكبر حتي يقر كل عظم في موضعه معتدلا ثم يقرأ ثم يكبر فيرفع يديه حتي يحاذي بهما منكبيه ثم يركع ويضع راحتيه علي ركبتيه ثم يعتدل فلا يصوب رأسه ولا يقنعه ثم يرفع رأسه ويقول سمع الله لمن حمده ثم يرفع يديه حتي يحاذي منكبيه معتدلا ثم يقول : الله أكبر ثم يهوي إلي الأرض فيجافي يديه عن جنبيه ثم يرفع رأسه ويثني رجله اليسري فيقعد عليها ويفتح أصابع رجليه إذا سجد ويسجد ثم يقول الله أكبر ويرفع ويثني رجله اليسري فيقعد عليها حتي يرجع كل عظم إلي موضعه ثم يصنع في الأخري مثل ذلك ....قالوا : صدقت هكذا كان يصلي صلي الله عليه وسلم. 🔹ترجمه : محمد بن عمر و ابن عطا روايت كرده اند ابو حميد ساعدي از ده نفر از اصحاب رسول خدا شنيد كه يكي از اين ده نفر ابوقتاده است پس ابو حميد مي گويد من داناترين شما به نماز رسول خدا هستم به او گفتند : نماز را عرضه كن پس گفت : رسول خدا زماني كه به نماز مي ايستاد دو دوست خود را بالا مي برد تا موازي دو گوشش قرار مي گرفت سپس تكبير مي گفت تا اينكه هر عضو بدنش در جاي خود قرار مي گرفت سپس حمد و سوره را قرائت مي كرد سپس تكبير مي گفت سپس دو دستش را تا گوشش بال مي آورد سپس به ركوع مي رفت و دو كف دست خود را بر زانو مي گذاشت سپس آرام مي گرفت نه سرش را بالا مي آورد و نه زياد پايين مي انداخت و مي گفت خدا سخن كسي كه او را مدح كند شنيد سپس دو دستش را بالا بر تا كنار گوشش قرار گرفت سپس گفت : الله اكبر و سپس خود را به زمين انداخت و دو كف دست خود را كنار خود گذاشت سپس سر بلند كرد و بر پاي چپ نشست و انگشتان دو پايش را موقع سجده باز كرد و سجده كرد و سپس الله اكبر گفت و بلند شد و بر پاي چپ نشست تا همه اندامش آرام گرفت سپس در سجده بعد همين كار را كرد .... همه گفتند : راست گفتي رسول خدا اينچنين نماز مي خواند . امام مالك در الموطا و ابوداود آن را نقل كرده اند و ترمذي درباره آن گفته است: حديث حسن صحيح 📚سنن ابن ماجة ، ج 1، ص 280 ، سنن أبي داود، ج 1، ص 170 كتاب الصلاه باب استفتاح الصلاه ، سنن الترمذي، ج 1، ص 188 باب ما جا في وصف الصلاه ، مسند أحمد ج 5، ص 424، سنن الدارمي ، ج 1، ص 314 كتاب الصلاة باب صفة صلاة رسول الله ، السنن الكبري للبيهقي، ج 2، ص 72 ، عمدة القاري، ج 6، ص 104 ' صحيح ابن حبان ج 5 ص 196... بخاري آن را به طور مختصر نقل كرده است. صحيح البخاري ، ج 1، ص 201، كتاب الصلاة ، باب سنّة الجلوس في التشهد. 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✳️ @kashkolenab
📚 چالش ها و راهکارها در علوم انسانی و پست مدرن ✍ استاد علوی سرشکی 📍تهیه کتاب در قم: انتشارات خانه کتاب و بوستان کتاب واقع در چهار راه شهدا 📍تهیه کتاب در تهران: کتاب فروشی مولا ، اطراف دانشگاه تهران 🔰 کشکول ناب حوزوی🔻 🌀 @kashkolenab 👈
📚 کتاب رویکردهای رقیب در مسئله شرّ 💥 مسئله شرّ یکی از مسائل مطرح در فلسفه دین معاصر است و رویکردهای مختلفی نیز در پاسخ بدان وجود دارد. امروزه فیلسوفان دین این مسئله را در قالب دو مسئله منطقی و قرینه‌ای صورت‌بندی کرده و گونه‌های مختلفی نیز برای شرور در عالم برشمرده‌اند. برایان دیویس از الهی‌دانان معاصر است که بر مبنای رویکرد تومیستی، هم نوع طرح مسئله شرّ در الهیات جدید و هم برخی تئودیسه‌ها و دفاعیه‌ها در پاسخ به مسئله شرّ را نقد می‌کند و راه‌حل اصلی مسئله شرّ را در اصلاح رویکرد الهیاتی فیلسوفان دین می‌داند. در این کتاب، با نگاهی تحلیلی و انتقادی به آرای برایان دیویس، رویکردهای رقیب در مسئله شرّ شناسایی شده و پاسخ متفکران مسلمان به این مسئله نیز تبیین شده است. نویسنده محترم جناب آقای دکتر ذوالفقار ناصری در این کتاب، با طرح مبحث «پارادایم‌های الهیاتی» کوشیده‌ است دلایل تقابل‌ رویکرد سنتی آکوئیناس و برایان دیویس با رویکرد‌های الهیاتی جدید و معاصر در مسئله شرّ را بررسی کرده و تأثیر هرکدام از این دو نظام معرفتی را در تبیین شرور در عالم نشان دهد. در این کتاب پس از تبیین بحث خدا و شرّ در اندیشه برایان دیویس، تلاش شده است فهم خاص دیویس از برخی مفاهیم الهیاتی مانند الهیات سلبی، نفی عامل‌ اخلاقی‌بودن خدا، متفاوت‌دانستن اخلاق خدا و انسان‌ها، ‌نگاه استقلالی به عقل و ... و نیز راهکار برگزیدۀ وی در حل مسئله شرّ یعنی تئودیسه «عدمی‌بودن شرّ»، نقد و بررسی گردد 🗃پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی 🔴 @kashkolenab
هدایت شده از روزنه
بیانیه آيت‌الله سیفی مازندرانی در حمایت از تصمیم شورای نگهبان و نقد مواضع آيت‌الله آملی لاریجانی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسمه تعالی در پی اعلام اسامی نامزدهای تائید صلاحیت شده ریاست جمهوری از سوی شورای محترم نگهبان، برخی در دفاع از خویشاوند و عشیره خود واکنش نشان دادند. و این اولین بار نیست از این بزرگوار ، شما چندین سال عنصری را در کنار خود به عنوان معاون اجرایی حوزه ریاست قوه قضائیه داشته اید که مصداق مسلم مفسد اقتصادی بوده و مرتکب جرائم نابخشودنی در جهت اخلال در نظام اقتصادی و قضائی بوده است، اگر بصیرتی بود آنجا باید ظهور میکرد که متاسفانه نکرد. و امروز در مقابل نهاد امین و حافظ کیان انقلاب که یادگار امام عظیم الشأن (رحمة الله عليه) و منصوب ولی امر مسلمین (متع الله المسلمين بطول بقائه) می‌باشد، در دفاع از برادر خود لب به اعتراض گشوده و گلایه می کنید. دعا می‌کنم که به حقِ حرمت بیت مرجعیت و زحماتی که در خدمت به این نظام کشیده اید، خدای تعالی توفیق اسقامت در جهت حفظ این انقلاب مقدس به شما عنایت فرموده و در زمره حزب‌الله همچنان استوار و پا برجا باشید. 🔴 در خاتمه این آیه شریفه را به شما گوشزد می‌کنم: {لَا تَجِدُ قَوْمًا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ يُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ كَانُوا آبَاءَهُمْ أَوْ أَبْنَاءَهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِيرَتَهُمْ ۚ أُولَٰئِكَ كَتَبَ فِي قُلُوبِهِمُ الْإِيمَانَ وَأَيَّدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ ۖ وَيُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا ۚ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ ۚ أُولَٰئِكَ حِزْبُ اللَّهِ ۚ أَلَا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ} از ذات حق هدایت و توفیق روز افزون شما را مسئلت دارم. والسلام علی من اتبع الهدی و صلواته و نصرته علی من ینصر دینه و لا یخاف فی الله لومة لائم. علی اکبر سیفی مازندرانی حوزه علمیه قم ۴ خرداد ۱۴۰۰ @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥ریشه و اساس مشکل تاج‌زاده با آیت الله جنتی ، اینست که آیت الله جنتی دین خود را به دنیا نمیفروشد! 🎥از زبان خود تاج‌زاده بشنوید 🔴 @kashkolenab
از فرمایشات آقا جمال خوانساری از آقا جمال مرحوم نقل نموده اند که فرموده است: دو کتاب باکره¹ است یکی نصاب² و دیگری کتاب صرفِ میر سیّد شریف ،نه گوینده را قوّه و دماغِ فکر و نه خواننده را یارای فهمیدن ،خصوص کتاب نصاب که دانستن آن موقوف بر استحضار لغات است بر وجه کامل. __________ 1_باکرة: تأنیث باکر. دوشیزه.در متون لغت عربی از قبیل اقرب الموارد و منتهی الارب و متن اللغة و المنجد کلمه ٔ بکر بدین معنی آمده و باکرة را نیاورده اند و ابوالبقاء در کلّیّات نیز آورده است که : و اما الباکرة فلیست من کلام العرب والصّحیح البکر. 2_مراد کتاب نصاب الصّبیان از ابونصر فراهی است. 🔰 کشکول ناب حوزوی🔻 🌀 @kashkolenab 👈
💥در شهریور 1388 یکی از نزدیکان دولت آقای احمدی نژاد برای شنیدن نظرات بنده در مورد وقایع انتخابات 1388 و وضعیت حال و آینده به فرهنگستان علوم تشریف آوردند. ✍پرفسور فرامرز رفیع پور: 🔻در آن جلسه طولانی، بنده برخی از مطالب ذکر شده در اینجا را عرض کردم. در کنار رفتار نامناسب با مخالفان و با رهبری، گفتم: در حالیکه فقط در حدود سه سال و نیم از دوره ایشان باقی مانده است، ایشان مانند یک کاندیدای ریاست جمهوری عمل میکنند؛ انگار که میخواهند مدتی طولانی رئیس جمهور باشند و لذا اقداماتی میکنند که در جهت جذب پتانسیل آراء در انتخابات بعد می باشد (مثلا انتخاب خانم ها در دولت، توجه به گروه های مدرن! ...) بعد از نتیجه گیری و مجاب شدن آن بزرگوار، ایشان نیز نکاتی را ابراز کردند، از جمله آنکه: * آقای احمدی نژاد در نظر دارند، مدت طولانی در این مسئولیت بمانند * بزرگترین نگرانی من درگیری بین آقای با "آقا" است... 🔹در مورد نکته اول عرض کردم که ایشان به این هدف نمیرسند، زیرا لازمه این کار داشتن پتانسیل تولید جاذبه شخصیتی و مقبولیت فوق العاده، داشتن یک مجموعه نظام مند قوی از همکاران، محاسبه همه عوامل، مناسب بودن شرایط داخلی و داشتن ابزار و عوامل لازم ... است. این شرایط نه فقط مهیا نیست، بلکه ایشان در جهت عکس آن (مخصوصا دفع افراد) حرکت میکنند. 🔸در مورد نکته دوم نیز عرض کردم، مقابله و تضاد با "آقا" سرنوشتی مشابه بنی صدر را در پی خواهد داشت... 📚دریغ است ایران که ویران شود ص 690 @rafipoor ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
ریشه مشکلات در اسلامی نبودن علوم انسانی است 🔹مسأله‌ی تولید علم فقط مربوط به علوم پایه، تجربی و ... نیست، بلکه شامل همه‌ی علوم و از جمله علوم انسانی است. ما بخصوص در زمینه‌ی علوم انسانی، برخلاف آنچه که انتظار می‌رفت و توقّع بود، حرکت متناسب و خوبی نکرده‌ایم، بلکه مفاهیم گوناگون مربوط به این علم را - چه در زمینه‌ی اقتصاد و چه در زمینه‌های جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و سیاست - به شکل وحی مُنزل از مراکز و خاستگاههای غربی گرفته‌ایم و به‌صورت فرمولهای تغییر نکردنی در ذهنمان جا داده‌ایم و بر اساس آن می‌خواهیم عمل و برنامه‌ی خودمان را تنظیم کنیم! گاهی که این فرمولها جواب نمی‌دهد و خراب درمی‌آید، خودمان را ملامت می‌کنیم که ما درست به‌کار نگرفته‌ایم؛ در حالی‌که این روش، روشِ غلطی است. 🔸 ما در زمینه‌ی علوم انسانی احتیاج به تحقیق و نوآوری داریم. مواد و مفاهیم اساسی‌ای هم که بر اساس آن می‌توان حقوق، اقتصاد، سیاست و سایر بخشهای اساسی علوم انسانی را شکل داد و تولید و فراوری کرد، به معنای حقیقی کلمه در فرهنگ عریق و عمیق اسلامی ما وجود دارد که باید از آن استفاده کنیم. البته در این قسمت، حوزه و استادان مؤمن و معتقد به اسلام می‌توانند با جستجو و تفحّص، نقش ایفا کنند. این‌جا از آن‌جاهایی است که ما باید به تولید علم برسیم.۱۳۸۲/۰۸/۰۸ سید علی خامنه ای @soha_olom_ensani
📚 «مردی در تبعید ابدی» عنوان رمانی از نادر ابراهیمی‌ است که به شرح زندگی پر فراز و نشیب، و عقاید فلسفی-عرفانی صدرالدین محمد قوام شیرازی() پرداخته است. ✂️ برشی از «محمد شانه به شانۀ شیخ به راه افتاد. گرچه کوتاه‌تر از شیخ بود و شانه‌هایش، خود به خود قدری پایین‌تر از شانه‌های شیخ؛ اما در معنا، دوشادوش شیخ بهاءالدین می‌رفت، نه چون شاگردان شیخ، مختصری در قفا؛ و در آسمان، ماهِ نیم‌دایرۀ پریده‌رنگی را دید و ستاره‌یی را نزدیکِ آن، بسیار کمرنگ‌تر از ماه اما به هر حال، نزدیک ِ ماه، و مهتاب نتوانسته بود آن ستارۀ مقاوم را در پرتو خویش، محو و ناپیدا کند. محمد جرات یافت که بگوید:- شیخ! می‌بخشید! عکسِ ما، آنجا، در آسمان افتاده است. ملاحظه می‌فرمایید؟...» 📲 دریافت از طاقچه: https://taaghche.com/book/78894 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
🌅 مرکز مشاوره «روحان» افتتاح شد. 🤵مدیر: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدی عباسی (عضو شورای علمی و استاد مرکز تخصصی امام خمینی) ☎️تلفن: ۳۱۲۴ - ۰۹۹۳۴۳۳۴۹۷۹ 🔀آدرس: قم بلوار شهید صدوقی، ابتدای جهان بینی، پلاک ۳ ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
۴ قسمتی «آغازگر یک پایان» از فردا چهارشنبه ۱۲ خرداد ساعت ۱۷ از شبکه یک سیما پخش می شود. «آغازگر یک پایان» به مقاطع مختلف زندگی شهید محمدباقر صدر، از اجازه اجتهاد در کودکی تا جابجایی‌های چندباره قبر ایشان در دوران صدام حسین و رژیم بعث در عراق، می‌پردازد. ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab