eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
572 ویدیو
363 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
کشکول ناب حوزوی
💥نیازمند کمک هستیم چند سالیست در روبیکا کانالی زدیم و پاسخ به سوالات و شبهات می دهیم. نیازمند طلاب
کانال روبیکامون که پاسخ به شبهات و سوالات دینی میدادیم بخاطر اینکه کسی نیست تبادل کنه اعضاش داره کم میشه متاسفانه کسی اگر تبادل کردن یا مدیریت کانال بلده یا کسی رو میشناسه به ما معرفی کنه، نیازمند تبادل کننده لیستی و تکی تو روبیکا هستیم جهاد تبیین و تبلیغ در فضای مجازی را جدی بگیریم، بسیاری هستن تو روبیکا که از قشر خاکستری اند ، روبیکا مثل ایتا نیست و نیاز زیادی داره اگر کسی مایل به همکاری بود ، به آیدی مدیر کانال پیام دهد. 👇 @Kashkoolenab 🔶 طلاب پاسخگو در ایتا👇 eitaa.com/tollabe_pasokhgoo 🌀طلاب پاسخگو در روبیکا🔻 https://rubika.ir/Tollabe_Pasokhgoo
💥خواجه نصیرالدّین طوسی و مردی که وی را کلب بن کلب خوانده بود! ✍ابن شاکر کتبی در فوات الوفیات: و مِمّا وُقفَ له علیه أنّ ورقةً حضَرَتْ إلیهِ مِن شخصٍ ،مِن جملةِ ما فيها : یا کَلب بن کلب ،فکانَ الجوابُ : أمّا قَولُه یا کَذا فلیسَ بصحیحٍ ،لِأنّ الکلبَ مِنْ ذواتِ الأربعِ ،و هو نابحٌ طویل الأظفار ،و أمّا فمُنتَصبُ القامةِ بادي البشرة ،عریضُ الأظفار ناطقٌ ضاحکٌ ،فهذه الفصول و الخواصّ غیرُ تِلک الفصول و الخواصّ ،و أطالَ في نقضِ کلِّ ما قالَه ،هکذا رَدَّ علیه بحُسنِ طویَّةٍ و تأنِّ غیرِ مُنزَعجٍ ،و لم یَقُلْ في الجوابِ کلمةً قبیحةً.¹ ترجمه: از جمله مطالبی که مربوط به است این است که ، ورقه ای از شخصی، به سوی او آمد و از جمله مطالبی که در آن نوشته شده بود این بود که : ای کلب بن کلب و جواب خواجه چنین بود: امّا قول او که فلانی چنین است[کلب بن کلب]صحیح نیست زیرا سگ از چارپایان است و او عوعو کننده و دارای چنگالی دراز است امّا من دارای قامتی راست و پوستی آشکار و دارای ناخنی پهن و ناطق و خندانم و این فصلها¹ و خواصّ² غیر از آن فصلها و خواصّ سگ است. و در نقضِ هرآنچه آن مرد گفته بود به درازا سخن گفت. و این چنین با حُسن سیرت و تأنّی و بدون ناراحتی جواب وی را بداد و در جوابش اصلاً سخنی زشت نگفت. 1_فوات الوفیات ،ابن شاکر الکتبی ،تحقیق الدّکتور احسان عبّاس ،المجلّد الثّالث ،صفحة ۲۴۸ 2_مراد فصل و خاصّهٔ منطقی است و مراد از فصل آن است که در جواب أیّ شئٍ في ذاتِه گفته می شود و مراد از عرضِ خاصّ ویا خاصّه آن است که در جواب أیّ شئٍ في عرضِه گفته می شود. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
💢 این چند روزه کلیپی از سخنان رهبری در شبکه های مجازی، دست به دست می شود که مربوط به دو دهه قبل می باشد. ایشان در این کلیپ می فرمایند که " ننگ است برای یک ملتی که در انتخابات ریاست جمهوری ۳۵درصد، ۴۰درصد شرکت میکنند. پیداست مردم به نظام سیاسىِ‌شون نه اعتماد دارند، نه اعتنا دارند، نه امید دارند... " معاندین با طرح این شبهه که الان هم در انتخابات جاری کشور، حضور مردم 40 درصدی بوده است، به مقوله عدم اعتماد مردم به نظام دامن می زنند. 💠 به پاسخهایی چند به این شبهه در ذیل اشاره می کنم: 1. رهبر معظم در این سخنرانی، به انتخابات ریاست جمهوری اشاره می کنند که طبعا مربوط به انتخاب عالی‌ترین مقام اجرایی کشور است و انگیزه بیشتری باید برای انتخاب او توسط مردم وجود دارد نه انتخابات پارلمانی که در نوع کشورها، آمار ضعیف‌تری نسبت به انتخابات ریاست جمهوری دارد. البته بدیهی است در کشورهایی که پارلمانی اداره می شود و مسوولین اجرایی توسط نمایندگان مجلس و احزاب تعیین می شوند، میزان مشارکت در انتخابات مجلس بیشتر و با انگیزه بالاتری است. با این توصیف، هیچ گاه انتخابات ریاست جمهوری ایران آمار 40 درصدی را تجربه نکرده است و در پایین‌ترین حد مشارکت که انتخابات ریاست جمهوری 1400 است، میزان مشارکت مردم نزدیک به 49 درصد بوده است. 2. اشتباه مسئولین وزارت کشور و سازمان ثبت احوال این است که بر اساس شناسنامه افراد دارای تابعیت ایران که سن آنها ۱۸ سال است، آمار می دهند در حالی که توجه ندارند که در انتخابات مجلس _برخلاف ریاست جمهوری_ ایرانیان ساکن در خارج کشور حق رای ندارند که در این صورت با کسر این واجدین شرایط، شرکت کنندگان در انتخابات جاری کشور به جای 41 درصد، به ۴۸_ ۴۹ درصد می رسد. 3. نباید 41 در صد شرکت کنندگان ایرانی را با موارد مشابه در کشورهای غربی و اروپایی مقایسه کرد. چون در بسیاری از آن کشورها، شرکت نکردن در انتخابات، جریمه های مالی سنگین و بعضا محرومیت از خدمات اجتماعی را در پی دارد ولی در ایران شرکت نکردن جرم نیست و جریمه ندارد. جالب این جاست که رای اجباری اقدامی است که به صورت قانونی در دموکراسی های مدرن و به دلیل پایین آمدن نرخ مشارکت در جامعه تجویز شده است. 4. مضاف بر این همه ، در هیچ از این کشورها، یک جنگ ترکیبی تمام عیار بر علیه نظام سیاسی در کار نبوده و از چند ماه مانده به انتخابات هزاران تحلیل و مصاحبه و جنگ روانی علیه شرکت در انتخابات شکل نگرفته است در حالیکه در کشور ما از ماه‌ها قبل در تمامی شبکه های معاند و با استفاده از تمام ظرفیت رسانه ای،مردم را به عدم حضور و دلسردی نسبت به انتخابات تشویق و تحریک کرده اند که طبعا با توجه به رها بودن فضای مجازی کشور، اذهان بخشی از مردم را مسموم و آلوده کرده است. 5. نکته پایانی این که بی تردید و به هیچ وجه، نمی توان و نباید نقش گله مندی های اقتصادی را در کاهش مشارکت این نوبت انکار نمود که نوعی واکنش اعتراضی به عسرت معیشت است و البته بدیهی است که این متمایز از عدم اعتماد مردم به اصل نظام و یا ضدیت با آن است. ✍️ محمد جعفری 🆔@mjafari_ir
کشکول ناب حوزوی
💥شیخ بهاییِ عصر حضرت آیت‌ الله #شبیری_زنجانی: آقای #شعرانی شیخ بهایی عصر و جامع علوم بود. البته بع
🔺اولین شاخصه علمی علامه (ره) از زبان علامه (ره) 📚کتاب در آسمان معرفت ، تذکره اوحدی از عالمان ربانی، حسن حسن زاده آملی ، ص۱۴۷ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🔺اولین شاخصه علمی علامه #شعرانی (ره) از زبان علامه #حسن_زاده_آملی (ره) 📚کتاب در آسمان معرفت ، تذکره
🔺دومین و سومین شاخصه علمی علامه (ره) از زبان علامه (ره) 📚کتاب در آسمان معرفت ، تذکره اوحدی از عالمان ربانی، حسن حسن زاده آملی ، ص۱۴۸ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
بررسی نظرات تفسیری شیخ بهایی - 21 دی 1402 - مرکز احیای آثار اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی.mp3
35.7M
🔺بررسی نظرات تفسیری شیخ بهایی (ره) 🎤استاد مهدوی راد ۲۱دی ۱۴۰۲، مرکز احیای آثار اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اشک آیت‌الله امامی کاشانی (ره) در آخرین روزهای عمر در حال خواندن روایت از حالات امام زمان(عج) 🤲نثار روحشان صلوات و فاتحه ای هدیه کنیم 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
💥خطر اختلاف در بین انقلابی ها! «روزی فردی نزد آمد و گفت: یکی از افراد با نفوذ جامعه درباره شما چنین و چنان گفته است. ایشان با حدس زدن این که او می خواهد اختلاف ایجاد کند، گفت: موضوع را بررسی می کنیم اگر اشکال در من باشد، آن را برطرف می کنم و گوینده آن سخن را نیز به خداوند وا می گذارم. بدین ترتیب، اجازه نداد که آن فرد با خبرچینی و غیبت میان او و شخص یاد شده، اختلاف ایجاد کند» 📚کتاب، فریادگر شهر شهادت (زندگینامه استاد شهید هاشمی نژاد)، ص 74 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🚨پیشرفت بدون عدالت! ✍علامه محمدتقی #جعفری (ره): آن جامعه ای که آگاهی و قدرت بر احقاق حق ناتوانان خ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️تاثیر بی عدالتی اقتصادی بر فرهنگ جامعه / ریشه بی حجابی پرویز امینی، استاد دانشگاه: در شرایط نابرابر شدید طبقه برخوردار به طبقه کم‌برخورد می‌گوید چه لباسی بپوشند و از چه فروشگاهی خرید کنند و چه برندهایی را باید پوشید و به چه چیزهایی باید به جای ارزش‌های معنوی تفاخر کرد. 🔹این ریل‌گذاری‌ای بود که دولت بعد از هاشمی تداوم همان بود و هنوز هم همان است خیلی پیامدهای سنگینی برای ساختار اجتماعی به وجود آورده. 🔸یعنی وقتی ما سراغ ۹۶ یا ۹۸ یا ۱۴۰۱ می‌رویم، اعتراضات در این دوره نباید فقط در آن لایه‌های رویین و آنهایی که در حکم جرقه برای شکل‌گیری اعتراضات بوده دیده شود، بلکه باید بستری که به مرور شکل گرفته را هم دید. ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
آیت الله شیخ حسین اوسطی و حجت الاسلام سید سعید لواسانی (از اساتید مدرسه عالی شهید مطهری و امام جمعه محبوبِ سابقِ لواسان) و شیخ علی اوسطی در مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت الله امامی کاشانی 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🔺دومین و سومین شاخصه علمی علامه #شعرانی (ره) از زبان علامه #حسن_زاده_آملی (ره) 📚کتاب در آسمان معرفت
🔺چهارمین شاخصه علمی علامه (ره) از زبان علامه (ره) 📚کتاب در آسمان معرفت ، تذکره اوحدی از عالمان ربانی، حسن حسن زاده آملی ، ص۱۵۰ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
14021215-درس اخلاق.mp3
7.19M
🔺نقل احادیثی جالب + نقل مطلبی از علامه حلی(ره) 🎤آیت الله دیباجی اصفهانی آخر درس خارج فقه امروز ۱۵ اسفند 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
گونه شناسی رویکردهای تحلیل اجتماعی دین.m4a
8.63M
🔺چهار رویکرد متفکران مسلمان در تحلیل و بررسی جامعه شناختی "دین" 🎙 حجت الاسلام سید مهدی موسوی ۱. رویکرد حکمت عملی: دین به مثابه امر ثبات بخش و نظم بخش (انسجام بخش) به فرد و جامعه ، ابن مسکویه، ، الدین طوسی، ، آیت الله ۲. رویکرد انسان شناسی عرفانی: دین به مثابه امر تعالی بخش و معناساز به فرد و جامعه ابن عربی، سید حیدر آملی، ، آیت الله شاه آبادی، خمینی، علامه ، آیت الله ، حاج آقای پارسانیا (در هستی و هبوط، نماد و اسطوره و جهان های اجتماعی) ۳. رویکرد تاریخی و اجتماعی: دین به مثابه امر رهایی بخش و تحول ساز در فرد و جامعه ابن خلدون، مقریزی، سید جمال الدین اسدآبادي، سید قطب، آیت الله خامنه ای، جلال الدین فارسی، علی شریعتی، حسن حنفی، طاها عبدالرحمن، ۴. رویکرد فقهی و سیاسی: دین به مثابه امر اداره کننده فرد و جامعه محقق سبزواری، محقق نراقی، میرزای نائینی، ابوالاعلی مودودی، نکته: ۱. شهید یک رویکرد تلفیقی دارد و به تأمل خیلی بیشتر نیازمند است ۲. این رویکرد شناسی براساس پایگاه نظری ورد متفکران به بحث و غلبه در تحلیل‌ها و تجویزهای ایشان است و به معنای نفی ظرفیت سایر رویکردها نیست. (به عبارت دیگر: بر پایه فعلیت ها است نه برپایه امکانها و ظرفیتها) 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
ترجمه خلاصة الحساب قیمت ۹۰ هزار تومان سفارش @Yazahra138276 کانال ریاضیات و طب حوزوی https://eitaa.com/hawzariaziteb
به مناسبت فرارسیدن ایام تبلیغ ماه مبارک رمضان.mp3
1.48M
🔺سخنان کوتاه اما جالب به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان و ایام تبلیغ 🎤استاد شیخ محمدحسین عبدی قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ و سلم: أَ لاَ أُحَدِّثُكُمْ عَنْ أَقْوَامٍ لَيْسُوا بِأَنْبِيَاءَ وَ لاَ شُهَدَاءَ يَغْبِطُهُمْ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ اَلْأَنْبِيَاءُ وَ اَلشُّهَدَاءُ بِمَنَازِلِهِمْ مِنَ اَللَّهِ عَلَى مَنَابِرَ مِنْ نُورٍ قِيلَ مَنْ هُمْ يَا رَسُولَ اَللَّهِ قَالَ هُمُ اَلَّذِينَ يُحَبِّبُونَ عِبَادَ اَللَّهِ إِلَى اَللَّهِ - وَ يُحَبِّبُونَ اَللَّهَ إِلَى عِبَادِهِ قُلْنَا هَذَا حَبَّبُوا اَللَّهَ إِلَى عِبَادِهِ فَكَيْفَ يُحَبِّبُونَ عِبَادَ اَللَّهِ إِلَى اَللَّهِ قَالَ يَأْمُرُونَهُمْ بِمَا يُحِبُّ اَللَّهُ وَ يَنْهَوْنَهُمْ عَمَّا يَكْرَهُ اَللَّهُ - فَإِذَا أَطَاعُوهُمْ أَحَبَّهُمُ اَللَّهُ. 📚مشکاة الأنوار في غرر الأخبار جلد۱ صفحه۱۳۶ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💎جوامع غربی از نگاه #علامه_طباطبایی (ره) 🔻شیفتگی برخی نسبت به صدق و صفا و امانتداری در جوامع غربی[۱
💥تمدّن متجدّد غرب؛ استثمارگر بشريّت و خالق جهنّم ملّتها / وقتى معنويّت نبود، اخلاق هم نخواهد بود امروز ملّتهاى مسلمان درگير مشكلات فراوانى هستند از ناحيه ى تسلّط كسانى كه نگاهشان به آفرينش، نگاه مادّى است؛ نگاه سودجويانه است؛ نگاه پَست يك انسانى است كه از معنويّت بويى نبرده. امروز تمدّنى كه امكانات نظامى را در اختيار مستكبران قرار داده، مبتنى بر نگاه مادّى به عالم آفرينش است. همين نگاه مادّى است كه دنيا را بدبخت كرده؛ خود آنها را هم بدبخت كرده. وقتى نگاه، نگاه مادّى بود، سودپرستانه بود، دور از معنويّت بود، دور از اخلاق انسانى بود؛ نتيجه اين ميشود كه قدرت نظامى و قدرت سياسى و قدرت اطّلاعاتى در راه به زنجير كشيدن ملّتها به كار ميرود. تمدّن غرب در اين چند قرن اخير كه به اوج رسيده، هيچ هنرى غير از اين نداشته است. بشريّت را استثمار كردند، ملّتها را به زنجير كشيدند، از علمشان استفاده كردند براى نابودى تمدّنهاى ملّتهاى ديگر و غلبه ى بر آنها، بر فرهنگ آنها، بر اقتصاد آنها. اگر شما اوضاع و احوال قرن هجدهم و قرن نوزدهم و قرن بيستم ميلادى را مطالعه كرده باشيد - همانى كه خود غربيها تدوين كردند و گفتند، نه آنچه كه مخالفان آنها و دشمنان آنها تدوين كردند مى بينيد كه اينها چه كردند در شرق آسيا، در هند، در چين، در آفريقا، در آمريكا؛ چه بلايى بر سر بشريّت آوردند؛ چه جهنّمى براى ملّتها و انسانها به وجود آوردند و آنها را سوزاندند؛ فقط براى بهره كشى، براى استثمار. در علم پيشرفت كردند، در فنّاورى پيشرفت كردند، صنعت خودشان را به اوج رساندند، امّا اين را در خدمت بدبخت كردن ملّتها به كار بردند. چرا؟ چون آن تمدّن پايه ى معنوى نداشت، معنويّت در آن نبود. وقتى معنويّت نبود، اخلاق هم نخواهد بود. ادّعاى آنها نسبت به اخلاق، ادّعاى دروغين است. هيچ واقعيّتى ندارد. بله در فيلمهاى سينمايى، در تلاش هاليوودى، اخلاق هست، صبر هست، عقل هست؛ امّا در واقعيّت زندگى، اين حرفها وجود ندارد. وقتى دورى از معنويّت شد، اين ميشود. [۱] ---------- [۱]: سخنان انقلاب در محفل اُنس با قرآن - ۱۳۹۱/۴/۳۱ 📚کتاب دوران جدید عالم، گفتمان انتقادی انقلاب اسلامی در شناخت تجدد بر اساس بیانات حضرت آیت الله خامنه ای ، ص۱۳۴ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
در مقایسه بین تعامل مردم با آقای آملی لاریجانی و آقای آل هاشم و آقای عاملی، عبرت های فراوانی نهفته ا
🔺مردمی بودن ارزش است! آیت الله صادق آملی لاریجانی در استان زادگاه خودش رای نیاورد ولی آیت الله سید محمد مهدی میرباقری در استان سمنان که زادگاهش نیست ۹۱ درصد آراء را به خود اختصاص داد. نکته قابل توجهی است. چرا؟ آیا دلیلش منصب سیاسی آقای لاریجانی است؟ مسلما خیر! کسانی که در انتخابات خبرگان شرکت می‌کنند جزء سیاسی‌ترین اشخاص جامعه‌اند و حتما جزء کسانی هستند که دین و سیاست را عجین می‌دانند. پس دلیلش چیست؟ خیلی ساده است؛ آقای میرباقری بین مردم و با مردم است. آقای میرباقری منبر می‌رود و در عین حال نظریه‌پردازی‌های سنگین علمی نیز دارد. آقای میرباقری روضه خوانی می‌کند و در همان حال پژوهش‌های عمیق را هدایت و راهبری می‌کند. ویژگی‌های خوب آقای میرباقری در "مردمی" بودن ایشان جمع است. اما آقای لاریجانی به صورت بسیار واضح هیچ ارتباطی با بدنه مردم ندارد. این قضیه ربطی به سبقه ریاست ایشان بر قوه قضائیه ندارد، ایشان قبل از آن هم در قم بودند و ارتباطی با عموم مردم نداشتند. از اینها گذشته ساختمان لاکچری درست کردن وسط شهر قم با شائبه تخلف از قانون شهرداری فاصله‌ها را بیشتر می‌کند. خصوصا این که ساختمان مزبور برای طلاب ساخته شده باشد. اصلا منظورم این نیست که خدای ناکرده ایشان اشرافی زندگی می‌کند یا این که زهد لازم را ندارد اما رفتارها مناسب با وضعیتی نیست که مردم بتوانند آن را درک کنند. روحانی‌ِ "مردم‌دار" را هم خداوند دوست دارد هم مردم. بعضی دوستان تذکر داده اند اصالت آیت الله میرباقری به یکی از روستاهای شاهرود باز می گردد. از تذکر ایشان سپاسگزارم. بنده ابتدا زادگاه ایشان را ملاحظه کردم سپس متن را نوشتم. زادگاه آقای میرباقری قم است. ظاهرا پدر ایشان از شاهرود به قم مهاجرت کرده است. ✍سید محمدجواد موسوی فرد پ.ن: انتظار می رود نمایندگان مردم در مجلس خبرگان بیش از قبل در استانهای خود حضور داشته باشند و با مردم ارتباط بیشتری بگیرند، حداقل در حوزه ها و برخی مساجد ‌سالی یکبار یک منبر بروند! برخی آقایان اسمشان فقط در انتخابات مطرح می شود و تمام! 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
🔺خیلی راحت گفت من از نظرم برگشتم! بنده با مرحوم آیت الله سید مهدی روحانی در مجلسی بودم، در آن مجلس مطلبی مطرح شد. ایشان خیلی صاف و راحت گفتند: بله، تا به‌حال این مطلب اعتقاد من بود، ولی الآن به خلافش رسیدم و از حرفم برگشتم؛ لذا شما هر کسی را که دیدید به او بگویید که من از حرفم برگشته‌ام! خیلی عجیب بود! با خودش نگفت: اگر از نظرم برگردم مردم می‌گویند: آقای فلان از حرفش برگشته است، و این مسئله باعث اُفت شخصیت من است. نه آقاجان، عالم دینی به این شخص می‌گویند! آدم صاف، آدمی است که وقتی نظرش عوض می‌شود، از نظرش برگردد و بگوید: «آقا، من از نظرم برگشتم و الآن نظرم این است. ما که پیغمبر و امام نیستیم؛ ما بشر هستیم و خدا ما را خاطی قرار داده است. ما خطا می‌کنیم و بعد رفع خطا می‌کنیم؛ پس باید بگوییم و اگر نگوییم کار حرام انجام داده‌ایم. 📚آموزه‌های ولایت، سیدمحسن حسینی طهرانی ، ج ۱، ص۳۴۴ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺علوم انسانی اسلامی یعنی علوم انسانی با رویکرد اسلامی 🎤عبدالله معتمدی: 🔹️علوم انسانی که ما می‌گوییم به معنای جایگزینی علوم و معارف دینی صرف نیست که وقتی کسی کتاب جامعه‌شناسی اسلامی می‌نویسد کتابش را از آیات و روایات پر کند، ممکن است کسی کتاب و مقاله بنوسید ولی یک آیه و روایت هم به کار نبرد ولی مبانی معرفتی، هستی‌شناسی و انسان‌شناسی او با رویکرد اسلامی باشد. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
هدایت شده از طلاب پاسخگو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️در اوج سخنرانی نماینده ولی فقیه در همدان ، دختر بچه می رود جلو، میگوید: اجازه ! شعر بخوانم؟ امام جمعه همدان آیت الله شعبانی میکروفون را به او می‌سپارد، سپس از سوگند درخواست میکند برای جمع دعا کند 🤲دخترک میگوید: بزرگترها کارهای بد میکنن، خدایا ببخششون 🌹ویدئوی زیبایی بود، برای لحظاتی به دور از تمام فراز و نشیب ها و بالا و پایین های دنیای خبر ، روحمان تازه شود.... ‌لطفاً برای مخاطبین خود جهت عضویت ارسال کنید. به ما بپیوندید ...🙏 ✅ طلاب پاسخگو 🔻 🔴 @tollabe_pasokhgoo