eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.8هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
564 ویدیو
362 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
💥ما مامور هستیم کسانی را که مدعی زیارت امام زمان عج هستند تکذیب کنیم در غیر اینصورت نظامات به هم می ریزد. ✍آیت الله 📚جرعه ای از دریا، جلد 3، ص 464 🔰 کشکول ناب حوزوی🔻 🌀 @kashkolenab 👈
4_5796304244239762992.mp3
469K
💥نگاه به دانشجویان علامه طباطبایی(ره) خطاب به آیت الله مصباح یزدی: «درس مرا تعطیل کن و برای دانشجویان حتی اگر یک نفر باشد، تدریس کن!...» 🎤 🗓به مناسبت روز دانشجو 🔴 کشکول ناب حوزوی👇 ✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥 #تکفیر شیخ هادی! 🎤آیت الله #شبیری_زنجانی، جرعه ای از دریا، جلد 3 ص 339 #تراجم_علما #نجم_آبادی
💥مرحوم شیخ هادی نجم آبادی، فقیه و عالم وارسته قبل از عصر مشروطه💥 ✍ آیت الله "دو عالم به نام شیخ هادى داریم: یکى در نجف که میرزا حبیب الله رشتى را درک کرده بود، و دیگرى در تهران که خیابانى هم به نام او است به نام شیخ هادى نجم‏ آبادى. ظاهراً ایشان با حاج آقا حسن نجم آبادى پسر عموى ابى و برادر امّى بودند. آقاى حاج میرزا ابوالفضل نجم آبادى که نوه آشیخ هادى بود، گفت: یک وقت آقاى نائینى در درس گفت: «آقا حسن تهرانى هم نظرش این بود». آقاى میرزا ابوالفضل میگفت: گفتم: خوش انصاف، حداقلّ می گفتى «نجم آبادى» تا ما هم یک قدرى پُز بدهیم! نمیدانم آقاى آقا حسن تهرانى (نجم آبادى) نوشته‏اى داشته که آقاى نائینى از آن نقل میکرده یا اینکه ایشان شفاهى از اشخاص دیگر شنیده بود . آقاى نائینى (م ۱۳۵۵) آقا حسن نجم‏ آبادى را درک نکرده بود، آقا حسن مدت کمى پس از شیخ انصارى وفات کرد، ولى تاریخ دقیق وفاتش در دست نیست. (جمادى الأُولى ۱۴۳۱) ... مرحوم حاج شیخ هادى نجم آبادى تهرانى مرد بسیار متدیّن و باتقوایى بود، از حاج میرزا ابوالفضل نجم‏ آبادى شنیدم: ایشان به جاى مرحوم حاج شیخ محمّد نجم آبادى در مدّتى که به سفر حج رفته بود، اقامه جماعت کرد . مریدان مرحوم حاج شیخ هادى مایل بودند که ایشان به اقامه جماعت ادامه بدهند و میخواستند با تماس با آقاى حاج شیخ محمّد او را براى این کار آماده نمایند، بعد دیدند وى جلوتر به منزل آقاى حاج شیخ محمّد رفته و پشت سماور نشسته و چایى میریزد. نیز نقل شده: شخصى را به اتّهام شراب‏خوارى نزد ایشان آوردند، ایشان فرمود: دهان او را بو کنید، ببینید بوى شراب میدهد یا نه؟ هیچ‏کس حاضر نشد؛ چون هر کس میگفت بوى شراب میدهد، مشخص میشد با شراب سر و کار داشته است. مردم متفرق شدند، بعد ایشان آن مرد را خصوصى نصیحت کرد. آن مرد توبه کرد و از متّقین گردید. این حاج شیخ هادى، غیر از حاج شیخ هادى تهرانى است که در نجف ساکن بوده است." «در میان علما دو تا آشیخ هادی داریم که هر دو به نوعی مکفَّر بودند: یکی آشیخ هادی تهرانی و دیگری آشیخ هادی نجم ‏آبادی. آشیخ هادی نجم‏ آبادی ساکن تهران و متوفای ۱۳۲۰ و آشیخ هادی تهرانی ساکن نجف و متوفای ۱۳۲۱ بود. هر دو هم تکفیر شدند. شیخ هادی ساکن نجف را میرزا حبیب ‏الله رشتی تکفیر کرد و شیخ هادی ساکن تهران را نیز به سبب روشنفکری‏ هایش، کسانی که سلیقه او را نمی ‌‏پسندیدند، تکفیر کردند. نقل می ‏کنند: میرزا حبیب‏ الله رشتی گفته بود استکان آشیخ هادی را باید آب بکشید. آقای آشیخ محمّد حسین کاظمینی - که خیلی مورد قبول بود - در آن مجلس حاضر بود. وقتی این کلام را از میرزا حبیب ‏الله می‏ شنود، می‏ گوید: استکان او را بدهید تا من سؤر او را بخورم. اگر آشیخ محمّدحسین سؤر آشیخ هادی را نمی‌‏ خورد، آشیخ هادی را بیرون مجلس می ‏کشتند. آشیخ محمّد حسین با این کار جان آشیخ هادی را حفظ کرد (رضوان الله علیهم). (رجب ۱۴۳۲).» "شیخ آقا بزرگ نقل کرده که شیخ انصارى می گفت: من درس را براى سه نفر می گویم: آقاحسن نجم آبادى، و میرزا حبیب الله رشتى. بعضى می گویند که آقاى آشتیانى جزء این سه نفر بود؛ در حالى که چنین نیست، آشتیانى در طبقه آنها نبود، در طبقه شاگردان آنها بود. حاج شیخ محمد تقى، صاحب حاشیه هدایه ‏المسترشدین، در سال ۱۲۴۸ وفات یافته و میرزا حسن شیرازى شش ماه درس او را درک کرده است. در همان زمان که میرزاى شیرازى در درس خارج حاج شیخ محمد تقى شرکت میکرد و آدم فاضلى بود، میرزاى آشتیانى در حدود سال ۱۲۴۸ تازه به دنیا آمده بود" این را هم اضافه کنم که حاج میرزا ابوالفضل نجم آبادی نواده حاج شیخ هادی مترجم کتاب المراجعات مرحوم شرف الدین به فارسی و نویسنده کتاب القضاء است که تقریرات دروس استادش آقا ضیاء عراقی است که چاپ هم شده است. همانطور که می بینید در عصر قاجار و صدر مشروطه گاه صرفاً به دلیل مخالفت با آرای عالمان برجسته ای مانند شیخ هادی نجم آبادی و به بهانه های واهی آنان را ازلی و بابی و بعدها عده ای دیگر را متهم به وهابی بودن و یا عناوین دیگر می کردند. درست مانند سیره علمای اصحاب حدیث سنی که هر کسی که اندک تمایلی به تشیع داشت را با مهر و لقب رافضی متهم به بدعت می کردند. عده ای دیگر را هم زمانی قبل از آن با اتهام مرجی بودن و یا جهمی بودن اهل بدعت می خواندند و این داستان همچنان ادامه دارد... 📚جرعه ای از دریا، جلد 3 ص 338 و 339 ⚡️پ.ن: روستای نجم آباد در استان البرز واقع است. 🔴 کشکول ناب حوزوی👇 ✅ @kashkolenab
لیبرالیسم و اسلام- استاد شاکرین.pdf
389.2K
📕 لیبرالیسم و اسلام ✍استاد حمیدرضا شاکرین 💧چکیده: لیبرالیسم یکی از ایدئولوژی های مدرن سیاسی است که امروزه بسط و نشر آن، از برنامه های استکبار جهانی در رویارویی با اسلام و انقلاب اسلامی است. 💥در این مقاله پنج مسئله از دیدگاه لیبرالیسم و اسلام کاویده شده است. این مسائل عبارت اند از: ۱. جایگاه فرد و جامعه؛ ۲. ؛ ۳. دولت وحکومت؛ ۴. ؛ ۵. اخلاق. 🔹افزون بر انتقاداتی که بر هریک از گمانه های لیبرالی درباره مقوله های یادشده وجود دارد، تفاوت های چشمگیری بین نظریه اسلامی و دیدگاه لیبرالی در این زمینه ها به چشم می خورد. 🔴 کشکول ناب حوزوی👇 ✅ @kashkolenab
🔺 خشک‌ مغزانی که فقط خود و مانند خود را مسلمان می‌دانند! 🔸تنگ‌نظری مذهبی از خصیصه‌های خوارج است اما امروز آن را باز در جامعه اسلامی می‌بینیم. خوارج شعارشان از بین رفته و مرده است، اما روح مذهبشان کم و بیش در میان بعضی افراد و طبقات همچنان زنده و باقی است. 🔹 بعضی از خشک‌مغزان را می‌بینیم که جز خود و عده‌ای بسیار معدود مانند خود، همه مردم جهان را با دید کفر و الحاد می‌نگرند و دایره اسلام و مسلمانی را بسیار محدود خیال می‌کنند. 📚استاد ، جاذبه و دافعه علی علیه السلام، ص۱۳۹ 🔴 کشکول ناب حوزوی👇 ✅ @kashkolenab
💥صفحه آخر تقریرات دروس الصلوة مرحوم 🔺احوال مُقرّر درس میرزا! حالم به شدت مضطرب است. ذهنم درگیر است گرفتاری های زیادی دارم و غمها بر سرم آوار شده و به شدت تنگدستم و طلبکاران هر روز به‌من‌مراجعه می‌کنند. درد شدید مفاصل دارم و زانوهایم ورم‌کرده و شش ماه است خانه‌نشین و زمین‌گیر شدم و نمیتوانم به دکتر مراجعه کنم.... غرض از بیان این احوالات این است که اگر در تقریر دروسم نقصی هست به خاطر این احوالات است لطفا شما خودتان به دیده انصاف اصلاح کنید ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
المسائل الثقافية - الشيخ محمد اليزدي.pdf
6M
📚 المسائل الثقافية ✍مرحوم آیت الله شیخ محمد یزدی : در این کتاب، به بیان برخی مسائل اسلامی و دینی در زمینه‌های مختلف پرداخته شده است. کتاب حاضر که به زبان عربی تدوین گردیده، مشتمل بر سه بخش با عنوان‌های قسم القرآنی؛ قسم الفقهی؛ و قسم الفلسفی است که نگارنده طی آنها به بیان برخی موضوع‌ها و مسائل دینی پرداخته است. 🔺عناوین برخی مباحث مندرج در کتاب عبارت‌اند از: تفسیر سورة العنکبوت؛ القرآن فی القرآن؛ خلیفة الله فی الارض؛ رسالة فی المتمتع؛ مصافحة النساء الاجنبیة؛ موقع فقهاء شوری المحافظ للدستور فی ایران؛ توحید الله تعالی؛ عدم نفاد کلمات الرب و ترتیب التسبیحات. ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
🚨خطر تقلید در فکر و اندیشه ✍استاد شهید : آن کس که عاری از روح تحقیق شد، خواه بخواهد از اروپاییان تقلید کند[غربزدگی] و خواه از اهل ایمان و زهد و تقوا، از حقایق امور دور است. 📚حکمتها و اندرزها ، ج۲ ، ص ۱۲۸ ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
💥سه توصیه برای رسیدن به مقامات! 💫 آیت الله شب زنده‌دار فرمودند: یکی از آقازاده‌ های آیت الله شاه‌آبادی (استاد اخلاق امام خمینی) گفتند: پدرم یک روز از مردم گله کرده بود که چرا حاضر نیستید به راه بیفتید (و ترقّی کنید)، چند نفر اظهار آمادگی کرده بودند. 💫 پدرم فرمود: نماز را اوّل وقت بخوانید و هر روز پس از پایان کار خمس درآمدتان را بدهید و هر روز زیارت عاشورا بخوانید. ✨ یکی از آنان که به این دستور عمل کرده بود، گفت: روزی به مسجدی رفتم و به امام جماعت اقتدا کردم، امّا در بین نماز دیدم امام حاضر نیست و غایب است و باز دیدم حاضر است و دوباره غایب است، ✨ پس از پایان نماز به او گفتم: آقا! من شما را در حال نماز چنین یافتم. فرمود: راست است، من امروز با همسرم بگو مگو داشتم و در حال نماز دو بار به خانه رفتم و با او دعوا کردم. 📚روزنه ‌هایی از عالم غیب، آیت الله ، ص۲۰۹ 🔰 کشکول ناب حوزوی🔻 🌀 @kashkolenab 👈
درسی که باید از تنوع معجزات گرفت.pdf
313.7K
📜درسی که باید از تنوع معجزات گرفت! ✍ استاد 🔺مباحث مهم مطرح شده: (۱)انتقاد شدید به ساختار علمی (۲)سید شرف الدین و افکار زنده او (۳)توجه به احتیاجات زمان 💥مطالعه این برای بسیار توصیه میشود💥 🔴 کانال استاد شهید 👇 @shahid_hashemi_nejad
کشکول ناب حوزوی
🚨خطر تقلید در فکر و اندیشه ✍استاد شهید #مطهری: آن کس که عاری از روح تحقیق شد، خواه بخواهد از اروپا
💥شما بخوانید، إشکالش را پیدا کنید! 🎤 معظم انقلاب: مطالب مرحوم آقای را یاد بگیرید. به عقیده من یکی از واجبات هر طلبه ای این است که کتاب های آقای مطهّری را یک دور از اوّل تا آخر با دقت بخواند و مباحثه کند...نمی‌خواهم بگویم فرمایش های آقای مطهّری در این کتاب ها صد در صد بی إشکال است؛ نه، شما بخوانید، إشکالش را پیدا کنید... 📅در دیدار با علماء و روحانیّون قزوین، 1382/09/25 📚سیمای آرمانی طلبه، ص 110 🔰 کشکول ناب حوزوی🔻 🌀 @kashkolenab 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥آیت الله : مجامع دینی به من فشار می آوردند که تفسیر قرآن نباید گفته شود!... ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
〽️فقه اکبر! ✍آیت الله احمد : فقد اشتهر عند الفقهاء أنّه لا يجوز التقليد في الأصول و المعارف الدينية، فلا مناص لكلّ أحد إلّا عن البحث و الاستدلال في اعتقاداته، و العلم المتكفّل له هو علم الكلام. و كان المتقدّمون يسمّونه ب «الفقه الأكبر» 📚الحاشية على إلهيات الشرح الجديد للتجريد، ص6 💥پ.ن۱: آیت الله عابدی مقدمه ای بر حاشیه مقدس اردبیلی بر شرح تجرید قوشچی(معروف به شرح الجدید) نوشته اند. 💥پ.ن۲: حاشیه مقدس اردبیلی در واقع دفاع از کتاب تجرید و در جواب به نقدهای قوشچی بر تجرید می باشد. 🔻توضیح بیشتر: الحاشية على الهيات الشرح الجديد للتجريد، تاليف ، شرحى بر« شرح تجريد العقائد»، معروف به« شرح جديد» از علاءالدين على بن محمد است. شرح قوشچى در ميان سائر شروح تجريد العقائد از اهميت ويژه‏ اى برخوردار است، زيرا وى در اين كتاب پس از شرح عبارت‏هاى خواجه، به دفاع از اعتقادات اهل سنت پرداخته و اعتراضات خود را بر استدلال‏هاى خواجه نصير بيان كرده است. كتاب او در واقع جرح تجريد می باشد، به همين جهت اين كتاب به ميدان برخورد آراء و شيعه تبديل شده است. پس از قوشچى مدت‏ها كتاب او به عنوان متن درسى كلامى در حوزه‏ هاى علمى شيعه مطرح بوده و عده زيادى از عالمان و متكلمان شيعه و سنى به نوشتن تعليقه و حاشيه بر آن همت گمارده‏ اند. محقق اردبيلى نيز ضمن تدريس اين كتاب به نوشتن حاشيه و نقد كلمات قوشچى پرداخته است. 🔰 کشکول ناب حوزوی🔻 🌀 @kashkolenab 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨وظیفه بر زمین مانده حوزه های علمیه در قبال کودکان! 🎤 معظم انقلاب یکی از رشته‌های تألیف و کار فلسفی، نوشتن فلسفه برای کودکان است. کتابهای فلسفیِ متعدّدی برای کودکان نوشته‌اند و ذهن آنان را از اوّل با مبانی فلسفی‌ای که امروز مورد پسند لیبرال دمکراسی است، آشنا می‌کنند. یقیناً در نظام شوروی سابق و دیگر نظامهای مارکسیستی اگر دستگاه فلسفه برای کودکان و جوانان بود، چیزی بود که مثلاً به فلسفه‌ی علمی «مارکس» منتهی شود. ما از این کار غفلت داریم. من به دوستانی که در مشغول کار هستند، سفارش کردم، گفتم بنشینید برای جوانان و کودکان کتاب بنویسید. این کاری است که قم می‌تواند بر آن همّت بگمارد. بنابراین از جمله کارهای بسیار لازم، بسط فلسفه است؛ البته با مبانی مستحکم و ادبیات خوب و جذّاب. 1382/10/29 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🚨وظیفه بر زمین مانده حوزه های علمیه در قبال کودکان! 🎤 #رهبر معظم انقلاب یکی از رشته‌های تألیف و کا
📚 فلسفه اسلامی: طرح درس هایی برای آموزش به کودکان ✍نویسنده : مهدی پرویزی سال نشر : 1392 تعداد صفحات : 200 ⚜معرفی اجمالی کتاب: 🔸کتاب حاضر با تمرکز بر دوره پیش دبستانی، پاسخ به سه پرسش چیستی محتوا، اهداف و روش آموزش، در آموزش فلسفه اسلامی به کودکان دوره پیش از دبستان است. 🔹فلسفه تأثیر شگرفی در تحصیل خودشناسی و درک از کجایی و به کجایی خویش و نهایتاً، حصول اطمینان و آرامش روانی در هریک از افراد جامعه و رهایی از پوچی و سرگردانی دارد.‌ هدف تحقیق ، پیشنهاد اولین بسته آموزشی درس فلسفه به منظور آموزش، سنجش و ارزیابی آن، در ابتدایی ترین سطح آموزش عمومی و رسمی ایران(پیش دبستان) است. 💥آموزش فلسفه به کودکان و نوجوانان با محوریت مکتب فلسفی صورت می گیرد که نخستین مرحله آن، آموزش به کودکان پنج یا شش ساله است. در این بخش از آموزش، تمرکز بیشتر بر آشنایی کودک با مفاهیم فلسفی است. این مشتمل بر یازده فصل؛ در هر فصل پس از بیان اهداف آموزشی و رفتاری، و ارائه توضیحی مختصر درباره برخی مفاهیم فلسفی، روش هایی را برای آموزش این مفاهیم به کودکان دوره پیش دبستانی پیشنهاد می دهد. 📇ناشر : سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🛍خرید اینترنتی 👉 🔰 کشکول ناب حوزوی🔻 🌀 @kashkolenab 👈
taghlid.mp3
22.6M
🎤شهید آیت الله بهشتی : 🔻من تعجّب می‌كنم از مراجعی كه در اين زمينه‌ها قلم روی كاغذ می‌آورند، چه‌طور متوجّه اين خطای بزرگ خودشان نيستند. يك مرجع چه حقّی دارد در زمینه مسائل اعتقادی جواب استفتا بنويسد؟ چه کسی اين حق را به او داده است؟ رفقا از مراجع انتقاد كنيد! چه کسی گفته از حضرات انتقاد نكنيد؟ نمی‌گويم توهين بكنيد، انتقاد غير از توهين است. انتقاد كنيد و از او بپرسيد چه کسی به تو حق داده است درباره مسئله اعتقادی جواب استفتا بنویسی؟ اگر استفتای از تو درباره مسئله اعتقادی صحيح است، عمل تمام مسيحيان كه پيرو پاپ هستند هم درست است. همان اعتقادی كه يك مسلمان شيعه نسبت به تو دارد، آن مسیحی هم نسبت به پاپ دارد. تو آنجا می‌گویی به او بگو در مسائل عقيدتی پيروی از بزرگان و سران و رهبران معنی ندارد و سپس می‌گویی اين، فرمول قرآن است. پس چرا ضدّ اين فرمول عمل می‌ کنی؟ شما اين بيراهه را نرويد، اين انحراف از توحید اسلام است... ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
نقش اسلام در پیشرفت علوم.pdf
207.3K
📒 نقش اسلام در پیشرفت علوم ✍️ شهید آیت الله مفتح ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
sardare kaboli.mp3
29.61M
🎤 صوت نشست بزرگداشت علامه سردار کابلی» این نشست همزمان با ایام درگذشت این عالم برجسته روز پنجشنبه ۲۷ آذرماه به صورت مجازی برگزار شد. @kermanshah_andishehرهبر معظم انقلاب : مرحوم ،شخصیت برجسته‌ی علمی در فنون مختلف می باشد در گذشته‌های دور، کرمانشاه علمای بزرگی داشته است...مرحوم سردار کابلی، شخصیت برجسته‌ی علمی در فنون مختلف. این کتابی که درباره‌ی ایشان نوشتند، کتاب بسیار پرمغز و خوبی است؛ بنده سالها پیش این کتاب را دیدم. ایشان حدود شصت سال در کرمانشاه بوده است. بزرگان از او استفاده‌ها کردند. من در آن کتاب خواندم که مرحوم (رضوان اللَّه تعالی علیه) در سفر به عتبات یا در برگشت از عتبات، به کرمانشاه می‌آیند و با مرحوم سردار کابلی دیدار میکنند. در یک مسئله‌ای درباره‌ی قبله و این حرفها بین این دو نفر بحث شد و مرحوم سردار کابلی مطالبی گفت که حاج آقا حسین گفت شما بیا اینها را به من یاد بده. نویسنده‌ی کتاب میگوید من خودم دو جلسه دیدم - به نظرم میگوید خودم دیدم؛ چون من سالها پیش این کتاب را خواندم - که حاج آقا حسین قمی، مرجع تقلید، شخصیت علمی برجسته، جلوی سردار کابلی می‌نشست و سردار کابلی آن بحث علمی را به ایشان یاد میداد. این هم خودش درس است؛ یادگیری در سنین هشتاد سالگیِ مرحوم حاج آقا حسین و در رتبه‌ی مرجعیت تقلید. برای یک عالم، این کار نه فقط ننگ نیست، عیب نیست، بلکه افتخار است. ما طلبه‌ها باید اینها را یاد بگیریم. 📜ادامه... ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥وقتی پروفسور مهدی از زمان شناس بودن استاد شهید و استاد محمدتقی می گوید و آنها را با بعضی دیگر مقایسه می کند!... ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🚨وظیفه بر زمین مانده حوزه های علمیه در قبال کودکان! 🎤 #رهبر معظم انقلاب یکی از رشته‌های تألیف و کا
💡 نشریه فلسفه و کودک وابسته به بنیاد حکمت اسلامی صدرا (بنیاد ملاصدرا) 🌐 http://www.pac.org.ir در این سایت می توانید مقالات و مطالب متعدد در مساله ی فبک (فلسفه برای کودکان) را ملاحظه بفرمایید. 🔻پ.ن: تحت اشراف آیت الله سید محمد خامنه ای می باشد 🔰 کشکول ناب حوزوی🔻 🌀 @kashkolenab 👈
دور الشيعة في بناء الحضارة الإسلامية - الشيخ جعفر السبحاني.pdf
3.39M
📚 دور الشيعة في بناء الحضارة الإسلامية نقش شیعه در بنای ✍آیت الله 🌐منبع 💥پ.ن: توصیه به مطالعه می شود ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
🔺اهمیت زندگینامه های خودنوشت ✍حجت الاسلام ابوالفضل اخیرا در عربستان کتابی با عنوان ( معجم کتب السیر الذاتیة فی العصر الجدید) به چاپ رسیده و به این بهانه فکر گردآوری خودنوشت های علما و بزرگان شیعه در خاطر آمد. وزین (کتاب شیعه) که مؤسسه کتابشناسی شیعه با مدیریت محقق مدقق استاد رضا مختاری آن را منتشر می کند ، در این شانزده شماره ای که تاکنون به چاپ رسیده ، اهتمام بلیغی به این موضوع داشته و نمونه های فراوانی از زندگینامه های خودنوشت بزرگان را برای نخستین بار به چاپ رسانده است. دانسته است در تراجم نگاری ، خودنوشت ها منبعی مهم و دست اول به شمار می آید و چه بسا از هر مصدر و مرجع دیگری با ارزشتر و قابل اعتمادتر است ، بدین جهت اهتمام به بازیابی چنین اسناد با ارزش در لابلای نسخه ها و اسناد باقیمانده در کتابخانه های عمومی و خصوصی ، به خصوص در نزد خاندان های علمی و نشر آنها به شکلی شایسته و درخور گام ارزنده ای در شناسایی دانشمندان و آثار آنان خواهد بود و چه بسا ابعاد و جوانب حوادث تاریخی مهمی را تشریح و تبیین می نماید. در میراث شهاب تا حدی پیگیر این موضوع بودم و به خصوص جناب صفری در سلسله مقالات سودمندشان که با عنوان ( سنجه کتاب ) در میراث شهاب به چاپ می رسید ، نمونه های خوبی از خودنوشت ها را ارائه داده که جذاب ، خواندنی و سودمند است. 📜 یادداشت 👉 🔰 کشکول ناب حوزوی🔻 🌀 @kashkolenab 👈
سمینار دکتر گلشنی وحدت حوزه و دانشگاه.mp3
47.49M
💥 کامل تخصصی 🗓26آذر 99 🎤استاد مهدی ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
💥انحصار دین در عزاداری و عبادات فردی «سکولاریسم» است! 🎤آیت الله : 🔹تحقق نهضت اسلامي مرهون تغيير نگرشي بود که حضرت امام درباره مسائل دين و اجتماع به وجود آورد، در گذشته، دين تنها منحصر در امور فردي مانند نماز و روزه و عزاداري بود، و مبارزه با ظلم و کفر و استعمار و نظاير آن، اصلاً امري ديني تلقي نمي‌شد! 🔸يكي از بركت‌هاي حضرت امام (ره) احياي نيمي از معارف اهل بيت(ع) مربوط به مسائل سياسي و اجتماعي بود، در حاليكه قبل از آن اگر يك روحاني و متدين وارد مسائل سياسي مي‌شد، در جامعه براي او نوعي نقطه ضعف تلقي شده، او را انگليسی مي‌خواندند! 🔹در فرمايشات حضرت امام(ره) همواره اسلام محور است و همين اسلام است كه دشمنان را به هراس انداخته است. اما آيا اسلام فقط نماز و روزه و حج و عزاداری است؟ اين، همان شخصي بودن دين و پذيرش دين سكولار است. 🔸 حتي باب امر به معروف و نهي از منکر در فقه هم که يک مقوله ديني- اجتماعي است، کمتر مورد توجه علماي حوزه بود؛ حتي اگر هم مورد توجه معدود افرادي از حوزه قرار مي‌گرفت، توجيه مي‌شد که از جمله شرايط امر به معرف و نهي از منکر، نداشتن خطر جاني، مالي و آبرويي براي آمر به معروف است، و از آن‌جا که مبارزه با ظلم، استعمار و استکبار خطراتي در پي داشت، لذا در عمل، نهايتا دايره امر به معروف و نهي از منکر به عدم رعايت حجاب در زنان و تراشيدن محاسن در آقايان محدود مي‌شد. 🔹به ندرت افرادي پيدا مي‌شدند که پا را از اين فراتر مي‌گذاشتند، بعد از حرکت علما با محوريت و تحصن در حرم حضرت عبدالعظيم(عليه‌السلام)، درس قرآن و تعليمات ديني دوباره در دروس مدارس گنجانده شد. 🔸در دوران محمدرضا نيز مقابله با دين و تمسخر و توهين به افراد متدين ادامه داشت، امام(ره) حرکتي را شروع کردند، و اين امر با سخنراني‌ها، اعلاميه‌ها و نامه‌نگاري به مقامات مملکتي، سازمان‌هاي بين‌المللي و علماي ديگر ادامه پيدا کرد، و برخي علما و مراجع نيز با اختلاف مراتب، به حمايت برخاستند تا اين‌که نهايتا بعد از 15 سال، اين حرکت به ثمر نشست و انقلاب اسلامي پيروز شد و نظام اسلامي در ايران مسقر شد. 🔹بعد از گذشت بيش از 50 سال از شروع نهضت اسلامي، هنوز نتوانسته ايم ابعاد مختلف را تبيين کنيم، لذا اولين وظيفه، شناخت اسلام به عنوان يک کل هماهنگ جامع به همراه احکام اجتماعی آن است، و هر چه معرفت افراد در اين زمينه بيشتر شود، آسيب پذيري نظام کمتر مي‌شود. 🔸چگونه است که در باب صلوة و طهارت که کتاب‌هاي متعددي در مورد آن نوشته شده و اتفاقا دشمني چنداني نيز نسبت به آن از سوي دشمنان اسلام وجود ندارد، اين مقدار اهتمام ورزيده مي‌شود، اما نسبت به امر به معروف و نهي از منکر و حکومت اسلامي که اتفاقا مورد تهاجم همه جانبه دشمنان از جمله شيطان بزرگ است، به بهانه اين‌که يک کتابي در اين زمينه منتشر شده است، کار نمي‌شود؟! ♨️مسائل سیاسی،اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی نیز به پژوهش های جمعی و ارگانیک نیاز دارد. 🔹باید قدر این حکومت و نظام و ولایت که حاصل خون شهدای زیادی بوده دانسته شود.اين انقلاب به برکت خون صدها هزار شهيد به دست آمده است؛ نوجوان هاي 13 –14 ساله فداکاري کردند تا نظام اسلامي به دست جانشين امام زمان (عج) تشکيل و حفظ شد، و امروز به دست ما رسيده است؛ لذا اولين و کمترين وظيفه ما اين است که دستاوردهاي اين انقلاب را حفظ کنيم؛ چه قدر بايد بي عرضه باشيم که نتيجه خون صدها هزار شهيد را به باد بدهيم! 🌐 منبع 👉 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab