eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.6هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
626 ویدیو
370 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
کشکول ناب حوزوی
📕 #مقاله "وقتی روشنفکران وارث انقلاب می شوند" ✍شهید #آوینی بخشی از پیش بینی ها و هشدارهای شهید آوی
✍شهید : براي جلوگيري از غلبه ليبراليسم بايد با اين تفكر مبارزه كرد كه "ما بايد آن‌گونه حركت كنيم كه پسند دنيای امروز و مجامع بين‌المللی است" منبع: بخشی از مقاله وقتی روشنفکران وارث انقلاب می شوند بسط این سخن شهید آوینی را در کتاب حلزون های خانه بدوش و کتاب توسعه و مبانی تمدن غرب بخوانید 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✳️ @kashkolenab
آیا به این تعداد مجتهد نیاز است؟ مگر چند مرجع تقلید می خواهیم؟.mp3
653.4K
⁉️آیا به این همه تعداد مجتهد نیازه؟! اجتهاد به چه درد میخوره؟ 🎤استاد 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✳️ @kashkolenab
💥 سامانه جستجوگر حدیثی «میزان » 🔍 جستجوی سریع و آسان در بین ۱۰۰ هزار 📚 در۱۵۰ جلد کتاب از محصولات موسسه دارالحدیث ▫️ امکان جستجوی واژه ای احادیث ، ▫️ دسترسی به احادیث هر یک از معصومان علیهم السلام ▫️ آدرس هر حدیث به همراه پاورقی منبع اصلی👇 🌐 http://mizan.hadith.net/ 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✳️ @kashkolenab
📚کتاب «روش‌های نوین تولید مثل انسان» در مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی به چاپ رسید. 🔻از حكمت‌هاي خداوند در زمینه ازدواج، تداوم و بقاي اجتماع انسانی و بنیان خانواده است؛ اميد به بقا و ادامه نسل براي انسان‌ها، امری فطري و در حقيقت، يك نوع كمال براي آدمی به شمار می‌آید. 🔸مع الوصف، در دنیای کنونی، ناباروری مسئله‌ای شایع و نگران کننده برای زوجین تلقی شده و از این رو، یکی از موضوعاتی که امروزه، مورد توجه و ابتلای برخی از آنان قرار گرفته و سؤالات فراوانی را برانگیخته «تلقیح مصنوعی» است. این موضوع، اگر چه بحثی نو پیداست، ولی، ارتباط آن، با سایر مسائل فقهی‌ـ حقوقی، و ربط وثیقش با مباحث پزشکی، اقتضای پیدایش جستاری کامل را، فرا روی پژوهشگران قرار داده است. 🛍علاقه‌مندان جهت خرید هر یک از محصولات، می­توانند از طریق فروشگاه مجازی به آدرس www.mozooshenasi.ir/shop اقدام فرمایند. ⁣🌹کشکول ناب حوزوی👇 🌸 @kashkolenab
نگاهی به منهج فقهی مقدس اردبیلی - استاد آیت الله اشرفی شاهرودی[1].mp3
39.93M
🔺 نگاهی به منهج فقهی مقدّس اردبیلی 🎤ارائه: استاد آیت الله 🔹مرکز تحقیقات اسلامی مشهد ⁣🌹کشکول ناب حوزوی👇 🌸 @kashkolenab
📚کتاب طراحی نظام جامع حمایت خانواده ✍حجت الاسلام دکتر فرج الله هدایت نیا @DrHedayatnia 🗃ناشر : پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 📆تاریخ انتشار : فروردین ۱۴۰۰ 📄تعداد صفحات : ۳۲۳ ⁣🌹کشکول ناب حوزوی👇 🌸 @kashkolenab
💥خاطره ای عجیب از رفتار علامه با مخالفش استاد حسن رمضانی نقل می کردند که یکی از آقایان تفکیکی مشربِ مشهد (که مخالف عرفان بود) برای من نقل کرد و گفت: من زمانی رانندۀ (ره) بودم و ایشان را از مشهد به زُشک می‌ بردم. زُشک یکی از ییلاقات اطراف مشهد است و یکی از شاگردان علاّمه، یعنی حضرت آیت‌الله آقا (ره) در آنجا باغی را اجاره کرده بود و تابستان را در آنجا به سر می‌ برد و از آن رو که علاّمه به ایشان ارادت داشت، از آن آقا که با آقا عزالدین رابطۀ نزدیکی داشت، ‌خواسته بودند که ایشان را برای دیدن آقا عزالدین به زُشک ببرد. آن آقا می‌گفت: من در میان راه به علاّمه گفتم: آقا! آیا شما من را اهل نجات می‌ دانید؟ علاّمه ‌فرمودند: «شما که اهل ولایت هستید، اگر اهل نجات نباشید پس چه کسی اهل نجات است؟!» (این، ادب علامه بود.) بعد آن آقای مخالف عرفان گفت: من متقابلاً به علاّمه گفتم: أمّا من، شما را به خاطر گرایش‌ های فلسفی و عرفانی‌ که دارید، اهل نجات نمی‌ دانم!!! استاد رمضانی می گفت با تعجب به آن آقا گفتم: علاّمه در برابر سخن شما چه واکنشی از خود نشان داد؟! آن آقا گفت: فقط سکوت! فقط سکوت! استاد رمضانی می گفت: اینجا بود که من برای مظلومیّت حضرت علاّمه به شدّت متاثّر شده و اشک ریختم! 📚کتاب علامه طباطبایی ✅کشکول ناب حوزوی🔻 💠 @kashkolenab
💥رفتار مرحوم سيد عبدالله جزائرى با نادرشاه ✍آیت‌ الله‌ : . 🔻يكى از مطالبى كه از مرحوم حاج ميرزا فخرالدين جزايرى شنيدم، اين بود كه نادرشاه در جلسه‌ای مسأله تقريب را به همان صورتى كه خودش قائل بود، مطرح كرد. وی اصرار داشت ايران در اصول، سنّى باشد و در فروع، مطابق مذهب اهل‌بیت عليهم‏ السلام عمل كنند .. میرزا عبدالحسین صدر الصدور مخالفت كرد. نادر دستور داد كه در همان‌جا او را خفه كنند! اين جلسه سپرى شد و جلسه دومى تشكيل شد. 🔸در اين جلسه سيد عبدالله جزايرى، فرزند سيد نورالدين پسر سيد نعمة الله جزايرى (محدث معروف)، حاضر بود. مى‏گفتند كه سيد عبدالله بر جدّش ترجيح داشت و او را شيخ بهايى عصر می‌گفتند. او آدم فوق‌العاده‌ای بود . 🔹نادرشاه در آن جلسه مسأله تقريب را مطرح كرد. سيد عبدالله مخالفت كرد. نادر گفت: مگر قضيه صدر الصدور به گوش شما نرسيده است؟ سيد عبدالله گفت: من صدر الصدور نيستم. اگر تعقيب كنى، به زمين امر مى ‏كنم كه تو را ببلعد! . وقتى سيد عبدالله اين جمله را مى ‏گويد، نادر وحشت مى ‏كند و ميرزا مهدى خان، منشى نادر، به نادر مى‏گويد: «آقا، اينها اجاق‌اند (يعنى مستجاب‌الدعوه‌اند) و...». نادر كوتاه آمد و ظاهراً به سيد عبدالله خلعت ‏داد. 🔸همین‌که سيد عبدالله جرأت كرد در مقابل نادرشاه چنين جمله‏ اى بر زبان بياورد، كرامت بود؛ ولو هيچ كارى از دستش برنیاید. 📚جرعه‌ای از دریا، ج2، ص327 ✅کشکول ناب حوزوی🔻 💠 @kashkolenab
رابطه و نسبت عدالت و پیشرفت در دولت اسلامی.pdf
372.1K
📕 رابطه و نسبت عدالت و پیشرفت در دولت اسلامی 🔖درجه علمی: علمی-پژوهشی (حوزوی) ✍علیرضا صدرا 🗃منبع: فصلنامه معرفت سیاسی سال دوم بهار و تابستان 1389 شماره 1 💧چکیده💧 «عدالت» و «پیشرفت» در دو رویکرد متعارض سوسیالیستی-کمونیستی و لیبرالیستی-کاپیتالیستی، قابل جمع نیستند. اما در رویکرد دو ساحتی توحیدی و متعالی اسلام، به ویژه رهیافت راهبردی ولایی شیعی، نه تنها قابل جمع، بلکه لازم، ملزم و مکمل و هم افزا میباشند و به اصطلاح دارای تاثیر و تاثر متقابل، متزاید یا متکاملند. در حالی که، در رویکرد مدرنیستی، اساساً با تقلیل و حتی تحریف این دو پدیده، به عدالت و توسعه مادی و اقتصادی یعنی؛ عدالت سوسیالیستی و توسعه کاپیتالیستی، متعارض غیر قابل جمع نمیدانند. در رویکرد توحیدی، دو ساحتی متعادل و متعالی پیشرفت اعم از:توسعه اقتصادی، توسعه، فرهنگی، معنوی و اخلاقی بوده و اعم از عدالت اقتصادی، سیاسی و بلکه عدالت فرهنگی میباشد و جهت توسعه اقتصادی معطوف به تعالی فرهنگی، معنوی و اخلاقی میباشد. بنابراین، توسعه اقتصادی، بدون عدالت، حتی اگر هم ممکن باشد، جامع نبوده و پایدار نخواهد بود. این مقاله به واکاوی رابطه و نسبت میان گفتمان متعالی، عدالت و پیشرفت در نظریه، نظام سیاسی و دولت اسلامی، میپردازد. ✅کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
💥وقتی آیت‌ الله‌ کارگر می شود! آیت‌الله‌ العظمی مرعشی نجفی می‌فرمودند: ایامی که در نجف اشرف مشغول تحصیل علوم دینی بودم، بیشتر اوقات پول به من نمی‌رسید ، از طرفی در طول روز به تحصیل معارف و علوم حوزوی می‌پرداختم، وقت کار کردن در روز را نداشتم، از شدت احتیاج و سختی معاش مجبور بودم خواب و استراحت خود را تعطیل کنم و شب‌ها در کارخانه برنج کوبی پدر مرحوم نصرالله خلخالی کار کنم و با مزدی که از کار در کارخانه می‌گرفتم امرار معاش ‌کنم و روزها به خواندن درس و تحصیل ادامه دهم، اما هیچ‌وقت به هیچ کسی اظهار حاجت نمی‌کردم جز خداوند تبارک و تعالی و توسل به خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام. ✅کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
📚 اسلام و آسیبهای اجتماعی همراه به مطالعه موردی اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و تشویش افکار عمومی 🎤درس گفتارهایی از حجت الاسلام و المسلمین رضا غلامی 📄تعداد صفحات: 232صفحه 🗃ناشر: انتشارات دانشگاه شاهد172 این کتاب که دارای برخی ایده ها و نظرات نو در مبحث آسیب های اجتماعی است از ده بخش و یک ضمیمه به شرح زیر تشکیل شده است: یک. واقعیت آسیب های اجتماعی در ایران دو. جامعه از دیدگاه اسلام سه. مؤلفه های جامعه اسلامی مطلوب چهار. ریشه یابی آسیب های اجتماعی در جامعه اسلامی پنج. تعالیم اسلامی و خشکاندن ریشه آسیب های اجتماعی شش. قانون و تربیت اجتماعی و نقش کلیدی آن در مواجهه با آسیب های اجتماعی هفت. اعتیاد به مواد مخدر و نحوه مواجهه با آن هشت. طلاق و نحوه مواجهه با آن نه. حاشیه نشینی و نحوه مواجهه با آن ده. تشویش افکار عمومی در فضای مجازی و نحوه مواجهه با آن ضمیمه: ضرورت و منطق مطالعات اسلامی آسیب های اجتماعی http://gholami.sccsr.ac.ir/2047-2 ✅کشکول ناب حوزوی🔻 💠 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥خاطره ی آیت الله حسن منفرد (از علمای تهران) از استادش ✅کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab