eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.1هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
575 ویدیو
365 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺اطلاعیه دروس بسم الله الرحمن الرحیم با عنایات حضرت حجت ارواحنا فداه درس ریاضی 'کتاب خلاصه الحساب شیخ بهایی و درس هیئت' کتاب دروس هیئت علامه حسن زاده رضوان الله تعالی علیه برگزار میشود‌. صبح روزهای پنج شنبه وجمعه. مکان:قم، خیابان انقلاب(چهارمردان)، کوچه۵ ، مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام گذر جدا. ☎️برای هماهنگی به شماره09302410442 (استادکوثری)تماس بگیرید. ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥جوابیه بی ادبانه و آمیخته با تهمت و نیت خوانی و... به انتقادات استاد حسینی قمی از ساختمان ۱۴ طبقه م
باز دم برخیا گرم که مثل ما طلبه ها ساکت و بله قربان گو و توجیه گر نیستن و نقد صریح می کنند. درو دیوار این موسسه رو ببینید! چه میشد به جای این موسسه لاکچری ، یک فکری برای حاشیه نشین ها و فقرای قم یا طلاب مستاجر می کردید؟؟(در حد توان) خجالت نمی کشید؟ در اوضاعی که برخی مردم و بسیاری از طلاب بخاطر گرانی اجاره مسکن در مانده اند و نمی دونن چه کنن ، روز بروز مدارس و موسسات لاکچری می سازید؟! برای کی میسازید؟ تا چند سال بعد ورودی های حوزه به صفر رسید اون موقع خواهید فهمید! البته شاید! ✍پ.ن: شیخ صادق در همون نامه تند و فوق بی ادبانه اش به مرحوم آقای یزدی هرچه فحش بلد بود نوشت! اگر اون نامه رو نخوندید برید بخونید تا متوجه بشید با چه کسی طرفیم! ✍پ.ن۲: ما طلبه ها باید اونقدر نقد(البته منصفانه و صریح) بکنیم تا در آینده دیگه کسی جرئت نکنه از این غلطا بکنه و بعد بخواد با بی ادبی به بزرگتر از خودش توجیه بکنه!
کشکول ناب حوزوی
باز دم برخیا گرم که مثل ما طلبه ها ساکت و بله قربان گو و توجیه گر نیستن و نقد صریح می کنند. درو دیوا
بخشی از توجیهات شیخ صادق درباره ساخت موسسه! چرا یکبار بانی پیدا نکردین برای ساخت مسکن برای طلاب یا فقرا...؟ بانی هرچه دلش خواست انجام بدهد و شما هیچ نگویید؟! اینقدر بی مسئولیت هستید که مدرسه پدرتان را به هر شکلی بسازند کاری ندارید؟! آیا اگر بانی بخواهد بر فرض یک مجسمه یا تصویر حرام در موسسه بسازد اجازه می دهید؟ یک توصیه مختصر لازم نبود که بگید مثلا: موسسه باید ساده و عادی باشد و اگر بانیان پول اضافه دارند برنامه ریزی کنند برای حل مشکلات مردم و طلاب؟...
مقاله ابوالقاسم فنائی با عنوان «الاهیات طبیعی‌شده، متافیزیک حداقلی و فیزیک حداکثری_ بررسی و نقد دین‌شناسی عبدالکریم سروش».pdf
1.53M
📙 "الاهیات طبیعی‌شده، متافیزیک سبک و فیزیک سنگین": بررسی و نقد دین‌شناسی عبدالکریم ✍دکتر ابوالقاسم فنائی 💧چکیده این جستار می‌کوشد برخی از آراء دین‌شناسانۀ عبدالکریم سروش را در گذر زمان بررسی کند و نشان ‌دهد که وی در صدد طبیعی کردنِ الاهیات، یا به تعبیر جامع‌تر، طبیعی کردنِ دین، دین‌شناسی و دینداری، به نحوی ناموجّه و غیر قابل دفاع است. در آغاز طبیعی کردنِ الاهیات را تعریف، و آن را به دو نوع موجّه و ناموجّه تقسیم می‌کنیم؛ و سپس با مرور آراء سروش نشان می‌دهیم که اولاً چگونه می‌توان علی الاصول چنین ویژگی‌ای را به این آراء نسبت داد، و ثانیاً، به سود این ادعا استدلال خواهیم کرد که الاهیات طبیعی‌شدۀ سروش هم ناموجّه و ناپذیرفتنی است، و هم اهداف او را در طبیعی کردنِ الاهیات برآورده نمی‌کند. اما نادرستیِ الاهیات طبیعی‌شده سروش نه به معنای نفی ضرورت طبیعی ‌کردن الاهیات است و نه به معنای نادرستی هر خوانشی از الاهیات طبیعی‌شده؛ بلکه صرفاً بدین معناست که خوانش حداکثری وی از الاهیات طبیعی‌شده و شیوۀ خاص او در طبیعی کردنِ الاهیات ناموجّه است… ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
هدایت شده از تاریخ حوزه طهران
✍ در روزهای گذشته توفیق دیدار با حاج آقا نورالله شاه آبادی در منزل ایشان دست داد. فرزند عارف عظیم‌الشأن آیت‌الله ؛ متولد ۱۳۰۸ ش در تهران. تحصیلات علوم دینی را همراه با برادرش آقا نصرالله از مدرسه مروی آغاز کرد. اساتیدش را خوب به یاد داشت و از خاطرات آنها برایم گفت؛ از تحصیل مطول تا اسفار اربعه در محضر علامه شعرانی و علامه رفیعی قزوینی... از تحصیل در برایم گفت و اینکه پدرش از تحصیل در آن خرسند نبود، ولی تو رضایت پدر را به دست آورده بود. از این دانشکده موفق به دریافت لیسانس شد و بعد به نجف رفت. در نجف در مدرسه دانش‌آموزی علوی درس میداد و به عبارتی کار معلمی را از آنجا آغاز کرد و در کنار آن تحصیل هم می‌کرد. پس از بازگشت به ایران، کار تعلیم و تربیت دانش آموزی را ادامه داد. سال ۳۹ مدرسه‌ای را اداره می‌کرد و چون کمبود جا داشت، مدرسه [سادات] موسوی در خیابان ۱۷ شهریور را احداث کرد. البته ایشان بسیار دلگیر بود که در سالهای نخست پیروزی انقلاب، عده‌ای بدون هماهنگی با وی، او را از وزارت فرهنگ بازنشسته کرده بودند و همین امر باعث کناره‌گیری‌‌شان از درس و مدرسه شد. اکنون حاج در سن ۹۳ سالگی در کنج خلوت خود، به کار ترجمه و نگارش آثار فلسفی و عرفانی اشتغال دارد. ترجیع‌بند کلام ایشان، بی‌رغبتی به دنیا و دل کندن از اهل آن بود که در وجودش موج می‌زد و این حال، ناشی از معرفت درونی و البته زخم‌هایی بود که از اهل روزگار خورده بود. 🕌 @tarikh_hawzah_tehran
کانال نشر نکات علمی آیت الله سید احمد (زیدعزه) در موضوعات مختلف فقه فقه، تاریخ، ، حدیث شناسی فقه ولایی 📚پایگاه نشر نکات علمی آیت الله سید احمد مددی (دامت برکاته)👇 @ostadmadadi ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
موضوع شناسی. مکاسب. شرط اختیار متعاقد.m4a
6.56M
💥روش موضوع شناسی شیخ انصاری 🎤استاد سید محمدرضا واعظی مرحوم شیخ برای موضوع شناسی از هشت روش استفاده کرده اند ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
💥بخشی از تولیدات علمی قابل تحسین حوزه علمیه مشهد 💎اینطور که پیداس حوزه مشهد یکسرو گردن از حوزه قم در پژوهش درباره مسائل مهم و حیاتی روز جلوتر افتاده ۱: زکات پول های رایج (تقریرات خارج فقه آیت الله اشرفی شاهرودی دام ظله) ۲: کاهش ارزش پول اعتباری و مسئولیت دولت اسلامی، علی نعمتی(انتشارات حوزه خراسان) ۳: تملک اراضی توسط شهرداری ها از منظر فقه و حقوق، رضا باغبانی(انتشارات حوزه خراسان) ۴: سلسله نشستهای اقتصادنا (تحت اشراف آیت الله اشرفی شاهرودی) ۵: نظریه های عدالت اقتصادی ، دکتر میثم پیله فروش (انتشارات حوزه خراسان) ۶: نظر اسلام درباره رشد اقتصادی و توزیع عادلانه ثروت چیست؟ دکتر جواد ایروانی (دانشگاه رضوی) ۷: اسلام درباره فقر و ثروت چه می گوید؟ دکتر جواد ایروانی(دانشگاه رضوی) ۸: آیا در بانکداری اسلامی بهره وجود دارد؟ دکتر جواد ایروانی (دانشگاه رضوی) ۹: نظام مالیاتی عادلانه بر محور مالیات بر درآمد اشخاص، علی نصیری اقدم (انتشارات حوزه خراسان) ۱۰: درآمدی بر بهره خلق پول و دلار ۱۱: جرم سیاسی در فقه و حقوق ، مهدی جلیلی فر(انتشارات حوزه خراسان) ۱۲: طراحی ساختمان مسکونی از منظر مبانی و آداب اسلامی ، مهدی نجفی (انتشارات حوزه خراسان) ۱۳: درآمدی بر مصرف و بهره وری در اسلام ، علی اکبر کریمی(انتشارات حوزه خراسان) و... ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
🔺اطلاعیه تدریس کتاب شرح هدایه اثیریه شامل مباحث: 1⃣طبیعیات(اجسام، عنصریات،فلکیات) 2⃣الهیات(وجود، صانع، عقول و ملائک) 3⃣نفس توسط: حجت الاسلام ابوذر خراسانی زمان شروع: 5 تیر مکان: قم، مدرسه علمیه سعادت ساعت 9 صبح برای ثبت نام با آی دی زیر هماهنگ کنین @MHKH10 پیام رسان ایتا ظرفیت محدود
✅فراخوان جشنواره آثار موضوع شناسی احکام فقهی در جهان اسلام 💥نیم قرن اخیر 1351 - 1400💥 کتاب✔️ پایان نامه✔️ مقاله✔️ صوت✔️ 🔹 مبانی نظری موضوع شناسی 🔸روش شناخت موضوعات 🔹موضوعات فقه مضاف 📎لینک ثبت نام و ارسال آثار http://mozooshenasi.ir/jashnvareh 🌐وبسایت: www.mozooshenasi.ir 📨ایمیل: jashnvareh@mozooshenasi.ir 💠نشانی: بلوارجمهوری، کوچه8، پلاک 52 ، موسسه موضوع شناسی احکام فقهی 025-32936045 ✴️ @mozooshenasi1 ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
🔺علامه طباطبایی و آیت الله سید عبدالله موسوی شیرازی از مراجع تقلید مشهد(جزء علمای انقلابی و همراه با انقلاب و امام خمینی) ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
اسلام و پیش گویی آینده؛ فرصت ها و تهدید ها(مقاله ترویجی).pdf
219.4K
📕 "اسلام و پیش گویی آینده؛ فرصت ها و تهدید ها" ✍آیت الله (ره) 🗃فصلنامه اسلام و پژوهش‌های مدیریتی سال اول بهار ۱۳۹۱ شماره ۴ 💧چکیده💧 آینده پژوهی، مانند دیگر مباحث، یک سلسله کلیاتی دارد؛ تعریف، هدف، پیشینیه تاریخی، شخصیت های معروف رشته، تحولاتی که پیدا کرده است و وضع فعلی آن در جهان، ازجمله این کلیات است. در پرداختن به موضوع آینده پژوهی، برخی پرسش ها به ذهن متبادر می شود؛ مانند این که فایده آن چیست؟ چه نیازی آنان را وادار می سازد تا کسانی در این زمینه مطالعه و فکر کنند و کتاب بنویسند؟ این موضوع چه اهمیتی دارد؟ و.... اصولاً کار اختیاری انسان، تنظیم رفتارها و کنش ها برای رسیدن به چیزی است که در آینده تحقق می یابد. انسان هیچ وقت برای کار موجود و چیزی که اکنون موجود است، تلاش نمی کند. همه تلاش ها برای این است که چه کنیم تا به نتیجه برسیم. بدیهی است آن نتیجه برای آینده است. وقتی در پی تحقق نتیجه ایم، باید بدانیم شرایط تحققش چیست؛ زمان تحقق چه شرایطی باید موجود باشد؛ چه مقداری از آن موجود هست و به چه میزان می توان آن را ایجاد کرد. ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
45.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥فیلم دیدار مسئولان فرهنگستان علوم اسلامی قم با آیت الله در سال ۱۳۹۰ در موضوع 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥گزارش مختصر استاد سید محمدمهدی از اندیشه فرهنگستان علوم اسلامی در محضر آیت الله جوادی آملی 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
کتاب فرایند استنباط معنی از متن.pdf
6.16M
📚 «فرایند استنباط معنی از متن» ✍ حجت الاسلام احمد میرزایی 🔹بررسی دلالی، یکی از خرده‌فرایند های اجتهاد است. در کتاب فرآیند استنباط معنی از متن، نویسنده کوشیده است تا روش بررسی دلالی یک متن (فقه النص) را تشریح نماید. 🔹تفکیک قواعد عام زبان (شامل همه زبان‌ها)، قواعد خاص زبان (شامل زبان عربی)‌ و قواعد اخص زبان (شامل قرآن و روایات)‌ از نکات قابل توجه در این تحقیق است. 🔸این کتاب توسط نویسنده اخیرا به صورت رایگان در اختیار فقه‌پژوهان قرار گرفته است. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺اطلاعیه جلسات علمی آیت الله شیخ محمد سند(از علمای نجف) در قم با موضوع مبانی و روش های به زبان فارسی @ayatollahsanad 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
کوتاه_و_شنیدنی_ضرورت_پرداختن_به.mp3
3.38M
💥نیاز به پرداختن به فروع اعتقادی همانند فروع فقهی و عملی به روش اصولی 🎤حجت الاسلام دکتر سید علی طالقانی 🔹 اگر کلام مشتمل بر استنباط «ما یصح الاعتقاد به» است، می‌توان آن را به دو بخش استنباط «ما یجب الاعتقاد به» و «ما لا یجب الاعتقاد به» تقسیم کرد. 🔸 بخش دوم علی‌رغم مهم بودن توسط متکلمین بررسی نشده است. 🔻 متکلم باید اولاً فقیه اصولی (مستنبط) و ثانیاً فیلسوف باشد. 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
_حکمای اربعه تهران؛ زندگی و اندیشه حکیم میرزاابوالحسن جلوه_.PDF
251.6K
📕 ای درباره اندیشه های میرزای میرزای جلوه از فیلسوفان برجسته حوزه علمیه فلسفی تهران بوده و حاشیه انتقادی معروفش بر اسفار از جمله آثار مهم وی می باشد ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📕 #مقاله ای درباره اندیشه های میرزای #جلوه میرزای جلوه از فیلسوفان برجسته حوزه علمیه فلسفی تهران بو
💥موضع انتقادی میرزای جلوه در برابر حکیم که به دقت نظر معروف بود، هر گونه اثری را قبل از تدریس، مأخذشناسی می‌کرد و منابعش ‌را مشخص می‌ساخت. وی که با حکمت صدرایی مأنوس بود، حاشیه‌ای بر اسفار ملاصدرا نوشت و در آن افزون بر روشن کردن ابهامات متن و به دست دادن توضیحات لازم، منابع اصلی اظهارات صدرا را معرفی کرد. البته جلوه ضمن موضع‌گیری انتقادی در قبال فلسفه صدرایی، در مواردی از رأی وی در برابر مخالفان دفاع کرده و نظریه او را ترجیح داده است. هنگام نگارش حواشی اسفار هم برای مؤلف این اثر احترام قائل بوده و از ملاصدرا به بزرگی یاد کرده است. با این وصف برخی ادعا کرده‌اند جلوه در برابر ملاصدرا به معارضه برخاسته و در کتابی به نام «سرقات ‌الصدرا» که در کتابخانه مجلس شورای اسلامی موجود است، آنچه صدرا از دیگران گرفته استخراج و بازیابی کرده است، حال آنکه نشانی از چنین اثری نمی‌باشد و اینکه جلوه کوشید مصادر و مأخذ اسفار را نشان دهد و کدام مطلب این کتاب از ملاصدرا و چه مطلبی از او نمی‌باشد، یک تلاش علمی ستودنی است و ذره‌ای از شأن و منزل این حکیم عصر صفوی نمی‌کاهد و هیچ مدرکی در دسترس نمی‌باشد که نشان دهد حکیم جلوه در صدد تخطئه ملاصدرا بوده است. اگر کسی روش تحقیق مزبور را نمی‌پسندد، دلیل نمی‌شود که مقام علمی جلوه، روش تدریس و حتی شخصیت او را تقبیح نماید... ✂️بخشی از مقاله بررسی اندیشه میرزای جلوه 👉 ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab