eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.1هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
573 ویدیو
364 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
ETHICS_Volume 5_Issue 1_Pages 67-90.pdf
530.7K
📚 درآمدی روش‌شناسانه بر نظریۀ عدالت در اقتصاد اسلامی 💦چکیده💧 فعالیت‌های علمی در حوزه عدالت‌پژوهی را می‌توان به ساختن بنایی تشبیه نمود که تحقق هر مرحله، مقدمه و امکانی برای ورود به مراحل بعد است. از این رو نگرش‌های گوناگون در موضوعات حوزه عدالت‌پژوهی ناشی از تفاوت دیدگاه‌ها در مراحل قبلی است. دراین میان کاربست روش مناسب، رکن اساسی برای دستیابی به اصول عدالت اقتصادی است. این مقاله با بهره‌گیری از روش تحلیل فلسفی، روش‌های دستیابی به پاسخ مسائل اصلی عدالت اقتصادی در آموزه‌های اسلامی را مورد مطالعه و ارزیابی قرار می‌دهد. در پژوهش‌های اسلامی که تا کنون در باب عدالت و به ویژه عدالت اقتصادی صورت گرفته است، فضای کلی «مبناگرایی» حاکم بوده است. رابطه عدالت اقتصادی و حقوق اقتصادی و همچنین ویژگی‌هایی همچون اصل امضایی بودن فرامین شارع مقدس در امور اقتصادی و جایگاه عرف و بناء عقلا در تعیین مصادیق حقوق اقتصادی، سبب تفاوت ماهوی مباحث روش‌شناسی عدالت در حوزه اقتصاد با سایر حوزه‌‌های عدالت‌پژوهی می‌گردد. از این رو در این نوشتار روش‌های «مبنا گراییِ نص‌محور»، «مبنا گرایی علِّی»، «مبناگرایی فطری- ولایی» و «مبناگرایی منسجِم کارکردگرا» به عنوان مهمترین روش‌های شناخت عدالت در اقتصاد اسلامی، مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. این پژوهش نشان می‌دهد روش «مبناگرایی منسجِم کارکردگرا» نسبت به سایر روش‌ها، برای شناخت عدالت اقتصادی در آموزه‌های اسلامی، از اصالت و کارآمدی بیشتری برخوردار است ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
📚 اسلام و محیط زیست ✍ آیت الله 🔸 هرچه در طبيعت و عالم خلقت، از زيبايي و اتقان برخوردار است، در عالم امر از جمال و كمال برتر كامياب است. بي‌شك انسان كريم كه صاحب مقام خلافت الهي است، زيبايي‌ها، جمال و جلال الهي را در طبيعت نيز حافظ است و با نگرش الهي در آباداني، احيا و سالم سازي محيط پيرامون خود، متعهد است. 🔹 بنابراين، حفظ محيط زيست، پيش از آنكه علمي تجربي و طبيعي باشد، دانشي تجريدي و انساني است و از خاستگاه انساني انسان جوانه مي‌زند و تنها نگاه طبيعي و مادي به آن داشتن، محدود دانستن اين فن و بي‌توجهي به اين شأن شريف انساني است. 🔺 كتاب «اسلام و محيط زيست» با طرح مباحثي نوين چون زيبايي خلقت انسان و جهان، ضرورت حفظ تابلوي زيباي آفرينش، آباداني زمين و تأسيس مدينه فاضله توسط خليفهٴ الهي، رابطه ايمان با آباد كردن زمين، صبغهٴ علوم انساني و ديني محيط زيست، رابطه اعمال نيك و بد با حوادث طبيعي، تلاش در طبيعت و تأثير آن در سلامت محيط زيست، تأثير حسن معاشرت در سلامت محيط زيست و... دريچه‌اي والا از اين علم را به روي علاقه‌مندان مي‌گشايد. 💡 ساختار بندی کتاب: 🔑این کتاب با یک مقدمه، در پنج فصل: 📖 فصل ۱: آبادانی زمین و تأسیس مدینه فاضله توسط خلیفه الهی 📖 فصل ۲: صبغه علوم انسانی و دینی محیط زیست 📖 فصل ۳: رابطه اعمال نیک و بد با حوادث طبیعی 📖 فصل ۴: تلاش در طبیعت و تأثیر آن در سلامت محیط زیست 📖 فصل۵: تأثیر حسن معاشرت در سلامت محیط زیست 🛍جهت خرید به سایت مرکز بین المللی نشر اسراء مراجعه بفرمایید🔻 nashresra.ir 🔴 @kashkolenab
الهی چون در تو نگرم از جمله تاجدارانم و تاج بر سر و چون در خود نگرم از جملهٔ خاکسارانم و خاک بر سر 📚مناجات شماره ۸۳ 🔴 @kashkolenab
هدایت شده از یاران مهدی
💠معرفی کتاب واکاوی نظریه عدالت در تفکر اسلامی 🔶به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی ، عضو هیات علمی دانشگاه شاهد توسط انتشارات آفتاب سرفصل‌های کتاب: ▪️ فصل اول: معنا و منشأ عدالت ▪️ فصل دوم:منزلت و جایگاه عدالت ▪️ فصل سوم:نقد و بررسی نظریه های عدالت ▪️فصل چهارم: تصویر کلی از نظریه عدالت در اسلام ▪️فصل پنجم:بستر های تحقق عدالت ▪️ فصل ششم: شاخص های تحقق عدالت ▪️ فصل هفتم: روش ها و مکانیزم تحقق عدالت ▪️ فصل نهم: عدالت در جهان معاصر ▪️ فصل دهم: انقلاب اسلامی و عدالت ▪️فصل یازدهم: عدالت طلبی و الزامات آن •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@cafe_edalat
هدایت شده از یاران مهدی
هدایت شده از یاران مهدی
هدایت شده از یاران مهدی
📚 «اسطوره های صهیونیستی سینما» ✍مرحوم دکتر محمدحسین «اسطوره های صهیونیستی در سینما» عنوان اثری است که سعی در شناسایی همه ی نشانه ها و نمادهایی دارد که سینمای غرب با وام گرفتن از معتقدات، باورها، تعصّب ها، اهداف و خطّ مشی یهود و صهیونیسم آنها را در آثار سینمایی به تصویر کشیده است. میدان و میزان تأثیرگذاری سینما و رسانه های سمعی و بصری جمعی و به ویژه بیان غیرمستقیم، امّا نافذ آن این امکان را ایجاد کرده است تا دست اندرکاران وامدار سینمای غرب همه ی همّت خود را مصروف به خدمت گرفتن آن در جهت منافع یهودیّت صهیونیستی کنند. بی گمان فیلم های یاد شده در این کتاب در بر گیرنده ی تمامی آثار ارائه شده طیّ بیش از یک صد سال فعّالیت سینمایی نیست، بلکه بیان مصادیق و نمونه هایی است که امکان بررسی و تحلیل دقیق تر و دیگرگون را برای علاقه مندان مطالعات فرهنگی فراهم می آورد. 🔻عناوین اصلی کتاب شامل: اسطوره صهیونیسم و رسانه ها اسطوره های سینمایی 📥 دانلود کتاب 👉 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
✅ می تونیم از فرمانده قرارگاه فرهنگی وابسته به سپاه سوال بپرسیم چرا با وجود قرارگاه های استانی با بودجه های چند صد میلیونی ، زنده یاد محمد حسین باید ماشینشو بفروشه برا چاپ کتابش؟ پس فلسفه وجودی این قرارگاه های عریض و طویل فرهنگی در گستره ی کشور چیست؟ ⚠️ این سوال رو باید از حوزه های علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی و... نیز بپرسیم!! 🆔️ @taba_ir 🔴 @kashkolenab
💥حکایتی جالب💥 🔷روزی ملّا عبدالله شوشتری به دیدن (ره) رفت، ساعتی با وی به گفتگو پرداخت. در این موقع صدای اذان بلند شد. شیخ بهائی فرمود: در همین جا نماز بخوانید تا ما هم به شما اقتدا کنیم و از فیض نماز جماعت بهره‌مند گردیم. 🔶ملّا عبدالله مقداری تأمل کرد، سپس از جا برخاست و بدون آنکه در منزل شیخ نماز جماعت بخواند، به خانه خود رفت. یکی از دوستان و شاگردان خاص او که حضور داشت، پرسید: شما که این‌قدر مقید هستید نماز را اول وقت بخوانید، چرا خواسته شیخ را اجابت نکردید و همان‌جا نماز نخواندید؟ 🔺پاسخ داد: در آن موقع که شیخ چنین پیشنهادی کرد، با خود فکر کردم، آیا اگر شیخ، پشت سر من نماز بخواند، تغییری در من ایجاد نمی‌شود؟ دیدم چنان نیست که نفس من تغییری در خود احساس نکند و شاید نماز من با اخلاص کامل نباشد، لذا نماز نخوانده از خانه او بیرون آمدم. 📚با اقتباس و ویراست از کتاب نماز خوبان ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
خسرو پناه.mp3
24.39M
💥دکتر الگوی برای 🎤حجت‌الاسلام 🔸شخصیت آقا محمدحسین جامعیتی داشت به گونه‌ای که موضوعات را از منظرهای مختلف مطالعه می‌کرد. امری که غرب در قرن 21 به آن‌پی برده اما هنوز در دانشگاه ایران به این مطلب توجه نشده است! 🔹وقتی ایشان موضوعی رو مطالعه می‌کرد، فقط در مبانی باقی نمی‌ماند؛ با توجه به این مبانی، کاربست آن را در نسبت به مقوله‌های جدیدی مثل رسانه و فضای مجازی توضیح می‌داد و دقیقا این موضوع را از منظر قرآن بررسی می‌کرد. به بحث‌های فقهی و تفسیری نیز توجه داشت. دقیقا یک نگاه جامع میان رشته‌ای. خیلی کم داریم از این آدم‌هایی که بتوانند موضوعات را میان رشته‌ای مطالعه کنند و توضیح بدهند. 🔸تحقیقات ایشان واقعا کار یک نفر نیست.من معتقدم ایشان راه سیدمرتضی را خیلی قوی‌تر و عمیق‌تر حتی از خود شهید آوینی ادامه داده است... ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
📚 دورۀ سه جلدی کتاب عَونُ إخوانِ الصَفاء عَلی فَهمِ کِتابِ الشِفاء تألیف بهاء‌الدین محمّدبن حسن الإصفهانی با تحقیقِ علی اوجبی در انتشارات مؤسسۀ پژوهشی حکمت و فلسفۀ ایران به شرح زیر منتشر شد: المجلّد الأول في المنطق، ۷۵۲ صفحه المجلّد الثانی في الطبیعیّات، ۷۰۷ صفحه المجلّد الثالث في الإلهیّات، ۴۴۸ صفحه 🔻استاد سیّدجلال‌الدین دربارۀ این کتاب می‌نویسند: عَونُ إخوانِ الصَفاء عَلی فَهمِ کِتابِ الشِفاء اثر نفیسِ محمّدبن حسن اصفهانی در حکمت، تلخیص کتاب شفا است که در ضمنِ حذف مکرّراتِ عباراتِ شفا و بیان مطالب با عباراتی روان، که خاصیتِ قلم توانای اوست، مشکلات کتاب را نیز حل نموده است. 🌐سامانه خرید اینترنتی مؤسسه به نشانی www.irip.ac.ir می باشد ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
💥تفاوت فلسفه اسلامی با فلسفه غرب ✍آیت الله محمدعلی : لازم است جوانهاى ما حداقل يك كتاب فلسفۀ اسلامى بخوانند تا لااقل با اصطلاحات اين علم آشنا باشند و دریایند که فلسفۀ ماديت چقدر ازمرحله پرت است، بحثهائى كاملاً اجتماعى را فلسفى تصور نموده، و به اصطلاح بحثهاى اعتباری را با مباحث حقيقى مخلوط‍‌ كرده و در مباحث حقيقى جهان با ديد حقوقى و اجتماعى وارد شده است، و دریابد كه فلسفه مادی هر چند آسانتر و بالنتيجه امكان دسترسى به آن بيشتر است ولى فقط‍‌ ظاهر است و عمق ندارد! «يعلمون ظاهرا من الحيوة الدنيا» به ظاهرى از زندگى دنيا آگاهى دارند. 📚کتاب مذهب ، ص ۴۰ ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
💥 گزیده‌ای از خاطره جالب کریم فیضی با آیةالل‍ه میرزا جعفر : 🔸 ... مرحوم اشراقی دربارهٔ احمد خاطره‌ای مهم و بی‌نظیر نقل کرد که منحصر بفرد است. گفت: در جوانی، در اوایل دورهٔ محمّد‌رضاشاه که تازه اتوبوس آمده بود، در تهران سوار اتوبوس شدم. وسط راه کسروی هم سوار شد. او مرا نمی‌شناخت، امّا من او را می‌شناختم و به احوالاتش علم داشتم. عینکش را که زد، دید یک آخوند در اتوبوس حضور دارد. اخم‌هایش توی هم رفت. در اوّلین ایستگاه پیاده شد، از بس بد آخوند بود. یک ساعت بعد که در محضر مرحوم سیّد هبةالدّین بودم، کسروی هم آمد و داخل شد. معلوم شد برای اینکه با آخوند همسفر نباشد، راهی طولانی را پیاده پیموده است! 🔹 آقای شهرستانی از بزرگان شیعه بود که از بغداد آمده بود. چون عالمی بزرگ بود، کسروی نتوانسته بود خودش را از ملاقات با او معاف کند. امّا وقتی دید آخوندی که در اتوبوس از دستش فرار کرده، حضور دارد، دوباره کک به جانش افتاد که زود مرخّص شود و برود. بعد از خوردن چای برخاست که: رفع زحمت می‌کنم. آقای شهرستانی پرسید: چرا زود می‌خواهید بروید؟ کسروی گفت: بیرون تهران کار دارم. آقای شهرستانی دست‌هایش را به حالت دعا بلند کرد و گفت: خداوند خانه‌ای در بیرون تهران نصیب شما بکند. ما حضّار هم بلند گفتیم: آمین یا ربّ العالمین. منظور آقای شهرستانی این بود که کسروی به زودی بمیرد و ببرند در بیرون تهران دفنش کنند. نمی‌دانم آقای کسروی متوجه عمق دعا شد یا نه؟ ...». 🌐 متن کامل‌تر این خاطره در: وبلاگ چراغ مطالعه ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
💥نوشته (علی ولی الله) دست خط فیلسوف شهیر آلمانی یوهان ولفگانگ فون گوته در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی دست نوشته‌هایی از یوهان گوته توسط تیم تحقیقات «فطرس مدیا» پیدا شد که نشان می‌داد گوته سعی در یادگیری رسم‌الخط عربی دارد. جمله «علی ولی‌الله» در این مشق‌ها بسیار تکرار شده بود. این دست خط‌ها بعد از دو قرن در منزل وی در وایمر موجود است. گواه این مطلب نگاشته کامل «علی ولی‌الله» در برگه ای جدا به شکلی بزرگ است که با نقش و نگاره‌ها تزیین شده. ⁣🌹کشکول ناب حوزوی👇 🌸 @kashkolenab
هدایت شده از محسن قنبریان
از یک مسأله گوی ساده به مجتهدی عالی مقام.PDF
376.2K
💠از یک مسأله گوی ساده به مجتهدی عالی مقام❗️ (پاسخ به آیت الله آملی لاریجانی درباره مدرسه ولیعصر) محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
💥بعدی از ابعاد حکمرانی علوی ✍استاد شهید : امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) یکی از کارهایش در اجرای این بود که بین خود و آحاد رعیت حجابی از دیوار یا آهن یا حجابی گوشتی از آدم ایجاد نمی‌‌کرد، کوشش می‌‌کرد تماس مستقیم با مردم داشته باشد. روزهای گرم در سایه عمارت دارالامارة می‌نشست که مردم بلاواسطه با او در تماس باشند. در نامه‌ای که به قثم بن عباس، عامل مکه، نوشته می‌فرماید: و اجلس لهم العصرین فأفت المستفتی و علّم الجاهل و ذاکر العالم ولایکن لک الی الناس سفیر الّا لسانک و لا حاجب الّا وجهک... به مالک اشتر می‌‌نویسد: و اجعل لذوی الحاجات منک قسماً تفرّغ لهم فیه شخصک و تجلس لهم مجلساً عاماً... ثم أمور من أمورک لابد لک من مباشرتها... اما بعد هذا فلاتطوّلنّ احتجابک... 📚 استاد مطهری، یادداشت‏های استاد مطهری، ج15، ص268 ⁣🌹کشکول ناب حوزوی👇 🌸 @kashkolenab
4_5767346015657003416.pdf
251.5K
💥یادداشت انتقادی 🔹جای شگفتی است که چرا دقیقا در آستانه عید غدیر، به صاحب کتاب الغدیر یعنی (ره) بی‌مهری می‌شود. شاید شما هم دیده باشید که همین الان نوشتجاتی با عنوان: "زیان‌های کتاب الغدیر" و "مخالفت مراجع با الغدیر" در فضای مجازی به سرعت در حال انتشار است. چاشنی اصلی این پیامها این است که کتاب الغدیر خلاف اتحاد اسلامی بوده و نه تنها در جهان اسلام موجب دفع اهل سنت شده بلکه حتی مراجع عالیقدر هم با محتوای آن مخالفت ورزیدند. 🔸 فایلی که اکنون پیش دید شماست، برشی کوتاه از کتاب استاد ابوالحسنی منذر (ره) درباره علامه امینی است که با تکیه بر تقریظ‌ها و تمجیدهای علمای شیعه و سنی، بر موفقیت علامه امینی، مهر تایید می‌زند. ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
امکان دست یابی به معرفت عقلی در حوزه دین.pdf
409.2K
📒 امکان دست یابی به معرفت عقلی در حوزه دین ✍️استاد محمد 💦چكيده💦 يكي از مهم‏ترين مباحث معرفت‏ شناسي ديني اين است كه براي دست‏يابي به معرفت ديني، چه منبع يا ابزاري كارايي دارد؟ آيا راه معرفت در برابر ما گشوده است يا اينكه در انسدادي معرفتي به سر مي‏بريم؟ پاسخ هر فرد بدين پرسش بر مبناي معرفت‏شناختي ويژه آن فرد مبتني است. اگر او اين ديدگاه را پذيرفته باشد كه از راه عقل نمي‏توان دين را شناخت، پاسخ وي به پرسش مذكور ممكن است اين باشد كه منبع شناخت دينْ تجربه ديني، شهود، نقل وحي يا دليل نقلي يا گواهي حاكي از وحي است. امّا اگر اين فرد پذيرفته باشد كه از راه عقل مي‏توان دين را شناخت، پاسخ او به پرسش مزبور اين خواهد بود كه گزاره‏هاي بنيادين عقايد ديني را مي‏توان از راه عقل اثبات كرد؛ از اين‏رو، عقل مهم‏ترين منبع شناخت اين بخش از دين است. در اين نوشتار، به امكان دست‏يابی به معرفت عقلي در حوزه دين مي‏پردازيم و آنچه را ممكن است مانع از دست‏يابي به چنين معرفتي شود بررسی و ارزيابی مي‏كنيم. ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
مقاله تبیین اعتباریت وجود به معنای معقول ثانی فلسفی در نظام فلسفی شیخ اشراق و نفی اصالت ماهیت از ایشان__.pdf
627.8K
📕 تبیین اعتباریت وجود به معنای معقول ثانی فلسفی در نظام فلسفی شیخ اشراق و نفی اصالت ماهیت از ایشان ✍استاد میثم ✍آیت الله احمد 💧چکیده💧 بی‌شک فلسفه اشراق نامی آشنا در اذهان فرهیختگان فلسفه و عرفان است. ولیکن متأسفانه دانشوران فلسفه، به حکمت اشراق آن‌طور که شایسته این علم است نپرداخته‌اند. شاید این بی‌مهری به‌جهت قرائتی است که صدرالمتألهین از حکمت اشراق ارائه نموده است که ایشان را اصالت ماهوی معرفی نموده است. اسناد اصالت ماهیت به شیخ اشراق در منظر صدرالمتألهین از آن‌جهت است که صدرا، اعتباریت وجود شیخ را به معنای معقول ثانی منطقی تصور کرده است. لذا ایشان را اصالت الماهوی دانسته است و حال آنکه با قرائن متعدد در دستگاه فلسفی می‌توان کشف کرد که مراد شیخ اشراق از اعتباریت وجود، معقول ثانی منطقی نیست تا این امر منجر به اصالت ماهوی دانستن ایشان گردد. بلکه مراد ایشان از اعتباریت، معقول ثانی فلسفی است و ایشان همان‌گونه که وجود را اعتباری و معقول ثانی فلسفی می‌داند، ماهیت را نیز اعتباری می‌داند. لذا اسناد اصالت ماهیت به ایشان، خبط عظیمی است که نسبت به فلسفه وی رخ داده است. این مقاله سعی دارد با قرائن داخلیه و خارجیه ثابت کند که مراد از اعتباریت در کلام شیخ اشراق، معقول ثانی فلسفی است. لذا نسبت اصالت ماهیت به ایشان، نسبت ناصحیحی می‌باشد 💥به مناسبت سالروز بزرگداشت مقام علمی شیخ شهاب الدین سهروردی💥 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥اهمیت علوم تربیتی و تربیت اخلاقی در بیانات آیت الله #مصباح_یزدی ره در نشست صمیمانه با اساتید و دانش
⛔️ نظام آموزشی غربی، رمز بقاء و توسعه نظام سرمایه‌داری ✍شهید سید مرتضی : 🔹هر آدم منصفی با کمی تحقیق خواهد پذیرفت که این نظام آموزش مدرسه‌ای و دانشگاهی با این صورت و کیفیت زاییدهٔ انقلاب صنعتی است. حتی آدمی مثل الوین تافلر نیز که پاسدار تمدن غرب و مداح بی‌جیره و مواجب امپریالیسم آمریکاست، در کتاب «موج سوم» می‌نویسد: 🔺 با انتقال کار از مزارع و منازل می‌بایست کودکان را برای زندگی و کار در کارخانه آماده ساخت. صاحبان اولیهٔ معادن، کارخانه‌ها و آسیاب‌ها در انگلستان در حال صنعتی شدن... دریافتند که «تقریبا تربیت افراد بالغ اعم از روستاییان یا افراد شاغل در صنایع دستی برای کار مفید در کارخانه غیرممکن است.» [بنابراین، باید به سراغ کودکان رفت و آنان را از کودکی برای کار مفید در کارخانه‌ها آماده کرد.] آماده ساختن جوانان برای نظام صنعتی بسیاری از مشکلات بعدی این نظام را به مقدار معتنابهی حل می‌کرد. در نتیجه ساختار مرکزی دیگری برای جوامع موج دوم بوجود آمد که همانا آموزش و پرورش همگانی بود. 🔻هرگز نباید آموزش و پرورش را در سیستم کنونی آن به‌مفهوم عام و مطلق تعلیم و تربیت قلمداد کرد. در یک تمدن فرضی دیگر، متناسب با تغییر اهداف و نیازها سیستم آموزشی از نخستین چیزهایی است که تحول خواهد پذیرفت. بررسی ماهیت علوم و تکنولوژی نیز نشان خواهد داد که همین تناسب تا حد زیادی در ادراک بشر جدید از مفهوم علم هم صادق است و فی‌المثل اگر بشر یک‌باره میل به غلبه بر طبیعت در جهت تمتع بیشتر از نعمات آن را از دست بدهد، ارزش علوم رسمی امروز یک‌باره تا حد دانستنی‌هایی نه چندان مفید سقوط خواهد کرد. 📚 شهید آوینی، توسعه و مبانی تمدن غرب،(نشر واحه)، ص۱۷۲،۱۷۳،۱۷۴ ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📚 #کتاب خطوط کلی اقتصاد اسلامی ✍ آیت الله #مکارم_شیرازی در این کتاب مکتب هاى مختلف اقتصادى مورد تو
RebaVaBankdariEslami.pdf
1.18M
📚 ربا و بانک داری اسلامی ✍ آیت الله نوشتار حاضر محصول سلسله مباحث حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى درباره احکام رباى قرضى و مسائل بانکدارى است که در تابستان سال 1376 در مشهد مقدّس ایراد کرده اند. 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
آفة الانتحال.pdf
15.57M
📚 آفة الانتحال في تراث السيد الحيدري ✍علي بن سلمان العجمي  قمتُ بتوثيق ثلاثمئة انتحال *للسيّد كمال الحيدري* من خمسة كتب من مؤلفاته التي كتبها بنفسه، ولم تكن هذه الانتحالات جميع ما وقفتُ عليه من انتحالات في هذه الكتب، فقد تَجاوزتُ عن عددٍ من الموارد رغم وقوفي على أصلها لاعتبارات شتّى. وعلى النقيض تمامًا لما نَظَّرَ لهُ في كلامه حول الانتحال، فإنّ ما ادّعاه من أنّ منهجيّته قائمة على توثيق المصادر وعدم انتحال أفكار غيره ونسبتها إليه دعوى يكذّبها الواقع، وقد ظهر ذلك جليّاً عندما وَضعتُ عدداً من مؤلفاته تحت المجهر، فبان المستور، وأميط اللثام عن "سرقة" السيّد الحيدري للجهود العلميّة التي "صرف الآخرون عليها أعمارهم".  إنّ هذه المؤلفات التي يتكئ السيّد الحيدري عليها لإظهار "نبوغه العلمي" و"تميّزه" و"شموليّته" تُظهرُ – بعد وضعها تحت المجهر- نتيجةً معاكسةً تماماً، حيث إنّ نسبة حضور شخصيّة السيد العلميّة في هذا التراث تكادُ أن تكون معدومة. ولم أجد في حدود ما استقصيته من كُتبه قدرةً علميّة للسيّد الحيدري على البناء والتشييد ولا النقض والإبرام إلا بالاتّكاء على كتابات غيره". ✍پ.ن: انتحل الشیء: ادعاه لنفسه وهو لغیره یقال انتحل فلان هذا الشعر وهذا الرأی ومذهب کذا انتسب إلیه ودان به(المعجم الوسیط) ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab