eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
892 ویدیو
45 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
🖊🗞📚تاریخ سازان سقیفه ✳️ بارها رسول خدا فرموده اند: از و من کنید. ⭕️پس از رحلت رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) کودتاگران پیرامون تقسیم کار جالبی کردند، نشستند و تصویب کردند که سه کار باید همزمان انجام شود: ✅الف- سنت از (عایشه) و (عبدالله ابن عمر) نقل شود تا با مطرح شدن (علیها السلام) از حذف شود و با مطرح شدن (علیهما السلام) ! و پر شد از و خالی شد از (س)و.... ✅ب- از کنده شده و در تثبیت شود و پایه گذار این نظر یهودی بوده است (به ص 81 ج 12 شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید مراجعه نمایید تا محتوای جلسه خصوصی عمر با کعب الاحبار یهودی در خصوص این کودتا را مطالعه فرمائید) ✅ج- شجاعت ، جهاد ، فداکاری و... (علیهم السلام) حذف و به جای آنها ساخته شود که وجود خارجی نداشته اند. 🔘این کار به شخصی به نام از از تیره دارای (زندیق) متوفای 170 هجری قمری سپرده شد . 🔘 این شخص با و در حقیقت با دو عنوان کتاب به نامهای «فتوح و رده» و «جمل و مسیر علی و عایشه» را با یک تیر زد: ✅1- شخصی را جعل کرد به نام و گفت سازنده اوست در حالی که در تاریخ شخصی به نام عبدالله ابن سبأ وجود نداشته است. ✅2- یکصد و پنجاه 150 با این عنوان جعل کرد که اسلام مرهون خدمات آنان است در حالیکه حتی یک نفر از آنان نداشته اند! (مراجعه کنید به کتاب مرحوم علامه بزرگ به نام «150 صحابه ساختگی») ⭕️اینک ببینید چگونه ها ، ابن ، ابن ، نوکر قلم به دست این تاریخ سازان شده اند!!! ✳️ فاز اول نشر اسامی درباره شخصی به نام را به عنوان (صلی الله علیه و آله و سلم) در از تاریخ خود بحث کرده و دهها مورخ نیز پس از او از تاریخ او مسائلی درباره قعقاع ابن عمرو نقل کرده اند و ما به طور یقین چنین شخصی در تاریخ به عنوان صحابه رسول خدا (صالی الله علیه و آله وسلم) وجود نداشته است تمام مطالب مربوط به شخص فوق دروغ محض است.! سازنده قصه های مربوط به قعقاع ابن عمرو شخصی است به نام سیف ابن عمر در کتاب و از کتاب و مطالب قعقاع را برداشته که از اساس است و غرض سازنده قصه قعقاع تحت شعاع قرار دادن شخصیت حضرت (علیه السلام) بوده است و داستان کذب قعقاع از طریق 68 حدیث منتشر شده است. و از این جمله صحابه ساختگی است: (2- عاصم ابن عمرو 3- اسود ابن قطبه 4- ابو مغزر تمیمی 5- نافع ابن اسود 6- عفیف ابن منذر 7- زیاد ابن حنظله 8- حرمله بن مریطه 9- حرمله بن سلمی 10- ربعی بن افکل 11- اسود بن ربیعه حنظلی 12- طاهر بن ابوهاله 13- عبید بن صخر بن لوذان 14- عکاشه بن ثور الغوثی 15- عبدالله بن ثور الغوثی 16- عبیدالله بن نور الغوثی 17- وبره بن الحنس خزاعی 18- جویر ابن عبدالله الحمیری 19- عمرو بن محجوب عامری 20- عمرو بن خفاجی عامری 21- عوف ورکانی 22- عمرو بن حکم قضاعی 23- امرؤالقیس بن أصبغ از بنی عبدالله 24- سمّاک بن خوشعه انصاری (غیر از ابودجانه) 25- ابوبصیره انصاری 26- حاجب ابن زید و یا یزید انصاری اشملی 27- سلمی بنت مالک 28- بشر ابن عبدالله 29- مالک بن ربیعه 30- هزهاز بن عمرو 31- حمیضه ابن نعمان بارقی 32- جابر اسدی 33- عثمان بن ربیعه ثقفی 34- سواد بن مالک تمیمی 35- عمرو بن وَبر 36- حمّال ابن مالک بن حمّال 37- رِبّیل ابن عمرو بن ربیعه 38- خُلید 39- حارث ابن یزید عامری 40- عامر ابن عبدالله اسدی 41- عبدالله ابن حفص قرشی 42- ابونباته نائل 43- قریب ابن ظفر عبدی 44- عبدالرحمن بن أبی أهاص 45- عبیدالله بن سعد 46- خصفه 47- یزید بن قینان 48- صیحان بن صوحان 49- شحریب مردی از بنی نجرات 50- مسوّر ابن عمرو 51- شهر ذوی ناف یا ذویناق 52- ثماله ابن انس 53- مهلهل بن زید 54- غزال همدانی 55 معاویه ابن انس و ...) ✅طبری تمام فوق را از کتاب سراسر نوشتة سیف ابن عمر گرفته است بدون اینکه خود به جعلی بودن آن پی ببرد. فاز دوم نشر اسامی سیف بن عمر عساکر نیز مانند از تعدادی از صحابه های غیر موجود نام برده و از خدمات آنان تجلیل کرده که غیر از و سراسر کذب سیف ابن عمر هیچ دیگری ندارد مانند: (1- قعقاع ابن عمرو 2- عاصم ابن عمرو 3- أسود بن قطبه 4- ابو مغزر تمیمی 5- نافع ابن أسود 6- زیاد ابن حنظله 7- ربیع ابن مطر ابن ثلج 8- حارث ابن أبی هاله 9- جریر ابن عبدالله حمیری 10- عمر ابن حکم 11- إمرءالقیس ابن أصبغ از بن
مشکات اهل بیت (ع)
🖊🗞📚تاریخ سازان سقیفه ✳️ بارها رسول خدا فرموده اند: از #سنت_من و #اهل_بیت من #حراست کنید. ⭕️پس از ر
عبدالله 12- حارث ابن یزید عامری و ....) ✅ حجر عسقلانی فاز سوم نشر اسامی سیف بن عمر صاحب که اعتبار را ارزیابی میکند و خود را میزان برای و اشخاص معرفی میکند بااین حال مطالب ، قضایا و خدماتی از به رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) نقل کرده که چنین أصحابی وجود ندارد و همه از سیف بن عمر أخذ شده است. (1- قعقاع ابن عمرو تمیمی 2- ابومغزر تمیمی 3- عفیف ابن منذر 4- ربیع ابن مطر ابن ثلج 5- ربعی ابن أفکل 6- اُطّ ابن ابی اُطّ 7- اسود ابن ربیعه حنظلی 8- حارث ابن ابی هاله 9- زبیر ابن ابی هاله 10- طاهر ابن ابوهاله 11- عبده ابن قرط تمیمی 12- عبدالله ابن حکم ضبّی 13- حلیس بن زید بن صفوان 14- حرّ یا حارث ابن خضرامه ضبّی 15- کُبیس ابن هوده سدوسی 16- عبدالله ابن صخر بن لوذان 17- عبدالله ابن ثور الغوثی 18- عبیدالله بن ثور الغوثی 19- وَبَرَه ابن یحنس خزاعی 20- جریر ابن عبدالله حمیری 21- صلصل ابن شرحبیل 22- عمرو ابن محجوب عامری 23- عمر ابن خفاجی عامری 24- عوف ابن ورکانی 25- قحیف ابن سُلیک 26- امرءالقیس ابن اصبغ از بنی عبدالله 27- ابو بصیره انصاری 28- حاجب ابن زید یا یزید انصاری 29- سهل ابن مالک انصاری 30- اسعد بن یربوع انصاری خزرجی 31- سلمی بنت مالک 32- بُشر بن عبدالله 33- مالک ابن ربیعه 34- هزهاز بن عمرو 35- حمیضه ابن نعمان بارقی 36- جابر اسدی 37- عثمان ابن ربیعه ثقفی 38- سواد ابن مالک تمیمی 39- عمر ابن وَبَر 40- رِبّیل ابن عمرو ابن ربیعه 41- طلیحه عبدری 42- خلیه 43- حارث ابن یزید عامری 44- عبدالله ابن حنص قرشی 45- ابوجیش ابن ذی اللحیه عامری کلابی 46- حارث ابن مُرِه 47- قرقره یا قرفه زاهر 48- ابو نباته نائل 49- سعد ابن عمیله 50- قریب ابن ظفر عبدی 51- عامر ابن عبدالله اسدی 52- عبدالرحمن ابن ابی العاص 53- عبید الله بن سعد 54- یزید بن قینان 55- صیحان بن صوحان 56- عُیار ناجی 57- شحریب مردی از بنی نجرات 58- شریک فزاری 59- معاویه ثقفی 60- مسوّر ابن عمرو 61- معاویه عذزی 62- شهر ذویناف 63- سیف ابن نعمان 64- ثماله ابن اوس 65- مهلهل بن زید 66- غزال همدانی 67- معاویه ابن انس 68- جراد ابن مالک بن نویره 69- عبد ابن غوث حمیری و .... ) که هیچ کدام وجود خارجی ندارند ⭕️ فاز چهارم نشر اسامی صحابه ساختگی سیف بن عمر ✅ نیز مانند و دیگران از و مطالب زیادی در خصوص نقل کرده است که اصلا وجود نداشته اند و همه را از کتاب سراسر کذب سیف گرفته اند مانند: (1- قعقاع ابن عمرو تمیمی 2- عاصم بن عمرو تمیمی 3- ابو مغزر تمیمی 4- نافع ابن اسود 5- عفیف ابن منذر 6- زیاد ابن حنظله 7- حرمله بن مریطه 8- حرمله بن سلمی 9- ربعی ابن افکل عنبر 10- اسود ابن ربیعه حنظلی 11- زبیر ابن ابی هالی 12- طاهر ابن ابوهاله تمیمی 13- عبدالله بن حکیم ضبّی 14- حلیس بن زید بن صفوان 15- حرّ ابن حضرامه ضبّی 16- کبیس بن هوده سدوسی 17- عبید بن صخر بن لوذان 18- عبدالله بن ثور غوثی 19- عبیدالله بن ثور غوثی 20- وبره ابن نحیس خزاعی 21- جریر ابن عبدالله حمیری 22- صلصل بن شرحبیل 23- عمرو بن خفاجی عامری 24- عریف رزقانی 25- قحیف بن سلیک هالکی 26- عمرو بن حکم قضاعی 27- امرءالقیس بن اصبغ از بنی عبدالله 28- خزیمه بن ثابت غیر ذو الشهادتین 29- سماک بن خوشه انصاری 30- ابو بصیره انصاری 31- حاجب بن زید و یا یزید انصاری اشهل 32- سهل بن مالک انصاری 33- سلمی بنت مالک 34- بُشر بن عبدالله 35- حمیضه بن نعمان 36- جابر اسدی 37- سواد بن مالک تمیمی 38- رِبّیل بن عمرو بن ربیعه 39- طلیحه بن عبدری 40- حارث بن یزید عامری 41- عبدالله بن حفص قرشی 42- ابوجیش ابن ذی اللحیّه عامری 43- قریب بن ظفر عبدی 44- خصفه 45- مسوّر ابن عمروی و .....)
💠سوال : سلام استاد عزیز کتب اربعه ما هم از قالت فاطمه خالی است ✅پاسخ : سلام علیکم جمع روایات حضرت زهرا (ع) در۴۰۰۰ کتاب مدوّن درباره ایشان نشان می دهد چقدر ازخُطَبِ ایشان مطالب استخراج شده است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
💠سوال : سلام برشما و خسته نباشید علت اختلاف در اینکه با غسل جمعه می شود نماز خواند یا نخواند در چیست آیا روایات متعارض است؟ ممنون ✅پاسخ : سلام علیک اختلاف قابل ملاحظه ای دراین مسئله نیست.عدم کفایت مسلّم است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : آیا از نظر مقام معظم رهبری هم نماز در 4 فرسخ قصر می شود؟ شنیده ام شما در 500 کیلو متر قصر می دانید توضیح می دهید؟ ✅ پاسح: آن طوری که حافظه ام یاری می دهد بلی ایشان هم در 4 فرسخ می دانند اما توضیح مختصر . در هیچ نظری روی مقدار نیست که چند فرسخ باشد و اگر سخن از 4 فرسخ آمده بخاطر بیان یک معیار است که بزرگان عنایت نفرموده اند و آن معیار این است که اگر طول زمانیِ برای رفتن ، زمان صبح تا ظهر را پر کند پس زمان بازگشت هم پس از ظهر را پر خواهد کرد و اگر طول روز با زمان سفر پر شود نماز قصر می شود , این است معیار قصر شدن نماز و روزه در سفر. و چون در زمان رسول خدا (ص) با طی 4 فرسخ راه زمان پیش از ظهر پر می شده و طبعا زمان پس از ظهر هم با 4 فرسخ بازگشتن پر می شده ولذا بحث 4 فرسخ مطرح شده است و الا قصر رابطه ای با 4 فرسخ ندارد . نتیجه اینکه معیار این است مسافر اگر تا ظهر صد فرسخ هم برود ولی در اذان ظهر به وطن باز گردد نمازش به فتوای همه فقها تمام است. و اگر پس از ظهر هم برود اگر صد فرسخ برود به فتوای همه فقها باز نمازش تمام است پس آقایان معیار را کشف نکردند لذا خود معَّرِف معیار را خیال فرمودند معیار است . بدون اینکه ملغا شدن 4 فرسخ در قبل از ظهر و بعد از ظهر را مورد توجه قرار دهند که هزار کیلو متر هم مسافر برود و تا ظهر برگردد نماز نمی شکند. ✳️نتیجه اینکه هیچ مسافت خاصی معیار ابدی نیست ولی چون در عصر ما وسیله نقلیه عمومی اتوبوس است و اتوبوس هم تا ظهر 500 و در طول روز 1000کیلومتر می رود ملاک قصر شدن نماز فعلا و موقتا 1000 کیلو متر در رفت و برگشت است. و اگر سرعت وسیله های عمومی بعدا دو برابر بشود در 2000 کیلو متر قصر خواهد شد. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit @mousavizanjany
💠سوال : با سلام. بیان کردین عدم کفایت غسل جمعه از وضو مسلم است در حالیکه کفایت طبق روایات از مسلمات است: 1⃣عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ قَالَ: الْغُسْلُ يُجْزِي عَنِ الْوُضُوءِ وَ أَيُّ وُضُوءٍ أَطْهَرُ مِنَ الْغُسْلِ 📚تهذیب ج1ص139 ترجمه :امام باقر علیه السلام فرمود :غسل از وضو کفایت می کند و کدام وضو از غسل پاک کننده تر است؟ 2⃣مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِ الرَّحْمَنِ الْهَمْدَانِيَّ كَتَبَ إِلَى أَبِي الْحَسَنِ الثَّالِثِ يَسْأَلُهُ عَنِ الْوُضُوءِ لِلصَّلَاةِ فِي غُسْلِ الْجُمُعَةِ فَكَتَبَ لَا وُضُوءَ لِلصَّلَاةِ فِي غُسْلِ يَوْمِ الْجُمُعَةِ وَ لَا غَيْرِهِ 📚تهذیب ج1ص141 ترجمه :هَمْدانی به امام محمد تقی علیه السلام نامه نوشت و از آن حضرت در مورد وضو گرفتن در غسل جمعه سؤال کرد؛ امام فرمودند :هیچ وضویی برای نماز در غسل جمعه و غیر آن نیست. 3⃣عَنْ عَمَّارٍ السَّابَاطِيِّ قَالَ: سُئِلَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ عَنِ الرَّجُلِ إِذَا اغْتَسَلَ مِنْ جَنَابَتِهِ أَوْ يَوْمِ جُمُعَةٍ أَوْ يَوْمِ عِيدٍ هَلْ عَلَيْهِ الْوُضُوءُ قَبْلَ ذَلِكَ أَوْ بَعْدَهُ فَقَالَ لَا لَيْسَ عَلَيْهِ قَبْلُ وَ لَا بَعْدُ قَدْ أَجْزَأَهُ الْغُسْلُ وَ الْمَرْأَةُ مِثْلُ ذَلِكَ إِذَا اغْتَسَلَتْ مِنْ حَيْضٍ أَوْ غَيْرِ ذَلِكَ فَلَيْسَ عَلَيْهَا الْوُضُوءُ لَا قَبْلُ وَ لَا بَعْدُ قَدْ أَجْزَأَهَا الْغُسْلُ 📚تهذیب ج1ص141 ترجمه :عمار گوید :از امام صادق علیه السلام در مورد شخصی که از جنابت يا در روز_جمعه يا در روز عید غسل می کند، سؤال شد که آیا قبل از غسل یا بعد از غسل، وضو گرفتن بر عهده او هست؟ فرمود :خیر، نه قبل از غسل و نه بعد از غسل، وضویی بر عهده او نیست و همان غسل او را کافی است و همچنین زن وقتي که از حیض یا غیر آن غسل می کند، نه قبل از آن و نه بعد از آن وضویی بر عهده او نیست و همان غسل برایش کافی است. 4⃣عَنْ حَمَّادِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ رَجُلٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ فِي الرَّجُلِ يَغْتَسِلُ لِلْجُمُعَةِ أَوْ غَيْرِ ذَلِكَ أَ يُجْزِيهِ مِنَ الْوُضُوءِ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ وَ أَيُّ وُضُوءٍ أَطْهَرُ مِنَ الْغُسْلِ 📚تهذیب ج1ص141 ترجمه :از امام صادق علیه السلام در مورد شخصی که برای جمعه يا غير آن غسل می کند (سؤال شد) که آیا او را از وضو کفایت می کند؟ امام صادق علیه السلام فرمود :کدام وضو از غسل پاک کننده تر است؟! 5⃣عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سُلَيْمَانَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ يَقُولُ الْوُضُوءُ بَعْدَ الْغُسْلِ بِدْعَةٌ. 📚تهذیب ج1ص140 ترجمه :عبدالله بن سليمان گوید :شنیدم امام صادق علیه السلام می فرمود: وضو_گرفتن بعد از غسل بدعت است. 6⃣عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ قَالَ: الْوُضُوءُ بَعْدَ الْغُسْلِ بِدْعَةٌ. 📚تهذیب ج1ص140 ترجمه :امام باقر علیه السلام فرمود : وضو گرفتن بعد از غسل بدعت است. ✅پاسخ : با سلام اگر اجتهاد عبارت از نقل روایت ها است ، پس همه مجتهدند! اگر اطهر بودن غسل از وضوء ملاک باشد پس با وایتکس و جوهرنمک خودمان را شستشو دهیم از هر غسلی قطعا اطهر است اما شما باطل می دانید . بنده این اشکال را به مرحوم میرزا جواد تبریزی داشتم که اگر اطهر بودن ملاک باشد با شامپو شستشو دادن اطهر است که! کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
💠سوال : اینکه اجتهاد صرف نقل روایات نیست قابل قبول بوده و جای شک نیست. ولی عدم پذیرش تصریح روایات هم به بهانه اجتهاد، اجتهاد مصطلح نیست. تصریح روایات معصومین نیاز به اجتهاد و تغییر محتوا ندارد بلکه در تعارض منقولات باید با ابزار قطعی اجتهاد کرد. ✅پاسخ : روایتی که مرفوعه ، یا مرسله است تصریحش هم حجت نیست . روایت چهارم مصداق آن است . قول رجل یعنی هیچ رجل . اسلام برای بیان احکامش حجت دارد ، رجل چی هست تا حجیتش چه باشد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
💠سوال : سلام استاد اگر یک محقق بخواهد نقدی همه جانبه بر تفسیر نمونه بنویسد شما چه مطالبی را به او توصیه می نمایید؟ ✅پاسخ : سلام علیکم غرض از نقد ، هدایت به واقع است ، اگر کسی بخواهد به عمق خلاء های تفسیر فوق پی ببرد به کتب تاریخی - قرآنی بنده و مباحث تاریخی تفسیری بنده در شبکه های جهانی که حدود ۳۰۰۰ ساعت است مراجعه کند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
💠سوال : سلام علیکم ممنون از پاسخگویی استاد آیا روایات رجعت قابل قبول هستند؟ علت رجعت چیه؟ ✅پاسخ : سلام علیکم , اگر رجعت در امم سابق در قرآن اثبات شود پس در اسلام هم قطعی است. چون حلقه های تاریخ انبیا صددرصد مشابه هم است .واعا" بواع ، ذراعا" بذراع شبرا" بشبر. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
💠سوال : اگر یک شخصِ حنفی به شیوه ی حنفی ها عقدِ یک زوج (مرد سنی و زن شیعه) را بخواند آیا عقدشان صحیح میباشد؟ ✅پاسخ : سلام علیکم زن شیعه با ایجاب شیعی و مرد سنی با قبول حنفی بخوانند . تا هر دو مطابق عقیده و تکلیف خود عقد بخوانند. و احتیاط این است: یکبار عقد مطابق قول شیعه و یک بار مطابق قول حنفی خوانده شود . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
💠سوال : سلام مجدد وقت بخیر ایا میتوان از روایات فهمید که درجه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله وسلم) از حضرت علی (علیه السلام) بالاتر است یا درجه ی هر دو بزرگوار یکسان میباشد؟ اگر روایاتی در این زمینه موجود میباشند، لطفا ذکر میفرمایید. ✅پاسخ : درجه امام (ع) حد اکثر در حد شاگرد پیامبر(ص) است . و اعتقاد بر خلاف آن خروج از مذهب است. و این متن و است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany