eitaa logo
Modiryar | مدیریار
214 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
800 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
وقت استعفا رسیده است ✅ حتماً شما با نیت خیر این را پذیرفته اید، انشالله هدفی جز خدمت به مردم و کشور را نداشته اید، به احتمال زیاد جنابعالی مدیری صادق و خادمی امین هستید، ما شک نداریم شما آن چه در توان داشته اید برای پیشبرد امور در طبق اخلاق قرار داده اید، ما قبول داریم در زمان پذیرش مسئولیت اطمینان داشتید از عهده آن بر می آیید و... اما اکنون که در این مسئولیت توفیق لازم را نداشته اید، حالا که دریافته اید اداره این کار در توان و صلاحیت شما نیست، یا الان که خودتان می بینید افکار و برنامه هایتان نتیجه ی لازم برای توسعه و پیشرفت سیستم را نداشته است، یا حالا که مخالفت با تداوم مسئولیت شما به اندازه ای رسیده که کار به اصطلاح قفل شده و ممکن است به منافع عمومی و روند پیشرفت امور آسیبی وارد کند پس حتماً وقت استعفای شما فرا رسیده است. ✅ آقای باور کنید گاهی با رفتن شما خیلی از امور درست می شود و کارها سامان می یابد. این تصمیم هم نشانه تقوای کاری است که در چنین شرایطی فرد مسئولیت را به مدیری شایسته تر واگذار نماید و هم خبر از تعهد و مسئولیت پذیری می دهد. البته در آن چه ذکر شد قطعاً منظور جا خالی دادن و فرار کردن از چالش ها نیست که آن معنای دیگری دارد بلکه مقصود زمانی است که در عمل مشاهده می شود رفتن فردی از یک جایگاه مدیریتی از ماندنش اثرات و ثمرات بهتری برای مردم و کشور دارد. برخی چنان دو دستی به یک پست می چسبند و برای ماندگاری خویش همه چیز حتی منافع عمومی را قربانی می کنند که گویی اگر آن ها نباشند همه چیز از هم می پاشد و امور مختل می شود. همان اندازه که جا خالی دادن و میدان تلاش و خدمت را رها کردن ناپسند است ماندگاری در مسئولیتی که برای جامعه و کشور هزینه و زیان دارد گناهی نابخشودنی است. ✅ قواعد و چهارچوب های خودش را دارد. وقتی اقتضائات حضور فردی در یک جایگاه تصمیم گیری فراهم نیست بهترین تصمیم واگذاری آن به فردی مناسب است. امری که فرهنگ آن در میان مدیران کشور ما جانیفتاده است و بسیاری فکر می کنند حتی به قیمت مبارزه کردن و آسیب رساندن به منافع عمومی و به هر طریق ممکن باید دوران مدیریت آن ها تداوم داشته باشد. اگر باور داشته باشیم جایگاه های مدیریتی «امانت» است که باید ضمن اهتمام لازم در امانت داری و حفظ شئونی که دارد در موقع لازم به اهل شایسته ی آن واگذار گردد و همچنین در صورتی که به مصالح عمومی و اهمیت و قداست بیت المال آگاه باشیم هرگز برای منافع و خواسته های شخصی خود به منافع جمعی آسیب نمی رسانیم. ✅ گاهی عده ای از در حالی که می دانند شرایط سیستم به گونه ای است که با ماندن آن ها در پست، چهارچوب های کاری به هم می ریزد و منافع زیادی به مردم و سیستم تحمیل می شود با «لجاجت» و منفعت طلبی شخصی بر حفظ جایگاه خود اصرار می ورزند و بدین ترتیب توانی که باید صرف پیشبرد امور و توسعه فعالیت ها گردد برای اختلافات داخلی و کش و قوس های مدیریتی هزینه می شود. در مواقع ضرور یک استعفای محترمانه و به هنگام می تواند هم مانعی برای اختلال در امور باشد و هم از مخدوش شدن چهره ی مدیر جلوگیری کند و همچنین بعد از مدتی وی را آماده مناصب جدیدی نماید که مطابق توانایی ها و شرایط اوست. در فرایندهای مدیریتی این مهم به عنوان یک واقعیت وجود دارد که باید محترم شمرده شود و در زمان لازم با تصمیم های مدبرانه به پیشرفت جامعه کمک کرد. 🔺منبع: ، 🔻پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳، شماره ۱۰۰۶ www.modiryar.com @modiryar
نبینی باغبان چون گل بکارد ✅ اجازه دهید آغاز کلام را با چند بیت زیبا از تقدیم حضورتان کنم. آن جا که چنین می سراید: «نیینى باغبان چون گل بکارد/ چه مایه غم خورد تا گل بر آرد، به روز و شب بود بى صبر و بى خواب / گهى پیراید او را گه دهد آب گهى از بهر او خوابش رمیده / گهى خارش به دست اندر خلیده به امید آن همه تیمار بیند / که تا روزى برو گل بار بیند» ✅ باغبان زمانی که می خواهد باغچه ای را سبز و آباد کند چه بسیار زحماتی را متحمل می شود و رنج ها در سرما و گرما بر جان می خرد تا گل برآرد و شکوفایی و زیبایی را به انسان و طبیعت عرضه کند. بر این اساس هر یک از ما وظیفه داریم در دوران زندگی خویش سهمی در زیبا شدن دنیا و شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای محیطی داشته باشیم و به اصطلاح دِین خود را به جامعه ادا کنیم که بخش قابل توجهی از این مهم در و تربیت شایسته و مبتنی بر آموزه های اخلاقی و اسلامی است. ✅ وقتی شکوفا شدن و برآمدن یک گل چنین مشقاتی برای دارد تربیت یک انسان شایسته و به ثمر رساندن آن در راه فلاح و صلاح به مراتب پیچیده تر، سخت تر و نیازمند صبوری و خویشتن داری بیشتر است. چون تربيت در ظرف زمان مشخصي به نتيجه مي رسد پس بی شک صبر جز جدایی ناپذیر آن است. با الهام از مظاهر طبیعت در واقع فرزند صالح همچون گل زیبا و با طرواتی است که خانواده و زندگی را زیبا می کند و طراوت می بخشد همان گونه که پیامبر اعظم می فرماید: «فرزند صالح گلی از گل‌های بهشت است». ✅ و مادرهای قدیم صبورانه و مهربانانه برای تربیت و پیشرفت ما هر آن چه در توان داشته اند در طَبَق اخلاق و اخلاص به پای فرزندانشان ریخته اند اکنون نوبت ماست که این چنین باشیم و نسلی شایسته و بایسته برای جامعه ی فردا تربیت کنیم. با توجه به پیچیدگی های محیط امروزی و سرعت غیرقابل مهار فناوری و نظام های ارتباطی این مهم با سختی بسیار بیشتر محقق می گردد پس قطعاً به «آگاهی، صبر، عقلانیت و مهربانی» مضاعف و چندین برابری نیاز دارد. خانواده سنگ بنای جامعه است و با خانواده سالم و متعالی می‌توان به جامعه‌ پیشرو و سالم امیدوار بود. ✅ پدرها و می‌توانند با تعمیق اندیشه‌های صحیح و انسانی از روش ها و تکنیک های متناسب با سن فرزندان استفاده و آنها را در مسیر شایسته و وارسته تربیت نمایند. در این راستا نقش «صبر» بعنوان یک اصل در تمامی این شیوه‌ها و تعالیم تربیتی برجسته و بسیار مهم است تا آن جا که می توان آنرا «کلید طلایی تربیت» نامید. صبر به معنای مقاومت انسان در برابر سختی ها، ناامنی ها و ناکامی هاست؛ به نحوی که شکایت از آن نداشته باشد. خداوند در آیه ۱۳۲ سوره مبارکه طه می فرماید: «خانواده‌ی خود را به نماز دستور ده؛ و بر انجام آن صبور باش؛ ما از تو روزى نمى‌خواهیم؛ ما به تو روزى مى‌دهیم؛ و عاقبت نیک در تقواست.» ✅ گاهي والدين به خاطر کم صبري و کم حوصلگي با به نوعي برخورد مي کنند که روان کودک را خدشه دار مي نمايند و امور تربیتی را مختل می سازد. گاهي يک کلمه حرف نامناسب و يا پيام منفي باعث تحقير شخصيت فرزند شما مي شود. پس لازمه ی برقراري ارتباط سالم با فرزندان، داشتن حوصله و صبر است؛ چون نداشتن سعه صدر باعث مي شود که آستانه تحمل فرزندان پايين بيايد و در نتيجه اين افراد در آينده نمي توانند عناصر مفیدی برای جامعه باشند. ✅ فرزندان صبر خود را به خوبی درک می کنند و هیچ عیبی مانند بی صبری نیست برای تربیت وجود ندارد. البته قاعدتاً این صبوری همواره کار آسانی نیست و در واقعیت مواردی بروز می کند که صبر والدین لبریز می شود. آن گاه که کودکی برای یک خواسته ی کوچک ساعت ها گریه می کند، یا زمانی که علیرغم آگاهی بخشی و ارائه تذکرات مکرر در جمعی رفتاری می کند که نباید و موارد دیگر از این جنس زمان آزمون صبر برای والدین است. باید صبوری را بشناسیم، تمرین کنیم و در طول زندگی خصوصاً در موارد تربیتی برای موفقیت و سلامت از آن بهره بگیریم. 🔺منبع: ، 🔻چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳، شماره ۴۱۹۵ www.modiryar.com @modiryar
قوام و ریحان ✅ دو انسان با هزار امید و آرزو بر اساس ، غریزه، انسانیت، کمال طلبی و تلاش در جهت زندگی بهتر و روزی بیشتر با یگدیگر پیوند و رابطه ی مقدسی به نام «ازدواج» برقرار می کنند و تشکیل خانواده ای را می دهند که از آن به عنوان محبوب ترین نهاد نزد خدای عز وجل یاد می شود. بر اساس تعابیر قرآن و آموزه های اسلام قرار است زوجین باعث آرامش یکدیگر و افزایش امید و لذت بیشتر از زندگی شوند به گونه ای که زینت هم، لباس یکدیگر و اسباب امیدواری و زندگی سالم برای هم باشند. اما چه می شود که در عصر فراصنعتی و در زمانه ای که بیشترین هجمه ها علیه این نهاد مقدس صورت پذیرفته است دوام و قوام این نهاد مقدس نیز به شدت کاهش پیدا کرده و آرام آرام آمار طلاق، خانواده گریزی، روابط فرازناشویی، تجرد قطعی و ... به شدت افزایش یافته است؟ ✅ علاوه بر این چه اتفاقاتی سبب شده است که بسیاری از خانواده ها گرفتار و یا درگیری های فرسایشی مابین زن و مرد هستند و نشانی از آن همه تعابیر محترم و مقدس در رفتار و سبک زندگی عده ای از افراد جامعه (که متأسفانه اکنون پرشمار هم شده اند) دیده نمی شود؟ آن چه مسلم است در ارزشمندی و اصالت ازدواج و تشکیل نهاد مقدس خانواده هیچ شک و تردیدی وجود ندارد آن چه سبب این چالش ها در زندگی های امروزی شده است عوامل متعددی دارد. هر چند بخش قابل توجهی از این موارد همان هجمه و شبیخون فرهنگی است که از سوی رسانه ها و رفتارهای ضداخلاقی غرب به وجود آمده و بنیان خانواده را نشان گرفته و ریشه های آن را آسیب رسانده است اما این تنها دلیل ماجرا نیست. ✅ باید در رفتار و رایج در جامعه نیز تغییرات گسترده ای را دنبال و ایجاد کنیم تا بتوانیم همان زندگی ساده، استاندارد و تعالی طلب که بر اساس فرامین الهی انسان بدان توصیه شده است را به وجود آوریم. یکی از مواردی که طی سال ها در میان زرق و برق زندگی امروزی به فراموشی سپرده شده یا کمتر مورد توجه قرار گرفته است عدم آگاهی و احترام زن و مرد به حقوق یکدیگر است. رعایت حقوق همسر آن قدر اهمیت دارد که در میان کارشناسان و متخصصان امور ارتباطات و خانواده از آن به عنوان قسمت عمده ای از استحکام پایه های زندگی یاد می شود. زن و مرد باید نحوه ارتباط و تعامل خویش را بر محور خواسته ها و حقوق شرعی و عرفی متقابل تنظیم نمایند تا بدین شکل ضمن ایجاد احترام و اعتماد برای یکدیگر زمینه ظهور و بروز مهرورزی، علاقه مندی و تکامل را بیش از پیش ایجاد نمایند. ✅ به بیان دیگر رعایت دستاوردها و پیامدهای فراوانی دارد؛ احترام ایجاد می کند، پایه های اعتماد را استحکام می بخشد و به دنبال آن عاطفه و محبت بین زوجین روند تصاعدی به خود می گیرد. با جاری شدن صیغه ی عقد و پذیرش پیمان ازدواج، دختر و پسر دیروز، زن و شوهر امروز می‌شوند. خانواده‌ی جدیدی شکل می‌گیرد و سلّول تازه‌ای در پیکر جامعه می‌روید. گرچه در نگاه خالق حکیم، زن و مرد در گوهر انسانی و روح آسمانی همتا و همسان‌اند، و سهم هر یک از حقیقت آدمیّت به یک اندازه است، ولی حکمت الهی این گوهر ملکوتی را در دو صدف زمینی با پیکره‌های متفاوت و ساختی ممتاز و البته نیازمند به یکدیگر جای داده است. ✅ مرد را «قوّام؛ الرجال قوامون علی النساء» و زن را «ریحان؛ المرأة ریحانة و لیست بقهرمانة» معرفی می کند. این بدان معناست که هر یک در جایگاه طبیعی خود در زندگی اجتماعی باید قرار گیرند. به بیان دیگر این واژگان بیانگر درست دیدن طبیعت آنهاست. ترازوی آنها برابر است؛ یعنی وقتی جنس لطیف و زیبا و عامل آرامش و آرایش معنوی محیط زندگی را در یک کفه می‌گذاریم، و این جنس مدیریت و کارکرد و محلّ اعتماد و اتکا بودن و تکیه گاه بودن برای زن را هم در کفه‌ی دیگر ترازو می‌گذاریم، این دو کفه با هم برابر می‌شود. نه آن بر این ترجیح دارد و نه این بر آن. یکی از عوامل اصلی موفقیت در زندگی زناشویی، روشن شدن سطح توقّعات و انتظارات زن و مرد از یکدیگر است. با روشن شدن این موضوع بهتر می‌توان حقوق همسر را رعایت کرد. 🔺منبع: ، 🔻یکشنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳، شماره ۴۱۹۲ www.modiryar.com @modiryar
به همین سادگی ✅ این درست است که با سختی ها و گرفتاری های فراوانی روبروست و در بسیاری موارد عرصه را برای آدمی به شدت تنگ می کند اما باور کنید در خیلی موارد بیشتر از آن چه اتفاقات محیطی و پیرامونی کار ما را سخت و مشکل ساخته باشد این خود ما هستیم که با قواعد عجیب و غریب و به اصطلاح «من در آوردی» و ایجاد محدودیت های خودساخته کار را برای خودمان سخت تر کرده ایم. بسیاری از آداب و رسوم ها در واقع بدعت های نامبارکی هستند که معلوم نیست چه زمانی و توسط چه کسانی ایجاد شده اند که این گونه دست و پای ما را بسته اند و کار را برای ما سخت تر کرده اند. ✅ خیلی وقت ها خود را مکلف به انجام عادت ها، رسوم، تشریفات و کرده ایم که خود نیز هرگز به آن اعتقادی نداریم و صرفاً به خاطر چشم و هم چشمی یا از سر پایین بودن عزت نفس و یا نگرانی از این که دیگران در مورد ما چه می گویند یا ممکن است چه قضاوتی داشته باشند آن را انجام می دهیم. و بدین گونه خیلی از بدیهیات و امور عادی زندگی را به رویایی دست نیافتنی مبدل ساخته ایم. اگر یک مرور اجمالی بر اتفاقات پیرامون خود داشته باشیم به خوبی در خواهیم یافت که هر کاری که می توانست بسیار ساده تر از آن چه امروز است انجام شود اکنون تبدیل به قله ای دست یافتنی و مانعی بزرگ شده است که گذر از آن به گونه ای سخت و غیرممکن به نظر می رسد. ✅ از تجملاتی که دامن گیر رفت و آمدها و صله ی رحم ها شد و تا حد زیادی این سنت را کمرنگ کرد بگیرید تا مجالس عروسی، تولد، و هر اجتماع دیگری که می توانست به زیبایی، سادگی و راحتی برگزار شود و حال ما را خوب کند و اکنون دقیقاً به صورت کاملاً برعکس برگزار می شود. آن قدر این مراسم ها و معاشرت ها را سخت و با قوانین دست و پاگیر محدود کرده ایم که در بسیاری از خانواده ها اصلاً صورت مسأله را پاک کرده اند و کل موضوع را نادیده گرفته اند و هر گونه ارتباطات این چنینی را یا کلاً کنار گذاشته اند، یا به حداقل رسانده اند و یا به صورت کاملاً محدود و گزینشی آن را انجام می دهند. ✅ بدین گونه رفت و آمدهایی که قرار بوده است سبب افزایش مودت و دوست، همدلی و مهربانی و کمک به نزدیکان و اقوام شود بار گرانی شده است که نمی توان بر دوش کشید. این اتفاق علاوه بر این که سبب می شود یک حس و حال خوب را از خود دریغ کنیم ما را از منافع معنوی آن نیز محروم می سازد. یکی از این موارد سفره های افطاری است. آن قدر با سرعت فزاینده به سمت تشریفات حرکت کردیم که از فلسفه ذاتی آن و روح معنوی که قرار بود داشته باشد غافل شدیم. سنت افطاری ها ساده و مهربانانه که چند سالی است تبلیغاتی در جهت توسعه آن صورت می پذیرد علاوه بر این که معاشرت ها را رونق می بخشد سبب افزایش توانایی گروه های مختلف خانواده ها در توسعه این می شود. ✅ اگر هر خانواده ای در اندازه سطح و کفو خود و به دور از خودنمایی و تشریفات زائد سعی در برقراری ضیافت خداپسندانه در ماه مبارک رمضان نماید می تواند علاوه بر این که فامیل و دوستان خویش را دور هم جمع می کند، به همین سادگی حس و حال خوب را به خود، وابستگان و عزیزانش هدیه نماید و در کاری بسیار پر خیر و برکت نام خودش را ثبت نماید. چه بهتر از این که انسان همچون باران رحمت سبب نزول برکت بر خود، خانواده، فامیل و اطرافیانش شود. اگر ما درک مناسبی از فسلفه ی وجودی و دلیل ذاتی این چنین معاشرت هایی داشته باشیم هرگز برای خود و دیگران محدودیت و بی فایده ایجاد نمی کنیم و سبب سخت تر شدن زندگی خود و اطرافیان نخواهیم شد. 🔺منبع: ، 🔻سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۴۱۸۵ www.modiryar.com @modiryar
✍ قیف فروش فعالیت های بازاریابی دیجیتال به مجموعه‌ای از روش‌ها می‌گویند که از طریق آن‌ها به بازاریابی محصولات و خدمات خود برای مخاطب آنلاین بپردازید. هدف بازاریابی اینترنتی،‌ کمک به کسب و کار برای رسیدن به مشتری احتمالی (لید) بیشتر و هدایت آن‌ها به سمت «تبدیل» (Conversion) است. شامل روش‌هایی است که در هر مرحله از «سفر» (Journey) مشتری با او در تعامل است. ✅ اگر بخواهیم توسعه این نوع را در چند جمله خلاصه کنیم می‌توان گفت که در ۱۰۰ سال گذشته برای بازاریابی کافی بود تنها چند تبلیغ را در روزنامه به چاپ برسانید. در ۵۰ سال گذشته،‌ پخش برای بازاریابی کفایت می‌کرد و در ۱۰ سال گذشته نیز کافی بود تا یک وب‌سایت ارزان‌قیمت راه‌اندازی کنید و با تمرکز روی چند کلمه کلیدی به نتایج خوبی دست پیدا کنید. ✅ اما بازاریابی در ۱۰ سال گذشته دچار تغییرات بسیاری شده است و تبلیغات از حالت تبلیغات تلویزیونی به اپلیکیشن‌های موبایل، شبکه‌های اجتماعی و گوگل راه پیدا کرده‌اند. بنابراین با توجه به تغییرات انجام شده، استراتژی‌های بازاریابی نیز باید تغییر کنند. هدف بازاریابی اینترنتی این است که به کسب و کار شما کمک کند تا دیده شوید و توجه دیگران را به خود جلب کنید و در اثر این اتفاق به سرنخ (لید) برسید و از این طریق به مشتری دست پیدا کنید. می‌توان فعالیت‌های بازاریابی را به چند بخش کوچک در قالب یک تقسیم کرد که در تصویر آورده شده است. www.modiryar.com @modiryar
استراتژی قیمت گذاری مبتنی بر ارزش در بازاریابی www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ استراتژی قیمت گذاری مبتنی بر ارزش در بازاریابی #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @m
استراتژی قیمت گذاری مبتنی بر ارزش در بازاریابی ✅ از شروع کنید. طبق شیوه‌های بازاریابی جدید، اولین چیزی که بازاریاب‌ها باید در تعیین استراتژی قیمت گذاری مبتنی بر ارزش به آن بپردازند این است که تصمیم بگیرند به ارزش محصول اضافه کنند یا روی ویژگی‌های محصول تمرکز کنند. در اینجا باید استراتژیک عمل کنید. ✅ دو نوع استراتژی قیمت گذاری مبتنی بر ارزش وجود دارد: 1⃣ استراتژی قیمت گذاری ارزش مناسب: ارزش مناسب روی ویژگی‌های محصول تمرکز دارد، نه ارزش آن. در این روش هدف این است که مصرف کننده باور کند محصولی خوب با قیمت مناسب به او عرضه می‌شود. ▪هنگام ایجاد کمپین‌های بازاریابی برای این نوع ، بازاریاب‌ها نیازی به خلق ارزش افزوده برای محصول ندارند. در عوض، بازاریاب‌ها روی این تاکید می‌کنند که این محصول چه مشکلاتی را و چگونه حل می‌کند. ▪این روش قیمت گذاری برای پایه‌ و ساده خوب است؛ محصولاتی که جزئیات زیادی ندارند. همچنین این نوع محصولات چندان گران قیمت نیستند و مستعد اثر روپو یا ROPO effect (تحقیق آنلاین، خرید آفلاین) هستند. 2⃣ استراتژی قیمت گذاری ارزش افزده: ▪در این روش روی ارزش درک شده یک محصول تمرکز می‌کنند. معمولا این روش برای توجیه قیمت بالای یک محصول انجام می‌شود. ▪برعکس روش ارزش مناسب، در قیمت گذاری ارزش افزوده روی تفاوت‌ها و ویژگی‌های منحصربه فرد یک محصول تاکید می‌شود. ▪به عنوان یک بازاریاب، قطعا نگاه شما روی ویژگی‌های محصول است، اما کمپین شما معطوف به مزایای محصول است. ✅ مثلا، اگر شما یک محصول گران قیمت و لوکس است باید به این شکل عمل کنید: ▪ارزش افزوده در راس هرم قرار می‌گیرد: ▪روی این تمرکز کنید که محصول شما چه حسی در مخاطب ایجاد می‌کند؟ ▪ آیا شان اجتماعی او را بالاتر می‌برد؟ ▪آیا به مصرف کننده کمک می کند تا از تمام پتانسیل خود استفاده کند؟ www.modiryar.com @modiryar
ماتریس محتوا و تولید محتوای آسان www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ ماتریس محتوا و تولید محتوای آسان #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
ماتریس محتوا و تولید محتوای آسان 🔴 ماتریس محتوا چیست؟ در دو محور تقسیم می شود و شامل چهار وجه است. محورافقی شامل آگاهی و خرید است. سمت چپ این محور مرحله آگاهی و سمت راست محور، مرحله خرید در سفر مشتری را نشان می دهد. محورعمودی از سمت بالا رویکردی کاملا احساسی داد و از سمت پایین، یک رویکرد کاملاً عقلانی را نشان می دهد. 🔴 چهار وجه ماتریس بازاریابی محتوایی: 1⃣ محتوای سرگرم کننده: هدف از محتوای سرگرم کننده آگاه شدن از حضورشماست. با ایجاد این گونه از محتوا می توانید با جنبه احساسی مخاطب خود ارتباط برقرار کنید. ایجاد محتوای مفرح، جذاب و سرگرم کننده بهترین راه برای ایجاد سروصدا و آگاهی است. مردم فعالانه با نام تجاری شما درگیر می شوند و داده هایی را از خود در اختیار شما قرار می دهند. محتواهایی مانند بازی ها، آزمون ها، مسابقات، فیلم ها و ویدیوها. 2⃣ محتوای الهام بخش: روی مخاطب تاثیر گذار است با این تفاوت که او را برای خرید ترغیب می کند. نظرات و تاییدیه ها و رتبه بندی هایی است که افراد تاثیر گذار و برندها درباره شما می گویند و باعث می شود طرفداران آن ها به کسب و کار شما روی آورند. تبلیغات سلبریتی ها از مهمترین محتواهایی است که در این قسمت قرار می گیرند. 3⃣ محتوای آموزنده: فرصتی که می توانید و اطلاعات خود را با مشتریان به اشتراک بگذارید تا بتوانند تصمیمی آگاهانه بگیرند و از مرحله تصمیم احساسی به تصمیم منطقی برسند و بدون تردید از شما خرید کنند. چرا که برای فروش همه محصولات تنها جلب توجه مخاطب و به هیجان آوردن او کافی نیست. محتواهای مناسب در این قسمت مانند اینفوگرافیک ها و راهنمای استفاده از محصولات، گزارشات و مقالات در خبرگزاری ها و کتاب های الکترونیک است. 4⃣ محتوای متقاعدکننده: ثابت کنید که یا خدمت شما اثربخش است. ویژگی های محصول خود را نشان دهید. این گونه محتوا تاثیر زیادی بر تصمیمات خرید دارد. اگر محصول شما هزینه بالایی دارد بهتر است از این گونه محتوا استفاده کنید. محتواهایی مانند وبینارهای آموزشی، مطالعه موردی، آمار و ارقام. www.modiryar.com @modiryar
روانشناسی شادی ✅ ورزش و فعالیت بدنی منظم می‌توانند سطح را افزایش دهند. هر چه بیشتر فعالیت بدنی کنید، سطح سروتونین و اندورفین بیشتری ترشح خواهند کرد. می‌توانید به ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا یا هر فعالیت بدنی دیگری که لذت می‌برید، روی بیاورید. ✅ هورمون‌ها هستند که توسط غدد مختلفی در بدن تولید می‌شوند؛ آن‌ها از طریق جریان خون جابه‌جا شده و به‌عنوان پیام رسان عمل می‌کنند و همچنین در بسیاری از واکنش‌های بدن نقش دارند. یکی از این عملکردهای مهم، کمک به تنظیم حالت روحی شما است. هورمون‌های خاصی به‌عنوان کمک‌کننده در افزایش احساسات مثبت شناخته می‌شوند که این احساسات شامل شادی و لذت هستند. به همین دلیل به آن‌ها هورمون شادی می‌گوییم. www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ تکنیک سنگ خاکستری #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
تکنیک سنگ خاکستری روشی است که برای منحرف کردن رفتار یک فرد سمی یا تا حد امکان بدون واکنش در هنگام تعامل با این افراد استفاده می شود. به عنوان مثال، استفاده از روش سنگ خاکستری شامل اقدامات عمدی مانند اجتناب از تماس چشمی یا نشان ندادن احساسات خود در طول مکالمه می باشد. ✅ ایده پشت این تکنیک این است که همیشه از واکنش شما تغذیه می کنند. برای مثال، یک همکار خودشیفته از درگیری، نمایش و توجه تغذیه می کند. با خنثی کردن خود و تعاملات خود با آنها تا حد امکان، آنها در نهایت علاقه خود را نیز از دست خواهند داد. عدم پاسخ شما باعث می شود که آنها به دنبال شخص دیگری برای هدف خود و فرافکنی باشند. یا، در حالت ایده آل، از رفتار های مخرب خود دست بکشند. ✅ استفاده از راهبردی است که برخی از متخصصین سلامت روان به مراجعینی که یک فرد سمی در زندگی خود دارند توصیه می کنند. به گفته نادن ون در لیندن، روانشناس بالینی در انجمن روانکاوی ماساچوست، تکنیک تکان دادن سنگ خاکستری را می توان در پاسخ به رفتارهای توهین آمیز، کنترل کننده و دستکاری شده استفاده کرد. شما می توانید یاد بگیرید چگونه از آن در هنگام برخورد با رفتارهای منفی افراد سمی استفاده کنید. ✅ وقتی فردی در شما به گونه ای رفتار می کند که شما آن را سمی می دانید، ممکن است تصمیم بگیرید که از او فاصله بگیرید. به عنوان مثال، بگویید دوستی دارید که دائماً شما را بر روی پوسته تخم مرغ راه می برد. در این مثال، دور شدن از آنها چیزی است که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید. ✅ انتخاب اینکه فقط اطرافتان را با افرادی احاطه کنید که شما را تقویت می کنند، ارزش خود و شما را بهبود می بخشد؛ بسیار خوب است اما؛ با این حال، دور شدن از یک فرد سمی همیشه هم امکان پذیر نیست. به عنوان مثال محل کار خودتان را در نظر بگیرید. کار با یک همکار یا مدیر دشوار ایده آل نیست، اما ممکن است گاهی اوقات بودن در کنار آنها برایتان اجتناب ناپذیر باشد. ✅ اینجاست که تکنیک و روش به شما کمک می کند. هنگامی که برای رسیدن به اهداف کاری شما نیاز به تعامل با یک فرد سمی دارید، می توانید از تکنیک سنگ خاکستری استفاده کنید. هدف نهایی حفظ مرزها و توقف رفتار منفی است. در اینجا چند نوع از افرادی که استفاده از سنگ خاکستری در محل کار می تواند با آنها موثر باشد آورده شده است: ▪رهبری که رفتار سمی از خود نشان می دهد ▪همکار خودشیفته ای که مرتب شما را اذیت می کند ▪مدیری که امنیت روانی را در محیط کار ترویج نمی کند ▪یک همکار دستکاری که دوست دارد درام محل کار را شروع کند ▪یک عضو تیم با نگرش منفی که دوست دارد به همسالان خود توهین و تحقیر کند www.modiryar.com @modiryar