eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
260 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
23.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥:فیلم: جوابیه جناب آقای به جناب آقای کسانی که قدرت دریافت را ندارند، نمی‌توانند را منکر بشوند! روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
روزنه
#انکار_حقائق_روشن؛ مصداق #شهامت و #بحث_علمی از نظر جناب #جعفریان! 🔸آقای جعفریان که پیشتر در مقام دف
رسالت یا رسالت أمویان؟! 💥اختصاصی|| مرتضی عبداللهی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹آقای در متنی مدعی شد که غالب کتبی که درباره تمدن اسلامی در منتشر میشود، بافتنی است و بعد یک سوال مطرح کرد که چرا ، با این وسعت در مقایسه با دنیای پیشرفته، نتوانسته است یک تحول علمی معقول را تجربه کند؟ https://eitaa.com/rozaneebefarda/5270 🔹نمیدانم ایشان چند کتاب تمدنی خوانده و دیده و نگاهش به چیست و اصلا مرادش از بافتنی چه بوده که مطرح کرده‌اند ولی درباره این یادداشت باید گفت: 🔹اولا لازمه سوالی که پرسیدند، نفی کلی و مطلق هر گونه تحول علمی معقول در دنیای است من البدو الی الآن. 🔹ثانیا در این کلام، معلوم نیست کجاست و چند سال قدمت دارد و دقیقا در چه برهه ای از زمان محقق شده است که با جهان اسلام در مقیاس هزار و خورده ای سال مقایسه شده. 🔹ثالثا اگر خشن و انسان کُش ـ که علم را برای تسلط انسان بر میخواهد ـ دنیای پیشرفته ایشان است، معلوم نیست در چه چیزی ملاک، میزان و سنجه قرار گرفته که ایشان به صورت مطلق، آن را به عنوان برای صدور حکم بر پیکره دنیای عقبمانده اسلام! مطرح می کند. 🔹رابعا اصلا دنیای پیشرفته‌ی بمب اتم ساز، ایدز ساز، پرور و همجنسباز گستر، چه تحول علمی معقولی را رقم زده که باید جهان اسلام با چوب آنها رانده شود؟! 🔹خامسا دنیای پیشرفته مگر وسعتش کمتر از دنیای اسلام است با این وسعت! چرا فقط ما وسیع هستیم و دارای امکانات ولی عقب مانده اما آنها کوچک ولی چابک و پیشرفته؟! 🔹سادسا آخرین نکته ای که در این یادداشت مهم است و جان کلام اقای جعفریان است و باید بیشتر بر ان تامل نمود و بر عاقبت خود نگران شد، لزوم نفی تمدن اسلامی است. 🔻ایشان به شکلی بسیار زیبا وقتی هرگونه تحول علمی معقول را ـ که پایه مهم هر تمدنی علم است ـ نفی کند و بگوید که بعد از 14 قرن از شروع یک حرکتی هنوز نتوانسته یک تحول علمی معقولی را تحقق بخشد، یعنی به کلی قابلیت و جنبه تمدنی ان را نفی کرده و ان را در جهان اسلام با این وسعت به کلی انکار می کند. ⭕️از ایشان که دستی بر دارد ـ ولو کرارا مطالب تکراری را با عناوین جدید در قالب کتب تاریخی مستقل منشتر کرده اند ـ بعید است که بتواند به طور کلی منکر پیشرفتهای بزرگ و ان باشد. 🔹بعید است ایشان بتواند منکر بسیاری از اولین کشف و اختراع های بشری شود که در حوزه دنیای اسلام اتفاق افتادند و به نام دیگران مصادره شدند. 🔹آیا نا امیدی از دنیای اسلام و نا امدین کردن دیگران و زدن پایه های اساسی آن از جمله علم، رسالت جعفریان است و یا عباسیان و امویان؟! 🔹همین نگاههای کور و ناامید است که موجبات غش کردن به سمت دنیای به اصطلاح پیشرفته عاری از انسانیت غرب را برای جامعه اسلامی منجر شده است و تئوری پردازی ناکارآمدی دین را در جامعه نهادینه کرده است. و همین جواب سوال شماست. ◽️روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
روحانی، برجام، صلح امام حسن(ع) و باقی ماجراها! 💥تلنگر @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 دولتی با ادعای عقلانیت و تدبیر و بلد بودن زبان دنیا و کلی ادعا، نهایت شاهکارش شد همین قرارداد ننگین ! که آثار اقتصادی و معیشتی کمرشکن و سنگینش آن، عرصه بر مردم عزیز ایران تنگ کرده است. این ورشکستگان سیاسی، به جای عذرخواهی و جبران مافات، حالا در تدارک ننگنامه های مشابه دیگر هستند و برای توجیه آن، با استدلال‌های شبیه امویان و عباسیان، به استفاده ابزاری از دین و ارائه از تاریخ اسلام روی آورده اند! 🔹روحانی در حالی کار فروبسته دولت خسته و ورشکسته اعتدال را به (ع) قرینه سازی می کند که معلوم نیست خود را مصداق کدام یک از عوامل می داند؟! 🔻صلح امام حسن علیه اسلام از یک سو محصول و و بود، از دیگر سو نتیجه لشکر امام(ع) و بی بصیرتی و ترویج تردید و ترس و عافیت طلبی، در بطن جامعه اسلامی بود که امام را تنها و بی پشتوانه در دل میدان خطر رها کرد و چاره ای جز صلح باقی نماند. ⭕️حتما حسن روحانی خود را امام حسن ماجرا که نمی تواند قالب کند؛ چه اینکه نه جایگاهش را دارد و نه صلاحیت و ادنی شباهت به آن امام مجاهد، پس می ماند سایر نقش های موثر در تحمیل صلح که باید متخصصان امر بر وی تطبیق کنند! ⭕️روحانی در خواب باید ببیند که بتواند صلح اجباری دیگری بر جامعه اسلامی تحمیل کند؛ این مردم مجاهد و انقلابی و عزیز را هنوز نشناخته است. او رفتنی است و این مردم می مانند و میدان مبارزه ای که انقلاب اسلامی را به عصر ظهور پیوند خواهد داد. زمستان رفتنی است و روسیاهی به ذغال می ماند.... @rozaneebefarda
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔸 مطالبه‌ای پیرامون عدالت رسانه‌ای در حوزه 🔹در روزگاری که رسانه به عنوان مهم‌ترین برای دفاع حریم دین و فرهنگ اسلامی شناخته شده است و شبیخون دشمنان داخلی و خارجی نیز اغلب از این طریق صورت می‌گیرد، تلاش برای هم‌افزایی توان رسانه‌ای جریان‌های و امری بدیهی به نظر می‌رسد. 🔹ظاهرا مسؤولان حوزه علمیه قم و واحدهای تابعه هنوز با جدیت اصرار بر حفظ انحصار رسانه ای و اعمال در اطلاع رسانی دارند. 🔹همان طور که گفته شد، ارتباط بین خبرگزاری های حوزوی خوب و سازنده است و همین پروژۀ به صورت مشترک بین چند رسانه حوزوی از جمله و خبرگزاری دنبال می شود ولی اعمال تبعیض رسانه ای بین این مجموعه ها که همگی فرزندان حوزه هستند، رفتاری دور از عدالت ای است. ♨️اطلاعات بیشتر در لینک زیر: 🌐 rasanews.ir/002nIB 🆔 @rasanewsagency
حمایت تمام قد از با تکیه بر استدلالهای کوآنتومی! مسوول مستقیم اوضاع نابسامان معیشتی فعلی هستند. وقتی از حامیان حوزوی سخن می گوییم، یکی از مصادیق مهم آن است. گفتنی های زیادی از نقش این حلقه حوزوی در طراحی شبه گفتمان اعتدال در قم (در آستانه انتخابات ۹۲) وجود دارد. @rozaneebefarda
💥تعارف جام زهر به رهبر توسط فیک نیوز دولتی! در روزنه قبلا بارها از رویکرد خطرناک سخن گفته و آنرا یک بنگاه رسانه ای اجاره ای برای ترویج معرفی کرده ایم. حالا آنان وقاحت را به غایت رسانده و رسما را درپیش گرفته اند! پای ثابت خبرآنلاین است و یادداشتهایش را در وبلاگ اختصاصی اش در خبرآنلاین منتشر می کند. پرونده ویژه روزنه در بررسی پیشینه و کارنامه را به زودی در روزنه خواهید خواند.... @rozaneebefarda
تیغ و تحریف! روایتی از متون/مبانی دینی و نسبت آن با از نظام اسلامی 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 📛یادداشت چهارم: تعدی به حریم شهادت با لعاب فقاهت 🔻نقدی بر سخنان پیرامون مسئله شهادت ⭕️سلسله یادداشت های به نقد و ارزیابی برخی سخنرانی های مذهبی می پردازد که در آنها به نحوی عجیب با نوعی تولید جدید و جهت دار مواجهیم که در مواردی در چارچوب از و تئوری پردازی برای توصیه یا توجیه اقدامات و احیانا قابل تحلیل است. ◽️بررسی‌ها نشان می دهد که مواجهه سیاسی این طیف با نظام، وارد دورانی جدید شده و طبعا هر نوع کنش گری متقابل عالمانه با آنان نیز بدون درک عمیق و دقیق این اتفاق جدید، ممکن نیست! ▪️تولید ادبیات سیاسی با زمینه مذهبی، خطرناک ترین نوع مواجهه با جمهوری اسلامی است که زمینه ساز تضعیف است. ⭕️تحریریه روزنه با ردیابی تحرکات تبلیغی طیفی از جریان‌های زاویه دار، مجموعه نقدهایی را تقدیم می‌کند. ⭕️یادداشت نخست: در تفسیر عاشورا؟!/نقدی بر سخنان آقای مرتضی جوادی آملی https://eitaa.com/rozaneebefarda/5190 ⭕️یادداشت دوم: داوود ؛ تئوری پردازی برای یا تریدپراکنی در مبانی؟! https://eitaa.com/rozaneebefarda/5206 ⭕️یادداشت سوم: این برائتی های مهربان!/نقدی بر سخنان جناب آقای پیرامون عدم برخورد با https://eitaa.com/rozaneebefarda/5229 متن کامل؛ در روزنه : @rozaneebefard
و توهم عقلانیت! چرا ترسوها عاقل نیستند؟ اختصاصی|| یادداشت وارده @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹انسان موجود پیچیده و دارای ابعاد مختلفی است. می توانیم ابعاد انسان را در سه جنبه کلی دسته بندی کنیم: 1-جسم و بدن ، 2-اطلاعات و علوم اکتسابی و 3-ملکات و روحیات ؛ هر کدام از این جنبه ها در چگونگی رفتار انسان تاثیر می گذارد. اگر جسم آسیب ببیند ، رفتار وعملکرد شخص دچار آسیب می شود. همچنین اطلاعات غلط ،انسان را دچار تصمیم های نابجا می کند. 🔹یکی از مسائل بسیار مهم که مورد تاکید حضرات معصومین و همچنین علوم جدید است ، توجُّه به سلامتی و کمال روحی است. روانشناسان «فوبیا» و «اضطراب» را یکی از اختلالت روحی که منجر به اختلالات رفتاری و روحی دیگر می شود ، معرِّفی کرده اند. بیمار مبتلا به فوبیا یا اضطراب ، در مواجه با موقعیَّت حساس ، دست و پای خود را گم می کند ،ذهن او برای پیدا کردن راه نجات دچار انسداد می شود. 🔹چنین فردی همیشه در دایره اضطراب خود باقی می ماند و‌ در هر نبردی از پیش بازنده است. تنها ترین کاری که از شخص بر می آید، ترک میدان نبرد و تسلیم در مقابل دشمن است. لذا در روایات فرموده‌ اند با افراد ترسو مشورت نکنید چرا که «انَّه یضیِّق علیک المخرج»[علل الشرائع، ج‏2، ص: 559] . 🔹نکته قابل توجُّه درباره اختلالات روحی و روانی این است که شخص از منظر خودش، کار عقلانی انجام می دهد. یعنی شخص ترسو در مقابل خطر بزرگی که احساس می کند ، فرار می کند و عرصه را خالی می کند. امَّا نکته دقیق اینجاست که او بخاطر اختلال روحی و روانیش خطر را بسیار بزرگتر از آنچه هست ترسیم می کند. لذا انسان های قوی و یا حتی افراد عادی دیگر ، خطر را آنقدر بزرگ نمی بینند که بخواهند فرار کنند. 🔹مهم ترین ویژگی در عدم ترس ،خود ساختگی است. هر انسانی که روی ملکات خود کار کند و روح بزرگی داشته باشد ، در بحران ها دچار اختلال ترس نمی شود. لذا امیر المومنین علیه السلام در نامه به مالک اشتر ، منشا ترس را سوء ظن به خداوند متعال بر شمرده است. یعنی کسی که ضعف در شناخت یا ایمان به خدای تعالی داشته باشد ، دچار ترس می شود. 🔹انسان های مومن و قوی به خاطر ایمان محکمشان ، خداوند را فوق تمام قدرت ها ترسیم می کنند در برابر هر مشکلی با عزم اراده و با تکیه بر فضل و رحمت الهی بدنبال حل مشکلات هستند، چرا که «انَّ ارض الله واسعة». مومنان واقعی ، مدیران قوی و خلاق هستند. آری آنها دچار بزرگ نمایی در برابر مشکلات و قدرت پوشالی کداخدا نمی شوند. @rozaneebefarda
🏴امام حسن(علیه‌السّلام) دنبال ایجاد حکومت اسلامی در آینده کوتاه مدت بود 🔰رهبر انقلاب: ائمّه از لحظه‌ی وفات رسول‌الله‌ تا سال ۲۶۰ درصدد بودند که حکومت الهی را به ‌وجود بیاورند؛ البتّه برای آینده‌های میان‌مدّت و بلندمدّت و در مواردی نزدیک‌مدّت. مثلاً در زمان امام مجتبی (علیه السّلام)، به نظر ما تلاش برای ایجاد حکومت اسلامی در آینده‌ی کوتاه‌مدّت بود؛ امام مجتبی در جواب مسیّب‌بن‌نجبه و دیگران که میگفتند چرا شما سکوت کرده‌اید فرمود: وَ اِن اَدری لَعَلَّهُ فِتنَةٌ لَکُم وَ مَتاعٌ اِلیٰ‌ حِین. ۱۳۶۵/۰۴/۲۸ 🔎مطالعه متن کامل بیانات: https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=45992 @rozaneebefarda
19.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬|| فیلم: /تاریخ‌پژوه و استاد درس‌خارج حوزه علمیه قم. 🎙️تبیینی دقیق از ماجرای صلح امام حسن‌مجتبی علیه‌السلام و نقد سخنان تحریف آمیز حسن روحانی. 🎙️همانگونه که امیرالمؤمنین علیه‌السلام به علت فقدان نیرو حکمیت را پذیرفتند، علیه‌السلام نیز به همین دلیل با معاویه نجنگیدند. 🎙️شکست‌خوردگان برای توجیه عملکرد غلط‌شان، به دنبال ایجاد فضای عصر امام حسن مجتبی‌علیه‌السلام در جامعه‌ی فعلی ما هستند. 🎙️تحمیل فشار اقتصادی‌کاذب و نداریِ‌‌مصنوعی بر مردم، برای توجیه با کدخداست. @rozaneebefarda
روزنه
#پرونده_ویژه تیغ و تحریف! روایتی از #تحریف متون/مبانی دینی و نسبت آن با #مشروعیت_زدایی از نظام اس
تیغ و تحریف! روایتی از متون/مبانی دینی و نسبت آن با از نظام اسلامی 📛یادداشت چهارم: تعدی به حریم شهادت با لعاب فقاهت 🔻نقدی بر سخنان موهن پیرامون مسئله شهادت 💥اختصاصی|| وحید افشار @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [صفحه 1 از 6] 🔹شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(صلوات‌الله‌وسلامه‌علیه)، آغازگر فصل تازه‌ای از هدایت بشریت بود. از این رو همه ساله شیعیان در ایام محرم و صفر با بزرگداشت این مصیبت عظما و حفظ شعائر حسینی، به آن امام همام تمسک کرده و در پی راهی برای رسیدن به سفینة النجاة هستند. رفته رفته این سلوک حسینی رنگ و بوی فرا مذهبی و فرا دینی یافت که این مهم مسؤلیت پرچمداران این نهضت را برای تبیین هدف قیام سیدالشهدا(صلوات‌الله‌وسلامه‌علیه)، بیش از پیش سنگین نموده است. در همین راستا با فرارسیدن ماه عزای آل الله(صلوات‌الله‌وسلامه‌علیهم)، هر یک از اندیشمندان به تبیین زوایای مختلف این حماسه می‌پردازند. البته در این بین کسانی هم هستند که در پوشش عالم دینی و با ، گاه و بی‌گاه پرده از مکنونات قلبی خود برداشته، میزان فاصله خویش با اسلام ناب را آشکارتر می‌نمایند. لذا گاه با نظریاتی مواجهیم که بیشتر از آنکه مایه علمی داشته باشد، رنگ و و جناحی دارد که سابقه و پیشینه این افراد در نظریه‌پردازی گواه این مطلب است. در این نوشتار سخنرانی آقای محمد محلاتی با موضوع «مرز شهادت و هلاکت»(مربوط به ۶شهریور۹۹) مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. 🔹محلاتی در این سخنرانی مدعی شده‌ که با یک گفتگوی علمی درصدد واکاوی حقیقت شهادت است و در همین راستا به اصطلاح به تبیین تفاوت شهادت و هلاکت پرداخته و لذا می‌گوید: ⭕️هر گاه شخصی از خطری برای جان خود استقبال کند و به استقبال از مرگ برود درصورتی‌که استقبال از خطر مشروع باشد می‌تواند عمل او اقدام به شهادت تلقی شود و در غیر این صورت هلاکت است. 🔹این سخنران که معمولاً پای ثابت جلسات اصلاح‌طلبان در سالهای اخیر بوده؛ برای روشن شدن مدعای خود به امر به معروف و نهی از منکر مثال می‌زند که اگر کسی به واسطه امر به معروف و نهی از منکر کردن، خود را در مقابل خطر قرار دهد و یا به واسطه نهی از منکر، جان خود را از دست بدهد، به هلاکت رسیده است(!!!) 🔹محلاتی اذعان دارد برخی از معروف‌ها و منکرها، چنان اهمیت دارد که باید برای آن‌ها جان داد؛ و این جان دادن را شهادت تلقی می‌کند، اما با مثال‌های متعدد برای موارد امر به معروف و نهی از منکر مخاطره‌آمیز، نوعی رخوت و سستی در عمل به این واجب فراموش شده در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند و هیچ اشاره‌ای به اهمیت انجام درست و دقیق این واجب الهی ندارد. 🔹این سخنران عمل به آیه «وَ لا تُلْقُوا بِأَیدِیکمْ إِلَی اَلتَّهْلُکة»(بقره، آیه195) را یک قاعده کلی و نقض آن را تنها با دو شرط ممکن می‌دانند: اولاً عمل مشروع باشد، ثانیاً نیت و انگیزه فرد الهی و مشروع باشد. البته او عمل کسی که در امر به معروف و نهی از منکر در مسائل عادی(!) جامعه اقدام مخاطره‌آمیز انجام می‌دهد، را اصلاً مشروع نمی‌داند! در اینجا نیز تبیین نمی‌کند که مرادش از اقدام مخاطره‌آمیز در مسائل عادی جامعه، دقیقا چیست؟! و اساساً مسائل عادی و منکرات عادی جامعه چیست؟! چه گناهانی در سطح جامعه عادی تلقی می‌شود؟! همچنین وی هیچ تبیین علمی و منطقی برای اقدام غیرمخاطره‌آمیز به مخاطب ارائه نکرده و نه‌تنها انگیزه‌ای برای اقدام و عمل به این واجب فراموش‌شده ایجاد نمی‌کند، بلکه به‌عکس، با پررنگ کردن اقدامات مخاطره‌آمیز، و عادی جلوه دادن مسائل و منکرات جاری اجتماع، دیگر انگیزه‌ای برای عمل باقی نمی گذارد. 🔹خوانندگان محترم خود واقف هستند این قبیل سخنان ـ که شائبه سبک شمردن گناه را نیز داراست ـ چه نقشی در عادی‌سازی منکرات در سطح جامعه دارد. نمونه‌های عادی شدن روابط دختر و پسر در سال‌های اخیر از همین موارد است. البته موضوعی مثل حجاب، اگرچه اولویت اول جامعه ما نیست، اما چه کسی منکر آثار سوء و مخرب منکر بدحجابی بر پیکر حیاتی خانواده و جامعه است؟! درست است که پرداختن به منکرات جامعه، آمر به معروف و ناهی از منکر را نباید از خود غافل کند، اما از طرف دیگر نباید اجازه داد که قبح عملی در جامعه بشکند. خانمی که حتی بدون قصد دلربایی و جوانفریبی، با ظاهری نامناسب در جامعه ظاهر می‌شود، خواسته یا ناخواسته، چه نقشی در فروپاشی خانواده‌ها دارد؟! اتلاف عمر جوانان با امور حرام و فروختن جوانی آنان به ثمن بخس، آیا از مسائل عادی جامعه است و سکوت در ازای آن رواست؟! سخن بر سر اقدام مخاطره آمیز نیست، بلکه مسئله اصلی، و از منکرات است که در کلام آقای محلاتی، بدان دامن زده می‌شود؛ حال آنکه بسیاری از معضلات اخلاقی و اجتماعی فعلی، ریشه در ترک امر به معروف دارد. @rozaneebefarda ادامه👇
تعدی به حریم شهادت با لعاب فقاهت/نقدی بر سروش محلاتی [صفحه 2 از 6] 🔹محلاتی در ادامه به تبیین شرط دوم ـ انگیزه الهی و مشروع ـ پرداخته، بیان می‌دارد: 🔻ما چه می‌دانیم چه کسی است، شهادت احتیاج به باطن و قلب و انگیزه‌های انسان دارد؛ ما در ظاهر همه این‌ها را حکم به صحت می‌کنیم اما شهید واقعی در قیامت معلوم می‌شود. 🔴در این بخش، وی با تمسک به شرط دوم، زبان به نسبت به شهدا باز کرده و نه‌تنها در نیت و انگیزه خیل کثیری از شهدا ایجاد شبهه و تردید کرده، بلکه با توهین و افتراء نسبت به خانواده شهدا، به ساحت این ولی‌نعمتان انقلاب اهانت نموده است. بیان این سخنان بی‌شرمانه که پیش از این نوعا از زبان معاندین شنیده می‌شد، برای نگارنده راحت نیست، اما چه کنیم که برای روشن شدن انگیزه‌های شوم خناسان و بدخواهان، ناگزیر از بیان آن هستیم. پیشاپیش بابت آنچه در ادامه می‌آید از خانواده معظم شهدا، پوزش می‌طلبم. ⭕️محمد محلاتی که در ابتدای سخنان مدعی یک بحث و گفتگوی علمی است، در نقش یک واردشده و بیان می‌دارد: 🔻«ما در شرایط خودمان دو سه اتفاق افتاده [است]. شهادت را که در کتاب و سنت یک منزلت معنوی است به یک منزلت مادی فروکاستیم. در هیچ‌یک از آیات اشاره‌ای به یک امتیاز دنیوی و مادی نشده است، و فقط و فقط آنچه درباره شهدا گفته‌شده، این است که این‌ها بعد از شهادت از چه الطاف الهی، از چه کرامتی و از چه نعمت‌های الهی در عالم آخرت برخوردار هستند. اما اینکه در دنیا حظ و بهره‌ای دنیوی برای آن‌ها هست خیر، ما شهادت را به یک امتیاز دنیوی تنزل دادیم! و به این وسیله یک طبقه جدید را در جامعه خودمان به وجود آوردیم. مگر پیغمبر اکرم امتیازات مادی را برای شهدا و نزدیکان آن‌ها مطرح کرده بودند؟! مگر امیرالمؤمنین چنین مسئله‌ای را داشتند؟! در جامعه نبوی و علوی شهادت یک وسیله نبود، شهادت بود ولی وسیله‌ای برای گرفتن مدرک، گرفتن پست، برای امتیاز برای تجارت، امتیاز برای ورود به نهادهای آموزشی و غیر آموزشی، اشتغال و مانند آن‌ها تا برسد به اینکه از این امتیاز برای تابعیت استفاده شود. همه ارزش‌ها ارزش‌های الهی و معنوی است در قرآن نه انگیزه‌های مادی، خدا می‌توانست وعده‌های زمینی هم به آن‌ها بدهد، اما ارزش شهادت بالاتر است، نباید شهادت آلوده شود که افرادی باانگیزه‌های مادی در این مسیر قدم بردارند، آن‌وقت شما ببینید ما شهادت را بهانه قراردادیم، وسیله قراردادیم، قوانینی که وجود دارد و امتیازاتی که برای افراد منسوب به شهید هستند. چند سال قبل، سال 95 حادثه پلاسکو اتفاق افتاد و عده‌ای از آتش‌نشانان به قتل(!) رسیدند. چند سال خانواده‌های آن‌ها پیگیری می‌کردند که مقتولین را به‌عنوان شهادت حساب کنید، این شهادت، شهادت دنیایی است نه آن قرب الهی، آن‌که دست حکومت و نظام نیست. این مقتولین را در عالم آخرت برایشان کاری کنند. آخرش هم البته به نتیجه‌ای نرسید، چرا دنبال این بودند که بگویند این‌ها شهیدند، چون در شهادت امتیازات مادی است. الآن در شرایطی که قرار داریم کادر پزشکی و درمانی زحمت می‌کشند اگر خودشان مبتلا شوند شهدای خدمت هستند، این شهیدی که اینجا به کار می‌رود نه برای اینکه این مجوز به درد آخرتشان بخورد. برای اینکه در دنیا این مجوز برای منسوبین این‌ها فایده داشته باشد. هواپیمایی از تهران به سمت اکراین حرکت می‌کند به هر وسیله به‌هرحال این هواپیما را می‌زنند می‌افتد، حادثه‌ای است به‌هرحال، حالا خطا بوده هر چه بوده، دنبال این هستند که مجوز بگیریم کسانی که در این حادثه از بین رفتند این‌ها شهید هستند. شهادت یک اقدام آگاهانه است نه یک سانحه و حادثه.» 🔹بطلان این سخنان سخیف و نابخردانه برای مردم شریف و آزاده کشور عزیزمان واضح است، اما برای روشن شدن ماهیت واقعی این سخنان موهن، نکاتی در ذیل مطرح می‌شود. 🔘 (ره) در دیدار با خانواده شهدا(۶تیرماه۵۹) که اتفاقاً شیخ فتنه‌گر اصلاحات و اعتدال، نیز به‌عنوان سرپرست بنیاد شهید در آن حضور داشت، چنین می‌فرمایند: «ما مرهون زحمت‌های شماها و عزیزان شماها هستیم و همه ملت ایران مرهون این جوان‌هایی که با مشت گره‌کرده نهضت را به اینجا رسانده‌اند و بازهم حاضرند [هستند] لکن من نمی‌دانم که آیا از این قشرهایی که امروز هم مخالفت با نهضت می‌کنند، چه باید بپرسیم.این‌ها شمارا دیده‌اند؟ این‌ها بی‌اطلاع‌اند از اینکه به شماها چه مصیبت‌هایی واردشده است. این‌هایی که طرفداری از رژیم سابق می‌کنند، این که با نوشته‌های خودشان می‌خواهند این انقلاب را عقب بزنند و شکست بدهند، این‌ها هیچ‌وقت به فکر این افتاده‌اند که این شهدا، این خانواده‌های شهدا در سرتاسر کشور ما، که عزیزهای خودشان را از دست‌ داده‌اند، به آن‌ها چه می‌گذرد؟ این‌ها با شماها مقابله و می‌کنند؟» @rozaneebefarda ادامه👇