eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
خطرناکتر از پرخطران! کدامیک خطرناکترند؛ لیبرال‌های وطنی یا جنایتکاران آمریکایی؟! احمد علوی مهر 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 چشم که به جهان باز کردیم حق و باطل را در معارضه یافتیم . مبارزه ای کاملا طبیعی که ریشه در تاریخ خلقت دارد. از جریان تمرّد ابلیس گرفته تا زخم زبانها و شایعات و کشتار اولیای الهی و اصحابشان. گاهی این خطرِ همیشگی که در کمین جبهه حق است، از طرف افرادی‌ست که به اصطلاح «شمشیر از رو بسته‌اند»، ماهیتشان مشخص بوده و هدفشان که بر زمین زدنِ جبهه حق است، آشکار. گاهی هم افرادی از یا در لباس افراد این جامعه حربه و ضرباتی بسی مهلکتر از سران جبهه مقابل، به جماعت اهل ایمان وارد میسازند. این تقابل تاریخی تا امروزه هم ادامه داشته و طبیعی‌ست که وقتی توحید را «نفیِ عبودیتِ غیر خدا» ترسیم میکنیم سلطه گران جهانی در مقابل این فرهنگ، شمشیر مبارزه را برهنه میکنند... اما گاه و بیگاه از درونِ جامعه مومنین، حرفهای همان دشمنِ قسم‌خورده به گوش میخورد. گاه میگویند بودجه کلانِ کشور(!) را خرج سوریه و مقاومت نکنید.گاهی خلع سلاح عمومی را افاضه‌ی نظر میکنند! گاهی به بهانه دهکده جهانی، استکبارستیزی را میکوبند و برای بازکردنِ دستِ اجانب به کشور دست و پا میزنند. بگذریم که بر زبانشان ذکرِ حمایت از جوانان ترک نمیشود اما با نظریاتی همچون « درِ کشور را نمیشود بست و دهکده جهانی و...» درِ کشور را به روی واردات بی‌رویه باز میکنند. «تکنولوژی را نمیتوان تعطیل کرد»، «آزادیِ بیان» و اینگونه اصطلاحات و جمله‌ها هم برای تضعیفِ قوای امنیتیِ کشور، جاده‌ای چند بانده پدید آورده. سرِکار گذاشتنِ زنان کشور در مساله ورود زنان به ورزشگاه ها و پائین آوردنِ سطح مطالباتِ آنها هم که بگذریم... سوالی به ذهنم آمد خطرِ برای کشور بیشتر است یا ؟! @rozaneebefarda
اعتدالگرایان دوگانه‌گو!! 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸 شاخصه محوری در سلوک سیاسی اعتدالگرایان است که یکی از ایدؤلوگ های این خرده جریان از آن به یاد می‌کند. 🔹اقتضای این مبنا و الگو، و است! آنان در سیاست نان را به نرخ روز می‌خورند؛ این یعنی آنکه طبیعی است که از همه طیفها استفاده ابزاری کنند و بعد از گذشتن خرشان از پل، آنان را واگذارند و حتی گاه علیه دوستان شان موضع بگیرند! چنانکه خودزنی سیاسی آنان هم طبیعی است؛ لذا گاه چنان خود را نقد می‌کنند و جای متهم و شاکی را عوض می‌کنند که منتقدان انگشت به دهان می‌شوند! 🔹بی‌اطلاعی از این مرام سیاسی اعتدالگرایان موجب می‌شود که در مقاطع مختلف و به واسطه مواضع سیاسی موسمی این طایفه، عده‌ای دچار شوند و بخورند. 🔻بار دیگر مواضع اعتدالی ها از بزرگ و کوچک را با این زاویه دید مرور کنیم؛ از تا ، از محمود سریع القلم تا محمود واعظی، از سروش دباغ تا سروش محلاتی، از جوجه اعتدالی های سکولار تا جوجه اعتدالگرا های انقلابی‌نما! @rozaneebefarda
روزنه
💥اظهارات عجیب جناب آقای #محمدجواد_علوی از سران #نشست_اساتید 🔻نامبرده علی‌رغم آنکه پیشتر مدعی شده ب
💥تذکار و تذنیب 🔸رییس دفتر جناب آقای سیدمحمدجواد علوی در طی تماس با روزنه، توضیحاتی را پیرامون مطلب مورد نقد ارائه کرد و علت درج چنین مطلبی را بحث های قدیمی توسط متولیان پیج غیررسمی طرفداران (که توسط برخی مرتبطین اداره می‌شود) عنوان کرد. ایشان ضمن پذیرش تلویحی نقد وارده و تقدیر از انگیزه‌های تحریریه روزنه، از تذکرات جدی به متولیان پیج مذکور مبنی بر پرهیز از تکرار چنین مواردی خبر داد. 💥توضیحات دفتر آقای سیدمحمدجواد علوی پیرامون مطالب منتشر شده در پیج غیررسمی ایشان:👇 🔻...در روزهای گذشته در فضای مجازی در صفحات بعضی از دوستداران و علاقه مندان حضرت آیت الله علوی بروجردی، مطلبی را از سالهای گذشته در درس خارج فقه ایشان به تاریخ 08-11-1393 به سلیقه خودشان استخراج کرده و نشر داده اند. که موجب اشتباه و برداشت غلط و بدفهمی و کج فهمی از فرمایشات معظم له شده است. این مطالب به هیچ عنوان مستند به حضرت آیت الله علوی بروجردی و دفتر معظم له نمی باشد. در آخر به عرض میرساند مطالبی که مربوط به این دفتر و شخص حضرت آیت الله علوی بروجردی می باشد، فقط از طریق کانالهای رسمی دفتر منتشر میشود. 🔹 لازم به ذکر است عزیزانی که قصد دارند از معظم له در فضای مجازی مطلبی را نقل و انتشار دهند، حتما مطابق اصل بیانات بوده و از خلاصه نویسی و برداشت شخصی پرهیز نمایند. 🔸متن کامل سخنان و فیلم جلسه مذکور در صفحات رسمی ایشان قابل دسترسی است. @rozaneebefarda
💥بازنشر جهت‌دار بیانات در 🔹مسأله استقلال حوزه به عنوان آرمان تاریخی نهاد مقدس روحانیت، همواره مورد تاکید بزرگان دین قرار داشته و در زمان پیروزی انقلاب اسلامی نیز همواره مورد توجه ویژه امامین انقلاب بوده است. لذا تذکر مرجع معظم قم در این مورد، کاملا با سیاست‌گذاری کلان مقام معظم رهبری در امور حوزه هماهنگ است اما... 🔸مدتی است شعار اصیل و مقدس دستاویز برخی جریان‌های سیاسی و حوزوی زاویه‌دار (خصوصا ) قرار گرفته است! ح 🔸این شعار مصداق بارز «کلمة حق یراد به الباطل» است لذا سم پاشی های برخی جریان‌های حوزی و به طور خاص، ، هرگز مورد تایید بزرگان نبوده و نیست. دقیقا به همین دلیل، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به قم، در سال ۸۹، به طور جامع به تبیین استقلال حوزه پرداختند. 🔹سایت سیاه نمای که یکی از کانون‌های جنگ روانی دولت روحانی علیه جریان اصیل انقلابی بوده، چرا باید به چنین مساله تخصصی فضای حوزه ضریب بدهد؟! استقلال حوزه به انتخاب که گفته می شود زیر نظر دولتمرد سایه نشین اداره می‌شود،چه ربطی دارد؟!! وانگهی، حضرات دولتی‌های اعتدالگرا، با این قبیل خبربازی ها نمی‌توانند از زیر فشار افکار عمومی حوزویان فرار کنند؛ کدام طیف در حوزه قم دست شان به سوی دولت دراز شده است؟! طبیعتا مراجع عظام تقلید و اساتید ارجمند و بزرگان قم از این وصله ها مبرا هستند، بلکه مصداق توصیه مرجعیت، دقیقا طیف هستند که بعد از برخورداری از بودجه های رسمی و خارج از شمول، ژست استقلال می‌گیرند! @rozaneebefarda
بیانیه انقلابی جمعی از علما و فضلای بحرینی مقیم قم در محکومیت سفر هیئت اسرائیلی به بحرین 💥اختصاصی/پست ویژه @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم الله قاصم الجبارين مبير الظالمين مدرك الهاربين نكال الظالمين صريخ المستصرخين، وصلى الله على محمد وآله الطاهرين، واللعن الدائم المؤبد على أعدائهم أجمعين من الان إلى قيام يوم الدين، وبعد... حق للصارخ أن يصرخ وا إسلاماه!! وا غربتاه وا وحشتنا في بلادنا. أيجول الصهاينة في شوارع وأسواق البحرين بشكل علني وكأن شيئاً لم يكن!!!! أيستقبل حاكم البحرين الرئيس السابق لإسرائيل اللقيطة الحاخام اليهودي موشيه عمار!!!! لقد شارك في تنسيق زيارة الحاخام جهات سياسية وموظفون من الخارجية الاسرائيلية، وكأنها أمر طبيعي!!!!! ولعمري هذا هو عين التطبيع مع الكيان الصهيوني الذي كان يسعى له منذ عقود!!!! إننا ندين ونرفض التطبيع مع الكيان الاسرائيلي الغاصب لفلسطين، ونشجب خطوة استقبال الحاخام والاسرائيليين التي دنست أرض البحرين الطاهرة يوم أمس الاثنين، ونطالب الجميع برفض هذه الخطوات وتسجيل موقف لله ثم للتاريخ، فالظلم يبقى بالسكوت، والظالم يتمادى في غيه إن لم ير ردة الفعل المناسبة، والمسؤولية ملقاة على عاتق الجميع، فليستنكر كل بمايستطيع، والله من وراء القصد، نعم المولى ونعم النصير. فضلاء البحرين في حوزة قم العلمية. الثلاثاء 12 ربيع الثاني 1441ه الموافق 10 ديسمبر 2019م 🔹ترجمه بیانیه 🔸 به نام خدای که نابود کننده ظالمان، دریابنده گریختگان، کیفر دهنده ظالمان و فریاد رس مظلومان است. فریاد زننده حق دارد فریاد وا اسلاما و وا غربتا و وا وحشتا در کشور ما سر دهد. آیا این درست است که صهیونیست ها به راحتی در خیابان ها و بازارهای بحرین به صورت علنی جولان دهند ولی به گونه ای رفتار شود که انگار که هیچ اتفاقی نیافتاده است! آیا درست است که حاکم بحرین ازخاخام یهودی موشه عمار، رئیس جمهور سابق اسرائیلِ نا مشروع استقبال کند؟!!! برای هماهنگ نمودن سفر این خاخام به بحرین دستگاه ها و افراد مختلف اسرائیل از جمله وزارت خارجه این رژیم به گونه ای مشارکت نموده اند که انگار این قضیه امری عادی و طبیعی است!!!! قسم می خوریم که این امر، عینا اجرای پروژه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است که از سالها پیش تا کنون تلاش میکند آن را محقق نماید. ما ضمن رد هرگونه عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی، استقبال از خاخام مذکور و اسرائیلی هایی که با حضور خود سرزمین پاک و طاهر بحرین را آلوده نمودند به شدت محکوم می نماییم و از همه خواستاریم تا این اقدامات را با اعلام موضوع برای ثبت در پیشگاه خدای متعال و سپس تاریخ محکوم نمایند. ظلم با سکوت باقی می ماند و ظالم چنانچه با واکنشی مناسب مواجه نشود به ظلم خود ادامه خواهد داد. مسئولیت این امر بر دوش همگان است و بر هر همه ی آحاد واجب است هر طور که می توانند این اقدامات را محکوم نمایند. خدا از نیت همگان آگاه است و بهترین مولا و بهترین یاور برای بندگان می باشد. علما و فضلای بحرینی حوزه علمیه قم مقدسه سه شنبه، 12 ربیع الثانی 1441 19 آذر 1398 10 دسامبر 2019 @rozaneebefarda
سیاه بازی به سبک اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان؛ از نفوذ تاکتیکی تا تخریب سازمان‌یافته رقبای سیاسی 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸کمتر از سه ماه مانده به ۹۸، حامیان دولت شکست سیاسی زودهنگام در انتخابات را پذیرفته و با این پیش فرض در تدارک یک بازی سیاسی سیاه و کثیف هستند. در مورد این بازی کثیف گفتنی‌هایی هست؛ ۱) امتناع و ، لیدرهای در تهران و قم، از ثبت نام، اگرچه پذیرش شکست مفتضحانه معنا می‌دهد اما روی دیگر آن این است که اینان تلاش دارند با کنار کشیدن خود از فضای افشاگری های منتهی به انتخابات، چهره خود را تطهیر کرده، با استفاده از عنصر فراموشی سیاسی، در ۱۴۰۰ به صحنه بازگردند. غافل از اینکه با این قبیل اقدامات سطحی، نمی توان لکه ننگ حمایت از دولت غربگرا را پاک کرد؛ دولتی با ادعاهای واهی و دستاورد تقریبا هیچ! ۲) وقتی امکان رقابت را در خود نمی‌بینند باید به فکر راهبردهای جایگزین باشند؛ 🔻راهبرد نخست آنان تلاش برای در صفوف جریان انقلابی است که با استمداد از چهره های سیاسی با سابقه اصول گرایی اتفاق می افتد؛ در این دوره امثال علی مطهری حتما خود را به جریان انقلابی نزدیک خواهند کرد تا از حذف سیاسی خود در صندوق رای، پیش گیری کنند! طبیعتا هوشمندی هواداران انقلاب اسلامی در پرهیز از با عناصر هتاک و بدسابقه و برجام پرست، اقتضای آن دارد که با این عناصر فاصله گذاری نمایند تا ننگ عملکرد سیاه آنان به دامن نیروهای حزب‌اللهی نچسبد. فراموش نکنیم که؛ ! 🔻راهبرد دوم ، تخریب گسترده رقیب است که در دو ساحت برنامه‌ریزی شده است؛ یکی تخریب توسط رسانه رسمی پرتعداد خودشان که نمونه آن از هم اکنون در مورد طیف و برخی چهره‌ها مانند قابل مشاهده است. ساحت دوم اما کمی پیچیده تر است؛ آنان با نفوذ در صفوف جریان انقلابی، ماشین تخریب چهره‌های انقلابی (با پذیرش شدت و ضعف در عملکرد و مواضع) را از درون جبهه انقلاب روشن می‌کنند به نحوی که در پوشش طرفداران کاندیداهای همگرا، به لجن پراکنی علیه رقیب مشغول شده اند. با پیاده سازی این رویکرد کثیف سیاسی، هرچند نمایندگانی انقلابی وارد مجلس شوند، آثار آن تخریب ها همچنان باقی خواهند ماند و آنان فاقد وجهه مثبت اجتماعی خواهند بود لذا کارآمدی آنان در موج سازی سیاسی به حداقل خواهد رسید. نمونه چنین تخریب های درون جریانی نیز اکنون قابل مشاهده است که نوعا توسط چهره‌های مرموز و وابسته به کانون‌های سیاسی، امنیتی و جنگ روانی ، در حال پیاده سازی است‌. طبعا معرفی مصداقی این طیف تخریب گر نفوذی، در شفاف سازی فضای درون گفتمانی و پالایش بستر رقابت و حاکمیت اخلاق و معنویت بسیار مؤثر خواهد بود و روزنه به سهم خود در آینده به روشنگری در این زمینه خواهد پرداخت. انشالله ۲۰اذرماه ۹۸ @rozaneebefarda
💥 لبنان با صدور بیانیه‌ای در بیروت عادی‌سازی روابط با در کنفرانس را که توسط این کشور با عنوان «آزادی‌های دینی» و با حضور پررنگ شخصیت‌های صهیونیستی برگزار شد محکوم کرد. @rozaneebefarda
💥 اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان، ضمن اطمینان از شکست قطعی در انتخابات آتی، با بلند کردن علم ، به دنبال ایجاد در کشور هستند. 🔻این تکاپوها در رمزگشایی از سخنان آتشین و تفرقه افکنانه روحانی در یزد و کرمان و اقدامات مشکوک و خرابکارانه در ماجرای بنزین بسیار راهگشا خواهد بود و اگر حدس برخی تحلیل‌گران متعهد درست باشد، این جماعت درصدد برهم زدن میدان بازی سیاسی هستند تا بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند و اگر نتوانستند، اقلا هزینه شکست سیاسی را برای جریان انقلابی بالا ببرند چنانچه در فتنه۸۸ چنین کردند. @rozaneebefarda
💥حضور جناب آقای #علیدوست در مدرسه علمیه علوی قم 🔸کادر محترم و طلاب ارجمند مدرسه علوی از نظر انگیزه‌های تحول خواهانه و سوابق انقلابی، پیشگام و بسیار قابل احترام هستند لذا به صرف برگزاری یک نشست علمی و حضور یکی از سران #نشست_اساتید، نمیتوان و نباید آن پیشینه و دغدغه‌مندی را تادیده گرفت لذا با مفروض داشتن این نکته مرور چند پرسش خالی از لطف نیست: ۱. با توجه به جایگاه حوزوی و پیشینه تاریخی و کارنامه موفق جامعه محترم مدرسین، ایجاد نهادهای موازی همچون نشست اساتید چه وجهی دارد؟! ۲. نظر به اینکه جامعه مدرسین عصاره انعکاس اراده مراجع عظام تقلید است و شورای عالی و مرکز مدیریت به عنوان دو نهاد سیاست‌گذار و مجری عالی‌رتبه، متولی اداره حوزه می‌باشند ایجاد تشکیلاتی برای تصدّی برخی وظائف قانونی این نهادها توسط نشست، مشروع و قانونی هست؟! ۳. آیا راه‌اندازی مدیریت موازی و اهرم فشار و تصدی یکجانبه برخی شئون مرجعیت و جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه مصداق انشقاق و فشل‌سازی نهاد مقدس روحانیت نیست؟! ۴. نظربه تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر پیشگیری از تولید آنتی‌تزِ انقلاب اسلامی و خطر انقلاب‌زدایی از قم، نسبت نشست اساتید با انقلاب اسلامی چیست؟ آیا آنان نسبت به نظام اسلامی لابشرطند، بشرطِ شئ هستند، یا خدای ناکرده بشرط لا؟! 🔻تبعا هیچ انقلابی متعهد و دلسوزی مایل نیست که تعدادی هرچند معدود اساتید حوزه، با انقلاب اسلامی #زاویه و یا از جریان انقلابی #فاصله داشته باشند اما حقیقت آنکه متاسفانه در مورد برخی از #سران_نشست(با تفاوت تشکیکی) این واقعیت تلخ وجود دارد و مرزبندی لازم است. @rozaneebefarda
کنگره بزرگداشت مرحوم آیت‌الله‌العظمی_سیدمحمد_محقق_داماد برگزار می‌شود 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔴سیدعباس صالحی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در آبان‌ماه سال ۹۷ با احكامي جداگانه، دبيران اجرايي، علمي و اعضاي ستاد بزرگداشت حضرت آيت‌الله العظمي سيد محمد محقق داماد(ره) را به شرح ذیل منصوب كرده بود: حجت‌الاسلام رضا مختاری، عضو ستاد و دبير علمي همايش مهدي محمدي، عضو ستاد و دبير اجرايي همايش حجج‌ اسلام عبدالكريم بهجت‌پور، حبيب‌رضا ارزاني، عبدالرضا ايزدپناه، سيد حسن رباني و نجف لك‌زايي نيز به عنوان اعضاي ستاد بزرگداشت 🔴اعضای ستاد تا کنون با برخی از مراجع عظام دیدار داشته و امروز به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت. 🔴در میان جمع حاضر، آقایان صالحی و و ایزدپناه از اعضای هیأت امنا و آقای نجف لک زایی بعنوان معاون پژوهشی فعالیت دارند و با این ترکیب به احتمال زیاد در محتوا و شکل همایش دفتر نقش محوری خواهد داشت. 🔸نظر به سوابق سیاسی مشخص فرزندان حضرت آیت الله العظمی محقق داماد و احتمال تلاش برخی جریان‌های سیاسی غیرانقلابی برای مصادره آن شخصیت عزیز و ارجمند، مسئولیت اعضای ستاد، خصوصا متولیان دفتر تبلیغات بسیار سنگین است. @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ هشدار به دوستان عراقی و دلسوزان ایرانی جبهه مقاومت؛ چند سالی است پاتک ‌های منفعلانه صهیونیسم و آمریکا به طرح‌های جبهه مقاومت در عراق و لبنان و سوریه و یمن و... شروع شده است؛ به هوش باشیم! 🔻 به ! ✅👌 در همه‌ساله نوجوانان عراقی را به‌دلایلی چون تربیت برای ،بصورت به آمریکا می‌فرستد تا رهبران آینده عراق را به ثمر برساند. 🔰 اهداف برنامه 🔰 1. تربیت نسلی از نوجوانان عراقی جهت اجرای برنامه غربی‌سازی و نرمالیزاسیون جامعه عراق 🔰 2. تقویت مهارت‌های رهبری غربزده درنوجوانان عراقی 🔰 3. فعالیت گسترده در فضای مجازی و تشکیل به‌سود جبهه آمریکا وصهیونیسم 🔰 4. و به‌دست گیری ژونالیسم علم و اقتصاد و اغتشاشات اجتماعی در عراق به سود آمریکا 🔰5. تقویت وایجاد جبهه جدید روشنفکرنمایان وطن‌فروش (دیوثان)ضددین و ضدایران در عراق جهت جلوگیری از نفوذ فرهنگ انقلاب اسلامی 💥 این برنامه از سال 2007 شروع شده و در کنار 250 ان.جی.اوی وابسته به غرب در عراق به تربیت و شبکه‌سازی بیش از 2500 نوجوان عراقی پرداخته است و هنوز هم ادامه دارد... 💥 آمریکایی‌ها ضعف‌ها وسوتی‌های زیادی در این قبیل کارها دارند؛ حواستان به جبهه‌سازی موساد و اینتلجنس سرویس هم باشد... ضعف کارها را دوستان عراقی دربیاورند و روی آن کار کنند که این برنامه را نیز می‌توان به شکست کشاند؛ به شرط اندیشه و برنامه‌ریزی و عمل به‌موقع ... (کانال مدرسه اقتصاد) @rozaneebefarda
ریشه ناکار آمدی و ! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸آقای از همان مبارزات انتخاباتی 92 کد هایی را به مخاطبین القاء می کرد که نشان از فساد عظیم در دولت قبلا و طیف طرفداران او داشت و مدعی بود با خود ، گره از تمام مشکلات کشور خواهد گشود ، بهترین شاهد نوع مواجه روحانی در مبارزات انتخاباتی با رقبا و بعضا رفقای پیشین بود . او با گاز انبری رقبا را یک به یک از کارزار نبرد بیرون کرد. 🔸روحانی هم وعده چرخیدن چرخ اقتصاد مردم را داد هم چرخ های انرژی هسته ای . هم وعده عزت پاسپورت ها را داد هم تعامل سازنده با جامعه جهانی (اروپا )، هم ساز حمایت از مردم را کوک کرد و هم ساز کدخدا را! از آب خوردن تا گلابی ، از آبگوشت بزباش ، تا قیمت دلار ؛ همه و همه بهشت برینی بود که ، طلبان و دوستان برای مردم ساخته بودند! 🔹امَّا در عمل هیچ کدام از وعده ها محقَّق نشد و جهنمی به مراتب بدتر از آنچه او و هم حزبی هایش مردم را از آن ترسانده بودند محقق شد! دلار به 5000 تومان رئیسی نرسید و به 19000 تومان رسید! قیمت بنزین چند برابر شد ! بیکاری به شدت افزایش یافت،مسکن مهر که سامان نگرفت ، خانه ای هم برای اقشار ضعیف و کم در آمد درست نشد . برجام با لگد کدخدا عملا بی فرجام شد! حاصل اقدامات دولت افزایش بسیار زیاد نارضایتی مردم از دولت و اصلاح طلبان بوده است و تنفر از لیست دهندگان و تایید کنندگان! امَّا براستی تمام این اشکالات ریشه در کجا دارد؟! قطعا هر دولتی با امکانات بسیار زیادی که دارد هدفش اقناع افکار عمومی و انجام اقداماتی است که رضایت مردم را بطور نسبی فراهم کند. ولی دولت فعلی در این امر بسیار ناموفق بوده است! به نظر می رسد ریشه این مساله رویکرد بنیادی و زیر بنایی است که طلبان و یان دولت دارند! ریشه داستان اصلاح طلبانی اند که با یک اتفاق تاریخی و با جنگ روانی در دوم خرداد 76 به قدرت رسیدند و در طول این سال ها بیشتر از اینکه مدیران اجرایی و حلال مشکلات باشند ، متخصصین رسانه و جنگ های روانی بودند. نهایت هنر وزیران و نخبگان آنها که حدود سی سال بر عریکه قدرت بودند ، حذف کارت سوخت ، بر باد دادن 18 میلیارد دلار بی زبان و کاهش صادرات نفت و بسته شدن خیابان ها بخاطر برف بود . چرا که آنها گمان کردند با ترفند های # آشنا در جنگ روانی می توانندمانند دوران مسائل را حل کنند! لذا دولت بر طبل برجام و معامله برد برد با کوفت! و از درمان معظلات و مشکلات مردم بصورت ریشه ای چشم پوشید! اشتباه بسیار مهلک و بزرگتر آن بود که وقتی دولت فهمید رویکرد اش اشتباه بوده است. نخواست اشتباه گذشته را بپذیرد و باز با تغییر تاکتیک به سراغ همان جنگ روانیِ رفت. روحانی نخواست از اشتباهات گذشته درست بگیرد لذا از چاله های مشکلات پیش آمده با موفقیَّت بیرون آمد! امَّا به قیمت افتادن در چاه های عمیقی که طلبان و یان برایش ترسیم کرده بودند! آری روحانی، اطلاح طلبان و آشنا یان به جای حل معظلات و ریشه یابی ، صرفا به دنبال جنگ روانی و اقناع ظاهری مردم بودند! ولی غافل از آنکه فریب لحظه ای افکار مردم بدون حلِ مشکلات ، باعث ایجاد نفرت و کینه چند برابری می شود. جعفر بحرینی @rozaneebefarda
استقبال رسانه منحوس ملکه از اظهارات غیرقابل دفاع و نادرست آقای پیرامون   @rozaneebefarda 🔻🔻🔻   بار اول نیست که رسانه فتنه انگیز  با رصد دقیق اظهارات حوزویان، به صید سوژه برای تضعیف روحانیت اصیل و اسلام ناب دست می‌ زند. اینبار اما ماجرا کمی متفاوت است؛ یاسر میردامادی نویسنده پیشین و ضدانقلاب ، با دقت نظر، سخنان یکی از حوزویان جوان پیرامون لباس روحانیت را بهانه ای برای تئوریزه کردن خلع لباس روحانیت شیعه قرار داده است!   در یادداشت «ماجراهای دین و فلسفه؛ اسلام‌های سیاسی و 'خلع لباس پیامبر'» به تاریخ 25 آذر 1398، ضمن لجن پراکنی علیه اسلام سیاسی و تکرار مدعاهای دروغین در مورد کاهش اعتماد عمومی به روحانیون، در تیتری با عنوان «روحانیان علیه لباس روحانیّت» به سخنان آقای محمّدتقی اکبرنژاد، پرداخته و چنین نوشته است:👇 🔴محمّدتقی اکبرنژاد، مدیر «مؤسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی» در قم، اخیرا در مصاحبه‌ای‌ با خبرگزاری ایکنا استدلال فقهی کرد که لباس روحانیّت «لباس پیامبر» نیست. استدلال اصلی اکبرنژاد، که خود در لباس روحانیّت است، این بود که پیامبر لباس متفاوتی از مردم زمان خود نمی‌پوشید و از آن‌جا که لباس روحانیان امروزه متفاوت از دیگر مردم است این لباس، هر چه که باشد، «لباس پیامبر» نیست. از نظر او لباس روحانیّت اگر «لباس شهرت» نباشد دست‌کم لباسی متمایز از دیگران است و پوشیدن لباس متمایز، اگر «حرام» نباشد، از نظر شرعی توصیه هم نشده است. «لباس شهرت» اصطلاحی فقهی در باب لباس «نامشروع» است و به لباس‌هایی اشاره دارد که موجب انگشت‌نما شدن فرد در جامعه می‌شود و از این رو پوشیدن آن از نظر فقهی «حرام» قلمداد می‌شود. رأی اکبرنژاد در حلقه‌های حوزوی اعتراض به پا کرد. اکبرنژاد اما از رأی خود عقب ننشست و در مناظره‌ای با یکی دیگر از روحانیان از رأی خود دفاع کرد. او بعد از مصاحبه و مناظره‌اش‌ در یادداشتی به این نکته اشاره کرد که پس از طرح نظریه «لباس روحانیت لباس پیامبر نیست» پیام‌های هم‌دلانه‌ بسیاری از سوی خانواده‌ روحانیان دریافت کرده است. با این حال اکبرنژاد با این پرسش مکرّر مواجه شد که اگر از نظر او «لباس روحانیّت لباس پیامبر نیست» چرا خود او همچنان در این لباس است. در پاسخ به این پرسش او در یادداشت دیگری توضیح داد که تغییرات در جامعه مذهبی باید به تدریج رخ دهد. او پیشنهاد کرد که در میان روحانیان «در آغاز باید دو لباسه بودن را جا بیندازیم» و اشاره کرد که او خود نیز گاهی بدون لباس روحانیّت بیرون می‌رود بحث شرعی در باب لباس روحانیّت گرچه بحثی رایج در میان روحانیان نیست و در گذشته هم نبوده اما کاملا هم بی سابقه نیست. پیشتر احمد قابل، مجتهدی که خود روزگاری در لباس روحانیّت بود، پوشیدن آن را «مکروه» می‌دانست. استاد تاریخ دانشگاه تهران، که خود روحانی است، نیز از یک روحانیِ از-لباس-در-آمده در دوره «متحد الشکل کردن لباس» در عصر رضا شاه یاد می‌کند که در کتابی استدلال کرده بود لباس روحانیت «لباس پیامبر» نیست و بهتر است روحانیان آن را کنار بگذارند ــــ کاری که البته رضا شاه در مورد اکثر روحانیان با اجبار انجام داد. از این گذشته، در گذشته نه چندان دور مجتهدان ناموری وجود داشتند که خود مختارانه هیچ گاه به لباس روحانیّت در نیامدند و با این حال جایگاهی برجسته در میان روحانیان یافتند، مانند میرزا جهانگیرخان قشقایی (استادِ سید حسن مدرّس، آقا ضیاء عراقی، آیت‌الله بروجردی، رحیم ارباب و حسنعلی نخودکی) و نیز رحیم ارباب (استادِ جلال‌الدین همایی، بهشتی، مفتح و عبدالجواد فلاطوری). میرزا جهانگیرخان و شاگردش رحیم ارباب هر دو تا آخر عمر کلاه پوستی به سر می‌گذاشتند و نه عمّامه. صرف نظر از بحث نظری در باب مشروعیّت یا عدم مشروعیّت پوشیدن لباس روحانیّت و نیز صرف نظر از نمایندگی یا عدم نمایندگی این لباس از «لباس پیامبر»، در عمل به ویژه پس از انقلاب روحانیان بسیاری برای زندگی عادی و کم دردسر در میان مردم، فقط در مکان‌های مذهبی و رسمی لباس ویژه صنف خود را می‌پوشند و در باقی ایام با لباس عادی در میان مردم ظاهر می‌شوند. به این عدّه در اصطلاح غیر رسمی حوزوی «دو زیست» می‌گویند و یا به تعبیر اکبرنژاد «دو لباسه». حوزه‌های علمیّه در ایران اما این وضعیت را به رسمیّت نمی‌شناسند و برخی امتیازهای حوزوی را صرفاً به کسانی اختصاص می‌دهند که به اصطلاح رسمی «تلبّس دائم» داشته باشند، یعنی لباس صنف خود را همیشه حتی در مکان‌های عمومی نیز بپوشند 🔻متن کامل یادداشت تخریبگرانه رسانه ملکه در پیوند ذیل قابل دسترسی است: https://www.bbc.com/persian/iran-features-50799848   @rozaneebefarda
روزنه
استقبال رسانه منحوس ملکه از اظهارات غیرقابل دفاع و نادرست آقای #محمدتقی_اکبرنژاد پیرامون #لباس_روحان
🔶حاشیه روزنه فارغ از محتوای اظهارات آقای اکبرنژاد که از نظر تاریخی نقدهای زیادی بدان وارد است، این سؤال مطرح است که خبرگزاری ایکنا که بیش از هرکسی اخبار مربوط به جناب آقای هادوی تهرانی (از سران ) را پوشش می‌ دهد، با چه انگیزه ای با چنین رویکرد خطرناک و غلطی به طرح مسئله در باب لباس روحانیت پرداخته است؟ اساسا چنین رسانه ای چرا باید سراغ کسی برود که در زمره مخالفان سرسخت نشست اساتید و امقال آقای هادوی است؟ گذشته از خبرگزاری مزبور، باید از آقای اکبرنژاد پرسید، در میان اینهمه مسئله اولویت دار، دقیقا با چه هدفی به طرح مسئله علیه لباس روحانیت پرداخته تا موجبات سؤاستفاده گسترده مخالفان روحانیت فراهم شود. 🔻اکنون که این ماجرا به این نقطه رسیده، بهترین راه آن است که هم خبرگزاری مزبور و هم شخص نامبرده، درصدد جبران مافات برآمده به سیاه نمایی رسانه اجاره ای ملکه خونخوار انگلیس خبیث پاسخ دهند و صدالبته این به معنای دست برداشتن از مبانی و سلائق فکری آن رسانه و این روحانی نیست و آنان بعدا در مجالی تخصصی می توانند حرف های خود را بزنند و البته درخت تناور روحانیت شیعه را بیمی از این گردبادهای موسمی نیست ولی همگان باید بدانند که وقتی دشمن قسم خورده اسلام و تشیع و انقلاب و روحانیت، در صدد القای مطلب خلاف واقع و سیاه نمایی است، باید پاسخی متقن، مستند، کوبنده و یک دست از حوزه قم دریافت کند.    @rozaneebefarda
روزنه
استقبال رسانه منحوس ملکه از اظهارات غیرقابل دفاع و نادرست آقای #محمدتقی_اکبرنژاد پیرامون #لباس_روحان
بازتاب دیدگاه‌های مخاطبان روزنه/۱ 🔹حامد: به عقیده حقیر موضع به جا و خویشتندارانه روزنه نسبت به مواضع آقای اکبر نژاد امروز جلوه گری می کند .. همیشه برایم سوال بود روزنه علی رغم مخالفت با جریان متحجر حوزه هیچگاه جانب طیف اکبرنژاد را نگرفت 👏 @rozaneebefarda
استقبال و واکنش سریع دیگر سایت‌های ضدانقلاب نسبت به اظهارات آقای اکبرنژاد @rozaneebefarda
روزنه
استقبال رسانه منحوس ملکه از اظهارات غیرقابل دفاع و نادرست آقای #محمدتقی_اکبرنژاد پیرامون #لباس_روحان
بازتاب دیدگاه‌های مخاطبان روزنه/۲ 🔸اللهم ارزقنا الشهادة فی سبیلک: پیرامون صحبت آقای اکبر نژاد خیلی مختصر: حب الدنیا راس کل خطیئة... @rozaneebefarda
روزنه
ریشه ناکار آمدی #دولت_اعتدال و #اصلاح‌طلبان! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸آقای #روحانی از همان مبارزات ان
بازتاب دیدگاه‌های مخاطبان روزنه/۳ 🔸جعفر: سلام ذیل مطلب اکبر نژاد: عدم موفقیت جریان حق ، در برحه ای از زمان معلول عوامل متعددی است که یکی از آنها دوستان جاهل یا بد سلیقه است. این جریان با انتخاب شیوه نامناسب ، یا تغییر اولویت ها ، یا به موقع عمل نکردن ویا انتخاب گفتار ناشایست در دفاع از حق ، همیشه باعث پیشروی جریان باطل بوده اند! لذا فرمودند «انَّ امرنا صعب مستصعب»! @rozaneebefarda
برای ساعاتی لینک خبر صحبت‌های آقای اکبرنژاد جزء یکی از پیشنهادات گوگل به کاربران فارسی زبان اندروید بود@rozaneebefarda
یادداشت موهن فرهمند خبرنگار هتاک و ضدانقلاب بی بی سی در واکنش به مناظره آقای اکبرنژاد در سایت مباحثات @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 مناظره دو آخوند انقلاب ندیده درباره لباس آخوندی : یکی با ته لهجه ترکی و به فغان از دردسرهای لباس آخوندی به دنبال توجیه فقهی برای راحت شدن از شر عبا و عمامه، دیگری آیت الله ازاده ایبا همه اوصاف آقازاده های خودپسند و خودبزرگ بین که «متفوه» و « فی زماننا هذا» از دهانش نمی افتد و همه حرفش این است که: تو نمی فهمی و من می فهمم. هر دو پای استدلالشان چوبین است و بشدت دچار زمان پریشی اند. به جای اینکه پاسخ پرسشهای تاریخی را در تاریخ بیابند، در آیه و حدیث و ردای موسی و پیراهن یوسف دنبالش می گردند. اندک درکی از تاریخ کافی است تا به این محصولات حوزه های شترگاوپلنگ امروزی بفهماند که لباس آخوند امروزی نه ربطی به پیامبر اسلام دارد و نه امام جعفر صادق. آنچه قال الرسول و قال الصادق و قال الباقر درباره لباس داریم به کیفیت لباس بر می گردد نه به شکل آن. اگر هم جایی گفته اند عمامه ات را چنین ببند، برای این بوده که همه عمامه به سر می کردند و از سر توصیه به یاران آن زمان خود بوده، نه اینکه برای فرم لباس انسان هزار و چهارصد سال بعد تکلیف تعیین کنند. برای فهمیدن این بدیهیات، هیچ نیازی به خواندن رسائل شیخ انصاری نیست که آن آقازاده متکبر پزش را می دهد. گربه بنده هم که رسائل نخوانده، می فهمد. لباس آخوند شیعه ایرانی حاصل تطور و تحول لباس در قرون و اعصار است، درست مانند لباس دیگر مردمان. با توجه به توصیفهایی که در تاریخ آمده و نقاشیها و عکسهای به جا مانده، لباس علامه مجلسی در عصر صفوی هیچ شباهتی به لباس شیخ فضل الله نوری در دوره قاجار ندارد. شکل امروزی لباس آخوند ایرانی از دوره قاجار مانده و پس از آن هم مختصر تغییراتی به خود دیده است. این لباس تا پیش از دوره رضا شاه اصلا لباس آخوندی نبوده، بلکه لباس «اهل علم» بوده است. هر دانش آموخته ای این لباس را به تن می کرده، فارغ از اینکه طبیب و عطار و معمار و کاتب دارالحکومه یا پیشنماز مسجد محل و قاضی عدلیه و مرجع تقلید باشد. حتی تاجر بازار که درسی هم خوانده بوده، این لباس را به تن می کرده است. اگر کسروی و ملک الشعرای بهار و عارف قزوینی این لباس را به تن داشتند، به این معنی نیست که آخوند بودند. آخوند کسی است که حرفه اش رسیدگی به امور دینی مسلمین است، از قبیل پیشنمازی و منبر رفتن و عقد نکاح و طلاق و نماز خواندن بر میت و تدریس علوم دینی. از زمان رضا شاه، اهل علمی که کارشان ربطی به دین نداشت این لباس را درآوردند و عبا و عمامه در انحصار «روحانیت» درآمد و قداست یافت، حال آنکه پیشتر، لباس مقدس نبود، لباسی بود مانند دیگر لباسها. بدیهی است در جامعه ای که همه بدبختیهایش را از آخوندها می بیند، کسی که با این لباس میان مردم بگردد چقدر گرفتاری دارد. همین شیخ آذری نالان که اصلا در زمان انقلاب به دنیا نیامده بوده تا در به بار آوردن این بدبختی سهیم باشد، مصداق آش نخورده و دهان سوخته شده است. آن آیت الله زاده از خودراضی هم هویتش و «ژن برترش» بسته به عمامه پدرش است که از این لباس دفاع می کند. این آقایان بهتر است با خودشان روراست باشند و بیخود از خاتم الانبیاء و صادق الائمه مایه نگذارند. 🔶حاشیه روزنه ماهیت واقعی و عرض و طول سواد این مزدور جماعت هم در هنگامه حوادث واقعه عجیب رو میشود بیچاره برای دو قران مواجب ملکه خبیث انگلیس مجبور شده رطب و یابس بهم ببافد و فحش نامه ای فراهم سازد تا مثلا بی سوادی طرفین مناظره کننده را نشان دهد که صدالبته در نزد اهل دقت عیب جویان بیشتر گم کرده راه اند گذشته از اظهارات غیرقابل قبول آقای اکبرنژاد و انتشار اولیه توسط ایکنا، سایت نیز نقش بسیار زیادی در ضریب دادن به این مطالب حاشیه‌ساز داشت. فرهمند یا نمی‌داند یا عمدا پنهان‌کاری کرده که روشنفکران غرب اندیش و مذهب ستیزی که شیخ فضل‌الله عزیز را بر دار کردند، برخی شان از بدحادثه روزگاری در سلک روحانیت بوده اند؛نمونه بارزش شیخ ابراهیم زنجانی است اما افرادی چون یحی دولت آبادی و تقی زاده و دیگران هم قبل از لاقیدی روشنفکرمآبانه، در قامت یک آخوند کامل شناخته میشدند. در مورد کسروی هم چنین است. او نیز برخلاف مدعای مزدور رسانه ملکه، قبلا به حمل شایع، آخوند بود و در مساجد تبریز مدتی امام جماعت بود. بی سوادی و یا قلم به مزد بودن موجب شده که فرهمند اینچنین مطالب واضحی را منکر شود و در آستانه صدسالگی کودتای سیاه اسفند۱۲۹۹، به تطهیر رضاخان پالانی در تغییر لباس اجباری روحانیون بپردازد. @rozaneebefarda
روزنه
استقبال رسانه منحوس ملکه از اظهارات غیرقابل دفاع و نادرست آقای #محمدتقی_اکبرنژاد پیرامون #لباس_روحان
بازتاب دیدگاه‌های مخاطبان روزنه/۴ 🔸محمد حسن: سلام سوء استفاده از یک نظریه توسط دشمنان اسلام دلیل بر بطلان ان نظریه نیست.بارها شده است از کلمات مقام معظم رهبری همین رسانه های ضد انقلاب برداشت های منفی کردند درحالی که مراد حضرت اقا چیز دیگری بوده در خصوص لباس روحانیت هم نظر اقای اکبر نژاد عدم تقدس این لباس که حداقل لباس علمای دین در طول تاریخ بوده نبوده است بلکه نظر ایشان این است که با توجه به شرایط زمانی عصر که لباس مردم متفاوت از لباس روحانیت شده است دیگر به مصلحت نیست ان قدر بر پوشیدن لباس روحانیت تأکید بشود.ولی رسانه های ضد انقلاب به گونه ای سخنان ایشان را منعکس می کنند که تقدس زدایی از لباس روحانیت بکنند. و جایگاه روحانیت را پیش مردم خراب کنند @rozaneebefarda
روزنه
استقبال رسانه منحوس ملکه از اظهارات غیرقابل دفاع و نادرست آقای #محمدتقی_اکبرنژاد پیرامون #لباس_روحان
بازتاب دیدگاه‌های مخاطبان روزنه/۵ 🔹واله: با سلام و ادب . به مدیر کانال موسسه ی اقای اکبرنژاد تذکر داده شد که با توجه به تذکر به جا و متین کانال روزنه صریح و انقلابی موضع گیری کنید قبول نکرده و امتناع کردند جا داره از سعه ی صدر طلاب انقلابی استفاده کنند و اثرات موضع گیری های اشتباه و بدون اولویتشون را جبران کنند و طفره نروند تا بیشتر از این موجب خسارت نباشند . باتشکر @rozaneebefarda
روزنه
استقبال رسانه منحوس ملکه از اظهارات غیرقابل دفاع و نادرست آقای #محمدتقی_اکبرنژاد پیرامون #لباس_روحان
بازتاب دیدگاه‌های مخاطبان روزنه/۶ 🔸محمد: با سلام و احترام خدمت اعضای کانال روزنه به نظر بنده حوزه علمیه باید شرایطی را برای مطرح کردن مطالب جدید و علمی فراهم آورد ودر صورت عدم استقبال از کرسیهای آزاد اندیشی همیشه شاهد سوء تفاهم های نابجا از سوی حوزویان و برداشت ناصحیح از مطالب علمی بوده ایم و وقتی حوزه فضای آزاد اندیشی را فراهم نمی آورد طبیعیست که هر حرف تازه و قابل تاملی در رسانه های خارجی مطرح گردد. به نظر بنده بحث لباس روحانیت هم بعد از واکاویهای علمی موسسه فقاهت باید توسط اساتید مبرز حوزه مورد بحث قرار میگرفت و لااقل چند مناظره و نقد علمی از جانب بزرگان صورت میگرفت تا شاهد تبلیغ آن از طرف BBC نبودیم گرچه این جماعت از بیانات رهبری هم سوء استفاده میکنند و انتشار مطلبی از جانبشان همیشه دلیل محکمی بر ناحق بودن آن مطلب نیست. @rozaneebefarda
بازتاب دیدگاه‌های مخاطبان روزنه/۷ 🔸ناصر نجفی: تبریک به برادرانی که BBC به دادشان رسید! تبریک میگویم به برادرانی که BBC به دادشان رسید! چطور؟ از زمانی که آقای اکبرنژاد به بررسی فقهی لباس روحانیت پرداختند، واکنش های مخالف و موافقی دیده شد. نقطه اشتراک در تمام نقدها، پرداختن به مسائل حاشیه ای به جای نقد اصل مطلب بود. آقای اکبرنژاد ادعا داشتند که «پیامبر(ص) ملتزم نبودند که همانند ما طلبه‌ها همیشه لباس بپوشند؛ هیچ یک از پیامبران الهی لباس متمایز از مردم نداشتند؛ لباس روحانیت هیچگونه استحباب ذاتی ندارد؛ اگر از «عمامه» تجلیل شده، نه به عنوان اینکه لباس دین است، بلکه به عنوان اینکه لباس وقار عرب بوده و به همه عرب توصیه شده است که آن را بپوشند؛ تمایز در پوشش، با هدف تربیت ناسازگار است؛ آیات و روایات همگی مؤید هستند که انبیاء و اهل بیت(ع) هیچگونه تمایزی در پوشش نداشته‌اند؛ اصل عدم تمایز در لباس را اصل مهمی می‏‌داند و... ». ایشان همه این ادعاها را نیز از منظر فقه مورد بررسی قرار دادند. اما ناقدان به جای جواب دادن به این گزاره ها و نقد آنها به تهمت و نسبت دادن غافل و جاهل به ایشان پرداختند. بله متاسفانه برخلاف انتظار تاکنون نقدی عالمانه و فقهیِ درخور، نسبت به این موضوع صورت نگرفت. اما اینکه چرا bbc به داد این منتقدان رسید این است که حالا میتوانند بگویند دیدید ما مخالف این ادعاها بودیم، این هم از دشمن که سخنان اکبرنژاد را تایید کرد! این عزیزان عجله کردند و توجه نداشتند که همین دشمن از سخنان دیگر بزرگانی مانند استاد رحیم پور ازغدی، آیت الله حیدری برخی مراجع عظام و حتی خود رهبری هم سوءاستفاده کرده اند. فرق است بین سوءاستفاده کردن از سخنان به حق یک شخص با تایید روش و منش و جهت فکری و سیاسی آن شخص. اگر به خاطر این سوءاستفاده ها زبان را بست دیگر آقای ازغدی نباید در سخنان پیش از خطبه ها از ناعدالتی و فساد مسئولین بگوید و نه جلسه ای در زیرزمین فیضیه تشکیل شود و نه آن عدالتخواه طلبه و دانشجو دستنوشته سیاسی بر دست گیرد! آری تا زمانی که علاقه ما به نقد بیشتر از شنیدن و تفکر باشد، همین خواهد بود. 𑸱اپاسخ روزنه علیکم السلام متشکر از نکات تان در پاسخ چند نکته قابل ذکر است: ۱)جای طرح شذوذات فکری در رسانه‌های عمومی است یا محافل تخصصی؟ ۲) آیا همه ایده های اولیه اهل علم، مصداق تفکر و دانش است یا آنکه هر فردی بجای طرح فی‌البداهه مطالب خود باید ابتدا صورت پژوهشی و استدلالی از آن را ارائه کند؟ ۳) کار رسانه ملکه و امثالهم، خباث و خیانت است لذا با سخنان سنجیده و سدید زمینه سواستفاده را سلب نموده با این وجود اگر موج سواری کرد، بایسته است در اسرع وقت مرزبندی و موضع‌گیری‌ شود. @rozaneebefarda