eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
تخریب توأمان وجه و ؛ زهردار 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 اوضاع جنگ روانی علیه انقلاب اسلامی در قم به مرحله حساسی رسیده است. پروژه قدیمی حذف عقبه مشروعیت دینی نظام اسلامی٬ اکنون در قالب جداسازی از بدنه انقلابی قم در حال پیگیری است. برخی که چند دهه (دوران مبارزه و چه در زمانه تاسیس نظام) بنا به غلبه فضای گفتمانی٬ جرأت اقدام و ابراز علنی علیه جمهوری اسلامی را نداشته اند٬ کورسوی آفتابی از دور دیده و از لانه بیرون خزیده اند. قرار بر آن است که مراجع عزیز و اصیل در نخستین قدم٬ در جبهه منتقدین و بلکه مخالفین نظام یا حامی مخالفان قلمداد شوند تا همزمان حساسیت نیروهای انقلابی در موضع گیری برانگیخته شود و سکولارهای حوزوی٬ در پشت چهره های وجیه و از آب گل آلود اختلاف٬ مشغول خویش شوند! در این باب گفتنی ها فراوان است و به مرور بدان پرداخته خواهد شد. انشالله @rozaneebefarda
پاورپوینت #افول_آمریکا.pptx
45.85M
پاورپوینت🌟 💦متنی جامع درباره 👎 🔰بیش از سه ماه صرف پژوهش در این موضوع و تکمیل پاورپوینت شده است. منبع: مدرسه انقلاب؛ https://eitaa.com/darseenghelab @rozaneebefarda
کنایه غیرقابل قبول رییس جمهوری به بزرگان حوزه مقدسه قم @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔺آیت الله مکارم شیرازی (۹۷/۴/۵): در تضاد با قوانین اسلامی و مخالف منافع مسلم ماست. 🔺دکتر روحانی(۹۷/۹/۱۹): میگویند اگر فلان امضا بشود اسلام از دست میرود! تو از چه میفهمی؟! 🔶حاشیه جسارتاً کسانیکه بعد از آیت‌الله یزدی به محضر آیت‌الله شبیری زنجانی، داعیه‌دار و نگران حرمت شده بودند آیا نظری در این مورد ندارند؟! @rozaneebefarda
نشست فقه معاصر آیت الله سیفی مازندرانی پنج شنبه: ۲۲آذر۹۷_ساعت۹ مدرسه مبارکه فیضیه @rozaneebefarda
در موضع گیری هایش سیاسی عمل می کند؟! @rozabeebefarda 🔻🔻🔻 که در نامه آیت الله یزدی به آیت الله العظمی شبیری مواضع محکمی اتخاذ کردند اگر در مواضع خود در حمایت از مراجع اغراض خاص و ندارند حالا که رییس جمهور چنین توهینی به عده ای از مراجع معظم تقلید کرده اتخاذ موضع کنند وقتی آقایان برای نامه ی معمولی آنچنان حساسیتی نشان می دهند که توهین شد حتما برای این کلام چندین برابر حساسیت و موضع نشان خواهند داد اگر موضعی نگیرند قطعا اغراض دیگری دارند و همین رویکردها نیّات آنان را آشکار کرده و ریزش حوزوی را در بدنه محدود آنها ایجاد خواهد کرد. سلمان رئوفی-۱۳۹۷/۸/۲۰ @rozaneebefarda
چهل سالگی انقلاب اسلامی چهارشنبه. ۲۱ آذر مدرسه مبارکه معصومیه(س) ساعت ۱۸ @rozaneebefarda
حضرت آیت‌الله‌ سبحانی: نباید بگذاریم ما را جذب کند. @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ایشان در دیدار اعضای انجمن فرهنگی ناشران آموزشی کشور فرمود: 🔻ما در کشور نخبگان را پرورش می‌دهیم، ولی غرب با روشهای مختلف آنها را جذب میکند که باید برای آن فکری شود. 🔹بازیگری زنها با کلاه‌گیس در صحنه تئاتر شایسته نیست. حوزه نیوز @rozaneebefarda
سایت انتخاب پس از یک سال، سخنان آیت الله شبیری زنجانی در دیدار با مدیر حوزه های علمیه را بدون اشاره به زمان ایراد این سخنان، منتشر کرد. آیا باز هم میتوان در سوء استفاده از آیت الله شبیری زنجانی در جهت مقاصد خاص سیاسی تردید کرد؟ @motaleatehawzavi
تلاش سایت خبری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی برای ترمیم چهره مخدوش نشست دوره ای اساتید آیا کسانی از وجود این تشکل سود می‌برند ؟ @motaleatehawzavi
اظهار نظر اهانت آمیز خبرنگار مقیم پیرامون طرفداران آقای . 💥حاشیه اصلاح طلب ها چرا از ارتباطات با رییس جمهور محبوب شان و سایر مرادهای سیاسی شان هیچ نمی گویند؟! نقد و ایراد به یک فرد مدعی عرفان نباید موجب اهانت به همه اطرافیان او شود. @rozaneebefarda
سنگ را با سنگ می شکنند؛ آری٬ ای برادر اینچنین است. درنگی پیرامون حواشی یک درس اخلاق خاص. 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 و فی الارض قطع متجاورات و جنات من اعناب و زرع و نخیل صنوان و غیر صنوان یسقی بماء واحد و نفضل بعضها علی بعض فی الاکل ان فی ذالک لآیات لقوم یعقلون* رعد/۴. چندی است که شبکه های اجتماعی به محل مجادله و گاهی نزاع پیرامون یک درس اخلاق در قم تبدیل شده است. طرفداران و منتقدان هرکدام در اثبات و نفی٬ حرفهایی برای گفتن دارند. اکنون با زمزمه برخورد با برخی سرحلقه های آن محفل٬ این درگیری ها ابعاد پیچیده تری به خود گرفته که بسیار فراتر از اصل ماجراست و حاشیه هایی مهم تر از متن را رقم زده است! فارغ از آنکه چه دیدگاهی پیرامون آن درس و مدرس ش و شاگردانش داشته باشیم٬ و فارغ از هر قضاوتی که در مورد عملکرد متولیان امر در برخورد با آنان داشته باشیم٬ توجه به چند نکته خالی از لطف نیست؛ ۱) طریق معرفت و معنویت٬ خالی از ٬ اشتباه و خطا نیست. بلکه ابتلائاتش بسیار شدیدتر از سایر طرق است. پس هیچ فرد یا طریقه ای را نمی توان عاری از اشتباه پنداشت اما تشخیص مصادیق را باید به مراجع ذیصلاح و افراد متخصص فن واگذارد. هر چند که آنان نیز در مواجهه خود با پدیده های عرفانی٬ نیستند. ۲) هر کسی که مدتی طریقه ای را تجربه می کند٬ به تمام وقایع پیرامونی احاطه ندارد٬ و ای بسا افرادی که هرگز تحولات پیچیده پیرامونی را در تصور هم نیاورند. طبیعی است که نمی توان و نباید همه وابستگان یک محفل را با یک دید نگریست خاصه آنکه اگر اتهام ثابت نشده ای در میان باشد. برخی ها٬ روح و روان افراد را برهم می ریزد و آنان را در راه خود مصمم تر می کند و راه درنگ در گذشته را می بندد. وانگهی! اگر موضوعی در محکمه عادله ای نیز اثبات شد٬ تازه هنگامه دستگیری از برادران ایمانی رسیده است و یا فریاد زدن فروافتادن افرادی در امری ناروا٬ خود ناروایی به مراتب بالاتر است. ۳) در این ماجرا نیز همانند قبل٬ همان محفل های و دوباره فعال شده اند. اکنون نوبت ماهیگیری از آب گل آلود است. وارد معرکه شده اند. از یک سو با وسائط خاص٬ به تحریک سرحلقه ها مشغول اند تا آنان را به مرز برسانند و از دیگر سو بر شیپور می دمند تا بدنه را به مرز بکشانند. آری! وقت فرا رسیده است. حالا بهترین فرصت برای قربانی کردن جوانانی است که دغدغه انقلاب اسلامی دارند (فارغ از هر نقد مشفقانه ای که به عملکردها وجود دارد) ۴) سکولارها همیشه . آنان در خزینه های انزوای شان خزیده اند و همواره منتظر فرصت اند. وقتی گسل اختلاف بین جماعت انقلابی فعال شود٬ آنان در میدان حاضر می شوند و چون افعی های آفتاب خورده٬ زهر خویش را میریزند و هیچ چیز هم برایشان مهم نیست. آنان فقط به دنبال از جریان های مختلفی هستند که زمینه در آنان می بینند. انتقام توأمان از و ٬ همواره در پوشش درگیر کردن این دو با یکدیگر پیگیری شده است. چه اینکه نتیجه این نزاع فشل کننده٬ بی اعتبار ساختن نهادهایی است که چهار دهه در مقابل انواع انحرافات اخلاقی و سیاسی و امنیتی ایستاده اند. برای مخالفین چه چیز بهتر از این که سیلی انتقام را دست انقلابی ها بنوازد. چنانکه لابشرط یا «بشرط لا» کردن یک جمعیت انقلابی قابل توجه نسبت به ارزش های انقلاب اسلامی٬ بزرگ و لقمه چرب و نرمی برای استراتژیست های مخوف مخالف انقلاب خواهد بود. پیرامون ابعاد مختلف این ماجرا در آینده بیشتر و مصداقی تر خواهیم نوشت. @rozaneebefarda
💥مهم فعالیت شاگردان حلقه اخلاقی مورد بحث در روزهای اخیر، به طور کلی در فضای مجازی پایان یافت. این اقدام بهنگام و قابل تقدیر نشانه هوشمندی و حسن نیت دست اندرکاران امور است که زمینه سوء استفاده ها را از بین می برد. @rozaneebefarda
وصایای عرفانی امام خمینی خطاب به فرزندش حاج سیداحمد خمینی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم اللَّه الرحمن الرحیم الحمد للَّه و الصّلاة و السّلام علی رسول اللَّه صلّی اللَّه علیه و آله وصیتی است از پدری پیر که عمری را با بطالت و جهالت گذرانده، و اکنون به سوی سرای جاوید می رود با دست خالی از حسنات و نامه ای سیاه از سیّئات، با امید به مغفرت اللَّه- و رجاء به عفو اللَّه است- به فرزندی جوان که در کشاکش با مشکلات دهر، و مختار در انتخاب صراط مستقیم الهی- که خداوند به لطف بی کران خود هدایتش فرماید- یا خدای ناخواسته انتخاب راه دیگر- که خداوند به رحمت خود از لغزشها محفوظش فرماید. فرزندم! کتابی را که به تو هدیه می کنم شمّه ایست از صلاة عارفین و سلوک معنوی اهل سلوک؛ هر چند قلم مثل منی عاجز است از بیان این سفرنامه. و اعتراف می کنم که آنچه نوشته ام از حدّ الفاظ و عباراتی چند بیرون نیست، و خود تا کنون به بارقه ای از این شمّه دست نیافتم. پسرم! آنچه در این معراج است غایة القصوای آمال اهل معرفت است که دست ما از آن کوتاه است (عنقا شکار کس نشود دام بازگیر) لکن از عنایات خداوند رحمان نباید مأیوس شویم که او- جلّ و علا- دستگیر ضعفا و معین فقراء است. عزیزم! کلام در سفر از خلق به حق، و از کثرت به وحدت، و از ناسوت به ما فوق جبروت است، تا حدّ فنای مطلق که در سجده اول حاصل شود، و فنای از فنای که پس از صحو، در سجده دوم حاصل گردد. و این تمام قوس وجود است مِن اللَّه و الی اللَّه. و در این حال، ساجد و مسجودی و عابد و معبودی در کار نیست: هُوَ الأَوَّلُ وَ الآخِرُ وَ الظَّاهِرُ وَ الْباطِنُ. پسرم! آنچه در درجه اول به تو وصیت می کنم آن است که انکار مقامات اهل معرفت نکنی، که این شیوه جُهّال است؛ و از معاشرت با منکرین مقامات اولیا بپرهیزی، که اینان قُطّاع طریق حق هستند. فرزندم! از خودخواهی و خودبینی به درآی که این ارث شیطان است، که به واسطه خودبینی و خودخواهی از امر خدای تعالی به خضوع برای ولیّ و صفیّ او- جلّ و علا- سرباززد. و بدان که تمام گرفتاریهای بنی آدم از این ارث شیطانی است که اصل اصول فتنه است؛ و شاید آیه شریفه وَ قاتِلُوهُمْ حَتّی لا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ یَکُونَ الدِّینُ لِلَّه «3» در بعض مراحل آن، اشاره به جهاد اکبر و مقاتله با ریشه فتنه که شیطان بزرگ و جنود آن که در تمام اعماق قلوب انسان ها شاخه و ریشه دارد، باشد. و هر کس برای رفع فتنه از درون و برون خویش باید مجاهده نماید. و این جهاد است که اگر به پیروزی رسید همه چیز و همه کس اصلاح می شود. پسرم! سعی کن که به این پیروزی دست یابی، یا دست به بعض مراحل آن. همّت کن و از هواهای نفسانیه که حدّ و حصر ندارد، بکاه، و از خدای متعال- جلّ و علا- استمداد کن که بی مدد او کس به جایی نرسد. و نماز، این معراج عارفان و سفر عاشقان، راه وصول به این مقصد است. و اگر توفیق یابی و یابیم به تحقّق یک رکعت آن و مشاهده انوار مکنون در آن و اسرار مرموز آن، و لو به قدر طاقت خویش، شمّه ای از مقصد و مقصود اولیای خدا را استشمام نمودیم، و دورنمایی از صلاة معراج سیّد انبیا و عرفا- علیه و علیهم و علی آله الصلاة و السلام- را مشاهده کردیم؛ که خداوند منّان ما و شما را به این نعمت بزرگ منّت نهد. راه بس دور است و بسیار خطرناک و محتاج به زاد و راحله فراوان، و زاد مثل من یا هیچ یا بسیار اندک است، مگر لطف دوست- جلّ و علا- شامل شود و دستگیری کند. [صفحه1 از 2] لینک بخش دوم نامه امام: https://eitaa.com/rozaneebefarda/309 @rozaneebefarda
وصایای عرفانی امام خطاب به فرزندش حاج سید احمد خمینی [صفحه2 از 2] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 لینک بخش نخست نامه امام: https://eitaa.com/rozaneebefarda/307 عزیزم! از جوانی به اندازه ای که باقی است استفاده کن که در پیری همه چیز از دست می رود، حتی توجه به آخرت و خدای تعالی. از مکاید بزرگ شیطان و نفس اماره آن است که جوانان را وعده صلاح و اصلاح در زمان پیری می دهد تا جوانی با غفلت از دست برود، و به پیران وعده طول عمر می دهد. و تا لحظه آخر با وعده های پوچ انسان را از ذکر خدا و اخلاص برای او بازمی دارد تا مرگ برسد، و در آن حال ایمان را اگر تا آن وقت نگرفته باشد، می گیرد. پس در جوانی که قدرت بیشتر داری به مجاهدت برخیز، و از غیر دوست- جلّ وعلا- بگریز، و پیوند خود را هر چه بیشتر- اگر پیوندی داری- محکم تر کن؛ و اگر خدای نخواسته نداری، تحصیل کن و در تقویتش همّت گمار، که هیچ موجودی جز او- جلّ و علا- سزاوار پیوند نیست. و پیوند با اولیای او اگر برای پیوند به او نباشد، حیله شیطانی است که از هر طریق سدّ راه حق کند. هیچ گاه به خود و عمل خود به چشم رضا منگر که اولیای خُلّص چنین بودند و خود را لاشی ء می دیدند؛ و گاهی حسنات خود را از سیّئات می شمردند. پسرم! هر چه مقام معرفت بالا رود، احساس ناچیزی غیر او- جلّ و علا- بیشتر شود. در نماز- این مِرقاة وصول الی اللَّه- پس از هر ستایش، تکبیری وارد است، چنانچه در دخول آن «تکبیر» است که اشاره به بزرگ تر بودن از ستایش است، و لو اعظم آن که نماز است. و پس از خروج، تکبیرات است که بزرگ تر بودن او را از توصیف ذات و صفات و افعال می رساند. چه می گویم، کی توصیف کند! و چه توصیف کند! و کی را توصیف، و با چه زبان و چه بیان توصیف کند! که تمام عالم، از اعلی مراتب وجود تا اسفل سافلین، هیچ است و هر چه هست او است؛ و هیچ از هستی مطلق چه تواند گفت. و اگر نبود امر خدای تعالی و اجازه او- جلّ و علا- شاید هیچ یک از اولیا سخنی از او نمی گفتند، در عین حال که هر چه هست سخن از او است لا غیر، و کس نتواند از ذکر او سرپیچی کند که هر ذکر، ذکر او است. وَ قَضی رَبُّکَ الّا تَعْبُدُوا الّا ایّاهُ؛ و ایَّاکَ نَعْبُدُ وَ ایَّاکَ نَسْتَعینُ که شاید از لسان حق خطاب به همه موجودات است: وَ انْ مِنْ شَیْ ءٍ إِلّا یُسبِّحُ بِحَمْدِهِ وَ لکِنْ لا تَفْقَهُونَ تَسْبِیحَهُمْ این نیز به لسان کثرت است، و گر نه او حمد است و حامد است و محمود انَّ رَبَّک یُصَلّی؛ اللَّهُ نُورُ السَّمواتِ وَ الْارْض. پسرم! ما که عاجز از شکر او و نعمت های بی منتهای اوییم، پس چه بهتر که از خدمت به بندگان او غفلت نکنیم که خدمت به آنان خدمت به حق است؛ چه که همه از اویند. هیچ گاه در خدمت به خلق اللَّه خود را طلبکار مدان که آنان به حقّ منّت بر ما دارند، که وسیله خدمت به او- جلّ و علا- هستند. و در خدمت به آنان دنبال کسب شهرت و محبوبیت مباش که این خود حیله شیطان است که ما را در کام خود فرو برد. و در خدمت به بندگان خدا آنچه برای آنان پرنفع تر است انتخاب کن، نه آنچه برای خود یا دوستان خود؛ که این علامت صدق به پیشگاه مقدس او- جلّ و علا- است. پسر عزیزم! خداوند حاضر است و عالم محضر او است، و صفحه نفس ماها یکی از نامه های اعمالمان. سعی کن هر شغل و عمل که تو را به او نزدیک تر کند انتخاب کن که آن رضای او- جلّ و علا- است. در دل به من اشکال مکن که اگر صادقی، چرا خود چنین نیستی؟! که من خود می دانم که به هیچ یک از صفات اهل دل موصوف نیستم، و خوف آن دارم که این قلم شکسته در خدمت ابلیس و نفس خبیث باشد، و فردا از من مؤاخذه شود؛ لکن اصل مطالبْ حق است اگر چه به قلم مثل منی [است ] که از خصلت های شیطانی دور نیستم. و به خدای تعالی در این نَفَس های آخر پناه می برم و از اولیای او- جلّ و علا- امید دستگیری و شفاعت دارم. بارالها! تو خود از این پیر ناتوان و احمد جوان دستگیری کن، و عاقبت ما را ختم به خیر فرما، و با رحمت واسعه خود ما را به بارگاه جلال و جمال خود راهی ده. و السلام علی من اتبع الهدی . شب 15 ربیع المولود 1407_27/8/65 روح اللَّه الموسوی الخمینی صحیفه امام، ج 20، ص: 154-158 @rozaneebefarda
✅ ترجمه بخش‌هایی از نامه 31 نهج البلاغه ☑️ این وصیت‌نامه که بعد از نامه مالک اشتر طولانى‌ترین نامه‌هاى امام علیه‌السلام در نهج‌البلاغه است، یک دوره کامل درس اخلاق، تهذیب نفس، خودسازى، تربیت نفوس و سیر و سلوک الى الله است و در حقیقت از سى بخش تشکیل مى‌شود. ▫️گزیده‌ای از وصيت امیر بیان، حضرت علی علیه‌السلام به امام حسن مجتبی عليه‌السلام که هنگام بازگشت از صفين در حَاضِرِين (نام شهرى است در اطراف صفين) نوشته‌اند: 🔹 از پدرى فانى، اعتراف دارنده به گذشت زمان، زندگى را پشت سر نهاده ـ كه در سپرى شدن دنيا چاره اى ندارد ـ مسكن گزيده در جايگاه گذشتگان، و كوچ‌كننده فردا، به فرزندى آزمند چيزى كه به دست نمى‌آيد، رونده راهى كه به نيستى ختم مى‌شود، در دنيا هدف بيمارى‌ها، در گرو روزگار، و در تيررس مصائب، گرفتار دنيا، سودا كننده دنياى فريب‌كار، وام‌دار نابودى‌ها، اسير مرگ، هم‌سوگند رنج‌ها، هم‌نشين اندوه‌ها، آماج بلاها، به‌خاك در افتاده خواهش‌ها، و جانشين گذشتگان است. 🔹 پس از ستايش پروردگار، همانا گذشت عمر، و چيرگى روزگار، و روى آوردن آخرت، مرا از ياد غير خودم باز داشته و تمام توجه مرا به آخرت كشانده است، كه به خويشتن فكر مى‌كنم و از غير خودم روى‌گردان شدم، كه نظرم را از ديگران گرفت، و از پيروى خواهش‌ها بازگرداند، و حقيقت كار مرا نماياند، و مرا به راهى كشاند كه شوخى بر نمى‌دارد، و به حقيقتى رساند كه دروغى در آن راه ندارد. 🔹 و تو را ديدم كه پاره تن من، بلكه همه جان منى، آنگونه كه اگر آسيبى به تو رسد به من رسيده است، و اگر مرگ به سراغ تو آيد، زندگى مرا گرفته است، پس كار تو را كار خود شمردم، و نامه‌اى براى تو نوشتم، تا تو را در سختى‌هاى زندگى رهنمون باشد. حال من زنده باشم يا نباشم. 🔹 پسرم همانا تو را به ترس از خدا سفارش مى‌كنم كه پيوسته در فرمان او باشى، و دلت را با ياد خدا زنده كنى، و به ريسمان او چنگ‌زنى، چه وسيله‌اى مطمئن‌تر از رابطه تو با خداست اگر سر رشته آن را در دست گيرى. دلت را با اندرز نيكو زنده كن، هواى نفس را با بى اعتنايى به حرام بميران، جان را با يقين نيرومند كن، و با نور حكمت روشنائى بخش، و با ياد مرگ آرام كن، به نابودى از او اعتراف گير، و با بررسى تحولات ناگوار دنيا به او آگاهى بخش، و از دگرگونى روزگار، و زشتى‌هاى گردش شب و روز او را بترسان، تاريخ گذشتگان را بر او بنما، و آنچه كه بر سر پيشينيان آمده است به يادش آور. 🔹در ديار و آثار ويران رفتگان گردش كن، و بينديش كه آنها چه كردند از كجا كوچ كرده، و در كجا فرود آمدند از جمع دوستان جدا شده و به ديار غربت سفر كردند، گويا زمانى نمى‌گذرد كه تو هم يكى از آنانى پس جايگاه آينده را آباد كن، آخرت را به دنيا مفروش. … : ☑️ شباهت‌های فراوانی بین وصیت‌نامه حضرت علی علیه‌السلام و وصیت‌نامه امام خمینی قدس‌سره به فرزندش سید احمد می‌توان مشاهده نمود. گویا جان کلام مولا، از زبان حضرت روح‌الله متجلی گشته است. ✅@tabalvor_andisheh
نشست های در پوشش و @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔽نشست «حوزه مستقل وعقلانی نه سکولار، نه افراطی» با سخنرانی جناب آقای در موسسه برگزار شد. 🔸قاضی زاده در این نشست گفته: به غیر از حکومت انبیا نمی توان گفت مجموعه حکومتی که در یک حاکمیت اتفاق می افتد حق است. متن کامل: 👇 hawzahnews.com/detail/News/472012 🔶حاشیه آقای قاضی زاده از چهره های نزدیک به دولت است که در موسسه فهیم به تئوری سازی برای این جریان تلاش زیادی در کارنامه دارد.(مراجعه به سایت رسمی مجموعه) ایشان اکنون در جلسات تشکل موسوم به حضور پررنگ دارد و در اجلاسیه سال پیش این تشکیلات به عنوان سخنران حاضر بود. متن کامل این نشست مذکور٬ در منتشر شده و در آن گزارش٬ وی به عنوان استاد درس خارج حوزه قم معرفی شده است. معلوم نیست کسانی که سوابق سیاسی روشن دارند با کدام منابع مالی به جریان سازی علمی در حوزه قم مشغول اند و جالب آنکه با گرایشات سیاسی روشن این مجموعه٬ شعار چه تناسبی دارد؟! @rozaneebefarda
💥مهم توضیحات مکتوب و روشنگری مبسوط جناب استاد سید احمد خاتمی پیرامون مسئولیت جدید دامادش در یک منصب دولتی 🔹از حساسیت جامعه اسلامی بر این امور سپاسگذارم و امیدوارم این روش ادامه یابد. 🔶حاشیه این رویه قابل تقدیر٬ امری ضروری در شفافیت فعالیت های همه حوزویان ارجمند است. @rozaneebefarda
🔴میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است! 🔻اخیرا برخی از روحانیون لیبرال مسلک اقدام به حضور در جمع سلبریتی های بی حجاب و بد حجاب نموده اند و تصاویری که در شان روحانیت نیست را در سطح فضای مجازی منتشر نموده اند به استناد اینکه [آقا سید موسی] صدر هم با زنان بی حجاب عکس داشته است پس ما اشتباه نکرده ایم! 🔻ابتدا این تشبیه مع الفارق العظیم با [آقا سید موسی] صدر را باید تبیین کرد که شرایط جمعیتی لبنان و مواجهه ایشان با ادیان و مذاهب مختلف و اعتقاد شخصی وی بر اصلاح پوشش در جامعه چیزی است که در نوع رفتار ایشان حتما باید ملاحظه گردد. در کنار نیت حفظ احترام لباس روحانیت و شان اسلام و ترغیب مخاطب به دستورات اسلامی. 🔻اما اتفاقی که در علمکرد این روحانیون تازه به دوران رسیده ی لیبرال مسلک مشاهده می شود، آن هم در یک جامعه ی اسلامی_شیعی و در بین کسانی که عنوان مسلمان و شیعه را یدک می کشند، نه ترغیب به اسلامیت است، نه مخاطبین خارج از دین اسلام یا مذهب رسمی کشور هستند و نه رفتار و موضع این شخص روحانی گویای جذب مخاطبین به اسلام ناب است و نه تاثیری در رفتار مخاطبین وجود دارد که گویای یک جهت مثبتی در راستای منویات دین اسلام باشد. 🔸چرا در این معاشرت ها حضرت امام خمینی (ره) را مبنا و الگو قرار نمی دهیم که حتی در دیدار با اوریانا فالاچی روزنامه نگار مشهور ایتالیایی نه تنها حسرت یک نگاه را به دل او می گذارد بلکه به محض رفتار خارج از عرف این خبرنگار ، حضرت امام اتاق را ترک میکند! 🔻نکته قابل توجه این است که ذوق زدگی در ارتباط با فرهنگ غرب و یا سیاست مداران غرب در رفتار لیبرال ها به خوبی قابل مشاهده است. که این ذوق زدگی نه تنها در رفتار و منش [آقا سید موسی] صدر نیست بلکه سیره علمی ایشان بیانگر ایستادگی در مقابل فرهنگ لیبرالی و غربی است. 🔻به نظر می رسد جامعه روحانیت برای جلوگیری از استثمار لباس روحانیت خود باید در مقابل این حرکت ها و جریانات بایستد تا خوی و منش سلبریتی گری و لیبرال مسلکی در رفتار برخی، اشاعه پیدا نکند. علی نیشابوری/حوزه علمیه قم منبع: رحا(رسالت حوزه انقلابی) @rozaneebefarda
1_39589144.pdf
984K
در روزنامه رسمی دولت مطرح کردند؛ 🔻موضوع موضوعی تخصصی است٬ نه ! متن اظهارات ٬ # ٬ ٬ ٬ را در این فایل می خوانید. @rozaneebefarda
روزنه
#روحانیان_طرفدار_دولت در روزنامه رسمی دولت مطرح کردند؛ 🔻موضوع #fatf موضوعی تخصصی است٬ نه #فقاهتی!
حمله به جایگاه 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸 ایران در ۹۷/۹/۲۵ با انتشار نظراتی از برخی چهره‌های سیاسی حوزوی تلاش کرد که امضای حوزه علمیه قم را پای معاهدات سؤال برانگیز دولت بیندازد. البته موضع حوزه مقدسه قم نسبت به این معاهدات به ویژه مشخص است جایی که مراجع عظام تقلید حفظهم‌الله به عنوان زعمای حوزه مخالفت شفاف خود را با این‌گونه مسائل بیان کرده‌اند. 🔹گویندگان روزنامه ایران٬ بدون در نظر گرفتن شأن علمی و عملی نهاد روحانیت به از این معاهده پرداختند‌. 🔹جناب آقای میبدی، از اعضای است که صراحتا ورود فقها به این موضوعات و مخالفت با معاهدات موردپسند خود و هم‌فکرانش را اعلام کرد و دلیلی که ایشان برای اثبات مدعای خود مطرح کرد این بود که تشخیص موضوع٬ کار فقاهتی نیست و شأن فقیه صدور حکم است و نه ورود به موضوعات. 🔹با مطالعه مجموع مطالب مندرج در روزنامه دولت می‌بینیم که نوشته‌ها حیثیت علمی ندارد اما اگر بخواهیم این مطلب را از دیدگاه حوزوی و دانش‌محور نقد کنیم باید بگوییم: ۱. بنا بر فرهنگ صادر از ائمه علیهم‌السلام اجمعین و‌ همچنین سیره تاریخی علمای عظام، فقیه شیعه تک‌بعدی نیست و علاوه بر شأن افتاء؛ شأن ارشاد هم دارد و بنا بر قاعده وجوب ارشاد؛ چه بسا این عمل بر فقها که سردمداران ارشاد و‌هدایت جامعه هستند واجب هم باشد و شکی نیست که تحقق ارشاد اجتماعی در بسیاری موارد با ورود موضوعی و موردی محقق می‌شود و بنابر نظر فقها اگر موضوع از اموری بود که «یعلم أهمیته عند الشارع»؛ ارشاد به آن موضوع واجب می‌شود.(ر.ک: تنقیح مبانی العروة، تبریزی، جواد بن علی، ج۴ ص۴۵) ۲. بنا بر روایات؛ فقیه در قاموس تشیع است و پیش و بیش از شأن افتاء شأن پاس‌داری از مرزهای گسترده دین را دارد و شکی نیست که حفظ و حراست در برابر هجوم بی‌شمار و متنوع دشمنان با و صدور احکام انتزاعی حاصل نمی‌شود و اگر فقیهی احساس کند که موضوع و موردی در جامعه شکل گرفته که امت اسلامی را به خطر انداخته بر او واجب است که ورودی متین و قاطع داشته باشد و البته این ورود بدون مشورت‌خواهی از متخصصین و‌ خبرگان امر نبوده و‌ نخواهد بود. ۳. یادداشت مورد نظر علاوه بر اشکالات فوق، بر خلاف سیره قطعی فقهای طراز اول تشیع نیز هست: ورود فقیهی چون میرزای شیرازی در برابر انگلیس مبارزه آشکار و پنهان آیت‌الله بروجردی با طرح‌های ضد اسلامی شاه خروش انقلابی امام قدس سره الشریف در برابر آمریکا و نمونه های بسیار دیگر. بنابراین مبانی واضح و‌ سیره قطعی علما؛ جای طرح این سؤالات مطرح است که آیا این آقایان با این مطالب آشنا نیستند؟ یا شعار خود را کنار گذاشته؛ در لباس پیغمبر صلی الله علیه و آله به عقبه‌های حوزوی سیاست‌مداران برجام‌نویس تبدیل شده‌اند؟ و اساسا هدف آن‌ها از طرح این سخنان سست چیست؟ آیا هدف نهایی این طیف؛ مقابله با مراجع عظام تقلید -حفظهم‌الله تعالی- و کلید زدن پروژه است؟ @rozaneebefarda
💥اختصاصی جناب آقای عزت زمانی به عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم منصوب شد. ۵شنبه ۲۹ آذرساعت ۹صبح معارفه ایشان صورت می گیرد. @rozaneebefarda
بیانیه فعالان طب اسلامی در خصوص توهین غیر منطقی و ضد اسلامی سریال بانوی عمارت در مورد سنت نبوی حجامت @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 «یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ» «می خواهند نور خدا را به دهانهایشان خاموش کنند ولی خدا کامل کننده نور خویش است، اگر چه کافران را ناخوش آید».سوره صف آیه۸ چندیست به صورت کاملا قانونی و هدفمند علیه حملات بی مهابا و همه جانبه به طب اسلامی از طرق مختلف از حمله به نمک گرفته تا انکار مکتب طبی اسلام و ... صورت می پذیرد تا جایی که به تازگی، پای این حملات به سریالهای تلویزیون باز شده تا دشمنی و کینه ورزی با سنتهای اصیل اسلامی را به صورتی کاملا هدفمند در بین خانواده ها نهادینه کنند در همین راستا اخیرا در سریالی با عنوان بانوی عمارت که در ظاهر نگاهی تاریخی به بخشهایی از سبک زندگی سنتی ایران دارد به شکل کاملا غیر علمی، علت بیماری جزام را به حجامت و تیغ حجامت نسبت داده و نفرین می کنند در حالی که دنیای پزشکی غرب و شرق نیز به درمانگری قطعی این سنت نبوی اذعان دارند و هر روز گستره عمل به آن را گسترده تر می نمایند این در حالی است که این سنت قطعی حضرت رسول در ایران به صورت قانونی ممنوع بوده و با تمام قدرت به آن و دیگر سنتهای اسلامی تاخت و تاز میگردد اما جالب اینجاست که کوچکترین برخوردی در مقابل این اعمال و تبلیغات ضد اسلامی صورت نپذیرفته و حتی یک بیانیه ساده از هیچ ارگان و نهاد رسمی مذهبی صادر نشد و خیلی ساده از کنار این مسئله مهم عبور کردند لذا از باب نهی از منکر و امر به انجام معروف نکاتی را عرض میکنیم ۱.سنت درمانی حجامت از سنتهای اصیل اسلامی بوده و دارای روایات بیشمار با اسناد قوی می باشد که در طب سنتی ایران و جهان مورد تایید و استفاده بوده است و هم اکنون نیز استفاده از این روش درمانی اسلامی در حال گسترش می باشد و نیاز به هیجگونه استدلالی برای اثبات اثرات درمانی آن نیست اگرچه استدلالات، فروان است و هر شخص و گروه و.. با این سنت و عاملان به مخالفت بپردازد به قطع و یقین به محاربه با سنتهای اسلامی برخواسته است. ۲. بنا به دستور صریح حضرت امام خامنه ای در جمهوری اسلامی صدا و سیما باید وسیله ای برای سوق دادن مردم به فرهنگ اسلامی و وسیله ای برای معرفت و آشنایی مردم با درخشندگی های اسلامی و انسانی باشد حق ندارد غیر از این باشد. ...در صدا و سیما برنامه های هنری فیلمها نمایشها انواع و اقسام روشهای هنری را باید برای تفهیم مفاهیم اسلامی و روشن کردن ارزشهای اسلامی در جامعه به کار بگیرند. غیر از این صدا و سیمای جمهوری اسلامی صدا و سیمای اسلامی نیست.(۶۸/۰۹/۱۵) ۳. لذا با توجه به دستور صریح ولی امر مسلمین سیمای جمهوری اسلامی ایران با نشر مفاهیم اینچنینی نه تنها مردم را به سمت معارف الهی و ارزشهای اسلامی سوق نداده است بلکه همسو با جاهلان و نا اهلان کمر به نابود سازی این فرهنگ و ارزشها برداشته است و بنا به نص صریح بیان امام خامنه ای، مرتکب رفتاری غیر اسلامی گشته است. ۴. در صورتی که مطلب منتشر شده در این سریال به صورت سهوی بوده سیمای جمهوری اسلامی و شبکه ی مورد نظر موظف به ارائه اصلاحیه و رفع سوء تفاهم در این خصوص میباشد و در صورتی که خدای نکرده در انتشار این مطلب عمد و غرض خاص وجود داشته این سازمان موظف به موضع گیری مشخص در این خصوص و توبیخ عوامل ان می باشد. ۵. فعالان طب اسلامی و طلاب علوم دینی به عنوان طلایه داران دفاع از معارف و سنتهای اسلامی از این عمل غیر اخلاقی ابراز انزجار نموده و برائت خود را اعلام می نمایند و خواستار موضع گیری رسمی تمامی ارگانها ونهادهای علمی آموزشی، پزشکی و رسانه ای جمهوری اسلامی در این خصوص می باشند. با تشکر جمعی از طلاب حوزه علمیه قم و فعالان طب اسلامی @rozaneebefarda
؛ روایتی خاله زنکی و تحریف شده٬ از عصر @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 فضای سریال بانوی عمارت در عصر قجر طراحی شده ولی و نوع تعامل ها و مسائل شخصیت هایش چندان با تاریخ آن دوران سازگار نیست. استفاده ابزاری از تاریخ در طرح و القای خطوط پیام از پیش طراحی شده٬ نه با منطق فنی رسانه سازگار است و نه جایگاهی در تاریخ داراست. پهلوی ها در تاریخ نگاری خود تلاش کردند که مردم ایران در عصر قجر را مردمی عقب مانده و علم ستیز و مذهب گریز نشان دهند تا هم زمینه برای فراهم گردد و هم برای تاسیس سلسله غیرقانونی خود٬ فلسفه بافی کرده باشند و به اقناع اذهان برای ضرورت ظهور دیکتاتوری سیاه رضاخانی پرداخته باشند‌. گرچه دوران قاجاریه عصر سیطره حکومتی نامشروع است اما از یاد نباید برد که پهلوی ها علاوه بر ننگ ٬ ننگ و را نیز بر پیشانی داشتند! اگر پادشاهان قاجار از عصر ناصری به بعد به ویروس مبتلا شدند٬ پهلوی ها حیات و هستی شان را از دارند و به سرطان گرفتار بودند‌. صدا و سیمای جمهوری اسلامی٬ گاه بدون در نظر گرفتن تزهای مخفی در منابع تاریخی٬ در دام برخی گفتمان های ناسالم قرار می گیرد و با صرف هزینه های گزاف٬ عملا در مدار القای آموزه های و گام بر می دارد. @rozaneebefarda
♨️موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) یا موسسه تبلیغی هاشمی رفسنجانی😐 💢 در نمایندگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در قم، همایش بررسی نقش آیت الله هاشمی در نهضت امام خمینی(ره) برگزار شد‼️ 🔹برادر آیت‌الله هاشمی نیز با حضور در این مراسم به توجه آن مرحوم به علل پیشرفت آمریکا اشاره کرد❗️ 🔆پ.ن: آیا موسسه تنظیم و نشر آثار امام، احیانا وظیفه ای در قبال امام هم دارد❓ مثلا آیا احساس وظیفه میکنند که پاسخ محکمی به مستند «بهتان» که اخیرا از بی بی سی و در جهت تخریب امام درست شده است، ارائه نمایند❓ 🔆پ.ن2: همه جا از کمبود بودجه می نالند اما ظاهرا بودجه این موسسه به حدی است که میتوانند علاوه بر امام، دوستان خود را هم ترویج کنند. البته اگر نوبت به امام برسد⚠️ @darseenghelab
چله با خنک نسیم معنبر شمامه ی دلخواه که در هوای تو برخاست بامداد پگاه دلیل راه شو ای طایر خجسته لقا که دیده آب شد از شوق خاک آن درگاه به یاد شخص نزارم که غرق خون دل است هلال راز کنار شفق کنید نگاه منم که بی تو نفس می زنم زهی خجلت مگر تو عفو کنی ورنه چیست عذر گناه ز دوستان تو آموخت در طریقت مهر سپیده دم که هوا چاک زد شعار سیاه به عشق روی تو روزی که از جهان بروم ز تربتم بدمد سرخ گل به جای گیاه مده به خاطر نازک ملالت از من زود که حافظ تو خود این لحظه گفت بسم الله @rozaneebefarda