🔹دومین نشست هم اندیشی فعالان #سواد_رسانه_ای و اطلاعاتی کشور
زمان ثبت نام (رایگان) و ارسال آثار (تولید محتوا،تجربه موفق، ایده ی خاص ) در رویداد فعالان سواد رسانه ای کشور تا 5 اسفند تمدید شد.
آدرس سایت:
mas.saramad.ir
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
📚کتاب در کشکول سلبریتیها/ پُز فرهنگی یا رسالت اجتماعی؟
📚سوابق جهانی نشان داده #سلبریتیها نقش بسزایی در ترویج کتاب و #کتابخوانی در جوامع خود دارند اما آیا سلبریتیهای داخلی توانستهاند در این زمینه نقشآفرین باشند؟
📚در گزارشی که خبرنگار خبرگزاری کتاب آن را تهیه کرده آمده است: یک جستجوی ساده در #شبکه_اجتماعی اینستاگرام نشان داد #مهناز_افشار با 10.4 میلیون دنبالکننده، #رامبد_جوان با 9.5 میلیون نفر، #بهنوش_بختیاری با 8.1 میلیون نفر، #الناز_شاکردوست با 7.6 میلیون نفر، #محمدرضا_گلزار با 7.6 میلیون نفر، #بهنوش_طباطبایی با 6.6 میلیون نفر، #ترانه_علیدوستی با 5.8 میلیون نفر، #امین_حیایی با 5.3 میلیون نفر، #بهرام_رادان با 5.1 میلیون نفر و #رضا_عطاران با 3.9 میلیون نفر دنبالکننده؛ بهترتیب 10 بازیگر ایرانی با بیشترین دنبالکننده در اینستاگرام بهشمار میآیند. بررسی صفحات اینستاگرامی این #بازیگران، با هدف یافتن پستهای کتابی که از هر طریق به معرفی، تبلیغ و ترغیب مخاطبان به مطالعه اختصاص داشته باشد، انجام شد که نتایج قابل توجهی را بهدنبال داشت.
📚... تعدادی از این 10 #هنرمند ایرانی صدرنشین در #اینستاگرام، حتی یک پست هم درباره #کتاب نداشتهاند. در صدر این فهرست، مهناز افشار است که در 604 پست منتشرکرده در صفحه شخصی خود، از هر دری صحبت کرده است الا کتاب! البته از حق نگذریم که در یک پست عکسی از خود در اکران فیلم «نهنگ عنبر» در فرهنگسرای اندیشه منتشر کرده که - بهنظر میرسد اتفاقی- کتاب «چهار اثر از فلورانس اسکاولشین» را هم در دست داشته است. اگر همین #عکس را هم اقدامی در راستای تبلیغ کتاب قلمداد کنیم، نسبت یک به 604، خود گواه وضعیت است.
📖 مطالعه متن کامل گزارش در:
http://www.ibna.ir/fa/doc/report/287583/
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫 موج سواری ضد انقلاب با #کرونا هراسی؛
📺 بازی تازه #رسانه های بیگانه با #ویروس کرونا
... بدتر از ویروس کرونا، ویروس کرونا هراسی برای اهداف سیاسی و ضد انسانی است.
خبرهایی که هر یک ساعت شروع می شود و پر از امواج منفی است.
#شبکه_های_ماهواره_ای
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
کرونا در سینما
🎬 به بهانه فیلم "شیوع"
سعید مستغاثی:
🔹در تاریخ #سینما فیلم های بسیاری درباره شیوع #بیماری های خطرناک و لاعلاج ساخته شده که بعضا سمت و سوی آخرالزمانی هم یافته است...
🔹برخی از فیلم های یاد شده به رواج بیماری خطرناک در میان انسان ها به خاطر آزمایش ها یا پروژه های بیولوژیک #ارتش_آمریکا پرداخته...
🔹اما از میان همه فیلم ها ... #فیلم سال 2011 استیون سودربرگ یعنی "شیوع" بیش از سایرین به وضعیت امروز شایع شدن ویروس #کرونا در جهان شباهت دارد.
در فیلم "شیوع" یک بیماری ویروسی از هنگ کنگ و توسط یک زن آمریکایی به نام بث امهوف (گویینت پالترو) شروع شده...
🔹#ویروس یاد شده که نتیجه حاصل از ترکیبات بیولوژیک درون بدن خفاش و خوک بوده توسط خوک آلوده به رستورانی در هنگ کنگ رسیده و از طریق سرآشپز آن رستوران به بث امهوف که علاقه به دیدن سرآشپز داشته منتقل می گردد.
🔹فیلم "شیوع" تقریبا از اواسط خود به یک فیلم #آخرالزمانی شبیه می شود، خیابان ها و اماکن شهرها خالی شده، مردم به فروشگاهها و خانه ها حمله می کنند، ارتش شهرها را ایزوله کرده و اجناس را میان مردم تقسیم می کنند...
مطالعه متن کامل یادداشت در:
https://b2n.ir/748523
#كرونا_را_شكست_ميدهيم
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔹 عمده این است خودمان را مقید کنیم...
این #رسانه_های_الکترونیکی و #اینترنتی متأسفانه موجب شده است که افراد بیمحابا علیه یکدیگر حرف بزنند، بد بگویند. باید از طرف مسئولین کشور برای این هم یک جوری تدبیر بشود. ولی عمده این است که خود ما مردم، خودمان را مقید کنیم به #اخلاق_اسلامی؛ خودمان را مقید کنیم به قانون.
مقام معظم رهبری
۱۳۹۱/۰۱/۰۱
🚫 یادمان باشد، در این روزهای ابتلاء به بیماری، خودمان را مقید کنیم به اخلاق اسلامی، علیه فلان شهر، فلان فرد، فلان قشر جامعه در فضای مجازی بی محابا حرف نزنیم، توهین نکنیم، مسخره نکنیم ....
#كرونا_را_شكست_ميدهيم
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔰سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری خطاب به ملت ایران:
... من در صحبتهای اخیر چند بار تکرار کردهام که کشور بایستی قوی بشود؛قوی شدن کشور جزو هدفهای ما است. این هم از خطوطِ اصلیِ نسخهی بعثت است؛ این هم از بعثت گرفته شده؛ این هم از قرآن گرفته شده. قرآن میفرماید که «وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة»؛ هر چه میتوانید قوّت را زیاد کنید.
حالا این قوّت در وهلهی اوّل، در نگاه اوّل، ممکن است قوّت نظامی به نظر برسد، لکن ظاهراً خیلی وسیعتر از دامنهی قوّت نظامی است.
ابعاد قوّت ابعاد وسیعی است؛ ابعاد اقتصادی دارد، قوّت اقتصادی، قوّت علمی، قوّت فرهنگی، ...
امروز قوّت در #فضای_مجازی حیاتی است؛ امروز فضای مجازی حاکم بر زندگی انسانها است در همهی دنیا؛ و یک عدّهای همهی کارهایشان را از طریق فضای مجازی پیش میبرند؛ قوّت در این [زمینه] حیاتی است.
۱۳۹۹/۰۱/۰۳
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استراتژی رسانهای «#قحطی_نمایی» در ایران چطور شکست خورد؟
🔺 #رسانه_های_غربی میکوشند با استفاده از شوک شیوع #کرونا، تحریمهای آمریکا را بزرگنمایی کرده و نوعی قحطی را در ایران القا کنند تا راه برای امتیازگیری سیاسی باز شود./جهان نیوز
#كرونا_را_شكست_ميدهيم
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔻محمدحسین #فرج_نژاد، عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه طلاب در گفتگو با #خبرگزاری_حوزه:
🎬 دچار ضعف مشهود اندیشکدهای و پژوهشی در حوزه هنر و سینمای راهبردی هستیم
🔻 مهمترین مباحث مطرح شده:
◽️ نیازمند #سینما و هنر راهبردی هستیم
◽️#فیلم و سریالهای استراتژیک باعث جذب مخاطب انبوه میشود
◽️چرا #هالیوود همچنان فیلمهای استراتژیک چند اپیزودی می سازد!
◽️پایتخت ۵ قویتر و محبوبتر از #پایتخت۶
◽️باید به سبک و شیوه خودمان عمل کنیم
◽️تأثیرگذاری آثار #شهید_آوینی و #حاتمی_کیا بر سینماگران مطرح غرب
◽️کدام فیلم ها در زمره سینمای استراتژیک قرار می گیرند!؟
◽️نفوذ مافیای سرمایه دار و تغییر جهت گیری #سینمای_ایران
◽️ضعف فعالیتهای اندیشکدهای و پژوهشکدهای در حوزه سینما
◽️رویکردهای صرف فرمالیستی جوابگو نیست!
◽️دغدغه اهالی سینما نباید فقط گیشه و شهرت باشد
◽️#هنر و سینمای پس از #انقلاب مورد توجه دنیا قرار گرفته است
مشروح گفتگو:
hawzahnews.com/news/894035
•┈┈••✾••┈┈•
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🌷۲۰ فروردین، سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، #سید_مرتضی_آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی گرامی باد.
🔹 آیندهی #انقلاب_اسلامی در همهی وجوه توسط کسانی محقق میشود که اسلام را بشناسند و مهمتر از شناختن، با جان و دل بدان پیوسته باشند.
🎬 پس اجازه دهید که امید ما برای آیندهی #سینمای_ایران جز به #هنرمندان مؤمن خطشکن نباشد که نباشد. امام بتشکن بود و بسیجیها به تبعیت از ایشان، خطشکن؛ و #سینمای_متعهد ما نیز باید خاکریزهای تثبیتشدهی #سینمای_غرب را بشکند و راهی تازه باز کند.
🔸 راه ما از آنجا که غربیها رفتهاند و میروند نمیگذرد و باید متوقع بود که اگر افقهایمان با یکدیگر متفاوت است، راههایمان نیز متفاوت باشد؛ روشهایمان نیز.
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🌺میلاد منجی عالم بشریت بقیه الله الاعظم حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بر همه مستضعفین عالم مبارک باد. 🌺
🌼 شیعه حق ندارد مأیوس و ناامید بشود
🔸 رهبرانقلاب: مسئلهى انتظار ظهور صاحبالزّمان (علیه الصّلاة و السّلام) یکى از آن مسائل پُرمغز و پُرمعنا و داراى مضامین عالى در مجموعهى تفکّرات شیعه است. این امیدى که در دل یک انسان به وجود مىآید، به برکت ایمان و اعتقاد و یقین به وجود منجى و به حضور منجى، این امید خیلى داراى ارزش و قیمت است. یقیناً مایهى حرکتهاى بزرگ در جوامع اسلامى و در جوامع شیعى و مایهى اصلى حرکت عظیم انقلاب اسلامى، همین عقیده و همین انتظار فرج است.
🔹 شیعه یاد گرفته است که با فضیلتترین اعمال، انتظار فرج است. معناى این جمله آن است که در هر شرایطى - ولو سختترین شرایط باشد - شیعه حق ندارد مأیوس بشود و ناامید بشود؛ [چون] منتظر است، منتظر فرج، منتظر گشایش، منتظر بازشدن افق و نَفْس این انتظار به او نیرو میدهد و او را قدرتمند میکند و به او نشاط میدهد؛ و نیرو و نشاط و امید هر جا بود، زندگى به طرف سامان پیش میرود؛ به طرف اصلاح حرکت میکند. ۱۳۷۲/۱۱/۰۸
📩 مطالعه بیانات مقام معظم رهبری:
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=45306
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
هدایت شده از رفیع الدین اسماعیلی
صدا و سیما و شبکه پویا
این روزها بحث صدا و سیما خیلی داغ شده و همه دارند بحث می کنند که چرا صدا و سیما نتونسته بخش های مختلف خودش رو اصلاح کنه. آیا نفوذ هست. ناتوانی هست. عدم مدیریت درست هست. فعلا نمی خوام جواب این مباحث رو مطرح کنم که حتما بعدا دربارش خواهم نوشت.
می خوام اول از بخش مثبت داستان صحبت کنم. جایی که اتفاقا صدا و سیما تونست تحولی ایجاد کنه. یعنی شبکه پویا.
به نظر بنده موفق ترین شبکه صدا و سیما در چند سال اخیر شبکه پویا بود.
شبکه پویا در ۴ سال پیش شبکه ای بود که واقعا برای خانواده سخت بود بچه رو بذارن پای اون که هر چی خواست ببینه.
غالبا کارتون های خارجی پخش می شد. فکر کنم حدود ۸۰ درصد برنامه های خارجی بود.
به بخش های مذهبی پرداخته نمی شد. ارتباط جدی میان امور دینی و انیمیشن ها و برنامه ها دیده نمی شد.
ولی الان به یکی از بهترین شبکه ها تبدیل شده.
با اینکه کار تولیدی برای بچه ها سخت تر هم هست و واقعا تخصص و توان بیشتری می خواد ولی از عهده کار بر اومدن. کار هم کیفی و هم کمی خوب بوده. الان بیش از ۷۰ درصد تولیدات ایرانی هست. از طرفی کیفیت هم مورد رضایت خانواده ها و بچه ها هست.
در بخش انیمیشن واقعا قوت دیده می شود
تبدیل مفاهیم دینی به مفاهیم ملموس برای کودکان که هم جذاب باشد و هم مفهموم را منتقل کند عالی بوده.
در کل اگرچه شاید باز بشه نقدهایی به بخشی از برنامه ها داشت که در این حد طبیعی هست ولی موفقیت بسیار خوبی رو کسب کردن که توضیح آن مفصل هست.
جا داره از مدیر جوان این شبکه دکتر سرشار تشکر و تقدیر بشه. دو سال پیش در انجمن سواد رسانه طلاب ایشون رو دعوت کردیم و توضیحات خوبی از روند پیشرفت شبکه داشتند. الان از اون زمان هم پیشرفت ملموس هست.
آخرین خبر خوب هم این بود که پیام های بازرگانی که یک معضل بزرگ بود از این شبکه حذف شد. که این هم اگر عوامل شبکه و مدیر شبکه دغدغه جدی نداشتند، قطعا اتفاق نمی افتاد.
نتیجه اینکه این شبکه نشون داد اگر بخوایم و پیگیری و توانمندی و تخصص و دغدغه باشد، می توان تغییرات جدی ایجاد کرد.
#شبکه_پویا
#دکتر_سرشار
#صدا_سیما
#انجمن_سواد_رسانه
#رفیع_الدین_اسماعیلی
@r_esmaeili
https://www.instagram.com/p/B-wi3WTJKfM/?igshid=1kxl2d8hnq5rh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید: آیت الله میرباقری؛
ما باید در #فضای_مجازی قدرتمند شویم.
🔹«کاربر بودن در فضای مجازی» نمیتواند #موازنه را به نفع انقلاب تغییر دهد، ما باید به «مدیریت فضای مجازی» دست پیدا کنیم.
🔸اگر می گوییم باید به مدیریت فضای مجازی دست پیدا کنیم برای آن است که بتوانیم ضعف های اخلاقی آن و همچنین گردش محتوا در آن را کنترل کنیم.
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
دیدبان اندیشه فروردین 1399 (2).pdf
5.76M
#اختصاصی
پیشنهاد دانلود
🔰دیدبان اندیشه (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشهای)
موسسه فرهنگی ـ رسانهای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه
شماره یک 15 فروردین 99
🔹در این دوهفتهای که گذشت مسائل مختلفی پیرامون مساله کرونا مطرح شد و هرکس از زاویهای به بررسی این بحران پرداخت. محورهای اصلی که در این مساله کرونا پرداخته شد به شرح ذیل است:
🔻 تحلیل پیامدهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کرونا و پساکرونا
🔻 تحلیل و بررسی مدیریت بحران کرونا از سوی حاکمیت
🔻شبهات الاهیاتی که بواسطه کرونا طرح شده است.
🔻مساله تقابل علم و دین، ارزشمندی علم و نقش علم در مدیریت این بحران
🔻 نقد وبررسی جنگ بیولوژیک بحران کرونا
🔻 نخبگان علوم انسانی چگونه با کرونا برخورد می کنند؟
🔻کرونا و فرم های جدید مناسک
🆔 @fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید: آیا #کرونا بخت #شبکه_ملی_اطلاعات را باز میکند؟
🔹#اینترنت_ملی در ایران پروژه ای بزرگ است که ایده آن از سال 84 مطرح شد.
این پروژه شبکه ملی اطلاعات نام گرفت و به عنوان بخشی از قانون #برنامه_پنجم_توسعه ایران قرار بود تا سال 95 راه اندازی شود، ولی ..../فارس
#كرونا_را_شكست_ميدهيم
#اینترنت #فضای_مجازی
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔹در زمان فراگیری بیماری ها و مشکلات عمومی، سواد رسانه کمک بسیاری به افراد جامعه می کند.
🔹اینکه در مورد #کرونا و دیگر اپیدمی ها، هر خبری را منتشر نکنیم، هر مطلبی را بازنشر نکنیم، به راحتی اظهار نظر نکنیم و ... یعنی در فضای مجازی از #سواد_رسانه استفاده کنیم.
#كرونا_را_شكست_ميدهيم
#اینترنت #فضای_مجازی
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
♦️نظرات دکتر حسن خجسته استاد علوم ارتباطات درباره سواد رسانه و
لایو های اینستاگرام:
🔹بخش عظیمی از مصرف و چگونگی مصرف فضای مجازی به میزان سواد رسانه ای کاربر مربوط می شود؛ برای مثال از یک نوجوان توقع نداریم که #سواد_رسانه_ای مطلوبی داشته باشد تا شاهد رژیم مصرفی مناسبی از او باشیم و یا او بداند که چگونه باید مصرفش را در فضای مجازی به ویژه اینستاگرام مدیریت کند.
🔹ممکن است یک نوجوان مهارت های خوبی داشته باشد اما این به منزله مصرف مناسب از #فضای_مجازی نیست؛ چراکه مهارت یک بخش جزئی از سواد رسانه ای است.
🔹شعور سواد رسانه ای وسیع تر از مهارت هاست؛ چراکه سواد رسانه ای به کاربر می گوید که چه محتوایی را با چه هدفی ببیند و حتی در مقابل با محتوا و تولیدات چه واکنشی باید داشته باشد. اینجاست که خانواده ها برای نوجوانان نقش اساسی ایفا می کنند، منتها فضای مجازی به گونه ای است که وقتی نوجوانانی که #موبایل دارند، می توانند خلوت هایی را برای خود فراهم کنند تا کسانی که پیرامون شان هستند، از خلوت شان بی اطلاع باشند.
🔹پیش از این زمانی که فردی خلوتی را پیدا می کرد، باید از جمع می رفت، اما هم اکنون به گونه ای شده که آن خلوت ممکن است در داخل جمع اتفاق بیفتد یعنی کاملا از جمع ایزوله است و فرد با دیگرانی ارتباط دارد که پیش از این برای ارتباط با آنها باید به جمع آنها می رفت، اما امروزه خلوتش در میان جمعی است که به صورت مجازی با یکدیگر در ارتباط هستند.
🔹اقتضائات و ظرفیت #ارتباطات جدید سبب شده است تا استفاده های نادرست انجام شود که البته این مشکل تنها مربوط به کشور ما نیست و همه دنیا با این مشکل مواجه هستند و به نوعی این مشکل جهانی و عمومی است؛
🔹باید کسی که #لایو و یا برنامه زنده در اینستاگرام برگزار میکند، مسئولیت کار خودش را هم بپذیرد که تقریبا این اتفاق نمی افتد و این ضعف در مدیریت فضای مجازی وجود دارد. یعنی گاهی در این برنامه های زنده مطلبی بیان می شود که به مرور در جامعه شاهد ترویجش می شویم و همینطور آن رفتار غلط در جامعه باب می شود و وقتی از فرد دلیل آن رفتار را جویا می شویم، می گوید که من همیشه این کار را انجام داده ام؛ بنابراین لایوهای اینستاگرامی حتما باید دارای چارچوب هنجاری باشند.
🔹دولت باید نسبت به درآمد صاحبان لایوهای اینستاگرام حساس باشد؛ همانطور که در فضای واقعی از افرادی که در بازار کار می کنند، مالیات می گیرند، تقریبا در فضای مجازی هم باید چنین مدیریتی وجود داشته باشد. بسیاری از افراد از این جهت به فضای مجازی و به ویژه #اینستاگرام روی آورده اند که بتوانند کارشان را انجام دهند. متأسفانه فضای مجازی از سوی مسئولان رها شده است و نظارت لازم برای آن انجام نمی شود.
🔹ما در فضای مجازی ضعف های اساسی در امن کردن برای استفاده عام داریم، همانطور که شهر را برای زندگی مردم امن می کنیم باید فضای مجازی را هم تبدیل به محیطی امن برای #کاربران کنیم. البته منظور از امن کردن، ایجاد فضای امنیتی نیست و این دو کلمه نباید با یکدیگر اشتباه شود؛ امن از این جهت که افراد بدون هیچ دردسری بتوانند از فرصت های فضای مجازی بهره مند شوند.
🔹افزایش #مهارت به تنهایی کافی نیست چراکه مهارت بخش کوچکی از سواد رسانه ای است. سواد رسانه ای وسیع تر از مهارت ها به شمار می رود چرا که در این نوع سواد کاربر می تواند بداند که محتوا با چه هدف و منظوری تولید شده و در پشت صحنه تولید آن چه خبر است. او به واسطه این نوع سواد می تواند فضا را درک کند؛ چراکه درک این فضا سخت است و دانش و معارف بسیار می طلبد.
🔹سواد رسانه ای امری مهم است که متأسفانه در این بخش کاربران ما از سواد مناسبی برخوردار نیستند. مهارت توسعه یافته در کنار سواد رسانه و دانش مناسب می تواند کاربر را در فضای مجازی به ویژه لایوهای اینستاگرامی در امان نگهدارد. زمانی که مهارت و سواد در کنار هم باشند، بهتر می توان #مصرف_کننده را به سمت محتوای مفید سوق داد.
🔹متأسفانه برخی از لایوهای اینستاگرامی یک سری #سبک_زندگی را تغییر می دهند، از مدل پوشش گرفته تا نظر کارشناسی دادن درباره هر موضوعی. در واقع بسیاری از افراد پرمخاطب در لایوها در مورد هر چیزی نظر می دهند.
🔹مصرف کننده به نوعی مشوق تولیدکننده است، یعنی او با شرکت در لایوهای اینستاگرام به نوعی به صاحب آن لایو اعتبار می بخشد؛ بنابراین #مخاطبان اینستاگرام باید مراقب باشند با شرکت در لایو چه کسانی چه اعتباری به آنها میدهند.
منبع: گروه هنر و رسانه فارس
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
دیده بان اندیشه2.pdf
22.64M
📍 #اختصاصی
✅ پیشنهاد دانلود
♦️دیدهبان #اندیشه (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشهای)
🔰موسسه فرهنگی ـ رسانهای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه
⏰ اول اردیبهشت ۹۹
🔻(شماره دوم)
🔹در نشریه تخصصی رصد دیدهبان اندیشه چهار محور اندیشه علم وفلسفه، اندیشه اجتماعی، اندیشه دین، اندیشه سیاسی و اندیشه اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است.
🔹#کرونا بعد از گذشت بیش از دو ماه در ایران همچنان مساله اصلی کشور است.
🔹با شیوع ویروس کرونا در جهان اظهار نظرها، تحلیلها و واکنشهای بسیاری را به دنبال داشت.
🔹از روشنفکران و نویسندگان، فیلسوفان، جامعهشناسان، اقتصاد دانان، دین پژوهان، رهبران دینی و مذهبی و ژورنالیستها و... تا پزشکان، متخصصان و تحلیلگران امور بهداشتی و درمانی و فعالین محیط زیست و... خلاصه هرکس به اندازه سهم خویش در مورد وضعیت پیشآمده و موقعیتی که بعد از کرونا با آن مواجه خواهیم بود مطالبی نگاشتهاند.
🔻لینک شماره قبل:
🆔️ https://eitaa.com/fekrat_net/800
🔻لینک شماره قبل در سایت؛
🌐 http://fekrat.net/?p=836
📌کانال فکرت:
🆔 @fekrat_net
📌 #معرفی_کتاب:
کتاب«مجموعه گفتارهای #فقه_رسانه و ارتباطات» 2 جلد
مؤلف: حجت الاسلام و المسلمین علی نهاوندی
ناشر: انتشارات به نشر آستان قدس رضوی
این اثر به بررسی مبانی، مسائل و احکام فقهی پدید های رسانه ای می پردازد و می کوشد تا تفقه در عرصه #ارتباطات و رسانه را تبیین کرده و به سوی شکل دهی روشمند تفقه در رسانه و ارتباطات گام بردارد.
🔹برخی از موضوعات و مسائل فقهی مطرح شده در جلد اول پس از تبیین کلیات و مفاهیم عبارت است از فقه محتوا و پیام رسانه ای و نیز فقه رفتار و پدیده های رسانه و ارتباطات که در سه فصل تدوین شده و احکامی مانند #غنا و #موسیقی، رقص و حرکات موزون در رسانه، #سرگرمی، مسابقات، قمار رسانه ای، مناظره و تضارب آرا، حکم ارتداد در رسانه،احکام اقرار ،قذف و شهادت از طریق رسانه، ترویج سحر و جادوگری، نشر اکاذیب، مباهته در رسانه، اشاعه فحشا و منکر، فقه #اطلاع_رسانی و خدعه است.
🔹برخی از محورهای جلد دوم عبارت است از فقه مکتوبات رسانهای، فقه النظر، حکم پخش موارد الزام آور شرعی، فقه معاملات رسانهای، حکم تولید و ساخت #عروسک و ربات در برنامه های ترکیبی، حکم اختلاط #بازیگران مسلمان و غیر مسلمان،حکم رسانه و حریم خصوصی، فقه #فضای_مجازی و #شبکه_های_اجتماعی، فقه تجارت الکترونیک و تله شاپینگ، احکام زیارت مجازی، فقه #بازی_های_رایانه ای و حکم ازدواج اینترنتی که قسمتی از محورهای جلد دوم می باشد.
#کتاب_بخوانیم
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
📣 فراخوان مقاله سومین همایش ملی #سواد_رسانه_ای و اطلاعاتی
➖ مهلت ارسال چکیده: پایان اردیبهشت ۱۳۹۹
➖ مهلت ارسال #مقاله: پایان مرداد ماه ۱۳۹۹
➖برگزاری همایش: آبان ماه ۱۳۹۹
تلفن تماس دبیرخانه: ۸۸۰۹۴۹۱۳-۰۲۱
آدرس دبیرخانه: تهران، بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🎞 کاش کسانی بتوانند مثل شهید آوینی این جهاد عظیم و عمومی را روایت کنند
🔻#رهبر_انقلاب در ارتباط تصویری ستاد ملی مبارزه با #کرونا : من این را میخواهم عرض بکنم ــ که این هم یک مطالبهی جدّی و یک آرزو است، انشاءاللّه این آرزو برآورده بشود ــ کاش کسانی بتوانند مثل شهید آوینی روایت کنند این جهاد عظیم و عمومی را؛ همچنان که #شهید_آوینی با آن بیانِ شیرین و زیبا و اثرگذارِ خودش توانست جزئیّات جبهه را برای ما روایت بکند و آن را ماندگار بکند، کاش کسانی بتوانند این کار را بکنند، هم در گفتار و هم در نوشتار و هم در کارهای هنری و نمایشها و پدیدههای #هنری. ۹۹/۲/۲۱
💻 @Khamenei_ir
#كرونا_را_شكست_ميدهيم
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh