🔺 خاصیت علم واقعی
🔹 #علوم_اسلامی بدون #خوف و #خشیت نمیشود؛ «اِنَّما یَخشَی اللهَ مِن عِبادِهِ العلماء»؛ ( #فاطر :۲۸)
#علما میترسند چون دستگاه #حق را میبینند.
شما یک افسری را پیدا بکن که وارد در دفتر مافوقش که میشود، خوف او را نگیرد!؛ نکند که من دیر دستم را بالا برده باشم، نکند بد ایستاده باشم، نکند لباسم عوضی باشد!. هِی به سر و روی خودش نگاه کند. قبلاً به آینه نگاه کند. اینها علامت #دانش است؛ زیرا میبیند این آدم یک عظمت نسبی دارد.
خب کسی که در امور #دینی هم وارد میشود، در امور دانش دینی و #اسلامی وارد میشود، اسم دانشگاهش را #دانشگاه اسلامی میگذارد، اسم دولتش را #جمهوری_اسلامی میگذارد، اینها بدون خوف و #ترس میشود؟! نمیشود!
و لذا کسی که خوف و ترس ندارد، #اسلام او را اعْمی و کور میداند. چون اگر کسی کور نبود، این #عظمت را میدید و این عظمت در دلش بُرِش داشت، اثر داشت.
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
🔺 همت مردانه
🔹 #خیال نکن که درونت تولید یک همتی شده که از من میپرسی باید چه کار کرد؟!
اول باید برنامهی #فکر را دنبال کنی و به قدری متنفر بشوی از آنچه که در آن هستی وامیدوار شوی به آنچه که در پی او هستی که درونت، #همت پیدا شود،
آن هم همت مردانه...
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
خواب شیخ مفید رحمه الله-@seyedololama.mp3
1.69M
📆 بزرگداشت #شيخ_مفيد رضوان الله تعالی علیه (۹ #آذر )
🔺 خواب عجیب جناب شیخ مفید دربارهی #سید_مرتضی و #سید_رضی رحمهم الله تعالی
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
هدایت شده از سیدالعلماء
🔺 ذکر دعای سفارش شده از مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی به نقل از مرحوم امام خمینی که به شاگردان خویش به جهت دفع بلا و مصیبت توصیه میفرمودند:
عصر و غروب جمعه، به نیابت از تمام شیعیان عالم
ده مرتبه:
اللهمَّ صلِّ علی محمّدٍ و آلِ محمّدٍ وَ ادْفَعْ عَنَّا البَلاءَ المُبْرَمَ مِن السَّماءِ إنَّكَ عَلى کُلِّ شَئٍ قَدِیرٌ
خدایا صلوات فرست بر محمد و آل محمد و دفع بنما از ما بلائی را که حتمی شده است از آسمان، همانا تو بر هر امری قادر و توانائی
التماس دعا
📹 تصاویر مربوط به ماههای پایانی حیات شریف مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی، میباشد.
@seyedololama
🌺 سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم؛ (۲۳ #ربیع_الاول ۲۰۱ ق)
🔺بزرگان ما نظیر #ملاصدرا برای حل مشکلاتشان #متوسل به حضرت #معصومه در #قم میشدند.
🔺خدایا به آبروی حضرت فاطمهی معصومه سلام الله علیها ـ که الحمدلله در #ایران در خدمتش مشرّفیم ـ و جدهاش #زهرا سلام الله علیها، #ظهور و فرج فرزندشان را نزدیک بفرما.
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
سیدالعلماء
📆 سالروز شهادت مرحوم آیت الله سید حسن مدرس؛ ۱۰ #آذر ۱۳۱۸ ش)
🔺 خطر اصحاب نفاق و منافقین
🔹 ... این آیات ببینید چه میگوید: «وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قَالُوٓا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ (۱۱) أَلَآ إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَٰكِنْ لَا يَشْعُرُونَ (۱۲) وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمَآ آمَنَ النَّاسُ قَالُوٓا أَنُؤْمِنُ كَمَآ آمَنَ السُّفَهَآءُ ألَآ إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَآءُ وَلَٰكِنْ لَا يَعْلَمُونَ»؛ ( #بقره :۱۳)؛ معلوم است که اینها نمیفهمند و تاریکاند و روشن نیستند. «أَلَآ إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَآءُ وَلَٰكِنْ لَا يَعْلَمُونَ (۱۳) وَإِذَا لَقُوا الَّذِينَ آمَنُوا قَالُوٓا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا إِلَىٰ شَيَاطِينِهِمْ (۱۴)؛ یک شیاطینی دارند اینها؛ در #اسلام، گروه #شیطانی ما داشتیم، ولی #پیامبر که رحلت میکند مثل اینکه نعوذ بالله این شیطنتها و این چیزها برای دورهی ایشان بوده، که بعد دیگر به طور کلی خبری ازش نیست!.
«وَإِذَا خَلَوْا إِلَىٰ شَيَاطِينِهِمْ قَالُوٓا إِنَّا مَعَكُمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِئُونَ (۱۴) اللَّهُ يَسْتَهْزِئُ بِهِمْ وَيَمُدُّهُمْ فِي طُغْيَانِهِمْ يَعْمَهُونَ (۱۵) أُولَٰٓئِكَ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الضَّلَالَةَ بِالْهُدَىٰ فَمَا رَبِحَتْ تِجَارَتُهُمْ وَمَا كَانُوا مُهْتَدِينَ (۱۶)؛ چند مثال بعد میآید برایشان و شرح داده میشود. و این آیات علاوه بر اینکه #تفسیر اینها و مصداق پیدا کردن اینها و #فکر کردن دربارهی اینها [ بعد از رحلت پیامبر اسلام صلیالله علیه وآله] تعطیل شد، بعدها هم در دورههای بعد، همین بلا سر #مسلمین آمد، یعنی مثلاً در دورهی #مشروطه که گفتند ما میخواهیم به حساب، یک #ستمگری را شرش را از سر #امت اسلامی و #ایرانی کنار بزنیم به نام #قاجاریه و اینها، خب گفتند: میخواهید چیکار کنید؟ گفتند: میخواهیم #مشروطه_مشروعه درست کنیم، ولی چیزی درست شد ازش که در خود #مجلس مشروطهای که جلوگیر #سلطان جائر قاجاریه قرار بود، بیاید و #حکومت را به دست بگیرد، سیلی به صورت #مدرس زدند! مدرسی که آنجور مقامات داشت در #زهد و #تقوی و #علم و #هنر سادگی و مردانگی و قاطعیت و این فضائل در وجود ایشان جمع شده بود، آن هم علناً نه ناپیدا، علناً!. شما میتوانید تاریخش یا فیلمش یا اینها را ببینید که بله سیلی به گوش ایشان زدند. همینها که انتخاب شده بودند برای #نجات دادن #ملت!. پس معلوم میشود که مسئله گروه سوم مردم [یعنی منافقین] شوخیبردار نیست.
۸۹/۹/۱۵
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
#مجلس_شورا
🔹 این مسائل را کسی نمیگوید.
بدبختی این است که ما میبینیم مثلاً در #تلویزیون متخصص میآید از آنفلوانزا صحبت میکند، از ریزش مو صحبت میکند، از خاصیت یک دارو صحبت میکند، اما از خاصیت یک #انسان، حرکاتش، سکناتش، گفتارش و #اخلاقش، آثاری که دارد، بدبختیهایی که هم نوعش به خاطر ساخته نبودن و بیتربیتی او دچار میشود، از اینها هیچ خبری نیست!.
بنابراین #مردم بیچاره خیال میکنند که کار به این سادگی تمام میشود. انتخاب میشویم و میرویم در #مجلس و چه میکنیم و چه میکنیم...
اما آن کسانیکه از روی #وظیفه بناشد انتخاب بشوند، اگر این حرفها را بفهمند شب شاید از غصه خوابشان نبرد؛ که خدایا این بار سنگین را چهجوری من میتوانم به منزل برسانم؟ یک چنین حرفهایی هست.
مگر #دنیا شوخیبردار است؟ مگر کار خدا شوخی بر میدارد؟ مگر #اجتماع و #قانون اجتماع و #فرهنگ و مسائل فرهنگ و مسائل #قضاوت و مسائل #سیاست، اینها کار دستگاه الاهی نیست؟ مگر اینها صاحب ندارد؟! چه جوری انسان جرأت میکند در این کارها دخالت کند و وارد شود و برایش کف بزنند؟!
اینها همه آثار فرهنگ #غرب و #شرق است که در اجتماع ما نفوذ کرده، وگرنه مشکلات خیلی زیاد است.
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
🔺 وصال
🔹 همانطوریکه دانه [که] زیر خاک است، [رشد میکند]، از این مطالب [معارفی هم انسان] #پرورش پیدا میکند، یک حال روحی برای #انسان دست میدهد که میفهمد که خودی نیست، چون اگر خودِ من باشم، من خوبی دارم و حال اینکه خوبی مال من نیست، [بلکه] مال اوست؛ اینجا به آن میرسد که من مال اویم، آنوقت این میشود #وصال؛ #نماز قرةالعین میشود، وصال میآورد با خدا، #ربط میآورد، این ربط در موقع #مرگ آشکار میشود. آنوقت آدم مافوق #فرشته میشود، فرشته #سجده میکند بر این مصلِّی و نمازخوان و تکبیرگو؛ میگوید تو چیزی گفتی که من هم عقلم به آن نرسیده بود، #روح تو از من هم گذشت، از #ملکوت هم گذشت.
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
سیدالعلماء
🔺«ما قلت لهم إلا ما أمرتنی به أن اعبدوا الله ربی و ربکم»؛ ( #مائده :۱۱۷)
🔹در این #عبادت همه چیز خوابیده؛ همهی #صنعتها، مسائل #هستهای، مسائل هوایی و زیردریایی، مسائل #دانشگاهی و #حوزوی. همهی اینها جزء #بندگی باید قرار بگیرد. تو گفتی بگو، بکن، انجام دادم. این لابراتوار، این مسائل مربوط به امور هستهای، مسائل مربوط به انرژیها و این چیزها، کشتیسازی و زیردریاییسازی و اینها تمام دستور تو بود که من انجام دادم.
تمام #وزرا باید این جواب را بدهند روز #قیامت. تمام #وکلا که اینها را امضا میکنند، باید روز قیامت همینطور جواب دهند؛ فرمودی که ما این کارها را بکنیم.
آنوقت خدا ازشان میپرسد: خُب، من کِی گفتم به شما که یک مشت دانشجوی خدانشناس را جمع کنید و این #علوم را به آنها بگویید؟ شما میخواستید شش ماه، یک سال، اولِ ورود به #دانشگاه اینها را #مسلمان کنید، بعد مشغول به تدریس شود. آنوقت چه جواب میدهند؟!
#دانشجو چه تقصیری دارد؟ بعدها میآید #رشوه خوار میشود. #دزد میشود. فرار به #اروپا میکند. بی #حجاب میشود. بی #عفت میشود. چون خدا را نشناخته. درس خدا هفتهای دو ساعت بوده! مثل درس جغرافیا. خود #معلم هم تازه #ترس از خدا به عمرش به درونش نیامده!.
این است که این #دین تأسیسش از روی روحیات #اولیای خدا شده. این روحیات را باید به هر قیمتی هست، در پیاش باشیم. در #مسجدها، در #محلهها، عدهای مانند انجمن شهر، انجمن #اسلام تشکیل دهند. آنوقت پرونده داشته باشند؛ چندتا مغازه داریم ما؟ اینها مال کیهاست؟ چندتا شاگرد دارند؟ #خانوادهشان چه جوری رفتار میشود؟ مدارسشان چه جوری؟ معلمهاشان چه جوری؟ اینها را تمام بنویسند. مواظبت کنند. از #دولت پول #نفت و #گاز بگیرند، به اینها بدهند که مسلمانی یاد بگیرند.
آنوقت کشور میشود کشور #مرحوم_امام، که میفرماید: تأسیساتش را حفاظت بکنید!. مجانی به دست شما نیفتاده!. خونهای #جوانها در این راه خرج شده!. خُب، پس آن را نگهداری کنید.
۸۸/۱۰/۱۵
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
🔺 اثر واقعی قرائت قرآن کریم
🔹 #پیامبر اکرم و #ائمه (علیهمالسلام) وضع خاصی داشتهاند و دست نیرومند #قدرت الهی آنان را حفظ می کرده؛ والاّ چه کسی تاب دارد که با #کلام_خدا روبرو شود و حال و اوضاعش به هم نخورد؟! دیوانه نشود؟! به صحرا و بیابان نزند؟! در صورتیکه دیدن یک جمالی از #مخلوقات خدا برای زنان #مصر حالتی برایشان پیش آورد که از #عقل و #شعور بیرون رفتند و دستشان را بریدند و چنین حالی پیدا کردند و حتی درد را هم حس نکردند!؛ یعنی دیگر اصلاً دنیای #روح و #قلب و #حس و اعصاب و همه چیزشان فرق کرد و از بین رفت. حالا آن کجا و کلام خدا کجا؟ #جمال خدا در #قرآن جلوه کرده و کسی که با خدا در قرآن آشنا شود او هزاران #یوسف را دیده و ردّ شده! در #آیات و #معارفش، در دستورات #اخلاقی و #محبت آمیزیاش!.
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
🔺 اول مسلمان باش بعد...
🔹 علامه #طباطبایی رحمه الله در صفحه ۶۷ کتاب #آموزش_دين چاپ سوم نشر جهانآرا میفرماید: «يک فرد مسلمان اول بايد مسلمان واقعی باشد، بعد يک تاجر يا کشاورز يا صنعتگر يا کارگر.»
ايشان ريشهی مطالب را بيان میکنند، در صورتیکه ما #زندگی را بر اساس تاجر بودن و کشاورز بودن و اينها حساب میکنیم، بعد میگوییم: خب شب هم میرویم #مسجد و #نماز میخوانیم!
نه؛ اول بايد وجود ما نمازی باشد بعد #کشاورز، #صنعتگر، #کارگر، #تاجر، #روحانی، #دانشجو، #استاد، #رئيس_جمهور و هر چه که بشود...
⏪ علامه در ادامه میفرمایند: «و نيز فردی که میخواهد تشکيل خانواده دهد، اول بايد مسلمان باشد (چه دختر چه پسر) سپس تصميم خود را عملی سازد. خلاصه دست به هر کاری که بخواهد بزند و هر مقام و منصبی که میخواهد اختيار نمايد، در آن دين و ايمان صحيح لازم است.»
ما #فکر میکنیم که #امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) چرا تشريف نمیآورند؛ به خاطر اين است که اينگونه #مسلمانی هنوز در #اجتماع و #حوزه و #دانشگاه ما رسمیت پیدا نکرده!.
ما اول مسلمانيم؛ نه اينکه اول #دانشآموز میشویم، بعد دانشجو میشویم، بعد استاد میشویم، یا اداری و تاجر و صنعتگر میشویم، در ضمن میگوییم نمازی هم هست، #روزه هم هست، خدا هم هست.
ما اينگونه فکر میکنیم. الآن اينگونه شده و اين کار #استعمار است که از ريشه، مسئله را واژگون کرده؛ دنیایِ طبیعیِ خدا را اصل قرار داده، خودِ خدا را مخفی کرده!.
۸۶/۱۱/۲۰
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
🔺 اینکه در شبانهروز چند مرتبه #توجه به مسألهی پروردگار را قرار دادهاند که بگویند "الله اکبر"، یعنی طعام اطمینانبخش به #انسان بدهند؛ انسان را از #خواب حیوانیتی که چند ساعت خوابیده و هوشی نداشته بیرون بیاورند؛ که در مجلس سلطان بود که چند ساعت خوابیدی!.
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
#نعمت
🔺 وقتی کسل شدیم و سر به متکا میگذاریم و میخوابیم، #لطف الهی ما را میخواباند؛ «یا مَنْ اَرْقَدَنی فی مِهادِ اَمْنِهِ و اَمانِه» (دعای #صباح )
ای خدای #لطیف و #رحیمی که دیشب مرا در گهوارهی راحت و امنی خواباندی!؛ دستور دادی که #موجودات، میلیاردها میلیارد موجود کاری به من نداشته باشند، طوفان و سنگ و ریگ و تیر آهن روی من نیاید، همه اینها را دستور دادی بیحرکت بمانند؛ تا مثل یک بچه خوابم ببرد!... تو مرا خواباندی.
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
خطابات بیدارکنندهی قرآنی!-@seyedololama.mp3
744.1K
🔺 بیدار باش خطابات #قرآن!
💠 يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلَى رَبِّكَ كَدْحًا فَمُلَاقِيه؛ِ ( #انشقاق :۶)
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
🔺 راه نجات در زمان غیبت کبری
🔹 «انّ الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة»؛ غرق شدن در زمان #غیبت #امام_معصوم علیهالسلام برخلاف غرق شدن در زمان حضرت #نوح علیهالسلام؛ فرو افتادن و دست و پا زدن در منجلاب بدبختیهای #اعتقادی است. هر کس بتواند مانند آن ۷۲ نفر [شهدای کربلا] خودش را به کشتی #نجات برساند، از #عذاب الهی در امان است.
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 مصیبت بزرگ #غفلت از خدای متعال
🔹 تلاش برای جلب دعای #امام_زمان علیهالسلام مخصوصاً در شبهای #جمعه
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
📆 مطالبی پیرامون شناخت "دانشجوی واقعی" به مناسبت روز دانشجو؛ (۱۶ #آذر)
🔹 حضرت #امیر علیهالسلام در حدیث #کمیل میفرماید: «النَّاسُ ثَلَاثَةٌ: عَالِمٌ رَبَّانِیّ»؛ #دانشمند متصل به دستگاه ربوبی که حرفش از آنجا، فکرش از آنجا، رفتارش هم از آنجاست.
«وَ مُتَعَلِّمٌ عَلَى سَبِيلِ نَجَاةٍ»؛ دانشجویی که فهمیده که #عالم_ربانی شدن، سعادت #دنیا و #آخرت است فلذا در پی آن افتاده است و هیچ #هدف دیگری ندارد که اگر همین #دانشجو غذا را آوردند موقع افطار در خوابگاهش دادند و فهمید که یادشان رفته به اتاق کناری بدهند، او به تنهایی نمیخورد یا آن غذا را قسمت میکند یا اصلاً خودش گرسنه میماند. این دانشجو پی این عالم ربانی را میگیرد تا از این راه این باب این #سعادت بر دلش گشوده بشود. «عَالِمٌ رَبَّانِيٌّ وَ مُتَعَلِّمٌ عَلَى سَبِيلِ نَجَاةٍ»؛ #نجات را برای کسی میگویند که دنبالش هستند تا بگیرندش و در پی نجات است یا گرگی دارد او را تعقیب میکند!. این گرگ درونی، این ناشایستیهای #اخلاقی که در ما - در بنده - هست از #کودکی و متحجر و جامد شده و فرمانده وجود من شده، از اینها چطور نجات پیدا کنم؟! #دانش را برای این میخواهم.
حالا شما ببینید در نظر ما #علم، دانش، #صنعت، #هنر برای چیست و به نظر حضرت #علی علیهالسلام دانشجویی برای چیست؟!
«مُتَعَلِّمٌ عَلَى سَبِيلِ نَجَاةٍ»؛ یعنی کسانیکه در این دنیا به #فکر این مسائل افتادهاند که نجات پیدا کنند؛ زیرا خودشان را در معرض #خطر و گودال سقوط میبینند، میخواهند نجات پیدا کنند با علم، با #کتاب، با #مطالعه، با #کلاس و اینها.
«وَ هَمَجٌ رَعَاعٌ»؛ و عموم #مردمی هم که در دو دسته اول نیستند، در حکم پشه و مگسهایی هستند که در اختیار این هوا و باد و طوفاناند که هیچجا نمیتوانند از خودشان یک وزنی داشته باشند که حتی چند لحظه بمانند. دستگاه هوا و تَمَوُّج هوا بر آنها حکومت میکند و این طرف و آن طرفشان میبرد!.
آنوقت آنقدر این مسئله باریک و مهم است که مرحوم استاد شهید #مطهری در کتاب #سیری_در_نهج_البلاغه وقتی استاد خودش حاج میرزا علی آقای #شیرازی را به عنوان عالم ربانی میگوید من شناختم، بعد از آن میگوید: ولی خودم را "متعلم علی سبیل نجات" هنوز تشخیص ندادم که شده باشم!؛ یعنی مقام دانشجو تا اینجا بالا میآید. دانشجویی که در پی سعادتطلبی برای خودش و هم نوعش و مملکتش میباشد که در نظرش این است که فقط علم و دانش و اینها نجاتبخش بشریتاند و ما میخواهیم آن را تحصیل کنیم. دیگر به چیزی دیگر کاری نداریم. ایشان میفرماید: من هنوز خودم باور نکردهام که دانشجوی اینطوری باشم که "مُتَعَلِّمٌ عَلَى سَبِيلِ نَجَاةٍ " شده باشم و "هَمَجٌ رَعَاعٌ" نباشم.
آدم یک #همسر می گیرد، یکمرتبه میبیند که اصلاً فکرش عوض شد، شغلش عوض شد، هَمَّش عوض شد، هدفش عوض شد؛ معلوم میشود این "هَمَجٌ رَعَاعٌ" بوده! #خیال میکرده که دانشجوست!. از اول کسی نبوده که دستش را بگیرد و از او دانشجو بسازد.
آدم خیال میکند دانشجوست بعد تا یک پیشآمد میکند، یک کسبی پیشآمد میکند، برادرش میگوید: داداش بیا مترجم بشو، من میخواهم یک فلان تأسیسی را بکنم؛ میبیند که درآمد خوبی است. دیگر از فردا وقتش را کم میکند، تحصیلش را کم میکند و میرود آنطرف!. این اصلاً همان "هَمَجٌ رَعَاعٌ" بوده ولی حالیاش نبوده، خیال میکرده این #طلبه است، خیال میکرده این دانشجو است.
آنقدر دانشِ بشر شناسی، #انسان_شناسی و #جهان_شناسی ارزش دارد و فوق هر الماس و هر طلا و هر جواهری است که هیچچیز نمیتواند برای کسی که طالب او هست، جانشین آن بشود. هیچچیزی نمیتواند خلاء او را پر کند که بگوید حالا دیگر من به آن خواستهام رسیدم، و آن را رها کند.
علامت اینکه #انسان دانشجوست این است که هیچچیز انسان را قانع نمیکند و هیچچیز آدم را به خود مشغول نمیکند. اگر دید که هیچچیز فرصتهایش را از دستش نمیگیرد، این دانشجو است. بنابراین بنده که از من گذشته، شما جوانان از خدا بخواهید که آن #توفیق دانشجو بودن را انشاءالله به شما #لطف کند.
و السلام علیکم و رحمة الله
۷۶/۸/۳
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
هدایت شده از سیدالعلماء
🔺 ذکر دعای سفارش شده از مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی به نقل از مرحوم امام خمینی که به شاگردان خویش به جهت دفع بلا و مصیبت توصیه میفرمودند:
عصر و غروب جمعه، به نیابت از تمام شیعیان عالم
ده مرتبه:
اللهمَّ صلِّ علی محمّدٍ و آلِ محمّدٍ وَ ادْفَعْ عَنَّا البَلاءَ المُبْرَمَ مِن السَّماءِ إنَّكَ عَلى کُلِّ شَئٍ قَدِیرٌ
خدایا صلوات فرست بر محمد و آل محمد و دفع بنما از ما بلائی را که حتمی شده است از آسمان، همانا تو بر هر امری قادر و توانائی
التماس دعا
📹 تصاویر مربوط به ماههای پایانی حیات شریف مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی، میباشد.
@seyedololama
توحید-@seyedololama.mp3
2.45M
🔺 رفع حجاب خودبینی با کسب اخلاص به وسیلهی استعانت از "بسم الله الرحمن الرحیم"
📖 #الميزان ج ۱ ص۱۷ : « ... فمتعلق الباء فی بسملة الحمد الابتداء ويراد به تتميم الاخلاص فی مقام العبودية بالتخاطب...»
🔹 #عبد، با کسب #اخلاص در #توجه به "بسم الله" در آغاز و ابتدا کردن به #عبادت، میخواهد مانع از #شرک خفی بشود، به اینکه نسبت کمالی را به خودش بدهد که مثلاً منم که تو را عبادت میکنم؛ «اللهم انی اسئلک»؛ منم که از تو فلان چیز و فلان چیز را میخواهم! تو کی هستی؟! کجا بودی؟! چه داری؟! چه جوری هستی؟!
تو الان یک بلبلی هستی در یک باغستانی که مشغولِ سخن شده؛ گل دیده، در او اثر گذاشته، خواننده شده.
این بلبل قبلاً خاک بوده، این خاک هم نمیدانیم چی بوده قبلاً؛ پس بنابراین الآن خدای بلبل است که دارد با نغمهی یکی از بندگان خودش، خودش را وصف میکند!.
"ای دعا از تو، اجابت هم ز تو!"
نتیجه این میشود.
۸۱٫۸٫۲۰
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama