eitaa logo
تعلیقات
1.3هزار دنبال‌کننده
419 عکس
61 ویدیو
29 فایل
📚 در این صفحه گاهی #خاطراتم را می‌نویسم 📝 و گاهی #یادداشت هایی درباره مسائل گوناگون #حوزه و #جامعه و #انقلاب ... (حسین ایزدی _ طلبه حوزه علمیه قم) @fotros313h (📲 نشر مطالب با ذکر #لینک)
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 عقب‌نشینی غیرتاکتیکی در مقابل دشمن موجب خشم الهی است ✏️ رهبر انقلاب: قرآن کریم عقب‌نشینی را در واقع موجب غضب الهی بیان کرده و تبیین کرده؛ وَ مَن يُوَلِّهِم يَومَئِذٍ دُبُرَهُ اِلّا مُتَحَرِّفاً لِقِتالٍ اَو مُتَحَيِّزاً اِلىٰ‏ فِئَةٍ فَقَد باءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللّه؛ اگر چنانچه در مقابل دشمنی که مهاجم به شما است ... عقب‌نشینیِ غیر تاکتیکی کردید ــ گاهی اوقات عقب‌نشینی هم یک تاکتیک است مثل پیشروی، که آن عیب ندارد: اِلّا مُتَحَرِّفاً لِقِتالٍ اَو مُتَحَيِّزاً اِلىٰ‏ فِئَة؛ تاکتیک این است ــ اگر غیر از این موارد عقب‌نشینی کردید، فَقَد باءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللّه. [موجب خشم الهی میشود]. 🔹️بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار کنگره‌ی بزرگداشت شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد. ۱۴۰۳/۵/۲۴ 🔸متن کامل بیانات: khl.ink/f/57489
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖤 چند خط برای کاگران معدن طبس از وقتی خبر انفجار معدن و کشته شدن را شنیدم، آنچنان غم بر روی دلم نشسته است که نگو... کشته شدن و محبوس شدن حدود 50 کارگر برای ما فقط یک خبر است، فردا هم همه آن را فراموش می کنیم. اما برای من فقط یک خبر نیست، بلکه یک عمیق است. آن انسان شریفی که برای امرار معاش خانواده اش دل به کار می دهد، آن هم کار سخت، عرق می ریزد، زیر زمین، در سخت ترین شرایط، با کمترین حقوق و مزایا و حمایت ها، و ما بی خبر از رنج ها و سختی‌ها و محرومیت‌های او... نام او را چه بگذارم؟ مرد؟ رادمرد؟ جوانمرد؟ با غیرت؟ عزیز خدا؟ حبیب خدا؟ او همه این ها است و شاید بیشتر... اما در چشم او یک انسان ضعیف است که شاید اگر با همان صورتی که از سیاهی ذغال سنگ مکدر شده و غبار بر آن نشسته بیرون بیاید، رغبت نکنند دقیقه ای با او هم کلام شوند و حتی از دست دادن با او فرار خواهند کرد، اما پیامبر خدا این دست را می بوسد. این غباری که بر روی او نشسته، نشانه غیرت است، نشانه عزت است، نشانه مردانگی است و این سیاهی را با هزار چهره بزک کرده و ادکلن های برند اروپایی عوض نمی کنم. وقتی خبر انفجار کارگرها را شنیدم، دلم منفجر شد از بغض و کینه آن هایی بر مسند قدرت و ثروت تکیه زده اند و پا روی شانه مجاهدت های این قشر عزیز می گذارند و بالا می روند. حالم بهم می خورد از آن هایی که در زندگی شان خبری نیست محرومان و از کنار این ها با تبختر و تکبر می گذرند. حالم بهم می خورد از برج های سر به فلک کشیده و زندگی های دنیازده و آن خیابان دوردور و اهل نشستن پشت ماشین های آنچنانی که سر سگ هایشان از آن بیرون زده و از بالا به پایین مردم را نگاه می‌کنند... آن هایی که حرص می زنند عضو این هیئت مدیره و آن شرکت دولتی شوند و از هزاران خدمات و مزایا بهره ببرند و خبر ندارند از رنج های آن کارگری که گاهی در تأمین اولیات زندگی نیز در می ماند و با روی خجلت زده جلوی همسر و فرزندانش می نشیند. من نشستن کنار آن کارگر عزیز با دست های پینه بسته و صورت سیاه و لباس های مندرسش را با نشستن کنار کرور کرور از این آدم های مثلا با پرستیژ و با کلاس عوض نمی کنم. البته این‌ها را سال‌ها در مردم داری، محروم دوستی و تواضع بی‌حد حضرت مقابل مستضعفان دیده بودم. متفاوت بود با مرام غرب‌گراها و دنیاگرایان. او امام محرومان و مستضعفان بود، آن هم نه فقط مستضعفین ایران که او چشم به مستضعفین جهان داشت و البته شاگرد خوب همین مدرسه بود. وقتی از آن مرد بزرگ پرسیدم چرا کار در کشور را شروع کردید، گفت: جنس این ها متفاوت است. این جنس بود که شد بچه های جبهه، از این ها کلی و مجاهد است که بیرون می آید. و کسی هم به کار در این محلات محروم رغبت ندارد. چون نه اسم و رسم دارد نه پرستیژ و دنیا. آری، جنس این ها متفاوت است، شان هنوز مشوب به هزار رنگ و لعاب دنیا نشده و ساده و دلنشین و بی پیرایه اند. اما با محرومین بودن کجای زندگی ما انقلابی هاست؟ با محرومین بودن کجای زیست منِ طلبه است؟ منظور توزیع سبد غذایی نیست، منظورم به کارگران و محرومان است. عشق ورزیدن متفاوت است... ما به طیفی از جامعه کم توجه یا بی توجهیم، این غلط است، این انقطاع از سرمایه های انقلاب است. به خدا نشستن با محرومین و کارگرها برکت دارد. نور می آورد، لطافت می آورد. احساس می کنم خیلی از این ها به خدا نزدیک ترند. اینجاست که قدر را باید دانست. اینجاست که فرق جهادی ها با آن جماعت های مدعی همیشه نق نق کنان معلوم می شود. 🆔@taalighat
و شیعیانش مظلوم اند، اما مقتدر، به برکت حزب‌الله به برکت سال‌ها مجاهدت خاموش و یاران گمنامش... حالا عده‌ای! را چون خودشان قاعد می‌پندارند و درست زمانی که سرداران عزیز وسط معرکه‌اند، از پشت خنجر تحقیر و توهین و تمسخر می‌زنند... امان از 🆔@taalighat
تعلیقات
مرحبا به سیدابراهیم #رئیسی صحبت‌های رئیسی هم در مجمع عمومی #سازمان_ملل متحد و هم در نشست‌های حاشیه‌
☝️ پارسال همین روزها بود که همه گفتیم "مرحبا به سیدابراهیم " به‌خاطرِ آن نطق عزتمندانه در سازمان ملل و امروز با این حجم از اتفاقات غلط، فقط باید گفت: 🆔@taalighat
📍یکی از مهمترین فرازهای کلام آقا امروز هشدار صریح، جدی و عمیق درباره بود. 🆔@taalighat
تعلیقات
📍یکی از مهمترین فرازهای کلام آقا امروز هشدار صریح، جدی و عمیق درباره #نفوذ بود. #دولت_چهاردهم #نفو
✏️ رهبر انقلاب ساعتی پیش در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت: ✏️ آخرین صحبت امروز من این است: من می‌گویم رزمندگان ما، مجاهدان ما برای اینکه پرچم دشمن در مرزهای ما برافراشته نشود، جان خودشان را قربانی کردند، فداکاری کردند. جوانان مبارز و مجاهد خانواده‌های خودشان را داغدار کردند برای اینکه پرچم دشمن در مرزهای این کشور بالا نرود. نمی‌شود ملت ایران قبول کند که همان پرچم‌ها به وسیله ، به وسیله انسان‌های فریب‌خورده در داخل کشور برافراشته بشود. ✏️ این پرچم، پرچم و دشمن و وسوسه‌های خصمانه دشمن نباید در داخل کشور در دستگاه‌های مختلف ما برافراشته شود. باید مراقبت کرد، همه موظفند. در وزارت آموزش و پرورش باید مراقبت کرد، در صدا و سیما باید مراقبت کرد، در باید مراقبت کرد، در و وزارت بهداشت که محل تربیت جوان‌هاست باید مراقبت کرد. آنجا به وسیله رزمندگان ما شکست خورد نباید گذاشت آن دشمن شکست خورده در داخل کشور با انحاء حیله‌ها و ترفندها کار خودش را دنبال کند و انجام دهد. امیدواریم خدای متعال همه مسئولین ما، همه مردان و زنان ما، همه فعالان بخش‌های مختلف ما را با هوشیاری کامل در مقابل توطئه دشمن نگه دارد. ۱۴۰۳/۷/۴ Farsi.Khamenei.ir ➖➖➖➖➖ 🆔@taalighat
📝 تاملی بر تذکر 📌 حمید شب‌بویی بخش1⃣ صحبت های رهبری در دیدار اخیر با پیشکسوتان دفاع مقدس از آن جهت که تاکیدی بر مسئله نفوذ داشتند میان جریان حزب اللهی بسیار دیده شد. شاید بتوان گفت همین تاکید دوباره بعد از مدتها، شاهدی قطعی است بر اینکه روایت موجود از مکتب امام که در بازار رایج شده و میچرخد ناقص است و نیاز به بازتقریر جدی دارد. این باز تقریر، اولین قدمش شکستن حلقه انحصاری فکری در موضوع مکتب امام است. جریان فکری مرسوم به نام مکتب امام با کلیشه های دریافتی خودش، از مکتب امام نسخه‌ای ارائه کرده که اگر حلقه انحصاری آن شکسته نشود باب بازاندیشی و بازتقریری آن باز نخواهد شد و عملا مکتب امامی اصیل که راه نجات بشریت بوده با تحریف رو به رو شده و توانایی رقم زدن یک وفاق و مدیریتی در قامت ایران نخواهد داشت. ، کلیدواژه جدیدی نبود که حضرت اقا بیان فرمودند ولی چرا جبهه انقلاب نتوانسته طرح رهبری در مقابله با نفوذ را با جدیت دنبال کند و درک کند، باعث شد ایشان مجددا تذکر دهند. شاید این بار با کلیدواژه‌ی دیگری در نقطه پاسخ، به نام . به نظر می آید این تذکر برای جبهه باید باب جدیدی در مواجهه با پدیده نفوذ را باز کند. حضرت آقا نگاه بسیار عمیق و دقیقی را در نوع مواجهه با جریان نفاق دارند و اتفاقا با همان نگاهشان وارد صحنه رهبری شده اند و تا اینجا بدون اندکی سستی کار را به خوبی از آب در آورده اند. شاهد این موضوع این که ایشان جزء اولین کسانی است که نظریه نفوذ را اوایل انقلاب در چند نماز جمعه دهه ۶۰ به بحث گذاشته و به نظر می آید به همین دلیل مورد حمله و ترور منافقین واقع میشوند. جبهه انقلاب چون این لایه برایش روشن نیست و براورد ظاهری این است که حس میکند رهبری نکته ای جز تذکر در اینجا ندارند، خودش دست به طراحی میزند و احتمالا ناخواسته کلیدی‌ترین پروژه را با نگاه شخصی و سلیقه ای جلو می‌برد که خطرآفرین است. رهبری، هم برای نفوذ اندیشه ای دقیق و عمیق دارند و هم برای مقابله با آن نسخه ای جامع از بستر مکتب امام؛ این بخش معمولا خیلی زود عبور میشود و برای فهمش تلاشی نمیگردد. از این رو پیشنهاد میشود که با طراحی اجتهادات شخصی باید کاری را انجام داد که اتفاقا بسط ید ولی رقم خورده و ایشان نیز بتوانند فعالانه کنش کنند. اینکه باید برای ولی، بسط ید درست کرد مطلب درستی است اما در چگونگی آن بحث و نقد است. آیا بسط ید به روشی غیر از مطالبه ولی هم رقم میخورد؟ این تفکر در طی 40 سال اخیر تفکر درستی در مواجهه با پدیده نفوذ نبوده و چه بسا خود این نگاه ناشی از همان نفوذ باشد. 🆔@taalighat
تعلیقات
#یادداشت_وارده 📝 تاملی بر تذکر #نفوذ 📌 حمید شب‌بویی بخش1⃣ صحبت های رهبری در دیدار اخیر با پیشکسو
📝 تاملی بر تذکر 📌 حمید شب‌بویی بخش2⃣ آنچه که از طراحی رهبری در مقابله پدیده نفوذ میتوان دریافت، راهبرد مقاوم کردن مردم و آگاه کردنشان به غرض از بحران های نفوذ است.(مراقبت) مراقبت در نگاه رهبری یعنی مستقیم درگیر نشدن و ناکارآمد کردن اهرم نفوذ به صورت همیشگی. نفوذ پدیده ای جریانی است و اتفاقا قدرتی فراتر از دشمن خارجی دارد زیرا که دشمن خارجی نفاق نمی ورزد ولی جریان نفوذ با نفاق حرکت میکند و قابل شناسایی نیست. از این رو خیلی باید بود که کم ترین خسارت را دید. دشمن خارجی رسما به شما میگوید با چه نقطه ای درگیر است اما منافق اینگونه نیست. حضرت آقا معتقدند اگر بتوانیم اینگونه بورزیم حتی میتوان منافق را مومن کرد(از باب فشار اجتماعی). این فشار اجتماعی را اقا در خیلی از بزنگاه های دوران رهبری‌شان به جریانات و احزاب انحرافی وارد کرده و امروز نیز می بینیم همان‌ها از بسیاری از مواضع اصیلشان دست کشیده اند و تقریبا میتوان گفت از اصالت حزبی‌شان چیزی باقی نمانده است. همین الگو را میشود در پروژه های دیگر هم دنبال کرد. با هو و جنجال اتفاقا نفاق پیچیدگی امورش بیشتر شده و قطعا کنار زدنش سخت تر. اینکه آقا، در اقدام اخیر دکتر مخبر را در کنار خودشان برای دنبال کردن بیانیه گام دوم قرار میدهند(اشاره به حکم مشاور رهبری اخیر آقای دکتر مخبر) با همین الگوی توضیح داده شده در مقابله‌ی با نفوذ است. اگر به قضیه کرونا مجددا نگاهی داشته باشیم، میتوان همین مطلب را نشان داد. رهبری در کرونا به گونه ای عمل کردند که غرب‌زده‌ترین نگاه ها در بدنه بهداشت و سلامت، چندین نامه تشکر به رهبری میزدند و در کرونا برای مردمی که اتفاقا جریان خاکستری محسوب میشدند و قدری متمایل به غرب، واضح شد رهبری از همه دلسوزتر به آنهاست و نگاه نخبگانی با انقلابی گری برایشان قابل جمع شد. این عملکرد موجب گردید که راحت‌تر بتوان در آن فضای التهاب‌گون ابراز کرد که واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع. همین جا بودند از جریان انقلابی که چون الگوی مواجهه را اخذ نمی‌کردند، عدم درگیری مستقیم رهبری را ناشی از نقص اطلاعاتی یا بسته بودن دست ایشان برآورد می داشتند، مستقیم وارد درگیری با متولیان اجرایی میشدند و اتفاقا هو و جنجالی راه می انداختند که حل شدن مسئله سخت تر میشد. شاید اگر درست صحنه را تحلیل میکردند متوجه میشدند که بنای رهبری بر عدم درگیری مستقیم بود و مانعی برای اقدامات مستقیم از پایگاه حقوقی شان نداشتند که در بعضی امور اتفاقا نشان هم دادند اما به گونه ای عمل کردند که دربزنگاه متمایل شدن به غرب موضعی رسمی و قاطع گرفتند و با این اوصاف هم دولت از ایشان ممنون بود و هم موضع انقلابی خودشان را به عرصه ظهور کشاندند. این الگو فهم نشد و جبهه مستقیم با دولت درگیر میشد به اسم انقلابی گری. شاید در کنار این تجربه بتوان همین الگو را در قضیه بحران برجام تطبیق داد. وقتی این الگو درست دریافت نشود، خیلی زود به سمتی میرویم که تنها برداشتمان این می‌گردد که رهبری در مورد نفوذ دوباره میدهد بدون اینکه طرح یا نسخه ای برای مقابله با آن داشته باشند. 🆔@taalighat
تعلیقات
#یادداشت_وارده 📝 تاملی بر تذکر #نفوذ 📌 حمید شب‌بویی بخش2⃣ آنچه که از طراحی رهبری در مقابله پدیده
📝 تاملی بر تذکر 📌 حمید شب‌بویی بخش3⃣ بهترین راه‌حل و نسخه موفق تا کنون چه بوده است؟ با توجه به وضعیت راهبردی ایران شاید یکی از بهترین راه حل ها این باشد که جریان های تبلیغی برای مسئله‌های تمدنی خود را موظف به ورود در حوزه گفتمان سازی کنند و ذهنیت اجتماعی را نسبت به راه حل هایی که این نخبگان متعهد انقلابی پیشنهاد میکنند همراه گردانند. البته اندک ورودهایی در باب تبلیغ اقتصاد مقاومتی، تبلیغ مسکن اسلامی و از این دست مسائل تا کنون داشته ایم و تا حدودی هم خوب بوده ولی صحنه امروز بیانگر این موضوع است که کافی نیست. ما درباره نگاه و راه حل های انقلابی در حوزه رسانه، فضای مجازی، سلامت، آموزش، تعلیم و تربیت، دیپلماسی خارجی، مقاومت و اینگونه مسایل هنوز بسیار بسیار اندک ذهنیت اجتماعی را با خود همراه کرده ایم و همین امر موجبات قدرتمند شدن جریان نفوذ را فراهم کرده است. شاید اشکالی مطرح گردد که این نوع ورودهای گفتمانی آرمان خواهی را کاسته و حل مسئله به جهت منفعل بودن در عدم تمرکز بر آرمانها، موجب رکود آرمانی گردد اما پاسخ این است که تفکیک نگاه تبلیغی و گفتمان ساز از حل مسئله ای ها مشکل را حل میکند. اساسا جریانات تبلیغی و گفتمان ساز اولویت تمرکزشان بر ارائه گفتمان حل مسئله، تبیین آرمانها از دل حل مسیله‌ها است و نه خود حل مسیله. حال آنکه جریانات حل مسیله ای در کشور اولویت شان حل مسائل از بستر تحقق آرمانهاست که این دو ورود تفکیکی است که اگر به آن دقت شود نگرانی مطرح شده قابل حل است. این ورود همان راهبرد برای عبور از جریان نفوذ است که با کم ترین تنش با دولت و حاکمیت میتواند یک وفاق معنا دار و استراتژیک را دنبال کند و عملا دست برتر را به نگاه های نوین انقلابی خواهد داد. 🆔@taalighat
برخی از بیانات آقا، دنبال مؤید برای حرف خودشانند نه یافتن راه و جهت! حال اگر حرفی بر خلاف میل شان باشد، چنان آسمان ریسمان می‌بافند تا آنچه می‌خواهند، نتیجه شود. برای آن است که را پیدا کنیم. حال اگر اصرار به راه خودم داشته باشم، قطب‌نما می‌شود ابزار نه 🆔@taalighat
اللهم اجعله فی درعک الحصینه التی تجعل فیها من ترید 🆔@taalighat
ای «الف لام میم» نصرالله نگران توییم نصرالله... وعده بی تخلف جبار فتح، نصر، حامیم نصرالله 🆔 @taalighat
هدایت شده از باب جهاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آنها بهتر از ما می دانند اگر سید با یک سخنرانی برگردد با خبری هولناک برای آنها بر می گردد و بهتر است بدانند اگر او حاج قاسم را دیدار کرده باشد پیوند این دو روح مطهر و بزرگ برای آنها خیلی خیلی گران تمام میشود، آنقدر گران که موجودیت شان را تباه می سازد.
🖤🖤🖤🖤🖤 مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَيۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن يَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِيلࣰا 🆔@taalighat
📝 چند خط پیشنهاد در سوگ سید همه داغدار شدیم. قلبمان تیر می‌کشد، احساس می‌کنیم علمدار مقاومت را زدند. ضربه خوردیم، بد هم خوردیم. حزب‌الله مقتدر است اما رفتن سید یقیناً ثلمه بود. حالا چرا؟ بماند برای بعد چون تحلیل متفاوتی با آنچه اکنون دست‌به‌دست می‌شود دارم. اما باید کاری کرد. 1. نگاه به مسئله سید باید از منظر باشد نه ملیت، همان خطی که مدتی است آقا در حال برجسته‌سازی آن هستند و مقابل آنچه غرب‌گرایان نمی‌پسندند. پس زدن سید، زدن است نه اسطوره لبنان فقط. پس این باید در جان همه ما باشد، اگر جامعه‌ای سوگمند شد، و داغی وجودش را گرفت، حرکت می‌کند. پس اولین گام نمایش است. این نمایش مهم است، نمایش بروز حس جامعه و خواست درونی است، مانور اجتماعی است، جهت‌دهنده به جامعه و حاکمیت است و پیام‌دهنده به جهان. این اهمیت راهبردی دارد. حتی اگر حساب‌شده انجام شود می‌تواند ما را نیز افزایش دهد. 2. حال چه کنیم، فقط برای مثال: ماشین‌ها باید همه عکس سیدحسن نصرالله را پشت شیشه بزنند و یا پرچم حزب‌الله نصب کنند. مغازه دارها یک میز دم در بگذارند با عکس سید و یک گلدان و یک جعبه خرما مساجد حجله بزنند و عکس سید را بگذارند. سر در خانه‌ها پرچم سیاه یا حزب‌الله نصب شود. هیئات مراسم بگیرند، هفتم سید دسته عزا بیرون بیاید، مساجد برای سید ختم و هفتم و چهلم بگیرند، و هرآنچه از خلاقیت مردمی می‌تواند جریان یابد... از مأذنه ها سرودهای حماسی پخش شود. جنبش دانشجویی فضای دانشگاه را تغییر دهد بسیج طلاب فضای حوزه‌ها و محیط اطراف هر مدرسه علمیه را... خطبای معروف ازاین شهر به آن شهر منبر تبیینی بروند... یعنی فضا و چهره شهرها باید تغییر کند اما به‌دست نه سازمان‌ها و... 3. اما سوگ موجب سکون و ناامیدی و سرخوردگی نه، سوگی که آغاز است. سوگ باید عزتمندانه باشد، با غیرت و غرور باشد، با گردن برافراشته باشد. باید قرین باشد. احساس اینکه ما آماده و البته در حال هستیم. آماده جهاد هستیم. 4. در این میان باید دردمندی و حتی مطالبه‌گری همراه با باشد. هرگونه دمیدن در موج ناامیدی و بدبین کردن مردم به نیروهای مسلح و ساختار نظامی کشور که اکنون در وسط معرکه است، غلط و اشتباه راهبردی است. بله، در دولت اثرگذار است و سفر نیویورک پیام‌های غلطی به دنیا داد؛ اما در این صورت هم این اثرگذاری را باید با حساب‌شده کاهش داد، نه با رفتارها و پیام‌های هیجانی و... 5. نوع مخابره شده به جامعه مهم است. طراحی جهت‌گیری مطالبه مهم است. دقت کنیم روایت آقا از ایستار و کنونه ما است و روایت دشمن و برخی داخلی‌ها . وسط جنگ هستیم باید نقاط قوت را فریاد بزنیم و ضعف‌ها را هرچند انکار نمی‌کنیم اما فریاد هم نمی‌زنیم. نظم و آرایش اجتماعی لشگر مهم است. پیام ضعف تنها به کاهش منجر می‌شود و ملتی که عزم او را نشانه رفته باشند، عن قریب شکست می‌خورد و دشمن بر روی همین نقطه متمرکز است، تکمیل کننده نباشیم. 🆔 @taalighat
دوباره ابر، رفته گریه‌ای یکریز  بردارد یکی این داغ را از شانه‌ی پائیز بردارد برای ضاحیه، بیروت، صیدا، صور، البترون یکی از صبر باید کاسه‌ای لبریز بردارد یکی  باید شب این جاده را فانوس بگذارد که تا از پیش پای مرگ دست آویز بردارد تمام بوته‌ها سرخ‌اند در "شبعا" شعیبی کو؟ که تا غم را از این صحرای حاصل‌خیز بردارد ملوّث شد جهان از شر ابنای اما دریغا شیخ رفته جامه‌ی پرهیز بردارد نمی‌دانم در آخر با چه رنگی مرگ می‌آید؟ اگر سرخ است ما هستیم، ما را نیز بردارد نباید بی‌تفاوت بود در غوغای نامردی خدا این ننگ ها را از سر ما نیز بردارد عباس شاه زیدی 🆔 @taalighat
📍انشالله بزودی چشم‌مان به روشن خواهد شد که بر سر ابرهه می‌بارد ... 🆔 @taalighat
تعلیقات
📝 چند خط پیشنهاد در سوگ سید همه داغدار شدیم. قلبمان تیر می‌کشد، احساس می‌کنیم علمدار مقاومت را زدند
دو روز از سید عزیزمان می‌گذرد، هرچه بیشتر می‌گذرد انگار تازه بهتر می‌فهمیم چه بر سرمان آمده و بیشتر درد می‌کشیم و آه از نهادمان بلند است اما با سیلی صورتمان را سرخ نگه می‌داریم. اما در خیابان که راه می‌روم و گوشه کنار را نگاه می‌کنم انگار خبری نیست که نیست. به زندگی عادی خود مشغول است، هیچ نمود واضحی از غم و درد و حزن اجتماعی نمی‌بینم. حتی مقابل مساجد و هیئات که معمولاً پایگاه انقلابی‌هاست... کجا کوتاهی کردیم؟ وقتی را جدی نگرفتیم، وقتی جهاد تبیین را کردیم، وقتی با مردم سخن نگفتیم، گره‌های ذهنی را باز نکردیم، دیگر چه انتظاری داریم؟! 🆔 @taalighat
تعلیقات
#غصه دو روز از #شهادت سید عزیزمان می‌گذرد، هرچه بیشتر می‌گذرد انگار تازه بهتر می‌فهمیم چه بر سرمان
سلام درباره فرمایش تون باید این نکته را لحاظ کرد که نه فقط ایران ما بلکه غالب مردم جهان، در بستر تمدن مدرن با قرائت لیبرال زندگی می‌کنند. امروز ساختارهای تمدنی مدرن از قبیل بانکها، بورس، رسانه، معماری و ... معانی زندگی را مدیریت می‌کنند و این درحالیست که نقاط کانونی معناساز ما خیلی گسسته عمل می‌کنند. نمونه واضح این امر فضای منابر و مساجد هست. از طرفی منبرهای ما فاقد یک سیر برای حیات انقلابی است و از سوی دیگر حتی منبری های انقلابی های ما هم نوعا در هنگامه وعظ، نه موضوع و نه پیام های منبرشان انقلابی است. ته هنرشان این است که آقا را دعا کنند. در حالیکه منبر های ما اولا بایستی در طول سال و در یک سیر منظم اینطور محتوایی برای حیات انقلابی داشته باشند. اما منبری های ما در مواجهه با یک جنگ منظم، بسیار نامنظم و گسسته عمل می‌کنند. از سوی دیگر اگر مسئله سیر و نظم محتوایی حیات انقلابی را کنار بگذاریم مسئله موضوع و پیام یابی یک مسئله جدی است. بهمین خاطر در مواقعی مثل شهادت سید حسن، جامعه فاقد ظرفیت لازم برای جذب محتواهای انقلابی است. (حتی بین بچه های مذهبی) چرا که قرائت ارائه شده با معنای ایجاد شده توسط ساختارها و نظام معنایی نقاط کانونی معناساز همخوانی ندارد. بر این اساس باید سعی کرد دینداری انقلابی را در طرحی بشکل قطره چکانی و روزانه در دهن و قلب مردم جاگیر کرد. تا جامعه ایمانی مطالب را بمرور درونی کند. یکی از تجربه های مفید در این باره بیان تدبری آیات قرآن در مدت زمان های کوتاه چند دقیقه ای بعد از قرائت قرآن در مساجد است. سرلوحه قراردادن تفاسیری که آیت الله خامنه ای درباره سوره های مختلف قرآن بیان نموده اند در این باره راهگشاست و به یک تصویر دینداری پویا و نظام مند کمک شایانی می‌کند که نسبت به حوادث کنشی فعال دارد. 📌 حجت‌الاسلام دکتر محمد یوسفعلی تبار 🆔 @taalighat
📍لبیک به فرمان به ولی امر مسلمین 🔻 با توجه به حکم نایب امام زمان حفظه الله مبنی بر وجوب در کنار مردم لبنان و قهرمان بودن می بایست هر کدام از ما هر قدری که برایمان ممکن است و به هر وسیله ای میشود در اجرای این حکم کوشا باشیم، شاید که این عمل به شرط اخلاص باعث عاقلت بخیری ما شود. 🔻 اهدا از طریق سایت leader.ir به نحوی که در زیر می آید شاید بهترین راه باشد برای اجرای حکم نایب الامام مان چرا که هم کمک به مردم لبنان و حزب الله قهرمان است و هم پر کردن دست ولی فقیه. 📌 پس بشتابید... و در نشر این پیام کوتاهی نکنید... @babejahad ➖➖➖➖ 🆔@taalighat
سلام بر روح‌الله که چنين عزتی آفرید سلام بر سیدعلی که چنين شجره طیبه ای را تناور کرد... سلام بر حاج قاسم سلام بر سیدحسن نصرالله سلام بر طهرانی مقدم سلام بر گمنامان عرصه جهاد و درود بر دلیران و شیرمردان سپاه پاسداران و نیروهای مسلح، باقری و قاآنی و سلامی و فدوی و حاجی‌زاده و تنگسیری و... آن‌هایی که علی‌رغم زخم زبان‌های ناجوانمردانه چون همیشه مردانه در میدان جهاد ایستادند... 🆔 @taalighat
☘ رفقا در این لحظات این آیات رو زیاد تکرار کنیم و بدانیم اگر عزتی است، اگر قدرتی است، اگر درخششی است همه از جانب خدای متعال است و ما هیچیم هیچ... ☘ فَلَم تَقتُلوهُم وَلٰكِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُم ۚ وَما رَمَيتَ إِذ رَمَيتَ وَلٰكِنَّ اللَّهَ رَمىٰ ☘ وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ 🆔 @taalighat
مثل اینکه سرورهای تو اسراییله 🆔 @taalighat