🎙#مصاحبه
🔻#عاشورا، #فلسفه_تاریخ و #پراکسیس_اجتماعی
🔹ما #حسین وارث آدم را میخوانیم و مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهیم .
🔹میبینیم که نوع نگاه #شریعتی فقط یک نگاه معطوف به گذشته نیست .
🔹عاشورا یک اتفاقی نیست که در یک گذشتهای رخ داده باشد و ما برای اتفاقی که در گذشته رخداده سوگواری کنیم.
🎤گفت و گو با: دکترسید جواد میری
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2130
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙#مصاحبه
🔻#عاشورا، #فلسفه_تاریخ و #پراکسیس_اجتماعی
🔹#شریعتی عاشورا را در یک فضای وسیع تاریخ بشری مطرح میکند. عاشورا بهمثابه سمبلی است که جریانی را نمایندگی میکند. آن جریان از انسانماندن دفاع میکند.
🔹در نگاه شریعتی «تاریخ همچون جامعه، همچون خود انسان، یک واقعیت متضاد است، جمع ضدین است و در طول این جریان #پلیدیها و #جنایتها و #بهرهکشیها و #جهالتها که بنیآدم را به مسخ شدن و تجزیه میکشاند، جریانی نیز هست.
🔹 پا بهپای آن که میکوشد تا از انسان ماندن دفاع کند، تا تودههای آدمی را نگذارد که میش شوند، تا با گرگهای درنده و روباههای فریبنده و موشهای رباینده جهاد و اجتهاد کند، بشریت واحد، آدمیت واحد، اینچنین دو شقه میشود و اینچنین در بستر تاریخ جریان مییابد.»
🔹#جهاد و #اجتهاد برای این لازم است که انسان از انسانشدن خودش دفاع کند.
🎤گفت و گو با: دکترسید جواد میری
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2130
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#حسینیه_اندیشه
🔰 برنامه سخنرانی در حسینیه مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
از طریق اسکایپ شب های محرم ساعت ۲۲
◾️دوشنبه، شب پنجم محرم
📌حجت الاسلام محمدصفرجبرئیلی / علل وعوامل شکل گیری نهضت عاشورا
◾️ سه شنبه، شب ششم محرم
📌حجت الاسلام محمدباقر پورامینی / کربلا؛ مکتب تغییر و دگرگونی
◾️ چهارشنبه، شب هفتم محرم
📌 حجت الاسلام سیدمحمدحسن جواهری / تحریفات عاشورا
◾️ پنج شنبه، شب هشتم محرم
📌 حجت الاسلام غلامرضا پیوندی
◾️ جمعه، شب تاسوعای حسینی
📌 حجت الاسلام محمدجواد رودگر / عرفان اجتماعی در پرتو نهضت حسینی
◾️ شنبه، شب عاشورای حسینی
📌 حجت الاسلام قاسم ترخان / عشق و عقل در مکتب حسینی
◾️یکشنبه، شب یازدهم محرم
📌 حجت الاسلام محمدعلی اسدی نسب
🔗 لینک حضور مجازی از طریق اسکایپ:
🌐 join.skype.com/dZmclFcjY0MX
🏴 #حسینیه_مجازی_اندیشه🏴
🆔 @iictchannel
✅ #اختصاصی
📝#یادداشت
🔻#جریانـشناسی دو قوم#منتظر(شماره ۵)
🔹مردم #کوفه در زمان ائمه و مخصوصا در دوران #امام_حسین(ع) از دو آفت انسانی بیبهره نبودند.
🔹#دست_درازی به اموال دیگران و خوردن #مال_شبههدار .
🔹از این رو اثر وضعی این سرقتها و اموال شبهه دار باعث شده بود تا به اصطلاح قرآنی کر و کور شده و چشم حقیقت بین خود را از دست بدهند.
✍️نویسنده: سید محمد مهدی شرف الدین
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/?p=2133
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
✅ #اختصاصی
📝#یادداشت
🔻#جریان_شناسی دو قوم #منتظر(شماره ۵)
🔹#سرقت و #خوردن_مال_شبهه_دار در زمان ما اگرچه مصادیق متفاوتی پیدا کرده ولی هیچگاه از مقدار آن کاسته نشده است.
🔹کارمندی که امروزه از ساعات کاری خود میزند و وقت خود را به بطالت میگذراند در واقع اقدام به سرقت کرده است. یا زنی که وظیفهاش تربیت فرزندان است و خود را به کارهای دیگر مشغول میکند، در واقع از حق دیگران کم گذاشته است. یا مردی که مال خود را از زن و بچهاش دریغ میکند در واقع به مال آنها دست درازی کرده است.
🔹از طرف دیگر بسیاری از مردم بخاطر ارتباط مالی که با #بانکها دارند، در واقع نمیتوانند به طور قطع مال خود را پاک توصیف کرده و هرگونه شبههای را در مورد آن نفیکنند.
🔹 شاید بخاطر همین هم امام صادق(ع) همواره میفرمودند که در #آخرالزمان پیدا کردن #مال_حلال مانند نگه داشتن آتش بر روی دستان خود است.
🔹این مساله باعث میشود که همچون مردم کوفه، قلب مردم ما نیز قفل شده و دیگر حقایق این جهان برایشان قابل باور نباشد و چه حقیقتی بالاتر از مسالهی #ظهور منجی آخرالزمان.
✍️نویسنده: سید محمد مهدی شرف الدین
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/?p=2133
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📝#یادداشت
🔻غفلت از #حقیقت؛ پیامد سیطره نگاه زیباییشناسانه بر #هنر
🔸همه فیلسوفان به هنر تفطن نشان دادند و هنر برایشان اهمیت داشت. در عین حال این مواجهه لزوماً مواجهه ایجابی نبوده است.
🔸#فارابی در رساله «الحروف» عنوان میکند تنها هنر است که میتواند غایت جامعه که سعادت عقلی است و جمهور نمیتوانند آن را دریابند.
🔸پس هنر میتواند به عنوان یک شالوده در جامعه عمل کند و لذا فارابی از هنر محمود و هنر نامحمود سخن میگوید و هنر محمود را پراهمیت میداند.
✍️نویسنده: دکتر قاسم پورحسن
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/?p=2139
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📝 #یادداشت
🔻غفلت از #حقیقت؛ پیامد سیطره نگاه زیباییشناسانه بر #هنر
🔸یکی از مناقشات مهم در مورد هنر، نسبت هنر، #فلسفه و حقیقت است. پرسش اول درباره نسبت هنر و فلسفه است.
🔸همچنانکه فیلسوفانی در حوزه اسلامی مانند #فارابی بحث مهمی مطرح کردند که آیا نسبتی میان دین و فلسفه وجود دارد، امروزه در میان متفکران دینی، بحث هنر دینی و هنر بیرون از دین مطرح است که اگر برای هنر ساحت مستقلی لحاظ کنیم، نسبتی با دین خواهد داشت یا نه.
🔸 فارابی عنوان میکند که هر امری از منظر فلسفی مورد پرسش قرار نگیرد، نه میتوانیم موفق به فهمش بشویم و نه موفق به تفسیر او بشویم.
🔸پس از نظر فارابی، فلسفه اصل و بنیاد است و بر اساس #تفکر_عقلی است که در مییابیم هنر، دین، اجتماع یا مردمان نسبتی با تفکر عقلی دارند یا نه.
🔸آیا اگر ما هنر را در درون امر زیبایی قرار دهیم، میتوانیم از نسبت هنر و فلسفه حرف بزنیم یا اینکه حتماً باید هنر را در نسبت با حقیقت قرار دهیم تا بگوییم هنر با فلسفه نسبتی دارد.
🔸این مسئله مهمی است؛ یعنی اینگونه نیست که فقط دو رویکرد متفاوت وجود داشته باشد، بلکه دو رویکرد بنیادین مطرح است.
✍️نویسنده: دکتر قاسم پورحسن
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/?p=2139
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📝 #یادداشت
🔻#شهید_صدر، پایهگذار رویکردهای نوین در جریان علمی
🔹#شهید_صدر به عنوان یک متبحر و صاحبسبک در #اصول و #فروع علوم اسلامی شناخته میشود.
🔹با این وجود محوریت مسائل و مشکلات اجتماعی انسان امروز را همواره چون نخ تسبیحی در اندیشه و تتبعات خود مدنظر داشته است.
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/?p=2140
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📝 #یادداشت
🔻#شهید صدر، پایهگذار رویکردهای نوین در جریان علمی
🔹هر آنچه در آثار، احوال و آرای شهید بزرگوار مرور میشود، زندگی او را سراسر حل مساله مییابیم.
🔹شهید صدر به معنای دقیق کلمه فرزند زمینه و زمانه خویش است و همین امر باعث شده تا آثار اصلی ایشان در پاسخ به بیشمار مسائل حیات جمعی انسان، به ویژه مسلمانان قرن حاضر، شکل گیرد.
🔹 در دورهای که شیوع اندیشه چپ و #مارکسیستی از یکسو و قدرتنمایی #امپریالیسم پیش روی ملل اسلامی از سوی دیگر، فرد فرد مسلمانان را با شبهات و بحرانهای #فکری و #فرهنگی مواجه کرد.
🔹ایشان مأموریت خویش را برای پاسخگویی به خلأهای فکری و مشکلات پیچیده زیست انسان مسلمان در این دوره تاریخی قرار میدهد.
🔹این رویکرد شهید صدر، امروزه از دو حیث برای ما مهم و قابل توجه است: نخست از جهت «دانش» و اطلاعات غنی که ایشان به مخاطب خود عرضه کرده و خلأهای ذهن او را در مواجهه با مکاتب فکری و سیاسی پر میکند
🔹دوم از جهت «بینش» و الگویی برای شیوه درستِ روبهروشدن با مسائل هر دوره تاریخی که پیش روی فرد فرد و کل جامعه اسلامی قرار دارد.
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/?p=2140
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅#اختصاصی
🔊#پادکست
🔻شعاعی از امام حسین(علیه السلام) در زندگی ما
💠آیت الله میرباقری
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📝 #گزارش
🔻#حکومت_اسلامی و اسلامی سازی #علوم_انسانی
🔸برخلاف پارهای از #فیلسوفان_علم که جریان #علم و نظریهپردازی را کاملاً وابسته به قدرت و تبلیغات و پروپاگاندای رسانهها میدانند.
🔸 به اعتقاد اغلب فیلسوفان علم و به شهادت تاریخ علم، جریان علم، جریانی طبیعی و زاییده نیازها و مسائل است.
🔸 علم، امری آییننامهای نیست؛ علم دستوری، برفرض امکان، نه کارآمدی دارد و نه مقبولیت.
✍️نویسنده: دکتر احمدحسین شریفی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2147
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📝 #گزارش
🔻#حکومت_اسلامی و اسلامی سازی #علوم_انسانی
🔸#دولت و #حاکمیت از جمله مهمترین عوامل زمینهای تولید علم و نظریهپردازیاند.
🔸دولت و حاکمیت هم به صورت غیرمستقیم و هم به صورت مستقیم میتواند در جریان علم نقشآفرینی کند؛ آهنگ آن را تند یا کند نماید.
🔸به عنوان مثال، یک دولت و حاکمیت خودباخته، به #نخبگان و #عالمان و #متخصصان خود بیاعتنایی میکند و عملاً موجب سترونی علم و مرگ نظریهپردازی علمی میشود.
🔸در مقابل یک #دولت_شجاع، مستقل و خوداتکا، به صورتی غیرمستقیم، نخبگان را به حرکت در میآورد؛ روحیه «ما میتوانیم» را به سطوح و لایههای مختلف جامعه تزریق میکند. و چنین روحیهای در میدان علم و نظریهپردازی میتواند #جهادی_علمی را پدید آورد.
✍️نویسنده: دکتر احمدحسین شریفی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2147
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📚#کتاب
🔻کتاب «#خدایان_بدکردار» منتشر شد
🔸#فرهنگ_شهرت پدیدهای فراگیر و رو به گسترش است و در اکثر جنبههای زندگی، اگر نه همۀ آنها، نفوذ کرده است.
🔸به گزارش روابط عمومی #پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر _اسلامی کتاب «خدایان بدکردار: #رسانهها، #دین و #فرهنگ_شهرت» نوشته پیت وارد.
🔸 ترجمه احسان شاهقاسمی توسط پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی منتشر شد.
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2148
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📚#کتاب
🔻کتاب «#خدایان_بدکردار» منتشر شد
🔸در#فرهنگ_شهرت، تمایز میان خود و امر الهی محو میشود. یکی از راههایی که این امر در #گفتمان تجلی مییابد به وسیلۀ اقتباس استعارهها و زبان الهیاتی به منزلۀ بخشی از ساختار روایتهای #شهرت است.
🔸پس، #سلبریتیها به #شمایل بدل میشوند؛ #ستارهها را به عنوان اشخاصی «#آسمانی» میشناسند؛ ستارهها «#نجات_دهنده» هستند؛ آنها #رستگاری مییابند و #زندگی_حرفهای نوینی را آغاز میکنند.
🔸این مضمونهای #الهیاتی از منابع #دینی وام گرفته شدهاند، اما از هر نقطه استعلایی جدا شدهاند.
🔸پس، ساختار الهیاتیِ عمدتاً #مسیحی به جا میماند، اما به سمت الهیات خود به مثابۀ امری الهی حرکت میکند.
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2148
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
✅ #اختصاصی
📝 #یادداشت
🔻#جریان_شناسی دو قوم #منتظر(شماره 6)
🔹#مردم_کوفه به دلیل حضور در جنگهای مختلفی که به آنها تحمیل میشد، وقت کافی برای رسیدگی به تربیت فرزندان را نداشته و آنها را به حال خود رها میکردند.
🔹همچنین وجود #مراکز_فسادی همچون رقاص خانههای مختلف در #عراق باعث شده بود تا فرزندان بیشتر از آنکه در کنار پدر و مادر خود حضور داشته باشند، در این مراکز به خوش گذرانی بپردازند.
🔹نتیجه نسلی شد که نه #اسلام را درست میشناختند و نه راه و رسم صحیح زندگی را بلد بودند.
✍️نویسنده: سید محمد مهدی شرف الدین
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/?p=2153
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
✅ #اختصاصی
📝 #یادداشت
🔻#جریان_شناسی دو قوم #منتظر(شماره 6)
🔹امروزه نیز ما همان سه مشکل #مردم_کوفه را با خود یدک میکشیم.
🔹جامعهی ما نیز امروزه مملو از #شبهات و #تبلیغات سوء علیه دین و ائمه است و بسیاری از این شبهات پدرها و مادرها را درگیر کرده و توان #تربیت_دینی صحیح را از آنان سلب میکند.
🔹از طرف دیگر #فساد_اخلاقی و #فساد_جنسی امروزه بیش از هر زمان دیگری در جوامع بشری رواج پیدا کرده و شیرینی تجربهی آن، گوش شنوای فرزندان را در مقابل نصایح والدین کَر میکند.
🔹 در نهایت نیز مشغولیتهای اقتصادی و کاری امروزه تمام پدرها و مادرها را آنچنان درگیر کرده که دیگر وقتی برای اصلاح خود نیز ندارند چه برسد به تربیت صحیح فرزند.
🔹اما نباید این را فراموش کرد که همانند زمان #امام_حسین(ع)، امروز نیز تنها راه تربیت صحیح فرزندان، اصلاح رفتار خود پدر و مادرهاست. این مساله را به طور عینی ما در طول تاریخ مشاهده میکنیم.
🔹برای مثال اگر #حضرت_ابالفضل_العباس(ع) به صفت ادب در تمام تاریخ مشهور میشود، صرفا بخاطر وجود مادری با ادب در زندگی اوست که هیچگاه اجازهی دهن کجی به امام زمانش را به او نمیدهد.
✍️نویسنده: سید محمد مهدی شرف الدین
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/?p=2153
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙#مصاحبه
🔻#عاشوراشناسی #مطلقانگار و #نتیجهگرا
🔸فکر آقای #حکیمی ادوار مختلفی دارد. ایشان یک دوره در قالب ایدئولوگ #انقلاب «تفسیر آفتاب» را مینویسد .
🔸و یک زمان قیام جاودانه را مینویسد که میخواهد از عاشورا که منبع #فلسفه_سیاسی_اجتماعی شیعه است، بحث انقلاب اسلامی را تبیین کند و منتقد میشود.
🔸در یکجا هم مثل «عاشورا مظلومیت مضاعف» یا برخی دیگر از آثارش کاملا میخواهد راهش را از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی جدا کند.
🎤گفت وگو با: سیدمحمد عیسینژاد
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2156
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙 #مصاحبه
🔻#عاشوراشناسی #مطلقانگار و #نتیجهگرا
🔸آقای #حکیمی در کتاب قیام جاودانه هشت محور را مورد بحث قرار داده است.
🔸اولین محور #عاشورا و #جهاناسلام است. قیام #امامحسین بهعنوان یک اتفاق #معرفتی، #تاریخی و #عقیدتی در جهان اسلام از کجا شروع شده و به کجا منتهی شده است.
🔸او میگوید عاشورا زندهکننده «اشهد ان محمدا رسولالله» است. عاشورا اگر نبود تمام حرکت #پیامبر از بین میرفت و هیچچیز از اسلام باقی نمیماند. عاشورا بهنحوی همان رسالت انبیاست و رسالتی است که تمام انبیا از آدم تا خاتم داشتهاند.
🔸 آن بحث «حسین وارث آدم» #شریعتی هم همین است. همه رسالت با ظهور بنیامیه، درحال از بین رفتن بود.
🔸حکیمی مستنداتی از #حسن_بصری میآورد که شخصیت برجستهای در بین عرفا و در جهان #اهل_سنت است. بصری میگوید معاویه چهار کار خلاف انجام داد که یک موردش هم برای تبهکاری کافی بود: «خلافت اسلامی را صاحب شد، یزید را حاکم کرد، حجربن عدی را به شهادت رساند و ادعای خویشاوندی با زیادبن ابیه را کرد.» بنیامیه عملا داشت تمام رسالت انبیا را از بین میبرد.
🔸امامحسین(ع) تمام این حرکت را متوقف کرد. اگر بنیامیه موفق میشدند، تمام آثار اسلامی را از بین میبردند.
🔸معروف است که ابوسفیان میگوید حکومت را بین خودتان بازی دهید یا ولید به قرآن تیری میزند و میگوید وقتی پیش خدا رفتید بگویید ولید چنین کرد و امامحسین این ذات را برملا کرد… .
🎤گفت وگو با: سیدمحمد عیسینژاد
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2156
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📝 #یادداشت
🔻«تعارض #منافع» ریشه #نابرابریها است!
🔹مهمترین مسئله در مورد #عدم_تحقق_عدالت، اتفاقاتی است که به شکلگیریِ «کانونها یا موتورهای تولید نابرابری» در قلمروهای مختلف برمیگردد.
🔹یعنی نگاه ما خیریهای و امدادی بود و منابع زیادی هم صرف کردیم و زحمات زیادی هم کشیدیم.
🔹اما این منابع نتوانستند آن #فاصله_و_شکاف_اقتصادی و طبقاتی را تا حد قابل قبولی حل کنند.
✍️نویسنده: میثم مهدیار
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2157
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📝 #یادداشت
🔻 «#تعارض_منافع» ریشه #نابرابریها است!
🔹بهنظر میرسد کانون اصلی نابرابری، مسئلهی «تعارض منافع» است.
🔹یعنی اصناف و گروههای اقتصادی وجود دارند که وقتی در موقعیتهای قانونگذاری قرار میگیرند، بهصورت #آگاهانه یا #ناآگاهانه سیاستهای قانونی و قوانین و آییننامهها را بهسمتی میبرند که بیشترین #منفعت را به گروهها و اصناف ذینفع خودشان هدایت میکنند.
🔹بهعنوان مثال، وقتی برخی #پزشکان یا #سهامداران در پتروشیمی یا مالکان مدارس غیرانتفاعی در موقعیتهای ستادی اعم از #وزارت و… یا کمیسیونهای مرتبط در #مجلس قرار میگیرند جهتگیریها و سیاستگذاریها را بهسمتوسوی خاصی میبرند که تأمینکنندهی منافع اصناف و گروههای وابسته به خودشان باشد.
🔹این تعارض منافع با وظایف باعث شده است که جهتگیریها و سیاستگذاریهای #اقتصادی، #مالی و #بانکی بهسمتوسوی خاصی برود که ماحصل آن فاصلهی طبقاتی است.
🔹یعنی یک کانونهایی در جامعه و در حوزهی اقتصاد و قانونگذاری وجود دارند که عمدهی منابع را بهسمت خودشان میکشند.
🔹 تا وقتی که ما به مسئلهی تعارض منافع توجه نکنیم و آن را مدیریت و رفع نکنیم، دائماً موتور #تولید_نابرابری کار خواهد کرد و هر چقدر هم که منابع را بهسمت نهادهای امدادی و خیریهای و صدقهای ببریم، مسئله و بحران حل نخواهد شد.
✍️نویسنده: میثم مهدیار
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2157
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
✅ #اختصاصی
📝 #یادداشت
🔻#جریان_شناسی دو قوم #منتظر(شماره ۷)
🔹بازار تحریف #دین در میان کوفیان داغ تر از دیگر ممالک اسلامی بوده است.
🔹عالمانی همچون #ابوموسی_اشعری و #شریح_قاضی هر روز با ساختن یک حکم شرعی، افکار مردم را به بازی میگرفتند.
🔹آنها قرائتی از دینداری را به مردم آموزش میدادند که در آن هیچ چیزی غیر از نماز و روزه اهمیت نداشته و انسان مسلمان باید با نشستن در عزلت خود به عبادت بپردازد.
✍️نویسنده: سید محمد مهدی شرف الدین
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2172
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
✅ #اختصاصی
📝#یادداشت
🔻#جریان_شناسی دو قوم #منتظر(شماره ۷)
🔹امروزه بازار #تحریف_دین بیشتر از قبل رونق داشته و دکان های زیادی درون آن به چشم می خورد.
🔹شاید بتوان گفت طبق حدیث نبوی امروزه همان ۷۳ فرقهی مختلف در بطن اسلام ظهور و بروز کرده اند. آنقدر تفسیر به رای ها و قرائت های عجیب و غریب از #دین زیاد شده که دیگر واقعا نمی توان به راحتی #حق را از #باطل تشخیص داد.
🔹 از همه ی اینها بدتر بازار #امام _زمان های قلابی است که هر روز در گوشه و کنار این کره ی خاکی مشتریان خود را جذب می کند.
🔹در این وضعیت طبیعی است که حتی اگر خود امام هم #ظهور کنند، بخاطر واضح نبودن حق، بسیاری از مردم ایشان را تکذیب خواهند کرد.
🔹وقتی #خرافه در بین مردم یک جامعه رواج پیدا کرد، به طور معمول #عقلانیت از آن جامعه رخت بر میبندد و وقتی عقلانیتی درجامعه نباشد دیگر گوش شنوای و چشم بینایی نیز برای پذیرش امام معصوم وجود نخواهد داشت.
✍️نویسنده: سید محمد مهدی شرف الدین
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2172
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
39.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅#اختصاصی
🔊#پادکست
🔻شکر نعمت امام حسین(علیه السلام ) را به جا آوریم
💠 حجت الاسلام والمسلمین پناهیان
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📝#گزارش
🔻#نظمـمعنوی در #فرهنگ_عاشورا
🔹یک پدیده ایمانی مانند عاشورا عملاً میتواند آن قدر امتداد انسانی پیدا کند که نه فقط جامعه #شیعه بلکه #جامعه_اسلامی و بالاتر از آن #جامعه_انسانی را پوشش دهد.
🔹گاهی اوقات در خیلی از مسائل الهی نمیتوان با دیگران که از شما نیستند تخاطب کرد و آنها را مخاطب مطالب خود قرار داد .
🔹درباره #امام_حسین (ع) به راحت میتوانیم به زبان انسانی گفتگو کنیم چون یک زبان مشترک در بین ادیان و تاریخ است.
✍️نویسنده: حجتالاسلام حبیب الله بابایی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2166
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net