eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.1هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
573 ویدیو
364 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
کشکول ناب حوزوی
✍آیت الله #مصباح_یزدی(ره) : 1⃣بالاترين تجليات ذات يا صفات الهى براى شريف ترين و كامل ترين بندگان خد
💥حضرت رسول الله(ص) اَكمَل از امیرالمومنین علی (ع) است ✍علامه (ره): نكته 344 از جوامع روائيه مستفاد است كه حالات رعشه و نحو آن براى امير المؤمنين على عليه السلام از خشيت الهى، بيش از رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم پيش مى‏آمد. و بايد همينطور باشد زيرا رسول الله اكمل از آنجناب است چنانكه امير عليه السلام خودش فرمود: انما انا عبد من عبيد محمد (ج 1 اصول كافى ص 70 مشكول) فافهم. 📚هزار یک نکته ص 178 🟣کشکول ناب حوزوی🔻 🟡 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مُوسَى بْنِ اَلْمُتَوَكِّلِ رَحِمَهُ اَللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا  عَلِيُّ بْ
✍ملا رفيع الدين نائينى: و قوله ع: «انّما أنا عبد من عبيد محمد (صلّى اللّه عليه و آله و سلم)» أي خادم مطيع من جملة خدمه و مطيعيه و تبعه (صلّى اللّه عليه و آله و سلم). 📚الوافی فیض کاشانی ج1 ص 357 نشر: كتابخانه امير المؤمنين‏ ، تحقيق و تعليق از آيت الله سيد ضياء الدين علامه‏ 🟣کشکول ناب حوزوی🔻 🟡 @kashkolenab
نامه رئیس جمهور؛ نامه ابلاغی رئیس جمهور در خصوص طرح نهضت ملی مسکن تأکید بر افقی سازی و پرهیز از آپارتمان سازی 🔻🔻🔻🔻فایل نامه ابلاغی🔻🔻🔻🔻 🔸ستاد راهبری معماری و شهرسازی اسلامی حوزه های علمیه🔸 eitaa.com/setad_memari
کشکول ناب حوزوی
💥حضرت رسول الله(ص) اَكمَل از امیرالمومنین علی (ع) است ✍علامه #حسن_زاده_آملی (ره): نكته 344 از جوام
آیا اهلبیت اسماءالله الحسنی هستند؟ مراتب اهلبیت و جمعش با کلهم نور واحد.mp3
2.26M
آیا اهلبیت اسماءالله الحسنی هستند؟ مراتب اهلبیت علیهم السلام چگونه است و این مراتب فضیلت چگونه با روایت "کلهم نور واحد" سازگار است؟ آیا پیامبر اکرم (ص) از امیر المومنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) بالاتر است؟ 🎤پاسخ استاد ✂️برشی از درس خارج کلام 📆1401/07/16 🌹کشکول ناب حوزوی👇 🌸 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🚨غُلات بدترين آفريدۀ خدا هستند! غلات از يهوديان و مسيحيان و زرتشتيان و بت‌پرستان پليدترند! 🔹وَ عَنْ
Alawy.Net- ماذا تعرف عن الغلوّ والغلاة ؟ آیة الله السید عادل العلوی .PDF
451.5K
📚 رساله "ماذا تعرف عن الغلوّ و الغلاة" ؟ ✍آیت الله سید عادل (ره) مشاهده در سایت رسمی👉 💥خلاصة عقائد الغلاة:   قالوا: عقائد الغلاة تتلخّص في الاُمور التالية  : 1 ـ اُلوهية الأئمة  : و إثبات الصفات الإلهية كالخالقية لهم على نحو الاستقلال و بالذات كالمفوّضة . و يسمّى الغلوّ في الذات و الغلوّ في الصفات ، و كلاهما يوجب الكفر و النجاسة . 2 ـ نبوّة الأئمة ، و تخطئة جبرئيل في نزول الوحي على النبيّ  3 ـ إثبات العلم الغيبي المطلق والذاتي[الاستقلالي] للأئمة  4 ـ القول بالتناسخ لإنكار المعاد وجهنّم حتّى يقولوا بالإباحية . 5 - القول بالتفويض[الاستقلالي] 6 ـ تشبيه الله بمخلوقاته ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
واکاوی چرایی تأخیر تدوین کتب درایه در شیعه با تأکید بر اصطلاحات حدیثی موجود در کتب روایی شیعه.pdf
898.5K
📕 "واکاوی چرایی تأخیر تدوین کتب درایه در شیعه با تأکید بر اصطلاحات حدیثی موجود در کتب روایی شیعه" 💧چکیده💧 درایه‌ الحدیث علمی است که از گذشته تا به‌ حال مورد توجه علمای علم حدیث بوده است. با توجه به پژوهش‌های انجام‌شده در تاریخ علم مصطلح الحدیث در بین اهل سنت و شیعه مشخص می‌شود سابقۀ این دانش در میان اهل سنت بیشتر و زودتر بوده است؛ ولی این بدان معنا نیست که شکل‌گیری مباحث درایه‌ای در شیعه به زمان شهید ثانی و پس از ایشان برگردد. از بررسی مباحث مصطلح‌الحدیث موجود در احادیث و کتب حدیثی متقدمان شیعه، مشخص می‌شود وجود این دانش در شیعه از همان دوران معصومان ع است و بعد از آن بزرگواران، اهتمام به حدیث و درایه ‌الحدیث از سوی بزرگان شیعه بوده و حتی تألیفات مستقل درایی قبل از شهید ثانی از سوی علمای شیعه مشاهده شده است. از آنجا که شهید ثانی سه کتاب مستقل درایی تألیف نمودند و با توجه به اشراف علمی شهید ثانی بر حوزه‌های علمی شیعه، کتب تألیفی قبل کمرنگ جلوه داده شد و کم‌کم در اذهان عموم این مطلب القا شد که مصطلح‌ الحدیث در اهل سنت از تقدم زمانی بیشتری برخوردار است ولی فقط با بررسی کتب حدیثی متقدمان شیعه و روایات ائمه ع، سابقۀ دانش درایه‌ الحدیث و وجود مصطلحات درایه‌ای را در میان شیعه قبل از اهل‌ سنت اثبات می‌کند. https://s-hadith.kashanu.ac.ir/article_111282.html 🟣کشکول ناب حوزوی🔻 🟡 @kashkolenab
💥رفتار مرحوم سيد عبدالله جزائرى با نادرشاه ✍آیت‌ الله‌ : . 🔻يكى از مطالبى كه از مرحوم حاج ميرزا فخرالدين جزايرى شنيدم، اين بود كه نادرشاه در جلسه‌ای مسأله تقريب را به همان صورتى كه خودش قائل بود، مطرح كرد. وی اصرار داشت ايران در اصول، سنّى باشد و در فروع، مطابق مذهب اهل‌بیت عليهم‏ السلام عمل كنند .. میرزا عبدالحسین صدر الصدور مخالفت كرد. نادر دستور داد كه در همان‌جا او را خفه كنند! اين جلسه سپرى شد و جلسه دومى تشكيل شد. 🔸در اين جلسه سيد عبدالله جزايرى، فرزند سيد نورالدين پسر سيد نعمة الله جزايرى (محدث معروف)، حاضر بود. مى‏گفتند كه سيد عبدالله بر جدّش ترجيح داشت و او را شيخ بهايى عصر می‌گفتند. او آدم فوق‌العاده‌ای بود . 🔹نادرشاه در آن جلسه مسأله تقريب را مطرح كرد. سيد عبدالله مخالفت كرد. نادر گفت: مگر قضيه صدر الصدور به گوش شما نرسيده است؟ سيد عبدالله گفت: من صدر الصدور نيستم. اگر تعقيب كنى، به زمين امر مى ‏كنم كه تو را ببلعد! . وقتى سيد عبدالله اين جمله را مى ‏گويد، نادر وحشت مى ‏كند و ميرزا مهدى خان، منشى نادر، به نادر مى‏گويد: «آقا، اينها اجاق‌اند (يعنى مستجاب‌الدعوه‌اند) و...». نادر كوتاه آمد و ظاهراً به سيد عبدالله خلعت ‏داد. 🔸همین‌که سيد عبدالله جرأت كرد در مقابل نادرشاه چنين جمله‏ اى بر زبان بياورد، كرامت بود؛ ولو هيچ كارى از دستش برنیاید. 📚جرعه‌ای از دریا، ج2، ص327 ✅کشکول ناب حوزوی🔻 💠 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📚 #کتاب «هنر، تمثیل و خیزش تشیع در ایران، ۱۵۶۵-۱۴۸۷» 🔹چاد کیا،‌ متخصص هنر و #ادبیات_فارسی،‌ در این
هنر اسلامی یا هنر مسلمانان؟ نکاتی دربارة اصالت هنر اسلامی .pdf
491.6K
📒 "هنر اسلامی یا هنر مسلمانان؟ نکاتی درباره اصالت هنر اسلامی" ✍حمیدرضا فرزان یار عضو هیأت علمی دانشگاه سوره 💧چکیده💧 ادیان بزرگ حقایق خود را نه فقط از طریق کلمات، بلکه همچنین با خلق هنرهایی متناسب با دیدگاه خود اظهار می‌کنند. هنر اسلامی به مثابه هنر آخرین دین بزرگ الهی، متشابهاً، درونی‌ترین حقایق اسلام را به‌واسطه صور محسوس ظاهر کرده است. هنر اسلامی پس از شکل‌گیری آن، همچنین بخش‌هایی از هنر شرق و غرب را نیز تحت تأثیر قرار داد. در دهه‌های اخیر بعضی از نویسندگان غربی اصالت هنر اسلامی را، از جمله با اشاره به بعضی وام‌گیری‌ها، واقعی یا ادّعایی، مورد تردید قرار داده و پیوند آن را با خود اسلام انکار کرده‌اند. لذا در نوشته‌های این نویسندگان به جای «هنر اسلامی» گاهی عبارت «هنر مسلمانان»، «هنر در سرزمین‌های اسلامی» و مانند آنها به کار می‌رود. مقاله حاضر با مروری بر این نظرات و نقد آنها می‌کوشد تا در حدّ مجال خود اصالت هنر اسلامی را باز نماید 🟣کشکول ناب حوزوی🔻 🟡 @kashkolenab
🔺معرفی آیت الله سید کاظم ارفع از آیت الله سالهاست که در مسجد محمدیه در محله منیریه اقامه نماز می کنند و تالیفات متعددی در تفسیر قرآن و شرح نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و مباحث اخلاقی سبک زندگی و... دارند. 🕌آدرس مسجد محمدیه🔻 https://nshn.ir/2dsbvEE3pxibwN کلیپهایی از سخنرانی ها👉 فیلم سخنرانی های اخلاقی در مسجد 👉 🟣کشکول ناب حوزوی👇 🔴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
⚠️ویحک! وَ قَالَ صَالِحُ بْنُ سَهْلٍ : كُنْتُ أَقُولُ فِي اَلصَّادِقِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ مَا تَقُو
❓غلو در حق ائمه اطهار كه از نظر فقهى شيعى جايز نيست و غلات طبق فتاوى همه فقها خارج از دين و كافر و نجس هستند، چه مفهومى دارد؟ و ما غلات را چگونه بشناسيم؟ ... آيا به نظر شما به مرور زمان مفهوم «غالى» تحت عناوين ديگرى جلوه‌گر نيست؟ ✍{جواب: } : غالى در اصطلاح به كسى گفته مى‌شود كه يكى از اهل‌بيت عصمت را مثلًا از حد بندگى بالا برده، برخى از مختصات ربوبّيت را مانند آفرينش و تدبير عالم و تصرف در تكوين به‌طور استقلال به وى نسبت دهد و اين معناى به حسب مرور زمان و به هر شكل و تصويرى تحقق گيرد، فرق نمى‌كند و موجب كفر است، چيزى كه بايد توجه داشت اين است كه آنچه موجب كفر است اعتقاد استقلال در مختصات خدايى است، مانند ايجاد اشياء استقلالًا و روزى دادن مرزوقين استقلالًا و نظاير آنها و اما واسطه فيض بودن بعضى از ممكنات، به موجب ولايت تكوينى در تكوينيات مانند واسطه بودن ميكائيل در ارزاق و جبرئيل در وحى و ملك‌الموت در قبض ارواح و ... موجب كفر نيست. 📚بررسی های اسلامی، ج‌2، ص: 255 🟣کشکول ناب حوزوی🔻 🟡 @kashkolenab
💥نقشه‌ی ابرقدرت‌ها و استعمارگران برای تسلط بر مسلمانان 🔻آیت الله (ره): یکی از نقشه‌ی کفّار این است که پسرها و دخترها از پدرها و مادرها جدا شوند، و مردم را از روحانیون جدا و به آن‌ها بدبین کنند، و لو به این صورت که افرادی به لباس روحانیت ملبس کنند تا در مَلا عام و مجامع عمومی کارهای خلاف انجام دهند و مردم از روحانیون بیزار شوند. هم چنین قرآن به دست مردم داده نشود، بلکه ترجمه‌ی آن به مردم داده شود - ترجمه قرآن که قرآن نیست (مقصود ترجمه‌ی بدون متن عربی است) -! و نیز می‌خواهند روحانیون و اهل علم را از منابع اصلی و کتاب و سنت و معنویات و مدارک دینی جدا کنند و به خیال خودشان اتصالات و اسنادها را پاک سازی و تهذیب کنند کتاب و سنت را که سلاح آن هاست از دست آن‌ها بگیرند و لو به این صورت که کسانی را برای اداره‌ی کشور و مردم در راس قرار دهند تا با مراجع و علمای دین مخالفت و در نتیجه آنان را منزوی کنند و یا بکشند. ما در نجف شنیدیم که می‌خواهند کتاب‌ها را جمع کنند و بین اهل علم و علم جدایی افکنند ⚠️ای کاش می‌فهمیدیم که گرگ‌ها بر ما هجوم آورده‌اند و دارند ما را می‌خورند! ما باید به کفار سوءظن داشته باشیم و با آن‌ها اَوِدّاء و اَخِلّاء (محبّان و دوستان) نباشیم، و از حقّشان بترسیم چه برسد به باطلشان؛ زیرا آنان حق را تور و وسیله‌ی صید و شکار ما قرار می‌دهند. خدا کند بفهمیم که صلاح دین و دنیای ما تمسّک به انبیا و اولیا «ع» است، و جدایی از آن‌ها به صلاح دین و دنیای ما نیست، و این که کفّار بعد از گرفتن دین ما، دنیای ما را هم از دست ما می‌گیرند 📚در محضر بهجت،ج۱،ش۲۱۱ 💎 @kashkolenab
💥تفاوت اسلام و جاهلیت در موضوع زن ✍آیت الله : تفاوت در این است که جاهلیت چه قدیم و چه جدید آن، زیبائی زن را از سنخ زیبائی طبیعت و کوه و جنگل و دریا می داند که باید به همگان از اهل و نااهل عرضه شود در حالیکه اسلام زیبائی زن را از سنخ زیبائی خاص خداوند می داند که جواز نظر به آن یعنی زیبائی خداوند تنها به کسانی اختصاص دارد که از طریق عبادت و تقرب به خداوند به مقام اهلیت و محرمیت رسیده اند. کما اینکه این اهلیت و محرمیت در مورد جواز نظر به زیبائی زن از طریق عقد زوجیت شرعی حاصل می شود. توضیح: مرجع اشاره در جمله " اسلام زیبائی زن را از سنخ زیبائی خاص خداوند می داند که جواز نظر به آن " ، زیبائی خداوند است نه زیبائی زن. و سنخیت این دو زیبائی و تفاوتشان با زیبائی طبیعت در مشروط بودن جواز نظر به آندو به اهلیت و محرمیت است که این اهلیت و محرمیت در مورد نظر به زیبائی خداوند از طریق تقرب و عبادت و در مورد نظر به زیبائی زن از طریق عقد زوجیت شرعی حاصل می شود بر خلاف نظر به زیبائی طبیعت که غیر مشروط و مطلق است. 🔹کانال رسمی یادداشتهای روزانه آیت الله قائم مقامی👇 🌀 http://Sapp.ir/smghaemmaghami ✴️ کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
ایام قبل از انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را یادتان هست که اصولگرایان هر روز سخنرانی و مصاحبه می کردند و ائتلاف و حزب جدید راه می انداختند؟ یادتان هست برای کسب رای از این مسجد به آن مسجد و از این دانشگاه به آن دانشگاه می رفتند؟ در 30 روز گذشته که کشور دچار التهاب شد، چند نفرشان در مساجد و دانشگاه ها حاضر شدند تا با همان مردم حرف بزنند؟ چند نفرشان اصلا در دسترس هستند؟ چند نفرشان اصلا اگر هم در دسترس باشند، از خودشان تحلیل دارند که به مخاطب منتقل کنند؟ چند نفرشان اصلا قدرت اقناع دارند و بلدند با مردم حرف بزنند؟ بگذارید نام ببرم. در انتخابات های اخیر «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» میدان داری کرد و گفت به هر لیست و فردی که ما می گوییم رای بدهید. هرکسی هم غیر این عمل کند وحدت شکن، خائن، بی بصیرت و... است. شد آنچه شد و هر آنچه که این آقایان دیکته کردند را بخشی از مردم نوشتند و بخش زیادی از مردم هم اصلا در انتخابات شرکت نکردند و در هر صورت آنچه این جریان دوست داشت به وقوع پیوست. حالا سوال اینجاست که چند نفر از آقایانی که برای جبهه انقلاب پشت پرده تصمیم می گرفتند و لیست می بستند و نامزد معرفی می کردند الان وسط میدان هستند؟ این روزها از آقایان حداد عادل، باهنر، بادامچیان، چمران، متکی، سروری، پیرهادی، رسولی و... نامی شنیده اید؟ سخنرانی خاصی دیده اید که بتوانند نه عامه مردم بلکه فقط نیروهای اصولگرا را قانع کنند؟ یادداشت خاصی دیده اید که دست به دست بچرخد و پاسخ سوالی را بدهد؟ طبیعتا خیر. بلکه بار این روزها هم بر دوش نیروهای کف میدان است. چه آن هایی که در سنگر خیابان با اوباش جنگیدند و جانباز و شهید شدند و چه آنهایی که مشغول جنگ در کارزار رسانه هستند. اما از سال دیگر همین ایام اسامی نامبرده با تعداد کثیر دیگری از چهره های مشابه، هر روز در مساجد، دانشگاه ها و سایر محافل رویت خواهند شد. چرا؟ چون باز هم زمان انتخابات فراخواهد رسید و مجبور به حضور در برابر مردم هستند. این ایام، زمان استراحت آقایان است! مزاحم شان نشوید و سال بعد هم هر چه گفتند را چشم بسته اطاعت کنید تا این دور باطل اصولگرا- اصلاح طلب بچرخد. متاسفانه برخی چهره های گفتمانی و روحانیون ما هم به سواری دادن به اینها عادت کرده اند و شب انتخابات تسلیم بازی آنها خواهند شد. باور ندارید؟ یک سال دیگر صبر کنید... عضو کانال شوید: 🔻 https://eitaa.com/joinchat/1844903939C0e8d01846b
سکولاریسم به جان حوزه افتاد.pdf
617K
💥بایدها و نبایدهای تحول در حوزه های علمیه ✂️بخشی از مصاحبه اختصاصی آیت الله ره با هفته نامه «افق حوزه» ⚠️سکولاریسم به جان حوزه افتاد... ✅کشکول ناب حوزوی🔻 💠 @kashkolenab
تحقیقی جامع در شخصیت ملانصرالدین- سالار عبدی .pdf
531.8K
📕 "تحقیقی جامع در شخصیت ملا نصرالدین" ❓آیا ملا نصرالدین شخصیت ساختگی است؟ 🟣کشکول ناب حوزوی🔻 🟡 @kashkolenab
نگاهی به مراحل تکامل فقه شیعه__.pdf
706K
📕 «نگاهی به مراحل تکامل فقه شیعه» ✍ آیت الله سید منذر حکیم از مهم‌ترین، ریشه‌دارترین و گسترده‌ترین مکتب‌های فقه اسلامی، مکتب فقهی شیعیان دوازده امامی است که به دلیل داشتن دو ویژگی اساسی با دیگر مذاهب تفاوت دارد؛ 1 – بازبودن باب اجتهاد از روز تأسیس تاکنون و 2 – ارتباط مستقیم با معصومان(ع). مورخان فقه شیعه با توجه به دیدگاه‌های چندگانه در فقه، چندین روش را برای تقسیم مراحل تکامل فقه برگزیده‌اند. در این‌باره، فقه اهل‌بیت(ع) سید محمود شاهرودی روش ویژه‌ای را پیش نهاده است... 🗃فصلنامه علمی–پژوهشی فقه به شماره 37 و 38(پاییز و زمستان 1382) http://monzerhakim.ir ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
OstadAbedi_14010531.mp3
3.02M
💥قبل از انقلاب معمولا اتوبوسها طلبه هارو سوار نمیکردن! میگفتن اتوبوس پنچر میشه و واقعا هم میشد!! 🎤آیت الله احمد منبع👉 🟣کشکول ناب حوزوی🔻 🟡 @kashkolenab
💥آورده‌اند که انوشیروان عادل را در شکارگاهی صید کباب کردند و نمک نبود غلامی به روستا رفت تا نمک آرد نوشیروان گفت نمک به قیمت بِستان تا رَسمی نشود و دِه خراب نگردد گفتند از این قدر چه نقصان باشد؟ گفت بنیاد ظلم در جهان اوّل اندکی بود و هر که آمد بر او مَزیدی کرده تا بِدین غایت رسید اگر زِ باغ رَعیت مَلِک خورد سِیبی بر آورند غلامان او درخت از بِیخ به پنج بیضه(۱) که سلطان ستم رَوا دارد زَنند لشکریانش هزار مرغ به سِیخ - (۱): تخم مرغ 📚حکایت ۱۹ ، گلستان سعدی ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
پرویز_امینی_عدالت_و_مسئله_تئوری_بخش_دوم.mp3
21.16M
🔺رهیافت های تئوریک به عدالت و مسئله مانظریه‌های موجود چه امکاناتی برای بسط عدالت فراهم می‌کنند؟ 🎙گفت‌گو با دکتر پرویز امینی 🎞 فیلم گفتگو(۱) 👉 🎞 فیلم گفتگو(۲) 👉 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
معرفی کتاب.mp3
14.13M
📚معرفی کتاب دراسات فقهیه آیت الله سیدکاظم 🎤استاد رفیع پور تهرانی کتاب «دراسات فقهیة» در بردارندۀ مجموعه‌ای از نوشتارهای فقهی آیت‌الله‌ حاج سید کاظم حائری است که برخی از آنها پیش‌ از این در مجلات تخصصی حوزه به چاپ رسیده‌اند. 🛍 خرید کتاب 🛍 یادداشت استاد محسن قنبریان درباره این کتاب 👉 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
💥حجت الاسلام دکتر احمدحسین شریفی از ریاست موسسه حکمت و فلسفه ایران برکنار و حجت‌الاسلام دکتر عسکر دیرباز به سرپرستی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منصوب شد 🔹محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با صدور حکمی، دکتر عسکر دیرباز را به عنوان «سرپرست مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران» منصوب کرد. 🔸در تاریخ 2 آبان ماه، 1401 دکتر عسگر دیرباز، استاد فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه قم، از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سرپرستی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منصوب شدند در حکم سرپرستی دکتر دیرباز آمده است: «نظر به مراتب تعهد، تخصص، و تجارب ارزشمند جنابعالی به موجب این حکم به سمت «سرپرست موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران» منصوب می‌شوید انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، و روحیه انقلابی و راهبردهای اساسی دولت مردمی، و جلب همکاری استادان، پژوهشگران، کارکنان (یاوران علمی)، و دانشجویان آن مؤسسه، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری به ویژه "ارتقای بنیان‌های نظری و عملی حکمت و فلسفه ایران" ایفا نمایید 🌐 ادامه ✍پ.ن: آقای شریفی در این یکسال حرکتهای مثبتی داشت از جمله ارتباط بیشتر دادن حوزویان با این موسسه و برگزاری جلسات مفیدی مثل اسلامی سازی علوم انسانی ، اما حرکتهای بحث برانگیزی هم داشت از جمله اینکه ایشان بیشتر از دوستان خود(از اساتید موسسه امام خمینی) در این موسسه استفاده کرد و این باعث اعتراض برخی شد، این موسسه یک موسسه فلسفی عام هست و باید در مسائل مختلف از اساتید مختلف حوزوی و دانشگاهی استفاده کند ✍پ.ن۲: آقای شریفی به ریاست دانشگاه قم منصوب شد.