eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.1هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
575 ویدیو
365 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
کشکول ناب حوزوی
💥مناظره دکتر #درخشان و غنی‌نژاد، این سوال قدیمی را بازطرح کرد که حرف حساب #اقتصاد_اسلامی چیست و نقطه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️اقتصاد حامی مستضعفین یا سرمایه داران؟! دکتر درخشان: حضرت امام خمینی می‌فرمایند ما باید منافع مستضعفین را تامین کنیم دکتر غنی‌نژاد: بفرمایند! این گزاره علمی نیست!تمام دعوای جبهه حق و باطل بر سر همین یک کلمه است! خداوند فرموده؟ بفرمایند پیامبر فرموده؟ بفرمایند علی (ع) فرموده؟ بفرمایند قرآن فرموده؟ بفرمایند ولی فقیه فرموده؟ بفرمایند همه مردم ایران باید این چند ثانیه را ببینند! نکات بسیار مهم این کلیپ: ۱. دو دیدگاه در مورد اقتصاد وجود دارد. یکی می‌گوید باید منافع سرمایه‌داران تامین شود و به اصطلاح کیک اقتصاد در دست ایشان باشد و دومی می‌گوید، باید منافع مستضعفان را تامین کرد تا اقتصاد رشد عادلانه کند. یعنی پیشرفت و عدالت توامان صورت بگیرد. ۲. دکتر درخشان بر مبنای نظر امام خمینی ره از یک امر ارزشی و یک هنجار و یک "باید" سخن می‌گوید و دو پاسخ از دکتر غنی‌نژاد دریافت می‌کند: ۱. بفرمایند (یعنی امام فرموده‌اند که فرموده‌اند. من نظریه عدالت امام را قبول ندارم) ۲. این حرف امام را بعنوان یک گزاره علمی قبول ندارم در صورتی که اساسا صفت علمی را نمی‌توان بر یک گزاره هنجاری بار کرد در حقیقت از نظر ایشان اگر ایدئولوژی، ایدئولوژی لیبرال باشد علمی است! اما اگر ایدئولوژی اسلام باشد غیرعلمی‌ست خلاصه دعوای بین مکتب اقتصادی اسلام و مکتب سرمایه‌داری لیبرال همین نکته است که اتفاقا اصل۴۳ قانون اساسی آن را تعیین تکلیف کرده است ⚠️حالا فهمیدید چرا بعضیا هیچ یک از دستورات اقتصادی رهبری و امام را اجرا نکردن؟! چون اصلا قبول ندارند و میگن فقط حرف لیبرالهای غربی درسته! 🌼 @kashkolenab 🌹
-100131069_989796228.MP3
40.64M
💥توصیه های آیت الله رضا به اهل علم ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
🔹دیدار برخی دانشجویان و طلاب با استاد یزدی در مسجد فاطمیه 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
🔺جلسه رونمایی از سه اثر ارزشمند آیت الله العظمی محمدعلی شاه آبادی(ره) در تهران ان شاء الله نسخ خطی بقیه آثار این عالم ربانی عظیم الشأن پیدا شود و به چاپ برسد. 🌸 @kashkolenab 👈
💥جلسات شبانه آیت الله سید علی حسینی صدر در قم 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
❌ترویج #نئولیبرالیسم بالای منبر ✍قنبریان مدارس خصوصی و سیفون! 🔻شباهت ایندو به این است که برای رد ش
💥چند وقت پیش دبیرستان خصوصی امام صادق(ع) تحت نظر دانشگاه امام صادق (ع) مرحوم آیت الله مهدوی کنی اردو برگزار کرده بود در حوزه اشرافی ناطق نوری در لواسان!! با حضور اقای میرلوحی(نوه آیت الله مهدوی کنی و داماد پناهیان) ✍پ.ن١: مشخص شد چرا اقای میرلوحی از مدارس خصوصی(که هم مخالف عدالت آموزشی است و هم مخالف نص صریح قانون اساسی) دفاع میکند بالای منبر رسول خدا(ص)! ایده ساخت مدارس خصوصی ، ایده دولت رفسنجانی بود ✍پ.ن٢: اکثر پذیرفته شدگان کنکور از مدارس خصوصی هستند! بله آقایان در لواسان قربة الی الله قرآن و حدیث درس میدهند در حالیکه چند میلیون از کودکان (که اکثرا در سیستان و کرمان)هستند از تحصیل محروم اند! ‌ 🔥رهبر انقلاب: دادن آموزش و پرورش به بخش خصوصی کشور را نابود می‌کند❌ 🔹این فکر در بعضی از مسئولان کشور در گذشته وجود داشت که ما بیاییم آموزش و پرورش را از دولت جدا کنیم. بدهیم دست بخش‌های خصوصی بروند. این خرج سنگین و این بودجۀ سنگین را از دوش آموزش و پرورش برداریم. 🔹دستشان درد نکند این برای نابودکردن کشور فکر خوبی است. شأن تعلیم و تربیت شأن دولتی است. هیچ نظامی نمی‌تواند این شأن را از خودش دور کند. ⚠️تقویت مدارس دولتی مهم است 🔹وقتی به مدرسۀ دولتی کم‌اعتنایی کنیم، معنایش این است که اگر کسی بنیه مالی‌اش آنقدر نبود که بتواند در مدرسه‌ای که شهریه می‌گیرد ثبت‌نام کند، ناچار است که تن به ضعف بدهد؛ یعنی کسی که بنیۀ مالی ندارد، بنیه علمی هم نداشته باشد. این بی‌عدالتی محض است و به هیچ‌وجه قابل قبول نیست۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ 🌼 @kashkolenab
14010825.maghased.mp3
16.73M
💥نشست علمی «معرفت دینی و مقاصد شریعت» 🎤آیت الله ابوالقاسم ❇️ خداوند در بعث رسل و انزال کتب و تشریع مقررات اهدافی دارد 🏢 مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
❓اقتصاد اسلامی به چه معناست؟ ✍حضرت آیت الله #مظاهری: 🔸منظور ما از اقتصاد اسلامی- که موضوع بحث ما د
تحلیل الگوی اقتصادی آیت الله شاه‌آبادی.pdf
310.8K
📕 "تحلیل الگوی اقتصادی آیت‌الله شاه‌آبادی" ✍️استاد احمدعلی یوسفی چکیده آیت‌الله العظمی محمدعلی شاه‌آبادی; فقیه، عارف، فیلسوف و استاد اخلاق به مسائل اجتماعی و اقتصادی عصر خود توجه جدی داشت. وی با آسیب‌شناسی دقیق از اوضاع اقتصادی عصر خود نشان داد که علت اصلی مشکل‌های اقتصادی، حاکمیت نظام‌های اقتصادی غربی و شرقی در ایران و دیگر کشورهای اسلامی است. آن‌گاه الگوی اقتصادی جامعی را مبتنی بر مبانی هستی‌شناختی و ارزش‌شناختی آموزه‌های اسلامی و متمایز از الگوهای اقتصادی غربی و شرقی، استخراج و طراحی کرده است. وی در درون الگوی اقتصادی خود زیر نظر حاکمیت اسلامی و ولی ‌فقیه، مدل اجرایی را پیشنهاد می‌دهد که نهادهای مالی، پولی و سرمایه‌ای خاص و متمایز از نهادهای اقتصادی متعارف زمان خود دارد. در تحقیق پیش رو به روش تفسیر متن و تحلیل آن، الگوی اقتصادی مورد نظر آیت‌الله شاه آبادی; نشان داده می‌شود که از نظر وی راه اصلی برون‌رفت جامعۀ اسلامی از مشکل‌های اقتصادی، استخراج و طراحی الگوی اقتصادی به روش تکوین و ابداع است. 🔑کانال استاد یوسفی👉 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ضوابط تفسیر علمی قرآن کریم چیست؟ 🎤استاد رضایی اصفهانی از برنامه قرآن و علوم @quran_oloom 📆 شنبه‌ها ساعت ۲۱ از شبکه قرآن و معارف سیما بازپخش: روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنچشنبه ساعت ۱۴:۱۵ 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥انتقاد از کم کاری حوزه در عرصه های مختلف و بیان اهمیت علم کلام و پاسخ به شبهات + معرفی مرحوم آیت ال
🔺المخالفة مع علم الكلام؟! ✍️‏آیت الله احمد : حيث إنّ التعقّل و التفكير من أخصّ امتيازات الشيعة الإمامية ليس في مذهب الإمامية من يخالف علم الكلام و يذمّه، فإنّ كتاب «الكافي»- الذي يعدّ من أحسن مؤلّفات الشيعة في الاعتقادات و الأخلاق و الفقه وفقا لمذهب آل البيت عليهم السّلام- قد صدّر بأحاديث تدلّ على فضل العقل و العلم و تحثّ عليه. و أمّا علماء العامّة فقد أفتى بعض منهم بحرمة تعلّم علم الكلام، و أنّه بدعة، و أنّه من أكبر الذنوب، و أنّ كتب علم الكلام تعدّ من الضلال و لا تدخل في ملك أحد، قال الرازي: «المقام الخامس: أن نقول الاشتغال بعلم الكلام بدعة و الدليل عليه القرآن و الخبر و الإجماع و قول السلف و الحكم ... و أمّا الإجماع فهو أنّ هذا علم لم تتكلّم فيه الصحابة فيكون بدعة فيكون حراما، أمّا أنّ الصحابة ما تكلّموا فيه فظاهر لأنّه لم ينقل عن أحد منهم أنّه نصب نفسه للاستدلال في هذه الأشياء، بل كانوا من أشدّ الناس إنكارا على من خاض فيه، و إذا ثبت هذا ثبت أنه بدعة و كلّ بدعة حرام بالاتّفاق. و أمّا الأثر: قال مالك بن أنس: إيّاكم و البدع، قيل و ما البدع يا أبا عبد اللّه؟ قال: أهل البدع الذين يتكلّمون في أسماء اللّه و صفاته و كلامه و لا يسكتون عمّا سكت عنه الصحابة و التابعون. و سئل سفيان‏ ابن عيينة عن الكلام، فقال: اتبع السنة ودع البدعة. و قال الشافعي: لأن يبتلي اللّه العبد بكلّ ذنب سوى الشرك خير له من أن يلقاه بشي‏ء من الكلام. و قال: لو أوصى رجل بكتبه العلمية لآخر و كان فيها كتب الكلام لم تدخل تلك الكتب في الوصية». «2» و لكن الأئمّة من آل البيت عليهم السّلام فكلّ من يثقون به من أصحابهم يحثّونه و يرغّبونه في علم الكلام و الجدال الأحسن، و أمّا من كان ضعيفا بحيث يصير مفحما عند المخالفين فيمنعونه أشدّ المنع من الدخول في هذا العلم، فقد روى الكشي عن عبد الأعلى قال: قلت لأبي عبد اللّه عليه السّلام: إنّ الناس يعيبون عليّ بالكلام و أنا أكلّم الناس، فقال: «أمّا مثلك من يقع ثم يطير فنعم، و أمّا من يقع ثمّ لا يطير فلا». «3» ———— (1) «تاريخ بغداد» ج 2، ص 32؛ «البداية و النهاية» ج 11، ص 31. (2) «مفاتيح الغيب» ج 2، ص 95- 96، و قد عدّ الغزّالي علم الكلام من البدعة في «إحياء علوم الدين» ج 1، ص 38- 39، و نسبه في «درّة التاج» ج 1، ص 212 إلى الحشوية، و قريب منه في «المحاضرات» ج 1، ص 38. (3) «اختيار معرفة الرجال» ص 319، ح 578. و قد روى العلّامة المجلسي في «بحار الأنوار» ج 73، ص 404 أخبارا صحيحة تدلّ على مدح الجدال و الخصومة في الدين و الاستدلال بعلم الكلام. 📚 الحاشية على إلهيات الشرح الجديد للتجريد، ص: 8و9 🚩کشکول ناب حوزوی👇 ⭐️ @kashkolenab
14 Shaban 1415.MP3.m4a
9.04M
💥اگر كسى مضطرّ امام زمان (عليه السلام) شود به خود ايشان مى رسد و آن كه او را يافت چه از دست داده؟! 🎤قسمتى از سخنرانى آیت الله (سلّمه الله) ١٤ شعبان ١٤١٥ ٢٦ دى ١٣٧٣ 🚩کشکول ناب حوزوی👇 ⭐️ @kashkolenab
📚 "موسوعة الامامة في نصوص اهل السنة" این اثر بازسازی کتاب «ملحقات الاحقاق» نوشته آیت ‌الله العظمی سید شهاب ‌الدین است. کتاب «احقاق الحق وازهاق الباطل» تألیف شهید قاضی نورالله شوشتری است. آیت ‌الله مرعشی درابتدا قصد کرد نسخه خطی این کتاب را تصحیح و احیا کند. این کتاب در سه جلد منتشر شد. از جلد چهارم، آیت ‌الله مرعشی نجفی تعلیقاتی بر کتاب نوشت. این تعلیقات ادامه پیدا کرد تا به جلد سی و سوم رسید. مجلدات سی و چهارم تا سی و ششم را هم به فهرست اختصاص داد؛ به عبارت دیگر، ملحقات کتاب چندین برابر متن شد. این مجموعه با تکمیل و استدراک آثار و منابع جدید از اهل سنت، شکل جدیدی به خود گرفت و به شکل موسوعه کنونی در آمد. این مجموعه در واقع موسوعه امامت است و آنچه درباره امامت از منظر شیعه و امامان معصوم (ع) مود توجه بوده، از منابع اهل سنت جمع آوری شده است. در این موسوعه به موضوع و مصداق امامت بر اساس منابع کهن و مهم اهل سنت (با بهره گیری از ۱۱۰۰ مولف اهل سنت) پرداخته شده است. از 24 هزار حدیث ذکر شده در این مجموعه، بیش از ۸۵۰۰ حدیث آن به امیرالمومنین علی (ع) اختصاص دارد. همچنین برای تدوین این موسوعه کتابخانه تخصصی برای این امر ایجاد شده که دارای منابع خطی و کتاب های دسته اول حدیثی اهل سنت بوده است. پیروی از خط اعتدال، دوری از بزرگنمایی و توهین، شناسایی رجال حدیث و منطبق بودن با یک ساختار دقیقی و شکیل و کامل بودن آن به عنوان یک کتاب حدیثی از ویژگی های این موسوعه می باشد. 🌐 جلد ۳۱ و ۳۲ اخیرا به چاپ رسید 📱تا جلد ۲۰ در نرم افزار قائمیه موجود است ⭐️ @kashkolenab🌹
‍💥عرفان عملی آیت الله شاه آبادی مافوق عرفان نظری اش بود! 🔻آیت الله درباره سلوک عرفانی مرحوم والدشان آیت الله العظمی محمدعلی شاه آبادی می گوید: 🔸در عرفان آن چه که مورد اهتمام ایشان و شاگردانشان بود، نبود. از نظر وی عرفان نظری مثل سایر دروس، مشتی اصطلاح بود و عرفانی که مقدمه پیشرفت روح است، است عرفان عملیِ وی مافوق عرفان نظری اش بود؛ هر چند در عرفان نظری هم سرآمد بود و به نقل مرحوم امام مطالب نظری که در درس افاده می‌فرمود، از صاحبان کتب بهتر بود و از خود آنها بیشتر مطلب داشت. در خاطرم هست روزی خدمت مرحوم صحبت کتاب مفتاح الغیب شد. فرمود: دلم می‌خواست صاحب مفتاح الغیب حاضر می‌بود و می‌دید که آقای شاه‌آبادی بهتر از خودش مطلب را بیان می‌کند 🔹 آن چه که باعث می‌شد که ایشان نزد تلامذه اش جلوۀ زیادی داشته باشد، علم ایشان نبود، هرچند در این بُعد حائز مرتبه والایی بود. عمده وجه امتیاز ایشان بر سایرین، جنبه عرفان عملی و باور وی به معتقداتش بود. به همین جهت است که چندین بار از مرحوم امام شنیدم که می‌فرمود: «من در تمام عمرم روحی به لطافت روح مرحوم شاه‌آبادی ندیدم.» 🔸این دو عنصر - علم و عمل - همیشه در ایشان توام بود. خود ایشان می‌فرمود: «علم عرفان برای خاطر شناخت و پیشرفت مقام معنوی است، اما اگر این معنا با عمل و باور توام نشود هیچ گونه ارزشی نخواهد داشت. غیر از این‌که اصطلاحاتی را بلد باشد و با این اصطلاحات بخواهد یک بحثی و منم منمی کرده باشد، ثمرۀ دیگری ندارد» 📚حدیث نصر ، ص۱۳۳ و ۱۳۴   🔴 @kashkolenab
4_5857414920122925123.mp3
431.1K
💥حکایت جالب مباحث زائد در کفایة الأصول 🎤استاد (ره) ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥اذعان مدیرکل راه، شهرسازی و مسکن قم به ارزان تر بودن ساخت خانه های یک طبقه ی حیاط دار در مقایسه با آپارتمان ✍وقتی خودتون میگید که خونه ویلایی ارزون تره مگه مرض دارید آپارتمان می سازید؟! مگه خود رییس جمهور و علما و مردم مطالبه ساخت خانه ویلایی و حیاط دار نکردن؟! بهانه تون کمبود زمین بود که خود استاندار قم گفت که کمبود زمین نداریم! پس چه مرضی دارید؟ اینهمه مشکلات فرهنگی و اقتصادی که آپارتمان نشینی یکی از علل مهمشه رو نمی بینید؟ خود غربیا در بسیاری از جاها آپارتمان سازی رو ممنوع کردن ، اونوقت شماها در این کشور پهناور پر از منابع ، هنوز تو فکر آپارتمان سازی هستید! ⭐️ @kashkolenab🌹
کشکول ناب حوزوی
💥حکایت جالب مباحث زائد در کفایة الأصول 🎤استاد #موسوی_تهرانی(ره) #نقد_حوزه #زوائد_اصول ✅ کشکول نا
نباید بین دو مطلب خلط کرد ۱.مباحث زاید علم اصول منظورشون عناوین هست که مثلا حقیقت شرعیه یا مشتق یا... عنوانی بدون ثمره است این یک حرف هست و ۲. تطویلات بلا طائل که مثلا در همان مبحثی که ثمره داره و زائد نیست معنایی را که میشد با یک جمله ارائه داد با دو یا سه جمله ارائه کرد که بنظر میرسه کلام مرحوم موسوی تهرانی ناظر به شق دوم هست... البته اگر اصل ادعای منسوب به آخوند واقع شده باشه چنانچه داستان این ادعا در مورد صاحب تهذیب المنطق(تفتازانی) مشهور هست ...
کشکول ناب حوزوی
💥آیت الله #تألهی همدانی(ره) بر بالین مفسر قرآن آیت الله #آقانجفی_همدانی(ره) صاحب تفسیر انوار درخشان
معرفی کتاب درخشان پرتوى از اصول كافى - آقانجفی همدانی.pdf
387K
📕 درخشان پرتوى از اصول كافی درخشان پرتوى از اصول كافى از آثار نفيس حضرت آیت‌الله حاج سيد محمدحسینى همدانى(ره) به شمار مى‌آيد كه با استفاده از احاديث اصول كافى امهات معارف الهى و مسائل توحيدى را بر اساس مشرب حكمت متعاليه به طالبان علوم اسلامى را در شش جلد عرضه كرده است. 🌐 مطالعه در سایت ای شیعه 🖇 در نرم افزار همراه نور ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥بخشی از مصاحبه با آیت الله سید #رضی_شیرازی (ره) ❓در زندگی طلبگی حضرتعالی چه مشكلات معيشتی پيش آمد؟
💥سختیها و سخت کوشیهای ایام تحصیل آیت الله سید عبدالحسین لاری(ره) ✍آیت الله : شنیده‌ام که مرحوم آیة الله لاری در دوران طلبگی وایام تحصیل با سختیهای فراوان، مواجه بوده و ناملایمات زیادی در زندگی ایشان بوده و این را هم در حالات ایشان دیده یا شنیده‌ام که وقتی در نجف ازدواج کرده اند خانه مستقل نداشته اند نه ملکی و نه اجاری بلکه در طبقه بالای خانه منزل پدر خانواده اش زندگی می‌کرده و تحصیل ایشان با این شرائط نامساعد بوده است. اما اکنون نوشته خود ایشان را در پیش رو دارم که هم نسبت به مشکلات و ناملایمات ایام تحصیلی و دشواریهای آن ایام اشاره ای دارند و به صورت گذرا آن را ذکر کرده اند و هم راجع به پشتکار و سخت کوشی خود در امر تحصیل، نکاتی را به صورت اجمال بیان می‌کنند. ایشان در آغاز وصدر یکی از کتابهایشان پس از آنکه شمه ای از فضائل و عظمت استادشان به صورت عباراتی با سجع و وزن مخصوص ذکر کرده اند می‌گویند: «فاغتنمت من اثناء التحصیل فرصة مع ما اتجرع من الزمان غصصة.. »؛ پس غنیمت شمردم از خلال تحصیل، فرصتهایی را در حالی که غصه‌های زمانه را جرعه جرعه می‌نوشیدم. این جمله، حاکی از درد و رنج فراوان و غم و اندوه بسیار آن بزرگوار در دوران تحصیلشان می‌باشد و چه بسا که یکی از عوامل نگرانی و رنج و درد ایشان، فقر و ناداری و کمبودهای اقتصادی بوده است؛ آنگاه جملاتی را آورده اند که جنبه کوشش و تلاش خود در امر تحصیل را مجسم می‌سازد، می‌فرمایند: «فطفقت اقتحم موارد السهر غائصة فی لجج الافکار و التقط فرائد الفکر من مطارح الانظار و ابذل الجد و الجهد بعد ممارسة الکتب المذکورة فی اللیل و النهار فی اقتباس ما استفدنا عنه دام ظله من الآثار والابکار... »؛ پس بیداری شبها را پذیرا شدم و غوص می‌کردم در لجه‌ها و ژرفنای افکار؛ شب وروز درهای گرانبهای فکر را از مطارح انظار جمع آوری می‌کردم و جدّ و جهد را به کار می‌بستم بعد از ممارست کتابهای یادشده - در عبارات قبل، کتابهایی را نیز اسم برده اند. اینها همه در راه اقتباس مطالبی بود که از آثار و نکات ابتکاری استاد دام ظله استفاده کرده بودم و اینک به نحو ایجاز واختصار بیان می‌کنم و آنچه که به فهم قاصرم از نظر واعتبار آمد بدان ضمیمه می‌سازم؛ در حالیکه امیدوار به فضل عمیم خداوند چنانم که این را از حله‌های افتخار که به اندام مخلصین در حال احتضار پوشیده می‌شود برای من قرار دهد و او مرا بس است؛ خوب مولانی است و خوب پناه دهنده ای [۱] . اکنون باید در این دو جهت تأمل واندیشه کرد؛ و اینها را در کنار هم گذاشت و نتیجه گیری کرد: درس خواندن در عین گرفتاری و مشکلات زندگی وشدائدی که جرعه‌های تلخ غصه و اندوه را به کام ایشان می‌ریخته و در عین حال آن جد وجهد وکوشش و تلاش آن بزرگوار که خود می‌گوید روز و شب اشتغال به کار داشتم و در دل شبها بیدار مانده و در دریای ژرف و عمیق مطالب فرو می‌رفتم. شگفتا، گرفتاری و مصائب روزگار از یکسو، شب زنده داری کردن و روز و شب کارکردن و درس خواندن و مطالعه کردن و حفظ نمودن و اندیشیدن و یادداشت کردن چگونه باهم جمع می‌شود جمع میان این دو، حکایت از علق روح واتصال معنوی آن بزرگوار به جهان ابدیت دارد و کاشف از این است که او علم را خیلی عالی ارزیابی کرده بوده است. ---------- [۱]: تقریرات اصول ص ۴. 📚مهاجر الی الله: سیری در زندگینامه مجاهد بزرگ آیه الله العظمی سید عبدالحسین لاری، ص۵۷ 🔴 @kashkolenab
1544232707_-1930845131.mp3
1.48M
💥ماجرای اهانت یک جوان به مرحوم مامقانی و واکنش ایشان 🎤آیت الله حاج (ره) 🚩کشکول ناب حوزوی👇 ⭐️ @kashkolenab